ik ben ook in oktober begonnen, jij hebt mazzel dat je zo snel kllaar bentquote:Op maandag 17 januari 2011 19:19 schreef MJay1 het volgende:
[..]
Thanks!
Had trouwens geen TTT, gelukkig maar want dat is ook waardeloos natuurlijk. Op mijn examen heb ik ook maar 1 bijzondere verrichting hoeven doen
Al met al ben ik er bijzonder snel door mijn traject heengelopen. In oktober begonnen, en nu al geslaagd. Zou eigenlijk 24 december afrijden, maar dat ging toen niet door i.v.m. de sneeuw.
Ik had em op een dinsdag aangevraagd en heb em die vrijdag opgehaald. (geen spoedaanvraag) Dus kans is groot dat ie er morgen al ligt, gewoon ff bellen naar het gemeentehuis.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:07 schreef Jappe90 het volgende:
Afgelopen donderdag m'n rijbewijs aangevraagd bij het gemeentehuis. Officieel kan ik hem pas donderdag afhalen. Iemand ervaring dat deze al eerder klaarligt? Zal waarschijnlijk per gemeente verschillen, maar ik vraag het toch maar.
Ik heb had em vorige week woensdag aangevraagd en hij zou as woensdag klaarliggen.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:07 schreef Jappe90 het volgende:
Afgelopen donderdag m'n rijbewijs aangevraagd bij het gemeentehuis. Officieel kan ik hem pas donderdag afhalen. Iemand ervaring dat deze al eerder klaarligt? Zal waarschijnlijk per gemeente verschillen, maar ik vraag het toch maar.
90% kans dat je hem vandaag kan ophalen.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:07 schreef Jappe90 het volgende:
Volgens mij dit ja; gelegenheidsvoorrang heet dat, al is die in praktijk voor veel mensen erg moeilijk...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:05 schreef Tegan het volgende:
Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor geldt ook voor voetgangers bij A.
Bij B gaat de auto voor, ik twijfel over de regel.
Bij a moet je hem voor laten gaan (al het verkeer (dus niet alleen bestuurders!) hebben rechtdoor op dezelfde weg voorrang). Bij b heb jij voorrang, alleen bestuurders (en dus niet al het verkeer) hebben rechts voorrang. Ik hoop dat dit het duidelijk voor je maaktquote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:04 schreef Mankatans het volgende:
Morgen theoriezitten af en toe goeie instinkers in die cd-rom vragen, maar ook een heleboel vragen die zelfs een aap kan. lastig peilen.
maar even een vraagje, aan de hand van onderstaand plaatje. M'n instructeur had namelijk een verhaal dat je soms voetgangers voor moeten laten in deze situatie, maar ik begreep 'm niet helemaal :p Kruising is overigens gelijkwaardig, en de voetganger heeft geen zebra maar zo'n onderbroken streep.
2 situaties, eerst kom ik van uit punt A (auto B doet dan even niet mee). moet ik dan de voetganger die over wil steken voor laten gaan? want hij volgt de weg en ik sla af toch?
2e situatie kom ik vanuit punt B (en doet auto A niet mee) zelfde verhaal, voetganger en auto volgen allebei de weg, dan gaat de auto toch voor de voetganger?
[ afbeelding ]
alvast bedankt!
Ik heb gemiddeld volgens mij rond de 1x in de week gelest, en mijn instructeur heeft bij 10 lessen een examen voor me aangevraagd. Ik zou eerst op 24 december moeten, maar die was afgelastquote:Op maandag 17 januari 2011 21:47 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
ik ben ook in oktober begonnen, jij hebt mazzel dat je zo snel kllaar benthoe kan het dat je zo snel je traject gedaan hebt? anderen in mijn omgeving zijn ook geslaagd nu, en zijn in september begonnen....
Ik heb deze tip gekregen:quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:37 schreef Mankatans het volgende:
yes ik snap 'm. bedankt voor de hulp
Ja, is het in principe hetzelfde als wat ik zei. Net als: Kijk je de voetganger in de bek of in de nek, dan heeft hij voorrang, anders niet (tenzij een zebrapad)quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:23 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik heb deze tip gekregen:
Als je borstkast of rug van de voetganger ziet gaat hij altijd voor. Als je zijkant van de voetganger ziet ongeacht links of rechts heeft hij geen voorrang.
zoiets was het, zoek maar bij google
Maargoed, zo weer rijles. Na 2 weken offroad te zijn geweest
Behalve als jij met je auto uit een uitrit of een woonerf komt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:23 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik heb deze tip gekregen:
Als je borstkast of rug van de voetganger ziet gaat hij altijd voor. Als je zijkant van de voetganger ziet ongeacht links of rechts heeft hij geen voorrang.
zoiets was het, zoek maar bij google
Gewoon uitgaand van een gelijkwaardig kruispunt klopt het dusquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Behalve als jij met je auto uit een uitrit of een woonerf komt.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:09 schreef MJay1 het volgende:
[..]
Gewoon uitgaand van een gelijkwaardig kruispunt klopt het dus
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:54 schreef Mankatans het volgende:
hah geslaagd voor theorie0 fout, en 5 fout op gevaarherkenning
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |