quote:
Op donderdag 24 maart 2005 14:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:[..]
Veel mensen vinden het de normaalste zaak van de wereld om anderen verantwoordelijk te stellen voor hun levensgeluk...
Blijkbaar. De meeste mensen worden ook boos/bozer als ik in de lach schiet na hun opmerking. :')
quote:
Daar heb je wel gelijk in denk ik. Ik heb heel lang met mezelf geworsteld. Luctor et emergo.
![]()
Vaak leidt een gevecht met jezelf tot een overwinning, het kan alleen erg veel tijd kosten..
quote:
Ik kan zelfs een enorme emodoos zijn.
![]()
Zet mij voor een zielige film of voor een fout tranentrekprogramma en het is gegarandeerd raak. :')
Bij films heb ik dat ook wel, hoewel dat soms ook erge vormen aanneemt.. Tranentrekprogramma's kijk ik nooit.
![]()
quote:
Ja, en niet zo'n beetje ook. Ik vond mezelf stom, lelijk, niks waard. Ik was ervan overtuigd dat niemand van me hield en dat dat ook wel nooit zou gaan gebeuren, want daar was ik eenvoudigweg te lelijk voor. Dat soort gedachten. En als ik nou lelijk wās, okee, maar dat is in het geheel niet het geval. :') Er is niks mis met mij. Er zijn zelfs dagen dat ik mezelf mooi vindt.
![]()
Die gedachten op zichzelf komen mij wel bekend voor. Het heeft ook alles te maken met verkeerde associaties leggen, en misschien dat het ook een hoop te maken heeft met wat je in je jeugd meemaakt, bij mij heeft dat denk ik wel een stempel er op gedrukt in ieder geval..
Met mij is genoeg mis, maar niemand is perfect.
![]()
Heel soms vind ik mezelf zelfs mooi. :')
Op welke manier heeft er bij jou een omslag plaatsgevonden?
quote:
Met prestaties heeft het bij mij weinig te maken, meer met waardering en liefde van anderen. Ik heb altijd geloofd dat ik geen van beide verdien of waard ben.
Werd je ook bang of vluchtte je als iemand wel die waardering of liefde gaf?