Welke bedoel je? Heb er een aantal?quote:Lupa:
Zeg Doffy, ik mis je oude avatar. Ik was er erg aan gehecht.
Met die boeken.quote:Op maandag 21 februari 2005 10:28 schreef Doffy het volgende:
Welke bedoel je? Heb er een aantal?
En dan gooien wij er zelfs zo nu en dan nog iets zinnigs tussendoor.quote:Op maandag 21 februari 2005 10:29 schreef Bensel het volgende:
Volgens mij loopt deze reeks nu sneller dan sommige onzin reeksen
Speciaal voor jouquote:Op maandag 21 februari 2005 10:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Met die boeken.
Dat laatste is niet helemaal waar sinds de invoering van de nieuwe Welzijnswet voor dieren. Daarin wordt nl. uitgegaan van de 'intrinsieke waarde van het dier'.quote:Op maandag 21 februari 2005 10:45 schreef Alicey het volgende:
Nu ben ik het niet altijd eens met Groenlinks, maar dit lijkt me toch een mooi iniatief. Het is sowieso van de zotte dat een dier juridisch gezien als voorwerp wordt gezien.
punt is wel: waar trek je de grens? Bij muizen, of bij fruitvliegjes, of bij eencellige diertjes?quote:Op maandag 21 februari 2005 10:45 schreef Alicey het volgende:
Groenlinks wil dat dierenrechten wettelijk beschermd worden.
Nu ben ik het niet altijd eens met Groenlinks, maar dit lijkt me toch een mooi iniatief. Het is sowieso van de zotte dat een dier juridisch gezien als voorwerp wordt gezien.
Is dat zo? Want smaak ervaar je vooral door je reukorganen. Het is dus niet logisch dat je iets wel ruikt, maar niet proeft..quote:Op maandag 21 februari 2005 10:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
De smaak verandert niet, het is alleen maar de geur, die mensen niet prettig vinden.
Er zijn imo betere (pijnloze) methodes om hetzelfde doel te bereiken, waar best naar gekeken mag worden.quote:Tja, als dàt al een 'redelijk' genoeg doel is om een dier zo te mishandelen, dan heb ik verder weinig hoop.
Dat is een vraag die allicht lastiger ligt. Ook is de vraag wat wel en niet is toegestaan. Is het doden van een dier toegestaan? Dieren puur voor voedselproductie, wat mag wel en niet?quote:Op maandag 21 februari 2005 10:54 schreef Bensel het volgende:
[..]
punt is wel: waar trek je de grens? Bij muizen, of bij fruitvliegjes, of bij eencellige diertjes?
Ik kan het zelf niet nagaan, aangezien er geen vlees wordt verkocht van ongecastreerde biggen. Maar het is wat ik me heb laten vertellen. Ik zal het even aan Pietverdriet vragen.quote:Op maandag 21 februari 2005 10:56 schreef Alicey het volgende:
Is dat zo? Want smaak ervaar je vooral door je reukorganen. Het is dus niet logisch dat je iets wel ruikt, maar niet proeft..
Nou ja, als er om de zoveel tijd weer een biochemicus een paar homogenen ontdekt dan wordt het aannemelijk dat er een zekere mate van erfelijkheid bij betrokken is. De opvoeding op zich zal niet snel homo's "maken".quote:Op maandag 21 februari 2005 09:57 schreef Doffy het volgende:
Ik had begrepen dat het zelfs helemaal niets uitmaakt...
Dat is echt een HELE vervelende pisgeur hoor, iets dat je echt niet wenst waar te nemen aan je voedsel. Maar goed, nadat het vlees bereid is verdwijnt die geur maar woei... die arme keuken smolt bijna weg onder die wolk van ranzigheid.quote:Op maandag 21 februari 2005 10:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
De enige reden dat biggen gecastreerd worden, is om 'beregeur' in het vlees te voorkomen. De smaak verandert niet, het is alleen maar de geur, die mensen niet prettig vinden.
Het zijn btw geen boekenquote:Op maandag 21 februari 2005 10:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Met die boeken.
Dat laatste bedoelde ik dus ook. Dat van die genen is nog altijd behoorlijk controversieel. Maar het doet op zich ook niet zo ter zake, want hoe hard men het ook probeert, er zal in een homorelatie altijd een 3e persoon nodig zijn; of adoptie. Hoe dan ook, dat verandert de genensamenstelling, dus zelfs ALS er 'homo-genen' zouden bestaan, dan nog heeft dat vermoedelijk niet méér invloed op het kind dan in een hetero-relatie..quote:Op maandag 21 februari 2005 11:58 schreef Karboenkeltje het volgende:
Nou ja, als er om de zoveel tijd weer een biochemicus een paar homogenen ontdekt dan wordt het aannemelijk dat er een zekere mate van erfelijkheid bij betrokken is. De opvoeding op zich zal niet snel homo's "maken".
Er is al redelijk veel onderzoek naar gedaan, maar meer is gaande.quote:Dus ik wacht geduldig. Er zullen vast steeds meer homoparen kinderen krijgen dus dan zal het uiteindelijk wel meetbaar worden.
Tja, ik vraag me af of de vervelende geur opweegt tegen de pijn die veroorzaakt wordt bij het dier. Kunnen ze een beer niet slachten voordat hij geslachtsrijp is? Dan is het hele probleem opgelost. Of gewoon even verdoven ofzo. Zo duur is dat toch niet? En anders betalen mensen maar wat meer voor hun vlees.quote:Op maandag 21 februari 2005 12:05 schreef Karboenkeltje het volgende:
Dat is echt een HELE vervelende pisgeur hoor, iets dat je echt niet wenst waar te nemen aan je voedsel. Maar goed, nadat het vlees bereid is verdwijnt die geur maar woei... die arme keuken smolt bijna weg onder die wolk van ranzigheid.
Ik vind het desondanks wel heel naar dat die arme varkens niet verdoofd worden. Doet me een beetje aan dubbelbaksteenpraktijken denken.
Wat mij betreft is die geur geen reden om een beest te martelen, nee. Dus sinds ik hoorde hoe dat gebeuren in zijn werk gaat koop ik ook geen varkensvlees meer. Hoewel ik dan wel weer zo hypcriet ben dat ik niets weiger bij anderen of bijvoorbeeld tijdens het uit eten gaan.quote:Op maandag 21 februari 2005 12:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Tja, ik vraag me af of de vervelende geur opweegt tegen de pijn die veroorzaakt wordt bij het dier. Kunnen ze een beer niet slachten voordat hij geslachtsrijp is? Dan is het hele probleem opgelost. Of gewoon even verdoven ofzo. Zo duur is dat toch niet? En anders betalen mensen maar wat meer voor hun vlees.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |