abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82562921
Dat van anderen aantrekken had ik ook last van op m'n laatste examen! M'n instructeur was een kil, stil persoon en kwam ook totaal geen woord uit. Dat hielp mij dus ook helemaal niet he! Ik dacht dat ik van alles fout deed maar toen ging ik eens goed letten op waar hij me allemaal heen stuurde en dat was altijd semi-richting het CBR, alsof hij me meer kansen wou geven omdat 'ie er nog niet helemaal zeker over was. Dit igng ik gebruiken en ik reed verder zo goed mogelijk ook al ging het enorm stroef maar zo heb ik hem uiteindelijk wel gehaald!

Volvo maar laten staan trouwens, hoewel die auto veel meer karakter had kraakte er iets te veel aan.. Even verder gezocht en nu staat er bijna een hele mooie Mitsubishi Lancer voor m'n deur. Bijna, want ik mag hem vrijdag ophalen
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  woensdag 9 juni 2010 @ 18:58:17 #27
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_82563080
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 18:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:

Volvo maar laten staan trouwens, hoewel die auto veel meer karakter had kraakte er iets te veel aan.. Even verder gezocht en nu staat er bijna een hele mooie Mitsubishi Lancer voor m'n deur. Bijna, want ik mag hem vrijdag ophalen
Leuk! gefeliciteerd!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 9 juni 2010 @ 18:59:46 #28
251095 Purdey
Better off alone..
pi_82563162
quote:
Wat goed! Vrijdag is lekker snel ook,gefeliciteerd!
Even ge-googled,en leuke auto!
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_82563313
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 18:58 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Leuk! gefeliciteerd!
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 18:59 schreef Purdey het volgende:

[..]

Wat goed! Vrijdag is lekker snel ook,gefeliciteerd!
Even ge-googled,en leuke auto!
Thanks vrijdag meteen even grondige schoonmaak want volgens mij lag er een lijk in.

Oh, en weer een ervaring erbij vandaag even ergens anders op letten en bijna op een auto voor me geknald
pi_82563399
Vandaag toch maar even inparkeren geoefend omdat ik dinsdag TTT heb, nou dat word morgen nog even 2 uurtjes oefenen want vlekkeloos was het nog niet bepaald
  woensdag 9 juni 2010 @ 19:06:52 #31
251095 Purdey
Better off alone..
pi_82563485
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Thanks vrijdag meteen even grondige schoonmaak want volgens mij lag er een lijk in.

Oh, en weer een ervaring erbij vandaag even ergens anders op letten en bijna op een auto voor me geknald
Een lijk? En dan vind je op iemand knallen een ervaring
pi_82563492
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:04 schreef Vandergeld het volgende:
Vandaag toch maar even inparkeren geoefend omdat ik dinsdag TTT heb, nou dat word morgen nog even 2 uurtjes oefenen want vlekkeloos was het nog niet bepaald
Elke auto heeft z'n eigen referentiepunten die je kan gebruiken bij het inparkeren! Bij m'n leswagen was dat een alarmstickertje. Als die gelijk stond aan de achterkant van de andere auto (mits achteruit inparkeren) meteen insturen en je kwam altijd goed uit. Terugsturen als de spiegel gelijk stond met de andere auto, worked every time
pi_82563575
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:06 schreef Purdey het volgende:

[..]

Een lijk? En dan vind je op iemand knallen een ervaring
Ja jezus.. muffe geur overal trash ('t kon zo je lesauto zijn als het een golf was!) en het handschoenvakje was volgens mij de wc van een kat.. of het waren kruimels van koekjes oid maar het leek meer op die zandkorrels

Maar ik ga dat ding helemaal oppoetsen en schoonmaken en alles. En daarna nooit meer mij kennende.
pi_82563576
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:07 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Elke auto heeft z'n eigen referentiepunten die je kan gebruiken bij het inparkeren! Bij m'n leswagen was dat een alarmstickertje. Als die gelijk stond aan de achterkant van de andere auto (mits achteruit inparkeren) meteen insturen en je kwam altijd goed uit. Terugsturen als de spiegel gelijk stond met de andere auto, worked every time
Ja ik heb ook wel referentiepunten gehad, maar stuurde af en toe te langzaam of te snel, was ook pas 1e keer dat ik moest inparkeren, morgen eens kijken hoe het dan verloopt
pi_82564207
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 18:46 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dankjewel VanNelle! Mooie reactie Fijn om eens met een 'echte' instructeur te praten (Ahh nee,dat is zielig voor mn eigen inst.)
Graag gedaan hoor, kleine moeite.
Ik ben op dit moment geen instructeur meer maar mag het nog wel. Zit er zelfs aan te denken om het maar weer te gaan doen ook want het is best wel een dankbaar beroep.
Je eigen instructeur zal ook wel goed zijn, hij heeft niet voor niks z'n bevoegdheid.
Al vind ik wel dat hij erg nonchalant omgaat met dingen die je niet gezien hebt. Plus het feit dat hij blijkbaar alleen maar praat als er wat fout gaat, da's toch niet gezellig?
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 18:46 schreef Purdey het volgende: Ik heb het aanvragen enigzins afgedwongen,instructeur lief zelf wilde dat ik eerst foutloos zou rijden,en dán zou hij het aanvragen.Maar daar had ik na 90 rijlessen gewoonweg geen zin meer in Als het niet gaat zoals het moet,dan moet het maar zoals het gaat.Het gaat nu eigenlijk best lekker,op kleine foutjes na
Prima dat je voor jezelf opkomt.
Als hij echt wou wachten tot je foutloos rijdt dan zou je examen pas aangevraagd worden als pasen en pinksteren op 1 dag vallen. Niemand, maar dan ook niemand rijdt foutloos. Ook hij niet, ook je examinator niet.
Degene die beweert wél foutloos te rijden is een leugenaar.
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 18:46 schreef Purdey het volgende: Ik probeer maar niet te veel na te denken bij horror Nazi verhalen over examinatoren,een keer een naast me gehad met TTT en die was relaxed.Mijn instructeur doet er ook wel moeite voor om al die gasten van het CBR te vriend te houden
Die horrorverhalen komen ws. van mensen die terecht zijn gezakt maar dat niet willen toegeven en dus de examinator maar zwart maken.
De ene examinator is leuker dan de andere, da's een feit. Maar ze doen allemaal hun werk en zullen je echt niet onterecht laten zakken.
Een examen kan ook heel gezellig zijn, ik heb wel eens een examen gehad waarbij de examinator en ik door een grap allebei de slappe lach kregen. 20 minuten lang kreeg de kandidaat alleen maar aanwijzingen met de hand, linksaf, rechtsaf. Hij kwam gewoon niet meer uit z'n woorden.
En idd, geslaagd.
Ik heb ook wel eens een examen gehad waarna de examinator twijfelde of het goed genoeg was of niet.
Hij vroeg aan mij hoe die persoon normaal reed. Mijn reactie: Normaal veel beter, denk dat ze stress had door dit examen, dit is niet haar normale manier van doen.
Dit was de waarheid trouwens, ook ik wil geen mensen op de weg die er nog niet klaar voor zijn.
Ook zij was geslaagd.
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 18:46 schreef Purdey het volgende: Ik denk dat het normaal is om een gezonde spanning te hebben voor een examen.Ik ga me ook niet meer bezig houden met pillen,drankjes en bananen.Een blikje Red Bull,een paar Dextro tabletjes,en that's it
Een gezonde spanning is heel normaal. Het zou zelfs vreemd zijn als je dat niet hebt.
Het is alleen jammer als die spanning je "optreden" verstoord waardoor je beneden de maat rijdt.
Daarom zeg ik ook: Je instructeur en jij zelf weten dat je kan rijden, maar je moet dat even laten zien omdat de examinator jullie niet op jullie blauwe ogen gelooft.

Andere aanpak:
Die man/vrouw naast je is geen examinator maar een andere instructeur. Oftewel: je bent gewoon aan het lessen en hij/zij kijkt hoe ver je bent.

Dit soort mindgames moet je gewoon met jezelf spelen om de spanning een beetje er af te halen.
Vraag anders eens een andere instructeur van je rijschool, kun je hem als "examinator" gebruiken.
pi_82564411
quote:
Dat van anderen aantrekken had ik ook last van op m'n laatste examen! M'n instructeur was een kil, stil persoon en kwam ook totaal geen woord uit. Dat hielp mij dus ook helemaal niet he! Ik dacht dat ik van alles fout deed maar toen ging ik eens goed letten op waar hij me allemaal heen stuurde en dat was altijd semi-richting het CBR, alsof hij me meer kansen wou geven omdat 'ie er nog niet helemaal zeker over was. Dit igng ik gebruiken en ik reed verder zo goed mogelijk ook al ging het enorm stroef maar zo heb ik hem uiteindelijk wel gehaald!

Niet alle examinatoren zijn idd even gezellig maar ze doen wel hun werk.
Persoonlijk vind ik dat ze het best wel een beetje gezellig mogen maken in de auto, scheelt een hoop stress bij de kandidaat.
Jij hebt het goed opgevangen, gefeliciteerd!!!
pi_82565361
Ik heb weer een hoop posts gemist.
Gefeliciteerd geslaagden .
Morgenochtend mag ik weer
  woensdag 9 juni 2010 @ 19:48:45 #38
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_82565682
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ja jezus.. muffe geur overal trash ('t kon zo je lesauto zijn als het een golf was!) en het handschoenvakje was volgens mij de wc van een kat.. of het waren kruimels van koekjes oid maar het leek meer op die zandkorrels

Maar ik ga dat ding helemaal oppoetsen en schoonmaken en alles. En daarna nooit meer mij kennende.
Dat had ik mezelf toen ook voorgenomen, vervolgens heb ik een semi-grondige schoonmaak gehouden. NIet alles afgemaakt en nu moet hij nog steeds + dat hij van buiten ook weer schoongemaakt moet worden!

En dan al een aantal weken...
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_82568103
Zo dat gaat snel hier! Even een tvp'tje, en zaterdag weer voor het eerst in 2 weken rijles
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_82571614
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 18:22 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Een benzine remt harder? Dat hangt van je remschijven* en het gewicht van de auto af Over het algemeen hebben diesels meer trekkracht in lage toeren, dus zou je met een diesel éérder door een bocht kunnen in z'n 3 dan in een benzine. Maar dit is modelafhankelijk: een moderne benzineauto doet het soms beter dan een 10 jaar oude diesel.

* en de intactheid van de andere remonderdelen, zoals vloeistofdruk en remblokken
Ik bedoelde uiteraard dat 'ie harder afremt op de motor
  woensdag 9 juni 2010 @ 21:19:51 #41
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_82572335
Het was bij mij ook altijd stil in de auto hoor. Ik kreeg nooit complimenten. Af en toe wel een praatje, maar het was zelden 'gezellig' tijdens de rijles. Heel soms bij een nabespreking kreeg ik wel te horen wat ik wel goed deed. Nou hoef ik ook niet constant te horen wat goed gaat, maar het schept wel een andere sfeer tijdens het rijden, want als hij weer wat zei had ik gelijk "oh shit, wat heb ik nu weer fout gedaan."

Ik krijg het idee dat examinatoren wel wat meer rekening mogen houden met de positie van de afrijder. Ze weten dat die mensen doodzenuwachtig zijn, ze weten dat er vaak veel van afhangt. Krijgen die mensen uberhaupt wel sociale training? Een simpele "neem je tijd, je zakt niet als je even een klein foutje maakt" kan bij een afrijder al heel veel spanning wegnemen waardoor de afrijder veel beter kan laten zien wat hij/zij nou ècht kan. Daar gaat het toch om uiteindelijk?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 9 juni 2010 @ 21:35:15 #42
251095 Purdey
Better off alone..
pi_82573898
@Van Nelle:
Jammer dat je geen instructeur meer bent,was je toe aan iets anders? Het lijkt mij stiekem best een leuk beroep.Mn instructeur praat overigens wel hoor,het is alleen dat hij af en toe niet te genieten is door een ochtendhumeur/kater/slecht weer.Ik vond het gewoon tijd om af te rijden,en na even op hem inpraten wilde hij gelukkig een datum prikken.Het is natuurlijk ook makkelijk anderen de schuld te geven van je eigen fouten.Dat gebeurt ook in het dagelijkse leven.En ik doe het zelf ook.Mn instructeur heeft dat inmiddels ook door,dus als ik iets fout doe zegt hij meestal gelijk 'Ik neem álle schuld op me.'
Een andere fout die ik tot een paar weken geleden maakte was dat ik standaard om alles in discussie ging,waardoor rijlessen verandere in een soort van Battle tussen ons.Tot hij een paar weken geleden ineens zei dat hij daar geen zin meer in had,en dat ik maar moest accepteren dat hij gelijk heeft.Gelukkig heb ik al zoveel lessen achter de rug dat ik de hele omgeving rond het CBR op mn duimpje ken.Ik kan haast elk bochtje,elk zebrapad,elk pijltje en elk kruispunt zo opsommen.In welke regio heb je zelf ooit als instructeur gewerkt?
pi_82581359
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 21:35 schreef Purdey het volgende:
@Van Nelle:
Jammer dat je geen instructeur meer bent,was je toe aan iets anders? Het lijkt mij stiekem best een leuk beroep.Mn instructeur praat overigens wel hoor,het is alleen dat hij af en toe niet te genieten is door een ochtendhumeur/kater/slecht weer.Ik vond het gewoon tijd om af te rijden,en na even op hem inpraten wilde hij gelukkig een datum prikken.Het is natuurlijk ook makkelijk anderen de schuld te geven van je eigen fouten.Dat gebeurt ook in het dagelijkse leven.En ik doe het zelf ook.Mn instructeur heeft dat inmiddels ook door,dus als ik iets fout doe zegt hij meestal gelijk 'Ik neem álle schuld op me.'
Een andere fout die ik tot een paar weken geleden maakte was dat ik standaard om alles in discussie ging,waardoor rijlessen verandere in een soort van Battle tussen ons.Tot hij een paar weken geleden ineens zei dat hij daar geen zin meer in had,en dat ik maar moest accepteren dat hij gelijk heeft.Gelukkig heb ik al zoveel lessen achter de rug dat ik de hele omgeving rond het CBR op mn duimpje ken.Ik kan haast elk bochtje,elk zebrapad,elk pijltje en elk kruispunt zo opsommen.In welke regio heb je zelf ooit als instructeur gewerkt?
Wow als je de omgeving rond het CBR zo goed kent zal je zeker slagen!
  woensdag 9 juni 2010 @ 23:31:53 #44
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_82585991
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 18:08 schreef Spelvout het volgende:
Ben ik trouwens de enige die bochten voortaan in z'n 3 neemt? In mijn lesauto moest het wel in z'n 2, maar ik heb het idee dat een benzine véél harder afremt.
Misschien heeft jouw auto een heel korte tweede versnelling
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
  woensdag 9 juni 2010 @ 23:59:10 #45
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_82588354
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:21 schreef vannelle het volgende:

Een examen kan ook heel gezellig zijn, ik heb wel eens een examen gehad waarbij de examinator en ik door een grap allebei de slappe lach kregen. 20 minuten lang kreeg de kandidaat alleen maar aanwijzingen met de hand, linksaf, rechtsaf. Hij kwam gewoon niet meer uit z'n woorden.
En idd, geslaagd.
Nu ben ik toch wel benieuwd naar die grap
pi_82601352
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:31 schreef Zuunigerd het volgende:

[..]

Misschien heeft jouw auto een heel korte tweede versnelling
eerder ging ik met mijn auto ook netjes overal in zijn 2 de bochten door enz.
Laatst deed mijn auto niks meer, kaput en moest flink gerepareerd worden. Nieuwe startmotor, nieuwe accu en een of andere vacuumslang vervangen, die bleek gescheurd.

Sindsdien staat hij stationair al hoger in de toeren (dat was door die kapotte vacuumslang ook wel errug laag en sloeg hij af en toe uit het niks af) en in zijn 2 dus ook sneller. Vaak moet ik dan ook op een rotonde ed doorschakelen naar zijn 3 om een beetje zuinig te rijden...

Dus ook ik rijdt nu vaker een bochtje in zijn 3.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  donderdag 10 juni 2010 @ 10:13:26 #47
251095 Purdey
Better off alone..
pi_82604860
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:49 schreef Dubish het volgende:

[..]

Wow als je de omgeving rond het CBR zo goed kent zal je zeker slagen!
Ligt er nog een beetje aan waar de examinator me heen stuurt.Als ik in Rotterdam Overschie blijf,en bijv. naar R'dam Airport moet is dat relaxed.Maar wordt ik richting Kralingen/Crooswijk wordt gestuurd is dat iets minder.Veel kleine k*t straatjes,kindjes op straat,vervelende kruispunten,drukte.Wat wel grappig is,is dat als ik van mijn huis via de snelweg naar Overschie moet,dat mn instructeur dan elke keer alsnog gaat vertellen waar ik links en rechts moet Ik heb daar zo'n beetje 'n geul gereden
pi_82609337
Theorie vandaag gehaald! Verjaardagskadootje aan mezelf van mijzelf
Nu maar alvast mentaal voorbereiden op het praktijkexamen
Waarom niet?
  donderdag 10 juni 2010 @ 12:24:59 #49
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_82610470
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:00 schreef Maxco het volgende:
Theorie vandaag gehaald! Verjaardagskadootje aan mezelf van mijzelf
Nu maar alvast mentaal voorbereiden op het praktijkexamen
Nou, gefeliciteerd met je theorie en je verjaardag dan maar!
pi_82610834
Gefeliciteerd Maxco

Vanochtend weer gereden. Op sommige momenten ging het echt heel lekker en op bepaalde momenten zat ik echt ongelofelijk te prutsen. Ik moest een stopopdracht doen, dus ik een beetje spelen met de koppeling, maar dat wilde niet dus hij sloeg af .
Daarna nog een keer motor af laten slaan tijdens parkeren (vooruit). Dat gaat nog niet vlekkeloos, maar wel beter dan de vorige keer.
Tevens, klevende vrachtauto's , sowieso klevers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')