Precies dit heb ik ook gehad... En achteraf begrijp ik ook niet waarom ik hem niet gewoon een knal voor zijn bek heb gegeven.quote:Op donderdag 7 april 2005 12:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan me wel met woorden tegen woorden verdedigen.
Maar tegen sexuele agressie ben ik hulpeloos. En sexuele agressie moet je dan al heel breed zien.
Ik heb eens een hele treinrit naast een man gezeten die me bij het instappen volgde naar de bank waar ik ging zitten, helemaal tegen me aanschoof en zijn hand tegen mijn been legde. Ik had niet eens het lef om op te staan en ergens anders te gaan zitten. 25 minuten heb ik naast die viezerik gezeten.
Als ik "gewoon" erg boos ben heb ik dat ook, hoewel met woorden verweren mij niet lukt. Ik wordt te emotioneel bij ruzies, en loop dan ook meestal weg.quote:Als ik echt boos of geirriteerd ben, kan ik wel proberen me met woorden te verweren. NIet met daden, hooguit weglopen.
Het heeft met meer te maken hoor. Weinig raakvlakken, en de kunst om alles wat er gezegd wordt zo negatief mogelijk op te vatten.quote:In welk opzicht is dat deels de slechte band?
quote:
Ben jij zo iemand die dan reageert met "Is dat alles?quote:Op donderdag 7 april 2005 12:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hm, daar moet ik vooral hard om lachen. Waarom voel je je dan 'violated'?Ik begrijp dat niet, waarom geef je zo'n zielig figuur zoveel macht over jouw gevoelens?
Succes Lupa!quote:Op donderdag 7 april 2005 12:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]![]()
![]()
Kutcavia's.
Ik moet naar school, tentamentje maken (oh, oh, oh wat heb ik de afgelopen paar uur hard geleerd)
Mijn allergie voor agressie gaat dan zelfs nog zover dat ik niet eens vind dat ik hem een knal had moeten geven, maar zelf weg had moeten gaanquote:Op donderdag 7 april 2005 12:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Precies dit heb ik ook gehad... En achteraf begrijp ik ook niet waarom ik hem niet gewoon een knal voor zijn bek heb gegeven.
Ow ja, ik word ook emotioneel, en dan zeg ik terwijl de tranen over mijn wangen lopen dat ze daar vooral niet naar moeten kijken, want dat die niets betekenen maar dat ik ze niet tegen kan houden, en dan kijken ze me een beetje meewarig aanquote:Als ik "gewoon" erg boos ben heb ik dat ook, hoewel met woorden verweren mij niet lukt. Ik wordt te emotioneel bij ruzies, en loop dan ook meestal weg.
Zo heb ik een broertjequote:Het heeft met meer te maken hoor. Weinig raakvlakken, en de kunst om alles wat er gezegd wordt zo negatief mogelijk op te vatten.
Ik hou ook niet van cavia's (tenzij gefrituurd), maar ze moesten er tòch in!quote:Op donderdag 7 april 2005 12:38 schreef Doffy het volgende:![]()
Ik hou niet van cavia's, en zeker niet in mijn topics
Ja. "Beetje klein, of niet?"quote:Op donderdag 7 april 2005 12:44 schreef Alicey het volgende:
Ben jij zo iemand die dan reageert met "Is dat alles?". Ik weet zelf niet hoe ik er mee zou omgaan, ik denk dat ik me dood zou lachen eigenlijk.
Ik had eigenlijk een knal moeten geven, maar weglopen was het minste wat ik had kunnen doen natuurlijk..quote:Op donderdag 7 april 2005 12:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn allergie voor agressie gaat dan zelfs nog zover dat ik niet eens vind dat ik hem een knal had moeten geven, maar zelf weg had moeten gaan
Dat laatste heb ik dan weer minder helaas. Ik vind het zelf ook eigenlijk best wel kut, want het schept toch een bepaald idee.quote:Ow ja, ik word ook emotioneel, en dan zeg ik terwijl de tranen over mijn wangen lopen dat ze daar vooral niet naar moeten kijken, want dat die niets betekenen maar dat ik ze niet tegen kan houden, en dan kijken ze me een beetje meewarig aan
Maar ook met verstikte stem kan ik de woorden wel vinden en zeggen
Als er weinig contact is, lijkt me weinig aan de hand.quote:Zo heb ik een broertje
Geen band, weinig contact.
Je kunt wel leren om daar anders tegenover te staan, hoor.quote:Op donderdag 7 april 2005 12:47 schreef miss_sly het volgende:
Ik begrijp zelf ook niet waarom ik me dan violated voel, maar het is wel zo. Zelfs als ik in de trein zit en de persoon in kwestie staat op het plafond.
Ik vraag me dan ook af waar hij het recht vandaan haalt om mij te confronteren met iets waar ik neit om gevraagd heb. Maar ik word niet boos en moet er zeer beslist niet om lachen
Nouhouw! Terwijl ik net verteld heb dat ik niet zo agressief ben ga jij op me lopen schieten.quote:
Die man had dus een beetje een plaat voor zijn kop.quote:Op donderdag 7 april 2005 12:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja. "Beetje klein, of niet?"
Heb het één keer als kind meegemaakt. Toen moest ik er al om lachen. Die man zei ook nog: "Mooi hè?". Wij (vriendje en ik): "Nou, prachtig."
Ja, dat probeer ik altijd eerst uit de weg te ruimen, al voordat er een traan gevallen isquote:Op donderdag 7 april 2005 12:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk een knal moeten geven, maar weglopen was het minste wat ik had kunnen doen natuurlijk..
[..]
Dat laatste heb ik dan weer minder helaas. Ik vind het zelf ook eigenlijk best wel kut, want het schept toch een bepaald idee.
Familie, dus toch regelmatig contact.quote:Als er weinig contact is, lijkt me weinig aan de hand.
Hoe we bepaalde dingen ervaren heeft ook veel te maken associaties die we leggen naar andere ervaringen. Is er misschien een negatieve ervaring waarin dat element naar voren kwam?quote:Op donderdag 7 april 2005 12:47 schreef miss_sly het volgende:
Ik begrijp zelf ook niet waarom ik me dan violated voel, maar het is wel zo. Zelfs als ik in de trein zit en de persoon in kwestie staat op het perron.
Ik vraag me dan ook af waar hij het recht vandaan haalt om mij te confronteren met iets waar ik neit om gevraagd heb. Maar ik word niet boos en moet er zeer beslist niet om lachen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |