abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91487841
Grote kans dat ie er morgen al ligt. :)
  maandag 17 januari 2011 @ 21:47:16 #202
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_91488068
quote:
Op maandag 17 januari 2011 19:19 schreef MJay1 het volgende:

[..]

Thanks!
Had trouwens geen TTT, gelukkig maar want dat is ook waardeloos natuurlijk. Op mijn examen heb ik ook maar 1 bijzondere verrichting hoeven doen :')

Al met al ben ik er bijzonder snel door mijn traject heengelopen. In oktober begonnen, en nu al geslaagd. Zou eigenlijk 24 december afrijden, maar dat ging toen niet door i.v.m. de sneeuw.
ik ben ook in oktober begonnen, jij hebt mazzel dat je zo snel kllaar bent :o hoe kan het dat je zo snel je traject gedaan hebt? anderen in mijn omgeving zijn ook geslaagd nu, en zijn in september begonnen....
pi_91488963
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:07 schreef Jappe90 het volgende:
Afgelopen donderdag m'n rijbewijs aangevraagd bij het gemeentehuis. Officieel kan ik hem pas donderdag afhalen. Iemand ervaring dat deze al eerder klaarligt? Zal waarschijnlijk per gemeente verschillen, maar ik vraag het toch maar :P.
Ik had em op een dinsdag aangevraagd en heb em die vrijdag opgehaald. (geen spoedaanvraag) Dus kans is groot dat ie er morgen al ligt, gewoon ff bellen naar het gemeentehuis.
pi_91490588
quote:
Afgelopen donderdag m'n rijbewijs aangevraagd bij het gemeentehuis. Officieel kan ik hem pas donderdag afhalen. Iemand ervaring dat deze al eerder klaarligt? Zal waarschijnlijk per gemeente verschillen, maar ik vraag het toch maar :P.
Ik heb had em vorige week woensdag aangevraagd en hij zou as woensdag klaarliggen.
Vandaag even gebeld en ze zeiden dat ie er al was. Dus morgenvroeg even bellen of ie er al is, kan je morgen al rondrijden als je geluk hebt.
pi_91501359
quote:
90% kans dat je hem vandaag kan ophalen.
pi_91503008
Helemaal met een spoedaanvraag.. Dan is 'ie er een dag later al.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_91507412
Net mijn 45e en 46e uur les gehad, pff..
Volgens mijn instructeur is het totaalplaatje wel in orde, alleen soms maak ik opeens een grote blunder waar hij natuurlijk niet zo blij mee is, en ik ook niet :(
Vandaag nog een hele discussie gehad met mijn instructeur. We waren namelijk een examenroute aan het rijden in Utrecht en hij ging nagenoeg perfect. Toen we weer bijna bij het CBR waren (industrieterrein Overvecht voor de kenners) zag ik al een bestelbusje uit een loods komen. Ik reed 50 en haalde natuurlijk mijn snelheid eruit. Ik zag dat hij mij niet zag, en hij draaide dus gewoon de weg op zonder te kijken. Dus ik met mijn voet naar de rem.... BAM! instructeur vol op de rem.. ZAG JE NIET DAT HIJ JOU NIET ZAG?? - Jawel, ik was ook al bezig met remmen... Ja dat is dus te laat blabla. Hij bleef maar volhouden dat ik hem niet zag en onvoldoende mijn snelheid eruit haalde. Anders was mijn oefenexamen nagenoeg perfect geweest en had hij een examen voor me aangevraagd. Nu moet ik volgende week weer bewijzen dat ik het wél kan. Hoppa, weer 80 euro :(
  dinsdag 18 januari 2011 @ 13:17:41 #208
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_91511010
Zeg gewoon dat hij een examen voor je moet boeken. Als je echt zo slecht bent als hij vindt, zak je wel. Zo niet, dan heb je mooi je rijbewijs. :7
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_91516123
Morgen theorie ;) zitten af en toe goeie instinkers in die cd-rom vragen, maar ook een heleboel vragen die zelfs een aap kan. lastig peilen.

maar even een vraagje, aan de hand van onderstaand plaatje. M'n instructeur had namelijk een verhaal dat je soms voetgangers voor moeten laten in deze situatie, maar ik begreep 'm niet helemaal :p Kruising is overigens gelijkwaardig, en de voetganger heeft geen zebra maar zo'n onderbroken streep.
2 situaties, eerst kom ik van uit punt A (auto B doet dan even niet mee). moet ik dan de voetganger die over wil steken voor laten gaan? want hij volgt de weg en ik sla af toch?
2e situatie kom ik vanuit punt B (en doet auto A niet mee) zelfde verhaal, voetganger en auto volgen allebei de weg, dan gaat de auto toch voor de voetganger?

alvast bedankt!
pi_91516163
Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor geldt ook voor voetgangers bij A.

Bij B gaat de auto voor, ik twijfel over de regel.
pi_91519115
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:05 schreef Tegan het volgende:
Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor geldt ook voor voetgangers bij A.

