Gefeliciteerd!quote:Op maandag 14 juni 2010 10:45 schreef CherryLips het volgende:
Geslaagd
Er was geen hond op de wegEén keer links en rechts door elkaar gehaald, één keer verkeerd voorgesorteerd maar opgelost (en dan later te horen krijgen dat ik beter gewoon verkeerd had moeten staan, terwijl ik ben geleerd dat zo op te lossen als ik deed), de motor sloeg één keer af. Ik kreeg als enige kritiekpuntje dat ik niet te veel in z'n 2 moest blijven rijden, dat ik hem wat vaker in z'n 1 mocht zetten, da sloeg hij ook niet af. Terwijl mijn instructeur dan vaak voor mij gaat schakelen zo van 'zucht, dan kan nog wel'. Maar de examinator zei dat het geen probleem was verder, dat dat later nog wel goed zou komen. Ik was in 20 minuten terug. Heb geen clusteropdracht gehad, niet op de TomTom gereden. Een heel eind door een woonwijk gereden die ik niet kende, stukje snelweg en er vrij snel weer af. Toen zei ie 'Weet je hoe je nu terugkomt?' Dus ik zag het al helemaal zitten, dat ik zo slecht reed dat we het net zo goed gelijk konden afkappen
. Auto netjes geparkeerd voor de verandering, even snel teruggelopen omdat ik was vergeten de auto op slot te doen
. Ik was zo snel terug dat m'n instructeur even wieberen was en ineens aan kwam rennen, maar toen had ik al gehoord dat ik was geslaagd. De examinator was dus niet al te enthousiast. 'Het was voldoende, gefeliciteerd,' zei hij. We hebben ook amper gepraat eigenlijk. Voor mijn gevoel was hij er ook niet helemaal bij, want ik heb ergens een zijweggetje rechts over het hoofd gezien, die zag ik te laat, maar toen zat hij meer z'n schoenen te inspecteren.
Maar goed, ik heb 'mMorgen mag ik hem aanvragen, doe het wel met spoed. Nu is m'n geduld echt op.
Oeh, dit scheelt 300 euro in de maand, ik kan op vakantie
Proficiat.quote:
Daar wou ik het toch eens over hebben. Iedereen kent die momenten wel waarop je instructeur zegt "ga de eerst mogelijke weg rechts" maar dan wat minder opvallend. Afijn, doodlopende weg dus. Wanneer handel je nou 'fout'? Want die borden staan vaak haaks op de weg waarop ik rij, dus ik zie ze niet van ver af. Bovendien ben ik op meer dingen aan het letten dan of er nou wel of niet een doodlopende straat bord staat. Maar dan heb ik vaak mijn richtingwijzer al aan en soms stuur ik al half die kant op. Het is me de laatste tijd niet gebeurd dat ik echt fout ging, maar toch ben ik daar wel eens laat mee. Maar ja je kunt ook niet naar de weg rijden en 5 meter voor die weg nog eens de richtingaanwijzer aan doen, want dan ben je daar ook veel te laat mee. Dus op welk moment ben je 'te laat' met corrigeren, weet iemand dat? Of mag je te allen tijde nog corrigeren? Op andere momenten krijg ik wel eens te horen dat als je de richting aan hebt je dan ook maar die kant op moet, alhoewel dat bij een snelweg toch wel wat anders is dan een (rustige) woonwijk.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:18 schreef Eix het volgende:
Ik reed een route waarbij ik veel moest vooruitkijken. Bijna een doodlopende weg ingereden, maar ik zag net op tijd dat ik dus toch beter links af kon gaan.
Ja ik kan waarschijnlijk ook twee weken wachten voor ik weer ga auto rijden. As. zaterdag moet ik naar Nijmegen (concert Muse) maar ik krijg de auto van mijn ouders echt niet mee, dus dan heeft een spoedaanvraag ook niet veel nut.quote:Op maandag 14 juni 2010 12:23 schreef twiFight het volgende:
Raar dat zoveel mensen het rijbewijs met spoed aanvragen.. Waar moet je per se zo snel heen dan met de auto? Lijkt me toch meer een emotionele reactie. Ik zal het pasje toch ook wel willen hebben, zodat me vrienden eindelijk hun bek houden, maar rijden zal ik niet snel, heb toch geen auto
[..]
Ligt eraan. In mijn geval reed ik recht op de doodlopende weg af waarop ik me bedacht dat ik daar dus niet naartoe kon. Vervolgens nog gewoon richting naar links aangegeven en die straat ingegaan en dat was ook de bedoeling.quote:Afijn, doodlopende weg dus. Wanneer handel je nou 'fout'?
Ik ga ook naar Muse in Nijmegen, maar no way dat ik ga rijden, zoals een vriendin al had voorgesteld. Ik ga niet met een stel dronken lui naar een vreemde stad in de druktequote:Op maandag 14 juni 2010 12:44 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja ik kan waarschijnlijk ook twee weken wachten voor ik weer ga auto rijden. As. zaterdag moet ik naar Nijmegen (concert Muse) maar ik krijg de auto van mijn ouders echt niet mee, dus dan heeft een spoedaanvraag ook niet veel nut.
[..]
Ligt eraan. In mijn geval reed ik recht op de doodlopende weg af waarop ik me bedacht dat ik daar dus niet naartoe kon. Vervolgens nog gewoon richting naar links aangegeven en die straat ingegaan en dat was ook de bedoeling.
Het ligt natuurlijk heel erg aan de situatie of iets fout of verkeerd is, maar in principe geldt wel dat je de richting pas moet aanzetten op het moment dat je wilt afslaan. Als de examinator zegt van, eerstvolgende rechts dan kun je beter eerst kijken waar je naartoe moet en dan pas richting aangeven.
quote:Op maandag 14 juni 2010 15:05 schreef Purdey het volgende:
Ik heb 'm maar eerder naar huis laten gaan,hij was zo met dat voetbal bezig dat hij bij een stoplicht zei 'Bij de tweede wedstrijd rechtsaf.' Ik dacht nog,zei hij dat nou echt?! En toen begon hij te lachen en zei 'Zei ik nou wedstrijd?'
Hij was bloedserieus,en fanatiekquote:Op maandag 14 juni 2010 15:07 schreef Dubish het volgende:
[..]
haha, Zei hij dat nou voor de grap of serieus
Gefeliciteerdquote:
Jaaaaa! Je zult wel blij zijnquote:
Wie heeft er nou een theorie avond nodigquote:Op maandag 14 juni 2010 17:58 schreef UlpiaNoviomagus het volgende:
Alle geslaagden,van harte proficiat!
Ik ga morgen op voor theorie, 't word de eerste keer![]()
Trouwens,alle andere mensen uit het theorie avond clubje,hebben al 10+ rijlessen gehad,en ikzelf pas 4![]()
Groetjes
Ik was lekker aan de dunne gister en vanmorgenquote:Op maandag 14 juni 2010 18:36 schreef Kimpossible het volgende:
Oehh EIX en Cherry!![]()
![]()
Goed gedaahaan!
Hier gaat 't niet zo lekker allemaal, zenuwen gaan bij mij in 't fysieke dus ik ben koortsig en heb een fikse blaasontsteking. Hoop dat dat goed gaat morgen. M'n rijles vanochtend (de allerallerlaatste) ging wel goed en m'n instructeur zei dat het zo wel goed zou gaan komen, ik ben benieuwd.
Ik. Ben. Zenuwachtig. Bah!
Ja ik, maar dan een dag + ochtend. Wel goed voorbereid gevoel gekregen daardoorquote:Op maandag 14 juni 2010 18:09 schreef onderjas het volgende:
[..]
Wie heeft er nou een theorie avond nodig?
Ahh Kim,wat zonde!! Klote vrachtwagens ook altijdquote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:36 schreef Kimpossible het volgende:
/Fail.
Ik moest door de oude binnenstad hier, supersmal. Je mag daar 30 maar ik reed 20 ofzo, want het was erg krap + moeders met kinders etc. Daarbij reed er een vrachtauto door rood, die wilde voor mij langs, en toen stonden examinator en ik tegelijk op de rem.
Stom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |