Dat is zeer zeker niet waar.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:12 schreef Doffy het volgende:
[..]
Zonder de koppeling van de nationale valuta had de gulden bijzonder zwak gestaan tov. de dollar. Dus geen drogredenatie.
Op zich een veeg teken dat je het niet eens zou lezen, maar goed. Het is prima dat jij dat wil, maar ja, jij bent niet de enige europeaan. Chirac zou zo'n grondwet als jij beschrijft liever vandaag dan morgen tekenen, maar daar voelen de meeste andere landen niet voor. En ik persoonlijk ook niet, trouwens.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:15 schreef Yosomite het volgende:
Ja, over zo'n grondwet die de basis van onze Europse maatschappij vastlegt, geef ik ongelezen mijn "JA".
Er bestaat gewoon geen aandrang, zoals die in tijden van Bismarck en Garibaldi wél bestond. Die twee waren ook nergens geweest als de politieke omstandigheden hen niet 'geholpen' hadden.quote:Er is geen oorlog nodig om een federatieve eenheid te creëren:
Garibaldi in Italië, Bismarck in Duitsland.
Maar waar zijn de Europeanen die zoiets gelijkwaardigs kunnen doen?
Ah ja, de Italiaanse methode. Heel goed voor je economie, je munt om de haverklap devalueren.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:19 schreef Yosomite het volgende:
Dat is zeer zeker niet waar.
De gulden was dan gerevalueerd tov de dollar, omdat de handel met de VS, de basis hiervoor, altijd in het voordeel van de gulden heeft gewerkt.
Op het moment dat de gulden werd gekoppeld aan de Euro, ging het bergafwaarts.
Dus wel drogredenatie.
Als ik zou weten welk select groepje de grondwet gemaakt heeft, heb ik geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:22 schreef Doffy het volgende:
[..]
Op zich een veeg teken dat je het niet eens zou lezen, maar goed. Het is prima dat jij dat wil, maar ja, jij bent niet de enige europeaan. Chirac zou zo'n grondwet als jij beschrijft liever vandaag dan morgen tekenen, maar daar voelen de meeste andere landen niet voor. En ik persoonlijk ook niet, trouwens.
Als die aandrang er nu niet bestaat, moeten we zeker niet doorgaan op deze half ingeslagen weg.quote:Er bestaat gewoon geen aandrang, zoals die in tijden van Bismarck en Garabaldi wél bestond. Die twee waren ook nergens geweest als de politieke omstandigheden hen niet 'geholpen' hadden.
Is het eigenlijk wel wenselijk dat heel Europa één standpunt heeft in zaken zoals de Irak-crisis?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:22 schreef Doffy het volgende:
[..]
Op zich een veeg teken dat je het niet eens zou lezen, maar goed. Het is prima dat jij dat wil, maar ja, jij bent niet de enige europeaan. Chirac zou zo'n grondwet als jij beschrijft liever vandaag dan morgen tekenen, maar daar voelen de meeste andere landen niet voor. En ik persoonlijk ook niet, trouwens.
De nu voorliggende grondwet is een compromis tussen de federalisten en de nationalisten. Met beide partijen heb je te maken.
[..]
Er bestaat gewoon geen aandrang, zoals die in tijden van Bismarck en Garibaldi wél bestond. Die twee waren ook nergens geweest als de politieke omstandigheden hen niet 'geholpen' hadden.
Wij moeten het nu doen met problemen zoals de Irak-crisis, die Europa ontmaskerde als een kibbelende bende. Dat is een impuls, maar bij lange na niet groot genoeg om de hele tent maar tot één geheel samen te smeden.
Revalueren was het woord. De gulden is altijd sterker geworden dan de dollar.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:24 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ah ja, de Italiaanse methode. Heel goed voor je economie, je munt om de haverklap devalueren.
Dat zal het publiek leuk vinden, dat de prijzen elk jaar met 5% of meer stijgen. Ik dacht dat dat juist de reden was waarom men de euro niet leuk vindt?
Ik vind van wel.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Is het eigenlijk wel wenselijk dat heel Europa één standpunt heeft in zaken zoals de Irak-crisis?
Mja, dit is natuurlijk lekker om te roepen, maar is het ook nog ergens op gebaseerd? Behalve dan op het feit dat iedereen het roept en het lekker modieus is?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:30 schreef Yosomite het volgende:
Ambtenaren en politic die konkelen en kronkelen voor eigenbelang zijn niet goed voor dit Toekomstig Europa.
Lezen. Niet zo'n aandrang als er bestond ten tijde van de twee heren die jij noemde. Het gaat gewoon niet gebeuren. Dan kan je met je armen over elkaar blijven zitten, maar dan gebeurt er helemaal niets.quote:Als die aandrang er nu niet bestaat, moeten we zeker niet doorgaan op deze half ingeslagen weg.
Lijkt me wel. Economie is in toenemende mate een politiek issue, en als we iets willen voorstellen op wereldniveau, dan zullen we ook als blok op moeten treden. Want wél een economisch blok willen zijn maar géén politiek blok, komt je geloofwaardigheid niet ten goede. Om maar het zwijgen van het feit dat Rusland en de VS de onderlinge verdeeldheid van de EU-lidstaten misbruiken om de EU als geheel te verzwakken.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:31 schreef Reya het volgende:
Is het eigenlijk wel wenselijk dat heel Europa één standpunt heeft in zaken zoals de Irak-crisis?
De EU ook nietquote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:02 schreef Doffy het volgende:
Ik heb in beide ook redelijk wat ervaring, en beide hebben zo hun problemen. Wat op zich geen argument is, want een bedrijf is nu eenmaal geen democratie. En vice versa.
Ik heb een tijdje voor de EU gewerkt (en deed dus vol enthousiasme mee; onderzoeksubsidies bepalen op basis van documenten, die minimaal 300 blz moesten zijn. Anders heb je, en dat is nog steeds zo, bij voorbaal geen schijn van kans op die onderzoekssubsidie)quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:37 schreef Doffy het volgende:
[..]
Mja, dit is natuurlijk lekker om te roepen, maar is het ook nog ergens op gebaseerd? Behalve dan op het feit dat iedereen het roept en het lekker modieus is?
[..]
Wel gelezen / verkeerd geïnterpreteerd.quote:Lezen. Niet zo'n aandrang als er bestond ten tijde van de twee heren die jij noemde. Het gaat gewoon niet gebeuren. Dan kan je met je armen over elkaar blijven zitten, maar dan gebeurt er helemaal niets.
Mogen Doffy of Yosomite van jouw stemrecht gebruik maken?quote:
mn stembiljet ligt in Enschedequote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:47 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Mogen Doffy of Yosomite van jouw stemrecht gebruik maken?
Je zou de een er een enorm plezier mee doen en de ander een enorm verdriet.![]()
Ik heb ook enige ervaring met subsidiëring uit Brussel. Dat is bepaald geen sinecure nee, dat weet ik. Je bent zo'n 1 a 2 manmaanden kwijt voordat dat rond is; minstens. Maar die subsidies zijn ook juist bedoeld om onderzoek en samenwerking op europees niveau te bevorderen, en dat is sowieso niet makkelijk. Maar dat is geen reden om tegen deze grondwet te zijn. Integendeel.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:45 schreef Yosomite het volgende:
Ik heb een tijdje voor de EU gewerkt (en deed dus vol enthousiasme mee; onderzoeksubsidies bepalen op basis van documenten, die minimaal 300 blz moesten zijn. Anders heb je, en dat is nog steeds zo, bij voorbaal geen schijn van kans op die onderzoekssubsidie)
Okquote:Wel gelezen / verkeerd geïnterpreteerd.
Nee, en dat zou het zonder Federatie ook niet worden ook. Maar het wordt wel democratischer, mét de Grondwet.quote:
Komop zeg. Dat hele EU-bestuur en bijbehorende ambtenarenapparaat bestaat uit één grote ondemocratische, bureaucratische slangenkuil. En dus meer macht, in de vorm van de Grondwet, onwaardig.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:37 schreef Doffy het volgende:
[..]
Mja, dit is natuurlijk lekker om te roepen, maar is het ook nog ergens op gebaseerd? Behalve dan op het feit dat iedereen het roept en het lekker modieus is?
Ja dat kan natuurlijk niet zonder consequenties blijven, daar. Chirac is politiek dood.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:50 schreef Yosomite het volgende:
Lees net dat de Franse premier afgetreden is, De Villepin volgt hem op. Slachtoffer nr. 1
Jij hebt blijkbaar een hoop inzichten die ik niet hebquote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:50 schreef Lemmeb het volgende:
Komop zeg. Dat hele EU-bestuur en bijbehorende ambtenarenapparaat bestaat uit één grote ondemocratische, bureaucratische slangenkuil. En dus meer macht, in de vorm van de Grondwet, onwaardig.
Idemquote:Kun jij wel net gaan doen of het niet zo is, maar daar haal je echt niemand mee over.
Wat jij eigenlijk zegt, is dat het een imperfecte, ondemocratische bende is daar in Brussel (en Straatsburgquote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:49 schreef Doffy het volgende:
[..]
Nee, en dat zou het zonder Federatie ook niet worden ook. Maar het wordt wel democratischer, mét de Grondwet.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:49 schreef Doffy het volgende:
Maar dat is geen reden om tegen deze grondwet te zijn. Integendeel.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:55 schreef Lemmeb het volgende:
Wat jij eigenlijk zegt, is dat het een imperfecte, ondemocratische bende is daar in Brussel (en Straatsburg), en dat we daarom maar een Grondwet moeten aannemen, die die situatie iets zou kunnen veranderen, maar voor de rest even zo imperfect is. Kiezen tussen 2 kwaden dus.
Al zal jij niet degene zijn die daarvoor verantwoordelijk wil zijn, want dan zou je met óplossingen moeten komen, in plaats van met makkelijk gebral vanaf de zijlijn.quote:Ik kies er dan toch echt voor om de hele boel af te blazen, al is het maar om een signaal af te geven aan de politici dat ze er een bende van gemaakt hebben, en het in de toekomst toch echt héél anders moet.
Nee, het gaat echt vreselijk slecht hier, jaquote:Juist door voor die Grondwet te stemmen hou je wezenlijke veranderingen tegen. Dan denkt men daar in Brussel (en Straatsburgal gauw 'het gaat goed zo die gaat', maar dat gaat het dus helemaal niet.
Dit had voor 18 mei geregeld moeten zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:48 schreef qu63 het volgende:
[..]
mn stembiljet ligt in EnschedeDaar moet je dan ook stemmen
Voor de zoveelste keer, het is een gestroomlijnd europees verdrag met grondwettelijke trekjes. Maar verder gewoon een verdrag. Niks om je zo over op te winden, dus.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:57 schreef Yosomite het volgende:
Die ambtenaar moet ook wat doen voor zijn brood.
Maar als subsidieregelingen ook al integraal onderdeel gaan uitmaken van dit 'Verdrag dat geen grondwet genoemd mag worden' dan stijger ik helemaal.
Dan is dit 'Verdrag dat geen grondwet genoemd mag worden' gedevalueerd tot een subsidieregelingsdocument.
Wat is Nederland toch een walgelijk navelstaarderig land gewordenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:00 schreef Doffy het volgende:
Nee, het gaat echt vreselijk slecht hier, ja
Ook nog maar succes!quote:
Juist om je er heel erg over op te winden.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:04 schreef Doffy het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer, het is een gestroomlijnd europees verdrag met grondwettelijke trekjes. Maar verder gewoon een verdrag. Niks om je zo over op te winden, dus.
Ik ben ook niet zo blij met de naam 'grondwet', maar goed, zo heet het ding nu eenmaal.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:21 schreef Yosomite het volgende:
Het zal wel een juridisch kronkelingetje zijn..
Alea iacta est, dan is de teerling geworpen, de keuze gemaakt, het referendum geweest en gaan we vol goede moed werken aan een beter Toekomstig Europa, gebaseerd op een beter verdrag dat leidt tot een goede grondwet.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:33 schreef Alicey het volgende:
Gaat het op de meet trouwens ook zo dat de 'ja' en 'nee' stemmers tegenover elkaar gaan staan?
Wordt jouwquote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:42 schreef Doffy het volgende:
Maar inderdaad, dan is 't geweest, dan heb ik alle frustraties afgereageerd op mijn, en is alles weer ok
Je gebruikt diequote:
Ik wil daar best verantwoordelijk voor zijn, samen met de rest van de nee-stemmers.quote:Al zal jij niet degene zijn die daarvoor verantwoordelijk wil zijn,
Ruk m'n woorden maar weer uit z'n verbandquote:Nee, het gaat echt vreselijk slecht hier, ja
Ik heb noch de tijd, noch de zin, noch het vermogen om mensen af te helpen van hun cynische en weinig constructieve inslag. Tot hier dan ook mijn bijdrage, met een welgemeendequote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:54 schreef Lemmeb het volgende:
Je gebruikt die-smiley wel erg vaak. Is dat jouw idee van een tegenargument?
Ik bespeur anders een hoop geklaag over alle "zakkenvullers", "baantjesjagers" en ander tuig van de richel.quote:Ruk m'n woorden maar weer uit z'n verband. Het gaat slecht met de democratisering van de EU. Over hoe we er nationaal voorstaan heb ik het helemaal niet.
Dan van mijn kant ook een oprechtquote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:56 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ik heb noch de tijd, noch de zin, noch het vermogen om mensen af te helpen van hun cynische en weinig constructieve inslag. Tot hier dan ook mijn bijdrage, met een welgemeende
Binnen het apparaat dat EU heet, welteverstaan. Daar hadden we het immers over.quote:Ik bespeur anders een hoop geklaag over alle "zakkenvullers", "baantjesjagers" en ander tuig van de richel.
Jouw 'gebral vanaf de zijlijn' is overigens net zo inconstructief, zoniet inconstructiever. Een beetje het blije sufferdje uithangen, en terechte kritiek afdoen als 'cynisch gebral'quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:00 schreef Doffy het volgende:
want dan zou je met óplossingen moeten komen, in plaats van met makkelijk gebral vanaf de zijlijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |