abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26043332
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:20 schreef Alicey het volgende:
En dat vraag ik mij weer af.. Moorden zou ik denk ik alsnog niet doen. Als er een andere manier is zou ik die wel aangrijpen. Mijn overlevingsdrang is sowieso soms beperkt heb ik het idee..

Ook hier geldt echter dat het zo'n extreme situatie is dat voorspellen wat ik zou doen zinloos is.
Ik ga er in mijn hypothetische situatie even vanuit dat de ander doden de enige mogelijkheid is. En dan nog is dat wat mij betreft niet de meest morele keus, wel de beste, voor mij.
  Moderator donderdag 7 april 2005 @ 11:22:20 #252
5428 crew  miss_sly
pi_26043335
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Er zijn ook situaties waarin doden de 'beste' keus is, maar dan vind ik het nog steeds immoreel.

Stel, ik bevind mij in een levensbedreigende situatie. Het is hij of ik. Moreel gezien vind ik dat ik me moet laten vermoorden, omdat moorden immoreel is. Maar in zo'n situatie is overlevingsdrang sterker dan ratio. Maar dat maakt het nog geen morele daad om de ander te doden.
Maar een juiste beslissing voor jou op dat moment is nog niet per definitie een moreel juiste beslissing, vind ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_26043358
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:21 schreef Alicey het volgende:
De ervaring leert echter dat daar altijd gedonder van komt, dus laten we het voorlopig maar achterwege laten dan.
Ja, dat is het probleem.

De gelovigen zeggen wel eens, zonder god geen moraal, maar die god van hen heeft dan weer een erg dubieuze moraal. Als hun god inderdaad een objectief superbewustzijn zou zijn dan was het nog enigszins geloofwaardig.
pi_26043375
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:22 schreef miss_sly het volgende:
Maar een juiste beslissing is nog niet per definitie een moreel juiste beslissing, vind ik.
(Foutje, edit)

Dat is precies wat ik zeg: de ander doden is juist voor mij op dat moment, maar immoreel.
pi_26043409
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Iemand vermoorden is in mijn ogen ook altijd verkeerd. Dat zal ik dus ook niet als optie meewegen als ik een beslissing moet nemen.
Echter, als een ander een beslissing moet nemen, doet diegene dat niet met mijn moraal. Kennelijk zijn er mensen die het op een bepaald moment wel juist achten om iemand te vermoorden. Het feit dat er mensen zijn die moord altijd verkeerd vinden, maakt niet dat die persoon dus in zijn/haar ogen een verkeerde beslissing neemt. Het gaat immers om wat je zelf denkt, voelt, vindt en op basis daarvan neem je de beslissing!
Als iemand anders het belangrijk vindt om jou te vermoorden is dat voor die persoon dus een juiste beslissing. Jij zult niet in jouw verdediging hem doden, omdat dat in jouw ogen altijd verkeerd is, en op het moment van eventuele verdediging zal dan de moraal de boventoon voeren. Dus jij gaat dood.
Ik denk niet dat je dit toestaat. Want je leven is je lief, dus je zult je verdedigen.

donderdag 7 april 2005 @ 11:25:32 #256
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26043412
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik ga er in mijn hypothetische situatie even vanuit dat de ander doden de enige mogelijkheid is. En dan nog is dat wat mij betreft niet de meest morele keus, wel de beste, voor mij.
Ik denk dat ik het niet zou doen. Niet de beste keuze voor mij, maar dat heb ik ook wel vaker.
  donderdag 7 april 2005 @ 11:25:38 #257
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_26043416
Je hebt wel een megacute schaapje, schaapje!
'Nuff said
pi_26043440
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:25 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat ik het niet zou doen. Niet de beste keuze voor mij, maar dat heb ik ook wel vaker.
Ik denk dat je dan helemaal niks meer denkt en dat je instinct het overneemt. En dat instinct zegt: ik wil leven, kostte wat kost.
  donderdag 7 april 2005 @ 11:27:00 #259
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26043457
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ja, dat is het probleem.

De gelovigen zeggen wel eens, zonder god geen moraal, maar die god van hen heeft dan weer een erg dubieuze moraal. Als hun god inderdaad een objectief superbewustzijn zou zijn dan was het nog enigszins geloofwaardig.
Het probleem is denk ik toch vooral dat moraal van binnen moet komen, en niet extern opgelegd.
  Moderator donderdag 7 april 2005 @ 11:27:24 #260
5428 crew  miss_sly
pi_26043467
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:25 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Als iemand anders het belangrijk vindt om jou te vermoorden is dat voor die persoon dus een juiste beslissing. Jij zult niet in jouw verdediging hem doden, omdat dat in jouw ogen altijd verkeerd is, en op het moment van eventuele verdediging zal dan de moraal de boventoon voeren. Dus jij gaat dood.
Ik denk niet dat je dit toestaat. Want je leven is je lief, dus je zult je verdedigen.

Ik weet niet wat ik zou doen als ik me moest verdedigen, want ik geloof dat ik daar niet zo goed in ben. Maar dat even buiten beschouwing gelaten, denk ik dat het doorgaans waar is wat je zegt.
pi_26043468
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:25 schreef Doffy het volgende:
Je hebt wel een megacute schaapje, schaapje!
We hebben onlangs ook vastgesteld dat Schaapje zelf ook megacute is.
pi_26043481
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

(Foutje, edit)

Dat is precies wat ik zeg: de ander doden is juist voor mij op dat moment, maar immoreel.
Dus je bent bereid immoreel gedrag te laten prevaleren.
Als je het hier doet, zijn er andere situaties te bedenken waar je het ook doet.
En uiteindelijk is ieder mens immoreel.
  donderdag 7 april 2005 @ 11:28:13 #263
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26043489
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan helemaal niks meer denkt en dat je instinct het overneemt. En dat instinct zegt: ik wil leven, kostte wat kost.
Zelfs dat betwijfel ik. Ik hoop echter niet te weten te komen hoe het is.
pi_26043493
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:27 schreef Alicey het volgende:
Het probleem is denk ik toch vooral dat moraal van binnen moet komen, en niet extern opgelegd.
En dat betekent meteen dat er niet zoiets als een universele moraal bestaat. Er bestaat alleen maar een subjectieve moraal, die bovendien nog continu verandert ook.
  donderdag 7 april 2005 @ 11:28:38 #265
27698 Doffy
pi_26043499
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
We hebben onlangs ook vastgesteld dat Schaapje zelf ook megacute is.
'We'? Waarom heb ik jou dan niet gezien?

Daarbij, ik kijk niet naar andere mannen!
'Nuff said
  donderdag 7 april 2005 @ 11:29:12 #266
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26043514
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

En dat betekent meteen dat er niet zoiets als een universele moraal bestaat. Er bestaat alleen maar een subjectieve moraal, die bovendien nog continu verandert ook.
Daarom dus.
  Moderator donderdag 7 april 2005 @ 11:29:43 #267
5428 crew  miss_sly
pi_26043522
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel per persoon verschillend is.

Ik ben erg slecht in mezelf verdedigen. Als een man lastig/opdringerig of erger is, vind ik het heel moeilijk zo niet onmogelijk om me tegen hen te verzetten/verdedigen.
Ik heb nog nooit in de situatie gezeten dat ik mijn leven moet verdedigen, maar ik ben niet erg hoopvol gestemd over mijn overlevingskansen...
pi_26043532
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:27 schreef Yosomite het volgende:
Dus je bent bereid immoreel gedrag te laten prevaleren.
Ja, als de belangen groot zijn. Ik ben doorgaans behoorlijk principieel, maar er zijn uitzonderingen.
quote:
Als je het hier doet, zijn er andere situaties te bedenken waar je het ook doet.
Ongetwijfeld, gelukkig komt het nooit voor. Ik kan namelijk maar moeilijk met mezelf leven als ik iets doe dat ik zelf immoreel vind.
quote:
En uiteindelijk is ieder mens immoreel.
Vast wel...
pi_26043546
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:28 schreef Doffy het volgende:
'We'? Waarom heb ik jou dan niet gezien?
Het was naar aanleiding van een foto. Eigenlijk stelde ik dat vooral vast.
pi_26043564
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:28 schreef Doffy het volgende:
Daarbij, ik kijk niet naar andere mannen!
Nee? Ikke wel. Kijken kost niks.
  donderdag 7 april 2005 @ 11:33:33 #271
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26043608
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel per persoon verschillend is.

Ik ben erg slecht in mezelf verdedigen. Als een man lastig/opdringerig of erger is, vind ik het heel moeilijk zo niet onmogelijk om me tegen hen te verzetten/verdedigen.
Hoe ver gaat dat bij jou?
quote:
Ik heb nog nooit in de situatie gezeten dat ik mijn leven moet verdedigen, maar ik ben niet erg hoopvol gestemd over mijn overlevingskansen...
Hmm.. Ik weet het niet. Ik kan zelf alleen agressief en sterk zijn als ik ergens zwaar pissed over ben. Iemand die mij probeert te vermoorden kan ik veel over voelen, maar waarschijnlijk word ik er niet boos om.
pi_26043619
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:29 schreef miss_sly het volgende:
De geschiedenis bewijst dat mensen in dergelijke situaties vaak over krachten beschikken waarvan ze niet wisten dat ze ze in zich hadden. Je bewustzijn vernauwt zich, al je krachten worden gericht op vechten of vluchten. Dat is niet iets wat je besluit, het gebeurt gewoon in zo'n extreme situatie. Je bent dan even gewoon een dier in doodsnood. En er zijn natuurlijk dieren die op zo'n moment verlamd raken van angst of alleen maar proberen te vluchten. Maar de meesten vechten, desnoods tot ze er dood bij neervallen.
  donderdag 7 april 2005 @ 11:42:43 #273
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26043818
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

De geschiedenis bewijst dat mensen in dergelijke situaties vaak over krachten beschikken waarvan ze niet wisten dat ze ze in zich hadden.
Hetgeen trouwens ook bij minder bedreigende situaties geleerd kan worden. Op zich best een veilige gedachte om te weten dat je indien nodig meer kunt dan normaal.
  donderdag 7 april 2005 @ 11:43:54 #274
64288 Bensel
Ladderzat
pi_26043851
okeee. eeen heeeelee late TVP
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Moderator donderdag 7 april 2005 @ 11:44:00 #275
5428 crew  miss_sly
pi_26043855
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoe ver gaat dat bij jou?
Dat is helaas wel eens veel te ver gegaan, door een man in kwestie dus.
Ik kan daar heel weinig tegen doen, voel me alleen maar ontzettend bedreigd en weet daar geen uiting aan te geven.
Het kan best zijn dat dit juist komt omdat het dan een sexueel gerichte aanval is, en ik me wel kan verdedigen tegen een andere vorm van agressie. Gelukkig heb ik dat nooit meegemaakt.
quote:
Hmm.. Ik weet het niet. Ik kan zelf alleen agressief en sterk zijn als ik ergens zwaar pissed over ben. Iemand die mij probeert te vermoorden kan ik veel over voelen, maar waarschijnlijk word ik er niet boos om.
Ik ben allergisch voor agressie. Ben zelf niet agressief en kan er niet tegen agressief behandeld te worden. Daar kan ik niets mee.

Ik kan hoogstens hard praten tegen degenen die dat het minste verdienen: mijn vriend, mijn ouders en mijn zus. Maar bij hen voel ik me kennelijk veilig genoeg om dat wel te doen.
pi_26043862
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:42 schreef Alicey het volgende:
Hetgeen trouwens ook bij minder bedreigende situaties geleerd kan worden. Op zich best een veilige gedachte om te weten dat je indien nodig meer kunt dan normaal.
Helaas doet dezelfde reactie zich voor in situaties waarin vechten of vluchten geen goede oplossing is -> stress.
  donderdag 7 april 2005 @ 11:47:19 #277
27698 Doffy
pi_26043944
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nee? Ikke wel. Kijken kost niks.
Shhht! Ik ook, maar dan wordt mijn jaloers
'Nuff said
pi_26044071
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:47 schreef Doffy het volgende:
Shhht! Ik ook, maar dan wordt mijn jaloers
Mijn is gelukkig niet jaloers ingesteld, ik ook niet echt.
  donderdag 7 april 2005 @ 11:52:34 #279
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26044080
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is helaas wel eens veel te ver gegaan, door een man in kwestie dus.
Ik kan daar heel weinig tegen doen, voel me alleen maar ontzettend bedreigd en weet daar geen uiting aan te geven.
Het kan best zijn dat dit juist komt omdat het dan een sexueel gerichte aanval is, en ik me wel kan verdedigen tegen een andere vorm van agressie. Gelukkig heb ik dat nooit meegemaakt.
Hmm. Op zich best herkenbaar. Ik heb niet met echt veel agressie te maken gehad denk ik, maar ik vind wel dat ik soms te weinig van me afbijt.
quote:
Ik ben allergisch voor agressie. Ben zelf niet agressief en kan er niet tegen agressief behandeld te worden. Daar kan ik niets mee.
Dat heb ik ook wel. Met als uitzondering dus wanneer ik echt zwaar boos/geirriteerd ben, maar dan moet iets wel heel erg ver gaan.
quote:
Ik kan hoogstens hard praten tegen degenen die dat het minste verdienen: mijn vriend, mijn ouders en mijn zus. Maar bij hen voel ik me kennelijk veilig genoeg om dat wel te doen.
Hmm.. Deze is op zich wel een goede voor mij om over na te denken. Misschien is dat bij mij ook wel het geval, en misschien is dat ook wel een deel van de slechte band die ik o.a. met mijn ouders heb.
  donderdag 7 april 2005 @ 11:53:27 #280
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26044095
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Helaas doet dezelfde reactie zich voor in situaties waarin vechten of vluchten geen goede oplossing is -> stress.
Ik heb het niet alleen over vechten of vluchten. Ik heb het er over dat wat je kunt (In de breedste zin des woords) op momenten dat het nodig is meer kan zijn dan wat het normaalgesproken is of wat je denkt.
pi_26044140
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:53 schreef Alicey het volgende:
Ik heb het niet alleen over vechten of vluchten. Ik heb het er over dat wat je kunt (In de breedste zin des woords) op momenten dat het nodig is meer kan zijn dan wat het normaalgesproken is of wat je denkt.
Oh ja, dat is ook wel zo. Maar sommige mensen slaan juist helemaal dicht op het moment dat er een buitengewone prestatie van hen gevraagd wordt (spreken voor een groep, een groot werkstuk voor een bepaalde datum inleveren etc.).
  donderdag 7 april 2005 @ 11:57:50 #282
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26044187
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Oh ja, dat is ook wel zo. Maar sommige mensen slaan juist helemaal dicht op het moment dat er een buitengewone prestatie van hen gevraagd wordt (spreken voor een groep, een groot werkstuk voor een bepaalde datum inleveren etc.).
Hmm.. Dit vind ik ook lastig, omdat ik er zelf weinig ervaring mee heb. Ik heb zelf denk ik ook wel een lichte vorm van faalangst, maar ook wel een mentaliteit van "het moet toch een keer gebeuren". Op een of andere manier blijken dat soort dingen bij mij toch vaak goed te gaan, en soms weet ik niet eens waardoor dat komt.
pi_26044212
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:44 schreef miss_sly het volgende:

Maar die hebben er geen enkel probleem mee.
Zij kennen je en accepteren je zonder enig voorbehoud.
Dat herken ik ook.
pi_26044263
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:57 schreef Alicey het volgende:
Hmm.. Dit vind ik ook lastig, omdat ik er zelf weinig ervaring mee heb. Ik heb zelf denk ik ook wel een lichte vorm van faalangst, maar ook wel een mentaliteit van "het moet toch een keer gebeuren". Op een of andere manier blijken dat soort dingen bij mij toch vaak goed te gaan, en soms weet ik niet eens waardoor dat komt.
Toen ik nog bij de Hare Krishna zat, kookte ik soms voor tweehonderd mensen. Als er dan een feestmaal was, werden er tien of twaalf verschillende gerechten bereid die allemaal op dezelfde tijd klaar moesten zijn. Het lukte altijd. Vraag me niet hoe.

Hulp van boven?
  donderdag 7 april 2005 @ 12:01:38 #285
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26044284
quote:
Op donderdag 7 april 2005 12:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Toen ik nog bij de Hare Krishna zat, kookte ik soms voor tweehonderd mensen. Als er dan een feestmaal was, werden er tien of twaalf verschillende gerechten bereid die allemaal op dezelfde tijd klaar moesten zijn. Het lukte altijd. Vraag me niet hoe.

Hulp van boven?
Natuurlijk hulp van boven, het enige ware geloof.
pi_26044322
Ik werk trouwens optimaal onder tijdsdruk. Daarom doe ik bepaalde dingen ook last-minute.
  donderdag 7 april 2005 @ 12:04:10 #287
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26044340
quote:
Op donderdag 7 april 2005 12:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik werk trouwens optimaal onder tijdsdruk. Daarom doe ik bepaalde dingen ook last-minute.
Ik heb dat zelf minder. Daarom neem ik ook de tijd voor bepaalde dingen.
  Moderator donderdag 7 april 2005 @ 12:05:25 #288
5428 crew  miss_sly
pi_26044369
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:58 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Maar die hebben er geen enkel probleem mee.
Zij kennen je en accepteren je zonder enig voorbehoud.
Dat herken ik ook.
Precies!
Ik herkende het zelf niet, maar heb het gezien bij mijn zusje en zo ook naar mezelf kunnen vertalen.
Mijn zusje is erg gepest als kind, tot ze een jaar of 16 was ofzo. Thuis liet ze zich echter door mijn broertje en mij niet de kaas van het brood eten. Ik vond dat altijd zo raar, dacht dat ze dan ook maar tegen haar pesters moest vechten. Mijn zusje heeft toen uitgelegd dat het was omdat ze dat tegen ons durfde, ze wist dat ze bij ons veilig was en dus voor zichzelf kon opkomen. Aldus mijn herkenning
  Moderator donderdag 7 april 2005 @ 12:09:08 #289
5428 crew  miss_sly
pi_26044441
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hmm. Op zich best herkenbaar. Ik heb niet met echt veel agressie te maken gehad denk ik, maar ik vind wel dat ik soms te weinig van me afbijt.
Ik kan me wel met woorden tegen woorden verdedigen.
Maar tegen sexuele agressie ben ik hulpeloos. En sexuele agressie moet je dan al heel breed zien.
Ik heb eens een hele treinrit naast een man gezeten die me bij het instappen volgde naar de bank waar ik ging zitten, helemaal tegen me aanschoof en zijn hand tegen mijn been legde. Ik had niet eens het lef om op te staan en ergens anders te gaan zitten. 25 minuten heb ik naast die viezerik gezeten.
quote:
Dat heb ik ook wel. Met als uitzondering dus wanneer ik echt zwaar boos/geirriteerd ben, maar dan moet iets wel heel erg ver gaan.
Als ik echt boos of geirriteerd ben, kan ik wel proberen me met woorden te verweren. NIet met daden, hooguit weglopen.
quote:
Hmm.. Deze is op zich wel een goede voor mij om over na te denken. Misschien is dat bij mij ook wel het geval, en misschien is dat ook wel een deel van de slechte band die ik o.a. met mijn ouders heb.
In welk opzicht is dat deels de slechte band?
pi_26044473
quote:
Op donderdag 7 april 2005 12:09 schreef miss_sly het volgende:
Ik kan me wel met woorden tegen woorden verdedigen.
Maar tegen sexuele agressie ben ik hulpeloos. En sexuele agressie moet je dan al heel breed zien.
Ik heb eens een hele treinrit naast een man gezeten die me bij het instappen volgde naar de bank waar ik ging zitten, helemaal tegen me aanschoof en zijn hand tegen mijn been legde. Ik had niet eens het lef om op te staan en ergens anders te gaan zitten. 25 minuten heb ik naast die viezerik gezeten.
Dat is wel erg extreem... Misschien eens een cursus assertiviteit of zelfverdediging doen...?
pi_26044509
Ik ben ook eens door een jongen aangerand in de trein. Maar in mijn geval was dat natuurlijk eerder grappig dan traumatiserend.
pi_26044619
quote:
Op donderdag 7 april 2005 12:12 schreef Monidique het volgende:
Ik ben ook eens door een jongen aangerand in de trein. Maar in mijn geval was dat natuurlijk eerder grappig dan traumatiserend.
Ik moet zeggen dat dat soort zaken mij ook niet echt traumatiseren. Ik word er alleen maar goed pissig om.

Dacht trouwens dat je een meisje was. Wat wil je ook met zo'n naam?
  donderdag 7 april 2005 @ 12:17:22 #293
27698 Doffy
pi_26044640
quote:
Op donderdag 7 april 2005 12:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik moet zeggen dat dat soort zaken mij ook niet echt traumatiseren. Ik word er alleen maar goed pissig om.
Blijkbaar mis ik een hoop humor omdat ik geen meisjes aanrand...
'Nuff said
pi_26044684
quote:
Op donderdag 7 april 2005 12:17 schreef Doffy het volgende:
Blijkbaar mis ik een hoop humor omdat ik geen meisjes aanrand...
Monidique is geen meisje. En had je niet eigenlijk hem willen quoten?

Ik zou het als man overigens ook geenszins 'grappig' vinden...
  Moderator donderdag 7 april 2005 @ 12:21:59 #295
5428 crew  miss_sly
pi_26044747
quote:
Op donderdag 7 april 2005 12:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat is wel erg extreem... Misschien eens een cursus assertiviteit of zelfverdediging doen...?
Ik reis niet meer met de trein en ik ben niet meer zo'n lief klein blond meisje als ik was. Volgens mij ben ik redelijk uit de gevarenzone tegenwoordig.
pi_26044785
quote:
Op donderdag 7 april 2005 12:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik reis niet meer met de trein en ik ben niet meer zo'n lief klein blond meisje als ik was. Volgens mij ben ik redelijk uit de gevarenzone tegenwoordig.
Volgens mij is geen enkele vrouw ooit uit de gevarenzone als het gaat om aanranding en verkrachting... Er worden zelfs bejaarde vrouwen verkracht...
  donderdag 7 april 2005 @ 12:26:27 #297
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_26044857
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  Moderator donderdag 7 april 2005 @ 12:27:05 #298
5428 crew  miss_sly
pi_26044877
quote:
Op donderdag 7 april 2005 12:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Volgens mij is geen enkele vrouw ooit uit de gevarenzone als het gaat om aanranding en verkrachting... Er worden zelfs bejaarde vrouwen verkracht...
I know.
Ik ben op zich assertief genoeg, dus daar ligt het niet aan.
En of je zelfverdediging kunt toepassen als het erop aan komt is ook maar de vraag.
En bij deze kerel had ik gewoon op moeten staan en moeten vertrekken, maar ik denk niet dat een assertiviteitscursus of zelfverdediging me daarbij hadden geholpen.

Ik voel me al 'violated' (dat woord pas beter, vind ik) als ik geconfronteerd word met een kerel die voor de gein zijn lul uit zijn broek haalt...ik ben op dat gebied gewoon een ontzettend watje.
pi_26044879
quote:
Op donderdag 7 april 2005 12:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Ik zou het als man overigens ook geenszins 'grappig' vinden...
Het was dan ook geen echte aanranding. Een jongen ging tegenover mij zitten en liet zijn knie telkens tegen mijn knie aankomen, later begon-ie ook nog zogenaamde vieze praatjes te bezigen. Daarom vond ik het wel komisch, en omdat het niet zo lang duurde. Ik kan me natuurlijk wel verweren, zeker tegen een jongen die ongeveer net zo oud is als ik, maar voor meiden en vrouwen kan het wel eng zijn, dat begrijp ik. Toen ik bij mijn station kwam, zei ik toch nog maar even tegen hem, nadat ik eerst rustig met hem meepraatte, dat hij zeker een beetje gek in z'n hoofd was. "Waarom?"
pi_26044957
quote:
Op donderdag 7 april 2005 12:27 schreef miss_sly het volgende:
I know.
Ik ben op zich assertief genoeg, dus daar ligt het niet aan.
En of je zelfverdediging kunt toepassen als het erop aan komt is ook maar de vraag.
En bij deze kerel had ik gewoon op moeten staan en moeten vertrekken, maar ik denk niet dat een assertiviteitscursus of zelfverdediging me daarbij hadden geholpen.
Ik denk het wel, je kunt absoluut leren om je anders te gedragen en ook andere gevoelens te hebben als zoiets je overkomt.
quote:
Ik voel me al 'violated' (dat woord pas beter, vind ik) als ik geconfronteerd word met een kerel die voor de gein zijn lul uit zijn broek haalt...ik ben op dat gebied gewoon een ontzettend watje.
Hm, daar moet ik vooral hard om lachen. Waarom voel je je dan 'violated'? Ik begrijp dat niet, waarom geef je zo'n zielig figuur zoveel macht over jouw gevoelens?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')