Een domeinnaam kan altijd verhuisd worden. Als je mij de gegevens stuurt kan ik voor je kijken wat de status is.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Weet iemand hoe het zit met het opzeggen van domeinnamen? Ik behartig de internetbelangen voor een stichting. Die hebben hun abonnement bij Planet onlangs opgezegd. Hier hoorde een domeinnaam bij. Die domeinnaam kon niet verhuisd worden.
Een pressiemiddel van de provider. Iets wat volgens de reglementen van de SIDN alvast niet is toegestaan.quote:Inmiddels is de domeinnaam uit de lucht, maar staat hij nog wel geregistreerd als 'bezet', zodat ik hem niet bij mijn eigen provider kan registreren. Wat is dat voor shitzooi?
Stuur me even de gegevens, dan kan ik er iets zinnigs over zeggen. Het kan ook een grace period zijn, en dan is het een beetje flauw om Planet daarvan de schuld te geven.quote:Waarom houden ze dat ding bezet als ze weigeren hem te verhuizen naar een andere provider? Of moet ik die domeinnaam soms straks van ze kopen?![]()
![]()
Helaas blijf ik er dan wel voor aansprakelijk, en is rechterlijk het een en ander te vorderen. Op zich zou ik ze wel met hun eigen logica buitenspel kunnen zetten, maar dat houdt meestal geen stand in een procedure. Verder hebben banken best veel macht en kunnen ze je eenvoudig als fraudeur of wanbetaler registreren.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maxen dat ding. Je hebt toch geen rekening meer bij ze.
Wat moet je dan weten?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:06 schreef Alicey het volgende:
Een domeinnaam kan altijd verhuisd worden. Als je mij de gegevens stuurt kan ik voor je kijken wat de status is.
Oh, okee.quote:Een pressiemiddel van de provider. Iets wat volgens de reglementen van de SIDN alvast niet is toegestaan.
Mss wel, maar die lui hebben de afgelopen maanden nou niet echt blijk gegeven van een goede service.quote:en dan is het een beetje flauw om Planet daarvan de schuld te geven.
Om te beginnen de domeinnaam.quote:
De SIDN gaat echter alleen over .nl domeinen. Ik ging er even vanuit dat het hier een .nl domein betreft, maar als dat niet zo is dan ligt het anders..quote:Oh, okee.
Planet heb ik het ook niet zo op.. "Niet kunnen verhuizen" is ook iets wat niet klopt, maar het zou natuurlijk wel kunnen dat er iets "externs" met het domein aan de hand is wat eerst opgelost moet worden..quote:Mss wel, maar die lui hebben de afgelopen maanden nou niet echt blijk gegeven van een goede service.Daarnaast maken ze het je op hun homepage zo moeilijk mogelijk om hen te mailen (ze 'verstoppen' het mailadres van de helpdesk, je moet er eerst tien minuten om zoeken).
Klopt, hij stond ook alleen nog op mijn eigen compu. Nu staat-ie er wel.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Alicey, die standaard-OP staat niet op de link waar 'ie volgens de standaard-OP zou moeten staan.
Ik heb genoeg energie, alleen wordt ik er zo verdomd emotioneel en irrationeel van.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:07 schreef Reya het volgende:
Slaapgebrek heb ik trouwens maar al te veel ervaring mee. Het is inderdaad kut, 's avonds heb je echt geen energie meer over
Al gemeeld.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:12 schreef Alicey het volgende:
Om te beginnen de domeinnaam.
Ja, gewoon .nl.quote:De SIDN gaat echter alleen over .nl domeinen. Ik ging er even vanuit dat het hier een .nl domein betreft, maar als dat niet zo is dan ligt het anders..
De info die ik kreeg (stond volgens mij op de homepage van Planet) was dat alleen zakelijke domeinen konden worden verhuisd en dit domein stond op naam van een privépersoon.quote:Planet heb ik het ook niet zo op.. "Niet kunnen verhuizen" is ook iets wat niet klopt, maar het zou natuurlijk wel kunnen dat er iets "externs" met het domein aan de hand is wat eerst opgelost moet worden..
Mail ontvangen. Dit domein kan gewoon verhuisd worden, daar is hulp van planet.nl niet voor nodig. Verder mail ik je wel even.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Al gemeeld.
[..]
Ja, gewoon .nl.
[..]
De info die ik kreeg (stond volgens mij op de homepage van Planet) was dat alleen zakelijke domeinen konden worden verhuisd en dit domein stond op naam van een privépersoon.
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:17 schreef Alicey het volgende:
Mail ontvangen. Dit domein kan gewoon verhuisd worden, daar is hulp van planet.nl niet voor nodig. Verder mail ik je wel even.
Het is voor referentie wel leuk denk ik.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Gaan we dan alle oude LFC's in elke OP zetten? Alsof iemand ze gaat lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |