abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91307476
Zo blij met het pasje :D
Gisteren meteen stuk gereden 8-)
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:44:33 #177
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_91308231
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:25 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Zo blij met het pasje :D
Gisteren meteen stuk gereden 8-)
* .Neovo.jaloers zijn
pi_91312237
gister stopte m'n les bij een faculteit op 20~ min fietsen van mijn huis vandaan, dan rijdt de volgende mij naar huis. de volgende was echter een meisje dat haar 1e les had en ontzettend nerveus en bibberig was. ze deed het verrassend goed voor een eerste les, maar ik was wel 45 min later thuis :p

gelukkig was ik vrij ;)
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:17:40 #179
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_91312339
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:15 schreef Mankatans het volgende:
gister stopte m'n les bij een faculteit op 20~ min fietsen van mijn huis vandaan, dan rijdt de volgende mij naar huis. de volgende was echter een meisje dat haar 1e les had en ontzettend nerveus en bibberig was. ze deed het verrassend goed voor een eerste les, maar ik was wel 45 min later thuis :p

gelukkig was ik vrij ;)
_O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_91317763
Ik lees nu al een tijdje mee :) En ik ga nu zelf ook rijlessen nemen.
Wil het in 2/3 maanden doen. En ik ga vanaf nu ook lekker mee posten :D
pi_91325479
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:09 schreef 91Vos het volgende:
En je ziet de volgende vragen ook niet, je moet echt afwachten welke vragen je krijgt en voor elke vraag krijg je een stuk of 10 seconden. :P

Nog even checken; buiten de bebouwde kom mag je wel op een rijbaan parkeren (behalve op een auto(snel)weg), dus ook in de berm? Als het een voorrangsweg is mag je niet op de weg parkeren, en ook niet in de berm?

Alvast bedankt :)
Ook al heb je hem al gehaald, toch nog even t antwoord;

buiten de bebouwde kom mag je wel op een rijbaan parkeren (behalve op een auto(snel)weg), dus ook in de berm? JA

Als het een voorrangsweg is mag je niet op de weg parkeren, en ook niet in de berm?
NEE, mag wel in de berm.

Dit laatste brengt de rare situatie met zich mee dat je op sommige N-wegen (niet autowegen) geasfalteerde vluchthavens hebt waar je alleen met pech mag staan, maar je altijd in de berm mag staan zónder pech :P
Killing as few patients as possible.
pi_91328140
Had Dinsdag mn eerste lessen, 2 uur lang. Ging echt lekker eigenlijks! Mocht alles zelf al doen en na het eerste uur was ik er al aardig aan gewend en kon ik wat woonwijken doorkaggelen. ^O^
pi_91329055
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 18:36 schreef TheNeptune het volgende:
Had Dinsdag mn eerste lessen, 2 uur lang. Ging echt lekker eigenlijks! Mocht alles zelf al doen en na het eerste uur was ik er al aardig aan gewend en kon ik wat woonwijken doorkaggelen. ^O^
Goed bezig *O*
Brutal. Fucking. Metal.
pi_91339019
24 januari moet ik afrijden :o! Heb dan 16 lessen gehad. Net nog even een afspraak met mijn rijinstructeur gemaakt, als ik mijn rijbewijs in één keer haal betaald hij voor mij spoedaanvraag van het rijbewijs 6.gif!

Oja, geen TTT gehad. Hij vond dit geldklopperij en onnodig :p.
pi_91342291
Ik heb mn rijbewijs ook gehaald zonder ttt, nergens voor nodig..
pi_91342443
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:44 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

* .Neovo.jaloers zijn
Ik ook.
Moet tot as dinsdag/woensdag wachten, m'n geduld is nu al op.
  zondag 16 januari 2011 @ 11:35:12 #187
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_91403081
quote:
8s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:21 schreef karton het volgende:

[..]

Ik ook.
Moet tot as dinsdag/woensdag wachten, m'n geduld is nu al op.
Ik moet nog 2 maand wachten :(
pi_91443011
quote:
Op zondag 16 januari 2011 11:35 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Ik moet nog 2 maand wachten :(
Ik nog 2.5 week tot praktijk examen. :(
If not now, then when.
  maandag 17 januari 2011 @ 00:15:47 #189
321828 GreatPretender
I pretend too much
pi_91444758
Wil toch nog even vermelden dat ik vorige maand m'n Noorse rijbewijs heb gehaald. In Nederland nooit een auto nodig gehad vanwege het ov maar hier in de fjorden kan je niet zonder. Heb voor ik naar Noorwegen kwam nog wel wat lessen in NL gehad en theorie behaald.

Damn wat was dat prijzig maar moet zeggen dat de rijopleiding een stuk uitgebreider is. Je moet hier bijvoorbeeld verplicht voor B: een basiscursus met beetje EHBO, slipcursus van 3 uur, lange rit van 5x45 minuten, nachtrijden en een geplande rit van 45 minuten maken (niet met GPS maar via een briefje met adressen waar je vooraf met een kaart aantekeningen kon maken).

Theorie is hier wel relaxt trouwens. Je kunt gewoon binnenlopen op een Statens Vegvesen kantoor en achter een computer gaan zitten. Dan heb je 90 minuten voor 45 vragen en klaar is klaar. Dus stond binnen een kwartier weer buiten. Ook na het praktijkexamen krijg je direct een papiertje waarmee je meteen kunt gaan rijden en geldig is tot je je pasje via de post hebt ontvangen.

Moest afrijden op het eiland Stord terwijl het geweldig glad was 14 december. Allereerst moest ik uit een stapel kaartjes een kaartje kiezen waarop een vraag stond over de auto. De mijne was over het testen van de remdruk. Daarna gingen we rijden. Was die ochtend voor het eerst daar want al mijn lessen waren rond Bergen. In Noorwegen mag je trouwens ook gewoon lessen in een normale auto met iemand die 5 jaar zijn/haar rijbewijs heeft en een L-sticker en een tweede binnenspiegel op de auto heeft geplaatst. Afijn het ging wel redelijk en was gelukkig niet zenuwachtig. Dat was ik tijdens al mijn lessen bij een vervelende leraar wel. Beetje van alles wat gedaan alhoewel je hier natuurlijk maar 80 mag (en maar 60/70 kon op dat moment). Tot ik afsloeg en de achterkant een beetje uitbrak. De examinator greep naar het stuur maar voor het hem in z'n handen had had ik de auto alweer volledig onder controle. Dacht vanaf toen de hele verdere rit dus dat ik gezakt was. Wel gewoon netjes uitgereden natuurlijk want je weet maar nooit.

Bij terugkomst hoorde ik dus dat ik toch geslaagd was. Hij vond dat ik de auto goed gecorrigeerd had en het uitbreken opzich niet een fout was. Mn snelheid was goed aangepast aan de omstandigheden vond hij en vertelde me dat het nog wel vaker zal gaan gebeuren in de Noorse winters.

Heb nu een 4x4 met nokian spijkerbanden om de 2 km lange 'oprit' van puur ijs en gemiddeld 20% steiging met haarspeldbochten te bedwingen. Tja, het rijdt hier iets anders dan in Nederland...
Her kommer vinteren!
pi_91444985
Leuk verhaal.
pi_91450389
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 00:15 schreef GreatPretender het volgende:
Damn wat was dat prijzig maar moet zeggen dat de rijopleiding een stuk uitgebreider is. Je moet hier bijvoorbeeld verplicht voor B: een basiscursus met beetje EHBO, slipcursus van 3 uur, lange rit van 5x45 minuten, nachtrijden en een geplande rit van 45 minuten maken (niet met GPS maar via een briefje met adressen waar je vooraf met een kaart aantekeningen kon maken).
Tja uitgebreider; het klinkt vooral alsof je meer lessen nodig hebt die daar van toepassing zijn in Noorwegen; want laten we wel wezen; Noorwegen is een stuk kouder dus meer en langer gladde wegen en Noorwegen is een stuk groter; met een rit van bijna 4 uur (5X45 min.) ben je in Noorwegen niet van stad tot stad gereden...

Nederland zal wel weer andere uitdagingen voor je hebben (drukte en chaos)
  maandag 17 januari 2011 @ 13:57:43 #192
321828 GreatPretender
I pretend too much
pi_91461006
Met uitgebreider bedoelde ik voornamelijk dat er meer verplichte onderdelen zijn. Het is inderdaad voornamelijk anders.

Chaos heb je hier meer in de zin van sneeuwlawines op het moment waardoor wegen afgesloten raken. Onlangs stonden er nog 200 mensen 28 uur vast in een tunnel doordat ze in sneeuwstorm kwamen. Dus ja, anders. ;)
Her kommer vinteren!
pi_91473231
Heb m'n rijbewijs inmiddels ook in m'n portemonee zitten en natuurlijk een stukje rondgereden.
Als je in een andere auto dan je leswagen rijdt merk je pas dat elke auto anders aanvoelt, zoals sturen, pedalen, pook etc.
Moest bij het optrekken meer gas bijgeven dan bij m'n leswagen.. liet de auto van m'n vader dan ook meteen afslaan bij de eerste keer :')
Nu achteraf sta ik er pas bij stil dat toen ik rondreed er niemand was die in kon grijpen als dat nodig zou zijn. Rijden op zich ging wel lekker, nog wel beetje onwennig in een andere auto maar dat komt wel goed als ik meer ervaring heb.
pi_91475257
Hoppa, heb vanochtend mijn rijbewijs gehaald :D Was in 1 keer, na 14 anderhalfuurs lessen. Had echt een super relaxte examinator :) Ik had verkeerd voorgesorteerd, en kon daarom niet meer naar rechts wat hij aangegeven had. Maar ik ging dus gewoon rechtdoor, en had nog wel geprobeerd er tussen te komen maar dat lukte niet. Hij vond dat ik het goed had opgelost en was blij dat ik een foutje maakte, want dan kun je pas zien of iemand de situatie beheerst of niet, zei hij. Vanavond maar een feestje geven :)
A man's got to do what a man's got to do.
pi_91475528
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:46 schreef MJay1 het volgende:
Hoppa, heb vanochtend mijn rijbewijs gehaald :D Was in 1 keer, na 14 anderhalfuurs lessen. Had echt een super relaxte examinator :) Ik had verkeerd voorgesorteerd, en kon daarom niet meer naar rechts wat hij aangegeven had. Maar ik ging dus gewoon rechtdoor, en had nog wel geprobeerd er tussen te komen maar dat lukte niet. Hij vond dat ik het goed had opgelost en was blij dat ik een foutje maakte, want dan kun je pas zien of iemand de situatie beheerst of niet, zei hij. Vanavond maar een feestje geven :)
*O*
Gefeliciteerd *O*
Brutal. Fucking. Metal.
pi_91477197
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:46 schreef MJay1 het volgende:
Rlxttt man gefeliciteerd..

ik moet nog 2.5 week wachten tot praktijk.. mijn geduld raakt echt op... }:|
If not now, then when.
pi_91477271
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:51 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

*O*
Gefeliciteerd *O*
Thanks!
Had trouwens geen TTT, gelukkig maar want dat is ook waardeloos natuurlijk. Op mijn examen heb ik ook maar 1 bijzondere verrichting hoeven doen :')

Al met al ben ik er bijzonder snel door mijn traject heengelopen. In oktober begonnen, en nu al geslaagd. Zou eigenlijk 24 december afrijden, maar dat ging toen niet door i.v.m. de sneeuw.
A man's got to do what a man's got to do.
pi_91479353
Van wat ik gehoord heb van vrienden die hun rijbewijs hebben gehaald is het ook het belangrijkst dat je rustig blijft (naast fatsoenlijk rijden natuurlijk ;)) als je een fout hebt gemaakt, raak je in paniek dan ben je de klos. Ik hoop maar dat ik niet teveel last van de zenuwen krijg. :P
  maandag 17 januari 2011 @ 19:48:13 #199
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_91479443
[/quote]
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:47 schreef 91Vos het volgende:
Van wat ik gehoord heb van vrienden die hun rijbewijs hebben gehaald is het ook het belangrijkst dat je rustig blijft (naast fatsoenlijk rijden natuurlijk ;)) als je een fout hebt gemaakt, raak je in paniek dan ben je de klos. Ik hoop maar dat ik niet teveel last van de zenuwen krijg. :P
kut, ik ben de lul

tenminste, dat denk ik, want ik blijf dan constant zitten voeteren en mopperen over die fout :')
pi_91485540
Afgelopen donderdag m'n rijbewijs aangevraagd bij het gemeentehuis. Officieel kan ik hem pas donderdag afhalen. Iemand ervaring dat deze al eerder klaarligt? Zal waarschijnlijk per gemeente verschillen, maar ik vraag het toch maar :P.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')