quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 14:30 schreef snabbi het volgende:In mijn ogen blijft huren verstandig wanneer je er een korte tijd woont (financieringskosten van kopen zijn hoog door bedrijfsleven en overheid). Ook is het verstandig wanneer je geen reserves hebt, immers mocht er iets kapot gaan aan het huis dan draait de huisbaas er voor op. Tot slot wanneer je de gebreken van een woning kent en daardoor een inschatting kunt maken van de toekomstige kosten. Dan kan het ook handig zijn om niet gelijk te kopen.
Inderdaad. Er zijn genoeg situaties te bedenken waarin huren de beste keus is. Voor mij was een lange tijd de enige keus (een jaar of 10) en daarna heb ik 5 jaar lang gekozen om te huren terwijl ik eventueel had kunnen kopen. Maar liever spaarde ik een poosje door en wachtte ik tot mijn salaris nog wat gestegen was. Het verschilt gewoon per persoon en per situatie.
Als je in je eentje bent en in een druk stadscentrum woont waar je bijna nooit kunt parkeren ga je ook geen stationwagon kopen. Als je een gezin met 3 minderen hebt ga je geen Aygo kopen.

quote:
Het is ook een vrije keuze. Als je weet dat je een jaar later in een ander deel van het land wilt gaan wonen, dan had hij voor huren gekozen. Dat huren en kopen verschillende prijscomponenten heeft waardoor het ene gunstiger is dan het ander heeft niets met dwingen te maken.
Ik wilde gewoon persé van Xeno's belastinggeld snoepen!

Weet je wát trouwens kut is? 10cm plint te kort komen
Volgende keer toch wat beter rekenen... In my defence... de plinten waren 2m40 per stuk. Waarom 2.40? doe dan gewoon 2m50! (dan had ik wel genoeg gehad

)