LOL, zo hoort hetquote:Op woensdag 9 juni 2010 00:45 schreef twiFight het volgende:
Mijn vriendin kan maar beter haar smoel houden als ik rij. Ik ben zo'n persoon die na 3 keer de auto langs de kant zet en niet verder rijdt. Mag ze nog blij zijn dat ze zelf een rijbewijs heeft, anders zou ze kunnen lopen. Maar goed voorlopig heb ik 'm zelf nog niet
Heel herkenbaar allemaal! Ik ben ook continue zenuwachtig.Zo'n onderbuik kriebel de hele dag,nergens anders aan kunnen denken.Blegh,ik haat het.quote:Op woensdag 9 juni 2010 06:49 schreef Kimpossible het volgende:
Ik heb nog 3 lessen en verkeer in een continue staat van nervositeit. Nu zit ik ook midden in een belangrijke (alsof ze ooit niet belangrijk zijn) tentamenweerk, dus dat verklaart ook het e.e.a.
Gisterochtend stond ik half te braken van ellende. Ik haat stress en zenuwen enzo.
Afgelopen vrijdag een onenigheidje gehad met m'n instructeur, want hij weet hoe 'goed ik kan rijden' en doordat ik mezelf (onbewust en ongewild) zo opfok zie ik belangrijke dingen over het hoofd en ga ik slordig rijden. Dus ik zo 'Ja maar ik móet slagen' en daar was hij het uiteraard niet mee eens. 'NEE, Kim, je mág laten zien wat je kunt, maar je MOET niks. Zie het nou eens gewoon alsof er een andere vriendelijke kerel naast je zit.' 'Ja, maar, ja, maar....' 'Nee je MAG.' 'oh, oké.
'
Ik ben bang dat ik stomme fouten ga maken die ik normaal nooit doe.Bochten nemen in z'n drie,motor af laten slaan,te ver doorrijden bij oranje,kruispunten verkeerd inschat..En ik ben bang dat ik slaag,en alles alleen moet gaan doenquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:31 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat is eigenlijk de reden van alle stress Purdey? Zie je op tegen het mogelijke resultaat of echt gewoon het hele examen?
Dat hoeft toch niet, je kan toch altijd vragen of iemand wil meerijden. Het liefst iemand die ook net zijn of rijbewijs heeft gehaald , (of nog net niet).quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:46 schreef Purdey het volgende:
[..]
En ik ben bang dat ik slaag,en alles alleen moet gaan doen
Fouten ga je sowieso wel maken op je examen, daar hoef je niet bang voor te wezen. Je moet naar mijn idee jezelf over die fouten heen kunnen zetten en door kunnen rijden alsof er niets aan de hand was.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:46 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik stomme fouten ga maken die ik normaal nooit doe.Bochten nemen in z'n drie,motor af laten slaan,te ver doorrijden bij oranje,kruispunten verkeerd inschat..En ik ben bang dat ik slaag,en alles alleen moet gaan doen
Dat vind ik soms ook moeilijk,om me over fouten heen te zetten.Maar dat kan ik gelukkig de laatste tijd meer relativerenquote:Op woensdag 9 juni 2010 12:05 schreef monsterd. het volgende:
Fouten ga je sowieso wel maken op je examen, daar hoef je niet bang voor te wezen. Je moet naar mijn idee jezelf over die fouten heen kunnen zetten en door kunnen rijden alsof er niets aan de hand was.
Toch proberen je erover heen te zetten. Ik had het namelijk ook, tijdens mijn examen(s) was ik ook heel vatbaar voor de reactie en emotie van de examinator.. Keek hij een beetje zuur, dan reed ik een beetje zuur etc. Tijdens mijn laatste rijlessen het daar toch nog even met mijn rijinstructeur over gehad.. Ik zag het zelf namelijk niet zo, maar toen was alles in ineens duidelijk. Daarom is het ook om ten alle tijden zelf te rijden zoals jij het zelf goed vindt, en niet hoe een ander erop reageert. Jij zit immers achter het stuur!quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:18 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat vind ik soms ook moeilijk,om me over fouten heen te zetten.Maar dat kan ik gelukkig de laatste tijd meer relativeren![]()
Mooi advies Monsterdquote:Op woensdag 9 juni 2010 15:21 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Toch proberen je erover heen te zetten. Ik had het namelijk ook, tijdens mijn examen(s) was ik ook heel vatbaar voor de reactie en emotie van de examinator.. Keek hij een beetje zuur, dan reed ik een beetje zuur etc. Tijdens mijn laatste rijlessen het daar toch nog even met mijn rijinstructeur over gehad.. Ik zag het zelf namelijk niet zo, maar toen was alles in ineens duidelijk. Daarom is het ook om ten alle tijden zelf te rijden zoals jij het zelf goed vindt, en niet hoe een ander erop reageert. Jij zit immers achter het stuur!
Alsje!quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:00 schreef Purdey het volgende:
[..]
Mooi advies Monsterd![]()
Ik ben sowieso nogal vatbaar voor andermans emoties.Als iemand chagerijnig is,dan wordt ik dat automatisch ook.Als mn instructeur zit te mokken,ga me daar aan irriteren,en kan ik me niet meer concentreren.De laatste lessen gaat dat gelukkig goed.Ik ben ook wel bewuster van alles wat ik doe,kijk meer,let meer op dingen.En ga er niet meer klakkeloos vanuit dat er iemand naast me zit die toch wel remt als het fout gaatVind het ook wel lastig om dingen te verklaren.Netals vanmorgen dat ik die auto bijna vergat voorrang te verlenen,toen vroeg mn instructeur waarom ik dat deed.Ik kan dan niet uitleggen waarom.Ik doe niet alles met een reden,denk niet over alles heel precies na.Wordt ook altijd lacherig van situatiebesprekingen,als ik een kruispunt heb gepasseerd en instructeur met een bloedserieus gezicht vraagt hoe ik het nemen van dat kruispunt heb ervaren.Ik voel daar gewoon niks bij
![]()
Wat zouden jullie op zo'n moment zeggen? Hoe je een bepaalde situatie hebt ervaren?
Ik vind het ook weinig opwindend inddquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:16 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Alsje!![]()
Nouja, ik zei ook gewoon eerlijk dat ik het niet zo spannend vond als dat het zou moeten zjin dan. Gewoon vertellen wat je hebt gezien ofzo. Tja, het is niets anders toch
Een benzine remt harder?quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:08 schreef Spelvout het volgende:
Ben ik trouwens de enige die bochten voortaan in z'n 3 neemt? In mijn lesauto moest het wel in z'n 2, maar ik heb het idee dat een benzine véél harder afremt.
Haha ja blijft altijd zo stom:quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:15 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik vind het ook weinig opwindend inddMaar dan sta je langs de kant,en vraagt hij letterlijk: 'Hoe heb het ervaren?' Leuk is gek,spannend is het ook niet,grappig is het niet,ik zeg meestal 'Ja,wel goed..' Gekke vraag.Netals dat hij mij geen nacontrole ziet doen,en toch gaat vragen 'Heb je je nacontrole gedaan?' 'Heb je het me zien doen?' 'Nee'.' Nou dan,denk ik dan.Waarom vraag je het dan?! Of als ik ergens een voetganger/fietser/auto over het hoofd zie 'Heb je die niet gezien?' Nee,ik vind het gewoon leuk om iemand haast dood te rijden
quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:29 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Haha ja blijft altijd zo stom:
"Heb je die fietser achter je gezien?" "nee". "oh oke".
Rechts van invoeren, bij het schrijven van je berichtquote:Op woensdag 9 juni 2010 18:42 schreef MelR het volgende:
MelR kan het volgdittopic knopje niet vinden dus dan maar even zo!
Dankjewel VanNelle! Mooie reactiequote:Op woensdag 9 juni 2010 18:26 schreef vannelle het volgende:
Purdey, ik lees dat je gelijk hebt gekregen over die pijlen, mooi joh!Valt me echt 100% mee.
Wat je examenvrees betreft: bedenk dat je instructeur er van overtuigd is dat je het kan halen, anders vraagt ie het examen echt niet aan. Hij is er niet op uit om zijn eigen slagingspercentage omlaag te halen, echt niet.
Het examen zelf moet je zien als een toneelstukje waarbij je alleen maar laat zien wat je allemaal geleerd hebt.
Kijk, je instructeur weet dat je kan rijden, jij weet dat je kan rijden maar die lul van het cbr gelooft jullie niet op jullie blauwe ogen dus moet je het gewoon even laten zien.
Fouten maken mag, iedereen maakt fouten. Belangrijkste is hoe je zelf die fouten weer oplost.
Het gaat er om dat je laat zien dat jij je veilig en zelfstandig door het verkeer kan begeven, een paar foutjes worden je echt wel vergeven hoor.
Leuk! gefeliciteerd!quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Volvo maar laten staan trouwens, hoewel die auto veel meer karakter had kraakte er iets te veel aan.. Even verder gezocht en nu staat er bijna een hele mooie Mitsubishi Lancer voor m'n deur. Bijna, want ik mag hem vrijdag ophalen![]()
![]()
Wat goed! Vrijdag is lekker snel ook,gefeliciteerd!quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Volvo maar laten staan trouwens, hoewel die auto veel meer karakter had kraakte er iets te veel aan.. Even verder gezocht en nu staat er bijna een hele mooie Mitsubishi Lancer voor m'n deur. Bijna, want ik mag hem vrijdag ophalen![]()
![]()
quote:
Thanksquote:Op woensdag 9 juni 2010 18:59 schreef Purdey het volgende:
[..]
Wat goed! Vrijdag is lekker snel ook,gefeliciteerd!![]()
Even ge-googled,en leuke auto!
Een lijk? En dan vind je op iemand knallen een ervaringquote:Op woensdag 9 juni 2010 19:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Thanksvrijdag meteen even grondige schoonmaak want volgens mij lag er een lijk in.
Oh, en weer een ervaring erbij vandaageven ergens anders op letten en bijna op een auto voor me geknald
![]()
Elke auto heeft z'n eigen referentiepunten die je kan gebruiken bij het inparkeren! Bij m'n leswagen was dat een alarmstickertje. Als die gelijk stond aan de achterkant van de andere auto (mits achteruit inparkeren) meteen insturen en je kwam altijd goed uit. Terugsturen als de spiegel gelijk stond met de andere auto, worked every timequote:Op woensdag 9 juni 2010 19:04 schreef Vandergeld het volgende:
Vandaag toch maar even inparkeren geoefend omdat ik dinsdag TTT heb, nou dat word morgen nog even 2 uurtjes oefenen want vlekkeloos was het nog niet bepaald
Ja jezus.. muffe geurquote:Op woensdag 9 juni 2010 19:06 schreef Purdey het volgende:
[..]
Een lijk? En dan vind je op iemand knallen een ervaring
Ja ik heb ook wel referentiepunten gehad, maar stuurde af en toe te langzaam of te snel, was ook pas 1e keer dat ik moest inparkeren, morgen eens kijken hoe het dan verlooptquote:Op woensdag 9 juni 2010 19:07 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Elke auto heeft z'n eigen referentiepunten die je kan gebruiken bij het inparkeren! Bij m'n leswagen was dat een alarmstickertje. Als die gelijk stond aan de achterkant van de andere auto (mits achteruit inparkeren) meteen insturen en je kwam altijd goed uit. Terugsturen als de spiegel gelijk stond met de andere auto, worked every time
Graag gedaan hoor, kleine moeite.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:46 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dankjewel VanNelle! Mooie reactieFijn om eens met een 'echte' instructeur te praten
(Ahh nee,dat is zielig voor mn eigen inst.)
Prima dat je voor jezelf opkomt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:46 schreef Purdey het volgende: Ik heb het aanvragen enigzins afgedwongen,instructeur lief zelf wilde dat ik eerst foutloos zou rijden,en dán zou hij het aanvragen.Maar daar had ik na 90 rijlessen gewoonweg geen zin meer inAls het niet gaat zoals het moet,dan moet het maar zoals het gaat.Het gaat nu eigenlijk best lekker,op kleine foutjes na
Die horrorverhalen komen ws. van mensen die terecht zijn gezakt maar dat niet willen toegeven en dus de examinator maar zwart maken.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:46 schreef Purdey het volgende: Ik probeer maar niet te veel na te denken bij horror Nazi verhalen over examinatoren,een keer een naast me gehad met TTT en die was relaxed.Mijn instructeur doet er ook wel moeite voor om al die gasten van het CBR te vriend te houden
Een gezonde spanning is heel normaal. Het zou zelfs vreemd zijn als je dat niet hebt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:46 schreef Purdey het volgende: Ik denk dat het normaal is om een gezonde spanning te hebben voor een examen.Ik ga me ook niet meer bezig houden met pillen,drankjes en bananen.Een blikje Red Bull,een paar Dextro tabletjes,en that's it
Niet alle examinatoren zijn idd even gezellig maar ze doen wel hun werk.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dat van anderen aantrekken had ik ook last van op m'n laatste examen! M'n instructeur was een kil, stil persoon en kwam ook totaal geen woord uit. Dat hielp mij dus ook helemaal niet he! Ik dacht dat ik van alles fout deed maar toen ging ik eens goed letten op waar hij me allemaal heen stuurde en dat was altijd semi-richting het CBR, alsof hij me meer kansen wou geven omdat 'ie er nog niet helemaal zeker over was. Dit igng ik gebruiken en ik reed verder zo goed mogelijk ook al ging het enorm stroef maar zo heb ik hem uiteindelijk wel gehaald!![]()
Dat had ik mezelf toen ook voorgenomen, vervolgens heb ik een semi-grondige schoonmaak gehouden. NIet alles afgemaakt en nu moet hij nog steeds + dat hij van buiten ook weer schoongemaakt moet worden!quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ja jezus.. muffe geuroveral trash ('t kon zo je lesauto zijn als het een golf was!) en het handschoenvakje was volgens mij de wc van een kat.. of het waren kruimels van koekjes oid maar het leek meer op die zandkorrels
![]()
Maar ik ga dat ding helemaal oppoetsen en schoonmaken en alles. En daarna nooit meermij kennende.
Ik bedoelde uiteraard dat 'ie harder afremt op de motorquote:Op woensdag 9 juni 2010 18:22 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Een benzine remt harder?Dat hangt van je remschijven* en het gewicht van de auto af
Over het algemeen hebben diesels meer trekkracht in lage toeren, dus zou je met een diesel éérder door een bocht kunnen in z'n 3 dan in een benzine. Maar dit is modelafhankelijk: een moderne benzineauto doet het soms beter dan een 10 jaar oude diesel.
* en de intactheid van de andere remonderdelen, zoals vloeistofdruk en remblokken
Wow als je de omgeving rond het CBR zo goed kent zal je zeker slagen!quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:35 schreef Purdey het volgende:
@Van Nelle:
Jammer dat je geen instructeur meer bent,was je toe aan iets anders? Het lijkt mij stiekem best een leuk beroep.Mn instructeur praat overigens wel hoor,het is alleen dat hij af en toe niet te genieten is door een ochtendhumeur/kater/slecht weer.Ik vond het gewoon tijd om af te rijden,en na even op hem inpraten wilde hij gelukkig een datum prikken.Het is natuurlijk ook makkelijk anderen de schuld te geven van je eigen fouten.Dat gebeurt ook in het dagelijkse leven.En ik doe het zelf ook.Mn instructeur heeft dat inmiddels ook door,dus als ik iets fout doe zegt hij meestal gelijk 'Ik neem álle schuld op me.'![]()
Een andere fout die ik tot een paar weken geleden maakte was dat ik standaard om alles in discussie ging,waardoor rijlessen verandere in een soort van Battle tussen ons.Tot hij een paar weken geleden ineens zei dat hij daar geen zin meer in had,en dat ik maar moest accepteren dat hij gelijk heeft.Gelukkig heb ik al zoveel lessen achter de rug dat ik de hele omgeving rond het CBR op mn duimpje ken.Ik kan haast elk bochtje,elk zebrapad,elk pijltje en elk kruispunt zo opsommen.In welke regio heb je zelf ooit als instructeur gewerkt?
Misschien heeft jouw auto een heel korte tweede versnellingquote:Op woensdag 9 juni 2010 18:08 schreef Spelvout het volgende:
Ben ik trouwens de enige die bochten voortaan in z'n 3 neemt? In mijn lesauto moest het wel in z'n 2, maar ik heb het idee dat een benzine véél harder afremt.
Nu ben ik toch wel benieuwd naar die grapquote:Op woensdag 9 juni 2010 19:21 schreef vannelle het volgende:
Een examen kan ook heel gezellig zijn, ik heb wel eens een examen gehad waarbij de examinator en ik door een grap allebei de slappe lach kregen. 20 minuten lang kreeg de kandidaat alleen maar aanwijzingen met de hand, linksaf, rechtsaf. Hij kwam gewoon niet meer uit z'n woorden.
En idd, geslaagd.
eerder ging ik met mijn auto ook netjes overal in zijn 2 de bochten door enz.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:31 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Misschien heeft jouw auto een heel korte tweede versnelling
Ligt er nog een beetje aan waar de examinator me heen stuurt.Als ik in Rotterdam Overschie blijf,en bijv. naar R'dam Airport moet is dat relaxed.Maar wordt ik richting Kralingen/Crooswijk wordt gestuurd is dat iets minder.Veel kleine k*t straatjes,kindjes op straat,vervelende kruispunten,drukte.Wat wel grappig is,is dat als ik van mijn huis via de snelweg naar Overschie moet,dat mn instructeur dan elke keer alsnog gaat vertellen waar ik links en rechts moetquote:Op woensdag 9 juni 2010 22:49 schreef Dubish het volgende:
[..]
Wow als je de omgeving rond het CBR zo goed kent zal je zeker slagen!
Nou, gefeliciteerd met je theorie en je verjaardag dan maar!quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:00 schreef Maxco het volgende:
Theorie vandaag gehaald! Verjaardagskadootje aan mezelf van mijzelf![]()
Nu maar alvast mentaal voorbereiden op het praktijkexamen
Voor de tiende keer? Ja,die heb je er altijd tussen zitten.En zijn er blijkbaar nog trots op ook.Ik zou er niet zo mee te koop lopen,vertel ook zelden aan mensen hoeveel rijlessen ik er al op heb zittenquote:Op donderdag 10 juni 2010 12:59 schreef Maxco het volgende:
Bedankt allemaalIk had trouwens 4 fout bij de gevarenherkenning en 1 fout bij die andere vragen.
Veel mensen waren gezakt en iemand al voor de 10e keer
Wat goed dat je er veel vertrouwen in hebt,en je instructeur ook! Heel veel succes morgen!quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:58 schreef EvilWasp het volgende:
Morgen 11.40 2e rijexamen. Heb er veel vertrouwen in, veel meer dan de eerste keer. Rij-instructeur zei gisteren tegen me "hoop dat je het vrijdag ook zo goed doet" en gelukkig weet hij heel goed waar hij over praat
In die periode had ik privé wat strubbelingen waardoor ik redelijk gespannen was. Daardoor stond ik tijdens het lessen een paar keer op het punt m'n geduld te verliezen en dat kun je als instructeur niet maken vind ik, de leerling verdient dat niet.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:35 schreef Purdey het volgende:
@Van Nelle:
Jammer dat je geen instructeur meer bent,was je toe aan iets anders? Het lijkt mij stiekem best een leuk beroep.Mn instructeur praat overigens wel hoor,het is alleen dat hij af en toe niet te genieten is door een ochtendhumeur/kater/slecht weer.Ik vond het gewoon tijd om af te rijden,en na even op hem inpraten wilde hij gelukkig een datum prikken.Het is natuurlijk ook makkelijk anderen de schuld te geven van je eigen fouten.Dat gebeurt ook in het dagelijkse leven.En ik doe het zelf ook.Mn instructeur heeft dat inmiddels ook door,dus als ik iets fout doe zegt hij meestal gelijk 'Ik neem álle schuld op me.'![]()
Een andere fout die ik tot een paar weken geleden maakte was dat ik standaard om alles in discussie ging,waardoor rijlessen verandere in een soort van Battle tussen ons.Tot hij een paar weken geleden ineens zei dat hij daar geen zin meer in had,en dat ik maar moest accepteren dat hij gelijk heeft.Gelukkig heb ik al zoveel lessen achter de rug dat ik de hele omgeving rond het CBR op mn duimpje ken.Ik kan haast elk bochtje,elk zebrapad,elk pijltje en elk kruispunt zo opsommen.In welke regio heb je zelf ooit als instructeur gewerkt?
Was een typisch gevalletje: daar had je bij moeten zijn.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:59 schreef jacobras het volgende:
[..]
Nu ben ik toch wel benieuwd naar die grap
Nou, ik zit hier in de trein toch nog een beetje te grijnzen hoor!quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:30 schreef vannelle het volgende:
Was idd echt geweldig!
Toen hij vertelde wat het was schoot ik zo in de lach dat ik bijna heel z'n nek volproestte en door die reaktie ging hij ook helemaal los.
Als ik het zo vertel klinkt het niet echt grappig maar je had er bij moeten zijn.
Ging stukken beter vandaag, op naar dinsdagquote:Op woensdag 9 juni 2010 19:04 schreef Vandergeld het volgende:
Vandaag toch maar even inparkeren geoefend omdat ik dinsdag TTT heb, nou dat word morgen nog even 2 uurtjes oefenen want vlekkeloos was het nog niet bepaald
heel veel succes en veel plezier in Indonesie !quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:02 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Nou, ik zit hier in de trein toch nog een beetje te grijnzen hoor!
Net de laatste rijles gehad voor de komende 4 weken. Nu eerst een goede doelen computerproject doen aan de andere kant van de wereld! Indonesia here I come!
Deze les 2x de grote rontonde van zwolle geoefend en smalle onoverzichtelijke landweggetjes.
volgende keer voor het eerst 2 uur achter elkaar!
congraats!quote:
Spannend! Wel te gek hoor,een eigen autootjequote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
congraats!
vanavond _EINDELIJK_ my ticket to freedom ophalen! nja meer ticket om te bobben eigenlijk![]()
Jij gaat ook dinsdag al rijden héquote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:53 schreef Kimpossible het volgende:
Ik heb nog maar 1 keer rijles:O.
Het ging vanochtend gelukkig goed! Dat scheelt. Af en toe nog wel schoonheidsfoutjes, maar ik heb inmiddels toch wel goede hoop.
Succes vanmiddag Purdey! Hoop dat het een beeetje gezellig is nog!
Alle geslaagden gefeliciteerd en degene die nu aan het afrijden is, succes! Ben benieuwd/
quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:58 schreef EvilWasp het volgende:
Morgen 11.40 2e rijexamen. Heb er veel vertrouwen in, veel meer dan de eerste keer. Rij-instructeur zei gisteren tegen me "hoop dat je het vrijdag ook zo goed doet" en gelukkig weet hij heel goed waar hij over praat
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:37 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Geslaagd
![]()
Het was heel netjes volgens de examinator, alleen moet ik op de snelweg de binnenspiegel als hoofdspiegel leren te gebruiken
Gefeliciteerd!!! nu wij nogquote:
Ha, beter resultaat dan ik dan! Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:37 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Geslaagd
![]()
Het was heel netjes volgens de examinator, alleen moet ik op de snelweg de binnenspiegel als hoofdspiegel leren te gebruiken
Bron: http://bovag.communicationmaster.nl/l/9erdM70uiIFz/9ebVNpT634JUquote:Wijzigingen verkeersregels per 1 juli 2010
· Een rouwstoet mag op een gelijkwaardige kruising niet doorsneden
worden. Dit betekent dat weggebruikers op kruispunten zonder
verkeerslichten, voorrangsborden of haaientanden de volgauto's van een
rouwstoet voorrang moeten verlenen, ongeacht van welke kant de
rouwstoet komt. Dit geldt alleen voor rouwstoeten die herkenbaar zijn aan
speciale (officiële) vlaggen. Het eerste voertuig van de rouwstoet moet zich
aan de normale voorrangsregels houden.
· Een voetganger of een bestuurder van een gehandicaptenvoertuig die bij
een zebrapad wil oversteken, moet een naderende rouwstoet die de
officiële vlaggen voert, voor laten gaan.
· De bestuurder van een autobus die van een bushalte binnen de bebouwde
kom wil wegrijden, moet een officiële rouwstoet die van achteren nadert, voor
laten gaan. Buiten de bebouwde kom gold dit al.
· Bestuurders van een brombakfiets waarvan de voorwielen een diameter
hebben van meer dan 40 cm, hoeven geen helm te dragen.
· Parkeerplaatsen kunnen door middel van onderborden gereserveerd
worden voor een bepaald doel, bijvoorbeeld het afzetten en ophalen van
passagiers of het opladen van elektrische auto’s.
· Het gebruik van ligplaatsen in bussen, taxi’s en personenauto’s is
toegestaan, mits deze ligplaatsen aan bepaalde eisen voldoen.
· Onterecht gebruik maken van een gehandicaptenparkeerplaats is niet meer
mogelijk.
· Fietsen mogen voorzien zijn van richtingaanwijzers.
· Bestuurders van lijnbussen, trams en andere voertuigen die gebruik mogen
maken van een busstrook of busbaan, mogen over verdrijvingsvlakken en
puntstukken rijden, die in een busstrook of busbaan liggen.
· Er worden twee nieuwe verkeersborden ingevoerd met de betekenis:
verboden voor autobussen en verboden voor vrachtauto’s en autobussen.
Hahah! Hier moest ik echt effe lachenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:24 schreef Purdey het volgende:
Met het stellen van de stoel ook die beugel gesloopt die je vastpakt.Ik pakte die beugel beet,reed naar voren,en had ineens die beugel los in mn handenInstructeur zei 'Hé,verdomme,is ie er nou wéér af?!' Het was dus gelukkig al vaker gebeurd
Hahaha,hier moest ik echt om lachen! Ik heb hem ook al verteld dat 12000 het niet gaat worden.Toen zei hij 'Niet geschoten,altijd mis!' Ik schoot in de lach en zei 'Nou,als jij die auto voor 12000 verkoopt,en ze komen erachter wat voor rammelbak het is,schieten ze jou afquote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:39 schreef twiFight het volgende:
Purdey doe ons een plezier en rij die auto in de prak, want als hij dat ding voor 12.000 wil verkopen dan licht hij iemand op!
Fijn dat het goed ging! Ik vind Barendrecht best moeilijk rijden,rij zelf in Rotterdam en een aantal keer een leerling weggebracht daar.Het CBR daarentegen in B'drecht isquote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:27 schreef PolkaDots het volgende:
Ik heb een TTT gedaan en het ging goedMag ook wel na best veel lessen.. Nu wil ik gauw afrijden! (Ik les btw in Barendrecht)
Ik had echt een makkelijke route, het was daarnaast ook erg rustig en er gebeurde vrij weinig ingewikkelds. Hij deed ook een situatiebevraging, moest ik de auto even aan de kant zetten en vroeg hij wat ik had gezien bij de rotonde waar ik net was, en wat ik deed om de doorstroming van het verkeer te beinvloeden of zo. Ik zei "Ehhh er kwam niks aan dus ik reed door..?" -"Ja heel goed! En wat deed je met je versnelling?" -"Ik schakelde terug naar de tweede versnelling want dat doe ik altijd bij een rotonde.." -"Ja prima, nu gaan we straatje keren." Dat laatste deed ik best scheef, net als het parkeren op een lege parkeerplaats, maar ik keek wel heel goed dus was het OK.
Hij had helemaal niks aan te merken, alleen dat ik soms wat sneller moet reageren en wat meer door moet rijden.. Ik hoop dat ik niet ineens op mijn examen een hele moeilijke route krijg..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Dubish op 11-06-2010 20:48:19 ]
Je gaat 3 dagen over je examen doen?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:11 schreef Dubish het volgende:hij gaat eerst ttt reserveren voor ongeveer 1-3juli en dan 10-12 JULI rijexamen!!![]()
Datum is nog niet vast daaromquote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:39 schreef jacobras het volgende:
[..]
Je gaat 3 dagen over je examen doen?
Juistem... Zie het voor je? ...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Fietsen mogen voorzien zijn van richtingaanwijzers.
Dit vond ik idd ook een hele opvallende.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:53 schreef Unknown90 het volgende:
[..]
Juistem... Zie het voor je? ...![]()
Trouwens, zolang het niet verplicht is, zal er niemand zijn die het ten eerste aanschaft of ten tweede überhaupt gebruikt.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:11 schreef Dubish het volgende:
Ja hooorrr, me les ging heel goed, op maar schoonheidsfouten maar dat heeft iedereen. Hij zegt dat ik er klaar voor ben, ik heb net machtiging gegeven aan mijn rijschool, hij gaat eerst TTT reserveren voor ongeveer 1-3juli en dan 10-12 JULI rijexamen!!![]()
Ik ga wel vanaf nu 1-3 lessen per week nemen
![]()
WOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Wat plan je dat snel zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wil ik ook, bij mij duurt het 6 weken vanaf reservering tot examen.
Rotonde afslaan naar rechts is het wel handig opzich, voor bestuurders op de rotonde als ze het kunnen zien.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:53 schreef Unknown90 het volgende:
[..]
Juistem... Zie het voor je? ...![]()
Trouwens, zolang het niet verplicht is, zal er niemand zijn die het ten eerste aanschaft of ten tweede überhaupt gebruikt.
Ja zeker.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:01 schreef Butterfly91 het volgende:
Ik ben sinds ik les wel 'anders' gaan fietsen. Veel meer opletten op andere bestuurders en zelf ook richting aangeven als iemand me tegemoetkomt/achter me rijdt. Heel slecht I know, maar voordat ik leste deed ik dat nauwelijks, alleen als diegene echt dicht achter me reed.
Dat heb ik ook. Vooral het dode hoek kijken bij afslaan / inhalen etc.
Automaat is wel relaxed. In het begin zal je nog wel eens de koppeling in willen trappen als je plotseling moet remmen, die er dus niet isquote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:32 schreef Strantor het volgende:
Hoe is het nou om in een auto zonder stuurbekrachtiging of automaat te rijden als je stuurbekrachtiging/schakelen gewend bent?
Bochten zijn niet zo'n groot probleem zonder stuurbekrachtiging, maar 'parkeren' sjonge jonge , je gaat zweten terwijl je aan de stuurt trektquote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:00 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Automaat is wel relaxed. In het begin zal je nog wel eens de koppeling in willen trappen als je plotseling moet remmen, die er dus niet is
Geen stuurbekrachtiging is gewoon kut. Vol aan dat stuur hengsten voor een bochtje..
Veel mooier dan de Volvo die je eerder wouquote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[ afbeelding ]
whooooo!
die kras zat er al op voor de wijsneuzen
haha dankje! denk dat deze heel wat plezier gaat opleveren.. maar nu even niet denken aan het tankenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:38 schreef Dubish het volgende:
[..]
Veel mooier dan de Volvo die je eerder wou
Haha woon jij tegenover de Korenbloem? Daar rij ik dagelijks langsquote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:48 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
haha dankje! denk dat deze heel wat plezier gaat opleveren.. maar nu even niet denken aan het tanken
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:24 schreef Balenciaga. het volgende:
[..]
Haha woon jij tegenover de Korenbloem? Daar rij ik dagelijks langs![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |