Succes op school.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jongens, ik ga naar school. En het is nog steeds 'nee'.
Zo is het ons verkocht inderdaad. Je moet niet alles geloven wat je verteld wordt.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:26 schreef Doffy het volgende:
Dat had toch wel iets andere (lees geo-politieke) redenen.
Overigens heb ik niks tegen die euro an sich, ben zefs voorstander, maar de manier waarop men het de burger door de strot heeft geduwd, is gewoon compleet waardeloos. Dan moet je niet raar opkijken als diezelfde burger nu die Grondwet wegwuiftquote:Idem met de euro, die ons overigens op dit moment beschermt tegen de instabiele wereldhandel. Maar goed, het heeft er niets mee te maken.
Zeker wel. Er staat een verbod op 'reproduktief klonen' in. Zo staat het er letterlijk. Misschien moet je je er nog maar eens in gaan verdiepen.quote:Onzin, er staat helemaal geen verbod op klonen in. Het gaat over meer dan je beseft.
Bangmakerij. Je doet nu net of alle kaarten al geschud zijn, en ik als burger geen enkele invloed meer heb. En die invloed heb ik wel: morgenavond.quote:Dat is hele stoeren borreltafelpraat, want dat is niet conform de werkelijkheid. Er zal niet heel veel meer loskomen als er heronderhandelingen gestart worden. ALS ze al gestart worden, want je denkt toch niet dat de Oostelijke landen zin hebben om het Westen nog verder tegemoet te komen?
- Minder direct beleid opnemenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:38 schreef Doffy het volgende:
Ik ben bij de 'nee-ers' altijd benieuwd naar wat het dan wél zou moeten zijn.
Nee, want het hangt er maar net van af hoe je er zelf tegen aan kijkt.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:39 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
is dat niet duidelijk uit m'n aantal punten ?
Eerst de punten vastleggen waar sowieso overeenstemming voor is zoals samenwerking bij terrorisme bestrijding.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:38 schreef Doffy het volgende:
Ik ben bij de 'nee-ers' altijd benieuwd naar wat het dan wél zou moeten zijn.
In principe ben ik dus ook gewoon een Federalist. Maar dan wel in pure vorm. Ik heb de VS als (praktisch) ideaalbeeld.quote:
Maar dan gaat het licht uit!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:42 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
In principe ben ik dus ook gewoon een Federalist. Maar dan wel in pure vorm. Ik heb de VS als (praktisch) ideaalbeeld.
Maar zolang zoiets bij lange na niet ook maar enigszins tot de mogelijkheden behoort, en die Grondwet daar mijns inziens ook helemaal niets aan gaat veranderen, stem ik lekker tegen.
Wat mij betreft mag die hele EU uit elkaar vallen. Dan kunnen we later het nog eens opnieuw proberen, met een schone lei.
Het is ons nauwelijks "verkocht", maar het is wel zo. Onder andere.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:39 schreef Lemmeb het volgende:
Zo is het ons verkocht inderdaad. Je moet niet alles geloven wat je verteld wordt.
Ik kijk er indd niet van op dat mensen wraak nemen, maar ik vind wel dat de meeste mensen die dat doen er maar weinig van begrijpen.quote:Overigens heb ik niks tegen die euro an sich, ben zefs voorstander, maar de manier waarop men het de burger door de strot heeft geduwd, is gewoon compleet waardeloos. Dan moet je niet raar opkijken als diezelfde burger nu die Grondwet wegwuift. En terecht
Niet op kloneren voor onderzoek, wél op -precies- reproductief klonen. Je mag dus geen mensen klonen bij wijze van 'kind', wél voor onderzoek. 'Reproductief' betekent namelijk: voor nageslacht. Als jij daar cynisch over gaat doen,quote:Zeker wel. Er staat een verbod op 'reproduktief klonen' in. Zo staat het er letterlijk.
Die toevoeging 'reproduktief' is overigens een enorme farce, en vragen om problemen. Elke manier van klonen kan nu eenmaal als 'reproduktief' worden gezien.
Kunnen we de insinuaties even achterwege laten?quote:Misschien moet je je er nog maar eens in gaan verdiepen.
Het is makkelijk om achterover te leunen en te zeggen 'dit is niet goed'. Het is alleen stukken moeilijker om iets te bereiken als 25 landen om de tafel zitten. Maar daar zit jij natuurlijk nooit .quote:Bangmakerij. Je doet nu net of alle kaarten al geschud zijn, en ik als burger geen enkele invloed meer heb. En die invloed heb ik wel: morgenavond.
Ja, als jij het voor het zeggen had, dan waren we nu allemaal gelukkig en rijk geweestquote:Politici blijven nu eenmaal politici. Die willen toch scoren, en gaan dus gewoon weer om de onderhandelingstafel zitten. Die oostelijke landen hebben vooralsnog geen fluit te vertellen. En zover ze dat wel hebben, is dat des te meer een reden waarom we die landen nooit op deze termijn hadden moeten toelaten.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:42 schreef livEliveD het volgende:
Eerst de punten vastleggen waar sowieso overeenstemming voor is zoals samenwerking bij terrorisme bestrijding.
Het is een samenvatting en stroomlijning van alle bestaande verdragen. Wou je opnieuw beginnen, met een grondwet van twee A4'tjes en een federaal europa beginnen?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:41 schreef Alicey het volgende:
- Minder direct beleid opnemen
Mensenrechten staan er in, van dierenrechten meer dan in elke andere grondwet. De rest kan bij richtlijn geregeld worden door het EP.quote:- Mens- en dierrechten verankeren
Interessant. Wat is 'economisch verneukeratief beleid'?quote:- Geen economisch verneukeratief beleid
De hele Brusselse "bureaucratie" is kleiner dan de Spaanse overheid, maar stuurt wel 25 landen aan. Brussel is nl bijzonder efficiënt, maar het is niet sexy om dat te zeggenquote:Als bonus zou het nog leuk zijn om een basis te leggen om de zooi wat minder bureaucratisch te maken, maar daar zit wel meer werk in.
ik heb helemaal niet zo het gevoel dat er iets door m'n strot is geduwdquote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:39 schreef Lemmeb het volgende:
Overigens heb ik niks tegen die euro an sich, ben zefs voorstander, maar de manier waarop men het de burger door de strot heeft geduwd, is gewoon compleet waardeloos. Dan moet je niet raar opkijken als diezelfde burger nu die Grondwet wegwuift. En terecht
[..]
Ach ja, iedereen droomt wel eensquote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:42 schreef Lemmeb het volgende:
Wat mij betreft mag die hele EU uit elkaar vallen. Dan kunnen we later het nog eens opnieuw proberen, met een schone lei.
scherp !quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:47 schreef Doffy het volgende:
Niet op kloneren voor onderzoek, wél op -precies- reproductief klonen. Je mag dus geen mensen klonen bij wijze van 'kind', wél voor onderzoek. 'Reproductief' betekent namelijk: voor nageslacht. Als jij daar cynisch over gaat doen,
[..]
Dat is jouw interpretatie inderdaad. Maar klonen is altijd 'voor nageslacht'. Het verschil zit hem erin wat je met dat nageslacht doet. Zoals ik al zei: dit is gewoon vragen om problemen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:47 schreef Doffy het volgende:
Niet op kloneren voor onderzoek, wél op -precies- reproductief klonen. Je mag dus geen mensen klonen bij wijze van 'kind', wél voor onderzoek. 'Reproductief' betekent namelijk: voor nageslacht.
Gelukkig is dat mijn probleem niet, en (helaas) krijg ik daar ook niet voor betaald.quote:Het is makkelijk om achterover te leunen en te zeggen 'dit is niet goed'. Het is alleen stukken moeilijker om iets te bereiken als 25 landen om de tafel zitten. Maar daar zit jij natuurlijk nooit .
Die verdragen kunnen gehandhaafd blijven, daar waar het hoort : Niet in een grondwet of iets waar dusdanige kracht aan toegekend wordt.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:50 schreef Doffy het volgende:
[..]
Het is een samenvatting en stroomlijning van alle bestaande verdragen. Wou je opnieuw beginnen, met een grondwet van twee A4'tjes en een federaal europa beginnen?
Door de uitzonderingen en maars nogal een wassen neus.quote:Mensenrechten staan er in, van dierenrechten meer dan in elke andere grondwet. De rest kan bij richtlijn geregeld worden door het EP.
Teveel gericht op interne economie, minder gericht op de sociale aspecten. Oneerlijke concurrentie met ontwikkelingslanden.quote:Interessant. Wat is 'economisch verneukeratief beleid'?
Het kan veel efficienter. Misschien kan juist de EU een mooi voorbeeld geven voor de lidstaten op die manier.quote:De hele Brusselse "bureaucratie" is kleiner dan de Spaanse overheid, maar stuurt wel 25 landen aan. Brussel is nl bijzonder efficiënt, maar het is niet sexy om dat te zeggen
Zou hetquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |