Ik laat hem ook altijd nog afslaan, vandaag ook vaak zat keer. Vind me instructeur ook niet erg, maar vandaag was het wel heftig.. Twee keer achter elkaar, ik kan die balans maar niet vinden, het is of weer te veel gas, of weer te weinig en PLOP sta je weer stil.. En dan zeggen ze rustig maar, maar dat is wel het laatste waar je dan aan denktquote:Op woensdag 29 december 2010 21:39 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Nadeel is dat er amper files zijn in Friesland
Dat komt vanzelf goedquote:Op woensdag 29 december 2010 22:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Lapo:
[..]
Ik laat hem ook altijd nog afslaan, vandaag ook vaak zat keer. Vind me instructeur ook niet erg, maar vandaag was het wel heftig.. Twee keer achter elkaar, ik kan die balans maar niet vinden, het is of weer te veel gas, of weer te weinig en PLOP sta je weer stil.. En dan zeggen ze rustig maar, maar dat is wel het laatste waar je dan aan denkt
Geen idee wanneer mijn volgende rijlessen zijn.quote:
Wat veel mensen niet doen is leren van de fouten die ze maken. Doe dat maar welquote:Op donderdag 30 december 2010 00:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hee wat zijn de hoofd tips voor Theorie, ik doe nu over en over de examens heb het CD pakket van Trafficexplorer met 55 examens erin.. of moet ik ook nog wat anders doen.
Of puur examens, examens en nog een examens? Ook nog tips voor bij het 1ste deel want daar maak ik de meeste fouten in.
Ach als je je rijbewijs hebt en je rijdt in een onbekende auto ga je het ook hebben, ga vooral niet stressen omdat er mensen achter je wachten.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Lapo:
[..]
Ik laat hem ook altijd nog afslaan, vandaag ook vaak zat keer. Vind me instructeur ook niet erg, maar vandaag was het wel heftig.. Twee keer achter elkaar, ik kan die balans maar niet vinden, het is of weer te veel gas, of weer te weinig en PLOP sta je weer stil.. En dan zeggen ze rustig maar, maar dat is wel het laatste waar je dan aan denkt
Dat had ik dus ookquote:Op woensdag 29 december 2010 22:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Lapo:
[..]
Idd, dat heb ik ook gedaan. Met als resultaat 1 foutje op het theorie-examen van het CBR. Ik was dus een van de 15 die geslaagd was, er waren ongeveer 40 mensen. Wel lullig hoe ze daar bij het cbr mee omgaan:quote:Op donderdag 30 december 2010 00:48 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Wat veel mensen niet doen is leren van de fouten die ze maken. Doe dat maar wel
Had ik maar zo'n auto... Moet eerst die contactsleutel weer helemaal terugdraaien en dan weer starten. Voelt als een eeuwigheidquote:Op donderdag 30 december 2010 08:51 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook. Naja gelukkig les ik in een auto die direct weer start zodra de motor afslaat
. En dan geef ik gewoon flink veel gas en laat de koppeling opkomen. Net alsof je gaat opstijgen
succesquote:Op donderdag 30 december 2010 09:14 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Had ik maar zo'n auto... Moet eerst die contactsleutel weer helemaal terugdraaien en dan weer starten. Voelt als een eeuwigheid.. Hopelijk gaat dit vandaag een stukkie beter..
hihi dat zei mijn instructeur ook.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:27 schreef kanovinnie het volgende:
1 keer af laten slaan, meteen in de stress
En ik moet nog beter leren om mijn stuur door te geven.
Ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Die Panda heeft een zwak motortje, vergeleken met die chryslerquote:Op donderdag 30 december 2010 20:01 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik heb nu kerstvakantie dus kan ik in de auto's van mijn ouders rijden. Ik reed meestal in de Fiat Panda van mijn moeder, omdat ik dacht dat zo'n kleine auto makkelijker zou zijn. Ik liet hem af en toe afslaan. Net weer bij een stoplicht, altijd goed voor een knalrode kop.
Tot gister, toen reed ik voor het eerst in de Chrysler Voyager van mijn vader, ik ben helemaal om, wat een fantastisch ding. Ik heb er vandaag vier keer in gereden en hem nog niet aflaten slaan! Ik hoef voorlopig niet meer in dat ding van mijn moeder!! (bijgenaamd: de smurfentruck...
).
ik moest lachenquote:Op donderdag 30 december 2010 20:01 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik heb er vandaag vier keer in gereden en hem nog niet aflaten slaan! Ik hoef voorlopig niet meer in dat ding van mijn moeder!! (bijgenaamd: de smurfentruck...).
3 in gevaarherkenning en 3 in de rest.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:51 schreef karton het volgende:
woohoo!
Op naar de TTT![]()
Hoeveel fouten had je?
Gefeliciteerd met je theoriequote:
Dat is het aantal 1e praktijkexamens per jaar. Geen herexamens want die staan apart vermeld.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:45 schreef karton het volgende:
Wat "Aantal eerste examens: tot 40" betekent.. geen idee.
Ik moet de 11e, heb (nog) nergens last van. Ben van mezelf altijd al redelijk ijskoud wat stress betreft.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:56 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Nog een week tot m'n rijexamen. Is het gezond nu al wat spanning te voelen?
Ja, ik normaal ook wel. Het is ook niet heel erg ofzo. Maar merk gewoon dat ik er wat van merkquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:15 schreef karton het volgende:
[..]
Ik moet de 11e, heb (nog) nergens last van. Ben van mezelf altijd al redelijk ijskoud wat stress betreft.
Succes! Ik vond het achteraf best te doen (als je gewoon geleerd hebt). Heb geen instinkers gezien en de meeste vragen liggen gewoon voor de hand en heb je al weleens gezien bij de oefen-examens.quote:
Exact hetzelfde had ik, uiteindelijk had ik in totaal 1 foutquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:49 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Succes! Ik vond het achteraf best te doen (als je gewoon geleerd hebt). Heb geen instinkers gezien en de meeste vragen liggen gewoon voor de hand en heb je al weleens gezien bij de oefen-examens.
Ik kneep hem alleen behoorlijk na de gevaarherkennings-sectie, want daarvan is het echt moeilijk zeker weten of je iets goed hebt. Ik dacht echt dat ik het had verknald aanvankelijk met als positief bij-effect dat ik bij de regelgeving-vragen al iets had van "maakt niks meer uit, gewoon kijken hoe het gaat voor de volgende keer alvast" en dus wat meer ontspande.
Als je net als ik een flipkip bent wel jaquote:Op woensdag 5 januari 2011 19:56 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Nog een week tot m'n rijexamen. Is het gezond nu al wat spanning te voelen?
In het hele examen?quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:50 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Exact hetzelfde had ik, uiteindelijk had ik in totaal 1 fout
Jij bitch!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:54 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Jij bitch!Mja. Schaamde me eigenlijk doodSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat ze het zo nodig hardop moest zeggen
Brutal. Fucking. Metal.
Mja, dat vond ik ook minder aan de uitslag: je zit dus in een zaal met onbekenden, en dan krijg je een klein persoonlijk commentaar erbij van "jammer, net niet" of "weer net een foutje teveel".quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:56 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Mja. Schaamde me eigenlijk dood
Omdat ze het zo nodig hardop moest zeggen
Inddquote:Op woensdag 5 januari 2011 22:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mja, dat vond ik ook minder aan de uitslag: je zit dus in een zaal met onbekenden, en dan krijg je een klein persoonlijk commentaar erbij van "jammer, net niet" of "weer net een foutje teveel".
Ik zat daar dus als enige dertiger tussen allemaal 18-jarigen en één ouwe knar en ik zat me echt op te fokken van "straks sta ik voor lul voor al die jonkies".
Je moet gewoon meer gas geven!quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:45 schreef Mankatans het volgende:
werd er wel echt chagrijnig van dat je de theorie van de koppeling weet, maar 'm toch weer steeds te snel laat opkomen zodat de motor weer afslaat, vooral als er mensen achter je staan.
Was je deze uit het vorig topic vergeten? Ik niet.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:18 schreef richardrahl het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet.
Het mag niet, vind het vreemd dat jij die zich kennelijk als instructeur voordoet dat niet weet. Wel vreeemd dat 99% van je collega's dit niet doet. Zal vast wel een verklaring voor zijn
En als je "leerling" een ongeluk maakt zeker snel verwisselen van stoel of blijf je dan zo stellig verklaren dat het gewoon mag? Ik geloof er niks van.
En relevante wetsartikelen kan ik je prima aanleveren, ben volgende week op het werk en heb diverse cbr examinatoren in het kantoor naast mijn werkplek zitten. En mocht het verzekeringstechnisch niet mogen en wettelijk wel, dan kan ik dat ook zo voor je navragen.
Ik merk het vanzelf wel als ik een knal hoorquote:Op donderdag 6 januari 2011 17:35 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Heerlijk rijden! Alleen donders uitkijken voor fietsers zonder licht
Ooh god, je bent er zoeenquote:Op donderdag 6 januari 2011 17:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik merk het vanzelf wel als ik een knal hoor
Dat is inderdaad een openbaring als verstokte fietser: zonder goede lichten zie je ze écht niet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:35 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Heerlijk rijden! Alleen donders uitkijken voor fietsers zonder licht
Inderdaad. Een van mijn eerste rijlessen in het donker had ik ook bijna een fietser tegen z'n spatbordje getikt. Ik sloeg rechtsaf en zou op de weg waar ik opdraaide een oversteekplaats gaan kruisen. Netjes in de spiegels en over m'n schouder gekeken. Halverwege de bocht nog maar eens goed over de schouder kijken voor de zekerheid, niks aan de hand en geef wat gas bij waarna m'n instructrice vol op de rem trapt. Komt er fietser in volle vaart, zonder licht natuurlijk, voor de auto door die ik dus absoluut niet gezien had.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:46 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een openbaring als verstokte fietser: zonder goede lichten zie je ze écht niet.
(Trouwens, ik heb altijd netjes lampjes gehad hoor maar dat het zo'n verschil maakte weet ik dus pas sinds ik rijles heb...)
Als die hardloper geen reflecterend jasje aanhad + eventueel lampje om z'n arm is het z'n eigen schuld als ie voor z'n kloten wordt gereden alhoewel het wetboek wat anders zegt natuurlijkquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:16 schreef kanovinnie het volgende:
Slechtste rijles tot nu toeBijna een hardloper aangereden, en een hoop gemist doordat het donker was+regen
Maar goed dat die instructeur een beetje oplet
Het is ook zijn eigen schuld als hij niet wacht op het stoplicht, maar met al het geweld van de wereld snel moet oversteken.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:31 schreef karton het volgende:
[..]
Inderdaad. Een van mijn eerste rijlessen in het donker had ik ook bijna een fietser tegen z'n spatbordje getikt. Ik sloeg rechtsaf en zou op de weg waar ik opdraaide een oversteekplaats gaan kruisen. Netjes in de spiegels en over m'n schouder gekeken. Halverwege de bocht nog maar eens goed over de schouder kijken voor de zekerheid, niks aan de hand en geef wat gas bij waarna m'n instructrice vol op de rem trapt. Komt er fietser in volle vaart, zonder licht natuurlijk, voor de auto door die ik dus absoluut niet gezien had.
[..]
Als die hardloper geen reflecterend jasje aanhad + eventueel lampje om z'n arm is het z'n eigen schuld als ie voor z'n kloten wordt gereden alhoewel het wetboek wat anders zegt natuurlijk![]()
Zeg dan tegen je instructeur dat je de bijzondere verrichtingen wilt doen?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:22 schreef Megaman het volgende:
Oe, rijles topic, net wat ik nodig had
Heb er nu 24 uur aan rijles opzitten (van een pakket van 32 uur), theorie binnen, maar die instructeur doet gewoon niet de moeite om me bijzondere verrichtingen bij te brengen...
Het klopt dus min of meer wel dat ze je gewoon aan het lijntje houden en zoveel mogelijk aan je willen verdienen? Ik ben niet zo belachelijk slecht dat ik er nog steeds niks van bak, en verlies nu toch wel het vertrouwen in die rijschool
edit: Oeh, net 4 seconden te vroeg gepost
Ja dat was het plan ook, maar heb nu weer gezeur met ouders (zij betalenquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeg dan tegen je instructeur dat je de bijzondere verrichtingen wilt doen?
Ik betaal niks.quote:
Ik weet alleen dat mijn instructeur er vrij scherp op is. Ik kijk van mezelf dus niet "zichtbaar" en beweeg mijn hoofd niet duidelijk genoeg als ik kijk, en daar blijft hij echt op hameren. Doet de jouwe dat ook?quote:Op zondag 9 januari 2011 11:06 schreef misslady83 het volgende:
Hallo allemaal,
Afgelopen vrijdag, weer gezakt voor de tweede keer...........alweer waren de opmerkingen kijkgedrag, kijkgedrag en kijkgedrag, volgens de examinator moet ik meer bewust waarnemen! Ik vind zelf dat ik mijn best heb gedaan en vond de rit best soepel verlopen waarbij ik regelmatig in de spiegels keek/dode hoek etc........! Ik heb al zoveel lessen gehad, ik ben nu aan het twijfelen of ik een andere rijschool moet zoeken gezien het kijkgedrag constant weer een struikelblok is volgens het CBR. Bij wie was het kijkgedrag ook constant een struikelblok bij het examen en bij wie werd dit beter na het veranderen van rijschool.......?
Ik bewoog niet alleen met mijn ogen, ook mijn hoofd bewoog ik daarbij............quote:Op zondag 9 januari 2011 11:39 schreef TommyGun het volgende:
Altijd je hoofd bewegen! Hij/zij kan niet zien aan je ogen of dat je kijkt! Moet inmiddels toch wel duidelijk zijn lijkt me... En lekker belangrijk als je zoiets hebt van 'overdreven gedoe'. Gewoon doen! Dwarsliggen kun je nog altijd doen als je je papiertje hebt en alleen rijdt
Jawel....hij wil het nu extra trainen door me hardop te laten zeggen wat ik zie....quote:Op zondag 9 januari 2011 13:45 schreef Zuunigerd het volgende:
Heeft de examinator niet uitgelegd wat hij verstond onder 'bewust waarnemen' en hoe je daar niet aan zou voldoen?
Dat kijk gedrag is kut ja; mijn instructeur zij ook de hele tijd: Ik weet dat je het ziet, dat zie ik aan je rijgedrag bij een kruising, maar ik wil ook je hoofd zien bewegen; als je dat rijbewijs hebt, dan kun je weer normaal rijdenquote:Op zondag 9 januari 2011 11:48 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Ik bewoog niet alleen met mijn ogen, ook mijn hoofd bewoog ik daarbij............
Ohja dat dusquote:Op zondag 9 januari 2011 17:33 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Jawel....hij wil het nu extra trainen door me hardop te laten zeggen wat ik zie....
Gefeliciteerd! Goede tip! Heb je alles opgenoemd? Of alleen een paar dingen die je het meest opvielen? Hoeveelste keer was dit?quote:Op maandag 10 januari 2011 10:46 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat kijk gedrag is kut ja; mijn instructeur zij ook de hele tijd: Ik weet dat je het ziet, dat zie ik aan je rijgedrag bij een kruising, maar ik wil ook je hoofd zien bewegen; als je dat rijbewijs hebt, dan kun je weer normaal rijden
Maar het is me vrijdag gelukt
Mijn truc was om af en toe een opmerking te maken over de auto achter me (eentje zonder licht, een busje dat wat zat te pushen; dat soort dingen). Tja een beetje slijmerig is het wel; maar ik wilde het gewoon per sé halen; dan maar overdreven; zolang die examinator maar doorhad dat ik dingen zag...
Echt hoor die examens zijn zulke moment opnamen; totaal ongeschikt om daarop iemand te beoordelen of ie rijvaardig genoeg is...
Ik moet morgen op, ben nog steeds ijskoudquote:Op maandag 10 januari 2011 14:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Begin nu toch serieus wel wat spanning te voelen voor woensdag. Eerste rijexamen
gefeliciteerd, op naar je TTTquote:Op maandag 10 januari 2011 16:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Vandaag eindelijk theorie gehaald na 2x.
Dextro helpt erg goed
Dank! Nee niet alles, maar gewoon wat een beetje opvalt, dus in dit geval een auto zonder licht terwijl het grauw en grijs was, een fietser naast je terwijl je afslaat die je ver genoeg in je zijspiegel zit, waarom je dus kan afslaan (of juist niet, maar zeg dat je hem ziet en daarom tot een bepaalde actie overgaat).quote:Op maandag 10 januari 2011 14:19 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Goede tip! Heb je alles opgenoemd? Of alleen een paar dingen die je het meest opvielen? Hoeveelste keer was dit?
TTT haha nee joh, dat is geld verspilling. Gelijk naar de praktijk.quote:
Bij mij wel; althans je betaalt een rijles voor het examen; een rijles tijdens het examen (je hebt tenslotte de auto en de rijinstructeur al doet hij niets) en je betaalt het CBR...quote:Op maandag 10 januari 2011 16:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
TTT haha nee joh, dat is geld verspilling. Gelijk naar de praktijk.
En klopt het dat praktijk aanvraag door je rijschool 200 euro kost?
Aahh oke, hoelang moeten hier de meeste wachten die in deze week/vorige week aanvraag hebben gedaan.?quote:Op maandag 10 januari 2011 16:31 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Bij mij wel; althans je betaalt een rijles voor het examen; een rijles tijdens het examen (je hebt tenslotte de auto en de rijinstructeur al doet hij niets) en je betaalt het CBR...
Dat is het klote van rijexamen; het kost je klauwen met geld...
Ik had juist een rij-instructeur die constant hamerde op het kijken. Echt totdat het je strot uitkomt, gek werd ik er van. Maar daardoor deed ik het heel consequent omdat ik geen zin had in discussies of ik wel of niet goed had gekeken. En ik deed het ook precies op de "cbr-manier". Ik heb 2x examen gedaan, en beide keren geen enkele opmerking gehad over mijn kijkgedrag (afgezien van "prima / in orde").quote:Op zondag 9 januari 2011 11:06 schreef misslady83 het volgende:
Hallo allemaal,
Afgelopen vrijdag, weer gezakt voor de tweede keer...........alweer waren de opmerkingen kijkgedrag, kijkgedrag en kijkgedrag, volgens de examinator moet ik meer bewust waarnemen! Ik vind zelf dat ik mijn best heb gedaan en vond de rit best soepel verlopen waarbij ik regelmatig in de spiegels keek/dode hoek etc........! Ik heb al zoveel lessen gehad, ik ben nu aan het twijfelen of ik een andere rijschool moet zoeken gezien het kijkgedrag constant weer een struikelblok is volgens het CBR. Bij wie was het kijkgedrag ook constant een struikelblok bij het examen en bij wie werd dit beter na het veranderen van rijschool.......?
Voordeel van de TTT is dat je vrijstelling krijgt voor je examen, weer mooi meegenomen.quote:Op maandag 10 januari 2011 16:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
En klopt het dat praktijk aanvraag door je rijschool 200 euro kost?
Wat ik heb gehoord is dat paketten voornamelijk geld plukkerij zijn en tsja die vrijstelling die paar extra dingen lijken me niet erg lastig.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:00 schreef karton het volgende:
[..]
Voordeel van de TTT is dat je vrijstelling krijgt voor je examen, weer mooi meegenomen.
Ik weet niet hoveel dat het voor een rijschool kost om een examen te reserveren, ik heb betaald voor een pakket met X aantal lessen, theorie, TTT en examen.
Taj voordeel of nadeel; ik had geen TTT, maar moest als eerste keren; dat ging goed waardoor mijn zelfvertrouwen omhoog ging, om vervolgens een stopopdracht te krijgen die ook goed ging; daarna had ik eigenlijk al een beetje het gevoel dat het lekker ging, waardoor je beter gaat rijden...quote:Op maandag 10 januari 2011 17:00 schreef karton het volgende:
[..]
Voordeel van de TTT is dat je vrijstelling krijgt voor je examen, weer mooi meegenomen.
Ik weet niet hoveel dat het voor een rijschool kost om een examen te reserveren, ik heb betaald voor een pakket met X aantal lessen, theorie, TTT en examen.
Bedankt, hopelijk heb ik morgen goed nieuws te melden.quote:
Die krijg je toch op het moment van aanvraag? Bij mij toch een paar weken van te voren...quote:Op maandag 10 januari 2011 22:42 schreef karton het volgende:
[..]
Bedankt, hopelijk heb ik morgen goed nieuws te melden.![]()
Heb nog steeds niet de oproepkaart voor m'n examen ontvangen. Die kwam volgens mij altijd de dag van tevoren via de mail, nog niks te zien. Hopelijk valt ie morgenvroeg dan in m'n inbox.
Wedden dat je instructeur die heeft?quote:Op maandag 10 januari 2011 22:42 schreef karton het volgende:
[..]
Bedankt, hopelijk heb ik morgen goed nieuws te melden.![]()
Heb nog steeds niet de oproepkaart voor m'n examen ontvangen. Die kwam volgens mij altijd de dag van tevoren via de mail, nog niks te zien. Hopelijk valt ie morgenvroeg dan in m'n inbox.
Bij m'n TTT kreeg ik een dag van tevoren een oproepkaart in m'n inbox dus ik ga er vanuit dat dit bij een examen ook het geval is..quote:Op maandag 10 januari 2011 23:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wedden dat je instructeur die heeft?
Ik kijk morgenvroeg nog en bel anders even met m'n rijschool, weet ik meteen waar ik aan toe ben.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:29 schreef vannelle het volgende:
Laat ik het zo stellen, de rijschool vraagt je examen aan en gebruikt het eigen emailadres.
Op dat adres komt ook de bevestiging binnen en dat is dus ook de reden dat jij em niet hebt.
Maak je niet druk, je rijschool regelt het wel, komt goed!