Bij B gaat de auto voor, ik twijfel over de regel.
Volgens mij dit ja; gelegenheidsvoorrang heet dat, al is die in praktijk voor veel mensen erg moeilijk... :)
pi_91519704
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:04 schreef Mankatans het volgende:
Morgen theorie ;) zitten af en toe goeie instinkers in die cd-rom vragen, maar ook een heleboel vragen die zelfs een aap kan. lastig peilen.

maar even een vraagje, aan de hand van onderstaand plaatje. M'n instructeur had namelijk een verhaal dat je soms voetgangers voor moeten laten in deze situatie, maar ik begreep 'm niet helemaal :p Kruising is overigens gelijkwaardig, en de voetganger heeft geen zebra maar zo'n onderbroken streep.
2 situaties, eerst kom ik van uit punt A (auto B doet dan even niet mee). moet ik dan de voetganger die over wil steken voor laten gaan? want hij volgt de weg en ik sla af toch?
2e situatie kom ik vanuit punt B (en doet auto A niet mee) zelfde verhaal, voetganger en auto volgen allebei de weg, dan gaat de auto toch voor de voetganger?

[ afbeelding ]

alvast bedankt!
Bij a moet je hem voor laten gaan (al het verkeer (dus niet alleen bestuurders!) hebben rechtdoor op dezelfde weg voorrang). Bij b heb jij voorrang, alleen bestuurders (en dus niet al het verkeer) hebben rechts voorrang. Ik hoop dat dit het duidelijk voor je maakt ;)
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:47 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

ik ben ook in oktober begonnen, jij hebt mazzel dat je zo snel kllaar bent :o hoe kan het dat je zo snel je traject gedaan hebt? anderen in mijn omgeving zijn ook geslaagd nu, en zijn in september begonnen....
Ik heb gemiddeld volgens mij rond de 1x in de week gelest, en mijn instructeur heeft bij 10 lessen een examen voor me aangevraagd. Ik zou eerst op 24 december moeten, maar die was afgelast :(

Vandaag heb ik mijn rijbewijs aangevraagd, kost het gewoon fucking 51 euro! Echt belachelijke prijs!
A man's got to do what a man's got to do.
pi_91520025
Eind februari begin ik met lessen, ben benieuwd, is eens wat anders na twee jaar brommer rijden :P.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_91520968
yes ik snap 'm. bedankt voor de hulp ;)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:23:00 #215
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_91525885
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:37 schreef Mankatans het volgende:
yes ik snap 'm. bedankt voor de hulp ;)
Ik heb deze tip gekregen:

Als je borstkast of rug van de voetganger ziet gaat hij altijd voor. Als je zijkant van de voetganger ziet ongeacht links of rechts heeft hij geen voorrang.
zoiets was het, zoek maar bij google :P

Maargoed, zo weer rijles :D. Na 2 weken offroad te zijn geweest :')
pi_91526237
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:23 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Als je borstkast of rug van de voetganger ziet gaat hij altijd voor. Als je zijkant van de voetganger ziet ongeacht links of rechts heeft hij geen voorrang.

Maargoed, zo weer rijles :D. Na 2 weken offroad te zijn geweest :')
Ja, is het in principe hetzelfde als wat ik zei. Net als: Kijk je de voetganger in de bek of in de nek, dan heeft hij voorrang, anders niet (tenzij een zebrapad)
pi_91527599
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:23 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Behalve als jij met je auto uit een uitrit of een woonerf komt. ;)
pi_91527999
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:02 schreef vannelle het volgende:

[..]

Behalve als jij met je auto uit een uitrit of een woonerf komt. ;)
Gewoon uitgaand van een gelijkwaardig kruispunt klopt het dus ;)
pi_91534848
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:09 schreef MJay1 het volgende:

[..]

Gewoon uitgaand van een gelijkwaardig kruispunt klopt het dus ;)
:Y
pi_91544904
hah geslaagd voor theorie :D 0 fout, en 5 fout op gevaarherkenning

[ Bericht 20% gewijzigd door Mankatans op 19-01-2011 14:56:06 ]
  woensdag 19 januari 2011 @ 17:46:39 #221
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_91570747
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:54 schreef Mankatans het volgende:
hah geslaagd voor theorie :D 0 fout, en 5 fout op gevaarherkenning
gefeliciteerd

zal de rij-instructeur mee blij zijn
pi_91576195
Instructeur gaf me vandaag -uit eigen beweging- de formulieren voor het machtigen voor de examens. Ik interpreteer dit als een signaal dat hij me rijp begint te worden voor de TTT. 8)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_91576875
yo gasten,
Ik ga ook maar eens meeposten.
Heb morgen mijn theorie, haal ik denk ik wel. Moet je trouwens een pasfoto meenemen?(dacht het niet)
en zit nu btw op 20 lesjes, instructeur zegt dat ik over 10 a 15 lesjes klaar ben :)
''ladies and gentlemen, we've got him''
pi_91577028
Pasfoto hoef je niet mee te nemen nee. Alleen meenemen naar het gemeentehuis als je zover bent :Y
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 19 januari 2011 @ 22:06:49 #225
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_91587200
Geen pasfoto? Dat moet toch op je theoriebewijs dat aangeeft dat je geslaagd ben? Of is dit alweer veranderd?
Bedankt Hans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')