abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:34:26 #1
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27507577
Het lijkt het wel POL. :')
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:35:08 #2
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27507605
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jongens, ik ga naar school. En het is nog steeds 'nee'.
Succes op school.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:36:52 #3
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_27507669
En het is nog steeds 'ja'.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:37:38 #4
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27507698
Iedereen lijkt hier redelijk zeker van zijn zaak te zijn.

Voor mij is het nog steeds 'nee'.
pi_27507725
95 punten

[91 - 130] Federalist
Help, u bent een echte federalist! Er kan wat u betreft nooit genoeg Europa zijn. Nederland is te klein om daadwerkelijke invloed uit te oefenen. Daarom geldt voor u het devies: samen staan we sterk. Als Europees burger wilt u een echt Europees Parlement dat u politiek vertegenwoordigt. Nederland zal wel een prijs betalen voor het opgeven van haar soevereiniteit, maar krijgt daar ook een hoop voor terug. De Grondwet stelt u teleur. Het liefst was u veel verder gegaan. U zou dus op basis van uw voorkeuren tegen de Grondwet moeten stemmen. Het gevolg is dan waarschijnlijk wel een diepe politieke crisis en de vraag is: is het u dat waard? U zou ook kunnen denken dat de Grondwet genoeg aanknopingspunten voor vooruitgang bevat en daarom uw steun verdient. Dit onder het mom van: beter dan niets.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:38:42 #6
27698 Doffy
pi_27507740
Ik ben bij de 'nee-ers' altijd benieuwd naar wat het dan wél zou moeten zijn.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:38:51 #7
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27507747
Wat ga je stemmen schaapie?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:39:09 #8
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27507755
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:26 schreef Doffy het volgende:
Dat had toch wel iets andere (lees geo-politieke) redenen.
Zo is het ons verkocht inderdaad. Je moet niet alles geloven wat je verteld wordt.
quote:
Idem met de euro, die ons overigens op dit moment beschermt tegen de instabiele wereldhandel. Maar goed, het heeft er niets mee te maken.
Overigens heb ik niks tegen die euro an sich, ben zefs voorstander, maar de manier waarop men het de burger door de strot heeft geduwd, is gewoon compleet waardeloos. Dan moet je niet raar opkijken als diezelfde burger nu die Grondwet wegwuift . En terecht
quote:
Onzin, er staat helemaal geen verbod op klonen in. Het gaat over meer dan je beseft.
Zeker wel. Er staat een verbod op 'reproduktief klonen' in. Zo staat het er letterlijk. Misschien moet je je er nog maar eens in gaan verdiepen.

Die toevoeging 'reproduktief' is overigens een enorme farce, en vragen om problemen. Elke manier van klonen kan nu eenmaal als 'reproduktief' worden gezien.
quote:
Dat is hele stoeren borreltafelpraat, want dat is niet conform de werkelijkheid. Er zal niet heel veel meer loskomen als er heronderhandelingen gestart worden. ALS ze al gestart worden, want je denkt toch niet dat de Oostelijke landen zin hebben om het Westen nog verder tegemoet te komen?
Bangmakerij. Je doet nu net of alle kaarten al geschud zijn, en ik als burger geen enkele invloed meer heb. En die invloed heb ik wel: morgenavond.

Politici blijven nu eenmaal politici. Die willen toch scoren, en gaan dus gewoon weer om de onderhandelingstafel zitten. Die oostelijke landen hebben vooralsnog geen fluit te vertellen. En zover ze dat wel hebben, is dat des te meer een reden waarom we die landen nooit op deze termijn hadden moeten toelaten.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_27507765
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:38 schreef Alicey het volgende:
Wat ga je stemmen schaapie?
is dat niet duidelijk uit m'n aantal punten ?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:41:22 #10
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27507833
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:38 schreef Doffy het volgende:
- Minder direct beleid opnemen
- Mens- en dierrechten verankeren
- Geen economisch verneukeratief beleid

Als bonus zou het nog leuk zijn om een basis te leggen om de zooi wat minder bureaucratisch te maken, maar daar zit wel meer werk in.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:41:43 #11
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27507849
TVP
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:41:44 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27507850
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:39 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

is dat niet duidelijk uit m'n aantal punten ?
Nee, want het hangt er maar net van af hoe je er zelf tegen aan kijkt.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:42:25 #13
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27507870
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:38 schreef Doffy het volgende:
Eerst de punten vastleggen waar sowieso overeenstemming voor is zoals samenwerking bij terrorisme bestrijding.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:42:42 #14
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27507880
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:38 schreef het_fokschaap het volgende:
95 punten

[91 - 130] Federalist
In principe ben ik dus ook gewoon een Federalist. Maar dan wel in pure vorm. Ik heb de VS als (praktisch) ideaalbeeld.

Maar zolang zoiets bij lange na niet ook maar enigszins tot de mogelijkheden behoort, en die Grondwet daar mijns inziens ook helemaal niets aan gaat veranderen, stem ik lekker tegen .

Wat mij betreft mag die hele EU uit elkaar vallen. Dan kunnen we later het nog eens opnieuw proberen, met een schone lei.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:47:21 #15
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27508029
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:42 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

In principe ben ik dus ook gewoon een Federalist. Maar dan wel in pure vorm. Ik heb de VS als (praktisch) ideaalbeeld.

Maar zolang zoiets bij lange na niet ook maar enigszins tot de mogelijkheden behoort, en die Grondwet daar mijns inziens ook helemaal niets aan gaat veranderen, stem ik lekker tegen .

Wat mij betreft mag die hele EU uit elkaar vallen. Dan kunnen we later het nog eens opnieuw proberen, met een schone lei.
Maar dan gaat het licht uit!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:47:33 #16
27698 Doffy
pi_27508037
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:39 schreef Lemmeb het volgende:
Zo is het ons verkocht inderdaad. Je moet niet alles geloven wat je verteld wordt.
Het is ons nauwelijks "verkocht", maar het is wel zo. Onder andere.
quote:
Overigens heb ik niks tegen die euro an sich, ben zefs voorstander, maar de manier waarop men het de burger door de strot heeft geduwd, is gewoon compleet waardeloos. Dan moet je niet raar opkijken als diezelfde burger nu die Grondwet wegwuift . En terecht
Ik kijk er indd niet van op dat mensen wraak nemen, maar ik vind wel dat de meeste mensen die dat doen er maar weinig van begrijpen.
quote:
Zeker wel. Er staat een verbod op 'reproduktief klonen' in. Zo staat het er letterlijk.

Die toevoeging 'reproduktief' is overigens een enorme farce, en vragen om problemen. Elke manier van klonen kan nu eenmaal als 'reproduktief' worden gezien.
Niet op kloneren voor onderzoek, wél op -precies- reproductief klonen. Je mag dus geen mensen klonen bij wijze van 'kind', wél voor onderzoek. 'Reproductief' betekent namelijk: voor nageslacht. Als jij daar cynisch over gaat doen,
quote:
Misschien moet je je er nog maar eens in gaan verdiepen.
Kunnen we de insinuaties even achterwege laten? Ik heb toevallig de tekst integraal gelezen, dus kom niet met dit soort flauwekul aan.
quote:
Bangmakerij. Je doet nu net of alle kaarten al geschud zijn, en ik als burger geen enkele invloed meer heb. En die invloed heb ik wel: morgenavond.
Het is makkelijk om achterover te leunen en te zeggen 'dit is niet goed'. Het is alleen stukken moeilijker om iets te bereiken als 25 landen om de tafel zitten. Maar daar zit jij natuurlijk nooit .
quote:
Politici blijven nu eenmaal politici. Die willen toch scoren, en gaan dus gewoon weer om de onderhandelingstafel zitten. Die oostelijke landen hebben vooralsnog geen fluit te vertellen. En zover ze dat wel hebben, is dat des te meer een reden waarom we die landen nooit op deze termijn hadden moeten toelaten.
Ja, als jij het voor het zeggen had, dan waren we nu allemaal gelukkig en rijk geweest
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:47:54 #17
27698 Doffy
pi_27508051
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:42 schreef livEliveD het volgende:
Eerst de punten vastleggen waar sowieso overeenstemming voor is zoals samenwerking bij terrorisme bestrijding.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:50:39 #18
27698 Doffy
pi_27508146
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:41 schreef Alicey het volgende:
- Minder direct beleid opnemen
Het is een samenvatting en stroomlijning van alle bestaande verdragen. Wou je opnieuw beginnen, met een grondwet van twee A4'tjes en een federaal europa beginnen?
quote:
- Mens- en dierrechten verankeren
Mensenrechten staan er in, van dierenrechten meer dan in elke andere grondwet. De rest kan bij richtlijn geregeld worden door het EP.
quote:
- Geen economisch verneukeratief beleid
Interessant. Wat is 'economisch verneukeratief beleid'?
quote:
Als bonus zou het nog leuk zijn om een basis te leggen om de zooi wat minder bureaucratisch te maken, maar daar zit wel meer werk in.
De hele Brusselse "bureaucratie" is kleiner dan de Spaanse overheid, maar stuurt wel 25 landen aan. Brussel is nl bijzonder efficiënt, maar het is niet sexy om dat te zeggen
'Nuff said
pi_27508250
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
ik heb helemaal niet zo het gevoel dat er iets door m'n strot is geduwd
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:53:30 #20
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27508251
Wolkbreuk hier...
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:53:36 #21
27698 Doffy
pi_27508253
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:42 schreef Lemmeb het volgende:
Ach ja, iedereen droomt wel eens
'Nuff said
pi_27508265
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:47 schreef Doffy het volgende:

Niet op kloneren voor onderzoek, wél op -precies- reproductief klonen. Je mag dus geen mensen klonen bij wijze van 'kind', wél voor onderzoek. 'Reproductief' betekent namelijk: voor nageslacht. Als jij daar cynisch over gaat doen,
[..]
scherp !
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:54:43 #23
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27508290
quote:
Niet op kloneren voor onderzoek, wél op -precies- reproductief klonen. Je mag dus geen mensen klonen bij wijze van 'kind', wél voor onderzoek. 'Reproductief' betekent namelijk: voor nageslacht.
Dat is jouw interpretatie inderdaad. Maar klonen is altijd 'voor nageslacht'. Het verschil zit hem erin wat je met dat nageslacht doet. Zoals ik al zei: dit is gewoon vragen om problemen.
quote:
Het is makkelijk om achterover te leunen en te zeggen 'dit is niet goed'. Het is alleen stukken moeilijker om iets te bereiken als 25 landen om de tafel zitten. Maar daar zit jij natuurlijk nooit .
Gelukkig is dat mijn probleem niet, en (helaas) krijg ik daar ook niet voor betaald.

Maar ik weet uit ervaring wel hoe het er in de politiek en de ambtenarij aan toe gaat. En ik kan je vertellen dat dat inderdaad niet mijn ding is. Wat een stelletje koffieleutende lamstralen bij mekaar zeg, vooral in Nederland.

Er komt niks van de grond, en als er al wat van de grond komt, is het hele oorspronkelijke idee helemaal kapotge-overlegd . Het ontbreekt beleidsmakers chronisch aan visie en aan lef om risico's te nemen en de bijbehorende verantwoordelijkheden op zich te nemen.

Bij veel bedrijven is dat wel anders, kan ik je, ook uit ervaring, wel vertellen.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:55:31 #24
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27508313
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:50 schreef Doffy het volgende:

[..]

Het is een samenvatting en stroomlijning van alle bestaande verdragen. Wou je opnieuw beginnen, met een grondwet van twee A4'tjes en een federaal europa beginnen?
Die verdragen kunnen gehandhaafd blijven, daar waar het hoort : Niet in een grondwet of iets waar dusdanige kracht aan toegekend wordt.
quote:
Mensenrechten staan er in, van dierenrechten meer dan in elke andere grondwet. De rest kan bij richtlijn geregeld worden door het EP.
Door de uitzonderingen en maars nogal een wassen neus.
quote:
Interessant. Wat is 'economisch verneukeratief beleid'?
Teveel gericht op interne economie, minder gericht op de sociale aspecten. Oneerlijke concurrentie met ontwikkelingslanden.
quote:
De hele Brusselse "bureaucratie" is kleiner dan de Spaanse overheid, maar stuurt wel 25 landen aan. Brussel is nl bijzonder efficiënt, maar het is niet sexy om dat te zeggen
Het kan veel efficienter. Misschien kan juist de EU een mooi voorbeeld geven voor de lidstaten op die manier.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:55:49 #25
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27508323
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:47 schreef Reya het volgende:

[..]

Maar dan gaat het licht uit!
Zou het ?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:55:56 #26
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27508328
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:53 schreef Reya het volgende:
Wolkbreuk hier...
Hiet wat nattigheid..
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:56:44 #27
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27508360
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:53 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Nouja, er is bijvoorbeeld geen referendum geweest zoals dat in sommige lidstaten wel werd gehouden.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:57:18 #28
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27508376
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:53 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ach ja, iedereen droomt wel eens
Als je in de geschiedenis kijkt is er echt niet zoveel voor nodig om een land of unie van landen te versplinteren.
pi_27508489
quote:

Ik kijk er indd niet van op dat mensen wraak nemen, maar ik vind wel dat de meeste mensen die dat doen er maar weinig van begrijpen.
Het is jammer dat de ambtenaren die dit document in elkaar gezet hebben niet weggestemd kunnen worden.
Wraak nemen om tegen een systeem te stemmen, een andere partij te stemmen is een democratisch recht.
Maar om dat wraak te noemen geef je het woord een onbedoelde bijbetekenis.
quote:
[..]
Een grondwet maak je ook niet met 25 landen bij elkaar.
Voor een grondwet heb je een klein select groepje nodig.
Een Thorbecke, een Wahington, Jefferson, Hamilton en geen commissie die wetsartikelen in elkaar aan het draaien zijn.
pi_27508536
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nouja, er is bijvoorbeeld geen referendum geweest zoals dat in sommige lidstaten wel werd gehouden.
ook al stem ik D'66...zo'n referendum hoeft van mij niet.
pi_27508543
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:50 schreef Doffy het volgende:
Direct.
En 4 A4-tjes mag ook nog.
Maar geen 500!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:02:23 #32
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27508551
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:53 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Jij niet, en ik ook niet zo. Maar veel burgers wel. Dat komt voort uit de combinatie van twee zaken: aan de ene kant dat de prijzen aantoonbaar gestegen zijn, en aan de andere kant dat men het gevoel heeft vantevoren niet goed voorgelicht te zijn en geen directe invloed uit te hebben kunnen oefenen op de besluitvorming omtrent de euro.

Als één van beide factoren had ontbroken, dan had er nu geen haan naar die hele euro gekraaid.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:02:23 #33
27698 Doffy
pi_27508552
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:54 schreef Lemmeb het volgende:
Dat is jouw interpretatie inderdaad. Maar klonen is altijd 'voor nageslacht'. Het verschil zit hem erin wat je met dat nageslacht doet. Zoals ik al zei: dit is gewoon vragen om problemen.
quote:
Gelukkig is dat mijn probleem niet, en (helaas) krijg ik daar ook niet voor betaald.
Het is net zo goed jouw verantwoordelijkheid, als je gaat stemmen. Stemrecht is namelijk niet gelijk aan zeikrecht.
quote:
Maar ik weet uit ervaring wel hoe het er in de politiek en de ambtenarij aan toe gaat.

Bij veel bedrijven is dat wel anders, kan ik je, ook uit ervaring, wel vertellen.
Ik heb in beide ook redelijk wat ervaring, en beide hebben zo hun problemen. Wat op zich geen argument is, want een bedrijf is nu eenmaal geen democratie. En vice versa.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:03:49 #34
27698 Doffy
pi_27508602
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:56 schreef Alicey het volgende:
Erger nog vind ik dat de discussie erover nooit goed op gang gekomen is. Dat is de politiek te verwijten, maar ook de media en -wat mij betreft- ook de burgers zelf.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:03:53 #35
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27508604
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:02 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ook al stem ik D'66...zo'n referendum hoeft van mij niet.
Voor de euro van mij betreft ook niet zo nodig, maar van de gemaakte toezeggingen en beloftes is natuurlijk niets waar gemaakt. Er stonden een flink aantal mensen al sceptisch tegenover, en zo bezien is het niet gek dat zij vinden dat het door hun strot is gedouwd wanneer je ziet dat er in andere lidstaten wel om de mening van de bevolking is gevraagd.
pi_27508622
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:02 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jij niet, en ik ook niet zo. Maar veel burgers wel. Dat komt voort uit de combinatie van drie zaken: aan de ene kant dat de prijzen aantoonbaar gestegen zijn, en aan de andere kant dat men het gevoel heeft vantevoren niet goed voorgelicht te zijn en geen directe invloed uit te hebben kunnen oefenen op de besluitvorming omtrent de euro.

Als één van beide factoren had ontbroken, dan had er nu geen haan naar die hele euro gekraaid.
het komt ook voort uit de zaak dat het niemand iets interesseert, maar zodra iets duurder lijkt of er valt te rellen tegen het zittende kabinet dan heeft iedereen opeens een mening :
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:05:13 #37
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27508645
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:03 schreef Doffy het volgende:

[..]

Erger nog vind ik dat de discussie erover nooit goed op gang gekomen is. Dat is de politiek te verwijten, maar ook de media en -wat mij betreft- ook de burgers zelf.
Iets te rooskleurige voorstelling van zaken speelt denk ik vooral mee.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:05:28 #38
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27508651
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:04 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

het komt ook voort uit de zaak dat het niemand iets interesseert, maar zodra iets duurder lijkt of er valt te rellen tegen het zittende kabinet dan heeft iedereen opeens een mening :
Het zal eens niet in Nederland.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:05:55 #39
27698 Doffy
pi_27508665
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:02 schreef Yosomite het volgende:
Direct.
En 4 A4-tjes mag ook nog.
Maar geen 500!
Prima, maar dan richt je een federaal europa in, en kan Nederland z'n homohuwelijk, abortus, euthanasie- en abortus-beleid gedag zeggen, alsmede controle over het sociaal systeem, het belastingrecht, het strafrecht, name it.

Dat kan wat mij betreft in de europese situatie maar beter geleidelijk gaan.
'Nuff said
pi_27508698
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:03 schreef Doffy het volgende:

[..]

Maar hij is dan nu - te laat- wel goed op gang gekomen.
En dat is wel een goede zaak.
En als het debat blijft, komt er toch nog iets goeds te voorschijn uit dit referendum.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:08:20 #41
27698 Doffy
pi_27508749
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:05 schreef Alicey het volgende:
Iets te rooskleurige voorstelling van zaken speelt denk ik vooral mee.
Achteraf zal altijd blijken dat er dingen niet goed gegaan zijn. Ik denk alleen dat veel burgers een veel te incomplete blik op de zaken hebben, omdat de introductie van een nieuwe, wereldbepalende munt met de bijbehorende financiele en politieke consequenties, bijzonder vloeiend is verlopen. Ik denk dat teveel mensen zich niet goed beseffen hoe ontzettend complex die materie is, maar vooral ook niet wat we eraan te danken hebben. Het is makkelijk om te wijzen naar je biertje, maar zo simpel liggen de zaken niet. Om een voorbeeld te geven: onze brandstof is 30% goedkoper dan zou moeten met de huidige olieprijs, en dat met dank aan de sterke euro.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:09:13 #42
27698 Doffy
pi_27508779
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:06 schreef Yosomite het volgende:
Maar hij is dan nu - te laat- wel goed op gang gekomen.
En dat is wel een goede zaak.
En als het debat blijft, komt er toch nog iets goeds te voorschijn uit dit referendum.
Mee eens, het referendum als opinievormend instrument werkt prima. Het is alleen jammer dat dat ten koste zal gaan van een in principe goed verdrag.
'Nuff said
pi_27508783
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:05 schreef Doffy het volgende:

[..]

Prima, maar dan richt je een federaal europa in, en kan Nederland z'n homohuwelijk, abortus, euthanasie- en abortus-beleid gedag zeggen, alsmede controle over het sociaal systeem, het belastingrecht, het strafrecht, name it.

Dat kan wat mij betreft in de europese situatie maar beter geleidelijk gaan.
Alle belangrijke veranderingen in de geschiedenis gingen schoksgewijs.
Nooit is er een zachte evolutie naar iets beters gegroeid.
Daarvoor is de natuur en haar vertegenwoordiger: de mens, te conservatief voor ingesteld.
Dus op jouw manier, hoe goed bedoeld, lukt het niet.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:10:53 #44
27698 Doffy
pi_27508838
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:09 schreef Yosomite het volgende:
Alle belangrijke veranderingen in de geschiedenis gingen schoksgewijs.
Nooit is er een zachte evolutie naar iets beters gegroeid.
Daarvoor is de natuur en haar vertegenwoordiger: de mens, te conservatief voor ingesteld.
Dus op jouw manier, hoe goed bedoeld, lukt het niet.
Hahaha, en jij denkt dat als we over ZO'N grondwet een referendum hielden, het WEL zou worden aangenomen? Kom nou toch zeg...

Daarbij, geleidelijke evolutie is wel degelijk goed, zeker in complexe politieke materie. Of wil je eerst een 3e wereldoorlog gaan vieren voordat we een federatie inrichten?
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:11:15 #45
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27508854
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:08 schreef Doffy het volgende:

[..]

Achteraf zal altijd blijken dat er dingen niet goed gegaan zijn. Ik denk dat veel burgers eens veel te incomplete blik op de zaken hebben, omdat de introductie van een nieuwe, wereldbepalende munt met de bijbehorende financiele en politieke consequenties, bijzonder vloeiend is verlopen.
Dat is zeker waar. Ook de eerste dagen dat de munt werd ingevoerd heb ik nergens problemen gehad. Goed, nu betaal ik wel vooral per pin, maar toch ontkom je soms niet aan een uitwisseling van contanten. Natuurlijk is het ook erg complex, en niet te overzien. Maar juist daardoor vind ik wel dat er goed geinformeerd had moeten worden, en vooral informering over mogelijke negatieve gevolgen beter had mogen zijn.
quote:
Ik denk dat teveel mensen zich niet goed beseffen hoe ontzettend complex die materie is, maar vooral ook niet wat we eraan te danken hebben.
Dat denk ik ook wel. Internationaal gezien is het ook erg voordelig. Zaken doen met Belgie en Duitsland is bijv. ook een flink stuk eenvoudiger en transparanter geworden.
quote:
Het is makkelijk om te wijzen naar je biertje, maar zo simpel liggen de zaken niet. Om een voorbeeld te geven: onze brandstof is 30% goedkoper dan zou moeten met de huidige olieprijs, en dat met dank aan de sterke euro.
Ten opzichte van de dollar doen we het (nu) erg goed inderdaad.
pi_27508867
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:08 schreef Doffy het volgende:

Om een voorbeeld te geven: onze brandstof is 30% goedkoper dan zou moeten met de huidige olieprijs, en dat met dank aan de sterke euro.
Hé een drogredenatie:
ons gas is 30% duurder, dan wat het zou moeten zijn. Want die wordt met dezelfde dollar berekend.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:12:38 #47
27698 Doffy
pi_27508903
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:11 schreef Yosomite het volgende:
Hé een drogredenatie:
ons gas is 30% duurder, dan wat het zou moeten zijn. Want die wordt met dezelfde dollar berekend.
Zonder de koppeling van de nationale valuta had de gulden bijzonder zwak gestaan tov. de dollar. Dus geen drogredenatie.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:13:47 #48
27698 Doffy
pi_27508937
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:11 schreef Alicey het volgende:
Maar juist daardoor vind ik wel dat er goed geinformeerd had moeten worden, en vooral informering over mogelijke negatieve gevolgen beter had mogen zijn.
Dat ben ik absoluut met je eens

Al zijn de positieve gevolgen ver in de meerheid tov de negatieve.
'Nuff said
pi_27509012
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:10 schreef Doffy het volgende:

[..]

Hahaha, en jij denkt dat als we over ZO'N grondwet een referendum hielden, het WEL zou worden aangenomen? Kom nou toch zeg...

Daarbij, geleidelijke evolutie is wel degelijk goed, zeker in complexe politieke materie. Of wil je eerst een 3e wereldoorlog gaan vieren voordat we een federatie inrichten?
Ja, over zo'n grondwet die de basis van onze Europse maatschappij vastlegt, geef ik ongelezen mijn "JA".

De uitwerking is de verschillende wetten en verdragen is daarop volgend.

Er is geen oorlog nodig om een federatieve eenheid te creëren:
Garibaldi in Italië, Bismarck in Duitsland.
Maar waar zijn de Europeanen die zoiets gelijkwaardigs kunnen doen?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:16:28 #50
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27509033
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:13 schreef Doffy het volgende:

[..]

Dat ben ik absoluut met je eens

Al zijn de positieve gevolgen ver in de meerheid tov de negatieve.
Dat denk ik ook wel, maar toch "voel" je vooral de negatieve gevolgen. Wanneer het van te voren bekend was geweest wat we er precies mee winnen, maar ook wat we er mee verliezen, denk ik dat er toch minder onvrede zou zijn.
pi_27509141
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:12 schreef Doffy het volgende:

[..]

Zonder de koppeling van de nationale valuta had de gulden bijzonder zwak gestaan tov. de dollar. Dus geen drogredenatie.
Dat is zeer zeker niet waar.
De gulden was dan gerevalueerd tov de dollar, omdat de handel met de VS, de basis hiervoor, altijd in het voordeel van de gulden heeft gewerkt.
Op het moment dat de gulden werd gekoppeld aan de Euro, ging het bergafwaarts.
Dus wel drogredenatie.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:22:09 #52
27698 Doffy
pi_27509217
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:15 schreef Yosomite het volgende:
Ja, over zo'n grondwet die de basis van onze Europse maatschappij vastlegt, geef ik ongelezen mijn "JA".
Op zich een veeg teken dat je het niet eens zou lezen, maar goed. Het is prima dat jij dat wil, maar ja, jij bent niet de enige europeaan. Chirac zou zo'n grondwet als jij beschrijft liever vandaag dan morgen tekenen, maar daar voelen de meeste andere landen niet voor. En ik persoonlijk ook niet, trouwens.

De nu voorliggende grondwet is een compromis tussen de federalisten en de nationalisten. Met beide partijen heb je te maken.
quote:
Er is geen oorlog nodig om een federatieve eenheid te creëren:
Garibaldi in Italië, Bismarck in Duitsland.
Maar waar zijn de Europeanen die zoiets gelijkwaardigs kunnen doen?
Er bestaat gewoon geen aandrang, zoals die in tijden van Bismarck en Garibaldi wél bestond. Die twee waren ook nergens geweest als de politieke omstandigheden hen niet 'geholpen' hadden.

Wij moeten het nu doen met problemen zoals de Irak-crisis, die Europa ontmaskerde als een kibbelende bende. Dat is een impuls, maar bij lange na niet groot genoeg om de hele tent maar tot één geheel samen te smeden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Doffy op 31-05-2005 12:28:19 ]
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:24:08 #53
27698 Doffy
pi_27509281
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:19 schreef Yosomite het volgende:
Dat is zeer zeker niet waar.
De gulden was dan gerevalueerd tov de dollar, omdat de handel met de VS, de basis hiervoor, altijd in het voordeel van de gulden heeft gewerkt.
Op het moment dat de gulden werd gekoppeld aan de Euro, ging het bergafwaarts.
Dus wel drogredenatie.
Ah ja, de Italiaanse methode. Heel goed voor je economie, je munt om de haverklap devalueren.

Dat zal het publiek leuk vinden, dat de prijzen elk jaar met 5% of meer stijgen. Ik dacht dat dat juist de reden was waarom men de euro niet leuk vindt?
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:29:36 #54
27698 Doffy
pi_27509418
'Nuff said
pi_27509444
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:22 schreef Doffy het volgende:

[..]

Op zich een veeg teken dat je het niet eens zou lezen, maar goed. Het is prima dat jij dat wil, maar ja, jij bent niet de enige europeaan. Chirac zou zo'n grondwet als jij beschrijft liever vandaag dan morgen tekenen, maar daar voelen de meeste andere landen niet voor. En ik persoonlijk ook niet, trouwens.
Als ik zou weten welk select groepje de grondwet gemaakt heeft, heb ik geen enkel probleem.
Mensen zonder eigenbelang maar denkend aan een Toekomstig Europa krijgen zonder aarzelen mijn steun.
Ambtenaren en politic die konkelen en kronkelen voor eigenbelang zijn niet goed voor dit Toekomstig Europa.
quote:
Er bestaat gewoon geen aandrang, zoals die in tijden van Bismarck en Garabaldi wél bestond. Die twee waren ook nergens geweest als de politieke omstandigheden hen niet 'geholpen' hadden.
Als die aandrang er nu niet bestaat, moeten we zeker niet doorgaan op deze half ingeslagen weg.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:31:24 #56
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27509464
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:22 schreef Doffy het volgende:

[..]

De nu voorliggende grondwet is een compromis tussen de federalisten en de nationalisten. Met beide partijen heb je te maken.
[..]

Er bestaat gewoon geen aandrang, zoals die in tijden van Bismarck en Garibaldi wél bestond. Die twee waren ook nergens geweest als de politieke omstandigheden hen niet 'geholpen' hadden.

Wij moeten het nu doen met problemen zoals de Irak-crisis, die Europa ontmaskerde als een kibbelende bende. Dat is een impuls, maar bij lange na niet groot genoeg om de hele tent maar tot één geheel samen te smeden.
Is het eigenlijk wel wenselijk dat heel Europa één standpunt heeft in zaken zoals de Irak-crisis?
pi_27509479
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:24 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ah ja, de Italiaanse methode. Heel goed voor je economie, je munt om de haverklap devalueren.

Dat zal het publiek leuk vinden, dat de prijzen elk jaar met 5% of meer stijgen. Ik dacht dat dat juist de reden was waarom men de euro niet leuk vindt?
Revalueren was het woord. De gulden is altijd sterker geworden dan de dollar.

Ik geloof niet dat wij het ooit eens zullen worden, of je zou mijn standpunten moeten overnemen.
Die zijn overigens zo gek nog niet.
pi_27509521
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:31 schreef Reya het volgende:

[..]

Is het eigenlijk wel wenselijk dat heel Europa één standpunt heeft in zaken zoals de Irak-crisis?
Ik vind van wel.
Dan hadden we ook daar veel effectiever en efficiënter de bevolking kunnen helpen.
En dat zal het Toekomstig Europa ook zeker kunnen.
Maar nu nog niet.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:37:10 #59
27698 Doffy
pi_27509609
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:30 schreef Yosomite het volgende:
Ambtenaren en politic die konkelen en kronkelen voor eigenbelang zijn niet goed voor dit Toekomstig Europa.
Mja, dit is natuurlijk lekker om te roepen, maar is het ook nog ergens op gebaseerd? Behalve dan op het feit dat iedereen het roept en het lekker modieus is?
quote:
Als die aandrang er nu niet bestaat, moeten we zeker niet doorgaan op deze half ingeslagen weg.
Lezen. Niet zo'n aandrang als er bestond ten tijde van de twee heren die jij noemde. Het gaat gewoon niet gebeuren. Dan kan je met je armen over elkaar blijven zitten, maar dan gebeurt er helemaal niets.
'Nuff said
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:38:52 #60
27698 Doffy
pi_27509654
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:31 schreef Reya het volgende:
Lijkt me wel. Economie is in toenemende mate een politiek issue, en als we iets willen voorstellen op wereldniveau, dan zullen we ook als blok op moeten treden. Want wél een economisch blok willen zijn maar géén politiek blok, komt je geloofwaardigheid niet ten goede. Om maar het zwijgen van het feit dat Rusland en de VS de onderlinge verdeeldheid van de EU-lidstaten misbruiken om de EU als geheel te verzwakken.
'Nuff said
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')