abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25191046
En hier verder
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_25191056
Even aangepast, we hadden net deeltje 21, dus daarna komt 22.

Je bent je tijd vooruit Bensel.

En sticky..
pi_25191077
had het zelf ook door, maar hij was al gepost.. als je die andere even weg wil halen?
Twitch.tv/bensel15
pi_25191111
Bedankt alicey
Twitch.tv/bensel15
  maandag 21 februari 2005 @ 10:28:30 #5
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_25191134
Ze mogen dit inmiddels wel WFL-HFC noemen...
quote:
Lupa:
Zeg Doffy, ik mis je oude avatar. Ik was er erg aan gehecht.
Welke bedoel je? Heb er een aantal?
'Nuff said
pi_25191150
Volgens mij loopt deze reeks nu sneller dan sommige onzin reeksen
Twitch.tv/bensel15
pi_25191216
quote:
Op maandag 21 februari 2005 10:28 schreef Doffy het volgende:
Welke bedoel je? Heb er een aantal?
Met die boeken.
pi_25191245
quote:
Op maandag 21 februari 2005 10:29 schreef Bensel het volgende:
Volgens mij loopt deze reeks nu sneller dan sommige onzin reeksen
En dan gooien wij er zelfs zo nu en dan nog iets zinnigs tussendoor.
pi_25191344
Groenlinks wil dat dierenrechten wettelijk beschermd worden.

Nu ben ik het niet altijd eens met Groenlinks, maar dit lijkt me toch een mooi iniatief. Het is sowieso van de zotte dat een dier juridisch gezien als voorwerp wordt gezien.
  maandag 21 februari 2005 @ 10:46:25 #10
27698 Doffy
pi_25191352
quote:
Op maandag 21 februari 2005 10:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Met die boeken.
Speciaal voor jou
'Nuff said
pi_25191376
quote:
Op maandag 21 februari 2005 10:46 schreef Doffy het volgende:
Speciaal voor jou
Nu herken ik je weer!
pi_25191442
quote:
Op maandag 21 februari 2005 10:45 schreef Alicey het volgende:
Nu ben ik het niet altijd eens met Groenlinks, maar dit lijkt me toch een mooi iniatief. Het is sowieso van de zotte dat een dier juridisch gezien als voorwerp wordt gezien.
Dat laatste is niet helemaal waar sinds de invoering van de nieuwe Welzijnswet voor dieren. Daarin wordt nl. uitgegaan van de 'intrinsieke waarde van het dier'.

Al begrijp ik niet helemaal hoe bijvoorbeeld het onverdoofd castreren van biggen kan samengaan met het 'nee, tenzij'-principe van die wet. De wet stelt namelijk dat het niet toegestaan is om een dier 'zonder redelijk doel' te pijnigen. De enige reden dat biggen gecastreerd worden, is om 'beregeur' in het vlees te voorkomen. De smaak verandert niet, het is alleen maar de geur, die mensen niet prettig vinden. Tja, als dàt al een 'redelijk' genoeg doel is om een dier zo te mishandelen, dan heb ik verder weinig hoop.
pi_25191453
quote:
Op maandag 21 februari 2005 10:45 schreef Alicey het volgende:
Groenlinks wil dat dierenrechten wettelijk beschermd worden.

punt is wel: waar trek je de grens? Bij muizen, of bij fruitvliegjes, of bij eencellige diertjes?
Twitch.tv/bensel15
pi_25191486
quote:
Op maandag 21 februari 2005 10:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]
De smaak verandert niet, het is alleen maar de geur, die mensen niet prettig vinden.
Is dat zo? Want smaak ervaar je vooral door je reukorganen. Het is dus niet logisch dat je iets wel ruikt, maar niet proeft..
quote:
Tja, als dàt al een 'redelijk' genoeg doel is om een dier zo te mishandelen, dan heb ik verder weinig hoop.
Er zijn imo betere (pijnloze) methodes om hetzelfde doel te bereiken, waar best naar gekeken mag worden.
pi_25191528
quote:
Op maandag 21 februari 2005 10:54 schreef Bensel het volgende:

[..]

punt is wel: waar trek je de grens? Bij muizen, of bij fruitvliegjes, of bij eencellige diertjes?
Dat is een vraag die allicht lastiger ligt. Ook is de vraag wat wel en niet is toegestaan. Is het doden van een dier toegestaan? Dieren puur voor voedselproductie, wat mag wel en niet?

Ik denk wel dat er nu teveel is toegestaan op het gebied van dierenmishandeling. Misschien is het een idee om geleidelijk aan een strenger beleid toe te passen op dit gebied, zonder een specifiek einddoel na te streven.
pi_25191555
quote:
Op maandag 21 februari 2005 10:56 schreef Alicey het volgende:
Is dat zo? Want smaak ervaar je vooral door je reukorganen. Het is dus niet logisch dat je iets wel ruikt, maar niet proeft..
Ik kan het zelf niet nagaan, aangezien er geen vlees wordt verkocht van ongecastreerde biggen. Maar het is wat ik me heb laten vertellen. Ik zal het even aan Pietverdriet vragen.
pi_25192155
Over overdracht van homoseksualiteit door homoparen aan het kroost.
quote:
Op maandag 21 februari 2005 09:57 schreef Doffy het volgende:

Ik had begrepen dat het zelfs helemaal niets uitmaakt...
Nou ja, als er om de zoveel tijd weer een biochemicus een paar homogenen ontdekt dan wordt het aannemelijk dat er een zekere mate van erfelijkheid bij betrokken is. De opvoeding op zich zal niet snel homo's "maken".

Dus ik wacht geduldig. Er zullen vast steeds meer homoparen kinderen krijgen dus dan zal het uiteindelijk wel meetbaar worden.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_25192245
quote:
Op maandag 21 februari 2005 10:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

De enige reden dat biggen gecastreerd worden, is om 'beregeur' in het vlees te voorkomen. De smaak verandert niet, het is alleen maar de geur, die mensen niet prettig vinden.
Dat is echt een HELE vervelende pisgeur hoor, iets dat je echt niet wenst waar te nemen aan je voedsel. Maar goed, nadat het vlees bereid is verdwijnt die geur maar woei... die arme keuken smolt bijna weg onder die wolk van ranzigheid.

Ik vind het desondanks wel heel naar dat die arme varkens niet verdoofd worden. Doet me een beetje aan dubbelbaksteenpraktijken denken.
  maandag 21 februari 2005 @ 12:06:13 #19
27698 Doffy
pi_25192248
quote:
Op maandag 21 februari 2005 10:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Met die boeken.
Het zijn btw geen boeken

'Nuff said
  maandag 21 februari 2005 @ 12:13:36 #20
27698 Doffy
pi_25192324
quote:
Op maandag 21 februari 2005 11:58 schreef Karboenkeltje het volgende:
Nou ja, als er om de zoveel tijd weer een biochemicus een paar homogenen ontdekt dan wordt het aannemelijk dat er een zekere mate van erfelijkheid bij betrokken is. De opvoeding op zich zal niet snel homo's "maken".
Dat laatste bedoelde ik dus ook. Dat van die genen is nog altijd behoorlijk controversieel. Maar het doet op zich ook niet zo ter zake, want hoe hard men het ook probeert, er zal in een homorelatie altijd een 3e persoon nodig zijn; of adoptie. Hoe dan ook, dat verandert de genensamenstelling, dus zelfs ALS er 'homo-genen' zouden bestaan, dan nog heeft dat vermoedelijk niet méér invloed op het kind dan in een hetero-relatie..
quote:
Dus ik wacht geduldig. Er zullen vast steeds meer homoparen kinderen krijgen dus dan zal het uiteindelijk wel meetbaar worden.
Er is al redelijk veel onderzoek naar gedaan, maar meer is gaande.
'Nuff said
pi_25192341
quote:
Op maandag 21 februari 2005 12:06 schreef Doffy het volgende:
Het zijn btw geen boeken

[afbeelding]
Ah, okee dan.
pi_25192388
quote:
Op maandag 21 februari 2005 12:05 schreef Karboenkeltje het volgende:
Dat is echt een HELE vervelende pisgeur hoor, iets dat je echt niet wenst waar te nemen aan je voedsel. Maar goed, nadat het vlees bereid is verdwijnt die geur maar woei... die arme keuken smolt bijna weg onder die wolk van ranzigheid.

Ik vind het desondanks wel heel naar dat die arme varkens niet verdoofd worden. Doet me een beetje aan dubbelbaksteenpraktijken denken.
Tja, ik vraag me af of de vervelende geur opweegt tegen de pijn die veroorzaakt wordt bij het dier. Kunnen ze een beer niet slachten voordat hij geslachtsrijp is? Dan is het hele probleem opgelost. Of gewoon even verdoven ofzo. Zo duur is dat toch niet? En anders betalen mensen maar wat meer voor hun vlees.
pi_25192593
quote:
Op maandag 21 februari 2005 12:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Tja, ik vraag me af of de vervelende geur opweegt tegen de pijn die veroorzaakt wordt bij het dier. Kunnen ze een beer niet slachten voordat hij geslachtsrijp is? Dan is het hele probleem opgelost. Of gewoon even verdoven ofzo. Zo duur is dat toch niet? En anders betalen mensen maar wat meer voor hun vlees.
Wat mij betreft is die geur geen reden om een beest te martelen, nee. Dus sinds ik hoorde hoe dat gebeuren in zijn werk gaat koop ik ook geen varkensvlees meer. Hoewel ik dan wel weer zo hypcriet ben dat ik niets weiger bij anderen of bijvoorbeeld tijdens het uit eten gaan.
  maandag 21 februari 2005 @ 13:15:56 #24
27698 Doffy
pi_25192912
Gezien het relatief hoge percentage beta's in dit forum, is de volgende link wel aan dit topic besteed:

De trailer van de nieuwe Hitchhiker's Guide to the Galaxy film! Uit in mei 2005...

Onverfilmbaar... ik vrees het ergste...

Niettemin ben ik erg nieuwsgierig!
'Nuff said
pi_25192969
Hmm ik ben ook dat het niets wordt vergeleken bij het boek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')