abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26483118
It giet oan!

Ik herhaal mn laatste post nog maar even:
quote:
Op zondag 24 april 2005 20:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]
..., sta ik mijzelf niet toe om verliefd te worden. Wat niet weg neemt dat ik iemand wel helemaal geweldig en leuk kan vinden.
Wat is bij jou dan precies het verschil tussen iemand helemaal geweldig en leuk vinden, en verliefd op hem/haar zijn?
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_26483146
We kunnen er ook gewoon twee open houden. Uniciteit is voor R&P enzo...
Mu!
  zondag 24 april 2005 @ 21:01:38 #3
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26483166
quote:
Op zondag 24 april 2005 20:52 schreef Maethor het volgende:

[..]

Wat is bij jou dan precies het verschil tussen iemand helemaal geweldig en leuk vinden, en verliefd op hem/haar zijn?
Verliefd zijn heeft ook somatische gevolgen..
  zondag 24 april 2005 @ 21:01:47 #4
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26483174
Sticky.
pi_26483187
quote:
Op zondag 24 april 2005 20:59 schreef Maethor het volgende:
Verliefdheid bestaat uit allerlei waandenkbeelden over een ander die je jezelf aanpraat. Het is heel goed mogelijk dat je ineens tot de conclusie komt dat iemand helemaal niet is wie je dacht als je verliefdheid over is.

Iemand helemaal geweldig en leuk vinden is een combinatie van lichamelijke aantrekkingskracht en compatibiliteit qua karakter.
pi_26483195
Maethors eerste LFC!
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_26483216
Verliefdheid is een vorm van hyperconcentratie.
Mu!
pi_26483276
SC:
quote:
Ik zou het heerlijk vinden om gewoon weer eens verliefd te zijn. Ik ben nog steeds een beetje verliefd op een meisje waar ik een jaar of vijftien geleden een relatie mee had, dat was een hele heftige verliefdheid, ik denk dat dat nooit meer over gaat.

Maar verliefdheid is een slechte raadgever natuurlijk.
Verliefdheid heeft hele leuke kanten, maar wmb ook nogal nare kanten. In dit geval heb ik dus wel een kosten-batenanalyse gemaakt en die viel uit in het nadeel van verliefdheid en toen heb ik het maar afgeschaft.
pi_26483294
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:02 schreef Maethor het volgende:
Maethors eerste LFC!
Gefeli!
pi_26483321
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Verliefdheid bestaat uit allerlei waandenkbeelden over een ander die je jezelf aanpraat. Het is heel goed mogelijk dat je ineens tot de conclusie komt dat iemand helemaal niet is wie je dacht als je verliefdheid over is.

Iemand helemaal geweldig en leuk vinden is een combinatie van lichamelijke aantrekkingskracht en compatibiliteit qua karakter.
Duidelijk. Rationaliteit versus de Roze Bril.
pi_26483333
The Long Kiss Goodnight is wel een leuke film.
Mu!
pi_26483336
quote:
Op zondag 24 april 2005 20:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nou, dit is weer een lastig onderwerp, want ik ben namelijk van mening dat 'verliefd worden' een keus is. En aangezien ik verliefdheid een bijster slechte basis voor een relatie vind, sta ik mijzelf niet toe om verliefd te worden. Wat niet weg neemt dat ik iemand wel helemaal geweldig en leuk kan vinden. Maar de keus om een relatie aan te gaan is bij mij meer rationeel dan romantisch tegenwoordig geloof ik...
Pfoe het verliefd worden was bij mijn huidige vriend echt zo totaal geen keus! Het is me echt overkomen. Jeetje wat ben ik in de war geweest.. Ik verbaasde me hogelijk over hem en twijfelde aan wat ik nou toch allemaal voelde. Ik kon maar niet begrijpen wat die gozer met me deed. Ik leek constant als een magneetje naar hem toe getrokken. Uiteindelijk was ik volledig totaal verliefd .

Echter het was wel zo dat de keuze om een relatie aan te gaan altijd een rationele overweging is gebleven: wil je dit samen gaan doen of niet? Heb je elkaar voldoende te bieden? Etc. Afstand en leeftijd speelden bij ons ook nog een rol. Maar het is niet zo dat je daar even voor om de tafel gaat zitten van 'nou zullen we nu een relatie hebben of niet'. Het was er gewoon. En het voelde goed .

Trouwens vraag ik me af waarom verliefdheid geen goede basis kan zijn voor een relatie? Door de roze bril? Ik moet zeggen dat ik er ook erg mee zat: of ik nou wel of niet objectief genoeg was. Gelukkig is het allemaal goed uitgepakt . Dat weet je pas na een tijdje denk ik..
  zondag 24 april 2005 @ 21:07:33 #13
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26483339
Echte verliefdheid komt mij ook niet echt bekend voor.. Zou ik daar te rationeel voor zijn?
pi_26483364
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Gefeli!
Dank je. Maar eigenlijk zou het natuurlijk veel beter zijn voor WFL als ik wat natuurkundetopics open ofzo, want zo'n LFC komt er toch wel.
Maar goed, zo op de zondagavond heb ik even geen inspiratie.
  zondag 24 april 2005 @ 21:08:27 #15
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_26483372
Heb ook wel wat problemen (groot woord) met het verschil. Heb laatst weleens te horen gekregen dat iemand me helemaal geweldig vond, mooi, lief, aardig, grappig de hele mikmak. Maar dus niet verliefd was. Heel verwarrend allemaal hoor. Ben er niet goed in dit vlak, en vind er dus ook geen bal aan. (ja zeur ik weet het , maar hoe krijg ik dat nu voor elkaar? Ben altijd de fantastishe supervrouw, waar geen kip verliefd op wordt. behalve mannen waar ik geen interesse in heb dan)
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.
Imagination is more important than knowledge.
pi_26483396
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:07 schreef SingleCoil het volgende:
The Long Kiss Goodnight is wel een leuke film.
Ben je die nu aan het kijken?
pi_26483459
Mja, ik ben het ook niet helemaal met Lupa eens dat verliefdheid een keuze is. Het geldt niet voor mij in ieder geval. Ik kan heel verliefd op iemand zijn terwijl mijn Ratio na een poosje al zegt dat er geen toekomst in zit. En als er dan op basis van die rationele argumenten een punt achter wordt gezet, kan het toch best veel tijd kosten die persoon een beetje uit je hoofd te krijgen.
pi_26483468
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Maar op basis daarvan ben ik verliefd geworden. Zijn het dan ook nog waandenkbeelden?
pi_26483475
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:07 schreef Geartsjuh het volgende:
Trouwens vraag ik me af waarom verliefdheid geen goede basis kan zijn voor een relatie? Door de roze bril? Ik moet zeggen dat ik er ook erg mee zat: of ik nou wel of niet objectief genoeg was. Gelukkig is het allemaal goed uitgepakt . Dat weet je pas na een tijdje denk ik..
Laat ik zeggen dat ik er tot nu toe geen goede ervaringen mee heb en dat ik me veel prettiger bij iemand voel als ik niet verliefd ben. Veel relaxter, veel meer mezelf.
  zondag 24 april 2005 @ 21:12:18 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26483488
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:08 schreef QueenR het volgende:
Heb ook wel wat problemen (groot woord) met het verschil. Heb laatst weleens te horen gekregen dat iemand me helemaal geweldig vond, mooi, lief, aardig, grappig de hele mikmak. Maar dus niet verliefd was. Heel verwarrend allemaal hoor. Ben er niet goed in dit vlak, en vind er dus ook geen bal aan. (ja zeur ik weet het , maar hoe krijg ik dat nu voor elkaar? Ben altijd de fantastishe supervrouw, waar geen kip verliefd op wordt. behalve mannen waar ik geen interesse in heb dan)
Misschien heeft het met je uitstraling te maken. Wil je zelf verliefd worden, en wil je dat anderen op je verliefd worden (En dus de realiteit uit het oog verliezen)?
pi_26483514
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:11 schreef Geartsjuh het volgende:
Maar op basis daarvan ben ik verliefd geworden. Zijn het dan ook nog waandenkbeelden?
Nee, dat is anders. In zo'n geval zou ik mezelf ook wel toestaan om verliefd te worden.
pi_26483561
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:11 schreef Maethor het volgende:
Mja, ik ben het ook niet helemaal met Lupa eens dat verliefdheid een keuze is. Het geldt niet voor mij in ieder geval. Ik kan heel verliefd op iemand zijn terwijl mijn Ratio na een poosje al zegt dat er geen toekomst in zit. En als er dan op basis van die rationele argumenten een punt achter wordt gezet, kan het toch best veel tijd kosten die persoon een beetje uit je hoofd te krijgen.
Maar wat is dan volgens jou de oorzaak van die verliefdheid? Die persoon, of jouw gedachten over die persoon?
pi_26483662
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Maar wat is dan volgens jou de oorzaak van die verliefdheid? Die persoon, of jouw gedachten over die persoon?
Je kunt jezelf toestaan verliefd te worden op iemand op basis van een conclusie die je op dat moment maakt (aantrekkelijkheid, karakter etc). Naar mate je elkaar beter leert kennen kan het zijn dat je dat beeld moet bijstellen.
pi_26483670
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Laat ik zeggen dat ik er tot nu toe geen goede ervaringen mee heb en dat ik me veel prettiger bij iemand voel als ik niet verliefd ben. Veel relaxter, veel meer mezelf.
Dat is wel waar ja. Als je verliefd bent op iemand voel je je toch niet altijd 100% ontspannen bij diegene. Dat herken ik wel. Maar nu ik in een relatie zit èn verliefd ben voel ik me wel weer 100% op mijn gemak. Ik moet zeggen dat dat een nog fijner gevoel is dan de eerste variant van verliefdheid.
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee, dat is anders. In zo'n geval zou ik mezelf ook wel toestaan om verliefd te worden.
Ik vind het wel knap dat je dat zo onder controle kan hebben. Ik had er erg moeite mee in ieder geval.
  zondag 24 april 2005 @ 21:20:39 #25
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_26483721
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Misschien heeft het met je uitstraling te maken. Wil je zelf verliefd worden, en wil je dat anderen op je verliefd worden (En dus de realiteit uit het oog verliezen)?
denk ik niet, ben er helemaal niet zo mee bezig want ik ben helemaal niet zo dat ik perse een relatie wil hebben. Maar goed, verliefd wordt er dus niemand.. haha dus het zal idd wel aan mij liggen
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.
Imagination is more important than knowledge.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')