Waaromquote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:36 schreef lutser.com het volgende:
waarom niet een op over trollen die in grotten wonen? een huis kopen is namelijk zonde van je geld.
Ik helaas niet, huur was veel te duur.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
WaaromJe kan ook gewoon een huis huren
Je kan ook gewoon gaan kraken? Kost niets..... nou ja.... je moet eenmalig investeren in een 'koevoet'quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:40 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Ik helaas niet, huur was veel te duur.
En sinds kraken illegaal is, krijg je vervolgens gratis staatsonderdak en staatseten. Dan is het helemáál net alsof je sociaal huurt en naar de voedselbank gaatquote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon gaan kraken? Kost niets.....
'Anti-kraak' (oftewel goedkoop huren met slechte voorwaarden) kwam neer op 1 keer per jaar verhuizen. Dat leverde toch net teveel overlast op.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon gaan kraken? Kost niets..... nou ja.... je moet eenmalig investeren in een 'koevoet'![]()
Misschien dat je in Limburg nog wel een lege grot kan vinden, schijnt ook best aardig volk te wonen.
Zo'n staatshotel is leuk voor een paar dagen maar daarna gaat het personeel je irriteren. Nee.... gewoon een mooi pandje kraken van een vastgoedspeculant of gierige grootlener.... dat is echt veel beter.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:44 schreef Whuzz het volgende:
En sinds kraken illegaal is, krijg je vervolgens gratis staatsonderdak en staatseten. Dan is het helemáál net alsof je sociaal huurt en naar de voedselbank gaat
Oh jee, dus de "return to normal" is ook alweer voorbij..quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:47 schreef michaelmoore het volgende:
In de USA wil het ook nog net vlotten
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:48 schreef Terrorizer het volgende:
Oh jee, dus de "return to normal" is ook alweer voorbij..
@xeno
Geen dank, was overigens vorige keer de credits aan jou vergeten.![]()
Het is vaak wel belachelijk goedkoopquote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:46 schreef lutser.com het volgende:
[..]
'Anti-kraak' (oftewel goedkoop huren met slechte voorwaarden) kwam neer op 1 keer per jaar verhuizen. Dat leverde toch net teveel overlast op.
En helaas had het vrouwtje dat ik heb neergeknuppeld ook nog eisen aan het nestje, en ben ik genoodzaakt om indien ik aan mijn voortplantingsdrang gehoor wil geheven in een stabiele woning met iets meer luxe te voorzien.
en ze waren al niet echt duurquote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
![]()
Tja..... dat was te verwachten. De VS is met zijn QE deeltje zoveel op weg naar zijn economische ondergang![]()
In China liggen ze vast dubbel van het lachen... de grootste supermacht verslagen zonder een kogel af te vuren
Dus de starter moet de markt maar even redden. Hoop dat potentiele starters het door hebben en gewoon nieuwbouw kopen, laat die mensen maar lekker met hun 'dure' huizen zitten.quote:'Stel starters vrij van overdrachtsbelasting'
ZOETERMEER - Stel starters op de woningmarkt tijdelijk vrij van het betalen van overdrachtsbelasting. Dat zorgt voor de broodnodige doorstroming op de woningmarkt en is ook goed voor de staatskas.
Dat stellen brancheorganisatie Bouwend Nederland en de Neprom (Vereniging Nederlandse projectontwikkelingsmaatschappijen). Nu worden starters aan alle kanten afgeremd.
De toch al strenge hypotheekregels worden nog verder aangescherpt en startende kopers krijgen het in de eerste zeven jaar extra zwaar door de verplichting om in die periode snel af te lossen, aldus de twee organisaties.
Stimuleren huizenmarkt
Een tijdelijke en eenmalige vrijstelling van de overdrachtsbelasting is een eenvoudige manier om starters te stimuleren een huis te kopen. Dat levert volgens Bouwend Nederland en Neprom de staatskas geld op, want het bevordert de doorstroming op de woningmarkt.
,,De laatste jaren zijn de overheidsinkomsten uit overdrachtsbelasting al gehalveerd omdat de woningmarkt op slot zit'', aldus de organisaties.
Een verhuizing leidt volgens hen tot minimaal drie andere verhuizingen. ,,Starters kopen een bestaande woning. De vertrekkende eigenaren kopen een andere woning, waarvoor zij wel overdrachtsbelasting afdragen enzovoort, enzovoort.
Mensen die verhuizen geven bovendien veel geld uit aan hun nieuwe woning. En dat is goed voor de economie.'' Op de huurmarkt komt door het vertrek van de starter weer ruimte. (ANP)
Bron: AD.nl
De starter is het eerste steentje van de dominorij in een tijd dat je eerst moet verkopen,quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:16 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Dus de starter moet de markt maar even redden. Hoop dat potentiele starters het door hebben en gewoon nieuwbouw kopen, laat die mensen maar lekker met hun 'dure' huizen zitten.
Nou in Florida en Washington kun je ze ook voor die prijs kopen hoor, alleen in New York en LA nietquote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:16 schreef Bayswater het volgende:
ArizonaDoe mij maar de Garden State, maar liggen de prijzen ook aanzienlijk hoger.
Net de krimpgebieden tov de Randstad in Nederland.
Ze kunnen ook gewoon elkaar's huizen gaan kopen. Na 10 transacties zijn ze superrijk, en gaat de HRA ook met een factor 10 omhoog.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:18 schreef Bayswater het volgende:
[..]
De starter is het eerste steentje van de dominorij in een tijd dat je eerst moet verkopen,
Oostkant New Jersey/Garden State is ook prijzig.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou in Florida en Washington kun je ze ook voor die prijs kopen hoor, alleen in New York en LA niet
Begin een website zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:23 schreef Bayswater het volgende:
Bestond dat al niet een huizenruilkoopmarkt?
Mag ik "huizenmarkt-ruilbay" suggereren?quote:
Starters bepalen de markt, mensen die reeds vastgeketend zitten zijn niet van belang voor de markt.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:16 schreef Terrorizer het volgende:
Dus de starter moet de markt maar even redden. Hoop dat potentiele starters het door hebben en gewoon nieuwbouw kopen, laat die mensen maar lekker met hun 'dure' huizen zitten.
Right... de starter heeft altijd al de markt bepaald. Het zijn starters die telkens maar meer geld in de markt pompten. Ten gunste van de doorstromers... maar dat spelletje is voorlopig gespeeld.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:18 schreef Bayswater het volgende:
[..]
De starter is het eerste steentje van de dominorij in een tijd dat je eerst moet verkopen,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |