Want ik blijf de komende 30 jaar huren?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je hebt 200 tot 300% gestegen woonlasten na 30 jaar trouw huren.
Het loopt in ieder geval wel beter als het SC topic in aexquote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:10 schreef simmu het volgende:
posten in het jubileumtopic![]()
gefeliciteerd jongens, 100 topics vol over hetzelfdetis een kunst! onze woningbouw vraagt of we deze woning niet willen kopen. over mijn fucking lijk! ben je gek! dit aftandse huis? met deze tokkieburen? god nee!
Het mooiste is eigenlijk dat er zowel debieltjes zijn aan de kopers als aan de huurderskant.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:24 schreef Whuzz het volgende:
Voor mij is dit topic een soort GTST op FoK. Je kunt gewoon 10 delen missen en als je terug komt gaat het over precies hetzelfde, met dezelfde karakters inclusief het lokale debieltje (zaadbel)
Ik weet bijna zeker dat woningcorporaties, huisjesmelkers, hypotheekverstrekkers en verzekeringsmaatschappijen hier allemaal meelezen en zich compleet bescheuren
Op naar de 250quote:
Je vergeet te melden dat je zelf heel goed bent. alhoewel je dat wel duidelijk maakt in je post.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:00 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Het mooiste is eigenlijk dat er zowel debieltjes zijn aan de kopers als aan de huurderskant.
Aan de huurderskant zijn er een paar die wachten tot de hele economie in elkaar stort en de huizenprijs met 50 % in elkaar zakt terwijl de mensen in paniek door de straten rennen. Aan de koperskant zijn er een paar die met droge ogen beweren dat het alleen nog maar omhoog kan, dat het ideale koopmoment eigenlijk al is geweest en dat ze toch zo fantastisch zijn ingestapt in 2009.
Overigens was het voor mij best grappig dat in het vorige deel bleek dat een deel van de koopfundamentalisten hier net een eerste koopgaranthuisje heeft aangeschaft maar zich ondertussen wel een attitude aanmeet alsof ze dik in het vastgoed zitten
Wat een bullshit idee. Mensen die 1 jaar geleden een huis gekocht hebben terwijl het oude niet verkocht is moeten gewoon de gevolgen dragen. Er zijn meer hulpbehoevige in NL.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:05 schreef Bayswater het volgende:
Huizenmarkt krijgt een steuntje in 2011
De Overheid hecht veel waarde aan een stabiele huizenmarkt. Om de waarde van onroerend goed een steuntje in de rug te geven, wordt de mogelijkheid voor vrijstelling van overdrachtsbelasting verruimd van een half jaar naar één jaar.
Dit kan een mooie tegemoetkoming zijn voor mensen die met twee huizen zitten. Ze hebben een nieuwe woning gekocht en proberen nu om de oude woning te verkopen. Om verdere schulden te voorkomen kunnen ze besluiten om de nieuw aangekochte woning ook in de verkoop te zetten. Doordat de overdrachtsbelasting in sommige gevallen achterwege kan blijven, kunnen ze net iets eenvoudiger de nieuwe woning weer verkopen.
Het is echter niet zo dat de verkopers de betaalde overdrachtsbelasting terug ontvangen. Het voordeel is voor de koper van het huis. De verkopers hebben wel als voordeel dat ze het huis scherper in de markt kunnen zetten. Een groot deel van de te betalen kosten koper valt namelijk weg.
Waardestijging
In het geval het huis verkocht gaat worden voor een hoger bedrag dan waarvoor het huis gekocht is, moet er waarschijnlijk nog wel overdrachtsbelasting betaald gaan worden over het meerdere. Stel het huis wordt verkocht voor ¤5.000 meer, dan moet de koper over dit bedrag nog zes procent overdrachtsbelasting betalen.
Dit plan is nog niet definitief, maar gaat er waarschijnlijk wel komen.
Zaadbel? is het dan ook zeepbal? Volgens mij lezen ze bij van Dale op zijn minst mee om van de nieuwste woorden op de hoogte te blijvenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:24 schreef Whuzz het volgende:
Voor mij is dit topic een soort GTST op FoK. Je kunt gewoon 10 delen missen en als je terug komt gaat het over precies hetzelfde, met dezelfde karakters inclusief het lokale debieltje (zaadbel)
Ik weet bijna zeker dat woningcorporaties, huisjesmelkers, hypotheekverstrekkers en verzekeringsmaatschappijen hier allemaal meelezen en zich compleet bescheuren
Dat spreekt voor zich.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:07 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je vergeet te melden dat je zelf heel goed bent. alhoewel je dat wel duidelijk maakt in je post.
De mooiste tijd om te kopen, laat die andere mensen maar in paniek door de plassen bloed rennen. Dan kan ik rustig met die banksters, makelaars en notarissen aan de slagquote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:00 schreef Hanoying het volgende:
Aan de huurderskant zijn er een paar die wachten tot de hele economie in elkaar stort en de huizenprijs met 50 % in elkaar zakt terwijl de mensen in paniek door de straten rennen.
Hilarischquote:Aan de koperskant zijn er een paar die met droge ogen beweren dat het alleen nog maar omhoog kan, dat het ideale koopmoment eigenlijk al is geweest en dat ze toch zo fantastisch zijn ingestapt in 2009.
De banken, verzekeraars en pensioenfondsen zitten het dikst in het vastgoedquote:Overigens was het voor mij best grappig dat in het vorige deel bleek dat een deel van de koopfundamentalisten hier net een eerste koopgaranthuisje heeft aangeschaft maar zich ondertussen wel een attitude aanmeet alsof ze dik in het vastgoed zitten
Kijkt maar uit. Straks koomt zeepbel je hier voor Narcist uitmaken. Het een hele uitleg van Wiki erbij.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:12 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Dat spreekt voor zich.![]()
Als jullie zo af en toe even een samenvatting willen van de werkelijke stand van de woningmarkt inclusief oplossingsrichtingen en toekomstverwachtingen (onder voorbehoud van tijd en beschikbaarheid) hoeven jullie eigenlijk alleen maar even het volgende te posten:
"Maar Hanoying, hoe zit het eigenlijk echt?"
Ik ken de plannen... stond een paar maanden geleden al in een nieuwsbericht. Grappig om te lezen dat 'de overheid' waarde hecht aan 'stabiele prijzen'. Dat is natuurlijk een knap staaltje demagogie waar iedereen met meer dan twee werkende hersencellen doorheen ziet. Wat men bedoelt is dat men vooral niet wil dat de prijzen dalenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:05 schreef Bayswater het volgende:
Huizenmarkt krijgt een steuntje in 2011
Ik vind het lekker ouderwetsquote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:10 schreef simmu het volgende:
wij kopen een huis wanneer we ons dat kunnen veroorloven. om in te wonen
revolutionair idee!
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:12 schreef Hanoying het volgende:
"Maar Hanoying, hoe zit het eigenlijk echt?"
En de kopers dikst in de (top) hypotheek.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:14 schreef xenobinol het volgende:
De banken, verzekeraars en pensioenfondsen zitten het dikst in het vastgoed
Ik denk dat veel mensen i.p.v. naar hun volgende hut door te stromen besloten hebben hun huidige hut een opknapbeurt te geven. Maar ik vind het prima als de Jager de economie wenst te stimuleren, gewoon de algehele BTW verlagen naar 6%quote:Bouwsector enthousiast over maatregelen De Jager
De stimuleringsmaatregelen voor de woningmarkt, die minister van Financiën Jan Kees de Jager op 1 oktober heeft aangekondigd, zijn volgens de bouwsector een groot succes. De tijdelijke verlaging van het btw-tarief op arbeid voor bijvoorbeeld een verbouwing of renovatie heeft de sector al al voor 800 miljoen euro aan extra opdrachten gebracht, gelijk aan 4000 banen.
Dit blijkt uit een onderzoek onder leden van Bouwend Nederland. Ruim 650 ondernemers hebben de enquête van de brancheorganisatie beantwoord.
Het merendeel (59 procent) van de respondenten geeft aan dat de offerteaanvragen opvallend zijn gestegen. Van die 59 procent heeft driekwart ook daadwerkelijk meer werk binnen gehaald. Uit enkele reacties blijkt dat het werk, in vergelijking met dezelfde periode in het jaar ervoor, met meer dan de helft is toegenomen.
Ook melden leden van Bouwend Nederland dat oudere offertes nu alsnog doorgang vinden. Het lage btw-tarief werkt als een stimulans en trekt opdrachtgevers over een streep, die ze anders niet gepasseerd zouden hebben, zo stelt de organisatie.
Wel merken veel ondernemers op dat de regeling een aanloopperiode nodig heeft gehad. Vervolgens is de markt steeds meer op gang gekomen. Daarmee komt ook de vraag voor verlenging van de regeling in beeld, want veel bouwondernemers verwachten dat verlenging nog meer werk, veelal met een langere voorbereidingstijd (vergunningstraject), zal opleveren. Dat is nodig, want de bouwsector heeft nog altijd te kampen met de gevolgen van de crisis.
bron: NVM
Eind 2010 was het, en daarbij nog niet overgedragen dus ook nog niet in de cijfertjes van het Kadaster verwerkt. Overigens de eigen woningen binnen respectievelijk 1 en 5 maanden verkocht halverwege 2010, dat gaat nog best zolang je maar geen shit verkoopt. Belangrijkste aankoopbeslissing is een unieke ligging en de buurt. Blijft het tenminste op zeker courant in de toekomstquote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:00 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Aan de koperskant zijn er een paar die met droge ogen beweren dat het alleen nog maar omhoog kan, dat het ideale koopmoment eigenlijk al is geweest en dat ze toch zo fantastisch zijn ingestapt in 2009.
Corporaties hebben geld zat dus die bouwen gewoon flink bij... ze kunnen die zooi altijd nog verhuren. Momenteel kunnen ze lekkere kortingen bedingen bij de aannemers.quote:Corporaties zeer actief op koopwoningmarkt
Maar liefst driekwart van de woningcorporaties is momenteel actief op de nieuwbouwkoopwoningmarkt en wil hiermee doorgaan. Als belangrijkste redenen geven de corporaties aan dat ze meer variatie willen realiseren in eenzijdige wijken met merendeels huurwoningen, lagere inkomens een kans willen bieden om een woning te kopen en er geld mee willen verdienen.
Dit blijkt uit de Investeringsmonitor Woningcorporaties van het adviesbureau de Stec Groep over de eerste negen maanden van 2010. Eén op de vijf corporaties ontwikkelt bewust geen koopwoningen. Zij zien dit niet als hun taak en focussen hun inspanningen volledig op de huursector. Ook vinden veel van deze corporaties het investeren in koopwoningen te risicovol.
De productie van koopwoningen door corporaties stond in de eerste negen van maanden van vorig jaar wel onder druk. Vooral in het eerste kwartaal van 2010 was er een terugval in vergelijking met 2009. De helft van de corporaties die actief zijn op de markt van koopwoningen, verwacht de komende jaren meer koopwoningen te gaan ontwikkelen, de andere helft juist minder. De corporaties die het belangrijk vinden om geld te verdienen met koopwoningen zijn iets kritischer. 60 procent van hen verwacht minder koopwoningen te gaan opleveren in de komende vijf jaar.
De meeste corporaties bouwen woningen in de prijsklasse tussen 150.000 euro en 200.000 euro. Maar ook in de hogere prijssegmenten zijn corporaties substantieel actief. Bijna de helft van de corporaties is actief in het segment tussen 200.000 euro en 250.000 euro en maar liefst 30 procent in het segment boven 250.000 euro.
Opvallend is ook dat zon 35 procent van de koopwoningen die corporaties in de eerste negen maanden van 2010 hebben opgeleverd, bij oplevering leegstond. Dit is zeker twee keer zo hoog als de leegstand waar projectontwikkelaars mee kampen als woningen worden opgeleverd.
bron: NVM
Je betaald dus je eigen korting.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:45 schreef xenobinol het volgende:
Zo betaal ik als huurder mee aan de toekomstige overschotten op de woningmarkt, de prijzen zullen daardoor gaan dalen, wat is dat huren toch ook slim
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |