abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juni 2010 @ 00:21:57 #1
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_82530634
Meld hier:
  • Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
  • Hoeveel lessen je hebt gehad.
  • Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
  • Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
  • Wanneer je geslaagd bent.

Eerdere topics van deze reeks:
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27
    28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54
    55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81
    82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 |
    106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2010:
  • GijsMF (8 januari)
  • Janna86 (12 januari)
  • HenkXL (13 januari)
  • Plasterk (14 januari)
  • richbitch (15 januari)
  • Eenskijken (18 januari)
  • Windowmaker (18 januari)
  • Biefstuk (18 januari)
  • Beaudelaire (18 januari)
  • BastiaanL (22 januari)
  • Clannif (25 januari)
  • Jayzbai (26 januari)
  • Bokhorst21 (26 januari)
  • Aardappelbeertje (27 januari)
  • kerkhoffje (28 januari)
  • Cheiron (2 februari)
  • stelus (4 februari)
  • Heroinjunk (10 februari)
  • Bobooo (15 februari)
  • trainfreak (18 februari)
  • Gkhn (23 februari)
  • PWSteal.Ldpinch.D (24 februari)
  • Sjeunie (24 februari)
  • fespo (25 februari)
  • Wokkel1982 (3 maart)
  • GuitarJJ (10 maart)
  • Kevin1Bravo (16 maart)
  • DiabloSam (16 maart)
  • Subbu (19 maart)
  • BlackRhino (25 maart)
  • 2na (30 maart)
  • kaatjejannie (1 april)
  • MellaBella (1 april)
  • Chikita (6 april)
  • Ice-Blue (7 april)
  • Hippos (7 april)
  • FalleNk810i (7 april)
  • Lammmetje (9 april)
  • DiemenZijde (15 april)
  • Hyman (16 april)
  • Spelvout (19 april)
  • Unknown90 (22 april)
  • Jac0bus (4 mei)
  • WhiteJoker (4 mei)
  • monsterd. (4 mei)
  • Opperprutser (10 mei)
  • Joosterd (11 mei)
  • SinOfEnvy (25 mei)
  • House_is_a_feeling (1 juni)

Aankomende examens:
  • 14-06: Eix
  • Vanaf 14-06: Cherrylips
  • 15-06: KimPossible
  • 15-06: Vandergeld (TTT)
  • 16-06: 08gnoT
  • 17-06: Purdey
  • 17-06: Jac0bus (Motor 2/3)
  • 17-06: TheGloaming (TTT)
  • 22-06: Agapimou
  • 24-06: Vandergeld
  • 28-06: TheGloaming
  • 29-06: Trusten
  • 30-06: Jacobras
  • 05-07: FastFox91
  • 09-07: Nero22

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door Merkie op 09-06-2010 00:27:13 ]
  • 2000 light years from home
    pi_82531445
    Ik ben 25 juni geslaagd! 3 jaar geleden..
    De klaagbaak is een machine.
      woensdag 9 juni 2010 @ 00:45:57 #3
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_82531625
    Mijn vriendin kan maar beter haar smoel houden als ik rij. Ik ben zo'n persoon die na 3 keer de auto langs de kant zet en niet verder rijdt. Mag ze nog blij zijn dat ze zelf een rijbewijs heeft, anders zou ze kunnen lopen. Maar goed voorlopig heb ik 'm zelf nog niet
    He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
    He named this world: Forbidden Paradise
    pi_82532902
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 00:45 schreef twiFight het volgende:
    Mijn vriendin kan maar beter haar smoel houden als ik rij. Ik ben zo'n persoon die na 3 keer de auto langs de kant zet en niet verder rijdt. Mag ze nog blij zijn dat ze zelf een rijbewijs heeft, anders zou ze kunnen lopen. Maar goed voorlopig heb ik 'm zelf nog niet
    LOL, zo hoort het
      woensdag 9 juni 2010 @ 06:49:27 #5
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_82533919
    Ik heb nog 3 lessen en verkeer in een continue staat van nervositeit. Nu zit ik ook midden in een belangrijke (alsof ze ooit niet belangrijk zijn ) tentamenweerk, dus dat verklaart ook het e.e.a.

Gisterochtend stond ik half te braken van ellende . Ik haat stress en zenuwen enzo.

Afgelopen vrijdag een onenigheidje gehad met m'n instructeur, want hij weet hoe 'goed ik kan rijden' en doordat ik mezelf (onbewust en ongewild) zo opfok zie ik belangrijke dingen over het hoofd en ga ik slordig rijden. Dus ik zo 'Ja maar ik móet slagen ' en daar was hij het uiteraard niet mee eens. 'NEE, Kim, je mág laten zien wat je kunt, maar je MOET niks. Zie het nou eens gewoon alsof er een andere vriendelijke kerel naast je zit.' 'Ja, maar, ja, maar....' 'Nee je MAG.' 'oh, oké. '
    Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
      woensdag 9 juni 2010 @ 09:29:21 #6
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82535958
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 06:49 schreef Kimpossible het volgende:
    Ik heb nog 3 lessen en verkeer in een continue staat van nervositeit. Nu zit ik ook midden in een belangrijke (alsof ze ooit niet belangrijk zijn ) tentamenweerk, dus dat verklaart ook het e.e.a.

Gisterochtend stond ik half te braken van ellende . Ik haat stress en zenuwen enzo.

Afgelopen vrijdag een onenigheidje gehad met m'n instructeur, want hij weet hoe 'goed ik kan rijden' en doordat ik mezelf (onbewust en ongewild) zo opfok zie ik belangrijke dingen over het hoofd en ga ik slordig rijden. Dus ik zo 'Ja maar ik móet slagen ' en daar was hij het uiteraard niet mee eens. 'NEE, Kim, je mág laten zien wat je kunt, maar je MOET niks. Zie het nou eens gewoon alsof er een andere vriendelijke kerel naast je zit.' 'Ja, maar, ja, maar....' 'Nee je MAG.' 'oh, oké. '
    Heel herkenbaar allemaal! Ik ben ook continue zenuwachtig.Zo'n onderbuik kriebel de hele dag,nergens anders aan kunnen denken.Blegh,ik haat het.

Mijn instructeur zegt maar weinig als ik iets goed doe (Of er is gewoon weinig te melden op dat gebied ) en daarom ligt mijn prestatiedruk wel iets hoger nog.Van de week heb ik lekker staan klagen dat ik nog wel proefexamens wilde doen,maar wel met radio en instructeur moest ook praten.Helaas gaat dat niet door.Volgens hem rij ik veel beter/bewuster/minder roekeloos als die examen-sfeer er is (Examen-sfeer? Graf-sfeer zal hij bedoelen..).Straks om 11.30 weer op pad met instructeur lief..Nog 4 blokken,en een keer examen.En ik zie er zooooo tegenop
    So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
    pi_82538035
    Wat is eigenlijk de reden van alle stress Purdey? Zie je op tegen het mogelijke resultaat of echt gewoon het hele examen?
    Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
      woensdag 9 juni 2010 @ 10:46:38 #8
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82538669
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 10:31 schreef house_is_a_feeling het volgende:
    Wat is eigenlijk de reden van alle stress Purdey? Zie je op tegen het mogelijke resultaat of echt gewoon het hele examen?
    Ik ben bang dat ik stomme fouten ga maken die ik normaal nooit doe.Bochten nemen in z'n drie,motor af laten slaan,te ver doorrijden bij oranje,kruispunten verkeerd inschat..En ik ben bang dat ik slaag,en alles alleen moet gaan doen
    pi_82541473
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 10:46 schreef Purdey het volgende:

[..]
    En ik ben bang dat ik slaag,en alles alleen moet gaan doen
    Dat hoeft toch niet, je kan toch altijd vragen of iemand wil meerijden. Het liefst iemand die ook net zijn of rijbewijs heeft gehaald , (of nog net niet).

Mijn rijles ging wel prima. Enige fout, ik reed door toen een voetganger zijn eerste stap op het zebrapad zette, aan de andere kant van de weg. Ik dacht, ik kan hier máákkelijk nog voor. Instructeur dacht dat ook, maar je MOET stoppen. Bij parken gaat de eerste keer altijd verkeerd en de tweede poging vrij goed. Volgende les dit onderdeel nog perfectioneren.
      woensdag 9 juni 2010 @ 12:05:31 #10
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_82542356
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 10:46 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ik stomme fouten ga maken die ik normaal nooit doe.Bochten nemen in z'n drie,motor af laten slaan,te ver doorrijden bij oranje,kruispunten verkeerd inschat..En ik ben bang dat ik slaag,en alles alleen moet gaan doen
    Fouten ga je sowieso wel maken op je examen, daar hoef je niet bang voor te wezen. Je moet naar mijn idee jezelf over die fouten heen kunnen zetten en door kunnen rijden alsof er niets aan de hand was.
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
    ooo, it's that magic touch.
      woensdag 9 juni 2010 @ 14:18:38 #11
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82549384
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 12:05 schreef monsterd. het volgende:
    Fouten ga je sowieso wel maken op je examen, daar hoef je niet bang voor te wezen. Je moet naar mijn idee jezelf over die fouten heen kunnen zetten en door kunnen rijden alsof er niets aan de hand was.
    Dat vind ik soms ook moeilijk,om me over fouten heen te zetten.Maar dat kan ik gelukkig de laatste tijd meer relativeren

Rijles ging net eigenlijk wel goed.Een auto van rechts bijna geen voorrang verleend.Op het moment dat ik wilde remmen,had mijn instructeur de rem al tot op de bodem ingetrapt 'Waarom doe je dit? Waarom rem je niet gewoon?!' Ook leuk nieuws: Ik heb gelijk gekregen over de pijl op de weg.Ik begon er iets te laat over,maar ben er toch nog maar even heengegaan,en wees het aan.Hij zei van te voren heel kinderachtig 'Gaan we lekker pijltjes kijken op de weg.Ik weet toch wel dat ik gelijk heb..' Maar ik wist ook dat ik gelijk had.Eenmaal daar aangekomen zei ik 'Kijk,pijl rechtdoor,en naar rechts.' Hij zei alleen maar 'Ja,indd..Nou,leuk voor je.Heb je gelijk.' Toen ik zei dat ik het jammer vond dat we er niet om hadden gewed zei hij 'Ja,heel jammer.Wil je je nu weer gewoon concentreren?'
    Mannetje,hij vind het zo moeilijk om mij gelijk te geven
      woensdag 9 juni 2010 @ 15:21:42 #12
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_82553123
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 14:18 schreef Purdey het volgende:

[..]
    Dat vind ik soms ook moeilijk,om me over fouten heen te zetten.Maar dat kan ik gelukkig de laatste tijd meer relativeren
    Toch proberen je erover heen te zetten. Ik had het namelijk ook, tijdens mijn examen(s) was ik ook heel vatbaar voor de reactie en emotie van de examinator.. Keek hij een beetje zuur, dan reed ik een beetje zuur etc. Tijdens mijn laatste rijlessen het daar toch nog even met mijn rijinstructeur over gehad.. Ik zag het zelf namelijk niet zo, maar toen was alles in ineens duidelijk. Daarom is het ook om ten alle tijden zelf te rijden zoals jij het zelf goed vindt, en niet hoe een ander erop reageert. Jij zit immers achter het stuur!
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
      woensdag 9 juni 2010 @ 16:00:31 #13
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82554984
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 15:21 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Toch proberen je erover heen te zetten. Ik had het namelijk ook, tijdens mijn examen(s) was ik ook heel vatbaar voor de reactie en emotie van de examinator.. Keek hij een beetje zuur, dan reed ik een beetje zuur etc. Tijdens mijn laatste rijlessen het daar toch nog even met mijn rijinstructeur over gehad.. Ik zag het zelf namelijk niet zo, maar toen was alles in ineens duidelijk. Daarom is het ook om ten alle tijden zelf te rijden zoals jij het zelf goed vindt, en niet hoe een ander erop reageert. Jij zit immers achter het stuur!
    Mooi advies Monsterd
    Ik ben sowieso nogal vatbaar voor andermans emoties.Als iemand chagerijnig is,dan wordt ik dat automatisch ook.Als mn instructeur zit te mokken,ga me daar aan irriteren,en kan ik me niet meer concentreren.De laatste lessen gaat dat gelukkig goed.Ik ben ook wel bewuster van alles wat ik doe,kijk meer,let meer op dingen.En ga er niet meer klakkeloos vanuit dat er iemand naast me zit die toch wel remt als het fout gaat Vind het ook wel lastig om dingen te verklaren.Netals vanmorgen dat ik die auto bijna vergat voorrang te verlenen,toen vroeg mn instructeur waarom ik dat deed.Ik kan dan niet uitleggen waarom.Ik doe niet alles met een reden,denk niet over alles heel precies na.Wordt ook altijd lacherig van situatiebesprekingen,als ik een kruispunt heb gepasseerd en instructeur met een bloedserieus gezicht vraagt hoe ik het nemen van dat kruispunt heb ervaren.Ik voel daar gewoon niks bij
    Wat zouden jullie op zo'n moment zeggen? Hoe je een bepaalde situatie hebt ervaren?
      woensdag 9 juni 2010 @ 16:16:21 #14
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_82555769
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 16:00 schreef Purdey het volgende:

[..]

Mooi advies Monsterd
    Ik ben sowieso nogal vatbaar voor andermans emoties.Als iemand chagerijnig is,dan wordt ik dat automatisch ook.Als mn instructeur zit te mokken,ga me daar aan irriteren,en kan ik me niet meer concentreren.De laatste lessen gaat dat gelukkig goed.Ik ben ook wel bewuster van alles wat ik doe,kijk meer,let meer op dingen.En ga er niet meer klakkeloos vanuit dat er iemand naast me zit die toch wel remt als het fout gaat Vind het ook wel lastig om dingen te verklaren.Netals vanmorgen dat ik die auto bijna vergat voorrang te verlenen,toen vroeg mn instructeur waarom ik dat deed.Ik kan dan niet uitleggen waarom.Ik doe niet alles met een reden,denk niet over alles heel precies na.Wordt ook altijd lacherig van situatiebesprekingen,als ik een kruispunt heb gepasseerd en instructeur met een bloedserieus gezicht vraagt hoe ik het nemen van dat kruispunt heb ervaren.Ik voel daar gewoon niks bij
    Wat zouden jullie op zo'n moment zeggen? Hoe je een bepaalde situatie hebt ervaren?
    Alsje!

Nouja, ik zei ook gewoon eerlijk dat ik het niet zo spannend vond als dat het zou moeten zjin dan. Gewoon vertellen wat je hebt gezien ofzo. Tja, het is niets anders toch
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
    pi_82561079
    Ben ik trouwens de enige die bochten voortaan in z'n 3 neemt? In mijn lesauto moest het wel in z'n 2, maar ik heb het idee dat een benzine véél harder afremt.
      woensdag 9 juni 2010 @ 18:09:08 #16
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_82561104
    Ligt er aan wat voor bocht, als het gewoon een kromming van de weg is waar je op rijdt dan ga ik echt niet terugschakelen, bij een kruispunt kan het wel handig zijn.
    2000 light years from home
    pi_82561297
    Rotondes, T-Splitsingen, etc

Dit wel als er niets aan komt natuurlijk, anders ga ik wel terug naar zijn 2
      woensdag 9 juni 2010 @ 18:15:31 #18
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82561340
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 16:16 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Alsje!

Nouja, ik zei ook gewoon eerlijk dat ik het niet zo spannend vond als dat het zou moeten zjin dan. Gewoon vertellen wat je hebt gezien ofzo. Tja, het is niets anders toch
    Ik vind het ook weinig opwindend indd Maar dan sta je langs de kant,en vraagt hij letterlijk: 'Hoe heb het ervaren?' Leuk is gek,spannend is het ook niet,grappig is het niet,ik zeg meestal 'Ja,wel goed..' Gekke vraag.Netals dat hij mij geen nacontrole ziet doen,en toch gaat vragen 'Heb je je nacontrole gedaan?' 'Heb je het me zien doen?' 'Nee'.' Nou dan,denk ik dan.Waarom vraag je het dan?! Of als ik ergens een voetganger/fietser/auto over het hoofd zie 'Heb je die niet gezien?' Nee,ik vind het gewoon leuk om iemand haast dood te rijden
    pi_82561605
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:08 schreef Spelvout het volgende:
    Ben ik trouwens de enige die bochten voortaan in z'n 3 neemt? In mijn lesauto moest het wel in z'n 2, maar ik heb het idee dat een benzine véél harder afremt.
    Een benzine remt harder? Dat hangt van je remschijven* en het gewicht van de auto af Over het algemeen hebben diesels meer trekkracht in lage toeren, dus zou je met een diesel éérder door een bocht kunnen in z'n 3 dan in een benzine. Maar dit is modelafhankelijk: een moderne benzineauto doet het soms beter dan een 10 jaar oude diesel.

* en de intactheid van de andere remonderdelen, zoals vloeistofdruk en remblokken
    Killing as few patients as possible.
    pi_82561767
    Purdey, ik lees dat je gelijk hebt gekregen over die pijlen, mooi joh! Valt me echt 100% mee.

Wat je examenvrees betreft: bedenk dat je instructeur er van overtuigd is dat je het kan halen, anders vraagt ie het examen echt niet aan. Hij is er niet op uit om zijn eigen slagingspercentage omlaag te halen, echt niet.
    Het examen zelf moet je zien als een toneelstukje waarbij je alleen maar laat zien wat je allemaal geleerd hebt.
    Kijk, je instructeur weet dat je kan rijden, jij weet dat je kan rijden maar die lul van het cbr gelooft jullie niet op jullie blauwe ogen dus moet je het gewoon even laten zien.

Fouten maken mag, iedereen maakt fouten. Belangrijkste is hoe je zelf die fouten weer oplost.
    Het gaat er om dat je laat zien dat jij je veilig en zelfstandig door het verkeer kan begeven, een paar foutjes worden je echt wel vergeven hoor.
      woensdag 9 juni 2010 @ 18:29:37 #21
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_82561881
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:15 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik vind het ook weinig opwindend indd Maar dan sta je langs de kant,en vraagt hij letterlijk: 'Hoe heb het ervaren?' Leuk is gek,spannend is het ook niet,grappig is het niet,ik zeg meestal 'Ja,wel goed..' Gekke vraag.Netals dat hij mij geen nacontrole ziet doen,en toch gaat vragen 'Heb je je nacontrole gedaan?' 'Heb je het me zien doen?' 'Nee'.' Nou dan,denk ik dan.Waarom vraag je het dan?! Of als ik ergens een voetganger/fietser/auto over het hoofd zie 'Heb je die niet gezien?' Nee,ik vind het gewoon leuk om iemand haast dood te rijden
    Haha ja blijft altijd zo stom:
    "Heb je die fietser achter je gezien?" "nee". "oh oke".
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
      woensdag 9 juni 2010 @ 18:37:01 #22
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82562169
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:29 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Haha ja blijft altijd zo stom:
    "Heb je die fietser achter je gezien?" "nee". "oh oke".
    'Oh oké.Ik dacht ik vraag het even.' Vanmorgen ook,haaientanden over het hoofd gezien.'Had je die haaientanden niet gezien?' 'Nee.' 'Niet? Oké,ja dat kan..' En dan valt het gesprek weer stil tot de volgende doodzonde die ik bega
    pi_82562379
    MelR kan het volgdittopic knopje niet vinden dus dan maar even zo!
      woensdag 9 juni 2010 @ 18:46:26 #24
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_82562573
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:42 schreef MelR het volgende:
    MelR kan het volgdittopic knopje niet vinden dus dan maar even zo!
    Rechts van invoeren, bij het schrijven van je bericht
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
      woensdag 9 juni 2010 @ 18:46:36 #25
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82562584
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:26 schreef vannelle het volgende:
    Purdey, ik lees dat je gelijk hebt gekregen over die pijlen, mooi joh! Valt me echt 100% mee.

Wat je examenvrees betreft: bedenk dat je instructeur er van overtuigd is dat je het kan halen, anders vraagt ie het examen echt niet aan. Hij is er niet op uit om zijn eigen slagingspercentage omlaag te halen, echt niet.
    Het examen zelf moet je zien als een toneelstukje waarbij je alleen maar laat zien wat je allemaal geleerd hebt.
    Kijk, je instructeur weet dat je kan rijden, jij weet dat je kan rijden maar die lul van het cbr gelooft jullie niet op jullie blauwe ogen dus moet je het gewoon even laten zien.

Fouten maken mag, iedereen maakt fouten. Belangrijkste is hoe je zelf die fouten weer oplost.
    Het gaat er om dat je laat zien dat jij je veilig en zelfstandig door het verkeer kan begeven, een paar foutjes worden je echt wel vergeven hoor.
    Dankjewel VanNelle! Mooie reactie Fijn om eens met een 'echte' instructeur te praten (Ahh nee,dat is zielig voor mn eigen inst.) Ik heb het aanvragen enigzins afgedwongen,instructeur lief zelf wilde dat ik eerst foutloos zou rijden,en dán zou hij het aanvragen.Maar daar had ik na 90 rijlessen gewoonweg geen zin meer in Als het niet gaat zoals het moet,dan moet het maar zoals het gaat.Het gaat nu eigenlijk best lekker,op kleine foutjes na Ik probeer maar niet te veel na te denken bij horror Nazi verhalen over examinatoren,een keer een naast me gehad met TTT en die was relaxed.Mijn instructeur doet er ook wel moeite voor om al die gasten van het CBR te vriend te houden Ik denk dat het normaal is om een gezonde spanning te hebben voor een examen.Ik ga me ook niet meer bezig houden met pillen,drankjes en bananen.Een blikje Red Bull,een paar Dextro tabletjes,en that's it
    pi_82562921
    Dat van anderen aantrekken had ik ook last van op m'n laatste examen! M'n instructeur was een kil, stil persoon en kwam ook totaal geen woord uit. Dat hielp mij dus ook helemaal niet he! Ik dacht dat ik van alles fout deed maar toen ging ik eens goed letten op waar hij me allemaal heen stuurde en dat was altijd semi-richting het CBR, alsof hij me meer kansen wou geven omdat 'ie er nog niet helemaal zeker over was. Dit igng ik gebruiken en ik reed verder zo goed mogelijk ook al ging het enorm stroef maar zo heb ik hem uiteindelijk wel gehaald!

Volvo maar laten staan trouwens, hoewel die auto veel meer karakter had kraakte er iets te veel aan.. Even verder gezocht en nu staat er bijna een hele mooie Mitsubishi Lancer voor m'n deur. Bijna, want ik mag hem vrijdag ophalen
      woensdag 9 juni 2010 @ 18:58:17 #27
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_82563080
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:

Volvo maar laten staan trouwens, hoewel die auto veel meer karakter had kraakte er iets te veel aan.. Even verder gezocht en nu staat er bijna een hele mooie Mitsubishi Lancer voor m'n deur. Bijna, want ik mag hem vrijdag ophalen
    Leuk! gefeliciteerd!
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
      woensdag 9 juni 2010 @ 18:59:46 #28
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82563162
    quote:
    Wat goed! Vrijdag is lekker snel ook,gefeliciteerd!
    Even ge-googled,en leuke auto!
    pi_82563313
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:58 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Leuk! gefeliciteerd!
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:59 schreef Purdey het volgende:

[..]

Wat goed! Vrijdag is lekker snel ook,gefeliciteerd!
    Even ge-googled,en leuke auto!
    Thanks vrijdag meteen even grondige schoonmaak want volgens mij lag er een lijk in.

Oh, en weer een ervaring erbij vandaag even ergens anders op letten en bijna op een auto voor me geknald
    pi_82563399
    Vandaag toch maar even inparkeren geoefend omdat ik dinsdag TTT heb, nou dat word morgen nog even 2 uurtjes oefenen want vlekkeloos was het nog niet bepaald
      woensdag 9 juni 2010 @ 19:06:52 #31
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82563485
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 19:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
    Thanks vrijdag meteen even grondige schoonmaak want volgens mij lag er een lijk in.

Oh, en weer een ervaring erbij vandaag even ergens anders op letten en bijna op een auto voor me geknald
    Een lijk? En dan vind je op iemand knallen een ervaring
    pi_82563492
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 19:04 schreef Vandergeld het volgende:
    Vandaag toch maar even inparkeren geoefend omdat ik dinsdag TTT heb, nou dat word morgen nog even 2 uurtjes oefenen want vlekkeloos was het nog niet bepaald
    Elke auto heeft z'n eigen referentiepunten die je kan gebruiken bij het inparkeren! Bij m'n leswagen was dat een alarmstickertje. Als die gelijk stond aan de achterkant van de andere auto (mits achteruit inparkeren) meteen insturen en je kwam altijd goed uit. Terugsturen als de spiegel gelijk stond met de andere auto, worked every time
    pi_82563575
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 19:06 schreef Purdey het volgende:

[..]

Een lijk? En dan vind je op iemand knallen een ervaring
    Ja jezus.. muffe geur overal trash ('t kon zo je lesauto zijn als het een golf was!) en het handschoenvakje was volgens mij de wc van een kat.. of het waren kruimels van koekjes oid maar het leek meer op die zandkorrels

Maar ik ga dat ding helemaal oppoetsen en schoonmaken en alles. En daarna nooit meer mij kennende.
    pi_82563576
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 19:07 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Elke auto heeft z'n eigen referentiepunten die je kan gebruiken bij het inparkeren! Bij m'n leswagen was dat een alarmstickertje. Als die gelijk stond aan de achterkant van de andere auto (mits achteruit inparkeren) meteen insturen en je kwam altijd goed uit. Terugsturen als de spiegel gelijk stond met de andere auto, worked every time
    Ja ik heb ook wel referentiepunten gehad, maar stuurde af en toe te langzaam of te snel, was ook pas 1e keer dat ik moest inparkeren, morgen eens kijken hoe het dan verloopt
    pi_82564207
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:46 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dankjewel VanNelle! Mooie reactie Fijn om eens met een 'echte' instructeur te praten (Ahh nee,dat is zielig voor mn eigen inst.)
    Graag gedaan hoor, kleine moeite.
    Ik ben op dit moment geen instructeur meer maar mag het nog wel. Zit er zelfs aan te denken om het maar weer te gaan doen ook want het is best wel een dankbaar beroep.
    Je eigen instructeur zal ook wel goed zijn, hij heeft niet voor niks z'n bevoegdheid.
    Al vind ik wel dat hij erg nonchalant omgaat met dingen die je niet gezien hebt. Plus het feit dat hij blijkbaar alleen maar praat als er wat fout gaat, da's toch niet gezellig?
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:46 schreef Purdey het volgende: Ik heb het aanvragen enigzins afgedwongen,instructeur lief zelf wilde dat ik eerst foutloos zou rijden,en dán zou hij het aanvragen.Maar daar had ik na 90 rijlessen gewoonweg geen zin meer in Als het niet gaat zoals het moet,dan moet het maar zoals het gaat.Het gaat nu eigenlijk best lekker,op kleine foutjes na
    Prima dat je voor jezelf opkomt.
    Als hij echt wou wachten tot je foutloos rijdt dan zou je examen pas aangevraagd worden als pasen en pinksteren op 1 dag vallen. Niemand, maar dan ook niemand rijdt foutloos. Ook hij niet, ook je examinator niet.
    Degene die beweert wél foutloos te rijden is een leugenaar.
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:46 schreef Purdey het volgende: Ik probeer maar niet te veel na te denken bij horror Nazi verhalen over examinatoren,een keer een naast me gehad met TTT en die was relaxed.Mijn instructeur doet er ook wel moeite voor om al die gasten van het CBR te vriend te houden
    Die horrorverhalen komen ws. van mensen die terecht zijn gezakt maar dat niet willen toegeven en dus de examinator maar zwart maken.
    De ene examinator is leuker dan de andere, da's een feit. Maar ze doen allemaal hun werk en zullen je echt niet onterecht laten zakken.
    Een examen kan ook heel gezellig zijn, ik heb wel eens een examen gehad waarbij de examinator en ik door een grap allebei de slappe lach kregen. 20 minuten lang kreeg de kandidaat alleen maar aanwijzingen met de hand, linksaf, rechtsaf. Hij kwam gewoon niet meer uit z'n woorden.
    En idd, geslaagd.
    Ik heb ook wel eens een examen gehad waarna de examinator twijfelde of het goed genoeg was of niet.
    Hij vroeg aan mij hoe die persoon normaal reed. Mijn reactie: Normaal veel beter, denk dat ze stress had door dit examen, dit is niet haar normale manier van doen.
    Dit was de waarheid trouwens, ook ik wil geen mensen op de weg die er nog niet klaar voor zijn.
    Ook zij was geslaagd.
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:46 schreef Purdey het volgende: Ik denk dat het normaal is om een gezonde spanning te hebben voor een examen.Ik ga me ook niet meer bezig houden met pillen,drankjes en bananen.Een blikje Red Bull,een paar Dextro tabletjes,en that's it
    Een gezonde spanning is heel normaal. Het zou zelfs vreemd zijn als je dat niet hebt.
    Het is alleen jammer als die spanning je "optreden" verstoord waardoor je beneden de maat rijdt.
    Daarom zeg ik ook: Je instructeur en jij zelf weten dat je kan rijden, maar je moet dat even laten zien omdat de examinator jullie niet op jullie blauwe ogen gelooft.

Andere aanpak:
    Die man/vrouw naast je is geen examinator maar een andere instructeur. Oftewel: je bent gewoon aan het lessen en hij/zij kijkt hoe ver je bent.

Dit soort mindgames moet je gewoon met jezelf spelen om de spanning een beetje er af te halen.
    Vraag anders eens een andere instructeur van je rijschool, kun je hem als "examinator" gebruiken.
    pi_82564411
    quote:
    Dat van anderen aantrekken had ik ook last van op m'n laatste examen! M'n instructeur was een kil, stil persoon en kwam ook totaal geen woord uit. Dat hielp mij dus ook helemaal niet he! Ik dacht dat ik van alles fout deed maar toen ging ik eens goed letten op waar hij me allemaal heen stuurde en dat was altijd semi-richting het CBR, alsof hij me meer kansen wou geven omdat 'ie er nog niet helemaal zeker over was. Dit igng ik gebruiken en ik reed verder zo goed mogelijk ook al ging het enorm stroef maar zo heb ik hem uiteindelijk wel gehaald!

Niet alle examinatoren zijn idd even gezellig maar ze doen wel hun werk.
    Persoonlijk vind ik dat ze het best wel een beetje gezellig mogen maken in de auto, scheelt een hoop stress bij de kandidaat.
    Jij hebt het goed opgevangen, gefeliciteerd!!!
    pi_82565361
    Ik heb weer een hoop posts gemist.
    Gefeliciteerd geslaagden .
    Morgenochtend mag ik weer
      woensdag 9 juni 2010 @ 19:48:45 #38
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_82565682
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 19:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ja jezus.. muffe geur overal trash ('t kon zo je lesauto zijn als het een golf was!) en het handschoenvakje was volgens mij de wc van een kat.. of het waren kruimels van koekjes oid maar het leek meer op die zandkorrels

Maar ik ga dat ding helemaal oppoetsen en schoonmaken en alles. En daarna nooit meer mij kennende.
    Dat had ik mezelf toen ook voorgenomen, vervolgens heb ik een semi-grondige schoonmaak gehouden. NIet alles afgemaakt en nu moet hij nog steeds + dat hij van buiten ook weer schoongemaakt moet worden!

En dan al een aantal weken...
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
    pi_82568103
    Zo dat gaat snel hier! Even een tvp'tje, en zaterdag weer voor het eerst in 2 weken rijles
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
    pi_82571614
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:22 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Een benzine remt harder? Dat hangt van je remschijven* en het gewicht van de auto af Over het algemeen hebben diesels meer trekkracht in lage toeren, dus zou je met een diesel éérder door een bocht kunnen in z'n 3 dan in een benzine. Maar dit is modelafhankelijk: een moderne benzineauto doet het soms beter dan een 10 jaar oude diesel.

* en de intactheid van de andere remonderdelen, zoals vloeistofdruk en remblokken
    Ik bedoelde uiteraard dat 'ie harder afremt op de motor
      woensdag 9 juni 2010 @ 21:19:51 #41
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_82572335
    Het was bij mij ook altijd stil in de auto hoor. Ik kreeg nooit complimenten. Af en toe wel een praatje, maar het was zelden 'gezellig' tijdens de rijles. Heel soms bij een nabespreking kreeg ik wel te horen wat ik wel goed deed. Nou hoef ik ook niet constant te horen wat goed gaat, maar het schept wel een andere sfeer tijdens het rijden, want als hij weer wat zei had ik gelijk "oh shit, wat heb ik nu weer fout gedaan."

Ik krijg het idee dat examinatoren wel wat meer rekening mogen houden met de positie van de afrijder. Ze weten dat die mensen doodzenuwachtig zijn, ze weten dat er vaak veel van afhangt. Krijgen die mensen uberhaupt wel sociale training? Een simpele "neem je tijd, je zakt niet als je even een klein foutje maakt" kan bij een afrijder al heel veel spanning wegnemen waardoor de afrijder veel beter kan laten zien wat hij/zij nou ècht kan. Daar gaat het toch om uiteindelijk?
    He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
      woensdag 9 juni 2010 @ 21:35:15 #42
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82573898
    @Van Nelle:
    Jammer dat je geen instructeur meer bent,was je toe aan iets anders? Het lijkt mij stiekem best een leuk beroep.Mn instructeur praat overigens wel hoor,het is alleen dat hij af en toe niet te genieten is door een ochtendhumeur/kater/slecht weer.Ik vond het gewoon tijd om af te rijden,en na even op hem inpraten wilde hij gelukkig een datum prikken.Het is natuurlijk ook makkelijk anderen de schuld te geven van je eigen fouten.Dat gebeurt ook in het dagelijkse leven.En ik doe het zelf ook.Mn instructeur heeft dat inmiddels ook door,dus als ik iets fout doe zegt hij meestal gelijk 'Ik neem álle schuld op me.'
    Een andere fout die ik tot een paar weken geleden maakte was dat ik standaard om alles in discussie ging,waardoor rijlessen verandere in een soort van Battle tussen ons.Tot hij een paar weken geleden ineens zei dat hij daar geen zin meer in had,en dat ik maar moest accepteren dat hij gelijk heeft.Gelukkig heb ik al zoveel lessen achter de rug dat ik de hele omgeving rond het CBR op mn duimpje ken.Ik kan haast elk bochtje,elk zebrapad,elk pijltje en elk kruispunt zo opsommen.In welke regio heb je zelf ooit als instructeur gewerkt?
    pi_82581359
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 21:35 schreef Purdey het volgende:
    @Van Nelle:
    Jammer dat je geen instructeur meer bent,was je toe aan iets anders? Het lijkt mij stiekem best een leuk beroep.Mn instructeur praat overigens wel hoor,het is alleen dat hij af en toe niet te genieten is door een ochtendhumeur/kater/slecht weer.Ik vond het gewoon tijd om af te rijden,en na even op hem inpraten wilde hij gelukkig een datum prikken.Het is natuurlijk ook makkelijk anderen de schuld te geven van je eigen fouten.Dat gebeurt ook in het dagelijkse leven.En ik doe het zelf ook.Mn instructeur heeft dat inmiddels ook door,dus als ik iets fout doe zegt hij meestal gelijk 'Ik neem álle schuld op me.'
    Een andere fout die ik tot een paar weken geleden maakte was dat ik standaard om alles in discussie ging,waardoor rijlessen verandere in een soort van Battle tussen ons.Tot hij een paar weken geleden ineens zei dat hij daar geen zin meer in had,en dat ik maar moest accepteren dat hij gelijk heeft.Gelukkig heb ik al zoveel lessen achter de rug dat ik de hele omgeving rond het CBR op mn duimpje ken.Ik kan haast elk bochtje,elk zebrapad,elk pijltje en elk kruispunt zo opsommen.In welke regio heb je zelf ooit als instructeur gewerkt?
    Wow als je de omgeving rond het CBR zo goed kent zal je zeker slagen!
      woensdag 9 juni 2010 @ 23:31:53 #44
    251574 Zuunigerd
    Ons is zuunig
    pi_82585991
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 18:08 schreef Spelvout het volgende:
    Misschien heeft jouw auto een heel korte tweede versnelling
    Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
    TS verdient een standbeeld.
      woensdag 9 juni 2010 @ 23:59:10 #45
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_82588354
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 19:21 schreef vannelle het volgende:

Een examen kan ook heel gezellig zijn, ik heb wel eens een examen gehad waarbij de examinator en ik door een grap allebei de slappe lach kregen. 20 minuten lang kreeg de kandidaat alleen maar aanwijzingen met de hand, linksaf, rechtsaf. Hij kwam gewoon niet meer uit z'n woorden.
    En idd, geslaagd.
    Nu ben ik toch wel benieuwd naar die grap
    pi_82601352
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 23:31 schreef Zuunigerd het volgende:

[..]

Misschien heeft jouw auto een heel korte tweede versnelling
    eerder ging ik met mijn auto ook netjes overal in zijn 2 de bochten door enz.
    Laatst deed mijn auto niks meer, kaput en moest flink gerepareerd worden. Nieuwe startmotor, nieuwe accu en een of andere vacuumslang vervangen, die bleek gescheurd.

Sindsdien staat hij stationair al hoger in de toeren (dat was door die kapotte vacuumslang ook wel errug laag en sloeg hij af en toe uit het niks af) en in zijn 2 dus ook sneller. Vaak moet ik dan ook op een rotonde ed doorschakelen naar zijn 3 om een beetje zuinig te rijden...

Dus ook ik rijdt nu vaker een bochtje in zijn 3.
    Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
    motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
      donderdag 10 juni 2010 @ 10:13:26 #47
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82604860
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 22:49 schreef Dubish het volgende:

[..]

Wow als je de omgeving rond het CBR zo goed kent zal je zeker slagen!
    Ligt er nog een beetje aan waar de examinator me heen stuurt.Als ik in Rotterdam Overschie blijf,en bijv. naar R'dam Airport moet is dat relaxed.Maar wordt ik richting Kralingen/Crooswijk wordt gestuurd is dat iets minder.Veel kleine k*t straatjes,kindjes op straat,vervelende kruispunten,drukte.Wat wel grappig is,is dat als ik van mijn huis via de snelweg naar Overschie moet,dat mn instructeur dan elke keer alsnog gaat vertellen waar ik links en rechts moet Ik heb daar zo'n beetje 'n geul gereden
    pi_82609337
    Theorie vandaag gehaald! Verjaardagskadootje aan mezelf van mijzelf
    Nu maar alvast mentaal voorbereiden op het praktijkexamen
    Waarom niet?
      donderdag 10 juni 2010 @ 12:24:59 #49
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_82610470
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 12:00 schreef Maxco het volgende:
    Theorie vandaag gehaald! Verjaardagskadootje aan mezelf van mijzelf
    Nu maar alvast mentaal voorbereiden op het praktijkexamen
    Nou, gefeliciteerd met je theorie en je verjaardag dan maar!
    pi_82610834
    Gefeliciteerd Maxco

Vanochtend weer gereden. Op sommige momenten ging het echt heel lekker en op bepaalde momenten zat ik echt ongelofelijk te prutsen. Ik moest een stopopdracht doen, dus ik een beetje spelen met de koppeling, maar dat wilde niet dus hij sloeg af .
    Daarna nog een keer motor af laten slaan tijdens parkeren (vooruit). Dat gaat nog niet vlekkeloos, maar wel beter dan de vorige keer.
    Tevens, klevende vrachtauto's , sowieso klevers
      donderdag 10 juni 2010 @ 12:39:30 #51
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82611209
    Gefeliciteerd Maxco!
    pi_82612237
    Bedankt allemaal Ik had trouwens 4 fout bij de gevarenherkenning en 1 fout bij die andere vragen.
    Veel mensen waren gezakt en iemand al voor de 10e keer
    Waarom niet?
    pi_82612356
    Gefeliciteerd Maxco!

Ben echt heel erg benieuwd hoe iedereen het gaat doen de komende tijd!
    pi_82615197
    Morgen 11.40 2e rijexamen. Heb er veel vertrouwen in, veel meer dan de eerste keer. Rij-instructeur zei gisteren tegen me "hoop dat je het vrijdag ook zo goed doet" en gelukkig weet hij heel goed waar hij over praat
      donderdag 10 juni 2010 @ 14:57:11 #55
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82618076
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 12:59 schreef Maxco het volgende:
    Bedankt allemaal Ik had trouwens 4 fout bij de gevarenherkenning en 1 fout bij die andere vragen.
    Veel mensen waren gezakt en iemand al voor de 10e keer
    Voor de tiende keer? Ja,die heb je er altijd tussen zitten.En zijn er blijkbaar nog trots op ook.Ik zou er niet zo mee te koop lopen,vertel ook zelden aan mensen hoeveel rijlessen ik er al op heb zitten
    M'n instructeur zei laatst dat theorie best moeilijk is,en dat ie het knap vond dat ik het in een keer had gehaald.Een leerling van hem,student geneeskunde heeft er zes keer over gedaan
      donderdag 10 juni 2010 @ 14:57:52 #56
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82618120
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 13:58 schreef EvilWasp het volgende:
    Morgen 11.40 2e rijexamen. Heb er veel vertrouwen in, veel meer dan de eerste keer. Rij-instructeur zei gisteren tegen me "hoop dat je het vrijdag ook zo goed doet" en gelukkig weet hij heel goed waar hij over praat
    Wat goed dat je er veel vertrouwen in hebt,en je instructeur ook! Heel veel succes morgen!
    pi_82620158
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 21:35 schreef Purdey het volgende:
    @Van Nelle:
    In die periode had ik privé wat strubbelingen waardoor ik redelijk gespannen was. Daardoor stond ik tijdens het lessen een paar keer op het punt m'n geduld te verliezen en dat kun je als instructeur niet maken vind ik, de leerling verdient dat niet.
    Het is nooit daadwerkelijk gebeurd maar zat er wel aan te komen dus heb ik besloten om er maar (tijdelijk?) mee te stoppen.
    Nu klopt alles weer dus ik zou kunnen overwegen om de draad weer op te pakken maar daar zou ik dan mijn vaste baan voor moeten opgeven en da's niet zo slim volgens mij.
    Zelf heb ik les gegeven rond Bergen op Zoom/Roosendaal en ook in Breda was ik wel eens te vinden.
    pi_82620554
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 23:59 schreef jacobras het volgende:

[..]

Nu ben ik toch wel benieuwd naar die grap
    Was een typisch gevalletje: daar had je bij moeten zijn.

We hadden het over blessures die we ooit gehad hadden en mijn lijstje was aardig lang.
    Die examinator zei dat hij tot dusver alleen nog maar een hymen gescheurd had.
    Ik vroeg dus wat dat was want dat wist ik echt niet.......
    Zoek je't zelf even op jacobras?
      donderdag 10 juni 2010 @ 16:48:38 #59
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_82623840
    Haha blij dat ik toen niet reed want als ik toen had geweten wat het betekende had ik achter het stuur ook in een deuk gelegen en als een natte dweil de weg over gereden
    pi_82626111
    Was idd echt geweldig!
    Toen hij vertelde wat het was schoot ik zo in de lach dat ik bijna heel z'n nek volproestte en door die reaktie ging hij ook helemaal los.
    Als ik het zo vertel klinkt het niet echt grappig maar je had er bij moeten zijn.
    pi_82627805
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 17:30 schreef vannelle het volgende:
    Was idd echt geweldig!
    Toen hij vertelde wat het was schoot ik zo in de lach dat ik bijna heel z'n nek volproestte en door die reaktie ging hij ook helemaal los.
    Als ik het zo vertel klinkt het niet echt grappig maar je had er bij moeten zijn.
    Nou, ik zit hier in de trein toch nog een beetje te grijnzen hoor!

Net de laatste rijles gehad voor de komende 4 weken. Nu eerst een goede doelen computerproject doen aan de andere kant van de wereld! Indonesia here I come!

Deze les 2x de grote rontonde van zwolle geoefend en smalle onoverzichtelijke landweggetjes.

volgende keer voor het eerst 2 uur achter elkaar!
    pi_82630452
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 19:04 schreef Vandergeld het volgende:
    Ging stukken beter vandaag, op naar dinsdag
    pi_82631849
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 18:02 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Nou, ik zit hier in de trein toch nog een beetje te grijnzen hoor!

Net de laatste rijles gehad voor de komende 4 weken. Nu eerst een goede doelen computerproject doen aan de andere kant van de wereld! Indonesia here I come!

Deze les 2x de grote rontonde van zwolle geoefend en smalle onoverzichtelijke landweggetjes.

volgende keer voor het eerst 2 uur achter elkaar!
    heel veel succes en veel plezier in Indonesie !
    Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
    motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
    pi_82653284
    vanochtend rijexamen gehaald
    lama
      vrijdag 11 juni 2010 @ 10:06:13 #65
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82653538
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 09:59 schreef lbeew het volgende:
    Wat heerlijk! Gefeliciteerd!
    pi_82653808
    quote:
    congraats!

vanavond _EINDELIJK_ my ticket to freedom ophalen! nja meer ticket om te bobben eigenlijk
      vrijdag 11 juni 2010 @ 11:27:01 #67
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82656867
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 10:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

congraats!

vanavond _EINDELIJK_ my ticket to freedom ophalen! nja meer ticket om te bobben eigenlijk
    Spannend! Wel te gek hoor,een eigen autootje
    Ik mag straks om 13:00 de weg weer op,nog drie blokken.Vandaag,maandag en dinsdag.Nog zes dagen..It's the final countdown!
      vrijdag 11 juni 2010 @ 11:53:24 #68
    286844 Kimpossible
    Van lurker tot poster.
    pi_82658079
    Ik heb nog maar 1 keer rijles:O.

Het ging vanochtend gelukkig goed! Dat scheelt. Af en toe nog wel schoonheidsfoutjes, maar ik heb inmiddels toch wel goede hoop.

Succes vanmiddag Purdey! Hoop dat het een beeetje gezellig is nog!

Alle geslaagden gefeliciteerd en degene die nu aan het afrijden is, succes! Ben benieuwd/
    Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
      vrijdag 11 juni 2010 @ 12:19:32 #69
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82659359
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 11:53 schreef Kimpossible het volgende:
    Ik heb nog maar 1 keer rijles:O.

Het ging vanochtend gelukkig goed! Dat scheelt. Af en toe nog wel schoonheidsfoutjes, maar ik heb inmiddels toch wel goede hoop.

Succes vanmiddag Purdey! Hoop dat het een beeetje gezellig is nog!

Alle geslaagden gefeliciteerd en degene die nu aan het afrijden is, succes! Ben benieuwd/
    Jij gaat ook dinsdag al rijden hé
    Zal vast wel gezellig zijn Alleen als ik zo naar het weer kijk,waai ik dadelijk met golf en al de weg af Is dit nu het weer half juni?! Fijn dat je er zo'n goed gevoel bij hebt,is heel belangrijk ook! En je instructeur heeft er ook een goed gevoel bij,gaat helemaal goedkomen!
    pi_82660133
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 13:58 schreef EvilWasp het volgende:
    Geslaagd

Het was heel netjes volgens de examinator, alleen moet ik op de snelweg de binnenspiegel als hoofdspiegel leren te gebruiken
    pi_82660349
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 12:37 schreef EvilWasp het volgende:

[..]

Geslaagd

Het was heel netjes volgens de examinator, alleen moet ik op de snelweg de binnenspiegel als hoofdspiegel leren te gebruiken
    Gefeliciteerd
    pi_82660767
    quote:
    Gefeliciteerd!!! nu wij nog

Vanavond weer rijden

[ Bericht 11% gewijzigd door Dubish op 11-06-2010 13:47:34 ]
    pi_82663597
    @Jac0bus of Jacobras (wie van de twee ging nou voor z'n motor?): Hoe gaat het met je motorles? Ik wil wss ook voor m'n A-tje gaan Hoe veel lessen heb je nu gehad? En wat betaal jij ongeveer per les?
    pi_82664814
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 12:37 schreef EvilWasp het volgende:

[..]

Geslaagd

Ha, beter resultaat dan ik dan! Gefeliciteerd!
    pi_82666864
    Als je vóór alles wat je doet goed kijkt dan is het haast onmogelijk om te zakken voor je rijexamen. En met kijken bedoel ik dan ook in je opnemen en gepast handelen.

Tijdens mijn rijexamen hoefde ik niet in te voegen op een snelweg, alleen even op de A2 de invoegstrook bezocht en gelijk weer eraf om weer aan het begin te komen van een autoweg. Deze helemaal uitrijden en dan weer terug naar het CBR. Was een heel korte autoweg, eigenlijk continu links gereden omdat de rechterstrook niet opschoot. (Zuilense Ring)

Hoefde ook geen zelfstandig rijden opdracht te doen. Tijdens TTT allemaal wel gedaan trouwens, dus misschien dacht hij van dat heeft ie al gehad met TTT.

Maar de sleutel tot succes was volgens mij wel me helemaal nergens druk over maken, toen ik thuis zat was ik wel een beetje zenuwachtig, maar gewoon lekker geslapen niet wakker geworden in het midden van de nacht of iets dergelijks. Zodra ik die examinator voor m'n neus had bij het CBR was ik gewoon net zo rustig als tijdens een rijles en heb gewoon laten zien dat ik overal goed kijk en veilig door het verkeer heen kan.

Heb wel drie verschillende instructeurs gehad (alhoewel 1 maar voor 1 lesje) wat mijn "zenuwen" voor vreemde mensen in de auto wel weg heeft genomen.

Voor mensen die pas begonnen zijn: een TTT is echt aan te raden, je weet hoe een examen eruit ziet en als je vrijstelling hebt geen vragen over dashboard en geen parkeer/keer/stop opdracht meer dus echt alleen maar ff laten zien dat je kan rijden!
    lama
    pi_82668434
    Om het allemaal wat makkelijker te maken een aantal nieuwe verkeersregels per 1 juli:
    quote:
    Wijzigingen verkeersregels per 1 juli 2010
    · Een rouwstoet mag op een gelijkwaardige kruising niet doorsneden
    worden. Dit betekent dat weggebruikers op kruispunten zonder
    verkeerslichten, voorrangsborden of haaientanden de volgauto's van een
    rouwstoet voorrang moeten verlenen, ongeacht van welke kant de
    rouwstoet komt. Dit geldt alleen voor rouwstoeten die herkenbaar zijn aan
    speciale (officiële) vlaggen. Het eerste voertuig van de rouwstoet moet zich
    aan de normale voorrangsregels houden.
    · Een voetganger of een bestuurder van een gehandicaptenvoertuig die bij
    een zebrapad wil oversteken, moet een naderende rouwstoet die de
    officiële vlaggen voert, voor laten gaan.
    · De bestuurder van een autobus die van een bushalte binnen de bebouwde
    kom wil wegrijden, moet een officiële rouwstoet die van achteren nadert, voor
    laten gaan. Buiten de bebouwde kom gold dit al.
    · Bestuurders van een brombakfiets waarvan de voorwielen een diameter
    hebben van meer dan 40 cm, hoeven geen helm te dragen.
    · Parkeerplaatsen kunnen door middel van onderborden gereserveerd
    worden voor een bepaald doel, bijvoorbeeld het afzetten en ophalen van
    passagiers of het opladen van elektrische auto’s.
    · Het gebruik van ligplaatsen in bussen, taxi’s en personenauto’s is
    toegestaan, mits deze ligplaatsen aan bepaalde eisen voldoen.
    · Onterecht gebruik maken van een gehandicaptenparkeerplaats is niet meer
    mogelijk.
    · Fietsen mogen voorzien zijn van richtingaanwijzers.
    · Bestuurders van lijnbussen, trams en andere voertuigen die gebruik mogen
    maken van een busstrook of busbaan, mogen over verdrijvingsvlakken en
    puntstukken rijden, die in een busstrook of busbaan liggen.
    · Er worden twee nieuwe verkeersborden ingevoerd met de betekenis:
    verboden voor autobussen en verboden voor vrachtauto’s en autobussen.
    Bron: http://bovag.communicationmaster.nl/l/9erdM70uiIFz/9ebVNpT634JU
      vrijdag 11 juni 2010 @ 15:24:50 #77
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82668506
    Gefeliciteerd EvilWasp!

Rijles hier ging goed! Yeah yeah
    Proefexamen gedaan,wat al lekker begon.Naast het honkbalstadion waar het CBR tijdelijk zit,staat een moskee.En die riep net op tot het vrijdaggebed Instructeur: 'Wat is dat? ' 'De moskee,het vrijdaggebed.Dus hophop,met je gezicht naar Mekka!' 'Waar ligt Mekka?' Nja,enfin,uiteindelijk begon de rit met de slappe lach Hij vond het erg goed gaan,op een weg waar ik voorrang had na.Daar stopte ik,omdat ik verkeer van rechts verwachtten,en dat had helemaal geen voorrang..Veel kruispunten gedaan,en hij was tevreden

Met het stellen van de stoel ook die beugel gesloopt die je vastpakt.Ik pakte die beugel beet,reed naar voren,en had ineens die beugel los in mn handen Instructeur zei 'Hé,verdomme,is ie er nou wéér af?!' Het was dus gelukkig al vaker gebeurd
    pi_82668745
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 15:24 schreef Purdey het volgende:
    Met het stellen van de stoel ook die beugel gesloopt die je vastpakt.Ik pakte die beugel beet,reed naar voren,en had ineens die beugel los in mn handen Instructeur zei 'Hé,verdomme,is ie er nou wéér af?!' Het was dus gelukkig al vaker gebeurd
    Hahah! Hier moest ik echt effe lachen
      vrijdag 11 juni 2010 @ 15:39:11 #79
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_82669147
    Purdey doe ons een plezier en rij die auto in de prak, want als hij dat ding voor 12.000 wil verkopen dan licht hij iemand op!
    pi_82669636
    Thanks allemaal

Schoot me trouwens net iets te binnen waar ik aan moest denken over die grap van die hymen

Toen ik vertelde wat voor muziek ik maakte antwoordde hij met: "Ja ik hou wel van een korte rock en een open blues"
      vrijdag 11 juni 2010 @ 16:13:29 #81
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82670761
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 15:39 schreef twiFight het volgende:
    Purdey doe ons een plezier en rij die auto in de prak, want als hij dat ding voor 12.000 wil verkopen dan licht hij iemand op!
    Hahaha,hier moest ik echt om lachen! Ik heb hem ook al verteld dat 12000 het niet gaat worden.Toen zei hij 'Niet geschoten,altijd mis!' Ik schoot in de lach en zei 'Nou,als jij die auto voor 12000 verkoopt,en ze komen erachter wat voor rammelbak het is,schieten ze jou af '
      vrijdag 11 juni 2010 @ 17:27:06 #82
    263519 PolkaDots
    inevitability
    pi_82674357
    Ik heb een TTT gedaan en het ging goed Mag ook wel na best veel lessen.. Nu wil ik gauw afrijden! (Ik les btw in Barendrecht)
    Ik had echt een makkelijke route, het was daarnaast ook erg rustig en er gebeurde vrij weinig ingewikkelds. Hij deed ook een situatiebevraging, moest ik de auto even aan de kant zetten en vroeg hij wat ik had gezien bij de rotonde waar ik net was, en wat ik deed om de doorstroming van het verkeer te beinvloeden of zo. Ik zei "Ehhh er kwam niks aan dus ik reed door..?" -"Ja heel goed! En wat deed je met je versnelling?" -"Ik schakelde terug naar de tweede versnelling want dat doe ik altijd bij een rotonde.." -"Ja prima, nu gaan we straatje keren." Dat laatste deed ik best scheef, net als het parkeren op een lege parkeerplaats, maar ik keek wel heel goed dus was het OK.
    Hij had helemaal niks aan te merken, alleen dat ik soms wat sneller moet reageren en wat meer door moet rijden.. Ik hoop dat ik niet ineens op mijn examen een hele moeilijke route krijg..
      vrijdag 11 juni 2010 @ 18:25:55 #83
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82676822
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 17:27 schreef PolkaDots het volgende:
    Ik heb een TTT gedaan en het ging goed Mag ook wel na best veel lessen.. Nu wil ik gauw afrijden! (Ik les btw in Barendrecht)
    Ik had echt een makkelijke route, het was daarnaast ook erg rustig en er gebeurde vrij weinig ingewikkelds. Hij deed ook een situatiebevraging, moest ik de auto even aan de kant zetten en vroeg hij wat ik had gezien bij de rotonde waar ik net was, en wat ik deed om de doorstroming van het verkeer te beinvloeden of zo. Ik zei "Ehhh er kwam niks aan dus ik reed door..?" -"Ja heel goed! En wat deed je met je versnelling?" -"Ik schakelde terug naar de tweede versnelling want dat doe ik altijd bij een rotonde.." -"Ja prima, nu gaan we straatje keren." Dat laatste deed ik best scheef, net als het parkeren op een lege parkeerplaats, maar ik keek wel heel goed dus was het OK.
    Hij had helemaal niks aan te merken, alleen dat ik soms wat sneller moet reageren en wat meer door moet rijden.. Ik hoop dat ik niet ineens op mijn examen een hele moeilijke route krijg..
    Fijn dat het goed ging! Ik vind Barendrecht best moeilijk rijden,rij zelf in Rotterdam en een aantal keer een leerling weggebracht daar.Het CBR daarentegen in B'drecht is Leuke kantine (Sorry,ben een gezelligheidsdier Zie overal wel een feestlocatie in) Hoop dat je snel af mag rijden! Hoeveel lessen heb je inmiddels weg?
    pi_82678839
    Ja hooorrr, me les ging heel goed, op maar schoonheidsfouten maar dat heeft iedereen. Hij zegt dat ik er klaar voor ben, ik heb net machtiging gegeven aan mijn rijschool, hij gaat eerst TTT reserveren voor ongeveer 1-3juli en dan 10-12 JULI rijexamen!! Ik ga wel vanaf nu 1-3 lessen per week nemen

WOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dubish op 11-06-2010 20:48:19 ]
      vrijdag 11 juni 2010 @ 20:39:21 #85
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_82682895
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 19:11 schreef Dubish het volgende:hij gaat eerst ttt reserveren voor ongeveer 1-3juli en dan 10-12 JULI rijexamen!!
    Je gaat 3 dagen over je examen doen?
    pi_82683243
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 20:39 schreef jacobras het volgende:

[..]

Je gaat 3 dagen over je examen doen?
    Datum is nog niet vast daarom
      vrijdag 11 juni 2010 @ 20:53:50 #87
    241461 Unknown90
    The one and only
    pi_82683559
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 15:23 schreef vannelle het volgende:
    [..]
    Fietsen mogen voorzien zijn van richtingaanwijzers.
    Juistem... Zie het voor je? ...
    Trouwens, zolang het niet verplicht is, zal er niemand zijn die het ten eerste aanschaft of ten tweede überhaupt gebruikt.
    pi_82683691
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 20:53 schreef Unknown90 het volgende:

[..]

Trouwens, zolang het niet verplicht is, zal er niemand zijn die het ten eerste aanschaft of ten tweede überhaupt gebruikt.
    Dit vond ik idd ook een hele opvallende.
    Waar laat je de accu? En hoe laad je die op?Buiten dat, een fietser die richting aan geeft is al helemaal zeldzaam.
    pi_82683910
    Ik zie het al helemaal voor me, een fietser met richtingaanwijzers . Daarna spiegels , hoewel sommigen (voornamelijk ouderen) die al weleens hebben.

Ik ben sinds ik les wel 'anders' gaan fietsen. Veel meer opletten op andere bestuurders en zelf ook richting aangeven als iemand me tegemoetkomt/achter me rijdt. Heel slecht I know, maar voordat ik leste deed ik dat nauwelijks , alleen als diegene echt dicht achter me reed.
    pi_82685513
    Hoe is het nou om in een auto zonder stuurbekrachtiging of automaat te rijden als je stuurbekrachtiging/schakelen gewend bent?
    pi_82686472
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 19:11 schreef Dubish het volgende:
    Ja hooorrr, me les ging heel goed, op maar schoonheidsfouten maar dat heeft iedereen. Hij zegt dat ik er klaar voor ben, ik heb net machtiging gegeven aan mijn rijschool, hij gaat eerst TTT reserveren voor ongeveer 1-3juli en dan 10-12 JULI rijexamen!! Ik ga wel vanaf nu 1-3 lessen per week nemen

WOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Wat plan je dat snel zeg. Wil ik ook, bij mij duurt het 6 weken vanaf reservering tot examen.
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 20:53 schreef Unknown90 het volgende:

[..]

Rotonde afslaan naar rechts is het wel handig opzich, voor bestuurders op de rotonde als ze het kunnen zien.
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 21:01 schreef Butterfly91 het volgende:
    Ik ben sinds ik les wel 'anders' gaan fietsen. Veel meer opletten op andere bestuurders en zelf ook richting aangeven als iemand me tegemoetkomt/achter me rijdt. Heel slecht I know, maar voordat ik leste deed ik dat nauwelijks , alleen als diegene echt dicht achter me reed.
    Ja zeker. Dat heb ik ook. Vooral het dode hoek kijken bij afslaan / inhalen etc.
    pi_82687005
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 21:32 schreef Strantor het volgende:
    Hoe is het nou om in een auto zonder stuurbekrachtiging of automaat te rijden als je stuurbekrachtiging/schakelen gewend bent?
    Automaat is wel relaxed. In het begin zal je nog wel eens de koppeling in willen trappen als je plotseling moet remmen, die er dus niet is

Geen stuurbekrachtiging is gewoon kut. Vol aan dat stuur hengsten voor een bochtje..
    pi_82688121
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 22:00 schreef Spelvout het volgende:

[..]

Automaat is wel relaxed. In het begin zal je nog wel eens de koppeling in willen trappen als je plotseling moet remmen, die er dus niet is

Geen stuurbekrachtiging is gewoon kut. Vol aan dat stuur hengsten voor een bochtje..
    Bochten zijn niet zo'n groot probleem zonder stuurbekrachtiging, maar 'parkeren' sjonge jonge , je gaat zweten terwijl je aan de stuurt trekt
    pi_82688804

whooooo!

die kras zat er al op voor de wijsneuzen
    pi_82689100
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 22:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
    [ afbeelding ]

whooooo!

die kras zat er al op voor de wijsneuzen
    Veel mooier dan de Volvo die je eerder wou
    pi_82689599
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 22:38 schreef Dubish het volgende:

[..]

Veel mooier dan de Volvo die je eerder wou
    haha dankje! denk dat deze heel wat plezier gaat opleveren.. maar nu even niet denken aan het tanken
    pi_82690077
    Net weer even autogereden. Heerlijk relaxed blijft het toch zonder instructeur naast je
    En morgen ook nog eens motorrijles
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
    pi_82691247
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 22:48 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

haha dankje! denk dat deze heel wat plezier gaat opleveren.. maar nu even niet denken aan het tanken
    Haha woon jij tegenover de Korenbloem? Daar rij ik dagelijks langs
    pi_82692361
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 23:24 schreef Balenciaga. het volgende:

[..]

Haha woon jij tegenover de Korenbloem? Daar rij ik dagelijks langs
    ! klop eens aan voor een kopje dan haha
      zaterdag 12 juni 2010 @ 09:20:08 #100
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_82698271
    Oeh House,wat een mooie auto,die kleur! Helemaal goed
    Heel veel plezier ermee!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')