Yay theorie eergisteren gehaald, 1e keer.

(5 fouten in de eerste 40, 6 fouten in gevaarherkenning)
Maar waar ik niet zo tevreden mee ben is praktijk... Ik heb eventjes advies nodig. Ik heb er zo'n 40 lessen op zitten van elk 38 euro. Voor het kiezen wist ik niet dat je slagingspercentages kon bekijken. Nu kijk ik op het CBR en staat er dit:
Aantal eerste examens: tot 40 (Wat betekent dit?)
Slagingspercentage 1e examens: 21-25
Slagingspercentage herexamens: 26-30
Dat zijn toch baggercijfers? Of niet? In elk geval begin ik nu te twijfelen of de verkeersfouten die ik maak wel aan mij liggen.
Ik kan de helft van de speciale manoevres nog niet, parkeren bijvoorbeeld gaat nog vaak fout, achteruit inparkeren nog maar 1 keer gedaan net als snelweg, ook nog maar 1 keer gedaan. :S
Speciale manoevres oefen je alleen tijdens een 1 uur durende les door het eigen dorp. Er is maar tijd voor 1 of 2 lessen in de week (in het geval van 2 is het half uur rijden naar de stad, half uur in stad, meneer gaat 5 min roken, half uur door stad, half uur terug naar dorp). Tijdens de 2 uur durende lessen oefen je qua speciale manoevres alleen vooruit inparkeren af en toe.
Ook krijg ik af en toe het gevoel dat hij niet zo tevreden met me is. Op de manier hoe hij me soms corrigeert tijdens een fout. Voorbeeldje: Optrekken bij een stoplicht, de auto sloeg af. "Heb je haast?" zegt ie dan. De rest van de les deed ik het rustig aan en zei hij meerdere malen dat ik meer gas moest geven bij het optrekken. Als ik het even vergat of leek te vergeten trapte hij het gas voluit in. Hoe gaan jullie instructeurs met zulke dingen om? Ik krijg het gevoel dat ik me voor hem moet bewijzen en ik voel me daardoor niet echt op m'n gemak. Bij de vraag hoe lang het duurt vor ik ongeveer praktijk moet doen zegt ie "De basis ken je maar de fouten moeten eruit. Niemand kan foutloos rijden maar af en toe denk ik wel van, BTG, dat kan toch beter. Je hebt het dus zelf in de hand".
Ik heb geen ervaring met andere rijscholen en ga niet voor niets overstappen, ik wil eerst even weten of wat ik beschreef normaal is en hoe jullie het ervaarden.
E: Oh ja, nog een paar kleine details. Een 1 uur durende speciale manoevres les gaat meestal zo: Je oefent een manoevre bijvoorbeeld inparkeren. De eerste keer lukt het niet, soms mag je het een tweede keer proberen en vervolgens ga je door naar de volgende. Bijvoorbeeld de hellingproef ofzo. Hij legt hem uit, het gaat goed, en hup naar de volgende. Dit duurt een half uur, het laatste half uur is een beetje karren over buitenwegen/in het dorp. Verder wil meneer graag contant betaald worden want via de bank kost hem teveel moeite met administratie.
[ Bericht 2% gewijzigd door BeyondTheGreen op 05-01-2011 17:07:44 ]