Kan je zeepsop zn nummer ook doorgeven aan de kassiere. Anders zeggen ze straks dat ze geen keus hadquote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:40 schreef Whuzz het volgende:
Weet je wát trouwens kut is? 10cm plint te kort komen![]()
Volgende keer toch wat beter rekenen... In my defence... de plinten waren 2m40 per stuk. Waarom 2.40? doe dan gewoon 2m50! (dan had ik wel genoeg gehad)
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:42 schreef Bayswater het volgende:
En de VVD blijft nog wel even zitten gezien het huidig economisch herstel. Denk inderdaad dat we net de bear trap gepasseerd zijn.
Vanouds is de VVD een partij voor de rijken. Toch hebben er tijdens de afgelopen verkiezingen ook veel jonge mensen met enorme schulden (tophypotheek) op de VVD gestemd. Mensen zonder vermogen die op een economisch gezien conservatieve partij stemmen, begint dat niet een beetje op het Stockholm Syndroom te lijken?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:42 schreef Bayswater het volgende:
En de VVD blijft nog wel even zitten gezien het huidig economisch herstel. Denk inderdaad dat we net de bear trap gepasseerd zijn.
De tophypothekersquote:Aangenomen wordt dat het Stockholmsyndroom tot ontwikkeling kan komen in een omstandigheid waar de gijzelnemer absolute controle over de gegijzelde kan uitoefenen en binnen die absolute controle voorziet in de basisbehoeften van het slachtoffer, bijvoorbeeld door het geven van voedsel of beschutting. Voor buitenstaanders is dit een paradoxale situatie, omdat het ook bij de gegijzelde bekend is dat hij zich slechts in een afhankelijke situatie bevindt als gevolg van de acties van de gijzelnemer. http://nl.wikipedia.org/wiki/Stockholmsyndroom
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:58 schreef Bayswater het volgende:
Ik zie een hele mooie take off curve in de huizenmarkt.
Eerste regel van pag. 20 jongetjes: Pas op voor het jaar 2010!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
![]()
Als we de 'take off' dan op 1990 zetten, de 'bear trap' op 2010, dan komt de 'bull trap' ergens in 2031 en koopt Xeno een woning rond 2040.
Yep, de volgende mogelijkheid komt pas weer in 2040.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:21 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
2010, de laatste mogelijkheid om de juiste positie in te nemen...
Dus tijd voor een correctie...quote:Stabiel op langere termijn Ondanks alle pieken en dalen houdt de woningmarkt
op de langere termijn echter gewoon het inflatiepeil bij.
De lichte stijging van 2010 kan ik even niet terugvinden in je plaatje. Had Yomanda wellicht haar dag niet?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:36 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Een wanhoop-doet-leven-plaatje...
Wat jij niet kan boeit mij niets. Dat zal voor veel mensen met een tophypotheek gelden. De ontkenningsfase.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De lichte stijging van 2010 kan ik even niet terugvinden in je plaatje. Had Yomanda wellicht haar dag niet?![]()
Als jij het wel kunt, en dat beweer je nu indirect, doe jij het dan maar even duidelijk aanwijzen op je afbeelding.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:48 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Wat jij niet kan boeit mij niets.
Ik heb slechts een bescheiden hypotheek, ruim onder de executiewaarde.quote:Dat zal voor veel mensen met een tophypotheek gelden.
Tja.... Als mensen zo dom zijn om op jouw mening af te gaan... Dan is dat hun eigen schuld. Ik kan er geen medelijden mee hebben.quote:Elke weer weer 3 a 4 bedankjes van jonge mensen die wakker zijn geschrokken. Daar doe ik het voor. ...
Als jij gelooft dat er een mooie take off aan zit te komen dan zit je nog steeds in denialquote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:58 schreef Bayswater het volgende:
Ik zie een hele mooie take off curve in de huizenmarkt. Bedankt voor het grafiekje zeepje, kon hem zo snel niet vinden,
De toppers onder de leenslavenquote:
Nou.... maak er maar 2013 van.... tenminste als de wereld dan nog bestaat.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
![]()
Als we de 'take off' dan op 1990 zetten, de 'bear trap' op 2010, dan komt de 'bull trap' ergens in 2031 en koopt Xeno een woning rond 2040.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:48 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Elke week weer 3 a 4 bedankjes van jonge mensen die wakker zijn geschrokken. Daar doe ik het voor. ...
De gemiddelde huizenprijs is een onbruikbaar gegeven. Het kan nl. zo zijn dat er meer cherry picking plaats vindt en dat de mooiste en beste huizen nog wel van de hand gaan, uiteraard tegen lagere prijzen als voorheen. Als ook deze stroom opdroogt en de mensen zich gaan realiseren dat ze hun huizen mogelijk niet meer kunnen verkopen zal de slachting aanvang nemen. Huizenprijzen zullen minstens 40 tot 50% van hun 'waarde' verliezen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:11 schreef Innercircle het volgende:
Ik denk dat de huizenprijzen wel naar beneden moeten. Zijn veels te veel in waarde gestegen de laatste 15 jaar. Tijd dat het weer stabiliseert en dat een éénverdiener ook gewoon een normaal huis kan kopen. We zitten volgensmij in de "return to normal".
Nu ze ook de hypotheek voorwaarden strenger hebben gemaakt per 1 januari denk ik dat het prijzen alleen maar omlaag kunnen gaan gezien het grote aanbod. Niemand wil meer de hoofdprijs betalen voor een huis.
Wist je dat niet? De complete huizenmarkt is gebaseerd op Xeno's verklaringen op FoK. Ik hoorde dat ING zelfs haar investeringsbeleid bepaald aan de hand van dit topicquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:25 schreef BeamofLight het volgende:
Ja 50% waarde verliezen ja. Maar als die huizen toch niet verkocht worden is er ook geen waarde. Of denk je dat als het huis affikt de verzekeringmij 50% uitkeert omdat ene Xeno van fok dat zegt?
Een paar individuele gevallen zijn totaal niet interessant. Ik dit en ik dat... Stoere verjaarsfeest praat.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:28 schreef Whuzz het volgende:
Ah, ik zie dat we weer volop aan het doemdenken en achterlijke voorspellingen aan het doen zijn?
Net weer thuis. Meer plinten gekocht, en lekker aan het klussen geweest. En ik krijg nieuwe schuin-overburen. Het huis daar is net verkocht. Ik ben daar tijdens mijn zoektocht ook wezen kijken, maar het was in slechtere staat en voor een veel hogere vraagprijs. Ik ben benieuwd waarvoor het verkocht is. Ik zal het navragen als ik ze spreek
Scheelt weer wat staatssteun. Die zelfbenoemde 'bonustoppers' hebben de afgelopen jaren al genoeg schade aangericht.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:29 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Wist je dat niet? De complete huizenmarkt is gebaseerd op Xeno's verklaringen op FoK. Ik hoorde dat ING zelfs haar investeringsbeleid bepaald aan de hand van dit topic![]()
Wat een NVM-prietpraat. Volgens het CBS dalen de prijzen nog steeds.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:45 schreef Whuzz het volgende:
De prijzen over 2010 lijken gestegen. Hebben we de weg omhoog gevonden? Of is het een "return to normal" gevolgd door de zo lang voorspelde en door sommigen gehoopte diepe crash? En de belangrijkste vraag... komt die crash er vóór we in 2012 allemaal dood gaan?
Het CBS gebruikt een boel ingewikkelde rekenmodellen en statistieken. Het Kadaster (waar dat plaatje vandaan komt) gebruikt gewoon hun database waar álle daadwerkelijk verkochte woningen in staan. Wat heeft dat met de NVM te makenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:59 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Wat een NVM-prietpraat. Volgens het CBS dalen de prijzen nog steeds.
OMG, schrijf je dit echt? Wat ben jij een ongelooflijke teringnerd als je met iemands posthistory probeert te scoren. Echt, knaap.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:47 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Een paar individuele gevallen zijn totaal niet interessant. Ik dit en ik dat... Stoere verjaarsfeest praat.
Het gaat om het totaalplaatje.. De meningen van kenners, geschiedenis, geldgroei enz.
Misschien kun je weer beter over piemels, standjes, anaal, vaginaal enz gaan praten zoals dat vroeger in je huurflatje deed. Daar ben je al langer dan 2 maanden in geïnteresseerd.
Mjah, sinds ik heb aangegeven niet meer op hem te reageren is hij ineens enoooorm in me geinteresseerd. Gaat wel over als hij wat ouder wordtquote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:09 schreef BeamofLight het volgende:OMG, schrijf je dit echt? Wat ben jij een ongelooflijke teringnerd als je met iemands posthistory probeert te scoren. Echt, knaap.
Ik vraag me af of je echt niet weet waar je over praat. Of dat je een makelaar bent die het zicht op de werkelijkheid probeert de vertroebelen. Oftewel: Je bent dom of je liegt. Een tussenweg is er niet met zo'n posting (OK, het is zaterdagavond, je mag ook dronken zijn zolang je maar niet achter het stuur kruipt).quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:04 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Het CBS gebruikt een boel ingewikkelde rekenmodellen en statistieken. Het Kadaster (waar dat plaatje vandaan komt) gebruikt gewoon hun database waar álle daadwerkelijk verkochte woningen in staan. Wat heeft dat met de NVM te maken
Ok, dan dalen de huizenprijzenquote:
Het gaat hier om zeer interessante feiten. Ik analyseer gewoon zijn gedrag. Bedankt voor je complimentquote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:09 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
OMG, schrijf je dit echt? Wat ben jij een ongelooflijke teringnerd als je met iemands posthistory probeert te scoren. Echt, knaap.
Ik ben ook aan de wijn.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:27 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ok, dan dalen de huizenprijzen
( en ja, na een dag hard werken in mijn huis heb ik iets te veel wijn op)
Een portje is nooit verkeerd,quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:39 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Ik ben ook aan de wijn.
Port wijn om precies te zijn.
Maar wie mijn woorden las
Beseffe "In vino veritas"
Proost!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:44 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Een portje is nooit verkeerd,
Liefst met een stukje kaas verteert,
In goed gezelschap op zijn best,
Acuto homine nobis opus est!
Jij ook. Rood wijntje hier, ik houd niet zo van port. Slobberwijntje van de SdB.quote:
Dat blijft ook wel. Hier is er een leuk nieuwbouwproject aan de rand van de binnenstad waar je nu redelijk betaalbaar een woning met tuin en parkeerplek kan kopen. Dat loopt gewoon prima.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:50 schreef WammesWaggel het volgende:
Toch doen nieuwe woningen op een goede lokatie voor max 4 ton in Amsterdam het wel (weer) aardig qua verkoop, het merendeel hier is verkocht bv:
http://www.woneninsamos.nl/prijzen/
Jouw gedrag hoeven we in ieder geval niet meer te analyseren. Dat is namelijk beneden alle peil. Ongeveer ter hoogte van je I.Q. zeg maar.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:38 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Ik analyseer gewoon zijn gedrag.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:31 schreef xenobinol het volgende:
Ik heb zoveel jonge mensen in mijn omgeving verliezen zien lijden als gevolg van de aanschaf van een koopwoning i.c.m. een relatie die op de klippen loopt.... Wees gewaarschuwd!
ING is inderdaad mijn grootste klantquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:29 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Wist je dat niet? De complete huizenmarkt is gebaseerd op Xeno's verklaringen op FoK. Ik hoorde dat ING zelfs haar investeringsbeleid bepaald aan de hand van dit topic![]()
Welnee... nu mag hij blijven huren... meebetalen aan jouw HRA en zo meteen weer een dikke huursverhoging te gemoed zienquote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:51 schreef Whuzz het volgende:
Ik snap het wel natuurlijk, die regels zijn er niet voor niets, maar t'is wel rot voor hem.
rijgedrag,"ritsen" belemmeren, Philips 21:9, Boete bij 60km te hard, stroomverbruik, Wasmachine en droger, schoonvader, overwaarde, Regeer- en gedoogakkoord 2010quote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jouw gedrag hoeven we in ieder geval niet meer te analyseren. Dat is namelijk beneden alle peil. Ongeveer ter hoogte van je I.Q. zeg maar.
Weet ik, maar dat wens ik mijn beste vriend niet toequote:Op zondag 23 januari 2011 00:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Welnee... nu mag hij blijven huren... meebetalen aan jouw HRA en zo meteen weer een dikke huursverhoging te gemoed zien
Zo, vandaag een woningmarktkater :-)quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:51 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Jij ook. Rood wijntje hier, ik houd niet zo van port. Slobberwijntje van de SdB.
Even op topic... mijn beste vriend is zojuist de dupe geworden van de nieuwe 112% regel. Hij was bezig om zijn huidige huurflat te kopen. Hij had alles zo'n beetje rond... en toen werd de hypotheek ineens afgewezen, omdat hij op 118% zat.
Ik snap het wel natuurlijk, die regels zijn er niet voor niets, maar t'is wel rot voor hem.
Als je even verder zoekt kun je nog wel ergere dingen vinden hoor.quote:Op zondag 23 januari 2011 07:42 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
rijgedrag,"ritsen" belemmeren, Philips 21:9, Boete bij 60km te hard, stroomverbruik, Wasmachine en droger, schoonvader, overwaarde, Regeer- en gedoogakkoord 2010
http://forum.fok.nl/user/history/269064/3
Een VVD stemmende filerijder, in een te duur rijtjeshuis. Ik mis topic's over de tuin en de hond. Stoer op internet, narcistische toonzetting, burgerlijk...
Onverantwoord? Dat is zo niet te zeggen. Dan zou je op zijn minst wat meer cijfers moeten weten.quote:Op zondag 23 januari 2011 10:48 schreef droom_econoom8 het volgende:
Je zou ook kunnen zeggen dat die vriend van je beschermd is tegen zijn eigen, onverantwoordelijk gedrag. En de banken zijn ook beter tegen zichzelf beschermd.
Gaat niet over goed of slecht. Het gaat over je positie en eigen belangen.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je even verder zoekt kun je nog wel ergere dingen vinden hoor.
Mijn belangen heb ik al jaren geleden veilig gesteld. Daar hoef jij je geen zorgen om te maken.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:52 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Gaat niet over goed of slecht. Het gaat over je positie en eigen belangen.
Nee... als jouw huis afbrand dan keert de verzekeraar de herstelkosten uit.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:25 schreef BeamofLight het volgende:
Ja 50% waarde verliezen ja. Maar als die huizen toch niet verkocht worden is er ook geen waarde. Of denk je dat als het huis affikt de verzekeringmij 50% uitkeert omdat ene Xeno van fok dat zegt?
Maar veel mensen moeten toch kopen? 8 jaar op een wachtlijst gaan staan is geen optie en huren in de vrije sector is je geld weggooien? Of ligt het toch wat genuanceerder? Tot een paar jaar terug was kopen volkomen zonder risico.... het is tijd om dus de normen wat bij te stellen naar de huidige situatiequote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:35 schreef snabbi het volgende:
![]()
Een huis kopen moet je ook niet doen wanneer je je relatie nog niet hebt getest. Het levert een kort wonen in je koophuis op (wat dus duur is) en daarnaast zorgt een gedwongen verkoop nog eens voor een verkoop onder de marktprijs. Twee negatieve elementen die inderdaad een behoorlijk financieel lijden kunnen veroorzaken.
Waarom zakken? Jij verkoopt je auto toch ook niet voor de helft van de waarde die hij voor jou heeft? Dan blijf je toch ook gewoon zelf rijden met dat ding?quote:Op zondag 23 januari 2011 13:05 schreef xenobinol het volgende:
De reden dat huizen niet verkopen wil niet zeggen dat er geen vraag naar is, de prijs is gewoon te hoog. Zak met de prijs en je bereikt vanzelf een niveau waarvoor het huis wel verkocht kan worden.
Kennelijk bied jij iets te koop aan en wil je er dus vanaf, je moet maar afwachten dat de markt je een bepaalde prijs wil bieden, gebeurt dat niet dan blijf je gewoon zitten met je handel. Handel heeft dus helemaal niets te maken met het gevoel van waarde, het heeft te maken met de betaalbaarheid voor de markt en de schaarste. Als de markt het niet kan betalen heb je twee opties... blijven zitten met je handel of zakken met je prijs.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Waarom zakken? Jij verkoopt je auto toch ook niet voor de helft van de waarde die hij voor jou heeft? Dan blijf je toch ook gewoon zelf rijden met dat ding?
Voorlopig blijven wannabe verkopers lekker zitten met hun huizen, je kan beter nu nog verkopen... want je verliezen gaan alleen maar oplopen, "fear" zal spoedig toeslaanquote:Als ik mijn woning zou verkopen heb ik daarvoor een prijs in gedachten. En die prijs komt er dan ook aan te hangen. Take it or leave it.
Hoezo?... als de rente stijgt en de HRA er af gaat zijn dat hele reele getallen hoor.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:09 schreef BeamofLight het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat de huizenmarktsituatie van geen kanten klopt. Wie niet trouwens. En dat de HRA op een bepaalde manier eraf moet ook (al "kost" me dat 200 euro). Maar dat geneuzel over 40% - 50% te duur is gewoon BS.
Kennelijk wil ik dan verhuizen. En dan wel naar iets waar ik op vooruit ga. Als je je huis met zwaar verlies moet verkopen vervalt de mogelijkheid om een betere woning te bemachtigen. Dan blijf je dus gewoon zitten waar je zit. Omdat dat het verstandigst is.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:19 schreef xenobinol het volgende:
Kennelijk bied jij iets te koop aan en wil je er dus vanaf, je moet maar afwachten dat de markt je een bepaalde prijs wil bieden, gebeurt dat niet dan blijf je gewoon zitten met je handel. Handel heeft dus helemaal niets te maken met het gevoel van waarde, het heeft te maken met de betaalbaarheid voor de markt en de schaarste. Als de markt het niet kan betalen heb je twee opties... blijven zitten met je handel of zakken met je prijs.
Dus je moet volgens jou dan maar verkopen met verlies en dan? Iets terug huren ofzo? Iedereen die niet noodgedwongen hoeft te verkopen zal gewoon blijven zitten waar hij zit hoor.quote:Voorlopig blijven wannabe verkopers lekker zitten met hun huizen, je kan beter nu nog verkopen... want je verliezen gaan alleen maar oplopen, "fear" zal spoedig toeslaan
Zelfs dan niet. De HRA wordt echt niet van de ene op de andere dag afgeschaft.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:21 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoezo?... als de rente stijgt en de HRA er af gaat zijn dat hele reele getallen hoor.
Dat dus en er zal iets voor in de plaats komen.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zelfs dan niet. De HRA wordt echt niet van de ene op de andere dag afgeschaft.
Yep... en zal dus nieuwbouw de marktprijs bepalen.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Kennelijk wil ik dan verhuizen. En dan wel naar iets waar ik op vooruit ga. Als je je huis met zwaar verlies moet verkopen vervalt de mogelijkheid om een betere woning te bemachtigen. Dan blijf je dus gewoon zitten waar je zit. Omdat dat het verstandigst is.
Jij snapt hetquote:Op zondag 23 januari 2011 13:51 schreef Terrorizer het volgende:
Kopers moeten gewoon nieuwbouw kopen, daar doen ze niet zo moeilijk over kortingen van 100k.
Het alternatief is dat de politieke omstandigheden finaal omslaan maar dan is er vermoedelijk meer om je druk over te maken dan de huizenprijzenquote:
Als iedereen een nieuwbouwwoning wil kopen wat denk jij dan dat de prijs daarvan gaat doen?quote:Op zondag 23 januari 2011 13:52 schreef xenobinol het volgende:
Yep... en zal dus nieuwbouw de marktprijs bepalen.
Ja..... mensen verdringen zich nu ook al bij de aannemersquote:Op zondag 23 januari 2011 14:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als iedereen een nieuwbouwwoning wil kopen wat denk jij dan dat de prijs daarvan gaat doen?
Want.... NL is failliet en anarchie zal overal zijn? Dat is het argument van de leenkneuzen toch?quote:Op zondag 23 januari 2011 13:56 schreef du_ke het volgende:
Het alternatief is dat de politieke omstandigheden finaal omslaan maar dan is er vermoedelijk meer om je druk over te maken dan de huizenprijzen. Je hebt gewoon geen argumenten.
Nou.... Als je morgen de HRA in 1 x afschaft staan er wellicht op termijn 500.000 mensen gezinnen op straat.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:06 schreef xenobinol het volgende:
Want.... NL is failliet en anarchie zal overal zijn? Dat is het argument van de leenkneuzen toch?
Welnee joh.. die kopen gewoon weer een (nieuwbouw) huis.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nou.... Als je morgen de HRA in 1 x afschaft staan er wellicht op termijn 500.000 mensen gezinnen op straat.
Ik denk niet dat je als maatschappij daarop vooruit gaat. (Ik weet niet hoe jij erover denkt, maar als ik mijn gezin moet voeden, dan doe ik dat. En het kan me echt niet schelen wat ik daarvoor moet doen.)
Ik kom, sociaal als ik ben, de overheid wel tegemoet: 90% mag ook.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:18 schreef Bayswater het volgende:
Morgen afschaffen mag hoor. Moet de overheid wel het bedrag dat aan HRA nog betaald zou worden even omrekenen en aflossen op mijn hypotheek.
Wellicht past het niet in je hokjesgedachte, maar de punten die je benoemd heb ik nooit als argumenten aangedragen. Sterker nog:quote:Op zondag 23 januari 2011 13:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar veel mensen moeten toch kopen? 8 jaar op een wachtlijst gaan staan is geen optie en huren in de vrije sector is je geld weggooien? Of ligt het toch wat genuanceerder? Tot een paar jaar terug was kopen volkomen zonder risico.... het is tijd om dus de normen wat bij te stellen naar de huidige situatie
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:30 schreef snabbi het volgende:
In mijn ogen blijft huren verstandig wanneer je er een korte tijd woont (financieringskosten van kopen zijn hoog door bedrijfsleven en overheid). Ook is het verstandig wanneer je geen reserves hebt, immers mocht er iets kapot gaan aan het huis dan draait de huisbaas er voor op. Tot slot wanneer je de gebreken van een woning kent en daardoor een inschatting kunt maken van de toekomstige kosten. Dan kan het ook handig zijn om niet gelijk te kopen.
Kopen is handig voor langere termijn, wanneer je dingen wilt aanpassen naar je eigen stijl
Nee er is gewoon geen draagvlak voor.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Want.... NL is failliet en anarchie zal overal zijn? Dat is het argument van de leenkneuzen toch?
Waarom? Heb je een overeenkomst met de overheid of met de bank?quote:Op zondag 23 januari 2011 14:18 schreef Bayswater het volgende:
Morgen afschaffen mag hoor. Moet de overheid wel het bedrag dat aan HRA nog betaald zou worden even omrekenen en aflossen op mijn hypotheek.
Yup, en de komende jaren is deze zeker nog gegarandeerd.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:11 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Waarom? Heb je een overeenkomst met de overheid of met de bank?
Helemaal niet zeker.... politieke beloftequote:Op zondag 23 januari 2011 16:27 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Yup, en de komende jaren is deze zeker nog gegarandeerd.
Viva...quote:Op zondag 23 januari 2011 19:31 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
onderwaarde huis :
http://forum.viva.nl/foru(...)ist_messages/94912/5
Onderwaarde, de nieuwe werkelijkheid...
De laatste 114 jaar hebben ze die politieke belofte anders gewoon stand laten houden....quote:Op zondag 23 januari 2011 19:33 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Helemaal niet zeker.... politieke belofte![]()
![]()
![]()
Nou ja, voor hem is dat vooruitgang. In elk geval ten opzichte van wijzen op iemands post-historiequote:Op zondag 23 januari 2011 19:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Viva...
OMG... Je gelijk proberen aan te tonen via het viva-forum....![]()
Viva-forum, fok-forum. Maakt toch niet uit via welk site je verhaal post?quote:Op zondag 23 januari 2011 19:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Viva...
OMG... Je gelijk proberen aan te tonen via het viva-forum....![]()
Het maakt eerlijk gezegt ook niks uit als je al op de huizenmarkt zit. De waarde van het huis wat hij hierna koopt zal ook 8% in waarde zijn gedaald. Het is pas problematisch als je net de huizenmarkt opgaat, of dat je met een restschuld zit en de banken gaan lastig doen. Want definieer waarde in het geval van huizenmarkt van nederland?quote:Op zondag 23 januari 2011 19:40 schreef Whuzz het volgende:
Vandaag de schuin-overbuurman gesproken. Zijn huis is verkocht voor originele vraagprijs - 19.5k. Da's ongeveer 8% onder de originele vraagprijs, lijkt me vrij normaal. Verkoopprijs is zo'n 40k hoger dan aankoopprijs in 2005. Jaja, echt dikke crisis op die huizenmarkt man!
Incoming leentokkie die roept dat één geval helemaal niets zegt in 3...2...1...
Mwoah... Als je deze stelling poneert: 'Onderwaarde, de nieuwe werkelijkheid... ' en je onderbouwt die via het viva-forum is er toch iets in je bovenkamer dat niet functioneert zoals het zou moeten.quote:Op zondag 23 januari 2011 19:56 schreef antfukker het volgende:
Viva-forum, fok-forum. Maakt toch niet uit via welk site je verhaal post?
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:47 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Een paar individuele gevallen zijn totaal niet interessant.
Omdat in tegenstelling tot het azijnpissende tranendal op zijn eigen weblog daar ook wel eens vrolijke dingen staanquote:Op zondag 23 januari 2011 20:10 schreef Whuzz het volgende:
De grote vraag natuurlijk is waarom Zaadbal het viva forum leest....
Ik vrees dat dat zijn enige contact met vrouwen isquote:Op zondag 23 januari 2011 20:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Omdat in tegenstelling tot het azijnpissende tranendal op zijn eigen weblog daar ook wel eens vrolijke dingen staan![]()
Denk ik![]()
Dan zijn er dus 3,3 miljoen met overwaarde.....quote:Op zondag 23 januari 2011 20:35 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Er zijn nu al 600000 mensen met onderwaarde, daar hebben veel mensen nooit over nagedacht. Het is dus de nieuwe werkelijkheid.
Leuk dat je hier nu ook al kuddevorming zie ontstaan. Leenvrienden voor het leven.quote:Kuddegedrag
Kuddegedrag heeft ook andere effecten naast het veroorzaken van een hype of een crash, en dat is dat kuddegedrag leid tot een toename in vertrouwen. Juist omdat wij als mensen sociale wezens zijn, zijn we erg gevoelig voor wat andere mensen doen. Als veel andere mensen positief zijn over iets, bijvoorbeeld de aandelenmarkt, dan is het voor ons moeilijk om hier een tegenstrijdige mening over te hebben. Dit komt door twee factoren. Ten eerste is het inderdaad zo dat de meerderheid gelijk heeft in de meeste gevallen. Pas als de meerderheid te ver doorschiet in hun mening krijgen ze ongelijk en is een trendomkeer aanstaande. Dit heeft wel tot gevolg dat het moeilijker is om tegen de heersende mening in te gaan. Daarnaast is het ook zo dat wij mensen niet zonder andere mensen kunnen, en het tegen de groep in gaan verhoogt de kans dat we uit de groep worden geworpen. Deze angst hebben we ontwikkeld door de miljoenen jaren evolutie, waarin het altijd voordelig was om je in een groep te bevinden.
Ook heeft deelname aan een groep als voordeel dat je je geborgen en veilig voelt, waardoor je ook eerder risicovollere acties kunt (en wilt) ondernemen. Dit komt door het vertrouwen wat je medestanders in de groep je geven; als zoveel mensen hetzelfde vinden dan moet het toch wel kloppen? Ook heb je met (actieve) deelname aan een groep ook vangnetten, voor als je risicovolle actie verkeerd loopt.
Beschik jij nu maar over een stuk of 6 stukjes tekst die je al sinds 2008 op de meest zinloze momenten copy en paste of wat?quote:Op zondag 23 januari 2011 20:41 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Leuk dat je hier nu ook al kuddevorming zie ontstaan. Leenvrienden voor het leven.
Ze zitten op dezelfde Titanicquote:Op zondag 23 januari 2011 20:41 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Leuk dat je hier nu ook al kuddevorming zie ontstaan. Leenvrienden voor het leven.
Bestrijd de anders denkende...
Herhaling is de sleutel tot gedragsveranderingquote:Op zondag 23 januari 2011 20:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Beschik jij nu maar over een stuk of 6 stukjes tekst die je al sinds 2008 op de meest zinloze momenten copy en paste of wat?
Precies.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Herhaling is de sleutel tot verveling![]()
Het herhaalt 'corrigeren' is vrij vervelendquote:
Misschien zorgt die herhaling wel tot gedragsverandering. Als jij gewoon zinnige taal uit gaat slaan hoef ik je niet steeds te verbeteren. Win-win lijkt mequote:Op zondag 23 januari 2011 20:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het herhaalt 'corrigeren' is vrij vervelend![]()
Trouwens.... heb je dat telefoonnummer nog gevraagd? Of was ze al bezet?
Ik hoor dat wel vakerquote:Op zondag 23 januari 2011 21:01 schreef Whuzz het volgende:
Tel nummer? Haar letterlijke woorden: "Huurhuis in Dronten!?"
Sorry
Daar komt het wel op neer jaquote:Op zondag 23 januari 2011 21:11 schreef BeamofLight het volgende:
Beste mijnheer Zeepbel,
vind jij mij nu een eikel en leentokkie omdat ik een koophuis heb en toen zo de koopprijs niet even in mijn portemonnaie had? Ik daarom een hypotheek heb genomen en gebruik maak van de HRA?
Ik hoor graag.
Probeer je zeepbel nu woorden in de mond te leggen? Ik heb nergens gelezen dat je een eikel bent. Daarnaast is het mijn hobby om over opportunistsche leentokkies te spreken op dit forumquote:Op zondag 23 januari 2011 21:11 schreef BeamofLight het volgende:
Beste mijnheer Zeepbel,
vind jij mij nu een eikel en leentokkie omdat ik een koophuis heb en toen zo de koopprijs niet even in mijn portemonnaie had? Ik daarom een hypotheek heb genomen en gebruik maak van de HRA?
Ik hoor graag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |