En op welke termijn gaat dit allemaal plaatsvinden, lekkend kamerlid?quote:Op zondag 20 februari 2005 19:22 schreef Yosomite het volgende:
Die tijd is helaas voorbij eenzame wolf.
Zwolle, Hoogeveen, Assen en Groningen zijn eindstations, daarna is het met de boot of zwemvliezen verder.
Je zou kunnen proberen te liften langs de verlengde afsluitdijk.
![]()
Dat hangt van de naleving van het Kyoto verdrag af.quote:Op zondag 20 februari 2005 19:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En op welke termijn gaat dit allemaal plaatsvinden, lekkend kamerlid?
Ik zou weer niet aan de eeuwige stilte van het vlakke land moeten denken.. Op zijn tijd lekker, maar niet om te wonen.quote:Op zondag 20 februari 2005 19:14 schreef Maethor het volgende:
[..]
Mooi dat er mensen willen wonen...Ik reed laatst nabij Amsterdam... wat een teringdrukte! Ik heb liever een wat rustigere omgeving waar je de horizon in ieder geval nog af en toe kunt zien, in plaats van alleen maar auto's en flatgebouwen. Ik zou knettergek worden
.
Gelukkig welquote:
Nee, het wordt dan erg vol druk.quote:Op zondag 20 februari 2005 21:17 schreef Maethor het volgende:
[..]
Gelukkig wel. Een complete volksverhuizing naar het Noorden dan wel Westen zou niet echt handig zijn.
Dat zijn inderdaad eens positieve berichten!quote:Op maandag 21 februari 2005 08:57 schreef miss_sly het volgende:
Goeiemorgen
Ik had gisteren een doop: mijn neefje werd gedoopt in de katholieke kerk.
Hoezeer ik er eigenlijk ook tegen ben, het is mijn enige neefje en mijn petekind, dus ik ben er toch naar toe gegaan. En ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van de pastoor in kwestie. Niet onbelangrijk detail in deze is namelijk dat mijn neefje twee mama's heeftMijn schoonzusje was vroeger misdienaar in deze kerk bij die pastoor en heeft dat altijd heel prettig gevonden. De pastoor was ook alleen maar blij dat zijn vroegere misdienaar gelukkig was, ook al was dat dan met een vrouw, en zei het heel leuk te vinden hun zoon te dopen. Op de doopoorkonde stond dan ook 'moeder' en 'moeder'
De dienst was ook ergl euk, niet zo ontzettend gericht op god, maar meer op de symboliek in de kerk en van de doop enzo.
Niet verwacht, toch geen negatieve ervaring
Nou ja, eeuwige stilte... Ook hier zijn er op zaterdagavonden dronken pubers (die net zo dood moeten als de stadse equivalenten). Maar zoals jij over de heerlijke rustieke omgeving denkt, zo zie ik de stad. Steden zijn leuk om een beetje uit te gaan, je fiets kwijt te raken aan dievengespuis en gezellig zwervers, junks en tuig te ontmoeten maar voor dat ik ooit weer in een stad ga wonen moet er toch wel wat thermonucleairs gebeurd zijn.quote:Op zondag 20 februari 2005 20:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik zou weer niet aan de eeuwige stilte van het vlakke land moeten denken.. Op zijn tijd lekker, maar niet om te wonen.
Gefeliciteerd met je gedoopte petekind. Super van die priester dat die dat deed. Toont maar weer aan dat niet elke gelovige een heiden-verbrandende fanaticus is.quote:Op maandag 21 februari 2005 08:57 schreef miss_sly het volgende:
Niet verwacht, toch geen negatieve ervaring
Iemand is vergeten de Friesche Eilanden af te zinken...quote:Op zondag 20 februari 2005 18:09 schreef Yosomite het volgende:
Het nieuwe Nederland.
[afbeelding]
Een land zonder Friezen, een land zonder elfstedentocht, een land met maar één officiële taal.
Een land zoals we er nog nooit een gehad hebben.
Goed punt!quote:Daar kan geentegenop.
Die priester was ook echt een relaxte gast. Toch geen jonge vent meer, ergens in de 60 ofzo. Hij deed e.e.a. ook een beetje los enzo, en legde meer de aandacht op de begeleiding in het algemeen om van Jens (mijn neefje) een fijn mens te maken, dan een goed christen.quote:Op maandag 21 februari 2005 09:12 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je gedoopte petekind. Super van die priester dat die dat deed. Toont maar weer aan dat niet elke gelovige een heiden-verbrandende fanaticus is.
Ik zou het op annalen houden.quote:Op maandag 21 februari 2005 09:26 schreef miss_sly het volgende:
Van de andere kant zie ik leuke programma's voor Discovery Channel in 2080 waarin ze teruggaan in de analen van de katholieke kerk en in een obscuur kerkje in een dorp in Nederland de inschrijvijng vinden van een kind van lesbische moeders die gedoopt werd: de kentering in de RK om homoseksualiteit te accepteren....![]()
Ik heb ook de indruk dat een goed geestelijke tegenwoordig meer een soort welzijnswerker is dan een "man van god" (m/v). Ik heb ooit eens een gereformeerde pastoor/priester ontmoet en die had een hond genaamd Judas. Ik bescheurde het.quote:Op maandag 21 februari 2005 09:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die priester was ook echt een relaxte gast. Toch geen jonge vent meer, ergens in de 60 ofzo. Hij deed e.e.a. ook een beetje los enzo, en legde meer de aandacht op de begeleiding in het algemeen om van Jens (mijn neefje) een fijn mens te maken, dan een goed christen.
Door zulke mannen verlies ik dan toch een stukje van mijn weerstand tegen de kerk en het geloof en heb ik goede hoop dat het ooit toch nog goed komt
Tja, of... als het Vaticaan er achter komt is de goede man zijn aanstelling kwijt. Hoewel... het is technisch niet eens alsof hij homoseksualiteit goedkeurt (er van uitgaande dat het kind nog niet "actief" is).quote:Van de andere kant zie ik leuke programma's voor Discovery Channel in 2080 waarin ze teruggaan in de analen van de katholieke kerk en in een obscuur kerkje in een dorp in Nederland de inschrijvijng vinden van een kind van lesbische moeders die gedoopt werd: de kentering in de RK om homoseksualiteit te accepteren....![]()
foutjequote:Op maandag 21 februari 2005 09:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik zou het op annalen houden.Al is 'analen' misschien toepasselijk als we het toch over homoseksualiteit hebben.
Ik zie het zelf toch wel vaker dat de "kerkvaders" (Om maar even voor het christendom in het algemeen te spreken) een stuk relaxer zijn met hun geloof, en bovenal vaak prettige mensen zijn.quote:Op maandag 21 februari 2005 09:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Door zulke mannen verlies ik dan toch een stukje van mijn weerstand tegen de kerk en het geloof en heb ik goede hoop dat het ooit toch nog goed komt
Als je het zonder hulpmiddelen doet, anders is dat nog niet per definitie zo.quote:Op maandag 21 februari 2005 09:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
foutje
enne...vrouwelijke homoseksualiteit heeft daar weinig mee van doen![]()
In Tilburg zit een deurwaarder die God heet.quote:Op maandag 21 februari 2005 09:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
In het boek 'Door de knieën' van Freek de Jonge is één van de hoofdpersonen een hond die God heet. 'En hij wandelde met God'.
quote:Op maandag 21 februari 2005 09:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik zou het op annalen houden.Al is 'analen' misschien toepasselijk als we het toch over homoseksualiteit hebben.
Sterker nog, het kind kan ook heteroseksueel blijkenquote:Op maandag 21 februari 2005 09:36 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Ik heb ook de indruk dat een goed geestelijke tegenwoordig meer een soort welzijnswerker is dan een "man van god" (m/v). Ik heb ooit eens een gereformeerde pastoor/priester ontmoet en die had een hond genaamd Judas. Ik bescheurde het.
[..]
Tja, of... als het Vaticaan er achter komt is de goede man zijn aanstelling kwijt. Hoewel... het is technisch niet eens alsof hij homoseksualiteit goedkeurt (er van uitgaande dat het kind nog niet "actief" is).
"Ik zou die rekening maar gauw betalen, anders staat God straks voor de deur!"quote:Op maandag 21 februari 2005 09:42 schreef Alicey het volgende:
In Tilburg zit een deurwaarder die God heet.
Heilige nijlpaard! Dat is zo cool!quote:Op maandag 21 februari 2005 09:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
In Tilburg zit een deurwaarder die God heet.
Precies, zelfs met een homoseksuele (baar)moeder en een opvoeding door een homopaar is die kans nog het grootst.quote:Op maandag 21 februari 2005 09:45 schreef miss_sly het volgende:
Sterker nog, het kind kan ook heteroseksueel blijken
Uiteraard:Dquote:Op maandag 21 februari 2005 09:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je het zonder hulpmiddelen doet, anders is dat nog niet per definitie zo.
quote:Op maandag 21 februari 2005 09:46 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Heilige nijlpaard! Dat is zo cool!
Ondanks mijn behoefte aan taalzuiverheid moet het volgende in het Engels:
"I am God, I come to collect."
psiesquote:Op maandag 21 februari 2005 09:49 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Precies, zelfs met een homoseksuele (baar)moeder en een opvoeding door een homopaar is die kans nog het grootst.
Ik had begrepen dat het zelfs helemaal niets uitmaakt...quote:Op maandag 21 februari 2005 09:49 schreef Karboenkeltje het volgende:
Precies, zelfs met een homoseksuele (baar)moeder en een opvoeding door een homopaar is die kans nog het grootst.
Nouja, je ziet maar. Ook bij financiele problemen kan God je tegemoet komen.quote:Op maandag 21 februari 2005 09:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
"Ik zou die rekening maar gauw betalen, anders staat God straks voor de deur!"
Maar dan bewijs je dus dat God bestaat, en is het geloof waardeloos.quote:Op maandag 21 februari 2005 09:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dan kun je gewoon naar waarheid zeggen dat je God niet alleen gezien, maar zelfs gesproken hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |