abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juni 2010 @ 00:21:57 #1
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_82530634
Meld hier:
  • Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
  • Hoeveel lessen je hebt gehad.
  • Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
  • Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
  • Wanneer je geslaagd bent.

Eerdere topics van deze reeks:
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27
    28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54
    55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81
    82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 |
    106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2010:
  • GijsMF (8 januari)
  • Janna86 (12 januari)
  • HenkXL (13 januari)
  • Plasterk (14 januari)
  • richbitch (15 januari)
  • Eenskijken (18 januari)
  • Windowmaker (18 januari)
  • Biefstuk (18 januari)
  • Beaudelaire (18 januari)
  • BastiaanL (22 januari)
  • Clannif (25 januari)
  • Jayzbai (26 januari)
  • Bokhorst21 (26 januari)
  • Aardappelbeertje (27 januari)
  • kerkhoffje (28 januari)
  • Cheiron (2 februari)
  • stelus (4 februari)
  • Heroinjunk (10 februari)
  • Bobooo (15 februari)
  • trainfreak (18 februari)
  • Gkhn (23 februari)
  • PWSteal.Ldpinch.D (24 februari)
  • Sjeunie (24 februari)
  • fespo (25 februari)
  • Wokkel1982 (3 maart)
  • GuitarJJ (10 maart)
  • Kevin1Bravo (16 maart)
  • DiabloSam (16 maart)
  • Subbu (19 maart)
  • BlackRhino (25 maart)
  • 2na (30 maart)
  • kaatjejannie (1 april)
  • MellaBella (1 april)
  • Chikita (6 april)
  • Ice-Blue (7 april)
  • Hippos (7 april)
  • FalleNk810i (7 april)
  • Lammmetje (9 april)
  • DiemenZijde (15 april)
  • Hyman (16 april)
  • Spelvout (19 april)
  • Unknown90 (22 april)
  • Jac0bus (4 mei)
  • WhiteJoker (4 mei)
  • monsterd. (4 mei)
  • Opperprutser (10 mei)
  • Joosterd (11 mei)
  • SinOfEnvy (25 mei)
  • House_is_a_feeling (1 juni)

Aankomende examens:
  • 14-06: Eix
  • Vanaf 14-06: Cherrylips
  • 15-06: KimPossible
  • 15-06: Vandergeld (TTT)
  • 16-06: 08gnoT
  • 17-06: Purdey
  • 17-06: Jac0bus (Motor 2/3)
  • 17-06: TheGloaming (TTT)
  • 22-06: Agapimou
  • 24-06: Vandergeld
  • 28-06: TheGloaming
  • 29-06: Trusten
  • 30-06: Jacobras
  • 05-07: FastFox91
  • 09-07: Nero22

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door Merkie op 09-06-2010 00:27:13 ]
  • 2000 light years from home
    pi_82531445
    Ik ben 25 juni geslaagd! 3 jaar geleden..
    De klaagbaak is een machine.
      woensdag 9 juni 2010 @ 00:45:57 #3
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_82531625
    Mijn vriendin kan maar beter haar smoel houden als ik rij. Ik ben zo'n persoon die na 3 keer de auto langs de kant zet en niet verder rijdt. Mag ze nog blij zijn dat ze zelf een rijbewijs heeft, anders zou ze kunnen lopen. Maar goed voorlopig heb ik 'm zelf nog niet
    He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
    He named this world: Forbidden Paradise
    pi_82532902
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 00:45 schreef twiFight het volgende:
    Mijn vriendin kan maar beter haar smoel houden als ik rij. Ik ben zo'n persoon die na 3 keer de auto langs de kant zet en niet verder rijdt. Mag ze nog blij zijn dat ze zelf een rijbewijs heeft, anders zou ze kunnen lopen. Maar goed voorlopig heb ik 'm zelf nog niet
    LOL, zo hoort het
      woensdag 9 juni 2010 @ 06:49:27 #5
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_82533919
    Ik heb nog 3 lessen en verkeer in een continue staat van nervositeit. Nu zit ik ook midden in een belangrijke (alsof ze ooit niet belangrijk zijn ) tentamenweerk, dus dat verklaart ook het e.e.a.

Gisterochtend stond ik half te braken van ellende . Ik haat stress en zenuwen enzo.

Afgelopen vrijdag een onenigheidje gehad met m'n instructeur, want hij weet hoe 'goed ik kan rijden' en doordat ik mezelf (onbewust en ongewild) zo opfok zie ik belangrijke dingen over het hoofd en ga ik slordig rijden. Dus ik zo 'Ja maar ik móet slagen ' en daar was hij het uiteraard niet mee eens. 'NEE, Kim, je mág laten zien wat je kunt, maar je MOET niks. Zie het nou eens gewoon alsof er een andere vriendelijke kerel naast je zit.' 'Ja, maar, ja, maar....' 'Nee je MAG.' 'oh, oké. '
    Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
      woensdag 9 juni 2010 @ 09:29:21 #6
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82535958
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 06:49 schreef Kimpossible het volgende:
    Ik heb nog 3 lessen en verkeer in een continue staat van nervositeit. Nu zit ik ook midden in een belangrijke (alsof ze ooit niet belangrijk zijn ) tentamenweerk, dus dat verklaart ook het e.e.a.

Gisterochtend stond ik half te braken van ellende . Ik haat stress en zenuwen enzo.

Afgelopen vrijdag een onenigheidje gehad met m'n instructeur, want hij weet hoe 'goed ik kan rijden' en doordat ik mezelf (onbewust en ongewild) zo opfok zie ik belangrijke dingen over het hoofd en ga ik slordig rijden. Dus ik zo 'Ja maar ik móet slagen ' en daar was hij het uiteraard niet mee eens. 'NEE, Kim, je mág laten zien wat je kunt, maar je MOET niks. Zie het nou eens gewoon alsof er een andere vriendelijke kerel naast je zit.' 'Ja, maar, ja, maar....' 'Nee je MAG.' 'oh, oké. '
    Heel herkenbaar allemaal! Ik ben ook continue zenuwachtig.Zo'n onderbuik kriebel de hele dag,nergens anders aan kunnen denken.Blegh,ik haat het.

Mijn instructeur zegt maar weinig als ik iets goed doe (Of er is gewoon weinig te melden op dat gebied ) en daarom ligt mijn prestatiedruk wel iets hoger nog.Van de week heb ik lekker staan klagen dat ik nog wel proefexamens wilde doen,maar wel met radio en instructeur moest ook praten.Helaas gaat dat niet door.Volgens hem rij ik veel beter/bewuster/minder roekeloos als die examen-sfeer er is (Examen-sfeer? Graf-sfeer zal hij bedoelen..).Straks om 11.30 weer op pad met instructeur lief..Nog 4 blokken,en een keer examen.En ik zie er zooooo tegenop
    So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
    pi_82538035
    Wat is eigenlijk de reden van alle stress Purdey? Zie je op tegen het mogelijke resultaat of echt gewoon het hele examen?
    Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
      woensdag 9 juni 2010 @ 10:46:38 #8
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82538669
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 10:31 schreef house_is_a_feeling het volgende:
    Wat is eigenlijk de reden van alle stress Purdey? Zie je op tegen het mogelijke resultaat of echt gewoon het hele examen?
    Ik ben bang dat ik stomme fouten ga maken die ik normaal nooit doe.Bochten nemen in z'n drie,motor af laten slaan,te ver doorrijden bij oranje,kruispunten verkeerd inschat..En ik ben bang dat ik slaag,en alles alleen moet gaan doen
    pi_82541473
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 10:46 schreef Purdey het volgende:

[..]
    En ik ben bang dat ik slaag,en alles alleen moet gaan doen
    Dat hoeft toch niet, je kan toch altijd vragen of iemand wil meerijden. Het liefst iemand die ook net zijn of rijbewijs heeft gehaald , (of nog net niet).

Mijn rijles ging wel prima. Enige fout, ik reed door toen een voetganger zijn eerste stap op het zebrapad zette, aan de andere kant van de weg. Ik dacht, ik kan hier máákkelijk nog voor. Instructeur dacht dat ook, maar je MOET stoppen. Bij parken gaat de eerste keer altijd verkeerd en de tweede poging vrij goed. Volgende les dit onderdeel nog perfectioneren.
      woensdag 9 juni 2010 @ 12:05:31 #10
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_82542356
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 10:46 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ik stomme fouten ga maken die ik normaal nooit doe.Bochten nemen in z'n drie,motor af laten slaan,te ver doorrijden bij oranje,kruispunten verkeerd inschat..En ik ben bang dat ik slaag,en alles alleen moet gaan doen
    Fouten ga je sowieso wel maken op je examen, daar hoef je niet bang voor te wezen. Je moet naar mijn idee jezelf over die fouten heen kunnen zetten en door kunnen rijden alsof er niets aan de hand was.
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
    ooo, it's that magic touch.
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:18:38 #11
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82549384
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 12:05 schreef monsterd. het volgende:
    Fouten ga je sowieso wel maken op je examen, daar hoef je niet bang voor te wezen. Je moet naar mijn idee jezelf over die fouten heen kunnen zetten en door kunnen rijden alsof er niets aan de hand was.
    Dat vind ik soms ook moeilijk,om me over fouten heen te zetten.Maar dat kan ik gelukkig de laatste tijd meer relativeren

Rijles ging net eigenlijk wel goed.Een auto van rechts bijna geen voorrang verleend.Op het moment dat ik wilde remmen,had mijn instructeur de rem al tot op de bodem ingetrapt 'Waarom doe je dit? Waarom rem je niet gewoon?!' Ook leuk nieuws: Ik heb gelijk gekregen over de pijl op de weg.Ik begon er iets te laat over,maar ben er toch nog maar even heengegaan,en wees het aan.Hij zei van te voren heel kinderachtig 'Gaan we lekker pijltjes kijken op de weg.Ik weet toch wel dat ik gelijk heb..' Maar ik wist ook dat ik gelijk had.Eenmaal daar aangekomen zei ik 'Kijk,pijl rechtdoor,en naar rechts.' Hij zei alleen maar 'Ja,indd..Nou,leuk voor je.Heb je gelijk.' Toen ik zei dat ik het jammer vond dat we er niet om hadden gewed zei hij 'Ja,heel jammer.Wil je je nu weer gewoon concentreren?'
    Mannetje,hij vind het zo moeilijk om mij gelijk te geven
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:21:42 #12
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_82553123
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:18 schreef Purdey het volgende:

[..]
    Dat vind ik soms ook moeilijk,om me over fouten heen te zetten.Maar dat kan ik gelukkig de laatste tijd meer relativeren
    Toch proberen je erover heen te zetten. Ik had het namelijk ook, tijdens mijn examen(s) was ik ook heel vatbaar voor de reactie en emotie van de examinator.. Keek hij een beetje zuur, dan reed ik een beetje zuur etc. Tijdens mijn laatste rijlessen het daar toch nog even met mijn rijinstructeur over gehad.. Ik zag het zelf namelijk niet zo, maar toen was alles in ineens duidelijk. Daarom is het ook om ten alle tijden zelf te rijden zoals jij het zelf goed vindt, en niet hoe een ander erop reageert. Jij zit immers achter het stuur!
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
      woensdag 9 juni 2010 @ 16:00:31 #13
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82554984
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:21 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Toch proberen je erover heen te zetten. Ik had het namelijk ook, tijdens mijn examen(s) was ik ook heel vatbaar voor de reactie en emotie van de examinator.. Keek hij een beetje zuur, dan reed ik een beetje zuur etc. Tijdens mijn laatste rijlessen het daar toch nog even met mijn rijinstructeur over gehad.. Ik zag het zelf namelijk niet zo, maar toen was alles in ineens duidelijk. Daarom is het ook om ten alle tijden zelf te rijden zoals jij het zelf goed vindt, en niet hoe een ander erop reageert. Jij zit immers achter het stuur!
    Mooi advies Monsterd
    Ik ben sowieso nogal vatbaar voor andermans emoties.Als iemand chagerijnig is,dan wordt ik dat automatisch ook.Als mn instructeur zit te mokken,ga me daar aan irriteren,en kan ik me niet meer concentreren.De laatste lessen gaat dat gelukkig goed.Ik ben ook wel bewuster van alles wat ik doe,kijk meer,let meer op dingen.En ga er niet meer klakkeloos vanuit dat er iemand naast me zit die toch wel remt als het fout gaat Vind het ook wel lastig om dingen te verklaren.Netals vanmorgen dat ik die auto bijna vergat voorrang te verlenen,toen vroeg mn instructeur waarom ik dat deed.Ik kan dan niet uitleggen waarom.Ik doe niet alles met een reden,denk niet over alles heel precies na.Wordt ook altijd lacherig van situatiebesprekingen,als ik een kruispunt heb gepasseerd en instructeur met een bloedserieus gezicht vraagt hoe ik het nemen van dat kruispunt heb ervaren.Ik voel daar gewoon niks bij
    Wat zouden jullie op zo'n moment zeggen? Hoe je een bepaalde situatie hebt ervaren?
      woensdag 9 juni 2010 @ 16:16:21 #14
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_82555769
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 16:00 schreef Purdey het volgende:

[..]

Mooi advies Monsterd
    Ik ben sowieso nogal vatbaar voor andermans emoties.Als iemand chagerijnig is,dan wordt ik dat automatisch ook.Als mn instructeur zit te mokken,ga me daar aan irriteren,en kan ik me niet meer concentreren.De laatste lessen gaat dat gelukkig goed.Ik ben ook wel bewuster van alles wat ik doe,kijk meer,let meer op dingen.En ga er niet meer klakkeloos vanuit dat er iemand naast me zit die toch wel remt als het fout gaat Vind het ook wel lastig om dingen te verklaren.Netals vanmorgen dat ik die auto bijna vergat voorrang te verlenen,toen vroeg mn instructeur waarom ik dat deed.Ik kan dan niet uitleggen waarom.Ik doe niet alles met een reden,denk niet over alles heel precies na.Wordt ook altijd lacherig van situatiebesprekingen,als ik een kruispunt heb gepasseerd en instructeur met een bloedserieus gezicht vraagt hoe ik het nemen van dat kruispunt heb ervaren.Ik voel daar gewoon niks bij
    Wat zouden jullie op zo'n moment zeggen? Hoe je een bepaalde situatie hebt ervaren?
    Alsje!

Nouja, ik zei ook gewoon eerlijk dat ik het niet zo spannend vond als dat het zou moeten zjin dan. Gewoon vertellen wat je hebt gezien ofzo. Tja, het is niets anders toch
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
    pi_82561079
    Ben ik trouwens de enige die bochten voortaan in z'n 3 neemt? In mijn lesauto moest het wel in z'n 2, maar ik heb het idee dat een benzine véél harder afremt.
      woensdag 9 juni 2010 @ 18:09:08 #16
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_82561104
    Ligt er aan wat voor bocht, als het gewoon een kromming van de weg is waar je op rijdt dan ga ik echt niet terugschakelen, bij een kruispunt kan het wel handig zijn.
    2000 light years from home
    pi_82561297
    Rotondes, T-Splitsingen, etc

Dit wel als er niets aan komt natuurlijk, anders ga ik wel terug naar zijn 2
      woensdag 9 juni 2010 @ 18:15:31 #18
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82561340
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 16:16 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Alsje!

Nouja, ik zei ook gewoon eerlijk dat ik het niet zo spannend vond als dat het zou moeten zjin dan. Gewoon vertellen wat je hebt gezien ofzo. Tja, het is niets anders toch
    Ik vind het ook weinig opwindend indd Maar dan sta je langs de kant,en vraagt hij letterlijk: 'Hoe heb het ervaren?' Leuk is gek,spannend is het ook niet,grappig is het niet,ik zeg meestal 'Ja,wel goed..' Gekke vraag.Netals dat hij mij geen nacontrole ziet doen,en toch gaat vragen 'Heb je je nacontrole gedaan?' 'Heb je het me zien doen?' 'Nee'.' Nou dan,denk ik dan.Waarom vraag je het dan?! Of als ik ergens een voetganger/fietser/auto over het hoofd zie 'Heb je die niet gezien?' Nee,ik vind het gewoon leuk om iemand haast dood te rijden
    pi_82561605
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:08 schreef Spelvout het volgende:
    Ben ik trouwens de enige die bochten voortaan in z'n 3 neemt? In mijn lesauto moest het wel in z'n 2, maar ik heb het idee dat een benzine véél harder afremt.
    Een benzine remt harder? Dat hangt van je remschijven* en het gewicht van de auto af Over het algemeen hebben diesels meer trekkracht in lage toeren, dus zou je met een diesel éérder door een bocht kunnen in z'n 3 dan in een benzine. Maar dit is modelafhankelijk: een moderne benzineauto doet het soms beter dan een 10 jaar oude diesel.

* en de intactheid van de andere remonderdelen, zoals vloeistofdruk en remblokken
    Killing as few patients as possible.
    pi_82561767
    Purdey, ik lees dat je gelijk hebt gekregen over die pijlen, mooi joh! Valt me echt 100% mee.

Wat je examenvrees betreft: bedenk dat je instructeur er van overtuigd is dat je het kan halen, anders vraagt ie het examen echt niet aan. Hij is er niet op uit om zijn eigen slagingspercentage omlaag te halen, echt niet.
    Het examen zelf moet je zien als een toneelstukje waarbij je alleen maar laat zien wat je allemaal geleerd hebt.
    Kijk, je instructeur weet dat je kan rijden, jij weet dat je kan rijden maar die lul van het cbr gelooft jullie niet op jullie blauwe ogen dus moet je het gewoon even laten zien.

Fouten maken mag, iedereen maakt fouten. Belangrijkste is hoe je zelf die fouten weer oplost.
    Het gaat er om dat je laat zien dat jij je veilig en zelfstandig door het verkeer kan begeven, een paar foutjes worden je echt wel vergeven hoor.
      woensdag 9 juni 2010 @ 18:29:37 #21
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_82561881
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:15 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik vind het ook weinig opwindend indd Maar dan sta je langs de kant,en vraagt hij letterlijk: 'Hoe heb het ervaren?' Leuk is gek,spannend is het ook niet,grappig is het niet,ik zeg meestal 'Ja,wel goed..' Gekke vraag.Netals dat hij mij geen nacontrole ziet doen,en toch gaat vragen 'Heb je je nacontrole gedaan?' 'Heb je het me zien doen?' 'Nee'.' Nou dan,denk ik dan.Waarom vraag je het dan?! Of als ik ergens een voetganger/fietser/auto over het hoofd zie 'Heb je die niet gezien?' Nee,ik vind het gewoon leuk om iemand haast dood te rijden
    Haha ja blijft altijd zo stom:
    "Heb je die fietser achter je gezien?" "nee". "oh oke".
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
      woensdag 9 juni 2010 @ 18:37:01 #22
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82562169
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:29 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Haha ja blijft altijd zo stom:
    "Heb je die fietser achter je gezien?" "nee". "oh oke".
    'Oh oké.Ik dacht ik vraag het even.' Vanmorgen ook,haaientanden over het hoofd gezien.'Had je die haaientanden niet gezien?' 'Nee.' 'Niet? Oké,ja dat kan..' En dan valt het gesprek weer stil tot de volgende doodzonde die ik bega
    pi_82562379
    MelR kan het volgdittopic knopje niet vinden dus dan maar even zo!
      woensdag 9 juni 2010 @ 18:46:26 #24
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_82562573
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:42 schreef MelR het volgende:
    MelR kan het volgdittopic knopje niet vinden dus dan maar even zo!
    Rechts van invoeren, bij het schrijven van je bericht
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
      woensdag 9 juni 2010 @ 18:46:36 #25
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82562584
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:26 schreef vannelle het volgende:
    Purdey, ik lees dat je gelijk hebt gekregen over die pijlen, mooi joh! Valt me echt 100% mee.

Wat je examenvrees betreft: bedenk dat je instructeur er van overtuigd is dat je het kan halen, anders vraagt ie het examen echt niet aan. Hij is er niet op uit om zijn eigen slagingspercentage omlaag te halen, echt niet.
    Het examen zelf moet je zien als een toneelstukje waarbij je alleen maar laat zien wat je allemaal geleerd hebt.
    Kijk, je instructeur weet dat je kan rijden, jij weet dat je kan rijden maar die lul van het cbr gelooft jullie niet op jullie blauwe ogen dus moet je het gewoon even laten zien.

Fouten maken mag, iedereen maakt fouten. Belangrijkste is hoe je zelf die fouten weer oplost.
    Het gaat er om dat je laat zien dat jij je veilig en zelfstandig door het verkeer kan begeven, een paar foutjes worden je echt wel vergeven hoor.
    Dankjewel VanNelle! Mooie reactie Fijn om eens met een 'echte' instructeur te praten (Ahh nee,dat is zielig voor mn eigen inst.) Ik heb het aanvragen enigzins afgedwongen,instructeur lief zelf wilde dat ik eerst foutloos zou rijden,en dán zou hij het aanvragen.Maar daar had ik na 90 rijlessen gewoonweg geen zin meer in Als het niet gaat zoals het moet,dan moet het maar zoals het gaat.Het gaat nu eigenlijk best lekker,op kleine foutjes na Ik probeer maar niet te veel na te denken bij horror Nazi verhalen over examinatoren,een keer een naast me gehad met TTT en die was relaxed.Mijn instructeur doet er ook wel moeite voor om al die gasten van het CBR te vriend te houden Ik denk dat het normaal is om een gezonde spanning te hebben voor een examen.Ik ga me ook niet meer bezig houden met pillen,drankjes en bananen.Een blikje Red Bull,een paar Dextro tabletjes,en that's it
    pi_82562921
    Dat van anderen aantrekken had ik ook last van op m'n laatste examen! M'n instructeur was een kil, stil persoon en kwam ook totaal geen woord uit. Dat hielp mij dus ook helemaal niet he! Ik dacht dat ik van alles fout deed maar toen ging ik eens goed letten op waar hij me allemaal heen stuurde en dat was altijd semi-richting het CBR, alsof hij me meer kansen wou geven omdat 'ie er nog niet helemaal zeker over was. Dit igng ik gebruiken en ik reed verder zo goed mogelijk ook al ging het enorm stroef maar zo heb ik hem uiteindelijk wel gehaald!

Volvo maar laten staan trouwens, hoewel die auto veel meer karakter had kraakte er iets te veel aan.. Even verder gezocht en nu staat er bijna een hele mooie Mitsubishi Lancer voor m'n deur. Bijna, want ik mag hem vrijdag ophalen
      woensdag 9 juni 2010 @ 18:58:17 #27
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_82563080
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:

Volvo maar laten staan trouwens, hoewel die auto veel meer karakter had kraakte er iets te veel aan.. Even verder gezocht en nu staat er bijna een hele mooie Mitsubishi Lancer voor m'n deur. Bijna, want ik mag hem vrijdag ophalen
    Leuk! gefeliciteerd!
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
      woensdag 9 juni 2010 @ 18:59:46 #28
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82563162
    quote:
    Wat goed! Vrijdag is lekker snel ook,gefeliciteerd!
    Even ge-googled,en leuke auto!
    pi_82563313
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:58 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Leuk! gefeliciteerd!
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:59 schreef Purdey het volgende:

[..]

Wat goed! Vrijdag is lekker snel ook,gefeliciteerd!
    Even ge-googled,en leuke auto!
    Thanks vrijdag meteen even grondige schoonmaak want volgens mij lag er een lijk in.

Oh, en weer een ervaring erbij vandaag even ergens anders op letten en bijna op een auto voor me geknald
    pi_82563399
    Vandaag toch maar even inparkeren geoefend omdat ik dinsdag TTT heb, nou dat word morgen nog even 2 uurtjes oefenen want vlekkeloos was het nog niet bepaald
      woensdag 9 juni 2010 @ 19:06:52 #31
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82563485
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 19:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
    Thanks vrijdag meteen even grondige schoonmaak want volgens mij lag er een lijk in.

Oh, en weer een ervaring erbij vandaag even ergens anders op letten en bijna op een auto voor me geknald
    Een lijk? En dan vind je op iemand knallen een ervaring
    pi_82563492
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 19:04 schreef Vandergeld het volgende:
    Vandaag toch maar even inparkeren geoefend omdat ik dinsdag TTT heb, nou dat word morgen nog even 2 uurtjes oefenen want vlekkeloos was het nog niet bepaald
    Elke auto heeft z'n eigen referentiepunten die je kan gebruiken bij het inparkeren! Bij m'n leswagen was dat een alarmstickertje. Als die gelijk stond aan de achterkant van de andere auto (mits achteruit inparkeren) meteen insturen en je kwam altijd goed uit. Terugsturen als de spiegel gelijk stond met de andere auto, worked every time
    pi_82563575
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 19:06 schreef Purdey het volgende:

[..]

Een lijk? En dan vind je op iemand knallen een ervaring
    Ja jezus.. muffe geur overal trash ('t kon zo je lesauto zijn als het een golf was!) en het handschoenvakje was volgens mij de wc van een kat.. of het waren kruimels van koekjes oid maar het leek meer op die zandkorrels

Maar ik ga dat ding helemaal oppoetsen en schoonmaken en alles. En daarna nooit meer mij kennende.
    pi_82563576
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 19:07 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Elke auto heeft z'n eigen referentiepunten die je kan gebruiken bij het inparkeren! Bij m'n leswagen was dat een alarmstickertje. Als die gelijk stond aan de achterkant van de andere auto (mits achteruit inparkeren) meteen insturen en je kwam altijd goed uit. Terugsturen als de spiegel gelijk stond met de andere auto, worked every time
    Ja ik heb ook wel referentiepunten gehad, maar stuurde af en toe te langzaam of te snel, was ook pas 1e keer dat ik moest inparkeren, morgen eens kijken hoe het dan verloopt
    pi_82564207
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:46 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dankjewel VanNelle! Mooie reactie Fijn om eens met een 'echte' instructeur te praten (Ahh nee,dat is zielig voor mn eigen inst.)
    Graag gedaan hoor, kleine moeite.
    Ik ben op dit moment geen instructeur meer maar mag het nog wel. Zit er zelfs aan te denken om het maar weer te gaan doen ook want het is best wel een dankbaar beroep.
    Je eigen instructeur zal ook wel goed zijn, hij heeft niet voor niks z'n bevoegdheid.
    Al vind ik wel dat hij erg nonchalant omgaat met dingen die je niet gezien hebt. Plus het feit dat hij blijkbaar alleen maar praat als er wat fout gaat, da's toch niet gezellig?
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:46 schreef Purdey het volgende: Ik heb het aanvragen enigzins afgedwongen,instructeur lief zelf wilde dat ik eerst foutloos zou rijden,en dán zou hij het aanvragen.Maar daar had ik na 90 rijlessen gewoonweg geen zin meer in Als het niet gaat zoals het moet,dan moet het maar zoals het gaat.Het gaat nu eigenlijk best lekker,op kleine foutjes na
    Prima dat je voor jezelf opkomt.
    Als hij echt wou wachten tot je foutloos rijdt dan zou je examen pas aangevraagd worden als pasen en pinksteren op 1 dag vallen. Niemand, maar dan ook niemand rijdt foutloos. Ook hij niet, ook je examinator niet.
    Degene die beweert wél foutloos te rijden is een leugenaar.
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:46 schreef Purdey het volgende: Ik probeer maar niet te veel na te denken bij horror Nazi verhalen over examinatoren,een keer een naast me gehad met TTT en die was relaxed.Mijn instructeur doet er ook wel moeite voor om al die gasten van het CBR te vriend te houden
    Die horrorverhalen komen ws. van mensen die terecht zijn gezakt maar dat niet willen toegeven en dus de examinator maar zwart maken.
    De ene examinator is leuker dan de andere, da's een feit. Maar ze doen allemaal hun werk en zullen je echt niet onterecht laten zakken.
    Een examen kan ook heel gezellig zijn, ik heb wel eens een examen gehad waarbij de examinator en ik door een grap allebei de slappe lach kregen. 20 minuten lang kreeg de kandidaat alleen maar aanwijzingen met de hand, linksaf, rechtsaf. Hij kwam gewoon niet meer uit z'n woorden.
    En idd, geslaagd.
    Ik heb ook wel eens een examen gehad waarna de examinator twijfelde of het goed genoeg was of niet.
    Hij vroeg aan mij hoe die persoon normaal reed. Mijn reactie: Normaal veel beter, denk dat ze stress had door dit examen, dit is niet haar normale manier van doen.
    Dit was de waarheid trouwens, ook ik wil geen mensen op de weg die er nog niet klaar voor zijn.
    Ook zij was geslaagd.
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:46 schreef Purdey het volgende: Ik denk dat het normaal is om een gezonde spanning te hebben voor een examen.Ik ga me ook niet meer bezig houden met pillen,drankjes en bananen.Een blikje Red Bull,een paar Dextro tabletjes,en that's it
    Een gezonde spanning is heel normaal. Het zou zelfs vreemd zijn als je dat niet hebt.
    Het is alleen jammer als die spanning je "optreden" verstoord waardoor je beneden de maat rijdt.
    Daarom zeg ik ook: Je instructeur en jij zelf weten dat je kan rijden, maar je moet dat even laten zien omdat de examinator jullie niet op jullie blauwe ogen gelooft.

Andere aanpak:
    Die man/vrouw naast je is geen examinator maar een andere instructeur. Oftewel: je bent gewoon aan het lessen en hij/zij kijkt hoe ver je bent.

Dit soort mindgames moet je gewoon met jezelf spelen om de spanning een beetje er af te halen.
    Vraag anders eens een andere instructeur van je rijschool, kun je hem als "examinator" gebruiken.
    pi_82564411
    quote:
    Dat van anderen aantrekken had ik ook last van op m'n laatste examen! M'n instructeur was een kil, stil persoon en kwam ook totaal geen woord uit. Dat hielp mij dus ook helemaal niet he! Ik dacht dat ik van alles fout deed maar toen ging ik eens goed letten op waar hij me allemaal heen stuurde en dat was altijd semi-richting het CBR, alsof hij me meer kansen wou geven omdat 'ie er nog niet helemaal zeker over was. Dit igng ik gebruiken en ik reed verder zo goed mogelijk ook al ging het enorm stroef maar zo heb ik hem uiteindelijk wel gehaald!

Niet alle examinatoren zijn idd even gezellig maar ze doen wel hun werk.
    Persoonlijk vind ik dat ze het best wel een beetje gezellig mogen maken in de auto, scheelt een hoop stress bij de kandidaat.
    Jij hebt het goed opgevangen, gefeliciteerd!!!
    pi_82565361
    Ik heb weer een hoop posts gemist.
    Gefeliciteerd geslaagden .
    Morgenochtend mag ik weer
      woensdag 9 juni 2010 @ 19:48:45 #38
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_82565682
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 19:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ja jezus.. muffe geur overal trash ('t kon zo je lesauto zijn als het een golf was!) en het handschoenvakje was volgens mij de wc van een kat.. of het waren kruimels van koekjes oid maar het leek meer op die zandkorrels

Maar ik ga dat ding helemaal oppoetsen en schoonmaken en alles. En daarna nooit meer mij kennende.
    Dat had ik mezelf toen ook voorgenomen, vervolgens heb ik een semi-grondige schoonmaak gehouden. NIet alles afgemaakt en nu moet hij nog steeds + dat hij van buiten ook weer schoongemaakt moet worden!

En dan al een aantal weken...
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
    pi_82568103
    Zo dat gaat snel hier! Even een tvp'tje, en zaterdag weer voor het eerst in 2 weken rijles
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
    pi_82571614
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:22 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Een benzine remt harder? Dat hangt van je remschijven* en het gewicht van de auto af Over het algemeen hebben diesels meer trekkracht in lage toeren, dus zou je met een diesel éérder door een bocht kunnen in z'n 3 dan in een benzine. Maar dit is modelafhankelijk: een moderne benzineauto doet het soms beter dan een 10 jaar oude diesel.

* en de intactheid van de andere remonderdelen, zoals vloeistofdruk en remblokken
    Ik bedoelde uiteraard dat 'ie harder afremt op de motor
      woensdag 9 juni 2010 @ 21:19:51 #41
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_82572335
    Het was bij mij ook altijd stil in de auto hoor. Ik kreeg nooit complimenten. Af en toe wel een praatje, maar het was zelden 'gezellig' tijdens de rijles. Heel soms bij een nabespreking kreeg ik wel te horen wat ik wel goed deed. Nou hoef ik ook niet constant te horen wat goed gaat, maar het schept wel een andere sfeer tijdens het rijden, want als hij weer wat zei had ik gelijk "oh shit, wat heb ik nu weer fout gedaan."

Ik krijg het idee dat examinatoren wel wat meer rekening mogen houden met de positie van de afrijder. Ze weten dat die mensen doodzenuwachtig zijn, ze weten dat er vaak veel van afhangt. Krijgen die mensen uberhaupt wel sociale training? Een simpele "neem je tijd, je zakt niet als je even een klein foutje maakt" kan bij een afrijder al heel veel spanning wegnemen waardoor de afrijder veel beter kan laten zien wat hij/zij nou ècht kan. Daar gaat het toch om uiteindelijk?
    He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
      woensdag 9 juni 2010 @ 21:35:15 #42
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82573898
    @Van Nelle:
    Jammer dat je geen instructeur meer bent,was je toe aan iets anders? Het lijkt mij stiekem best een leuk beroep.Mn instructeur praat overigens wel hoor,het is alleen dat hij af en toe niet te genieten is door een ochtendhumeur/kater/slecht weer.Ik vond het gewoon tijd om af te rijden,en na even op hem inpraten wilde hij gelukkig een datum prikken.Het is natuurlijk ook makkelijk anderen de schuld te geven van je eigen fouten.Dat gebeurt ook in het dagelijkse leven.En ik doe het zelf ook.Mn instructeur heeft dat inmiddels ook door,dus als ik iets fout doe zegt hij meestal gelijk 'Ik neem álle schuld op me.'
    Een andere fout die ik tot een paar weken geleden maakte was dat ik standaard om alles in discussie ging,waardoor rijlessen verandere in een soort van Battle tussen ons.Tot hij een paar weken geleden ineens zei dat hij daar geen zin meer in had,en dat ik maar moest accepteren dat hij gelijk heeft.Gelukkig heb ik al zoveel lessen achter de rug dat ik de hele omgeving rond het CBR op mn duimpje ken.Ik kan haast elk bochtje,elk zebrapad,elk pijltje en elk kruispunt zo opsommen.In welke regio heb je zelf ooit als instructeur gewerkt?
    pi_82581359
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 21:35 schreef Purdey het volgende:
    @Van Nelle:
    Jammer dat je geen instructeur meer bent,was je toe aan iets anders? Het lijkt mij stiekem best een leuk beroep.Mn instructeur praat overigens wel hoor,het is alleen dat hij af en toe niet te genieten is door een ochtendhumeur/kater/slecht weer.Ik vond het gewoon tijd om af te rijden,en na even op hem inpraten wilde hij gelukkig een datum prikken.Het is natuurlijk ook makkelijk anderen de schuld te geven van je eigen fouten.Dat gebeurt ook in het dagelijkse leven.En ik doe het zelf ook.Mn instructeur heeft dat inmiddels ook door,dus als ik iets fout doe zegt hij meestal gelijk 'Ik neem álle schuld op me.'
    Een andere fout die ik tot een paar weken geleden maakte was dat ik standaard om alles in discussie ging,waardoor rijlessen verandere in een soort van Battle tussen ons.Tot hij een paar weken geleden ineens zei dat hij daar geen zin meer in had,en dat ik maar moest accepteren dat hij gelijk heeft.Gelukkig heb ik al zoveel lessen achter de rug dat ik de hele omgeving rond het CBR op mn duimpje ken.Ik kan haast elk bochtje,elk zebrapad,elk pijltje en elk kruispunt zo opsommen.In welke regio heb je zelf ooit als instructeur gewerkt?
    Wow als je de omgeving rond het CBR zo goed kent zal je zeker slagen!
      woensdag 9 juni 2010 @ 23:31:53 #44
    251574 Zuunigerd
    Ons is zuunig
    pi_82585991
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:08 schreef Spelvout het volgende:
    Misschien heeft jouw auto een heel korte tweede versnelling
    Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
    TS verdient een standbeeld.
      woensdag 9 juni 2010 @ 23:59:10 #45
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_82588354
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 19:21 schreef vannelle het volgende:

Een examen kan ook heel gezellig zijn, ik heb wel eens een examen gehad waarbij de examinator en ik door een grap allebei de slappe lach kregen. 20 minuten lang kreeg de kandidaat alleen maar aanwijzingen met de hand, linksaf, rechtsaf. Hij kwam gewoon niet meer uit z'n woorden.
    En idd, geslaagd.
    Nu ben ik toch wel benieuwd naar die grap
    pi_82601352
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 23:31 schreef Zuunigerd het volgende:

[..]

Misschien heeft jouw auto een heel korte tweede versnelling
    eerder ging ik met mijn auto ook netjes overal in zijn 2 de bochten door enz.
    Laatst deed mijn auto niks meer, kaput en moest flink gerepareerd worden. Nieuwe startmotor, nieuwe accu en een of andere vacuumslang vervangen, die bleek gescheurd.

Sindsdien staat hij stationair al hoger in de toeren (dat was door die kapotte vacuumslang ook wel errug laag en sloeg hij af en toe uit het niks af) en in zijn 2 dus ook sneller. Vaak moet ik dan ook op een rotonde ed doorschakelen naar zijn 3 om een beetje zuinig te rijden...

Dus ook ik rijdt nu vaker een bochtje in zijn 3.
    Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
    motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
      donderdag 10 juni 2010 @ 10:13:26 #47
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82604860
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 22:49 schreef Dubish het volgende:

[..]

Wow als je de omgeving rond het CBR zo goed kent zal je zeker slagen!
    Ligt er nog een beetje aan waar de examinator me heen stuurt.Als ik in Rotterdam Overschie blijf,en bijv. naar R'dam Airport moet is dat relaxed.Maar wordt ik richting Kralingen/Crooswijk wordt gestuurd is dat iets minder.Veel kleine k*t straatjes,kindjes op straat,vervelende kruispunten,drukte.Wat wel grappig is,is dat als ik van mijn huis via de snelweg naar Overschie moet,dat mn instructeur dan elke keer alsnog gaat vertellen waar ik links en rechts moet Ik heb daar zo'n beetje 'n geul gereden
    pi_82609337
    Theorie vandaag gehaald! Verjaardagskadootje aan mezelf van mijzelf
    Nu maar alvast mentaal voorbereiden op het praktijkexamen
    Waarom niet?
      donderdag 10 juni 2010 @ 12:24:59 #49
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_82610470
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 12:00 schreef Maxco het volgende:
    Theorie vandaag gehaald! Verjaardagskadootje aan mezelf van mijzelf
    Nu maar alvast mentaal voorbereiden op het praktijkexamen
    Nou, gefeliciteerd met je theorie en je verjaardag dan maar!
    pi_82610834
    Gefeliciteerd Maxco

Vanochtend weer gereden. Op sommige momenten ging het echt heel lekker en op bepaalde momenten zat ik echt ongelofelijk te prutsen. Ik moest een stopopdracht doen, dus ik een beetje spelen met de koppeling, maar dat wilde niet dus hij sloeg af .
    Daarna nog een keer motor af laten slaan tijdens parkeren (vooruit). Dat gaat nog niet vlekkeloos, maar wel beter dan de vorige keer.
    Tevens, klevende vrachtauto's , sowieso klevers
      donderdag 10 juni 2010 @ 12:39:30 #51
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82611209
    Gefeliciteerd Maxco!
    pi_82612237
    Bedankt allemaal Ik had trouwens 4 fout bij de gevarenherkenning en 1 fout bij die andere vragen.
    Veel mensen waren gezakt en iemand al voor de 10e keer
    Waarom niet?
    pi_82612356
    Gefeliciteerd Maxco!

Ben echt heel erg benieuwd hoe iedereen het gaat doen de komende tijd!
    pi_82615197
    Morgen 11.40 2e rijexamen. Heb er veel vertrouwen in, veel meer dan de eerste keer. Rij-instructeur zei gisteren tegen me "hoop dat je het vrijdag ook zo goed doet" en gelukkig weet hij heel goed waar hij over praat
      donderdag 10 juni 2010 @ 14:57:11 #55
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82618076
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 12:59 schreef Maxco het volgende:
    Bedankt allemaal Ik had trouwens 4 fout bij de gevarenherkenning en 1 fout bij die andere vragen.
    Veel mensen waren gezakt en iemand al voor de 10e keer
    Voor de tiende keer? Ja,die heb je er altijd tussen zitten.En zijn er blijkbaar nog trots op ook.Ik zou er niet zo mee te koop lopen,vertel ook zelden aan mensen hoeveel rijlessen ik er al op heb zitten
    M'n instructeur zei laatst dat theorie best moeilijk is,en dat ie het knap vond dat ik het in een keer had gehaald.Een leerling van hem,student geneeskunde heeft er zes keer over gedaan
      donderdag 10 juni 2010 @ 14:57:52 #56
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82618120
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 13:58 schreef EvilWasp het volgende:
    Morgen 11.40 2e rijexamen. Heb er veel vertrouwen in, veel meer dan de eerste keer. Rij-instructeur zei gisteren tegen me "hoop dat je het vrijdag ook zo goed doet" en gelukkig weet hij heel goed waar hij over praat
    Wat goed dat je er veel vertrouwen in hebt,en je instructeur ook! Heel veel succes morgen!
    pi_82620158
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 21:35 schreef Purdey het volgende:
    @Van Nelle:
    In die periode had ik privé wat strubbelingen waardoor ik redelijk gespannen was. Daardoor stond ik tijdens het lessen een paar keer op het punt m'n geduld te verliezen en dat kun je als instructeur niet maken vind ik, de leerling verdient dat niet.
    Het is nooit daadwerkelijk gebeurd maar zat er wel aan te komen dus heb ik besloten om er maar (tijdelijk?) mee te stoppen.
    Nu klopt alles weer dus ik zou kunnen overwegen om de draad weer op te pakken maar daar zou ik dan mijn vaste baan voor moeten opgeven en da's niet zo slim volgens mij.
    Zelf heb ik les gegeven rond Bergen op Zoom/Roosendaal en ook in Breda was ik wel eens te vinden.
    pi_82620554
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 23:59 schreef jacobras het volgende:

[..]

Nu ben ik toch wel benieuwd naar die grap
    Was een typisch gevalletje: daar had je bij moeten zijn.

We hadden het over blessures die we ooit gehad hadden en mijn lijstje was aardig lang.
    Die examinator zei dat hij tot dusver alleen nog maar een hymen gescheurd had.
    Ik vroeg dus wat dat was want dat wist ik echt niet.......
    Zoek je't zelf even op jacobras?
      donderdag 10 juni 2010 @ 16:48:38 #59
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_82623840
    Haha blij dat ik toen niet reed want als ik toen had geweten wat het betekende had ik achter het stuur ook in een deuk gelegen en als een natte dweil de weg over gereden
    pi_82626111
    Was idd echt geweldig!
    Toen hij vertelde wat het was schoot ik zo in de lach dat ik bijna heel z'n nek volproestte en door die reaktie ging hij ook helemaal los.
    Als ik het zo vertel klinkt het niet echt grappig maar je had er bij moeten zijn.
    pi_82627805
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 17:30 schreef vannelle het volgende:
    Was idd echt geweldig!
    Toen hij vertelde wat het was schoot ik zo in de lach dat ik bijna heel z'n nek volproestte en door die reaktie ging hij ook helemaal los.
    Als ik het zo vertel klinkt het niet echt grappig maar je had er bij moeten zijn.
    Nou, ik zit hier in de trein toch nog een beetje te grijnzen hoor!

Net de laatste rijles gehad voor de komende 4 weken. Nu eerst een goede doelen computerproject doen aan de andere kant van de wereld! Indonesia here I come!

Deze les 2x de grote rontonde van zwolle geoefend en smalle onoverzichtelijke landweggetjes.

volgende keer voor het eerst 2 uur achter elkaar!
    pi_82630452
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 19:04 schreef Vandergeld het volgende:
    Ging stukken beter vandaag, op naar dinsdag
    pi_82631849
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 18:02 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Nou, ik zit hier in de trein toch nog een beetje te grijnzen hoor!

Net de laatste rijles gehad voor de komende 4 weken. Nu eerst een goede doelen computerproject doen aan de andere kant van de wereld! Indonesia here I come!

Deze les 2x de grote rontonde van zwolle geoefend en smalle onoverzichtelijke landweggetjes.

volgende keer voor het eerst 2 uur achter elkaar!
    heel veel succes en veel plezier in Indonesie !
    motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
    pi_82653284
    vanochtend rijexamen gehaald
    lama
      vrijdag 11 juni 2010 @ 10:06:13 #65
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82653538
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 09:59 schreef lbeew het volgende:
    Wat heerlijk! Gefeliciteerd!
    pi_82653808
    quote:
    congraats!

vanavond _EINDELIJK_ my ticket to freedom ophalen! nja meer ticket om te bobben eigenlijk
      vrijdag 11 juni 2010 @ 11:27:01 #67
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82656867
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 10:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

congraats!

vanavond _EINDELIJK_ my ticket to freedom ophalen! nja meer ticket om te bobben eigenlijk
    Spannend! Wel te gek hoor,een eigen autootje
    Ik mag straks om 13:00 de weg weer op,nog drie blokken.Vandaag,maandag en dinsdag.Nog zes dagen..It's the final countdown!
      vrijdag 11 juni 2010 @ 11:53:24 #68
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_82658079
    Ik heb nog maar 1 keer rijles:O.

Het ging vanochtend gelukkig goed! Dat scheelt. Af en toe nog wel schoonheidsfoutjes, maar ik heb inmiddels toch wel goede hoop.

Succes vanmiddag Purdey! Hoop dat het een beeetje gezellig is nog!

Alle geslaagden gefeliciteerd en degene die nu aan het afrijden is, succes! Ben benieuwd/
      vrijdag 11 juni 2010 @ 12:19:32 #69
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82659359
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 11:53 schreef Kimpossible het volgende:
    Ik heb nog maar 1 keer rijles:O.

Het ging vanochtend gelukkig goed! Dat scheelt. Af en toe nog wel schoonheidsfoutjes, maar ik heb inmiddels toch wel goede hoop.

Succes vanmiddag Purdey! Hoop dat het een beeetje gezellig is nog!

Alle geslaagden gefeliciteerd en degene die nu aan het afrijden is, succes! Ben benieuwd/
    Jij gaat ook dinsdag al rijden hé
    Zal vast wel gezellig zijn Alleen als ik zo naar het weer kijk,waai ik dadelijk met golf en al de weg af Is dit nu het weer half juni?! Fijn dat je er zo'n goed gevoel bij hebt,is heel belangrijk ook! En je instructeur heeft er ook een goed gevoel bij,gaat helemaal goedkomen!
    pi_82660133
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 13:58 schreef EvilWasp het volgende:
    Geslaagd

Het was heel netjes volgens de examinator, alleen moet ik op de snelweg de binnenspiegel als hoofdspiegel leren te gebruiken
    pi_82660349
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 12:37 schreef EvilWasp het volgende:

[..]

Geslaagd

Het was heel netjes volgens de examinator, alleen moet ik op de snelweg de binnenspiegel als hoofdspiegel leren te gebruiken
    Gefeliciteerd
    pi_82660767
    quote:
    Gefeliciteerd!!! nu wij nog

Vanavond weer rijden

[ Bericht 11% gewijzigd door Dubish op 11-06-2010 13:47:34 ]
    pi_82663597
    @Jac0bus of Jacobras (wie van de twee ging nou voor z'n motor?): Hoe gaat het met je motorles? Ik wil wss ook voor m'n A-tje gaan Hoe veel lessen heb je nu gehad? En wat betaal jij ongeveer per les?
    pi_82664814
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 12:37 schreef EvilWasp het volgende:

[..]

Geslaagd

Ha, beter resultaat dan ik dan! Gefeliciteerd!
    pi_82666864
    Als je vóór alles wat je doet goed kijkt dan is het haast onmogelijk om te zakken voor je rijexamen. En met kijken bedoel ik dan ook in je opnemen en gepast handelen.

Tijdens mijn rijexamen hoefde ik niet in te voegen op een snelweg, alleen even op de A2 de invoegstrook bezocht en gelijk weer eraf om weer aan het begin te komen van een autoweg. Deze helemaal uitrijden en dan weer terug naar het CBR. Was een heel korte autoweg, eigenlijk continu links gereden omdat de rechterstrook niet opschoot. (Zuilense Ring)

Hoefde ook geen zelfstandig rijden opdracht te doen. Tijdens TTT allemaal wel gedaan trouwens, dus misschien dacht hij van dat heeft ie al gehad met TTT.

Maar de sleutel tot succes was volgens mij wel me helemaal nergens druk over maken, toen ik thuis zat was ik wel een beetje zenuwachtig, maar gewoon lekker geslapen niet wakker geworden in het midden van de nacht of iets dergelijks. Zodra ik die examinator voor m'n neus had bij het CBR was ik gewoon net zo rustig als tijdens een rijles en heb gewoon laten zien dat ik overal goed kijk en veilig door het verkeer heen kan.

Heb wel drie verschillende instructeurs gehad (alhoewel 1 maar voor 1 lesje) wat mijn "zenuwen" voor vreemde mensen in de auto wel weg heeft genomen.

Voor mensen die pas begonnen zijn: een TTT is echt aan te raden, je weet hoe een examen eruit ziet en als je vrijstelling hebt geen vragen over dashboard en geen parkeer/keer/stop opdracht meer dus echt alleen maar ff laten zien dat je kan rijden!
    lama
    pi_82668434
    Om het allemaal wat makkelijker te maken een aantal nieuwe verkeersregels per 1 juli:
    quote:
    Wijzigingen verkeersregels per 1 juli 2010
    · Een rouwstoet mag op een gelijkwaardige kruising niet doorsneden
    worden. Dit betekent dat weggebruikers op kruispunten zonder
    verkeerslichten, voorrangsborden of haaientanden de volgauto's van een
    rouwstoet voorrang moeten verlenen, ongeacht van welke kant de
    rouwstoet komt. Dit geldt alleen voor rouwstoeten die herkenbaar zijn aan
    speciale (officiële) vlaggen. Het eerste voertuig van de rouwstoet moet zich
    aan de normale voorrangsregels houden.
    · Een voetganger of een bestuurder van een gehandicaptenvoertuig die bij
    een zebrapad wil oversteken, moet een naderende rouwstoet die de
    officiële vlaggen voert, voor laten gaan.
    · De bestuurder van een autobus die van een bushalte binnen de bebouwde
    kom wil wegrijden, moet een officiële rouwstoet die van achteren nadert, voor
    laten gaan. Buiten de bebouwde kom gold dit al.
    · Bestuurders van een brombakfiets waarvan de voorwielen een diameter
    hebben van meer dan 40 cm, hoeven geen helm te dragen.
    · Parkeerplaatsen kunnen door middel van onderborden gereserveerd
    worden voor een bepaald doel, bijvoorbeeld het afzetten en ophalen van
    passagiers of het opladen van elektrische auto’s.
    · Het gebruik van ligplaatsen in bussen, taxi’s en personenauto’s is
    toegestaan, mits deze ligplaatsen aan bepaalde eisen voldoen.
    · Onterecht gebruik maken van een gehandicaptenparkeerplaats is niet meer
    mogelijk.
    · Fietsen mogen voorzien zijn van richtingaanwijzers.
    · Bestuurders van lijnbussen, trams en andere voertuigen die gebruik mogen
    maken van een busstrook of busbaan, mogen over verdrijvingsvlakken en
    puntstukken rijden, die in een busstrook of busbaan liggen.
    · Er worden twee nieuwe verkeersborden ingevoerd met de betekenis:
    verboden voor autobussen en verboden voor vrachtauto’s en autobussen.
    Bron: http://bovag.communicationmaster.nl/l/9erdM70uiIFz/9ebVNpT634JU
      vrijdag 11 juni 2010 @ 15:24:50 #77
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82668506
    Gefeliciteerd EvilWasp!

Rijles hier ging goed! Yeah yeah
    Proefexamen gedaan,wat al lekker begon.Naast het honkbalstadion waar het CBR tijdelijk zit,staat een moskee.En die riep net op tot het vrijdaggebed Instructeur: 'Wat is dat? ' 'De moskee,het vrijdaggebed.Dus hophop,met je gezicht naar Mekka!' 'Waar ligt Mekka?' Nja,enfin,uiteindelijk begon de rit met de slappe lach Hij vond het erg goed gaan,op een weg waar ik voorrang had na.Daar stopte ik,omdat ik verkeer van rechts verwachtten,en dat had helemaal geen voorrang..Veel kruispunten gedaan,en hij was tevreden

Met het stellen van de stoel ook die beugel gesloopt die je vastpakt.Ik pakte die beugel beet,reed naar voren,en had ineens die beugel los in mn handen Instructeur zei 'Hé,verdomme,is ie er nou wéér af?!' Het was dus gelukkig al vaker gebeurd
    pi_82668745
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 15:24 schreef Purdey het volgende:
    Met het stellen van de stoel ook die beugel gesloopt die je vastpakt.Ik pakte die beugel beet,reed naar voren,en had ineens die beugel los in mn handen Instructeur zei 'Hé,verdomme,is ie er nou wéér af?!' Het was dus gelukkig al vaker gebeurd
    Hahah! Hier moest ik echt effe lachen
      vrijdag 11 juni 2010 @ 15:39:11 #79
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_82669147
    Purdey doe ons een plezier en rij die auto in de prak, want als hij dat ding voor 12.000 wil verkopen dan licht hij iemand op!
    pi_82669636
    Thanks allemaal

Schoot me trouwens net iets te binnen waar ik aan moest denken over die grap van die hymen

Toen ik vertelde wat voor muziek ik maakte antwoordde hij met: "Ja ik hou wel van een korte rock en een open blues"
      vrijdag 11 juni 2010 @ 16:13:29 #81
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82670761
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 15:39 schreef twiFight het volgende:
    Purdey doe ons een plezier en rij die auto in de prak, want als hij dat ding voor 12.000 wil verkopen dan licht hij iemand op!
    Hahaha,hier moest ik echt om lachen! Ik heb hem ook al verteld dat 12000 het niet gaat worden.Toen zei hij 'Niet geschoten,altijd mis!' Ik schoot in de lach en zei 'Nou,als jij die auto voor 12000 verkoopt,en ze komen erachter wat voor rammelbak het is,schieten ze jou af '
      vrijdag 11 juni 2010 @ 17:27:06 #82
    263519 PolkaDots
    inevitability
    pi_82674357
    Ik heb een TTT gedaan en het ging goed Mag ook wel na best veel lessen.. Nu wil ik gauw afrijden! (Ik les btw in Barendrecht)
    Ik had echt een makkelijke route, het was daarnaast ook erg rustig en er gebeurde vrij weinig ingewikkelds. Hij deed ook een situatiebevraging, moest ik de auto even aan de kant zetten en vroeg hij wat ik had gezien bij de rotonde waar ik net was, en wat ik deed om de doorstroming van het verkeer te beinvloeden of zo. Ik zei "Ehhh er kwam niks aan dus ik reed door..?" -"Ja heel goed! En wat deed je met je versnelling?" -"Ik schakelde terug naar de tweede versnelling want dat doe ik altijd bij een rotonde.." -"Ja prima, nu gaan we straatje keren." Dat laatste deed ik best scheef, net als het parkeren op een lege parkeerplaats, maar ik keek wel heel goed dus was het OK.
    Hij had helemaal niks aan te merken, alleen dat ik soms wat sneller moet reageren en wat meer door moet rijden.. Ik hoop dat ik niet ineens op mijn examen een hele moeilijke route krijg..
      vrijdag 11 juni 2010 @ 18:25:55 #83
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82676822
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 17:27 schreef PolkaDots het volgende:
    Ik heb een TTT gedaan en het ging goed Mag ook wel na best veel lessen.. Nu wil ik gauw afrijden! (Ik les btw in Barendrecht)
    Ik had echt een makkelijke route, het was daarnaast ook erg rustig en er gebeurde vrij weinig ingewikkelds. Hij deed ook een situatiebevraging, moest ik de auto even aan de kant zetten en vroeg hij wat ik had gezien bij de rotonde waar ik net was, en wat ik deed om de doorstroming van het verkeer te beinvloeden of zo. Ik zei "Ehhh er kwam niks aan dus ik reed door..?" -"Ja heel goed! En wat deed je met je versnelling?" -"Ik schakelde terug naar de tweede versnelling want dat doe ik altijd bij een rotonde.." -"Ja prima, nu gaan we straatje keren." Dat laatste deed ik best scheef, net als het parkeren op een lege parkeerplaats, maar ik keek wel heel goed dus was het OK.
    Hij had helemaal niks aan te merken, alleen dat ik soms wat sneller moet reageren en wat meer door moet rijden.. Ik hoop dat ik niet ineens op mijn examen een hele moeilijke route krijg..
    Fijn dat het goed ging! Ik vind Barendrecht best moeilijk rijden,rij zelf in Rotterdam en een aantal keer een leerling weggebracht daar.Het CBR daarentegen in B'drecht is Leuke kantine (Sorry,ben een gezelligheidsdier Zie overal wel een feestlocatie in) Hoop dat je snel af mag rijden! Hoeveel lessen heb je inmiddels weg?
    pi_82678839
    Ja hooorrr, me les ging heel goed, op maar schoonheidsfouten maar dat heeft iedereen. Hij zegt dat ik er klaar voor ben, ik heb net machtiging gegeven aan mijn rijschool, hij gaat eerst TTT reserveren voor ongeveer 1-3juli en dan 10-12 JULI rijexamen!! Ik ga wel vanaf nu 1-3 lessen per week nemen

WOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dubish op 11-06-2010 20:48:19 ]
      vrijdag 11 juni 2010 @ 20:39:21 #85
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_82682895
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 19:11 schreef Dubish het volgende:hij gaat eerst ttt reserveren voor ongeveer 1-3juli en dan 10-12 JULI rijexamen!!
    Je gaat 3 dagen over je examen doen?
    pi_82683243
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 20:39 schreef jacobras het volgende:

[..]

Je gaat 3 dagen over je examen doen?
    Datum is nog niet vast daarom
      vrijdag 11 juni 2010 @ 20:53:50 #87
    241461 Unknown90
    The one and only
    pi_82683559
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 15:23 schreef vannelle het volgende:
    [..]
    Fietsen mogen voorzien zijn van richtingaanwijzers.
    Juistem... Zie het voor je? ...
    Trouwens, zolang het niet verplicht is, zal er niemand zijn die het ten eerste aanschaft of ten tweede überhaupt gebruikt.
    pi_82683691
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 20:53 schreef Unknown90 het volgende:

[..]

Trouwens, zolang het niet verplicht is, zal er niemand zijn die het ten eerste aanschaft of ten tweede überhaupt gebruikt.
    Dit vond ik idd ook een hele opvallende.
    Waar laat je de accu? En hoe laad je die op?Buiten dat, een fietser die richting aan geeft is al helemaal zeldzaam.
    pi_82683910
    Ik zie het al helemaal voor me, een fietser met richtingaanwijzers . Daarna spiegels , hoewel sommigen (voornamelijk ouderen) die al weleens hebben.

Ik ben sinds ik les wel 'anders' gaan fietsen. Veel meer opletten op andere bestuurders en zelf ook richting aangeven als iemand me tegemoetkomt/achter me rijdt. Heel slecht I know, maar voordat ik leste deed ik dat nauwelijks , alleen als diegene echt dicht achter me reed.
    pi_82685513
    Hoe is het nou om in een auto zonder stuurbekrachtiging of automaat te rijden als je stuurbekrachtiging/schakelen gewend bent?
    pi_82686472
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 19:11 schreef Dubish het volgende:
    Ja hooorrr, me les ging heel goed, op maar schoonheidsfouten maar dat heeft iedereen. Hij zegt dat ik er klaar voor ben, ik heb net machtiging gegeven aan mijn rijschool, hij gaat eerst TTT reserveren voor ongeveer 1-3juli en dan 10-12 JULI rijexamen!! Ik ga wel vanaf nu 1-3 lessen per week nemen

WOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Wat plan je dat snel zeg. Wil ik ook, bij mij duurt het 6 weken vanaf reservering tot examen.
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 20:53 schreef Unknown90 het volgende:

[..]

Rotonde afslaan naar rechts is het wel handig opzich, voor bestuurders op de rotonde als ze het kunnen zien.
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 21:01 schreef Butterfly91 het volgende:
    Ik ben sinds ik les wel 'anders' gaan fietsen. Veel meer opletten op andere bestuurders en zelf ook richting aangeven als iemand me tegemoetkomt/achter me rijdt. Heel slecht I know, maar voordat ik leste deed ik dat nauwelijks , alleen als diegene echt dicht achter me reed.
    Ja zeker. Dat heb ik ook. Vooral het dode hoek kijken bij afslaan / inhalen etc.
    pi_82687005
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 21:32 schreef Strantor het volgende:
    Hoe is het nou om in een auto zonder stuurbekrachtiging of automaat te rijden als je stuurbekrachtiging/schakelen gewend bent?
    Automaat is wel relaxed. In het begin zal je nog wel eens de koppeling in willen trappen als je plotseling moet remmen, die er dus niet is

Geen stuurbekrachtiging is gewoon kut. Vol aan dat stuur hengsten voor een bochtje..
    pi_82688121
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 22:00 schreef Spelvout het volgende:

[..]

Automaat is wel relaxed. In het begin zal je nog wel eens de koppeling in willen trappen als je plotseling moet remmen, die er dus niet is

Geen stuurbekrachtiging is gewoon kut. Vol aan dat stuur hengsten voor een bochtje..
    Bochten zijn niet zo'n groot probleem zonder stuurbekrachtiging, maar 'parkeren' sjonge jonge , je gaat zweten terwijl je aan de stuurt trekt
    pi_82688804

whooooo!

die kras zat er al op voor de wijsneuzen
    pi_82689100
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 22:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
    [ afbeelding ]

whooooo!

Veel mooier dan de Volvo die je eerder wou
    pi_82689599
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 22:38 schreef Dubish het volgende:

[..]

Veel mooier dan de Volvo die je eerder wou
    haha dankje! denk dat deze heel wat plezier gaat opleveren.. maar nu even niet denken aan het tanken
    pi_82690077
    Net weer even autogereden. Heerlijk relaxed blijft het toch zonder instructeur naast je
    En morgen ook nog eens motorrijles
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
    pi_82691247
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 22:48 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

haha dankje! denk dat deze heel wat plezier gaat opleveren.. maar nu even niet denken aan het tanken
    Haha woon jij tegenover de Korenbloem? Daar rij ik dagelijks langs
    pi_82692361
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 23:24 schreef Balenciaga. het volgende:

[..]

Haha woon jij tegenover de Korenbloem? Daar rij ik dagelijks langs
    ! klop eens aan voor een kopje dan haha
      zaterdag 12 juni 2010 @ 09:20:08 #100
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82698271
    Oeh House,wat een mooie auto,die kleur! Helemaal goed
    Heel veel plezier ermee!
    pi_82698662
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2010 09:20 schreef Purdey het volgende:
    Oeh House,wat een mooie auto,die kleur! Helemaal goed
    Heel veel plezier ermee!
    gaat lukken hoor! thanks
    pi_82709290
    Ik ga me hier ook eens melden,heb me net aangemeld maar lees al langer mee.
    Eerst even voorstellen,ik ben Nick,18 jaar en woonachtig in Nijmegen.

Ontopic;
    Heb nu 4 rijlessen gehad,en dinsdag theorie examen.
    Heb er wel een goed gevoel over,behalve voorrang en sommige borden
    Heeft iemand nog tips MBT theorie examen?
    Alvast bedankt
    pi_82709388
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2010 15:51 schreef UlpiaNoviomagus het volgende:

Heeft iemand nog tips MBT theorie examen?
    Alvast bedankt
    examens oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Succes!
    pi_82709741
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2010 15:54 schreef vannelle het volgende:

[..]

examens oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Succes!
    Dit, vooral oefenen met Verjo en Vekabest die 2 zijn gewoon de beste
    pi_82709893
    Ik had nog geen rijles gehad toen ik mij theorie deed en had maar 3 fout in totaal, dus zo moeilijk is het niet zolang je oefent. Ik schiet nog steeds in de stres als ik die stem hoor van Verjo
    pi_82710478
    Iedereen bedankt voor de tips,echt super!
    Heb ook 3 theorie avonden,maandagavond de laatste met de dag erop theorie..hoop het zo
      zaterdag 12 juni 2010 @ 21:03:55 #107
    267323 Agapimou
    Morgen gratis bier
    pi_82720471
    Heb nog maar 2 lessen volgende week... STRESS!
    aa-gap-ie-moe
    Not your average newbie :h
      zaterdag 12 juni 2010 @ 22:46:27 #108
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_82725070
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 22:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
    [ afbeelding ]

whooooo!

Mooi bakkie!
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
    pi_82732359
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2010 22:46 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Mooi bakkie!
    Tenks, & betrouwbaar ook nog. Hij heeft me net heel fijn thuisgebracht
    pi_82733704
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 21:01 schreef Butterfly91 het volgende:
    Ik zie het al helemaal voor me, een fietser met richtingaanwijzers . Daarna spiegels
    Je denkt aan een normale fiets, daarvoor is de regel ook niet bedacht. Het gaat hier vooral om velomobielen (overdekte ligfietsen). Je zit daarin volledig omhult, waardoor het lastig en onpraktisch is om je hand uit te steken.

Mooi voorbeeld zie je in dit filmpje, vanaf 0:47:

Dit is een Velomobiel Quest, die nu dus legaal kan worden uitgerust met richtingaanwijzers. Het werd al gedaan, maar officieel stond daarover niets in de wet.
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 20:56 schreef vannelle het volgende:
    Waar laat je de accu? En hoe laad je die op?Buiten dat, een fietser die richting aan geeft is al helemaal zeldzaam.
    Accu wordt opgeladen aan het stopcontact (die moet je dus thuis mee naar binnen nemen eens in de zoveel dagen). Velomobielen zijn veelal uitgerust met een flinke koplamp om gezien te worden (naast de knipperlichten) en alles staat in het teken om zo efficiënt mogelijk vooruit te komen, dus dan is een dynamo verspilde energie.

[ Bericht 21% gewijzigd door MetalMike op 13-06-2010 10:15:54 ]
    * Whatever floats your goat!
      zondag 13 juni 2010 @ 12:18:41 #111
    263062 Joosterd
    All-Round Fokker.!!
    pi_82736438
    Zo wat gaan jullie snel

Even weer wat post doorlezen
    You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
    pi_82740278
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 10:10 schreef MetalMike het volgende:

[..]

Je denkt aan een normale fiets, daarvoor is de regel ook niet bedacht. Het gaat hier vooral om velomobielen (overdekte ligfietsen). Je zit daarin volledig omhult, waardoor het lastig en onpraktisch is om je hand uit te steken.

Mooi voorbeeld zie je in dit filmpje, vanaf 0:47:

Dit is een Velomobiel Quest, die nu dus legaal kan worden uitgerust met richtingaanwijzers. Het werd al gedaan, maar officieel stond daarover niets in de wet.
    [..]

Accu wordt opgeladen aan het stopcontact (die moet je dus thuis mee naar binnen nemen eens in de zoveel dagen). Velomobielen zijn veelal uitgerust met een flinke koplamp om gezien te worden (naast de knipperlichten) en alles staat in het teken om zo efficiënt mogelijk vooruit te komen, dus dan is een dynamo verspilde energie.
    Zo had ik het nog niet bekeken, klinkt hartstikke logisch.
    bedankt voor de les.
      zondag 13 juni 2010 @ 16:00:27 #113
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82745287
    Hoe is het met alle eindexamen-kandidaten van deze week? Eix,Cherry,Kim,08gnoT,hoe voelen jullie je?
    Hoeveel rijlessen hebben jullie nog? Ik heb nog twee blokken en ik maak me momenteel meer druk om wat ik allemaal aan ga doen deze week Maar dat zal wel typisch vrouwelijk zijn
    Een week of drie geleden was er een jongen na mij die ook examen moest rijden,en die had écht zn best gedaan.Geruit overhemd aan,dure spijkerbroek,en hij checkte zn haren wel 20 keer in dat stukje van zijn huis naar het mijne
    pi_82748187
    Ik heb nog 10 lessen en moet nog TT doen, vraag me af of ik het haal
      zondag 13 juni 2010 @ 17:15:26 #115
    115062 onderjas
    Eigenlijk een trui
    pi_82748312
    TTT deze week gehaald, 2 juni op!
    pi_82748347
    Ben nieuw op het forum, maar lees al een tijdje mee, erg interessant om verhalen/ervaringen van andere lessers te lezen.

Ik mag morgen om 10:45 op in Leiden. Heb uit mijn hoofd 20 lessen gehad van 1,5 uur. Merk wel dat ik zenuwachtig wordt, hoop dat het goed gaat!
      zondag 13 juni 2010 @ 18:24:07 #117
    106942 Eix
    Stranded here on planet earth
    pi_82751564
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 16:00 schreef Purdey het volgende:
    Hoe is het met alle eindexamen-kandidaten van deze week? Eix,Cherry,Kim,08gnoT,hoe voelen jullie je?
    Hou op. Dit weekend durf ik nog niet eens een biertje te drinken. En ik probeer op tijd naar bed te gaan omdat ik maandag zo enorm vroeg dat examen heb.

Gisteren nog twee uur gelest, en dat ging wel aardig. Maar het is nu niet zo dat ik helemaal super rij en zeker weet dat ik het ga halen. We zien het wel morgen...
    Most people keep their brains
    Between their legs
    (Don't you find ?)
    pi_82751714
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 17:16 schreef Kadunaa het volgende:
    Ben nieuw op het forum, maar lees al een tijdje mee, erg interessant om verhalen/ervaringen van andere lessers te lezen.

Ik mag morgen om 10:45 op in Leiden. Heb uit mijn hoofd 20 lessen gehad van 1,5 uur. Merk wel dat ik zenuwachtig wordt, hoop dat het goed gaat!
    Succes morgen, ik moet zelf ook in Leiden. Vooral opletten bij de 1e rotonde
      zondag 13 juni 2010 @ 18:32:20 #119
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82751823
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 17:15 schreef onderjas het volgende:
    TTT deze week gehaald, 2 juni op!
    Gefeliciteerd!! Ik denk trouwens dat je 2 juli bedoeld Zo niet,dan zit er al 11 dagen een examinator op je te wachten bij het CBR
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 17:16 schreef Kadunaa het volgende:

Netjes gedaan,relatief weinig lessen! Mooie tijd ook (Ik mag donderdag op dezelfde tijd,hopen dat het geluk brengt) Heel veel succes,en we horen wel op je geslaagd bent!
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 18:24 schreef Eix het volgende:

[..]

Hou op. Dit weekend durf ik nog niet eens een biertje te drinken. En ik probeer op tijd naar bed te gaan omdat ik maandag zo enorm vroeg dat examen heb.

Gisteren nog twee uur gelest, en dat ging wel aardig. Maar het is nu niet zo dat ik helemaal super rij en zeker weet dat ik het ga halen. We zien het wel morgen...
    Ach,eix toch.Ik ken het wel.Vanmiddag een feestje gehad,en ook maar niks gedronken.Ga de komende dagen heul gezond doen (Niet dat ik dat normaal niet doe,maar soms ben ik iets te scheutig met de rosé ) Hoe laat moet je rijden? 08:00 zeker? Helemaal perfect rij je nooit,dat doet niemand,en een foutje zien ze heus wel over het hoofd.Althans,dat wordt gezegd..Don't shoot the messenger
    In elk geval heel veel succes!!
    pi_82751894
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 18:32 schreef Purdey het volgende:

Helemaal perfect rij je nooit,dat doet niemand,en een foutje zien ze heus wel over het hoofd.Althans,dat wordt gezegd..
    Dat is ook zo.
      zondag 13 juni 2010 @ 18:38:13 #121
    62419 CherryLips
    chocoholic
    pi_82752008
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 16:00 schreef Purdey het volgende:
    Hoeveel rijlessen hebben jullie nog? Ik heb nog twee blokken en ik maak me momenteel meer druk om wat ik allemaal aan ga doen deze week Maar dat zal wel typisch vrouwelijk zijn
    Een week of drie geleden was er een jongen na mij die ook examen moest rijden,en die had écht zn best gedaan.Geruit overhemd aan,dure spijkerbroek,en hij checkte zn haren wel 20 keer in dat stukje van zijn huis naar het mijne
    Ik kan wel kotsen van de zenuwen
    Tap tap tap
      zondag 13 juni 2010 @ 18:40:53 #122
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82752089
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 18:38 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik kan wel kotsen van de zenuwen
    Cherry toch,is het zo erg? Ben je altijd zo zenuwachtig voor dingen? Heb je wel vertrouwen in? Hoe gingen de afgelopen lessen?
      zondag 13 juni 2010 @ 18:46:55 #123
    62419 CherryLips
    chocoholic
    pi_82752293
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 18:40 schreef Purdey het volgende:

[..]

Cherry toch,is het zo erg? Ben je altijd zo zenuwachtig voor dingen? Heb je wel vertrouwen in? Hoe gingen de afgelopen lessen?
    Ja, ik ben altijd helemaal kapot van de zenuwen voor belangrijke dingen Misschien dat het morgenochtend helemaal weg is zoals met de TTT, maar met m'n theorie heb ik zowat m'n hele lip opgegeten.
    Tap tap tap
      zondag 13 juni 2010 @ 18:49:31 #124
    251574 Zuunigerd
    Ons is zuunig
    pi_82752378

Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
    TS verdient een standbeeld.
      zondag 13 juni 2010 @ 18:53:34 #125
    62419 CherryLips
    chocoholic
    pi_82752504
    Dat is ook wel weer zo, ik ga niet dood ofzo. Zo slecht rij ik nou ook weer niet.
    Maar ik zal blij zijn als ik morgenmiddag eenmaal naar het voetbal kijk
    Tap tap tap
    pi_82752552
    Waar ik trouwens bang voor ben dat ik tijdens het examen een fout maak met de verschillende vormen met parkeren, ik vergeet altijd wanneer je moet wegdraaien
    pi_82752640
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 18:54 schreef Strantor het volgende:
    Waar ik trouwens bang voor ben dat ik tijdens het examen een fout maak met de verschillende vormen met parkeren, ik vergeet altijd wanneer je moet wegdraaien
    als je precies uit kan leggen wat je bedoelt wil ik best proberen dit hier uit te leggen.
      zondag 13 juni 2010 @ 19:14:24 #128
    115062 onderjas
    Eigenlijk een trui
    pi_82753212
    quote:

[..]
    Dank, 2 juli inderdaad.
      zondag 13 juni 2010 @ 20:39:47 #129
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_82757193
    HAHAHAHA. Ik lag zojuist dubbel bij het ontvangen bij deze e-mail van mijn instructeur:

Hoi Kim

Morgenochtend heb je rijles bij deze stel ik je voor om een CD mee te nemen met jouw favoriete muziek dus je hebt nog even om er over na te denken en ik ben benieuwd wat jouw muziek is
    groetjes en tot morgen Cobus
      zondag 13 juni 2010 @ 20:42:26 #130
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82757380
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 20:39 schreef Kimpossible het volgende:
    HAHAHAHA. Ik lag zojuist dubbel bij het ontvangen bij deze e-mail van mijn instructeur:

Hoi Kim

Morgenochtend heb je rijles bij deze stel ik je voor om een CD mee te nemen met jouw favoriete muziek dus je hebt nog even om er over na te denken en ik ben benieuwd wat jouw muziek is
    groetjes en tot morgen Cobus
    Whaaa wat gaaf! En lief,dat hij daaraan denkt
    Instructeurs zijn allemaal zo slecht nog niet
      zondag 13 juni 2010 @ 20:45:04 #131
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_82757556
    Ik ben helemaal vrolijk ineens ook Hoe verzint 'ie het!

Ik heb m'n vader gebeld en ik ben nu een lijst van twintig nummers aan het samenstellen die gaat m'n paps nog even voor me branden, ook al zo lief . Ik ben namelijk van de download-generatie, ik heb maar 2 cd's en die zijn van Anouk, da's wel heel wat voor anderhalf uur haha.
      zondag 13 juni 2010 @ 20:49:49 #132
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82757835
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 20:45 schreef Kimpossible het volgende:
    Ik ben helemaal vrolijk ineens ook Hoe verzint 'ie het!

Ik heb m'n vader gebeld en ik ben nu een lijst van twintig nummers aan het samenstellen die gaat m'n paps nog even voor me branden, ook al zo lief . Ik ben namelijk van de download-generatie, ik heb maar 2 cd's en die zijn van Anouk, da's wel heel wat voor anderhalf uur haha.
    Hartstikke leuk toch! Ik ben ook van de download generatie,maar ik koop alsnog alles
    Anouk is leuk,vooral de laatste veel up-tempo Denk niet dat ik instructeur-lief zover krijg,een Hindoestaan die naar Radiohead luistert,denk niet dat ik dat nog voor elkaar ga krijgen
    pi_82758055
    Ik kan nu dankzij mijn rijinstructeur alle nummers van bob marley meezingen
      zondag 13 juni 2010 @ 21:03:33 #134
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82758940
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 20:52 schreef Strantor het volgende:
    Ik kan nu dankzij mijn rijinstructeur alle nummers van bob marley meezingen
    Haha,geweldig toch! Ik ben weer heel anders tegen R&B aan gaan kijken,terwijl ik daar best een hekel aan had.Het is aanpassen aan elkaar hé,tijdens rijles..
    pi_82759223
    Ik heb tijdens mijn lessen serieus nog nooit de radio aangehad! Vond het altijd iets te afleidend.. nu in m'n moeders auto wel, in mijne nog niet omdat er geen radio in zit
      zondag 13 juni 2010 @ 21:15:13 #136
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_82759664
    Ik koop ook origineel, maar alleen artiesten waar ik hele cd's leuk van vind, zoals bijv. anouk. Verder heb ik wel veel muziekdvd's

Dit is de lijst geworden:

1. Use somebody – Laura Jansen
    2. No surrender – Kane
    3. In my head – Jason Derulo
    4. Omarm – Blof
    5. Sober – Pink
    6. I don’t wanna hurt – Anouk
    7. Nothing on you – B.o.B. ft. Bruno Mars
    8. 3 words – Cheryl cole ft. Will.i.am
    9. Love overhealing – Kane
    10. Heartbreak warfare – John Mayer
    11. Love is everywhere – Alain Clark
    12. Our own love – Anouk
    13. Carry out – Timbaland ft. Justin Timberlake
    14. New soul – Yael Naïm
    15. Ren Lenny Ren – Acda en de Munnik
    16. When love takes over – David Guetta ft. Kelly Rowland
    17. Wicked world – Laura Jansen
    18. I don’t know - Lisa Hanninga
    19. Bad Romance – Lady Gaga
    20. Break your heart - Taio Cruz ft. Ludacris

Hahaha. Sommige zijn ook wel een beetje om te pesten (meneer is 54, heheh.)
      zondag 13 juni 2010 @ 21:35:32 #137
    106942 Eix
    pi_82761000
    quote:

Ach,eix toch.Ik ken het wel.Vanmiddag een feestje gehad,en ook maar niks gedronken.Ga de komende dagen heul gezond doen (Niet dat ik dat normaal niet doe,maar soms ben ik iets te scheutig met de rosé ) Hoe laat moet je rijden? 08:00 zeker? Helemaal perfect rij je nooit,dat doet niemand,en een foutje zien ze heus wel over het hoofd.Althans,dat wordt gezegd..Don't shoot the messenger
    In elk geval heel veel succes!!
    Ik moet inderdaad om 08.00. Om het tijdstip an sich maak ik me niet heel veel zorgen, spitsuur kan juist voordelig of nadelig uitpakken dus ach. Ik hoop alleen dat ik morgen gewoon fit en uitgeslapen ben, een later tijdstip (*kuch* tijdens een voetbalwedstrijd ) zou ik ook niet heel erg hebben gevonden.
    Between their legs
    (Don't you find ?)
    pi_82761172
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 18:29 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Succes morgen, ik moet zelf ook in Leiden. Vooral opletten bij de 1e rotonde
    Dankjewel!! De eerste rotonde, eventjes denken, je bedoeld diegene waar je niet te vroeg je richtingaanwijzer moet uitgooien omdat er een extra afslag is (als het ware, moeilijk uit te leggen) en waar je de fietsers vrij lastig ziet

We zien wel hoe het loopt, jij ook heel veel succes dinsdag!!
    quote:

Netjes gedaan,relatief weinig lessen! Mooie tijd ook (Ik mag donderdag op dezelfde tijd,hopen dat het geluk brengt) Heel veel succes,en we horen wel op je geslaagd bent!
    Jij ook veel succes, kwart voor 11 is een mooie tijd en hopelijk hebben we deze week allebei ons felbegeerde roze pasje!
      zondag 13 juni 2010 @ 21:44:25 #139
    182939 BBoelie
    Kampioen Dubbelpost
    pi_82761675
    Ik moet morgen ook kwart voor 11 afrijden, wel in Spijkenissen dan Begin wel gespannen te raken!
      zondag 13 juni 2010 @ 22:02:52 #140
    62419 CherryLips
    chocoholic
    pi_82763251
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 21:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:
    Ik heb tijdens mijn lessen serieus nog nooit de radio aangehad! Vond het altijd iets te afleidend.. nu in m'n moeders auto wel, in mijne nog niet omdat er geen radio in zit
    Ik heb vanaf les één de radio aan gehad, gewoon op Q ofzo.
    M'n rij-instructeur had gisteren trouwens iets nieuws ingesteld op de TomTom: een koe begint te loeien als je te hard rijdt. Dat beest moet aardig schor zijn geweest . Ik lach de hele tijd in een deuk, dat kan niet de bedoeling zijn geweest van die waarschuwing.
    Tap tap tap
      maandag 14 juni 2010 @ 00:23:43 #141
    271665 08gnoT.
    Mwoooaahhh!!
    pi_82770398
    Dames, heel veel succes morgen en de rest van de week! Jullie kunnen het

Morgenmiddag zal het wel rustiger zijn door het voetbal, hopelijk heb je daar voordeel aan
    [PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
    Steun de strijd voor een indianenforum!
      maandag 14 juni 2010 @ 01:31:01 #142
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_82771955
    Weheh, via dat ligfietsfilmpje op deze link gekomen, wat een zeikerd zeg (de poster van het filmpje dan he..)

Text bij filmpje op youtube:
    quote:
    Ik zat laatst in de auto, toen ik een "Blik op de weg"-vrachtwagen van jullie tegenkwam.
    Deze was flink heen en weer aan het slingeren. Ook vaak over de witte streep van de weg.
    Misschien had jullie bestuurder net te diep in het glaasje gekeken, of lag hij te slapen.
    Ik heb er met mijn mobieltje nog net een mooi filmpje van kunnen maken!
    Die vrachtwagen slingert helemaal niet, hij rijdt zelfs vrij strak een de rechterkant. Iets van 1. mij ook geleerd is bij het lessen en 2. hij volgens mij doet zodat inhalend verkeer genoeg ruimte heeft. Wat een droeftoeter zeg, om daar een huilfilmpje van te maken.
      maandag 14 juni 2010 @ 09:33:40 #143
    106942 Eix
    pi_82775974
    Geslaagd...

Ik vertel later nog wel hoe het gegaan is, ik ga nu even ontspannen.
    Between their legs
    (Don't you find ?)
      maandag 14 juni 2010 @ 09:34:54 #144
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82776001
    @Kim: Wat een goede muzieksmaak heb jij! Heerlijke muziek,zou ik ook wel met plezier naar kunnen luisteren

@Kadunaa: Dankjewel! We keep our fingers crossed!

@Cherry: Jij en je instructeur zijn ook een duo hoor Die man probeert je te waarschuwen voor hard rijden Heb je niet de neiging express te hard te gaan rijden,om de koe te horen loeien? (Er staat hier zo'n popje langs de weg met 'U rijdt: .. km per uur.' En als je onder de 50 zit,lacht ie.En daarboven trekt ie een sip gezicht..Vind ik ook grappig,ga ik express harder langs

@08gnoT: Dankjwel! Jij ook heel veel succes deze week!

Ik wordt om 11.30 opgehaald,denk wel dat ik mezelf iets eerder naar huis rij,dan kan instructeur lief voetbal gaan kijken.Hij had alle middagleerlingen al afgezegd,en hij zou door mij net de aftrap missen.Dus dan rij ik maar iets minder lang door
      maandag 14 juni 2010 @ 09:35:14 #145
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82776009
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 09:33 schreef Eix het volgende:
    Geslaagd...

Ik vertel later nog wel hoe het gegaan is, ik ga nu even ontspannen.
    Gefeliciteeeeeerd!!!
    pi_82776161
    Zal wel rustig zijn als je examen hebt tijdens een belangrijke wedstrijd.
    Edit: Wat 08gnoT. zegt dus.
      maandag 14 juni 2010 @ 09:51:09 #147
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82776432
    Wat ik net ontdek,mijn CBR locatie (Op het kaartje aangeduid als 'A') zit gewoon vlakbij een haven die 'Fokhaven' heet

maandag 14 juni 2010 @ 10:31:32 #148
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_82777535
    Haha ja, ik rij bij mijn lessen regelmatig over een weg heen die Fok heet.
    pi_82777943
    Geslaagd
    Er was geen hond op de weg Eén keer links en rechts door elkaar gehaald, één keer verkeerd voorgesorteerd maar opgelost (en dan later te horen krijgen dat ik beter gewoon verkeerd had moeten staan, terwijl ik ben geleerd dat zo op te lossen als ik deed), de motor sloeg één keer af. Ik kreeg als enige kritiekpuntje dat ik niet te veel in z'n 2 moest blijven rijden, dat ik hem wat vaker in z'n 1 mocht zetten, da sloeg hij ook niet af. Terwijl mijn instructeur dan vaak voor mij gaat schakelen zo van 'zucht, dan kan nog wel'. Maar de examinator zei dat het geen probleem was verder, dat dat later nog wel goed zou komen. Ik was in 20 minuten terug. Heb geen clusteropdracht gehad, niet op de TomTom gereden. Een heel eind door een woonwijk gereden die ik niet kende, stukje snelweg en er vrij snel weer af. Toen zei ie 'Weet je hoe je nu terugkomt?' Dus ik zag het al helemaal zitten, dat ik zo slecht reed dat we het net zo goed gelijk konden afkappen . Auto netjes geparkeerd voor de verandering, even snel teruggelopen omdat ik was vergeten de auto op slot te doen . Ik was zo snel terug dat m'n instructeur even wieberen was en ineens aan kwam rennen, maar toen had ik al gehoord dat ik was geslaagd. De examinator was dus niet al te enthousiast. 'Het was voldoende, gefeliciteerd,' zei hij. We hebben ook amper gepraat eigenlijk. Voor mijn gevoel was hij er ook niet helemaal bij, want ik heb ergens een zijweggetje rechts over het hoofd gezien, die zag ik te laat, maar toen zat hij meer z'n schoenen te inspecteren.

Maar goed, ik heb 'm Morgen mag ik hem aanvragen, doe het wel met spoed. Nu is m'n geduld echt op.

Oeh, dit scheelt 300 euro in de maand, ik kan op vakantie
    Tap tap tap
      maandag 14 juni 2010 @ 10:46:33 #150
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_82777997
    Nice, gefeliciteerd .
      maandag 14 juni 2010 @ 10:49:58 #151
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_82778136
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 10:45 schreef CherryLips het volgende:
    Geslaagd
    Er was geen hond op de weg Eén keer links en rechts door elkaar gehaald, één keer verkeerd voorgesorteerd maar opgelost (en dan later te horen krijgen dat ik beter gewoon verkeerd had moeten staan, terwijl ik ben geleerd dat zo op te lossen als ik deed), de motor sloeg één keer af. Ik kreeg als enige kritiekpuntje dat ik niet te veel in z'n 2 moest blijven rijden, dat ik hem wat vaker in z'n 1 mocht zetten, da sloeg hij ook niet af. Terwijl mijn instructeur dan vaak voor mij gaat schakelen zo van 'zucht, dan kan nog wel'. Maar de examinator zei dat het geen probleem was verder, dat dat later nog wel goed zou komen. Ik was in 20 minuten terug. Heb geen clusteropdracht gehad, niet op de TomTom gereden. Een heel eind door een woonwijk gereden die ik niet kende, stukje snelweg en er vrij snel weer af. Toen zei ie 'Weet je hoe je nu terugkomt?' Dus ik zag het al helemaal zitten, dat ik zo slecht reed dat we het net zo goed gelijk konden afkappen . Auto netjes geparkeerd voor de verandering, even snel teruggelopen omdat ik was vergeten de auto op slot te doen . Ik was zo snel terug dat m'n instructeur even wieberen was en ineens aan kwam rennen, maar toen had ik al gehoord dat ik was geslaagd. De examinator was dus niet al te enthousiast. 'Het was voldoende, gefeliciteerd,' zei hij. We hebben ook amper gepraat eigenlijk. Voor mijn gevoel was hij er ook niet helemaal bij, want ik heb ergens een zijweggetje rechts over het hoofd gezien, die zag ik te laat, maar toen zat hij meer z'n schoenen te inspecteren.

Maar goed, ik heb 'm Morgen mag ik hem aanvragen, doe het wel met spoed. Nu is m'n geduld echt op.

Oeh, dit scheelt 300 euro in de maand, ik kan op vakantie
    Gefeliciteerd!
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
      maandag 14 juni 2010 @ 10:50:27 #152
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82778155
    Cherrylips wat goed! Gefeliciteerd!!!
    Dit geeft mij ook weer moed Heerlijk voor je,je verdient het gewoon!!!
    pi_82778247
    Als ik het kan, kunnen jullie het allemaal
    Wel heel raar idee hoor, dat ik m'n instructeur nooit meer zal zien. Ik heb hem niet mee laten rijden trouwens. En er werd niets over knopjes of lampjes of motorkap gevraagd . Godzijdank.
    Tap tap tap
    pi_82778565
    Goed nieuws.
      maandag 14 juni 2010 @ 11:18:32 #155
    106942 Eix
    pi_82779222
    quote:
    Geslaagd
    Proficiat.

Hebben we dus beiden het papiertje. Alleen kan ik het pas morgen aanvragen omdat ik nog eerst naar mijn kamer moet.

Nja, mijn rit ging ook niet helemaal soepel. Ik vergat bij het wegrijden de handrem eraf te halen en kwam dus niet van de plaats. Daar kwam ik wel gelijk achter, dus het viel mee. De rit ging verder prima, hoewel ik wel een enorm serieuze kerel had als examinator. Ik vond de man die ik bij de TTT had veel gezelliger.

Ik reed een route waarbij ik veel moest vooruitkijken. Bijna een doodlopende weg ingereden, maar ik zag net op tijd dat ik dus toch beter links af kon gaan. Vervolgens door een wijk gereden met diverse eenrichtingstraten die je op tijd moet herkennen en vervolgens moet je er dus niet in rijden. Maar dat ging allemaal goed gelukkig.

Toen nog een typische 'parkeerprobleem' straat gehad. Net breed genoeg voor mij en de tegenligger en omdat ik altijd kritiek kreeg over de doorstroming had ik zoiets van, als het past dan rijden we fijn door. Het paste ook, maar de examinator gaf ineens wel een tikje aan mijn stuur. Hoewel het geen ingreep was, want er was voldoende ruimte.

De rit ging vervolgens prima en uiteindelijk op het CBR te horen gekregen dat het voldoende was. Bij de nabespreking vroeg de man mij wat ik zelf minder vond gaan, waarop ik zei dat ik die doodlopende weg een beetje verwarrend vond omdat ik daar niet eerder had gereden en het bord ook licht afweek van het reguliere verkeersbord. Maar dat was blijkbaar een raar antwoord. Hoe dan ook, gehaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 14-06-2010 11:52:04 ]
    Between their legs
    (Don't you find ?)
    pi_82779300
    @CherryLips
    @Eix

Gefeliciteerd!!!!

Ik heb net een mailtje gekregen van CBR, mijn datum staat ook vast 21JULI 11:40 , er was ook op 16Juli maar die is om 8uur, me instructeur zei dat het heel druk is op die tijden in amsterdam..
    Wou het liever eerder doen maar helaas geen plek
    pi_82780327
    Gefeliciteerd iedereen
    Donderdagochtend ben ik weer aan de beurt. Ik oefen nu bijna elke dag wel eventjes met zo'n theorie cd-rom. Toch wel handiger dan uit zo'n boekje
      maandag 14 juni 2010 @ 12:00:33 #158
    263062 Joosterd
    All-Round Fokker.!!
    pi_82780876
    @ Cherrylips Gefeliciteerd

En de rest ook natuurlijk, en veel succes wie nog theorie moeten halen , de TTT doen , en het echte afrijden.
    You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
      maandag 14 juni 2010 @ 12:23:44 #159
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_82781711
    Raar dat zoveel mensen het rijbewijs met spoed aanvragen.. Waar moet je per se zo snel heen dan met de auto? Lijkt me toch meer een emotionele reactie. Ik zal het pasje toch ook wel willen hebben, zodat me vrienden eindelijk hun bek houden, maar rijden zal ik niet snel, heb toch geen auto
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 11:18 schreef Eix het volgende:
    Ik reed een route waarbij ik veel moest vooruitkijken. Bijna een doodlopende weg ingereden, maar ik zag net op tijd dat ik dus toch beter links af kon gaan.
    Daar wou ik het toch eens over hebben. Iedereen kent die momenten wel waarop je instructeur zegt "ga de eerst mogelijke weg rechts" maar dan wat minder opvallend. Afijn, doodlopende weg dus. Wanneer handel je nou 'fout'? Want die borden staan vaak haaks op de weg waarop ik rij, dus ik zie ze niet van ver af. Bovendien ben ik op meer dingen aan het letten dan of er nou wel of niet een doodlopende straat bord staat. Maar dan heb ik vaak mijn richtingwijzer al aan en soms stuur ik al half die kant op. Het is me de laatste tijd niet gebeurd dat ik echt fout ging, maar toch ben ik daar wel eens laat mee. Maar ja je kunt ook niet naar de weg rijden en 5 meter voor die weg nog eens de richtingaanwijzer aan doen, want dan ben je daar ook veel te laat mee. Dus op welk moment ben je 'te laat' met corrigeren, weet iemand dat? Of mag je te allen tijde nog corrigeren? Op andere momenten krijg ik wel eens te horen dat als je de richting aan hebt je dan ook maar die kant op moet, alhoewel dat bij een snelweg toch wel wat anders is dan een (rustige) woonwijk.

Samenvatting: Als je de richting al uit hebt en je ziet dan pas dat de straat doodlopend is, is dat dan een fout?
    pi_82781841
    Ik zit vanaf aankomende zondag anderhalve week full-time in Utrecht en kan dan m'n rijbewijs dus niet ophalen, dus ik wil hem wel voor vrijdag hebben . Spoedaanvraag kost hier alleen ruim 70 euro
    Tap tap tap
    pi_82781937
    vandaag ook rijbewijs met spoed aangevraagd, 82 euro
    lama
      maandag 14 juni 2010 @ 12:44:23 #162
    106942 Eix
    pi_82782499
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 12:23 schreef twiFight het volgende:
    Raar dat zoveel mensen het rijbewijs met spoed aanvragen.. Waar moet je per se zo snel heen dan met de auto? Lijkt me toch meer een emotionele reactie. Ik zal het pasje toch ook wel willen hebben, zodat me vrienden eindelijk hun bek houden, maar rijden zal ik niet snel, heb toch geen auto
    [..]
    Ja ik kan waarschijnlijk ook twee weken wachten voor ik weer ga auto rijden. As. zaterdag moet ik naar Nijmegen (concert Muse) maar ik krijg de auto van mijn ouders echt niet mee, dus dan heeft een spoedaanvraag ook niet veel nut.
    quote:
    Afijn, doodlopende weg dus. Wanneer handel je nou 'fout'?
    Ligt eraan. In mijn geval reed ik recht op de doodlopende weg af waarop ik me bedacht dat ik daar dus niet naartoe kon. Vervolgens nog gewoon richting naar links aangegeven en die straat ingegaan en dat was ook de bedoeling.

Het ligt natuurlijk heel erg aan de situatie of iets fout of verkeerd is, maar in principe geldt wel dat je de richting pas moet aanzetten op het moment dat je wilt afslaan. Als de examinator zegt van, eerstvolgende rechts dan kun je beter eerst kijken waar je naartoe moet en dan pas richting aangeven.
    Between their legs
    (Don't you find ?)
      maandag 14 juni 2010 @ 13:27:13 #163
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_82784261
    Maar vooral in woonwijken, bij een weg die haaks op de rijrichting staat moet je toch echt binnen een meter of 10 zijn voordat je zo'n bordje kunt zien. Het zijn ook niet de meest grote borden. Maar ik moet toch eerder de beslissing nemen of ik afsla of doorrij?

Er zijn wel plekken waar ik zo langzaam door een woonwijk kachel dat ik idd nog wel tijd heb om te veranderen (bv na een bruggetje, of op een plek waar je sowieso al bijna stil moet staan omdat je geen zicht hebt), maar de andere situaties moet ik toch meestal de richtingaanwijzer 10 m voor de afslag nog veranderen. Hoe denken examinatoren hierover, denken jullie?
    pi_82784997
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 12:44 schreef Eix het volgende:

[..]

Ja ik kan waarschijnlijk ook twee weken wachten voor ik weer ga auto rijden. As. zaterdag moet ik naar Nijmegen (concert Muse) maar ik krijg de auto van mijn ouders echt niet mee, dus dan heeft een spoedaanvraag ook niet veel nut.
    [..]

Ligt eraan. In mijn geval reed ik recht op de doodlopende weg af waarop ik me bedacht dat ik daar dus niet naartoe kon. Vervolgens nog gewoon richting naar links aangegeven en die straat ingegaan en dat was ook de bedoeling.

Het ligt natuurlijk heel erg aan de situatie of iets fout of verkeerd is, maar in principe geldt wel dat je de richting pas moet aanzetten op het moment dat je wilt afslaan. Als de examinator zegt van, eerstvolgende rechts dan kun je beter eerst kijken waar je naartoe moet en dan pas richting aangeven.
    Ik ga ook naar Muse in Nijmegen, maar no way dat ik ga rijden, zoals een vriendin al had voorgesteld. Ik ga niet met een stel dronken lui naar een vreemde stad in de drukte
    Tap tap tap
      maandag 14 juni 2010 @ 15:05:44 #165
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82788413
    Ik ga 'm ook niet met spoed aanvragen hoor.Kost hier ruim 81,-

Rijles ging best oké.Weer proefexamen gedaan,de laatste
    Kruispunten vond hij uitermate goed,alleen ging ik daarna een of ander vaag bosgebied in waar een bord stond met 'Rotterdam' en dan een streep er doorheen.Maar ik begon,heel suf,te twijfelen of ik wel 80 mocht Toen ik het ging vragen,wilde instructeur niks zeggen Daarna mocht ik ergens 60,en dat wist ik ook niet.En ik had een 30 zone verlaten zonder het te weten.Ik heb dus vandaag te langzaam gereden,terwijl ik normaal de klacht krijg dat ik te hard rij..Het is ook nooit goed

Ik heb 'm maar eerder naar huis laten gaan,hij was zo met dat voetbal bezig dat hij bij een stoplicht zei 'Bij de tweede wedstrijd rechtsaf.' Ik dacht nog,zei hij dat nou echt?! En toen begon hij te lachen en zei 'Zei ik nou wedstrijd?'
    pi_82788514
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 15:05 schreef Purdey het volgende:

Ik heb 'm maar eerder naar huis laten gaan,hij was zo met dat voetbal bezig dat hij bij een stoplicht zei 'Bij de tweede wedstrijd rechtsaf.' Ik dacht nog,zei hij dat nou echt?! En toen begon hij te lachen en zei 'Zei ik nou wedstrijd?'
    haha, Zei hij dat nou voor de grap of serieus
      maandag 14 juni 2010 @ 15:24:01 #167
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82789385
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 15:07 schreef Dubish het volgende:

[..]

haha, Zei hij dat nou voor de grap of serieus
    Hij was bloedserieus,en fanatiek Er was iets op de radio over de wedstrijd,dus daarom zei hij het volgens mij automatisch.Daarna was er iets over de opstelling,en kreeg ik een hele analyse waarom het wel/niet verstandig was om Robin van Persie ergens in te zetten
    pi_82794590
    Gefeliciteerd CherryLips
    pi_82795322
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 09:33 schreef Eix het volgende:
    Geslaagd...
    Gefeliciteerd
    quote:
    Geslaagd
    Jaaaaa! Je zult wel blij zijn En je bent in 1 keer geslaagd!

jouw examinator klinkt wel als de mijne, want die van mij was ook ongeïnteresseerd en hij staarde alleen maar uit het raam

Geniet maar van jullie rijbewijs, want je kunt op een gegeven moment niet zonder meer

Veel succes voor iedereen die deze week nog moet!
    pi_82796061
    Alle geslaagden,van harte proficiat!
    Ik ga morgen op voor theorie, 't word de eerste keer
    Trouwens,alle andere mensen uit het theorie avond clubje,hebben al 10+ rijlessen gehad,en ikzelf pas 4

Groetjes
    pi_82796352
    Heb je nu ook al theorielessen?

Dat is eigelijk best triest
      maandag 14 juni 2010 @ 18:08:31 #172
    115062 onderjas
    Eigenlijk een trui
    pi_82796377
    Succes en de rest gefeliciteerd.
      maandag 14 juni 2010 @ 18:09:15 #173
    115062 onderjas
    Eigenlijk een trui
    pi_82796399
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 17:58 schreef UlpiaNoviomagus het volgende:
    Alle geslaagden,van harte proficiat!
    Ik ga morgen op voor theorie, 't word de eerste keer
    Trouwens,alle andere mensen uit het theorie avond clubje,hebben al 10+ rijlessen gehad,en ikzelf pas 4

Groetjes
    Wie heeft er nou een theorie avond nodig ?
      maandag 14 juni 2010 @ 18:36:59 #174
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_82797387
    Oehh EIX en Cherry! Goed gedaahaan!

Hier gaat 't niet zo lekker allemaal, zenuwen gaan bij mij in 't fysieke dus ik ben koortsig en heb een fikse blaasontsteking. Hoop dat dat goed gaat morgen. M'n rijles vanochtend (de allerallerlaatste ) ging wel goed en m'n instructeur zei dat het zo wel goed zou gaan komen, ik ben benieuwd.

Ik. Ben. Zenuwachtig. Bah!
    pi_82797552
    Zegt mijn zus net: 'Goh, ik had eigenlijk niet verwacht dat je het in één keer zou halen, je zei altijd dat je niet kon rijden.' .
    Tap tap tap
    pi_82797587
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 18:36 schreef Kimpossible het volgende:
    Oehh EIX en Cherry! Goed gedaahaan!

Hier gaat 't niet zo lekker allemaal, zenuwen gaan bij mij in 't fysieke dus ik ben koortsig en heb een fikse blaasontsteking. Hoop dat dat goed gaat morgen. M'n rijles vanochtend (de allerallerlaatste ) ging wel goed en m'n instructeur zei dat het zo wel goed zou gaan komen, ik ben benieuwd.

Ik. Ben. Zenuwachtig. Bah!
    Ik was lekker aan de dunne gister en vanmorgen Vreemd genoeg waren de ergste symptomen over zodra ik in de auto stapte, al had ik wel trillende handjes en knikkende knietjes, dat rijdt echt heel raar .

Je kunt 't
    Tap tap tap
    pi_82805308
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 18:09 schreef onderjas het volgende:

[..]

Wie heeft er nou een theorie avond nodig ?
    Ja ik, maar dan een dag + ochtend. Wel goed voorbereid gevoel gekregen daardoor

Wat tof Eix & Cherrylips! Gefeliciteerd beiden
      dinsdag 15 juni 2010 @ 09:08:58 #178
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82822097
    Vanmorgen om 06:30 werd ik wakker,en dacht meteen 'Welke dag is het? Oh,gelukkig nog geen donderdag..' Ik ben zo'n beetje een nervous breakdown nabij Moest gelijk weer aan rijles gister denken,dat instr. zei 'Nou,dat was geen geslaagde rit meisje..' Ik denk alleen niet dat een examinator je een enorm bosrijk gebied instuurt,tenzij hij gevoel heeft voor recreatie Vanmiddag om 14:00 de waarschijnlijk laatste rijles ( ) en ik moet alle borden weer gaan benoemen.Had mn laatste rijles wel anders voorgesteld.Nu kan ik weer elk bord met 'Voorrangskruispunt/zijweg links/rechts' weer gaan opdreunen En dat allemaal omdat ik gister twijfelde,en een bord met 'Einde 30 zone' over het hoofd had gezien
      dinsdag 15 juni 2010 @ 09:36:04 #179
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_82822742
    /Fail.

Ik moest door de oude binnenstad hier, supersmal. Je mag daar 30 maar ik reed 20 ofzo, want het was erg krap + moeders met kinders etc. Daarbij reed er een vrachtauto door rood, die wilde voor mij langs, en toen stonden examinator en ik tegelijk op de rem.

Stom.
      dinsdag 15 juni 2010 @ 10:23:17 #180
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82824081
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 09:36 schreef Kimpossible het volgende:
    /Fail.

Ik moest door de oude binnenstad hier, supersmal. Je mag daar 30 maar ik reed 20 ofzo, want het was erg krap + moeders met kinders etc. Daarbij reed er een vrachtauto door rood, die wilde voor mij langs, en toen stonden examinator en ik tegelijk op de rem.

Stom.
    Ahh Kim,wat zonde!! Klote vrachtwagens ook altijd
    pi_82826301
    Ah superkut!
    Tap tap tap
    pi_82826785
    Balen hé!
    Hmm spanning zit er hier goed in,half 2 heb ik theorie..
    Duim voor me
      dinsdag 15 juni 2010 @ 11:32:12 #183
    263062 Joosterd
    All-Round Fokker.!!
    pi_82826826
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 11:30 schreef UlpiaNoviomagus het volgende:
    Balen hé!
    Hmm spanning zit er hier goed in,half 2 heb ik theorie..
    Duim voor me
    Succes alvast , mits je je goed voorbereid hebt is het goed te doen hoor
    pi_82826926
    Ik was voor de theorie nog het meest zenuwachtig van alles . Waarschijnlijk omdat je dat moet leren en stampen enzo.
    Tap tap tap
      dinsdag 15 juni 2010 @ 11:41:47 #185
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82827203
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 11:34 schreef CherryLips het volgende:
    Ik was voor de theorie nog het meest zenuwachtig van alles . Waarschijnlijk omdat je dat moet leren en stampen enzo.
    Ik werd pas bang toen ik klaar was met die vragen Ik ging daar heel erg naartoe met de attitude dat ik 'even' mijn certificaat op ging halen,maar toen ik klaar was met de vragen kneep ik 'm wel even
    pi_82827370
    Vrijstellingen verdiend met TTT net

Volgende week donderdag examen, alleen kijkgedrag moet nog wat beter
      dinsdag 15 juni 2010 @ 11:50:38 #187
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82827519
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 11:46 schreef Vandergeld het volgende:

Gefeliciteerd,heel fijn! Wat zit je TTT dicht op je examen trouwens.Ik had mn TTT 26 april,en overmorgen examen.Is dat op deze manier niet zonde van je geld geweest?
    pi_82827574
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 11:50 schreef Purdey het volgende:

[..]

Gefeliciteerd,heel fijn! Wat zit je TTT dicht op je examen trouwens.Ik had mn TTT 26 april,en overmorgen examen.Is dat op deze manier niet zonde van je geld geweest?
    Doet mijn rijinstructeur altijd, en heeft een hoger slagingspercentage dan gemiddeld dus mij hoor je niet klagen
    pi_82827592
    quote:

[..]

Bij mij zat er zes maanden tussen
    Tap tap tap
    pi_82827999
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 11:46 schreef Vandergeld het volgende:

Gefeliciteerd, ik mag 3juli op voor mijn TTT en hoeveel heb je eigenlijk voor betaalt?
      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:09:49 #191
    263062 Joosterd
    All-Round Fokker.!!
    pi_82828194
    quote:

[..]

Bij mij 4 dagen , ik had vrijdags TTT en dinsdags examen
      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:15:33 #192
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_82828411
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 17:39 schreef Lammmetje het volgende:
    jouw examinator klinkt wel als de mijne, want die van mij was ook ongeïnteresseerd en hij staarde alleen maar uit het raam
    Hij kan dan ook nog stiekem in zo'n spiegeltje naar je kijken, wel rekening mee houden
      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:22:46 #193
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82828675
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 11:52 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Bij mij zat er zes maanden tussen
    Ja,maar met ons valt niets te vergelijken Wij hebben elk standaard gemiddelde verkracht.Gemiddeld 50 lessen? Verdubbel maar.Gemiddeld drie maanden? Vervierdubbel maar.Gemiddeld twee fouten per proefexamen? Verzesdubbel maar..Heeft jou instructeur trouwens geen Burn-out opgelopen? Ik vermoed dat met de mijne wel namelijk.Alle standaard dingen die hij normaal doet,heeft ie aan moeten passen.Normaal maakt ie aantekeningen van fouten tijdens proefexamen,maar nadat ik hem drie keer per examen 'Passief agressief' had benaderd met 'wat doe ik nu weer fout ' doet hij dat niet meer
    pi_82830094
    Gisteren mijn praktijk helaas niet gehaald Aan het begin ging het goed, snelweg ging prima, toen ik echter in de bebouwde kom kwam moest ik de omkeeropdracht doen, ik dacht mooi in één keer een halve draai te kunnen maken, examinator trapte echter op de rem omdat ik het net niet of net wel haalde (mijn idee was dat ik het ging halen maar dat kan ook fout zijn, terechte ingreep dus). Daarna was het vertrouwen helaas al een beetje weg, en kwam ik in de knoei met een auto die mij voorrang moest geven. Achteraf bleek dus ook (en hier geef ik de zenuwen de schuld van) dat ik een aantal zijstraten had gemist, wat me normaal nooit zo vaak overkomt.

Ach ja, in één keer was misschien ook wel een beetje te optimistisch. Ik moet nog even goed aandacht besteden aan kruispunten, dan ga ik het in Juli weer proberen

CherryLips en EIX gefeliciteerd!! En Purdey succes!
      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:58:33 #195
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_82830269
    Maar zo'n halve draai mag je toch corrigeren? Of reed je nog door en had je de stoeprand geraakt?
      dinsdag 15 juni 2010 @ 13:00:59 #196
    263062 Joosterd
    All-Round Fokker.!!
    pi_82830385
    Fouten maken mag op het examen , maar na de fout moet je gewoon doorgaan net of er niets is gebeurd. En niet gelijk gaan denken dat je gezakt bent. Dat doet ook nog wel eens veel mensen de das om .
      dinsdag 15 juni 2010 @ 13:50:02 #197
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82832371
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 12:54 schreef Kadunaa het volgende:
    Gisteren mijn praktijk helaas niet gehaald Aan het begin ging het goed, snelweg ging prima, toen ik echter in de bebouwde kom kwam moest ik de omkeeropdracht doen, ik dacht mooi in één keer een halve draai te kunnen maken, examinator trapte echter op de rem omdat ik het net niet of net wel haalde (mijn idee was dat ik het ging halen maar dat kan ook fout zijn, terechte ingreep dus). Daarna was het vertrouwen helaas al een beetje weg, en kwam ik in de knoei met een auto die mij voorrang moest geven. Achteraf bleek dus ook (en hier geef ik de zenuwen de schuld van) dat ik een aantal zijstraten had gemist, wat me normaal nooit zo vaak overkomt.

Ach ja, in één keer was misschien ook wel een beetje te optimistisch. Ik moet nog even goed aandacht besteden aan kruispunten, dan ga ik het in Juli weer proberen

CherryLips en EIX gefeliciteerd!! En Purdey succes!
    Balen zeg Kadunaa,kan me wel voorstellen dat je in de paniek-modus gaat als je een fout maakt.Dat zullen veel mensen wel herkennen.Maar je moet proberen door te gaan,alsof er niks gebeurd is,maar die draad terug oppakken is lastig.Zenuwen spelen je ook altijd parten om zo'n moment Blijf positief,en de tweede keer ga je er weer vol tegenaan! Bedankt voor de succeswensen! (Ik ga het nodig hebben )
    pi_82832689
    Is het mogelijk om mijn praktijkexamen "datum" te wijzigen? vervroegen bijvoorbeeld? Want 21Juli is zooooooo lang, ik kan daar niet op wachten , ik zou graag eerder willen maar er is geen plek, dit is toch net als theoriexamen reserveren? gewoon elke dag kijken of er plek is?
    Want als je het kan wijzigen ga ik aan me rijinstructeur vragen of hij elke dag wil kijken om mijn datum te kunnen vervroegen.

Wat ben ik ongeduldig zeg..
    pi_82832810
    Vanochtend theorie examen gehad te Alkmaar..

Gevaarherkenning 14 goed van de 25
    En bij die andere vragen 39 goed van de 40

Was m'n 1e keer theorie examen, ben zo blij dat ik hier nu vanaf ben!!
    pi_82832862
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 14:00 schreef Niels1337 het volgende:

Wow Je was bijna gezakt voor Gevaarherkenning, maar Geliciteerd!!
      dinsdag 15 juni 2010 @ 14:16:24 #201
    305913 Lodewijkvdb
    Theorie-lover
    pi_82833535
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 14:00 schreef Niels1337 het volgende:

Gefeliciteerd! Gevaarherkenning was bijna mis, maar dat is op die foto's soms ook moeilijk te beoordelen. In de praktijk wordt het allemaal veel duidelijker

Ik vind trouwens dat iedereen de 1e keer zou moeten slagen (als ie een beetje goed geleerd heeft natuurlijk )
      dinsdag 15 juni 2010 @ 15:23:50 #202
    106942 Eix
    pi_82836257
    @Kimpossible: Als jullie beiden op de rem trappen, telt het dan wel als ingreep? Ik bedoel, jij reageerde toch ook op tijd dan. Beetje flauw om juist daarop te zakken.

@Kadunaa: Balen. Succes alvast in juli dan.
    Between their legs
    (Don't you find ?)
      dinsdag 15 juni 2010 @ 15:32:15 #203
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_82836622
    Nja, m'n instructeur zei, als ik verder perfect had gereden dat het nog wel door de vingers gezien werd, omdat die kerel gewoon écht door rood reed en die zie je niet zomaar aankomen. Verder baal ik echt steeds harder over dat doorstroming gelul. Het is daar zó smal, overal fietsjes, stepjes, waveboards en dat soort dingen, kinderen onderweg naar school. Ik zou het weer precies zo doen, het si niet realistisch om daar dertig te willen rijden. Dus ik vraag me nu vooral af of ik zo'n debiel ben of wat. Maarja, niets meer aan te doen, de kater is er iig flnk.
      dinsdag 15 juni 2010 @ 15:45:46 #204
    106942 Eix
    pi_82837272
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 15:32 schreef Kimpossible het volgende:Verder baal ik echt steeds harder over dat doorstroming gelul. Het is daar zó smal, overal fietsjes, stepjes, waveboards en dat soort dingen, kinderen onderweg naar school. Ik zou het weer precies zo doen, het si niet realistisch om daar dertig te willen rijden. Dus ik vraag me nu vooral af of ik zo'n debiel ben of wat.
    Nou, ik kreeg ook altijd gedonder over doorstroming. Voor dat ik op ging zei mijn instructrice dat die examinator wel een type was dat van een beetje door rijden houdt. Vervolgens reed ik tijdens het examen op een gegeven over een 70km/u weg binnen de bebouwde kom ri. station Geleen-Lutterade. Aldaar zijn er werkzaamheden waardoor de snelheidslimiet is aangepast naar 30 km/u en is er een hele knik in de weg. Na die werkzaamheden vervalt wel de tijdelijke belijning maar is er nog geen bord geweest met een snelheidsverhoging. Het bord 'einde van alle door verkeersborden aangegeven verboden' staat nog zo'n 100 meter verderop.

Enfin, toen ik er gisteren dus reed trok het verkeer dat voor mij reed direct na die knik al op. Ik vond het best en ben reed dat einde werkzaamheden bord met volgens mij 70 voorbij. Gelukkig geen commentaar op gekregen. In feite is het ook belachelijk dat je dat hele eind nog met 30 zou moeten blijven rijden terwijl er niets aan de hand is, maar toch...je zou maar op zoiets zakken. Als je 30 blijft rijden doe je niet goed meerijden met de rest en andersom bega je eigenlijk een overtreding. Overigens klopt die hele tijdelijke bebording daar ook voor geen meter.

[ Bericht 2% gewijzigd door Eix op 15-06-2010 16:05:40 ]
    Between their legs
    (Don't you find ?)
      dinsdag 15 juni 2010 @ 16:15:14 #205
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82838805
    Het is gewoon een klotedag vandaag.Kim gezakt,en ik heb mn instructeur bijna iets aangedaan.Overal,maar dan ook overál op had hij commentaar De kleinste,lulligste dingetjes.Uiteindelijk zat ik met traantjes achter mijn krankzinnig grote zonnebril
    Bij het remmen achter een auto: 'Ik zie de autobanden niet.' Ja,daar kan ik niks aan doen als meneer als een lui varken onderuit gezakt zit 'Dan ga je rechtop zitten,ik zie ze prima.' 'Wat wil je daarmee zeggen? Vind je me lui?' En toen ik zei dat ik geen zin meer had in donderdag vond hij dat maar raar
    Hij heeft gewoon een uur lang met een hakbijl op me in zitten hakken,daaaag zelfvertrouwen

Zo blij dat ik morgen niet hoef te rijden..
      dinsdag 15 juni 2010 @ 16:24:12 #206
    106942 Eix
    pi_82839326
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 16:15 schreef Purdey het volgende:
    Het is gewoon een klotedag vandaag.Kim gezakt,en ik heb mn instructeur bijna iets aangedaan.Overal,maar dan ook overál op had hij commentaar De kleinste,lulligste dingetjes.Uiteindelijk zat ik met traantjes achter mijn krankzinnig grote zonnebril
    Bij het remmen achter een auto: 'Ik zie de autobanden niet.' Ja,daar kan ik niks aan doen als meneer als een lui varken onderuit gezakt zit 'Dan ga je rechtop zitten,ik zie ze prima.' 'Wat wil je daarmee zeggen? Vind je me lui?' En toen ik zei dat ik geen zin meer had in donderdag vond hij dat maar raar
    Hij heeft gewoon een uur lang met een hakbijl op me in zitten hakken,daaaag zelfvertrouwen

Aahw. Gewoon zenuwen lijkt me. Of van je instructeur.

Hoe dan ook, laat je er niet door ontmoedigen. Ik ken verhalen van mensen die voor het examen nog tig ingrepen krijgen van de instructeur en vervolgens toch slagen. Zo'n examinator wilt in principe gewoon dat je een lekker stukje doet auto rijden en dat is het. Moet lukken toch?
    Between their legs
    (Don't you find ?)
      dinsdag 15 juni 2010 @ 16:32:59 #207
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82839789
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 16:24 schreef Eix het volgende:

[..]

Hoe dan ook, laat je er niet door ontmoedigen. Ik ken verhalen van mensen die voor het examen nog tig ingrepen krijgen van de instructeur en vervolgens toch slagen. Zo'n examinator wilt in principe gewoon dat je een lekker stukje doet auto rijden en dat is het. Moet lukken toch?
    Ben in elk geval van plan van de week niet al te veel te rijden voor examen.Na een uurtje rijden wordt ik toch minder alert.Via de snelweg is het ongeveer 20 minuten rijden naar het CBR,en dan ga ik daar maar lekker rustig rondhangen in de auto.Sigaretje roken,banaantje eten,muziekje luisteren.Het is toch een beetje míjn dag Morgen ook lekker dingen doen die ik leuk vind,en proberen positief te blijven Rijden kan ik wel,zeker in de omgeving daar.Hoop alleen niet dat ze me richting Bergweg,Straatweg in Rotterdam sturen,dat zijn allemaal vervelende kruispunten en mégadrukte Misschien moet ik ook eens proberen wat minder roekeloos en hard te rijden.Donderdag is ineens zo dichtbij
      dinsdag 15 juni 2010 @ 16:34:22 #208
    106942 Eix
    pi_82839861
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 16:32 schreef Purdey het volgende:

[..]
    Misschien moet ik ook eens proberen wat minder roekeloos en hard te rijden.
    Ach, zo zak je in ieder geval niet op doorstroming.
    Between their legs
    (Don't you find ?)
    pi_82840980
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 16:32 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ben in elk geval van plan van de week niet al te veel te rijden voor examen.Na een uurtje rijden wordt ik toch minder alert.Via de snelweg is het ongeveer 20 minuten rijden naar het CBR,en dan ga ik daar maar lekker rustig rondhangen in de auto.Sigaretje roken,banaantje eten,muziekje luisteren.Het is toch een beetje míjn dag Morgen ook lekker dingen doen die ik leuk vind,en proberen positief te blijven Rijden kan ik wel,zeker in de omgeving daar.Hoop alleen niet dat ze me richting Bergweg,Straatweg in Rotterdam sturen,dat zijn allemaal vervelende kruispunten en mégadrukte Misschien moet ik ook eens proberen wat minder roekeloos en hard te rijden.Donderdag is ineens zo dichtbij
    Ik denk dat het na al die ervaring die je nu hebt vast wel goed komt .

Heb zelf nu in die twee weken dat ik m'n rijbewijs heb ook issues met hard rijden. Vooral binnen de bebouwde kom trap ik het gaspedaal ietwat hard in wat juist het gevaarlijkste is. Maar ik wil zo snel mogelijk uit dit gat zijn elke keer Zodra ik op een 80-weg of de snelweg zit hou ik me netjes aan de limiet, zo netjes zelfs dat ik heel vaak klevers achter me krijg.. heel leuk om die te irriteren
      dinsdag 15 juni 2010 @ 17:11:21 #210
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_82841609
    Ahw purdey, klinkt idd als een rottige les. Komt wel goed meis, echt. Je hebt al zoveel ervaring opgedaan en 'hard rijden' is niet erg, zo lang je het veilig houdt. Anders krijg je het commentaar dat je niet hard genoeg doortuft en dan zak je daar dadelijk op, dan kan je jezelf helemaal wat aan doen denk ik.

Ik heb een nieuwe datum. 29 juni om 15.50. Dus als Nederland nou even tweede wordt in de poule, dan moeten we spelen die dag om 16.00 uur. Yes please, ik stem: geen kip op de weg = haast gegarandeerd slagen. Muy bien.
    pi_82841954
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 12:22 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ja,maar met ons valt niets te vergelijken Wij hebben elk standaard gemiddelde verkracht.Gemiddeld 50 lessen? Verdubbel maar.Gemiddeld drie maanden? Vervierdubbel maar.Gemiddeld twee fouten per proefexamen? Verzesdubbel maar..Heeft jou instructeur trouwens geen Burn-out opgelopen? Ik vermoed dat met de mijne wel namelijk.Alle standaard dingen die hij normaal doet,heeft ie aan moeten passen.Normaal maakt ie aantekeningen van fouten tijdens proefexamen,maar nadat ik hem drie keer per examen 'Passief agressief' had benaderd met 'wat doe ik nu weer fout ' doet hij dat niet meer
    Ik heb m'n instructeur gister nog bedankt voor alle geduld Hij gaf toe dat hij in zijn vak aardig wat geduld moest hebben .
    Tap tap tap
    pi_82842344
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 16:24 schreef Eix het volgende:

[..]

Gisterochtend voor het examen kreeg ik ook nog overal commentaar op. Ik bleef te lang achter een fietsertje plakken dat irritant met zo'n kl*tetoeter alle kanten op zwalkte. Ik moest er óf achter blijven, óf gelijk langs, en niet, zoals ik, half naast blijven rijden. Ik was als de dood dat kind zo op de motorkap te hebben. Ook draaide ik amper in bij het afslaan en kreeg ik nog de kritiek dat mijn hersenen niet te veel info en handelingen tegelijkertijd konden verwerken. Ik verliet bijvoorbeeld een woonerf met eerst nog een zijweg rechts, vervolgens een rood fietspad dat voorrang had en dan nog de voorrangsweg. Ik doe dat echt stap voor stap terwijl je dus alles in één keer goed moet kunnen overzien voor de doorstroming. En toen sloeg de motor ook nog eens af en later bij het inparkeren zette ik hem bijna overdwars in het parkeervak. Nou, zo krijg je niet helemaal de juiste instelling voor je examen . Vervolgens liepen we naar binnen, keek de instructeur op het bord wie m'n examinator zou worden. 'O.' Dat was z'n reactie. We lopen verder, hij haalt koffie, we gaan aan tafel zitten, en hij legde me uit wat voor iemand die examinator was. 'Maar er is nog hoop?' vroeg ik, gezien z'n eerste reactie, maar die 'O' was niet zo negatief bedoeld, maar ik kreeg er wel de zenuwen van. Vervolgens vroeg m'n instructeur of hij nog even m'n zelfreflectieformulier mocht zien, die heeft ie ook gewoon nog zitten aanpassen daar aan tafel (voor je naar de examinator geroepen wordt). Hij heeft nog van een 7 een 6 gemaakt enzo . Er zaten van die jochies van 16 aan tafel met hun moeders, die konden meegenieten van dat genante moment . Eén van die moeders wenste me nog veel succes, dat vond ik heel lief .
    Tap tap tap
    pi_82842431
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 16:58 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ik denk dat het na al die ervaring die je nu hebt vast wel goed komt .

Heb zelf nu in die twee weken dat ik m'n rijbewijs heb ook issues met hard rijden. Vooral binnen de bebouwde kom trap ik het gaspedaal ietwat hard in wat juist het gevaarlijkste is. Maar ik wil zo snel mogelijk uit dit gat zijn elke keer Zodra ik op een 80-weg of de snelweg zit hou ik me netjes aan de limiet, zo netjes zelfs dat ik heel vaak klevers achter me krijg.. heel leuk om die te irriteren
    Ik ben echt een autist, ik wil gewoon altijd dat het wijzertje precies op de 80 ofzo staat
    Tap tap tap
      dinsdag 15 juni 2010 @ 17:40:38 #214
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_82842988
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 16:15 schreef Purdey het volgende:

Doe toch niet zo blind purdey. Hij wil helemaal niet dat je goed rijdt, hij wil niet dat je examen doet, want dan is er een kans dat je slaagt en dan is hij je kwijt. Met wie moet hij dan vozen achter het stuur? (L)
    pi_82843592
    Hm zo te lezen gewoon een faal dag.
    Ik ben gezakt ,gevaarherkenning had ik maar 5 foutjes,en bij deel 2 had ik 9 fout :S..
    Kon het echt niet geloven! het ging zo super goed!
      dinsdag 15 juni 2010 @ 18:04:41 #216
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_82844026
    Nou ik heb zowaar een rijles ingepland. Ben redelijk zenuwachtig, voel me net maagd.
      dinsdag 15 juni 2010 @ 18:31:22 #217
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82845114
    @Eix: Haha,daar heb je een punt.Ik stroom dusdanig door dat de rest van het verkeer op zn remmen moet

@House: Ik ben ook heel blij met alle ervaring die ik heb.Ik ken de omgeving van het CBR beter dan mn broekzak Hard rijden blijft een dingetje,zeker op kilometers lange wegen waar je 50 mag hang ik snel rond de 60.Instructeur zegt er al niet eens meer iets van..(Vraag me ineens af of ik nooit geflitst ben )

@Kim: Ik heb morgen lekker rust,en donderdagmorgen lekker vroeg knallen.Ga mn theorie morgen nog eens extra doornemen,en lekker dingen doen die ik leuk vind! Probeer de hele boze bui gewoon van me af te zetten..(En morgen ga ik stapels met Snickerdoodle koekjes bakken,dat helpt ook ) Je datum is trouwens top,lekker snel alweer!

@Cherry: 'Is er nog hoop?' Briljante opmerking! Ik hoor het wel vaak,dat mensen voor hun examen nog kut rijden en toch slagen.Misschien ben ik ook zo'n iemand En als ik het niet haal,dan probeer ik het gewoon nog een keer

@TwiFight: Ik weet niet of hij zo ver zou gaan,ik bedoel er zijn mogelijkheden genoeg om elkaar te blijven zien,ware het niet meer op deze manier.Zou ook wel een dure grap worden,dat ik mn lief elke keer moet 'boeken' via de rijschool We zien wel hoe het dadelijk allemaal loopt.
    pi_82845762
    Overmorgen al Purdey! Heb je daarvoor nog lessen?
      dinsdag 15 juni 2010 @ 18:56:58 #219
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82846279
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 18:45 schreef Jac0bus het volgende:
    Overmorgen al Purdey! Heb je daarvoor nog lessen?
    Gelukkig niet,dan had of instructeur of ik het niet overleefd
    Donderdag om 09:50 (Of iets later,mijn instr. kennende) is het zover
    pi_82846606
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 18:56 schreef Purdey het volgende:

[..]

Gelukkig niet,dan had of instructeur of ik het niet overleefd
    Donderdag om 09:50 (Of iets later,mijn instr. kennende) is het zover
    Je kunt 't
    Heb vanochtend m'n rijbewijs met spoed aangevraagd, 71 euro nog wat. Maar dat kan er dan ook nog wel bij
    Tap tap tap
      dinsdag 15 juni 2010 @ 19:11:36 #221
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82846932
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 19:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Je kunt 't
    Heb vanochtend m'n rijbewijs met spoed aangevraagd, 71 euro nog wat. Maar dat kan er dan ook nog wel bij
    Met spoed,na anderhalf jaar
    Cherry toch,hoe decadent
    pi_82849674
    Leuk deze verhalen te lezen. Volg dit topic al maanden. Zelf heb ik mijn rijbewijs gehaald eind april en heb ook al een eigen auto Peugeot 307.

Eix:

Ik snap precies welk punt jij bedoelt daar bij station Geleen- lutterade. En ik kan me herrineren dat mijn rijinstructeur zelfs zei of ik wist waar het gaspedaal zat.

Mijn examen ging goed, alleen wat best wel k*t is, rij je op de snelweg. Staat er op de matrix borden max 90 per uur. Maar iedereen rijdt vrolijk 120, en ik een km of 100. Niets verder over gehoord, maar dat was echt een twijfelmoment. Iedereen die examen heeft de komende tijd veel succes!
      dinsdag 15 juni 2010 @ 20:40:49 #223
    263062 Joosterd
    All-Round Fokker.!!
    pi_82851352
    De les voor mijn examen reed ik ook gewoon enorm lomp ik was veel ste veel aan het nadenken over het uur erna
    Maar bij het afrijden was ik helemaal niet meer gespannen en ging het verder goed
    pi_82856153
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 19:11 schreef Purdey het volgende:

[..]

Met spoed,na anderhalf jaar
    Cherry toch,hoe decadent
    Die ene week was echt de druppel
    Tap tap tap
    pi_82856333
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 20:09 schreef dester_martijn het volgende:
    Leuk deze verhalen te lezen. Volg dit topic al maanden. Zelf heb ik mijn rijbewijs gehaald eind april en heb ook al een eigen auto Peugeot 307.

Eix:

Ik snap precies welk punt jij bedoelt daar bij station Geleen- lutterade. En ik kan me herrineren dat mijn rijinstructeur zelfs zei of ik wist waar het gaspedaal zat.

Mijn examen ging goed, alleen wat best wel k*t is, rij je op de snelweg. Staat er op de matrix borden max 90 per uur. Maar iedereen rijdt vrolijk 120, en ik een km of 100. Niets verder over gehoord, maar dat was echt een twijfelmoment. Iedereen die examen heeft de komende tijd veel succes!
    Afgelopen zaterdag ook nog wat geleerd. Op de snelweg, matrixborden geven 90 aan en in-/uitvoegers 70. Even verderop staat er niks op de matrixborden maar ik zat eigenlijk op dat 'einde alles'-teken te wachten. Zegt de instructeur dat ik wel weer 120 mag, want die snelheden golden alleen voor dat stuk waar er in- en uitgevoegd werd. Dat was ook de eerste keer dat ik dat hoorde
    Tap tap tap
    pi_82856707
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 15:45 schreef Eix het volgende:

[..]
    Aldaar zijn er werkzaamheden waardoor de snelheidslimiet is aangepast naar 30 km/u en is er een hele knik in de weg. Na die werkzaamheden vervalt wel de tijdelijke belijning maar is er nog geen bord geweest met een snelheidsverhoging. Het bord 'einde van alle door verkeersborden aangegeven verboden' staat nog zo'n 100 meter verderop.

Enfin, toen ik er gisteren dus reed trok het verkeer dat voor mij reed direct na die knik al op. Ik vond het best en ben reed dat einde werkzaamheden bord met volgens mij 70 voorbij. Gelukkig geen commentaar op gekregen. In feite is het ook belachelijk dat je dat hele eind nog met 30 zou moeten blijven rijden terwijl er niets aan de hand is, maar toch...je zou maar op zoiets zakken.
    feitelijk zou je je rijbewijs kwijt kunnen zijn aangezien je met meer dan dubbele snelheid daar voorbij rijdt...Kans is natuurlijk klein dat ze je erop pakken als iedereen met die snelheid rijdt, maar goed. Bij wegwerkzaamheden is de politie een stuk harder en krijg je veel hogere boetes etc. Ookal zijn er op dat moment geen wegwerkzaamheden daadwerkelijk bezig.

Hier was bij een afslag een bord vergeten van 50km ivm wegwerkzaamheden waar je normaal 70 mag. Ondanks dat dat bord 2 weken daar heeft gestaan terwijl de rest al weg was hebben mensen toch fikse boetes gekregen...Neem aan dat ze ertegen in bezwaar gaan, maar goed...feitelijk neem je het risico zelf omdat je daar niet kan zien of ze verderop bezig zijn (was voor een bocht)
      dinsdag 15 juni 2010 @ 22:34:24 #227
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_82859231
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 22:04 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

feitelijk zou je je rijbewijs kwijt kunnen zijn aangezien je met meer dan dubbele snelheid daar voorbij rijdt...Kans is natuurlijk klein dat ze je erop pakken als iedereen met die snelheid rijdt, maar goed. Bij wegwerkzaamheden is de politie een stuk harder en krijg je veel hogere boetes etc. Ookal zijn er op dat moment geen wegwerkzaamheden daadwerkelijk bezig.

Hier was bij een afslag een bord vergeten van 50km ivm wegwerkzaamheden waar je normaal 70 mag. Ondanks dat dat bord 2 weken daar heeft gestaan terwijl de rest al weg was hebben mensen toch fikse boetes gekregen...Neem aan dat ze ertegen in bezwaar gaan, maar goed...feitelijk neem je het risico zelf omdat je daar niet kan zien of ze verderop bezig zijn (was voor een bocht)
    Toch voel ik me altijd een beetje gepusht door andere automobilisten als ik vanaf een 80 km weg een 50 km stukje nader omdat er misschien gewerkt wordt aan de weg.. Dan rij ik maar een beetje er tussen in 65-70.. Maargoed, het blijft lastig natuurlijk. terug naar 50 zorgt voor super veel ergenissen!
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
      dinsdag 15 juni 2010 @ 22:48:29 #228
    106942 Eix
    pi_82860159
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 22:04 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

In principe heb je daar gelijk. Probleem is dat je op dat punt ook alle toeters en bellen voorbij bent gereden alleen staat het eindbord enorm ver. Overigens staat er ook niet opnieuw een bord 70, waardoor je, in theorie, nog een heel stuk daarna slechts 50 km/u mag rijden want je rijdt binnen de bebouwde kom. Maar het is een weg die gewoon voor 70km/u bedoeld is dus tsja....

Ik ben echt geen idioot die met 70 km/u langs werkzaamheden zal rijden. Dat is totaal onverantwoord, en het zal me dan een zorg zijn wat de rest van het verkeer doet. Maar in dit geval vond ik het veilig en verantwoord om wel gewoon mee te rijden want de werkzaamheden lagen achter mij. Maar goed, ik zat wel te twijfelen wat ik moest doen.

Voor de mensen die zich afvragen waar ik het over heb:
    - Begin werkzaamheden
    - Einde 'echte' werkzaamheden
    - Einde 30 (-edit- of toch einde 50)

-edit-
    Overigens, nu ik de situatie daar beter bekijk: Na het verkeerslicht staat er een tijdelijk bord 30 met werkzaamheden. Tien meter verderop staat het niet afgeplakte/weggedraaide reguliere verkeersbord 50 (snelheid is verlaagd ivm station Lutterade). Normaal zal na het station een bord 70 volgen maar omdat juist hier de weg is verlegd kom je die nergens meer tegen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Eix op 15-06-2010 22:57:14 ]
    Between their legs
    (Don't you find ?)
      dinsdag 15 juni 2010 @ 23:00:37 #229
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_82860803
    Kom je niet langs een afslag verder?
    pi_82861666
    Purdey, laat je je instructeur meegaan tijdens je examen of niet?
    pi_82862036
    Vandaag rijbewijs opgehaald en wat heb je toch een vrijheid zo zonder instructeur naast je.

En purdey: je instructeur wil je gewoon op alle punten waar je aan moet denken wijzen, dus niet negatief denken maar denk bij jezelf: ja klopt, waarom ben ik dat vergeten, ik zal het onthouden voor de volgende keer, dan blijft het waarschijnlijk stukken beter hangen dan als je denkt waarom zegt die gozer dat nou weer :S, dat weet ik toch allemaal? Probeer dat niet te denken maar probeer het toe te passen

En heel veel succes donderdag
    lama
    pi_82862524
    Ik vraag me af wat Purdey's examinator gaat denken van al die hamburgerbakjes die als asbak fungeren achterin? Zoiets was het toch?
      woensdag 16 juni 2010 @ 09:28:38 #233
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82869456
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 23:16 schreef Jac0bus het volgende:
    Purdey, laat je je instructeur meegaan tijdens je examen of niet?
    Ja,hij gaat mee.Had niet eens echt een keus.Hij hoort zo vaak verhalen van leerlingen die zakken en achteraf zeggen 'Maar wat de examinator zei,klopte niet.' dat hij het met eigen ogen wil zien..Dus tenzij ik een echt goede reden had om hem daar te laten ging hij mee.
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 23:25 schreef lbeew het volgende:
    En purdey: je instructeur wil je gewoon op alle punten waar je aan moet denken wijzen, dus niet negatief denken maar denk bij jezelf: ja klopt, waarom ben ik dat vergeten, ik zal het onthouden voor de volgende keer, dan blijft het waarschijnlijk stukken beter hangen dan als je denkt waarom zegt die gozer dat nou weer :S, dat weet ik toch allemaal? Probeer dat niet te denken maar probeer het toe te passen

En heel veel succes donderdag
    Je hebt ook wel weer een puntje hoor.Misschien was het ook allemaal ter ondersteuning.Dat ik geen borden over het hoofd ging zien.Maar ik kan het niet uitstaan al die kritiek.Ik kan best tegen opbouwende kritiek,als het subtiel en netjes wordt gebracht,maar hij zat nu gewoon met een bijl op me in te hakken,en daar werd ik giftig van.Uiteindelijk werd het dus ook slaande ruzie,heel leuk voor een laatste les..
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 23:37 schreef house_is_a_feeling het volgende:
    Ik vraag me af wat Purdey's examinator gaat denken van al die hamburgerbakjes die als asbak fungeren achterin? Zoiets was het toch?
    Hahaha,daar ben ik ook benieuwd naar.Gister toen ik achterin zat zag het redelijk uit.Drie blikjes,een flesje,drie paar schoenen (God mag waarom die er lagen terwijl hij met blote voeten naast me zat ).
    Misschien is de examinator zelf een roker,zou reuze fijn zijn,qua asbakken-vorraad op de achterbank
    pi_82873763
    OOOH man wat is mijn instucteur hyper actief.
    Hij zit echt continu te praten en te zeggen wat ik moet doen als ik ook maar een seconde niet in mn spiegels kijk, oh kijk nog een keer, enz
    pi_82873826
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 11:31 schreef ScarFace- het volgende:
    OOOH man wat is mijn instucteur hyper actief.
    Hij zit echt continu te praten en te zeggen wat ik moet doen als ik ook maar een seconde niet in mn spiegels kijk, oh kijk nog een keer, enz
    ACTIEVER KIJKEN!!! zei die van mij. Hallo, ik moet toch ook ooit een keer voor me kijken, of wat .
    Tap tap tap
    pi_82879576
    [quote]Op woensdag 16 juni 2010 09:28 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ja,hij gaat mee.Had niet eens echt een keus.Hij hoort zo vaak verhalen van leerlingen die zakken en achteraf zeggen 'Maar wat de examinator zei,klopte niet.' dat hij het met eigen ogen wil zien..Dus tenzij ik een echt goede reden had om hem daar te laten ging hij mee.
    [..]

Vraag mij altijd af wat beter is. Ik ben al 2 keer gezakt en 2 keer is mijn instructeur niet mee geweest. De eerste keer zakte ik omdat hij vond dat ik een onlogische beslissing nam bij een bijzondere verrichting. Ik was het er niet mee eens, en ben er met les nog 100 keer geweest. Als zo'n examinator dan ook nog grijnzend roept 'Ik ga je nog even vertellen dat je gezakt bent', heb je direct spijt dat je instructeur niet is meegeweest, Aan de andere kant kan dat ook weer extra druk geven.

Tweede keer had ik trouwens een hele aardige examinator, en had ik het gevoel gewoon een goede kans te hebben. Probleem was toen wel dat de auto van mijn instructeur kapot was, en ik in een vervangende wagen moest rijden. Dat was echt even omschakelen en dus reed ik niet goed genoeg. Terecht gezakt.

Ik moet morgen ook weer afrijden. Alles gaat nu helemaal goed in zijn auto. Belt hij mij vanmorgen op. Ehhm sorry maar mijn auto staat in de garage. Hopen dat hij morgen klaar is. Moet ik straks weer in die andere wagen
    pi_82879688
    Heb net even een stukje gereden in de auto van m'n vader *jeej*. Ik stond natuurlijk weer verkeerd voorgesorteerd, ik snap ook niet waarom ik dat deed, maar goed, ik kon later weer naar rechts. Het aankoppelingspunt was anders dan ik gewend was, dus ik reed een beetje traag weg. Het was heel raar om in een andere auto te rijden. Gelijk even getankt. En m'n vader vond mijn manier van terugschakelen raar, maar dat is dus de milieubewuste manier maar hij riep steeds 'terugschakelen! In z'n drie! In z'n twee!'
    Maar goed, iedereen leeft nog.
    Tap tap tap
      woensdag 16 juni 2010 @ 13:40:49 #238
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82879771
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 13:36 schreef zlakto het volgende:
    [quote]Op woensdag 16 juni 2010 09:28 schreef Purdey het volgende:

[..]

[..]

Vraag mij altijd af wat beter is. Ik ben al 2 keer gezakt en 2 keer is mijn instructeur niet mee geweest. De eerste keer zakte ik omdat hij vond dat ik een onlogische beslissing nam bij een bijzondere verrichting. Ik was het er niet mee eens, en ben er met les nog 100 keer geweest. Als zo'n examinator dan ook nog grijnzend roept 'Ik ga je nog even vertellen dat je gezakt bent', heb je direct spijt dat je instructeur niet is meegeweest, Aan de andere kant kan dat ook weer extra druk geven.

Tweede keer had ik trouwens een hele aardige examinator, en had ik het gevoel gewoon een goede kans te hebben. Probleem was toen wel dat de auto van mijn instructeur kapot was, en ik in een vervangende wagen moest rijden. Dat was echt even omschakelen en dus reed ik niet goed genoeg. Terecht gezakt.

Ik moet morgen ook weer afrijden. Alles gaat nu helemaal goed in zijn auto. Belt hij mij vanmorgen op. Ehhm sorry maar mijn auto staat in de garage. Hopen dat hij morgen klaar is. Moet ik straks weer in die andere wagen
    Wat klote voor je,dus morgen voor de derde keer op Ik duim voor je! Het is mij om het even of mn instructeur meegaat,met mn toets zei hij mee te gaan,en haakte op het laatste moment ineens af (De zon scheen zo lekker,hij was moe,hij wilde lunchen..).Maar als er morgen iets gebeurt kan hij ook beoordelen of het al dan niet terecht mis is gegaan.Morgen om deze tijd weet ik of ik geslaagd ben,gek idee eigenlijk.
      woensdag 16 juni 2010 @ 18:42:36 #239
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_82895758
    Slaande ruzie, wtf? Vind jij het normaal purdey om te blijven lessen met een instructeur waar je een potje mee gaat zitten knokken in de auto?
    pi_82896079
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 13:40 schreef Purdey het volgende:

[..]

Wat klote voor je,dus morgen voor de derde keer op Ik duim voor je! Het is mij om het even of mn instructeur meegaat,met mn toets zei hij mee te gaan,en haakte op het laatste moment ineens af (De zon scheen zo lekker,hij was moe,hij wilde lunchen..).Maar als er morgen iets gebeurt kan hij ook beoordelen of het al dan niet terecht mis is gegaan.Morgen om deze tijd weet ik of ik geslaagd ben,gek idee eigenlijk.
    Wat een lamlul die instructeur van je , een beetje instructeur gaat mee met afrijden en al helemaal als hij het al heeft toegezegd..
      woensdag 16 juni 2010 @ 19:00:01 #241
    263062 Joosterd
    All-Round Fokker.!!
    pi_82896624
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 18:49 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Wat een lamlul die instructeur van je , een beetje instructeur gaat mee met afrijden en al helemaal als hij het al heeft toegezegd..
    Ik mocht gewoon kiezen, ik heb het niet gedaan en het is me goed bevallen
    pi_82897066
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 11:33 schreef CherryLips het volgende:

[..]

ACTIEVER KIJKEN!!! zei die van mij. Hallo, ik moet toch ook ooit een keer voor me kijken, of wat .
    Jep maar ze willen toch wel dat je het zo goed mogelijk doet.
    Helaas overdrijft mijn instructeur dat wel een beetje, hij heeft ook gezegd dat hij ADHD heeft misschien heeft dat er ook wat mee te maken. Maarja. Binnenkort TTT dan zal ik het van iemand anders horen
      woensdag 16 juni 2010 @ 19:11:24 #243
    271665 08gnoT.
    Mwoooaahhh!!
    pi_82897228
    Geslaagden, gefeliciteerd Cherry, wat goed de eerste keer Nu jij he Purdey

Ik had vandaag m'n examen en ik ben gezakt. Ik had dezelfde feeks als met de TTT en ze kende me nog, ik was eigenlijk op voorhand al gezakt. Ik reed écht goed, een van m'n beste ritten ooit. Maar ze had me 1 keer niet in de binnenspiegel zien kijken, dat was reden genoeg om te zakken. Nu krijg ik net het uitslagformulier gemaild van het CBR waar echt een hele lijst opstaat van dingen die onvoldoende zijn wat echt niet klopt, een aantal dingen zei ze zelfs nadrukkelijk dat ik het netjes opgelost had!

Ik weet echt zeker dat ik bij iemand anders geslaagd was. Grom Verrekte Poolse trol
    [PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
    pi_82897688
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 19:11 schreef 08gnoT. het volgende:

Ik had vandaag m'n examen en ik ben gezakt. Ik had dezelfde feeks als met de TTT en ze kende me nog, ik was eigenlijk op voorhand al gezakt. Ik reed écht goed, een van m'n beste ritten ooit. Maar ze had me 1 keer niet in de binnenspiegel zien kijken, dat was reden genoeg om te zakken. Nu krijg ik net het uitslagformulier gemaild van het CBR waar echt een hele lijst opstaat van dingen die onvoldoende zijn wat echt niet klopt, een aantal dingen zei ze zelfs nadrukkelijk dat ik het netjes opgelost had!

Ik weet echt zeker dat ik bij iemand anders geslaagd was. Grom Verrekte Poolse trol
    Noujaa alleen omdat je 1 keer vergat te kijken, dat is echt klote... heb je al een nieuwe datum?
      woensdag 16 juni 2010 @ 19:36:17 #245
    271665 08gnoT.
    Mwoooaahhh!!
    pi_82898399
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 19:21 schreef Dubish het volgende:

[..]

Noujaa alleen omdat je 1 keer vergat te kijken, dat is echt klote... heb je al een nieuwe datum?
    Ik kon m'n oren ook niet geloven, of ja eigenlijk wel aangezien ze de vorige keer ook al zo was. Volgende keer wil ik een andere examinator iig.

Ik heb nog geen andere datum, ik heb geen geld meer en moet binnenkort ook veel naar het ziekenhuis en zo (waar m'n moeder nu vrij voor moet nemen om te rijden, ik had gehoopt dat ik het zelf zou kunne nu.) Dus misschien dat ik over een paar maanden verder ga.
      woensdag 16 juni 2010 @ 19:43:50 #246
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82898809
    @08gnoT: Wat balen dat je gezakt bent zeg! En dat voor alleen een binnenspiegel-check,belachelijk gewoon
      woensdag 16 juni 2010 @ 19:53:37 #247
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_82899316
    quote:

Da's balen, heb zelf een keer ook zoiets meegemaakt. En dan idd zo'n lijstje met punten die onvoldoende waren terwijl ze tegen mij juist zei dat ik die punten goed had opgelost . Word je niet vrolijk van. De keer erna was ik trouwens wel geslaagd, en dat lukt jou ook vast wel .

Ik kijk trouwens echt zelden in mijn binnenspiegel . Snap niet echt waar je het voor nodig hebt. Het enige dat ik weet is bij achteruit rijden en als je plotseling moet stoppen. Op de snelweg kijk ik liever in mijn buitenspiegels.
    pi_82899854
    Wat zonde zeg
    Als ik zulke verhalen hoor, vraag ik me af waarom ik dan in godsnaam wel ben geslaagd . Ik heb echt tig fouten gemaakt volgens mij.
    Tap tap tap
      woensdag 16 juni 2010 @ 20:53:35 #249
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_82902250
    quote:

Dat had ik ook, dat je zo'n lijst krijgt waar allemaal dingen op staan waar hij niets over gezegd heeft, of zelfs zei dat je dat goed deed...
      woensdag 16 juni 2010 @ 21:40:25 #250
    271665 08gnoT.
    Mwoooaahhh!!
    pi_82904970
    Echt misselijk ja, sowieso dat gemuggenzift. Ze weten heus wel dat je kunt rijden als je daar komt voor examen en ze weten ook wel dat niemand perfect rijdt. Zeker niet onder de zenuwen en druk waar zij voor zorgen.

Ik kijk zelf ook liever in m'n buitenspiegels ja, de binnenspiegel vind ik alleen fijn om te controleren wat er achter me gebeurt op rechte stukken. Maar nu doe ik het nog wel braaf.

Er waren trouwens 2 instructeurs bij van m'n rijschool die het beide goed genoeg vonden. Ik heb ook geen zin om nog verder te lessen, hoogstens een paar vlak voor het examen als ik dat gepland heb.
    pi_82905200
    @ Kimpossible en 08gnoT.: Balen dat jullie zijn gezakt. Het lijkt erop dat je gewoon geluk moet hebben met je examinator. En blijkbaar hebben jullie pech gehad En kim, je hebt wel snel weer een nieuwe datum, zeg! En jullie gaan de volgende keer gewoon slagen!

Maandag was het echt een goede dag met veel geslaagden en gister en vandaag lukt het maar niet. Ik hoop dat het morgen weer een geslaagd dagje wordt. Dus purdey, heel veel succes morgen! Ik hoop dat ik morgenavond kan lezen dat je geslaagd bent!
    pi_82906435
    Morgenochtend het tweede examen voor motor

En jij succes Purdey
    pi_82907057
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 22:04 schreef Jac0bus het volgende:

En jij succes Purdey
    Succes morgen allebei
    pi_82907985
    Go go go, jullie kunnen 't
    Tap tap tap
      woensdag 16 juni 2010 @ 22:25:20 #255
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_82908010
    Jaco en pur heeulll veel succes morgen!

Tong, wat een k*treden zeg, dat lijkt me echt zo zuur. Dat je hem ook nog eens niet zag aan komen.. pff.
    pi_82908654
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 22:04 schreef Jac0bus het volgende:

En jij succes Purdey
    Succes!!
    pi_82910812
    Beiden succes inderdaad! Ben heel erg benieuwd naar de goede afloop
      donderdag 17 juni 2010 @ 08:05:57 #258
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82916846
    Ik was vanmorgen al om 06:00 wakker
    Dadelijk even ontbijten,voor zover ik iets naar binnen krijg,en aankleden
    Bedankt voor alle succeswensen! Met alle reacties die ik persoonlijk,via sms,via hyves en hier krijg moet het gaan lukken

Whoehoeee vandaag is mijn daaag!

En nu ga ik gewoon weer op mijn nagels/lip/blikje bijten
      donderdag 17 juni 2010 @ 08:40:54 #259
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_82917343
    Ach, zijn we beide zenuwachtig. Ik heb een van de belangrijkste toetsen in mijn leven straks. Zelden zenuwachtig voor een toets maar nu voel ik het al 3 dagen.
      donderdag 17 juni 2010 @ 08:49:27 #260
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82917538
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 08:40 schreef twiFight het volgende:
    Ach, zijn we beide zenuwachtig. Ik heb een van de belangrijkste toetsen in mijn leven straks. Zelden zenuwachtig voor een toets maar nu voel ik het al 3 dagen.
    Wat voor toets heb je? Voor school iets? Ook jij heel veel succes dan!!
      donderdag 17 juni 2010 @ 08:51:13 #261
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_82917582
    Pur! hoe laat moest je nou? Ik dacht om 8 uur.. Ik was al helemaal vrolijk toen ik zag dat je een reactie geplaatst had..
    pi_82917652
    En en en?
    Tap tap tap
      donderdag 17 juni 2010 @ 09:06:20 #263
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_82917945
    Succes Purd!
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
      donderdag 17 juni 2010 @ 09:14:59 #264
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82918173
    Ik moet pas om 10:45.Instr. komt rond een uurtje of tien
    Ik ben aangekleed,heb mn ID-kaart en adviesformulier (TTT) en ben opgemaakt.Het lijkt wel 'Ik ga examen doen en ik neem mee..' Bluh,mn buik doet 'Whoehoe' (En mn lijf loopt op alle mogelijk manieren leeg )
      donderdag 17 juni 2010 @ 09:15:31 #265
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82918187
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 09:06 schreef monsterd. het volgende:
    Succes Purd!
    Dankjewel!!
      donderdag 17 juni 2010 @ 09:38:56 #266
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_82918790
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 08:49 schreef Purdey het volgende:

[..]

Wat voor toets heb je? Voor school iets? Ook jij heel veel succes dan!!
    Haha eigenlijk is het iets heel triviaals, want het is een 2e jaars toets die ik in moet halen voordat ik kan afstuderen, maar het is de allerlaatste toets en als ik 'm nu niet haal (is al een herkansing) dan moet ik een jaar langer door dus het is vooral een timingprobleem zeg maar.
    pi_82918892
    Go kick some ass Purdey!
    Tap tap tap
      donderdag 17 juni 2010 @ 10:42:41 #268
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_82920687
    Ladies and Purdeymen, start your engines!
    pi_82920705
    Nog 3 minuten!
    Tap tap tap
    pi_82921224
    Succes Purdy! Je gaat het gewoon halen

Ik heb zojuist vrijstelling gehaald bij de TTT

Het was wel kantje boord overigens. De omkeer opdracht deed ik dus helemaal verkeerd, ging een parkeerplaats op een andere weg oprijden om daar te keren. Had ook achteruit die weg in kunnen rijden en dan omdraaien.

Daarnaast vond ie dat ik wel wat zelfverzekerder mag gaan rijden (doorstroming verhaal ) en m'n ruimtekussen goed in de gaten moet houden.

Ik dacht echt dat ik geen vrijstelling zou krijgen want hij had echt een heel verhaal bij terugkomst. M'n instructeur had er ook weinig vertrouwen in omdat de examinator zoveel te vertellen had zei die achteraf . Toen ik vroeg aan de instructeur of dit dan een soepele examinator was zei die dat dat ook wel weer meeviel dus toch ergens iets goed gedaan , of hij was in een goede bui...

Nu nog anderhalve week tot het echte examen (nog een hoop te verbeteren ) maar heb ook nog 3 of 4 lessen te gaan tot die tijd.
    pi_82921295
    Gefeliciteerd
    Maar wat is een ruimtekussen?
    Tap tap tap
    pi_82921405
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 10:57 schreef CherryLips het volgende:
    Gefeliciteerd
    Maar wat is een ruimtekussen?
    Ander woord voor afstand houden.
    pi_82922002
    Eigenlijk zou het een keer getest moeten worden of examinators wel op een lijn zitten. Gewoon een leerling twee keer examen laten doen op één dag bij twee verschillenden examinators. Ben benieuwd wat daar uit zou komen.
    pi_82922235
    Gehaald Nu alleen weggedeelte voor de motor nog en dan heb ik hem

En nu Purdey nog
      donderdag 17 juni 2010 @ 11:30:08 #275
    263062 Joosterd
    All-Round Fokker.!!
    pi_82922611
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 11:14 schreef FastFox91 het volgende:
    Eigenlijk zou het een keer getest moeten worden of examinators wel op een lijn zitten. Gewoon een leerling twee keer examen laten doen op één dag bij twee verschillenden examinators. Ben benieuwd wat daar uit zou komen.
    Heeft niet zoveel zin, het kan zo 2x heel anders zijn.
    Maar de examinator kan wel zien of je kan rijden of niet maar van de situatie is het afhankelijk
    pi_82922919
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 11:14 schreef FastFox91 het volgende:
    Je zou 2 examinatoren in de auto moeten hebben, en die onafhankelijk van elkaar een uitslag geven (inclusief motivatie).

De 2e keer kan je namelijk ook als een drol rondrijden.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      donderdag 17 juni 2010 @ 11:41:59 #277
    263062 Joosterd
    All-Round Fokker.!!
    pi_82923227
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 11:36 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Je zou 2 examinatoren in de auto moeten hebben, en die onafhankelijk van elkaar een uitslag geven (inclusief motivatie).

De 2e keer kan je namelijk ook als een drol rondrijden.
    Dit dus
      donderdag 17 juni 2010 @ 11:52:23 #278
    271665 08gnoT.
    Mwoooaahhh!!
    pi_82923678
    Feli jaco

2 examinatoren zou wel een goed idee zijn ja, bij m'n moeder was dat. Die was al een aantal keer gezakt bij een examinator en toen stuurden ze controleurs mee. Toen was ze wel geslaagd dankzij hen
      donderdag 17 juni 2010 @ 11:55:02 #279
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82923819
    Geslaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagd

Oh man o man wat ben ik blij Héle toffe examinator,instructeur lief kan het héél goed met hem vinden Uiteindelijk heb ik een ritje van 20 minuten gereden,geen ingrepen,snelweg ging goed,en instructeur en examinator maar kletsen Die man had het zo naar zn zin dat ie vergat aanwijzingen te geven Enfin,na 20 minuten al terug.En hij zei 'Ja,wat kan ik zeggen.Je bent gewoon geslaagd!'
    Instructeur en ik waren zo blij

Jezus,ik ben zo blij

En voor de geïntresseerde onder ons,instructeur en ik zijn weer helemaal blij samen Hij heeft me keurig thuisgebracht,en we leefden nog lang en gelukkig
    pi_82923912
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!
    Tap tap tap
    pi_82923971
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 11:55 schreef Purdey het volgende:

Oh man o man wat ben ik blij Héle toffe examinator,instructeur lief kan het héél goed met hem vinden Uiteindelijk heb ik een ritje van 20 minuten gereden,geen ingrepen,snelweg ging goed,en instructeur en examinator maar kletsen Die man had het zo naar zn zin dat ie vergat aanwijzingen te geven Enfin,na 20 minuten al terug.En hij zei 'Ja,wat kan ik zeggen.Je bent gewoon geslaagd!'

Jezus,ik ben zo blij

En voor de geïntresseerde onder ons,instructeur en ik zijn weer helemaal blij samen Hij heeft me keurig thuisgebracht,en we leefden nog lang en gelukkig
    Van harte . Ben je er voor altijd vanaf . Bij mij hebben ze de auto niet op tijd klaar gekregen voor het examen, dus ging het vandaag niet door. Krijg een nieuw examen van de rijschool
      donderdag 17 juni 2010 @ 12:04:27 #282
    271665 08gnoT.
    Mwoooaahhh!!
    pi_82924270
    Purdey Wat goed, gefeliciteerd
      donderdag 17 juni 2010 @ 12:08:17 #283
    263062 Joosterd
    All-Round Fokker.!!
    pi_82924441
    quote:

Jezus,ik ben zo blij

GEFELICITEERD ,

denk dat je nu wel enorm de rijlessen gaat missen
      donderdag 17 juni 2010 @ 12:15:43 #284
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82924800
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 12:08 schreef Joosterd het volgende:

[..]

GEFELICITEERD ,

denk dat je nu wel enorm de rijlessen gaat missen
    Dankjewel!
    Zo,hoe bedoel je..Dat is het enige waar ik op dit moment in diepe rouw over ben
    Maar alhoewel,we blijven elkaar gewoon zien.Gaan volgende week gezellig aan de boemel samen

Hoe sneu ook eigenlijk,valt toch wel heel erg in de categorie 'Verliefd op de ski-leraar'
    pi_82924965
    Jij was ook al zo snel terug We hebben er dan wel de tijd voor genomen, maar blijkbaar zagen de examinators bij ons na 20 minuten al dat het wel goed zat .

(al heb ik bij mij nog steeds het vermoeden dat die kerel alles wel best vond en heel veel door de vingers heeft gezien, en nog tot het laatste moment heeft getwijfeld of hij me zou laten slagen ).
    Tap tap tap
    pi_82925233
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 11:21 schreef Jac0bus het volgende:
    Gehaald Nu alleen weggedeelte voor de motor nog en dan heb ik hem

En nu Purdey nog
    Whoeei congrats
    quote:

Ik zéi het je, gewoon dat examen doen en dan komt het vást goed. Gefeliciteerd Pur
      donderdag 17 juni 2010 @ 12:27:05 #287
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82925380
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 12:18 schreef CherryLips het volgende:
    Jij was ook al zo snel terug We hebben er dan wel de tijd voor genomen, maar blijkbaar zagen de examinators bij ons na 20 minuten al dat het wel goed zat .

(al heb ik bij mij nog steeds het vermoeden dat die kerel alles wel best vond en heel veel door de vingers heeft gezien, en nog tot het laatste moment heeft getwijfeld of hij me zou laten slagen ).
    Hahahaha Cherry toch,je bent niet voor niks geslaagd.Die man was zo relaxed,dat ie vergat aanwijzingen te geven.Hij lette alleen maar op instr. achterin,zei af en toe 'Naar links/rechts/volg die borden.' En dan gingen ze verder over de versheid van haring De examinator heeft me ook nog pepermuntjes gevoerd Bij een weg moest ik naar rechts,daar kwam net een bus vandaan,hij remde af,en zei 'Wacht maar even Monique,dan kan hij beter die bocht draaien.' Hij heeft trouwens niet eens geen situatiebespreking gedaan,wat hij wel had beloofd.Maar waarschijnlijk had hij het te druk met mn instructeur

Op de terugweg gingen we lekker sentimenteel doen samen.Instructeur: Nou,dat was het dan.110 rijlessen waarin we heel veel hebben gelachen,hebben gehuild van het lachen,waar jij meerdere malen op het punt hebt gestaan mij serieus iets aan te doen (Absoluut! ) en waarin we het vooral heel léuk hebben gehad! Oh ja,en je hebt mn auto een keer in elkaar gereden,weet je nog? Was ook leuk!'
      donderdag 17 juni 2010 @ 12:28:51 #288
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82925452
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 12:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Whoeei congrats
    [..]

Ik zéi het je, gewoon dat examen doen en dan komt het vást goed. Gefeliciteerd Pur
    Dankjewel lieve House! Jaja,je zei het ook..Maar na dinsdag had ik het gewoon niet verwacht
    pi_82926218
    Oeh gefeliciteerd Purdey

Vanochtend ook weer gelest. Strontzenuwachtig (maar dat heeft niks met rijles te maken ), maar dat maakte me extra scherp. Nagenoeg een perfecte rit (ik liet hem één keer aflsaan), maar de rest ging prima. Parkeren (vooruit, lege vakken) ging ook goed dit keer.

Jij ook gefeliciteerd Jac0bus

[ Bericht 16% gewijzigd door Butterfly91 op 17-06-2010 14:52:38 ]
      donderdag 17 juni 2010 @ 12:49:00 #290
    263062 Joosterd
    All-Round Fokker.!!
    pi_82926280
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 12:47 schreef Butterfly91 het volgende:
    Oeh gefeliciteerd Purdey

Vanochtend ook weer gelest. Strontzenuwachtig (maar dat heeft niks met rijles te maken ), maar dat maakte me extra scherp. Nagenoeg een perfecte rit (ik liet hem één keer aflsaan), maar de rest ging prima. Parkeren (vooruit, lege vakken) ging ook goed dit keer.
    Wanneer mag je afrijden ?
    pi_82926671
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 12:49 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Wanneer mag je afrijden ?
    Ik heb m'n theorie nog niet eens .
    Nou het zit er aan te komen, maar nog net niet goed genoeg om het voor de vakantie te doen (rijschool gaat 3 weken dicht binnenkort). Dus ik til het over de vakantie heen.
      donderdag 17 juni 2010 @ 13:03:38 #292
    263062 Joosterd
    All-Round Fokker.!!
    pi_82926976
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 12:57 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Ik heb m'n theorie nog niet eens .
    Nou het zit er aan te komen, maar nog net niet goed genoeg om het voor de vakantie te doen (rijschool gaat 3 weken dicht binnenkort). Dus ik til het over de vakantie heen.
    Oke, wel ieder geval fijn dat het goed gaat , alleen jammer dat de rijsschool dichtgaat want 3 weken is opzich toch wel een tijdje.

Theorie kan je daar vast niet een datum plannen en als je dan een paar dagen goed de theorie doorneemt en dan proberen te halen ?
    pi_82927215
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 13:03 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Oke, wel ieder geval fijn dat het goed gaat , alleen jammer dat de rijsschool dichtgaat want 3 weken is opzich toch wel een tijdje.

Theorie kan je daar vast niet een datum plannen en als je dan een paar dagen goed de theorie doorneemt en dan proberen te halen ?
    29 juni heb ik theorie . Dus nog twee weken om dat voor te bereiden.
    Ik heb het ook niet zo op pauzes. Twee keer een week 'pauze' gehad, en dat kwam het rijden ook niet echt ten goede . Ben benieuwd hoe dat gaat als ze weer open zijn na de vakantie.
    pi_82928717
    Gefeliciteerd Purdey
      donderdag 17 juni 2010 @ 14:34:59 #295
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_82931777
    Allebei gefeliciteerd ! Kort ritje trouwens purdey, daar heb je geluk mee! Hoe lang is zo'n motorrijexamen eigenlijk?

mijn toets ging ongekend kut
      donderdag 17 juni 2010 @ 14:40:50 #296
    241461 Unknown90
    The one and only
    pi_82932050
    Purdeeeeeeeeeeeeeeeyyyyyy
    Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeerd!
      donderdag 17 juni 2010 @ 14:43:25 #297
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_82932196
    Nou dan was de gok om examen te doen toch hartstikke goed! Gefeliciteerd!
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
      donderdag 17 juni 2010 @ 14:59:49 #298
    106942 Eix
    pi_82933035
    Gefeliciteerd.
    Between their legs
    (Don't you find ?)
      donderdag 17 juni 2010 @ 15:00:33 #299
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82933075
    @Jacobus,Unknown90,TwiFight,Eix en Monsterd: Dank jullie wel!
    Heerlijk kort ritje indd! Vanaf het CBR naar Rotterdam-Airport,via de snelweg,en daarna in een woonwijkje naar kruispunten toe,vanaf daar weer naar het CBR Ik zit momenteel in een roes.Geloof gewoon niet dat het echt voorbij is.Nooit meer rijles,de lesauto zal nooit meer komen om mij te halen
    Na 57 keer opgehaald te zijn zou ik daar niet rouwig om moeten zijn,maar dat ben ik dus wel.Heb het idee dat mijn lief dinsdag weer gewoon voor de deur staat om mij te halen.Ik had trouwens wel een zonnebril gekocht als bedankje.Hij was er erg blij mee,deed hem meteen op,en hield hem op
    pi_82933365
    Gefeliciteerd Purdey!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ben net wakker, en dit is echt goed nieuws ben heel erg blij voor je.
      donderdag 17 juni 2010 @ 15:07:57 #301
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82933442
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 15:06 schreef Dubish het volgende:
    Gefeliciteerd Purdey!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ben net wakker, en dit is echt goed nieuws ben heel erg blij voor je.
    Dankjewel! Ben ook heel blij voor mezelf,hihi

Morgenochtend wordt mijn eerste reisje naar de deelgemeente! (Ja,met de Good-old metro dus )
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')