Ik heb wel een bevestigingsmail van het CBR dat m'n examen is aangevraagd met daarbij de datum/tijd. Maar ik heb geen oproepkaart ontvangen die ik mee moet nemen (was bij TTT wel het geval).quote:Op maandag 10 januari 2011 23:31 schreef BasementDweller het volgende:
Ik kreeg mailtjes direct vanaf het CBR... misschien is jouw adres daar niet bekend?
Godsamme.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:53 schreef karton het volgende:
Ik heb wel een bevestigingsmail van het CBR dat m'n examen is aangevraagd met daarbij de datum/tijd. Maar ik heb geen oproepkaart ontvangen die ik mee moet nemen (was bij TTT wel het geval).
poehpoehquote:Op dinsdag 11 januari 2011 01:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
Godsamme.
Print deze uit en je bent klaar.
Om hier nog even op terug te komen:quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:02 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Roken gaat idd van mijn les af. Tot pas realiseer ik me dat dit helemaal geen verplichte pauze is (zei hij ook niet hoor) maar toch. 40 lessen x 5 minuten zijn al zo'n 3 gratis lessen wat ik had kunnen doen!
Ik ga tijdens mijn eerst volgende bijzondere manoevres les vragen of ik het over mag doen als iets niet werkt. Zegt hij nee, dan wacht ik wat de rest van de les me te bieden heeft. Is het puur op buitenwegen karren, dan ben ik er echt klaar mee. Dan is ie alleen maar goedkoop als lokbrood en probeert hij de lessen onnodig te rekken. Ook over het roken ga ik het hebben.
Zoek een andere rij-instructeur. Dit gaat nergens over. Je betaalt er veel geld voor.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:14 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen:
De les van vandaag zat er bijna op en ik had nog 5 minuten officieel. Dus hij zei "we gaan richting je huis". Naar mijn huis is zo'n 2 minuten rijden. Dus in plaats van rechts ging ik doodleuk linksaf om met een omweg naar mijn huis te gaan.
"Draai nou rechts in!"
"Maar ik ga links."
"Waarom!"
"Op mijn tijd vol te maken, ik hoef pas om vijf uur te stoppen."
"Ach, 'k vind wel best joh..."
Rijinstructeur pissig, ik blij, alles is weer goed.
Voor sommige is het geldverspilling, anderen hebben er weer een hoop aan.. als je een zenuwpees bent zal ik het wel aanradenquote:Op maandag 10 januari 2011 16:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat is mij ook verteld. Opzich spreekt dat me ook wel aan. Maar goed, het zit standaard in mijn pakket, dus kost mij niks extra momenteel.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Mij is verteld dat een TTT vooral een moment is om te zien hoe het eraan toe gaat bij een "echt" examen
Én je kan natuurlijk vrijstellingen halen
Kijken en rustig aan doen? Verder als je altijd in dezelfde auto lest voor jezelf punten bepalen waar de auto moet zijn wanneer je moet beginnen met insturen en terugsturen. Desondanks ben ik er zelf ook nog geen held in, meer tips zijn dus welkom.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Vandaag heeft mijn instructeur een afspraak gemaakt voor praktijk examen, het is 4 feb. is dat te lang of normaal?
En wie heeft nog tips voor me met inparkeren en file parkeren want dat is het enigste wat niet goed gaat.
Precies, eigenlijk heb je met TTT alleen maar voordelen afgezien van de kosten dan..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Mij is verteld dat een TTT vooral een moment is om te zien hoe het eraan toe gaat bij een "echt" examen
Én je kan natuurlijk vrijstellingen halen
Moeilijk doen over drie minuten? Kom op zeg, dan gaat hij de volgende moeilijk doen omdat het stoplicht langer op rood staat en je een minuut later bent... Ik heb regelmatig dat mijn rij-instructeur aankwam en dat ik nog bezig was zijn cappuccino te maken (jaja die kreeg hij altijd van mij), dan begonnen we ook vijf minuten later, of we waren aan het ouwehoeren, of op een verlaten parkeerplek in de sneeuw aan het testen wie het verst kon spinnen met de auto als we de handrem erop zetten (hij won).quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:43 schreef bascross het volgende:
[..]
Zoek een andere rij-instructeur. Dit gaat nergens over. Je betaalt er veel geld voor.
Mag je zelf beslissen, of je instructeur wil niet mee.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:23 schreef blingbling11 het volgende:
ik moet morgenochtend heel vroeg afrijden, ik word nu toch wel een beetje zenuwachtig
gaat de instructeur eigenlijk mee tijdens het examen? ik hoor van de ene wel en van de ander niet.
Beste van niet toch omdat de examinator dan nog wel is wat door de vingers wil zien?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:43 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Mag je zelf beslissen, of je instructeur wil niet mee.
Of juist wel zodat de examinator geen onzin kan bedenken om je op te laten zakken, omdat ie het anders aan de stok krijgt met je instructeur.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Beste van niet toch omdat de examinator dan nog wel is wat door de vingers wil zien?
Lijkt me heel sterk.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Beste van niet toch omdat de examinator dan nog wel is wat door de vingers wil zien?
Het verschil is dat jij het geen probleem vindt. Alleen gaf BeyondTheGreen al aan dat hij het vervelend dat die instructeur in zijn rij-tijd gaat roken en dat is het ook.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:57 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Moeilijk doen over drie minuten? Kom op zeg, dan gaat hij de volgende moeilijk doen omdat het stoplicht langer op rood staat en je een minuut later bent... Ik heb regelmatig dat mijn rij-instructeur aankwam en dat ik nog bezig was zijn cappuccino te maken (jaja die kreeg hij altijd van mij), dan begonnen we ook vijf minuten later, of we waren aan het ouwehoeren, of op een verlaten parkeerplek in de sneeuw aan het testen wie het verst kon spinnen met de auto als we de handrem erop zetten (hij won).![]()
Maar goed hij was ook relaxed; "Deze les krijg je gratis voor de koffie"
Maar ja wellicht scheelt het dat ik alweer wat ouder ben en gewoon werk en dus geld genoeg heb...
Feliiiiquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:41 schreef karton het volgende:
Geslaagd!
Examen ging super.
Volgens de examinator reed ik erg goed met hier en daar paar kleine dingetjes maar niets ernstigs.
wilde het vrolijke nieuws al eerder brengen maar had wat problemen met m'n wachtwoord![]()
Ja, sorryquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Is het eigenlijk verplicht om je rijbewijs aan te vragen bij je eigen gemeente, want ik moet afrijden op een vrijdagmiddag en dan is me eigen gemeente gesloten.
Ah ja daar had ik inderdaad wel even over heen gelezen; kan me voorstellen dat het dan wat vervelender wordt... Het gaat om wederzijds respect, dus wat dat betreft zit BeyondTheGreen dan wel goedquote:Op woensdag 12 januari 2011 00:23 schreef bascross het volgende:
[..]
Het verschil is dat jij het geen probleem vindt. Alleen gaf BeyondTheGreen al aan dat hij het vervelend dat die instructeur in zijn rij-tijd gaat roken en dat is het ook.
OMG you are lucky! Gefeliciteerd! hoeveelste keer was dit?quote:
1equote:Op woensdag 12 januari 2011 10:29 schreef misslady83 het volgende:
[..]
OMG you are lucky! Gefeliciteerd! hoeveelste keer was dit?
Gefeliciteerd!quote:
Dankjequote:
Wauw, alweer eentje! Allemaal goeie vibes in dit topic. Jij ook gefeliciteerd!!!quote:
Dankjequote:Op woensdag 12 januari 2011 12:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wauw, alweer eentje! Allemaal goeie vibes in dit topic. Jij ook gefeliciteerd!!!
Wat kost dat extra?quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dankje
Meteen het pasje aangevraagd, kan 'm morgen ophalen
met dank aan spoedjes![]()
Hier in de gemeente 30 euro.quote:
Dan ga ik 't ook doen. Rijbewijs is toch duur, dus die paar tientjes erbij kunnen ook nog welquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:26 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hier in de gemeente 30 euro.
Maar ik heb van het weekend een lange rit voor de boeg met een maat van me, dus nu mag ik ook rijden
Zo dacht ik er dus ook overquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan ga ik 't ook doen. Rijbewijs is toch duur, dus die paar tientjes erbij kunnen ook nog welEn dan kan ik meteen de volgende oid ronrijden
Sowieso mensen die gaan zeuren dat het zonde van je geld isquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:29 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Zo dacht ik er dus ook over
Ja hoor. Mag je er alleene niet in rijdenquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:33 schreef kanovinnie het volgende:
Kan je trouwens een auto kopen voordat je je rijbewijs hebt?
Handig. Ik heb namelijk zsm een auto nodig voor mijn werkquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:34 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ja hoor. Mag je er alleene niet in rijden
bedankt!quote:Op woensdag 12 januari 2011 07:16 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Feliiii
(met je rijbewijs dan he, niet met je wachtwoord)
gefeliciteerd!quote:
Heb vandaag m'n rijbewijs aangevraagd, is op dinsdag af te halen dus nog even geduld hebben. Die spoed heb ik niet gedaan alhoewel ik wel zin heb om te rijden natuurlijk. Die paar tientjes houd ik liever nog even bij me.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan ga ik 't ook doen. Rijbewijs is toch duur, dus die paar tientjes erbij kunnen ook nog welEn dan kan ik meteen de volgende oid ronrijden
Ik werk 4 dagen in de week bij bedrijf A, en 1 dag in de week bij bedrijf B, Bedrijf A is 30 min met ov+fiets deur tot deur, bedrijf B 1.5 uur+ (enkele reis allebei). Dus al scheelt het me 1 week met het ov, dan nog is me de 30 euro waard om die 1 tot 1.5 uur per week te besparenquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:38 schreef karton het volgende:
[..]
bedankt!
[..]
gefeliciteerd!
[..]
Heb vandaag m'n rijbewijs aangevraagd, is op dinsdag af te halen dus nog even geduld hebben. Die spoed heb ik niet gedaan alhoewel ik wel zin heb om te rijden natuurlijk. Die paar tientjes houd ik liever nog even bij me.
Ook meteen een nieuwe ID aangevraagd wat de totale schade tot rond de ¤75 bracht...
rijbewijs halen na het halen van je theorie. wil ik ook welquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:40 schreef BasementDweller het volgende:
Ik zag een keer een filmpje van iemand die in ergens in Amerika zijn theorie-examen deed. Toen hij klaar was en geslaagd was moest hij even wachten, terwijl zijn rijbewijs werd uitgeprint. Je krijgt hem als ie nog warm is. En niks +¤30-¤40 extra voor 'spoed', waarvoor je alsnog een dag moet wachten
Maar hij heeft wel overal een excuus voorquote:
Ik gok dat hij ook wel een praktijk examen gedaan had... lijkt me sterk als dat niet hoeft.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:06 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
rijbewijs halen na het halen van je theorie. wil ik ook wel
Ben benieuwd waar hij zijn rijbewijs heeft gehaaldquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel overal een excuus voor
dat denk ik ook wel ;P. was flauw grapjequote:Op woensdag 12 januari 2011 20:10 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ik gok dat hij ook wel een praktijk examen gedaan had... lijkt me sterk als dat niet hoeft.
Bij een pakje boter.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:10 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar hij zijn rijbewijs heeft gehaald
Maak je niet druk over de tijd! Doe eerst de vragen die je wel kent, dan de vragen waar je wat langer over moet denken (zet dan een stipje oid voor de vraag zodat je hem niet vergeet!), en daarna degene waar je echt niet uit komt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:48 schreef 91Vos het volgende:
Dinsdag gezakt op mijn eerste keer theorie examen met 6 fouten, had wel geleerd maar de tijdsdruk en zenuwen nekten mij. Heb toch een aantal domme fouten gemaakt waarvan ik daarna gelijk dacht van kutzooi dat is fout. Morgen weer, hopelijk lukt het deze keer wel.
Jij hebt of nog nooit theorie gedaan, of juist alweer een hele tijd geledenquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maak je niet druk over de tijd! Doe eerst de vragen die je wel kent, dan de vragen waar je wat langer over moet denken (zet dan een stipje oid voor de vraag zodat je hem niet vergeet!), en daarna degene waar je echt niet uit komt.
En onthou, je eerste gok is meestal het beste. Verander dus alleen van antwoord als je zeker weet dat het antwoord fout is.
Nooit.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:26 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Jij hebt of nog nooit theorie gedaan, of juist alweer een hele tijd geleden
Je moet op knopjes drukken en je kijkt naar een scherm. Je kan dus niet terug naar vorige vragen en zo.quote:
mehh ik wil ook een rijbewijs !!!!!quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:32 schreef Jappe90 het volgende:
Geslaagd!!![]()
Ik had voor het praktijkexamen nog 1,5 uur rijles, dus die 20 min (!) die ik tijdens het examen moest rijden waren zo om!
Hoeveel lessen had je eigenlijk gehad?quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:32 schreef Jappe90 het volgende:
Geslaagd!!![]()
Ik had voor het praktijkexamen nog 1,5 uur rijles, dus die 20 min (!) die ik tijdens het examen moest rijden waren zo om!
Uiteindelijk heb ik 31 lessen gehad van 90 min. Meer dan ik had verwacht, maar kwam ook door uitstel van mijn examen door winterweer.quote:Op donderdag 13 januari 2011 18:45 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Hoeveel lessen had je eigenlijk gehad?
En je rijschool kan ook examendata vooraf hebben ingekochtquote:Op donderdag 13 januari 2011 22:39 schreef 91Vos het volgende:
Hoppaa theorie gehaald. 2 fout deze keer, ben er blij mee!![]()
Heb ook gelijk mijn rijinstructeur gebeld, volgende les nog even een paar lesjes om me ff warm te draaien voor het praktijk examen en dan kan ik een week na het aanvragen blijkbaar al het praktijk examen doen!![]()
Viel me wel op hoe snel dat kan, ik hoor vaak dat het 3-4 weken duurt, soms zelfs langer. Is de wachttijd niet altijd even lang? Ik bedoel, alles wordt voor zover ik weet door het CBR gedaan.
* .Neovo.jaloers zijnquote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:25 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Zo blij met het pasje
Gisteren meteen stuk gereden
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:15 schreef Mankatans het volgende:
gister stopte m'n les bij een faculteit op 20~ min fietsen van mijn huis vandaan, dan rijdt de volgende mij naar huis. de volgende was echter een meisje dat haar 1e les had en ontzettend nerveus en bibberig was. ze deed het verrassend goed voor een eerste les, maar ik was wel 45 min later thuis :p
gelukkig was ik vrij
Ook al heb je hem al gehaald, toch nog even t antwoord;quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:09 schreef 91Vos het volgende:
En je ziet de volgende vragen ook niet, je moet echt afwachten welke vragen je krijgt en voor elke vraag krijg je een stuk of 10 seconden.![]()
Nog even checken; buiten de bebouwde kom mag je wel op een rijbaan parkeren (behalve op een auto(snel)weg), dus ook in de berm? Als het een voorrangsweg is mag je niet op de weg parkeren, en ook niet in de berm?
Alvast bedankt
Goed bezigquote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:36 schreef TheNeptune het volgende:
Had Dinsdag mn eerste lessen, 2 uur lang. Ging echt lekker eigenlijks! Mocht alles zelf al doen en na het eerste uur was ik er al aardig aan gewend en kon ik wat woonwijken doorkaggelen.
Ik moet nog 2 maand wachtenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:21 schreef karton het volgende:
[..]
Ik ook.
Moet tot as dinsdag/woensdag wachten, m'n geduld is nu al op.
Tja uitgebreider; het klinkt vooral alsof je meer lessen nodig hebt die daar van toepassing zijn in Noorwegen; want laten we wel wezen; Noorwegen is een stuk kouder dus meer en langer gladde wegen en Noorwegen is een stuk groter; met een rit van bijna 4 uur (5X45 min.) ben je in Noorwegen niet van stad tot stad gereden...quote:Op maandag 17 januari 2011 00:15 schreef GreatPretender het volgende:
Damn wat was dat prijzig maar moet zeggen dat de rijopleiding een stuk uitgebreider is. Je moet hier bijvoorbeeld verplicht voor B: een basiscursus met beetje EHBO, slipcursus van 3 uur, lange rit van 5x45 minuten, nachtrijden en een geplande rit van 45 minuten maken (niet met GPS maar via een briefje met adressen waar je vooraf met een kaart aantekeningen kon maken).
quote:Op maandag 17 januari 2011 18:46 schreef MJay1 het volgende:
Hoppa, heb vanochtend mijn rijbewijs gehaaldWas in 1 keer, na 14 anderhalfuurs lessen. Had echt een super relaxte examinator
Ik had verkeerd voorgesorteerd, en kon daarom niet meer naar rechts wat hij aangegeven had. Maar ik ging dus gewoon rechtdoor, en had nog wel geprobeerd er tussen te komen maar dat lukte niet. Hij vond dat ik het goed had opgelost en was blij dat ik een foutje maakte, want dan kun je pas zien of iemand de situatie beheerst of niet, zei hij. Vanavond maar een feestje geven
Rlxttt man gefeliciteerd..quote:Op maandag 17 januari 2011 18:46 schreef MJay1 het volgende:
Hoppa, heb vanochtend mijn rijbewijs gehaaldWas in 1 keer, na 14 anderhalfuurs lessen. Had echt een super relaxte examinator
Ik had verkeerd voorgesorteerd, en kon daarom niet meer naar rechts wat hij aangegeven had. Maar ik ging dus gewoon rechtdoor, en had nog wel geprobeerd er tussen te komen maar dat lukte niet. Hij vond dat ik het goed had opgelost en was blij dat ik een foutje maakte, want dan kun je pas zien of iemand de situatie beheerst of niet, zei hij. Vanavond maar een feestje geven
Thanks!quote:
kut, ik ben de lulquote:Op maandag 17 januari 2011 19:47 schreef 91Vos het volgende:
Van wat ik gehoord heb van vrienden die hun rijbewijs hebben gehaald is het ook het belangrijkst dat je rustig blijft (naast fatsoenlijk rijden natuurlijk) als je een fout hebt gemaakt, raak je in paniek dan ben je de klos. Ik hoop maar dat ik niet teveel last van de zenuwen krijg.
ik ben ook in oktober begonnen, jij hebt mazzel dat je zo snel kllaar bentquote:Op maandag 17 januari 2011 19:19 schreef MJay1 het volgende:
[..]
Thanks!
Had trouwens geen TTT, gelukkig maar want dat is ook waardeloos natuurlijk. Op mijn examen heb ik ook maar 1 bijzondere verrichting hoeven doen
Al met al ben ik er bijzonder snel door mijn traject heengelopen. In oktober begonnen, en nu al geslaagd. Zou eigenlijk 24 december afrijden, maar dat ging toen niet door i.v.m. de sneeuw.
Ik had em op een dinsdag aangevraagd en heb em die vrijdag opgehaald. (geen spoedaanvraag) Dus kans is groot dat ie er morgen al ligt, gewoon ff bellen naar het gemeentehuis.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:07 schreef Jappe90 het volgende:
Afgelopen donderdag m'n rijbewijs aangevraagd bij het gemeentehuis. Officieel kan ik hem pas donderdag afhalen. Iemand ervaring dat deze al eerder klaarligt? Zal waarschijnlijk per gemeente verschillen, maar ik vraag het toch maar.
Ik heb had em vorige week woensdag aangevraagd en hij zou as woensdag klaarliggen.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:07 schreef Jappe90 het volgende:
Afgelopen donderdag m'n rijbewijs aangevraagd bij het gemeentehuis. Officieel kan ik hem pas donderdag afhalen. Iemand ervaring dat deze al eerder klaarligt? Zal waarschijnlijk per gemeente verschillen, maar ik vraag het toch maar.
90% kans dat je hem vandaag kan ophalen.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:07 schreef Jappe90 het volgende:
Volgens mij dit ja; gelegenheidsvoorrang heet dat, al is die in praktijk voor veel mensen erg moeilijk...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:05 schreef Tegan het volgende:
Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor geldt ook voor voetgangers bij A.
Bij B gaat de auto voor, ik twijfel over de regel.
Bij a moet je hem voor laten gaan (al het verkeer (dus niet alleen bestuurders!) hebben rechtdoor op dezelfde weg voorrang). Bij b heb jij voorrang, alleen bestuurders (en dus niet al het verkeer) hebben rechts voorrang. Ik hoop dat dit het duidelijk voor je maaktquote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:04 schreef Mankatans het volgende:
Morgen theoriezitten af en toe goeie instinkers in die cd-rom vragen, maar ook een heleboel vragen die zelfs een aap kan. lastig peilen.
maar even een vraagje, aan de hand van onderstaand plaatje. M'n instructeur had namelijk een verhaal dat je soms voetgangers voor moeten laten in deze situatie, maar ik begreep 'm niet helemaal :p Kruising is overigens gelijkwaardig, en de voetganger heeft geen zebra maar zo'n onderbroken streep.
2 situaties, eerst kom ik van uit punt A (auto B doet dan even niet mee). moet ik dan de voetganger die over wil steken voor laten gaan? want hij volgt de weg en ik sla af toch?
2e situatie kom ik vanuit punt B (en doet auto A niet mee) zelfde verhaal, voetganger en auto volgen allebei de weg, dan gaat de auto toch voor de voetganger?
[ afbeelding ]
alvast bedankt!
Ik heb gemiddeld volgens mij rond de 1x in de week gelest, en mijn instructeur heeft bij 10 lessen een examen voor me aangevraagd. Ik zou eerst op 24 december moeten, maar die was afgelastquote:Op maandag 17 januari 2011 21:47 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
ik ben ook in oktober begonnen, jij hebt mazzel dat je zo snel kllaar benthoe kan het dat je zo snel je traject gedaan hebt? anderen in mijn omgeving zijn ook geslaagd nu, en zijn in september begonnen....
Ik heb deze tip gekregen:quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:37 schreef Mankatans het volgende:
yes ik snap 'm. bedankt voor de hulp
Ja, is het in principe hetzelfde als wat ik zei. Net als: Kijk je de voetganger in de bek of in de nek, dan heeft hij voorrang, anders niet (tenzij een zebrapad)quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:23 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik heb deze tip gekregen:
Als je borstkast of rug van de voetganger ziet gaat hij altijd voor. Als je zijkant van de voetganger ziet ongeacht links of rechts heeft hij geen voorrang.
zoiets was het, zoek maar bij google
Maargoed, zo weer rijles. Na 2 weken offroad te zijn geweest
Behalve als jij met je auto uit een uitrit of een woonerf komt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:23 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik heb deze tip gekregen:
Als je borstkast of rug van de voetganger ziet gaat hij altijd voor. Als je zijkant van de voetganger ziet ongeacht links of rechts heeft hij geen voorrang.
zoiets was het, zoek maar bij google
Gewoon uitgaand van een gelijkwaardig kruispunt klopt het dusquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Behalve als jij met je auto uit een uitrit of een woonerf komt.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:09 schreef MJay1 het volgende:
[..]
Gewoon uitgaand van een gelijkwaardig kruispunt klopt het dus
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:54 schreef Mankatans het volgende:
hah geslaagd voor theorie0 fout, en 5 fout op gevaarherkenning
Is weer veranderd inderdaad.quote:Op woensdag 19 januari 2011 22:06 schreef bascross het volgende:
Geen pasfoto? Dat moet toch op je theoriebewijs dat aangeeft dat je geslaagd ben? Of is dit alweer veranderd?
wel vaag. In mijn theorieboek stond dat ik wel een pasfoto moest meenemen. Maar in de uitnodiging van het cbr van het examen stond van niet. Ik deed dus ook wat er op die brief stond. Id en uitnodiging meenemen.quote:
Dat is al een paar jaar zo. Zo ging het twee jaar terug voor mijn bromfietstheorie ook.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:09 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
wel vaag. In mijn theorieboek stond dat ik wel een pasfoto moest meenemen. Maar in de uitnodiging van het cbr van het examen stond van niet. Ik deed dus ook wat er op die brief stond. Id en uitnodiging meenemen.
Ik moest wel mijn ID kaart inleveren bij de balie. En toen ik geslaagd was kreeg ik hem weer mee met de resultaten
Goed bezig! Hoeveel lessen heb je nu gehad?quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:41 schreef Mwanatabu het volgende:
Instructeur gaf me vandaag -uit eigen beweging- de formulieren voor het machtigen voor de examens. Ik interpreteer dit als een signaal dat hij me rijp begint te worden voor de TTT. 8)
Inderdaad. Nooit geweten dat er verschil zit tussen benzine en diesel auto's, totdat ik in andere auto's dan m'n lesauto ging rijden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:22 schreef MJay1 het volgende:
Zo, net mijn rijbewijs opgehaald bij het gemeentehuisNu al in 3 verschillende auto's gereden, wat allemaal nog wennen is!
Ja, waar zit dat verschil nou eigenlijk in? Koppeling/gas?quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:58 schreef karton het volgende:
[..]
Goed bezig! Hoeveel lessen heb je nu gehad?
[..]
Inderdaad. Nooit geweten dat er verschil zit tussen benzine en diesel auto's, totdat ik in andere auto's dan m'n lesauto ging rijden.
Bij een benzine auto moet je meer gas geven dan bij een diesel als je gaat optrekken. De koppeling van een diesel heeft meer trekkracht waardoor je minder gas hoeft te geven. Zo heb ik het ervaren toen ik in andere auto's ging rijden.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:18 schreef yosander het volgende:
[..]
Ja, waar zit dat verschil nou eigenlijk in? Koppeling/gas?
Zelf ga ik lessen in een diesel, slaat minder snel af volgens mij?
van begin 2010quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:35 schreef yosander het volgende:
[..]
Dat is al een paar jaar zo. Zo ging het twee jaar terug voor mijn bromfietstheorie ook.
Dan vraag ik me af uit welk jaar je theorieboek was.
Dieselmotoren hebben over het algemeen meer kracht bij weinig toeren. Dat, in combinatie met een vaak erg korte eerste versnelling, zorgt ervoor dat je makkelijker weg kunt rijden.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:18 schreef yosander het volgende:
[..]
Ja, waar zit dat verschil nou eigenlijk in? Koppeling/gas?
Zelf ga ik lessen in een diesel, slaat minder snel af volgens mij?
en ze zijn zuuniger dan benzine motorenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:48 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Dieselmotoren hebben over het algemeen meer kracht bij weinig toeren. Dat, in combinatie met een vaak erg korte eerste versnelling, zorgt ervoor dat je makkelijker weg kunt rijden.
Duurder in belasting..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:57 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
en ze zijn zuuniger dan benzine motoren
thanx en wat voor auto zoek je dan?quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:06 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Gefeliciteerd OomB
Zaterdag ga ik wederom op autojacht
Bedoel je dat auto theorie erg meeviel?quote:Op zondag 23 januari 2011 22:36 schreef loecje het volgende:
brommer theorie heb ik ook (nog het oude certificaat dus ik mag nu geen brommer meer rijden)
dat viel me heel erg mee. had 2 fout dacht ik.
Ohw, dan begin je laat? Of... ?quote:Op zondag 23 januari 2011 22:46 schreef loecje het volgende:
nee brommer, met auto moet ik nog beginnen
je weet het verschil tussen links en rechts niet, of begrijp ik je verkeerd?quote:Op maandag 24 januari 2011 11:56 schreef loecje het volgende:
maar dan moet ik telkens naar het stuur kijken, ook niet echt veilig;)
misschien valt het wel mee, als ik er eenmaal mee bezig ben.
oosterpoort hoor ik hele verschillende reacties over. sommigen vind het geweldig een anderen rennen er gillend weg. ligt dat aan de instructeur ofzo?
Rijopleiding in Stappen (RIS) leek me wel wat. dan heb je meerdere tussentijdse toetsen wat de druk er ook afhaalt en daarna examengarantie.
maar die in Groningen is Autorijschool NOVA Groningen en daar lees ik dan weer enkel negatieve dingen over op internet.
Natuurlijk ligt dat aan de instructeur, bij elke rijschool heb je leuke en minder leuke instructeurs, dat hou je altijd. RIS weet ik niets over, NOVA ook niet.quote:Op maandag 24 januari 2011 11:56 schreef loecje het volgende:
oosterpoort hoor ik hele verschillende reacties over. sommigen vind het geweldig een anderen rennen er gillend weg. ligt dat aan de instructeur ofzo?
Rijopleiding in Stappen (RIS) leek me wel wat. dan heb je meerdere tussentijdse toetsen wat de druk er ook afhaalt en daarna examengarantie.
maar die in Groningen is Autorijschool NOVA Groningen en daar lees ik dan weer enkel negatieve dingen over op internet.
Doe anders een ring of horloge om de rechter -of linkerhand, je ziet dan meteen wat het is. Ik raak soms ook nog in de war wat links en rechts isquote:Op maandag 24 januari 2011 11:56 schreef loecje het volgende:
ik haal inderdaad links en rechts door elkaar.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:21 schreef Mankatans het volgende:
[quote]Op maandag 24 januari 2011 13:00 schreef karton het volgende:
[..]
je weet het verschil tussen links en rechts niet, of begrijp ik je verkeerd?
Maar in de auto is het toch wel logisch? Je kan alleen op kruisingen rechts ipv links:Pquote:Op maandag 24 januari 2011 14:07 schreef loecje het volgende:
ik heb geen idee welke rijscholen goed zijn hier in Groningen. iedereen in mijn vriendenkring heeft afgereden in zwolle.
[..]
ik haal inderdaad links en rechts door elkaar.
als jij tegen mij zegt ga hier links kan het best zijn dat ik rechts afsla omdat op dat moment voor mijn gevoel dat links is.
zit een hele theorie achter hoe dat komt maar daarmee zal ik je niet vermoeien. het is in ieder geval een veel voorkomend "probleem" bij dyslexie/automatiseringsproblemen.
horloge of ring vind ik wel een goed idee.
je theorie certificaat is volgens mij volgens mij 1 jaar geldig, ongeacht hoevaak je praktijk examen doet.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:25 schreef das_phantom het volgende:
Als je vrijstellingen behaalt met een TTT, hoe lang blijven deze dan geldig? Als je je eerste examen niet haalt, blijft de vrijstelling dan staan?
TTT is tussentijdse toets niet theoriequote:Op maandag 24 januari 2011 14:10 schreef karton het volgende:
[..]
je theorie certificaat is volgens mij volgens mij 1 jaar geldig, ongeacht hoevaak je praktijk examen doet.
Doe een ring om, die begint met een r net zoals 'rechts'. moet je em daarna wel om je rechter duim doen natuurlijkquote:Op maandag 24 januari 2011 14:07 schreef loecje het volgende:
ik heb geen idee welke rijscholen goed zijn hier in Groningen. vandaar mijn vraag hier. iedereen in mijn vriendenkring heeft afgereden in zwolle. en mensen waarmee in groningen omga hebben bij ouders al afgereden.
[..]
ik haal inderdaad links en rechts door elkaar.
als jij tegen mij zegt ga hier links kan het best zijn dat ik rechts afsla omdat op dat moment voor mijn gevoel dat links is.
zit een hele theorie achter hoe dat komt maar daarmee zal ik je niet vermoeien. het is in ieder geval een veel voorkomend "probleem" bij dyslexie/automatiseringsproblemen.
horloge of ring vind ik wel een goed idee.
oh ja.. kloptquote:Op maandag 24 januari 2011 14:11 schreef loecje het volgende:
[..]
TTT is tussentijdse toets niet theorie
Dat weet ik wel zeker!quote:Op maandag 24 januari 2011 14:27 schreef MonkeyBack het volgende:
volgens mij zijn de vrijstellingen alleen je eerste examen geldig.
Collega van mij heeft haar TTT gehaald maar is gezakt voor het examen, vervallen je vrijstellingen ook nog eensquote:Op maandag 24 januari 2011 14:46 schreef -_Guitarist_- het volgende:
TTT heeft mij vooral zekerheid gegeven. Ik ging uit van het motto: als je de TTT haalt, haal je het examen ook. Bleek in mijn geval nog helemaal waar ook
De bedoeling van een TTT is o.a. toch om eventuele zenuwen weg te nemen?quote:Op maandag 24 januari 2011 16:20 schreef MonkeyBack het volgende:
Ik heb juist mijn TTT niet gedaan, omdát ik altijd heel zenuwachtig ben. Ik had geen zin om die zenuwen twee keer te hebben en ging er al vanuit dat ik sowieso het niet zou halen, ook een TTT niet, dus dan heb je er alsnog niks aan.
Ben zelf in één keer geslaagd (wel veel lesuren; 55 ongeveer), moest als verrichting ergens keren. Mocht zelf weten hoe, wat en waar in die straat die de examinator aanwees.
Neem contact op met een rijschool en doe een voorstel over hoeveel lessen p/maand je wil.quote:Op maandag 24 januari 2011 17:24 schreef RacerDKB het volgende:
Hm ik heb geen tijd voor een 10-daagse opleiding, maar wil er ook niet 6 maanden over doen.
Waarom zijn er amper rijscholen met 1 of 2-maand opleidingen?
2 maanden zou wel moeten lukken, 3 lessen per week o.i.d.
Nee, die 260 euro voor een examen is lekker normaal. 40 euro voor je lesauto enzo, snap ik, 60 euro voor die kerel, prima. Waar gaat de overige 160 euro heen?quote:Op maandag 24 januari 2011 21:18 schreef caffeinjunk het volgende:
Morgen een TTT ben van mezelf een zeer zenuwachtig persoon dus vandaar dat ik ervoor heb gekozen om een oefentoets te doen zodat ik alvast wat kan wennen. Maar goed ik vind het erg krom dat de uitslag bij eventuele herexamens niet meer geldig is...
dat is toch aan jezelf? als jij 4x per week 2 lessen achter elkaar neemt ben je met een maand klaarquote:Op maandag 24 januari 2011 17:24 schreef RacerDKB het volgende:
Hm ik heb geen tijd voor een 10-daagse opleiding, maar wil er ook niet 6 maanden over doen.
Waarom zijn er amper rijscholen met 1 of 2-maand opleidingen?
2 maanden zou wel moeten lukken, 3 lessen per week o.i.d.
Ik wou dat dat bij mij konquote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:36 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Heb 'm in 2 maand gehaald, 4 uur per week. Ik vind het een aanrader, anderen haten het..
De NatteBever is momenteel aan het afrijdenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:02 schreef NatteBever het volgende:
Ik mag om 2 uur afrijden (Arnhem), ben benieuwd
bij mij ging dat vrij snel, is je browser niet gecrashed?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:39 schreef ThaRickah het volgende:
Ik probeer mijn rijschool te machtigen voor praktijkexamen, iemand enig idee waarom dat ding al een uur op Uw opdracht wordt nog verwerkt.
Even geduld a.u.b staat...![]()
Ligt het nou aan mij of ben ik nu enorm dom...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:26 schreef karton het volgende:
[..]
De NatteBever is momenteel aan het afrijden
Met jou is niks mis, zal wel aan mij liggen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:48 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ligt het nou aan mij of ben ik nu enorm dom...
ik had om 14:00 tussentijdse toets in Arnhem, ik moest bij tafel 9 zijn. Heb je het gehaald?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:02 schreef NatteBever het volgende:
Ik mag om 2 uur afrijden (Arnhem), ben benieuwd
Ik zou echt gaan lachen als die examinator ook op de rem ging staan net als in die reclamequote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:53 schreef Made-In-Holland het volgende:
Damn, geslaagdExaminator was vrij relaxt, tijdens het rijden ff gepraat over school, hobby's dat soort dingen. Op een gegeven moment een parkeeropdracht moeten doen die 3 keer de mist inging
daarna op een rijstrook voor rechtsaf voorsorteren en dan vrolijk rechtdoor rijden
de zon scheen ook wel heel fijn recht in mijn gezicht. Morgen maar ff naar de gemeente
Toen ik examen deed ooit in een grijs verleden, toen spiegelde ik mezelf voor dat zowel de instructeur als de examinator passagiers waren die mij vertelden waar ik heen moest (als in kaartlezers).quote:Op maandag 24 januari 2011 21:18 schreef caffeinjunk het volgende:
Morgen een TTT ben van mezelf een zeer zenuwachtig persoon dus vandaar dat ik ervoor heb gekozen om een oefentoets te doen zodat ik alvast wat kan wennen. Maar goed ik vind het erg krom dat de uitslag bij eventuele herexamens niet meer geldig is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |