abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24528596
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 09:47 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Oh ik niet . Het is wel eens noodzakelijk een truc uit te halen omdat mijn brein vrij 'conceptueel' werkt en dus niet alles in een keer toepasbaar is. Ik spring 's nachts regelmatig uit bed om een idee op te schrijven .
Daar ben ik dus veels te lam voor.
quote:
[..]

Het zijn altijd wat onrustige nachten . Meditatie wil dan wel helpen, maar dat moet je maar net willen en bovendien zin in hebben .
Meditatie, staat ook nog op mijn programma voor ooit.
  woensdag 12 januari 2005 @ 09:52:02 #2
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_24528607
*droomfipotvp*
'Nuff said
pi_24528608
pi_24528614
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 09:52 schreef Doffy het volgende:
*droomfipotvp*
Aan het slaapwandelen?
pi_24528675
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 09:51 schreef Alicey het volgende:
Daar ben ik dus veels te lam voor.
Oh, dat is jammer. Maar ben je dan niet bang dat je die geniale invallen vergeet?
quote:
Meditatie, staat ook nog op mijn programma voor ooit.
Vanwege de gehorigheid van mijn huidige woning heeft meditatie-ontwikkeling een anderhalf jaar praktisch stilgelegen. Maar na mijn verhuizing oeioeioei dan gaat-ie weer los hoor .

Er staat trouwens een online cursus in TRU, maar dat wist je wel zeker?
pi_24528697
Ik vraag me af of ik wel eens over koffie gedroomd heb .
pi_24528783
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 09:56 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Oh, dat is jammer. Maar ben je dan niet bang dat je die geniale invallen vergeet?
Nouja, ze zijn niet toepasbaar. En de kern onthoud ik meestal wel, voor het geval het nadere uitwerking behoeft.
quote:
[..]

Vanwege de gehorigheid van mijn huidige woning heeft meditatie-ontwikkeling een anderhalf jaar praktisch stilgelegen. Maar na mijn verhuizing oeioeioei dan gaat-ie weer los hoor .

Er staat trouwens een online cursus in TRU, maar dat wist je wel zeker?
Ik heb hem een hele tijd terug volgens mij wel eens gezien.. Maar dan moet ik er eerst tijd voor hebben joh..
pi_24528789
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 09:58 schreef ReCreative het volgende:
Ik vraag me af of ik wel eens over koffie gedroomd heb .
Ik volgens mij niet.
pi_24528831
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 10:03 schreef Alicey het volgende:
Nouja, ze zijn niet toepasbaar. En de kern onthoud ik meestal wel, voor het geval het nadere uitwerking behoeft.
Hm ok . Interessant . Leuk onderwerp, droominvallen .
quote:
Ik heb hem een hele tijd terug volgens mij wel eens gezien.. Maar dan moet ik er eerst tijd voor hebben joh..
Ik zou natuurlijk een verhaal kunnen ophangen over de realisatie van individuele vrijheid, met mezelf als lichtend voorbeeld, maar ik doe het niet . Te TRU-achtig .
  woensdag 12 januari 2005 @ 10:10:15 #10
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_24528847
Goedemorgen. Alweer een deeltje vol.
Ik begin aan mijn bakkie pre-college-koffie.
pi_24528890
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 10:08 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Hm ok . Interessant . Leuk onderwerp, droominvallen .
Waarschijnlijk komen er sowieso wel veel invallen vandaan wanneer je plots associaties schijnt te leggen.
quote:
[..]

Ik zou natuurlijk een verhaal kunnen ophangen over de realisatie van individuele vrijheid, met mezelf als lichtend voorbeeld, maar ik doe het niet . Te TRU-achtig .
Realisatie van individuele vrijheid is imo veel breder dan meditatie..
pi_24528897
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 10:10 schreef pfaf het volgende:
Goedemorgen. Alweer een deeltje vol.
Ik begin aan mijn bakkie pre-college-koffie.
Ik denk ook zo maar weer eens een bak nemen.
pi_24528994
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 10:12 schreef Alicey het volgende:
Waarschijnlijk komen er sowieso wel veel invallen vandaan wanneer je plots associaties schijnt te leggen.
Dat je in dromen op een andere wijze associatief denkt, of makkelijker andere associaties legt... Dat is wel een interessante beschouwing. In dat geval zouden 'vreemde' dromen een bepaalde meerwaarde krijgen, omdat de kans dat er een associatie is tussen de elementen uit je droom toeneemt.
quote:
Realisatie van individuele vrijheid is imo veel breder dan meditatie..
Jawel, maar je zegt dat je geen tijd hebt, en tijd kun je dus 'maken', dat bedoel ik.
pi_24529039
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 10:19 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Dat je in dromen op een andere wijze associatief denkt, of makkelijker andere associaties legt... Dat is wel een interessante beschouwing. In dat geval zouden 'vreemde' dromen een bepaalde meerwaarde krijgen, omdat de kans dat er een associatie is tussen de elementen uit je droom toeneemt.
Nouja er is meer een associatie met een prikkel. In je slaap wordt je minder geprikkeld dan wanneer je wakker bent, dus je hersenen stellen zich anders af, waardoor zwakke prikkels dus sterker kunnen worden geinterpreteerd. Wanneer je een week in een stil, donker hol zit, zul je ook gaan hallucineren omdat je te weinig geprikkeld wordt om je waarneming normaal te laten functioneren.
quote:
[..]

Jawel, maar je zegt dat je geen tijd hebt, en tijd kun je dus 'maken', dat bedoel ik.
Ja, eerst nog flink wat puinhoop in mijn leven opruimen. Daarna komt die tijd wel.
pi_24529243
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 10:22 schreef Alicey het volgende:
Nouja er is meer een associatie met een prikkel. In je slaap wordt je minder geprikkeld dan wanneer je wakker bent, dus je hersenen stellen zich anders af, waardoor zwakke prikkels dus sterker kunnen worden geinterpreteerd. Wanneer je een week in een stil, donker hol zit, zul je ook gaan hallucineren omdat je te weinig geprikkeld wordt om je waarneming normaal te laten functioneren.
Mjaaah, ok... Dat moet ik parawetenschappelijk nog even plaatsen, maar dat lukt wel denk ik .
quote:
Ja, eerst nog flink wat puinhoop in mijn leven opruimen. Daarna komt die tijd wel.
Ok, succes . Puinruimen is nooit zo'n fijne bezigheid, maar het resultaat is vaak wel prettig en kan een frisse wind laten waaien door je bestaan .
pi_24529362
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 10:34 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Mjaaah, ok... Dat moet ik parawetenschappelijk nog even plaatsen, maar dat lukt wel denk ik .
Zo gek bijzonder is het toch niet wat er staat?
quote:
[..]

Ok, succes . Puinruimen is nooit zo'n fijne bezigheid, maar het resultaat is vaak wel prettig en kan een frisse wind laten waaien door je bestaan .
Drom.
pi_24530280
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 10:42 schreef Alicey het volgende:
Zo gek bijzonder is het toch niet wat er staat?
Nee hoor, maar ik probeer alles in mijn eigen brede context te zien, deel in het geheel. Holisme, you know .
pi_24530301
Aha op zo'n fiets.
pi_24530359
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 12:12 schreef Alicey het volgende:
Aha op zo'n fiets.
Fiets! Fiets!

Anyhow, we zijn er weer . Ben even heeeerlijk naar buiten geweest gedurende de downtime. Ik wou dat ik de spullen bij me had om te schilderen, wat kunnen polders er toch mooi bij liggen met die lage zon. Accentueert het reliëf in het landschap zo mooi .
pi_24530372
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 12:16 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Fiets! Fiets!
Ja zo'n ding met 2..3 wielen.
quote:

Anyhow, we zijn er weer . Ben even heeeerlijk naar buiten geweest gedurende de downtime. Ik wou dat ik de spullen bij me had om te schilderen, wat kunnen polders er toch mooi bij liggen met die lage zon. Accentueert het reliëf in het landschap zo mooi .
Je schildert?
pi_24530414
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 12:17 schreef Alicey het volgende:
Ja zo'n ding met 2..3 wielen.
Ja, staat me iets van bij ja... Heb ik gister nog op gezeten .
quote:
Je schildert?
Vroeger veel gedaan, al heel lang niet meer, maar je krijgt spontaan zin weer te beginnen als het zulk weer is .
pi_24530435
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 12:20 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Ja, staat me iets van bij ja... Heb ik gister nog op gezeten .
Het heeft wel iets.
quote:
[..]

Vroeger veel gedaan, al heel lang niet meer, maar je krijgt spontaan zin weer te beginnen als het zulk weer is .
Wat schilderde je zoal toen je het nog deed?
pi_24530510
Ik vind sowieso dromen interresant (wat beetje raar is, aangezien ik vrijwel altijd behorlijk down to earth ben) Zo kunnen dromen bij mij voorspellend zijn.. Ik heb alleens situaties meegemaakt in m'n droom, dat ik bepaalde conversaties of acties had met een persoon (vaak negatief), die later ook echt gebeurden (iemand die me verlaat enzo) Dus voor dat soort dromen ben ik als de dood.. Maar ik kan ook zo heerlijk absurdistich dromen. En heel vaak kan ik ook de controle over de droom overnemen, en vasthoude, totdat het echt tijd word om op te staan..
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_24530634
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 12:21 schreef Alicey het volgende:
Het heeft wel iets.
Zeker . Ik mag graag een rondje fietsen door het duin of de polder .
quote:
Wat schilderde je zoal toen je het nog deed?
Olieverf van landschappen, meestal. Ik kon het nooit zo goed hoor . Ik teken liever, en dan teken ik graag gebouwen, kerken, kleine details of zo. In m'n nieuwe huisje veel ruimte straks, dus kan ik m'n schildersezel en palet weer uit het stof halen .
pi_24530665
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 12:34 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Zeker . Ik mag graag een rondje fietsen door het duin of de polder .
Ik ook. Al is het maar omdat het een van de weinige manieren is om snel even in een redelijk mensloze omgeving te hangen.
quote:
[..]

Olieverf van landschappen, meestal. Ik kon het nooit zo goed hoor . Ik teken liever, en dan teken ik graag gebouwen, kerken, kleine details of zo. In m'n nieuwe huisje veel ruimte straks, dus kan ik m'n schildersezel en palet weer uit het stof halen .

Waarmee teken je en evt. welke techniek?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')