Echt niet. Ik heb gisteren nog voor 50 euro aan behang toegevoegd.quote:Op maandag 14 februari 2011 10:10 schreef xenobinol het volgende:
Dat is de waarde van je woning nu al met 20% gedaald
Mooi, we zijn het eens. Dus ik neem aan dat Xenotje niet meer piept over hoe erg het allemaal is met de waardedaling en rustig wacht tot het moment dat één van de posters hier zijn baan verliest. Dan is er pas wat om over te piepen. Veel plezier met wachten... en wachten... en wachten....quote:Op maandag 14 februari 2011 10:08 schreef xenobinol het volgende:
en zolang je een inkomen hebt is er ook niet veel aan de hand.
Het word een bloedbadquote:ING: huizenmarkt blijft voorlopig op slot
'Woningverkopen op laagste niveau in 18 jaar'
Ondanks het herstel van de Nederlandse economie wijst nog weinig op een herstel van de huizenmarkt.
Onzekerheid
Dat zeggen analisten van ING in de Kwartaalmonitor Woningmarkt. Alhoewel 2010 hoopgevend begon, met een stijging van het aantal verkochte woningen, zakte de vraag al weer snel in. Onzekerheid over de kabinetsplannen vooral de hypotheekrenteaftrek was volgens ING een belangrijke reden voor de afwachtende houding van kopers.
Laagste niveau sinds 1992
Van alle soorten woningen werden de laatste drie kwartalen duidelijk minder woningen verkocht. In geheel 2010 ging het in totaal om slechts 126.000 woningen. Dat is het laagste punt sinds 1992, toen 124.000 woningen van eigenaar wisselden.
'Koopplannen nog historisch laag'
Alhoewel de consumentenenquête van het CBS en de ING WoonIndex uitwijzen dat de belangstelling om een huis te kopen sinds kort weer toeneemt en meer duidelijkheid vanuit de politiek en een verder herstel van de arbeidsmarkt consumenten meer vertrouwen geven, verwachten de analisten van ING geen 'overtuigende' toename van het aantal woningverkopen. De koopplannen liggen nog steeds op een historisch laag niveau.
© RTLZ.nl
Inderdaad Xenotje, hoe pakt dat 'wachten op de grote klap' tot nu toe voor je uitquote:Op maandag 14 februari 2011 10:13 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Mooi, we zijn het eens. Dus ik neem aan dat Xenotje niet meer piept over hoe erg het allemaal is met de waardedaling en rustig wacht tot het moment dat één van de posters hier zijn baan verliest. Dan is er pas wat om over te piepen. Veel plezier met wachten... en wachten... en wachten....
Lolbroekquote:Op maandag 14 februari 2011 10:14 schreef Whuzz het volgende:
Het laagste punt sinds 92... en wat gebeurde er na 92? De prijzen schoten omhoog.
* xeno besteld nog een extra grote bak popcornquote:Op maandag 14 februari 2011 10:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Inderdaad Xenotje, hoe pakt dat 'wachten op de grote klap' tot nu toe voor je uit
Arme huurders. Zit je elke keer weer tegen Januari van het nieuwe jaar aan te kijken, de maand die omgedoopt kan worden tot Pay Day: weer 5% erbij, weer meer krom liggen voor........voor niks. Helemaal niks. Nakkes. Nada. Je betaalt gewoon mee aan de stoomboot van de woningcorporatie die opgekocht is met jouw zuurverdiende centjes. En dan heb je ook nog eens last van cognitieve dissonantie, want je weigert te erkennen dat je het eigenlijk lang niet zo goed hebt als je denkt, en dat kopers toch eigenlijk stiekem het helemaal niet zo slecht hebben als je zelf denkt. Als dan vervolgens je weblog ook nog een keihard wordt afgekraakt is het tijd om met de staart tussen je benen weg te vluchten of te vervallen in oneliners a la 'Yeah right', want tja, lets face it, meer opties heb je gewoon niet als scheefhurende geldverbrandtokkiequote:Op maandag 14 februari 2011 10:14 schreef Whuzz het volgende:
Het laagste punt sinds 92... en wat gebeurde er na 92? De prijzen schoten omhoog.
Het wordt inderdaad een bloedbad. Huurders zullen NOG harder over de schutting bloeden
Gewoon inflatie correctie toch? Die 5% moet ik nog afwachten, zou best kunnen dat die sneuvelt... gedoogdemagoog GW ligt nu al overhoop met de 'liberalen'. Voorlopig is vriendje Rutte druk bezig met het veranderen van het cijfer 2 in een 3quote:Op maandag 14 februari 2011 10:22 schreef Scorpie het volgende:
Arme huurders. Zit je elke keer weer tegen Januari van het nieuwe jaar aan te kijken, de maand die omgedoopt kan worden tot Pay Day: weer 5% erbij, weer meer krom liggen voor........voor niks. Helemaal niks.
De kans dat die 5% sneuvelt is net zo groot als de kans dat de HRA in 1 keer wordt afgeschaft.quote:Op maandag 14 februari 2011 10:25 schreef xenobinol het volgende:
Gewoon inflatie correctie toch? Die 5% moet ik nog afwachten, zou best kunnen dat die sneuvelt...
Ondertussen is het februari 2011, en die 50% van de prijs is nog lang niet in zicht. Hoe lang gaan we nog roepen Xeno, hoe lang nog? Eerst was het begin 2010, toen halverwege 2010, toen eind 2010, toen begin 2011...........het begint steeds lachwekkendere vormen aan te nemen, de laatste strohalm, de weblog, loopt ook terug in bezoekersaantallen, men wordt steeds wanhopiger:quote:Op maandag 14 februari 2011 10:22 schreef xenobinol het volgende:
Ondertussen op Funda:
220.471 huizen te koop
Die 5 % stijging geldt alleen voor scheefhuurders in sociale huurwoningen.quote:Op maandag 14 februari 2011 10:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Arme huurders. Zit je elke keer weer tegen Januari van het nieuwe jaar aan te kijken, de maand die omgedoopt kan worden tot Pay Day: weer 5% erbij, weer meer krom liggen voor........voor niks. Helemaal niks. Nakkes. Nada. Je betaalt gewoon mee aan de stoomboot van de woningcorporatie die opgekocht is met jouw zuurverdiende centjes. En dan heb je ook nog eens last van cognitieve dissonantie, want je weigert te erkennen dat je het eigenlijk lang niet zo goed hebt als je denkt, en dat kopers toch eigenlijk stiekem het helemaal niet zo slecht hebben als je zelf denkt. Als dan vervolgens je weblog ook nog een keihard wordt afgekraakt is het tijd om met de staart tussen je benen weg te vluchten of te vervallen in oneliners a la 'Yeah right', want tja, lets face it, meer opties heb je gewoon niet als scheefhurende geldverbrandtokkie
Cognitieve dissonantiequote:Op maandag 14 februari 2011 10:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Gewoon inflatie correctie toch? Die 5% moet ik nog afwachten, zou best kunnen dat die sneuvelt... gedoogdemagoog GW ligt nu al overhoop met de 'liberalen'. Voorlopig is vriendje Rutte druk bezig met het veranderen van het cijfer 2 in een 3
Dat is hetzelfde als dat kopers niet wakker liggen van die nieuwe aangescherpte regels, heel goed. Als Xeno dat nou ook zou begrijpen, maar denk dat ik net zo lang kan wachten daarop als Xeno op zijn 50% daling zit te wachtenquote:Op maandag 14 februari 2011 10:27 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Die 5 % stijging geldt alleen voor scheefhuurders in sociale huurwoningen.
5 % stijging stelt dan niets voor, in een sociale huurwoning betaal je wat? 350-400 euro per maand? Ik denk niet dat de betreffende scheefhuurders slapeloze nachten hebben van 2 tientjes stijging.
Welnee... mensen zijn bang en steken de kop in het zand. De komende maanden gaan we weer veel huilende leentokkies op de buis zien die klagen over de hoge rentestandenquote:Op maandag 14 februari 2011 10:27 schreef Scorpie het volgende:
Ondertussen is het februari 2011, en die 50% van de prijs is nog lang niet in zicht. Hoe lang gaan we nog roepen Xeno, hoe lang nog? Eerst was het begin 2010, toen halverwege 2010, toen eind 2010, toen begin 2011...........het begint steeds lachwekkendere vormen aan te nemen, de laatste strohalm, de weblog, loopt ook terug in bezoekersaantallen, men wordt steeds wanhopiger:
[ afbeelding ]
Oh nee toch! Mijn ouders kochten in '81 een huis (midden in de crash!11!onequote:Op maandag 14 februari 2011 10:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Lolbroek![]()
Het heeft na de crash van '78 tot '93 geduurd voordat de prijzen weer op niveau zaten. We zitten nu pas aan het begin van de dalende trend op de koopwoningmarkt. jaar.
Ja.... met dat soort stijgingen gaan we echt ons massaal tot over de oren in de schulden stekenquote:Op maandag 14 februari 2011 10:27 schreef Hanoying het volgende:
5 % stijging stelt dan niets voor, in een sociale huurwoning betaal je wat? 350-400 euro per maand? Ik denk niet dat de betreffende scheefhuurders slapeloze nachten hebben van 2 tientjes stijging.
LOLquote:Op maandag 14 februari 2011 10:27 schreef Scorpie het volgende:
het begint steeds lachwekkendere vormen aan te nemen, de laatste strohalm, de weblog, loopt ook terug in bezoekersaantallen, men wordt steeds wanhopiger:
[ afbeelding ]
Aangescherpte regels en oplopende hypotheekrente = lagere leencapaciteit.quote:Op maandag 14 februari 2011 10:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als dat kopers niet wakker liggen van die nieuwe aangescherpte regels, heel goed. Als Xeno dat nou ook zou begrijpen, maar denk dat ik net zo lang kan wachten daarop als Xeno op zijn 50% daling zit te wachten
Uiteraard, huurders in de vrije sector zijn al zo ongelooflijk hard de lul dat je die niet nóg meer wilt aandoen...quote:Op maandag 14 februari 2011 10:27 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Het zou mijn dan ook niet verbazen als deze maatregel een jaar of 5 achter elkaar wordt gehandhaafd. Veel succes met 7-8% huurstijging per jaar x 5...quote:5 % stijging stelt dan niets voor, in een sociale huurwoning betaal je wat? 350-400 euro per maand? Ik denk niet dat de betreffende scheefhuurders slapeloze nachten hebben van 2 tientjes stijging.
Bij mij in het dorp + omringende dorpen zijn de prijzen juist gestegen, er staat weinig te koop en wat er te koop staat is voor starters of villa-eigenarenquote:Op maandag 14 februari 2011 10:34 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Aangescherpte regels en oplopende hypotheekrente = lagere leencapaciteit.
lagere leencaapaciteit = lagere woningprijs
50 % is niet realistisch maar ondertussen is er niet inflatie gecorrigeerd al +/- 12 % van de prijs af en dit jaar gaat de prijs wederom niet omhoog. procentje of 3 daling lijkt me niet vreemd, verder dit jaar nog een procentje of 2-2,5 inflatie er overheen en er is al ruim 17 % van de top af.
17-20 % van de top is eind 2011 dus realistisch. Schiet al aardig op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |