abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:34:26 #1
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27507577
Het lijkt het wel POL. :')
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:35:08 #2
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27507605
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jongens, ik ga naar school. En het is nog steeds 'nee'.
Succes op school.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:36:52 #3
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_27507669
En het is nog steeds 'ja'.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:37:38 #4
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27507698
Iedereen lijkt hier redelijk zeker van zijn zaak te zijn.

Voor mij is het nog steeds 'nee'.
pi_27507725
95 punten

[91 - 130] Federalist
Help, u bent een echte federalist! Er kan wat u betreft nooit genoeg Europa zijn. Nederland is te klein om daadwerkelijke invloed uit te oefenen. Daarom geldt voor u het devies: samen staan we sterk. Als Europees burger wilt u een echt Europees Parlement dat u politiek vertegenwoordigt. Nederland zal wel een prijs betalen voor het opgeven van haar soevereiniteit, maar krijgt daar ook een hoop voor terug. De Grondwet stelt u teleur. Het liefst was u veel verder gegaan. U zou dus op basis van uw voorkeuren tegen de Grondwet moeten stemmen. Het gevolg is dan waarschijnlijk wel een diepe politieke crisis en de vraag is: is het u dat waard? U zou ook kunnen denken dat de Grondwet genoeg aanknopingspunten voor vooruitgang bevat en daarom uw steun verdient. Dit onder het mom van: beter dan niets.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:38:42 #6
27698 Doffy
pi_27507740
Ik ben bij de 'nee-ers' altijd benieuwd naar wat het dan wél zou moeten zijn.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:38:51 #7
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27507747
Wat ga je stemmen schaapie?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:39:09 #8
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27507755
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:26 schreef Doffy het volgende:
Dat had toch wel iets andere (lees geo-politieke) redenen.
Zo is het ons verkocht inderdaad. Je moet niet alles geloven wat je verteld wordt.
quote:
Idem met de euro, die ons overigens op dit moment beschermt tegen de instabiele wereldhandel. Maar goed, het heeft er niets mee te maken.
Overigens heb ik niks tegen die euro an sich, ben zefs voorstander, maar de manier waarop men het de burger door de strot heeft geduwd, is gewoon compleet waardeloos. Dan moet je niet raar opkijken als diezelfde burger nu die Grondwet wegwuift . En terecht
quote:
Onzin, er staat helemaal geen verbod op klonen in. Het gaat over meer dan je beseft.
Zeker wel. Er staat een verbod op 'reproduktief klonen' in. Zo staat het er letterlijk. Misschien moet je je er nog maar eens in gaan verdiepen.

Die toevoeging 'reproduktief' is overigens een enorme farce, en vragen om problemen. Elke manier van klonen kan nu eenmaal als 'reproduktief' worden gezien.
quote:
Dat is hele stoeren borreltafelpraat, want dat is niet conform de werkelijkheid. Er zal niet heel veel meer loskomen als er heronderhandelingen gestart worden. ALS ze al gestart worden, want je denkt toch niet dat de Oostelijke landen zin hebben om het Westen nog verder tegemoet te komen?
Bangmakerij. Je doet nu net of alle kaarten al geschud zijn, en ik als burger geen enkele invloed meer heb. En die invloed heb ik wel: morgenavond.

Politici blijven nu eenmaal politici. Die willen toch scoren, en gaan dus gewoon weer om de onderhandelingstafel zitten. Die oostelijke landen hebben vooralsnog geen fluit te vertellen. En zover ze dat wel hebben, is dat des te meer een reden waarom we die landen nooit op deze termijn hadden moeten toelaten.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_27507765
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:38 schreef Alicey het volgende:
Wat ga je stemmen schaapie?
is dat niet duidelijk uit m'n aantal punten ?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:41:22 #10
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27507833
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:38 schreef Doffy het volgende:
- Minder direct beleid opnemen
- Mens- en dierrechten verankeren
- Geen economisch verneukeratief beleid

Als bonus zou het nog leuk zijn om een basis te leggen om de zooi wat minder bureaucratisch te maken, maar daar zit wel meer werk in.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:41:43 #11
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27507849
TVP
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:41:44 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27507850
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:39 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

is dat niet duidelijk uit m'n aantal punten ?
Nee, want het hangt er maar net van af hoe je er zelf tegen aan kijkt.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:42:25 #13
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27507870
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:38 schreef Doffy het volgende:
Eerst de punten vastleggen waar sowieso overeenstemming voor is zoals samenwerking bij terrorisme bestrijding.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:42:42 #14
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27507880
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:38 schreef het_fokschaap het volgende:
95 punten

[91 - 130] Federalist
In principe ben ik dus ook gewoon een Federalist. Maar dan wel in pure vorm. Ik heb de VS als (praktisch) ideaalbeeld.

Maar zolang zoiets bij lange na niet ook maar enigszins tot de mogelijkheden behoort, en die Grondwet daar mijns inziens ook helemaal niets aan gaat veranderen, stem ik lekker tegen .

Wat mij betreft mag die hele EU uit elkaar vallen. Dan kunnen we later het nog eens opnieuw proberen, met een schone lei.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:47:21 #15
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27508029
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:42 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

In principe ben ik dus ook gewoon een Federalist. Maar dan wel in pure vorm. Ik heb de VS als (praktisch) ideaalbeeld.

Maar zolang zoiets bij lange na niet ook maar enigszins tot de mogelijkheden behoort, en die Grondwet daar mijns inziens ook helemaal niets aan gaat veranderen, stem ik lekker tegen .

Wat mij betreft mag die hele EU uit elkaar vallen. Dan kunnen we later het nog eens opnieuw proberen, met een schone lei.
Maar dan gaat het licht uit!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:47:33 #16
27698 Doffy
pi_27508037
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:39 schreef Lemmeb het volgende:
Zo is het ons verkocht inderdaad. Je moet niet alles geloven wat je verteld wordt.
Het is ons nauwelijks "verkocht", maar het is wel zo. Onder andere.
quote:
Overigens heb ik niks tegen die euro an sich, ben zefs voorstander, maar de manier waarop men het de burger door de strot heeft geduwd, is gewoon compleet waardeloos. Dan moet je niet raar opkijken als diezelfde burger nu die Grondwet wegwuift . En terecht
Ik kijk er indd niet van op dat mensen wraak nemen, maar ik vind wel dat de meeste mensen die dat doen er maar weinig van begrijpen.
quote:
Zeker wel. Er staat een verbod op 'reproduktief klonen' in. Zo staat het er letterlijk.

Die toevoeging 'reproduktief' is overigens een enorme farce, en vragen om problemen. Elke manier van klonen kan nu eenmaal als 'reproduktief' worden gezien.
Niet op kloneren voor onderzoek, wél op -precies- reproductief klonen. Je mag dus geen mensen klonen bij wijze van 'kind', wél voor onderzoek. 'Reproductief' betekent namelijk: voor nageslacht. Als jij daar cynisch over gaat doen,
quote:
Misschien moet je je er nog maar eens in gaan verdiepen.
Kunnen we de insinuaties even achterwege laten? Ik heb toevallig de tekst integraal gelezen, dus kom niet met dit soort flauwekul aan.
quote:
Bangmakerij. Je doet nu net of alle kaarten al geschud zijn, en ik als burger geen enkele invloed meer heb. En die invloed heb ik wel: morgenavond.
Het is makkelijk om achterover te leunen en te zeggen 'dit is niet goed'. Het is alleen stukken moeilijker om iets te bereiken als 25 landen om de tafel zitten. Maar daar zit jij natuurlijk nooit .
quote:
Politici blijven nu eenmaal politici. Die willen toch scoren, en gaan dus gewoon weer om de onderhandelingstafel zitten. Die oostelijke landen hebben vooralsnog geen fluit te vertellen. En zover ze dat wel hebben, is dat des te meer een reden waarom we die landen nooit op deze termijn hadden moeten toelaten.
Ja, als jij het voor het zeggen had, dan waren we nu allemaal gelukkig en rijk geweest
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:47:54 #17
27698 Doffy
pi_27508051
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:42 schreef livEliveD het volgende:
Eerst de punten vastleggen waar sowieso overeenstemming voor is zoals samenwerking bij terrorisme bestrijding.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:50:39 #18
27698 Doffy
pi_27508146
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:41 schreef Alicey het volgende:
- Minder direct beleid opnemen
Het is een samenvatting en stroomlijning van alle bestaande verdragen. Wou je opnieuw beginnen, met een grondwet van twee A4'tjes en een federaal europa beginnen?
quote:
- Mens- en dierrechten verankeren
Mensenrechten staan er in, van dierenrechten meer dan in elke andere grondwet. De rest kan bij richtlijn geregeld worden door het EP.
quote:
- Geen economisch verneukeratief beleid
Interessant. Wat is 'economisch verneukeratief beleid'?
quote:
Als bonus zou het nog leuk zijn om een basis te leggen om de zooi wat minder bureaucratisch te maken, maar daar zit wel meer werk in.
De hele Brusselse "bureaucratie" is kleiner dan de Spaanse overheid, maar stuurt wel 25 landen aan. Brussel is nl bijzonder efficiënt, maar het is niet sexy om dat te zeggen
'Nuff said
pi_27508250
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
ik heb helemaal niet zo het gevoel dat er iets door m'n strot is geduwd
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:53:30 #20
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27508251
Wolkbreuk hier...
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:53:36 #21
27698 Doffy
pi_27508253
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:42 schreef Lemmeb het volgende:
Ach ja, iedereen droomt wel eens
'Nuff said
pi_27508265
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:47 schreef Doffy het volgende:

Niet op kloneren voor onderzoek, wél op -precies- reproductief klonen. Je mag dus geen mensen klonen bij wijze van 'kind', wél voor onderzoek. 'Reproductief' betekent namelijk: voor nageslacht. Als jij daar cynisch over gaat doen,
[..]
scherp !
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:54:43 #23
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27508290
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:47 schreef Doffy het volgende:
Niet op kloneren voor onderzoek, wél op -precies- reproductief klonen. Je mag dus geen mensen klonen bij wijze van 'kind', wél voor onderzoek. 'Reproductief' betekent namelijk: voor nageslacht.
Dat is jouw interpretatie inderdaad. Maar klonen is altijd 'voor nageslacht'. Het verschil zit hem erin wat je met dat nageslacht doet. Zoals ik al zei: dit is gewoon vragen om problemen.
quote:
Het is makkelijk om achterover te leunen en te zeggen 'dit is niet goed'. Het is alleen stukken moeilijker om iets te bereiken als 25 landen om de tafel zitten. Maar daar zit jij natuurlijk nooit .
Gelukkig is dat mijn probleem niet, en (helaas) krijg ik daar ook niet voor betaald.

Maar ik weet uit ervaring wel hoe het er in de politiek en de ambtenarij aan toe gaat. En ik kan je vertellen dat dat inderdaad niet mijn ding is. Wat een stelletje koffieleutende lamstralen bij mekaar zeg, vooral in Nederland.

Er komt niks van de grond, en als er al wat van de grond komt, is het hele oorspronkelijke idee helemaal kapotge-overlegd . Het ontbreekt beleidsmakers chronisch aan visie en aan lef om risico's te nemen en de bijbehorende verantwoordelijkheden op zich te nemen.

Bij veel bedrijven is dat wel anders, kan ik je, ook uit ervaring, wel vertellen.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:55:31 #24
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27508313
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:50 schreef Doffy het volgende:

[..]

Het is een samenvatting en stroomlijning van alle bestaande verdragen. Wou je opnieuw beginnen, met een grondwet van twee A4'tjes en een federaal europa beginnen?
Die verdragen kunnen gehandhaafd blijven, daar waar het hoort : Niet in een grondwet of iets waar dusdanige kracht aan toegekend wordt.
quote:
Mensenrechten staan er in, van dierenrechten meer dan in elke andere grondwet. De rest kan bij richtlijn geregeld worden door het EP.
Door de uitzonderingen en maars nogal een wassen neus.
quote:
Interessant. Wat is 'economisch verneukeratief beleid'?
Teveel gericht op interne economie, minder gericht op de sociale aspecten. Oneerlijke concurrentie met ontwikkelingslanden.
quote:
De hele Brusselse "bureaucratie" is kleiner dan de Spaanse overheid, maar stuurt wel 25 landen aan. Brussel is nl bijzonder efficiënt, maar het is niet sexy om dat te zeggen
Het kan veel efficienter. Misschien kan juist de EU een mooi voorbeeld geven voor de lidstaten op die manier.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:55:49 #25
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27508323
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:47 schreef Reya het volgende:

[..]

Maar dan gaat het licht uit!
Zou het ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')