abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91777620
mijn vorige vragen zijn nog niet beantwoord maar nog een andere vraag.
hoe doen jullie instructeurs met links en rechts?
ik haal links en rechts constant door elkaar (ook na verschillende trainingen). met kaartlezen zeg ik altijd jou kant en mijn kant wat voor mij tastbaar en daarmee logisch is. zou een instructeur en examinator dat ook willen doen of moet het perse links en rechts?

[ Bericht 5% gewijzigd door loecje op 23-01-2011 23:29:43 ]
pi_91790911
bij een vriendin van me zat de instructeur te gebaren naar links en rechts. Kun je niet een briefje op je stuur hangen? <--- links rechts ------->

zit zelf bij Oosterpoort, zo'n pakket van 20 lessen met examengarantie enzo, dus als je dan faalt op je praktijk betalen zij je her. misschien haalt dat de druk er wat af?
verder kun je daar ook een tussentijdse toets doen, dan doe je het in (2) stappen. (eerste keer speciale verrichtingen, op je 'echte' examen hoe je die dan niet meer te doen.
pi_91791412
maar dan moet ik telkens naar het stuur kijken, ook niet echt veilig;)
misschien valt het wel mee, als ik er eenmaal mee bezig ben.
oosterpoort hoor ik hele verschillende reacties over. sommigen vind het geweldig een anderen rennen er gillend weg. ligt dat aan de instructeur ofzo?

Rijopleiding in Stappen (RIS) leek me wel wat. dan heb je meerdere tussentijdse toetsen wat de druk er ook afhaalt en daarna examengarantie.
maar die in Groningen is Autorijschool NOVA Groningen en daar lees ik dan weer enkel negatieve dingen over op internet.
pi_91793786
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:56 schreef loecje het volgende:
oosterpoort hoor ik hele verschillende reacties over. sommigen vind het geweldig een anderen rennen er gillend weg. ligt dat aan de instructeur ofzo?

Rijopleiding in Stappen (RIS) leek me wel wat. dan heb je meerdere tussentijdse toetsen wat de druk er ook afhaalt en daarna examengarantie.
maar die in Groningen is Autorijschool NOVA Groningen en daar lees ik dan weer enkel negatieve dingen over op internet.
je weet het verschil tussen links en rechts niet, of begrijp ik je verkeerd?
pi_91794666
quote:

Natuurlijk ligt dat aan de instructeur, bij elke rijschool heb je leuke en minder leuke instructeurs, dat hou je altijd. RIS weet ik niets over, NOVA ook niet.
Als je een papiertje bovenop je stuur hangt kost je dat een fractie van een seconde kijken, en daar moet je toch langs kijken om je toerenteller/snelheidsmeter te zien.

Gewoon doen, niet piekeren, niet zenuwachtig zijn, iedereen rijdt een eerste keer. Neem gewoon voor feit aan dat je de eerste lessen ogen en oren tekort komt en heb daar vrede mee, je kunt een auto nooit binnen een paar uur oefenen meester zijn.

edit @ \/, da's veel beter idd, of zet een L en R op je duimen
  maandag 24 januari 2011 @ 13:23:51 #256
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_91794781
quote:

Doe anders een ring of horloge om de rechter -of linkerhand, je ziet dan meteen wat het is. Ik raak soms ook nog in de war wat links en rechts is :P

En ga gewoon naar een rijschool die goed bekend staat in Groningen.
pi_91794878
Als je vrijstellingen behaalt met een TTT, hoe lang blijven deze dan geldig? Als je je eerste examen niet haalt, blijft de vrijstelling dan staan?
pi_91796853
ik heb geen idee welke rijscholen goed zijn hier in Groningen. vandaar mijn vraag hier. iedereen in mijn vriendenkring heeft afgereden in zwolle. en mensen waarmee in groningen omga hebben bij ouders al afgereden.

quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:21 schreef Mankatans het volgende:

[quote]1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:00 schreef karton het volgende:

[..]

je weet het verschil tussen links en rechts niet, of begrijp ik je verkeerd?
ik haal inderdaad links en rechts door elkaar.
als jij tegen mij zegt ga hier links kan het best zijn dat ik rechts afsla omdat op dat moment voor mijn gevoel dat links is.
zit een hele theorie achter hoe dat komt maar daarmee zal ik je niet vermoeien. het is in ieder geval een veel voorkomend "probleem" bij dyslexie/automatiseringsproblemen.

horloge of ring vind ik wel een goed idee. ^O^
  maandag 24 januari 2011 @ 14:08:33 #259
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_91796901
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:07 schreef loecje het volgende:
ik heb geen idee welke rijscholen goed zijn hier in Groningen. iedereen in mijn vriendenkring heeft afgereden in zwolle.

[..]

als jij tegen mij zegt ga hier links kan het best zijn dat ik rechts afsla omdat op dat moment voor mijn gevoel dat links is.
zit een hele theorie achter hoe dat komt maar daarmee zal ik je niet vermoeien. het is in ieder geval een veel voorkomend "probleem" bij dyslexie/automatiseringsproblemen.

Maar in de auto is het toch wel logisch? Je kan alleen op kruisingen rechts ipv links:P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_91796975
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:25 schreef das_phantom het volgende:
Als je vrijstellingen behaalt met een TTT, hoe lang blijven deze dan geldig? Als je je eerste examen niet haalt, blijft de vrijstelling dan staan?
je theorie certificaat is volgens mij volgens mij 1 jaar geldig, ongeacht hoevaak je praktijk examen doet.
pi_91797010
met kaartlezen in de auto is het voor mij ook niet logisch en op de fiets ook niet. misschien raar om voor te stellen maar voor mij is het gewoon niet logisch

en tja juist bij die kruisingen zegt een instructeur 'ga hier links" en als ik dan rechts ga gaat er iets niet goed. maar het is niet dat ik opeens links ga rijden.
pi_91797035
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:10 schreef karton het volgende:

[..]

je theorie certificaat is volgens mij volgens mij 1 jaar geldig, ongeacht hoevaak je praktijk examen doet.
TTT is tussentijdse toets niet theorie
pi_91797036
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:07 schreef loecje het volgende:
ik heb geen idee welke rijscholen goed zijn hier in Groningen. vandaar mijn vraag hier. iedereen in mijn vriendenkring heeft afgereden in zwolle. en mensen waarmee in groningen omga hebben bij ouders al afgereden.

[..]

Doe een ring om, die begint met een r net zoals 'rechts'. moet je em daarna wel om je rechter duim doen natuurlijk :+

edit//
om nog antwoord te geven op een vraag die je eerder stelde:"hoe doen jullie instructeurs met links en rechts?".
Bij mij zei de instructeur iets als:"en over 2 straten rechts af".. en dat zonder te wijzen.
pi_91797118
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:11 schreef loecje het volgende:

[..]

TTT is tussentijdse toets niet theorie
oh ja.. klopt :z
pi_91797755
Ik lees af en toe mee en om even de vraag over TTT te beantwoorden, volgens mij zijn de vrijstellingen alleen je eerste examen geldig.
pi_91798483
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:27 schreef MonkeyBack het volgende:
volgens mij zijn de vrijstellingen alleen je eerste examen geldig.
Dat weet ik wel zeker!
pi_91798615
Hhm thanks, is TTT wat jullie betreft een aanrader?
pi_91798649
TTT heeft mij vooral zekerheid gegeven. Ik ging uit van het motto: als je de TTT haalt, haal je het examen ook. Bleek in mijn geval nog helemaal waar ook ^O^
Brutal. Fucking. Metal.
pi_91798877
@ Loecje,

Ik volg zelf ook een RIS opleiding maar ik hoef eigenlijk alleen nog maar af te rijden. Wat me vooral bij het RIS opviel is dat het ongelooflijk traag allemaal gaat. Het is vrij normaal om 50 lessen te nemen dus het is geen goedkope keuze. Als ik had mogen kiezen had ik een 'normale' rijopleiding gekozen maar op advies van mijn ma had ik deze maar gekozen.

Voordeel is wel dat je alles wel goed leert. :)
  maandag 24 januari 2011 @ 15:20:13 #270
302230 Elkouw
Chocoladekoekje
pi_91800270
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:46 schreef -_Guitarist_- het volgende:
TTT heeft mij vooral zekerheid gegeven. Ik ging uit van het motto: als je de TTT haalt, haal je het examen ook. Bleek in mijn geval nog helemaal waar ook ^O^
Collega van mij heeft haar TTT gehaald maar is gezakt voor het examen, vervallen je vrijstellingen ook nog eens :{

Ik ben echt van mening dat je beter 2x een examen kan doen dan 1x een examen en 1x een TTT. Kost vrijwel hetzelfde.
pi_91803009
Ik heb mijn rijbewijs in 1x gehaald zonder TTT. Op mijn examen zelf heb ik 1 bijzondere verrichting moeten doen. Een TTT is dus geldverspilling, tenzij je een zenuwachtig persoon bent die graag een keertje wil wennen aan het examen.
A man's got to do what a man's got to do.
pi_91803362
Ik heb juist mijn TTT niet gedaan, omdát ik altijd heel zenuwachtig ben. Ik had geen zin om die zenuwen twee keer te hebben en ging er al vanuit dat ik sowieso het niet zou halen, ook een TTT niet, dus dan heb je er alsnog niks aan.

Ben zelf in één keer geslaagd (wel veel lesuren; 55 ongeveer), moest als verrichting ergens keren. Mocht zelf weten hoe, wat en waar in die straat die de examinator aanwees.
  maandag 24 januari 2011 @ 16:31:59 #273
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_91804032
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:20 schreef MonkeyBack het volgende:
Ik heb juist mijn TTT niet gedaan, omdát ik altijd heel zenuwachtig ben. Ik had geen zin om die zenuwen twee keer te hebben en ging er al vanuit dat ik sowieso het niet zou halen, ook een TTT niet, dus dan heb je er alsnog niks aan.

Ben zelf in één keer geslaagd (wel veel lesuren; 55 ongeveer), moest als verrichting ergens keren. Mocht zelf weten hoe, wat en waar in die straat die de examinator aanwees.
De bedoeling van een TTT is o.a. toch om eventuele zenuwen weg te nemen? :P Ik heb er 11 feb eentje... Opzich wel geldverspilling, maar het zat al in mijn pakket :)
pi_91805510
Ja, dat is de bedoeling, maar bij mij werkt dat niet. Ik ben voor elke sociale situatie extreem zenuwachtig, dus dat kun je misschien ook niet echt vergelijken met argumenten van anderen die TTT wel/niet doen.

Ik weet niet of je het nou echt geldverspilling kunt noemen. Als je die verrichtingen haalt, scheelt dat alweer in zenuwen en ook heb je de ervaring van hoe zo'n examen nou gaat. Dat geeft misschien toch wel rust tijdens je echte examen, waardoor je meer ontspannen de route kunt rijden.
pi_91807159
Hm ik heb geen tijd voor een 10-daagse opleiding, maar wil er ook niet 6 maanden over doen.

Waarom zijn er amper rijscholen met 1 of 2-maand opleidingen?

2 maanden zou wel moeten lukken, 3 lessen per week o.i.d.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')