ik ben ook in oktober begonnen, jij hebt mazzel dat je zo snel kllaar bentquote:Op maandag 17 januari 2011 19:19 schreef MJay1 het volgende:
[..]
Thanks!
Had trouwens geen TTT, gelukkig maar want dat is ook waardeloos natuurlijk. Op mijn examen heb ik ook maar 1 bijzondere verrichting hoeven doen
Al met al ben ik er bijzonder snel door mijn traject heengelopen. In oktober begonnen, en nu al geslaagd. Zou eigenlijk 24 december afrijden, maar dat ging toen niet door i.v.m. de sneeuw.
Ik had em op een dinsdag aangevraagd en heb em die vrijdag opgehaald. (geen spoedaanvraag) Dus kans is groot dat ie er morgen al ligt, gewoon ff bellen naar het gemeentehuis.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:07 schreef Jappe90 het volgende:
Afgelopen donderdag m'n rijbewijs aangevraagd bij het gemeentehuis. Officieel kan ik hem pas donderdag afhalen. Iemand ervaring dat deze al eerder klaarligt? Zal waarschijnlijk per gemeente verschillen, maar ik vraag het toch maar.
Ik heb had em vorige week woensdag aangevraagd en hij zou as woensdag klaarliggen.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:07 schreef Jappe90 het volgende:
Afgelopen donderdag m'n rijbewijs aangevraagd bij het gemeentehuis. Officieel kan ik hem pas donderdag afhalen. Iemand ervaring dat deze al eerder klaarligt? Zal waarschijnlijk per gemeente verschillen, maar ik vraag het toch maar.
90% kans dat je hem vandaag kan ophalen.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:07 schreef Jappe90 het volgende:
Volgens mij dit ja; gelegenheidsvoorrang heet dat, al is die in praktijk voor veel mensen erg moeilijk...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:05 schreef Tegan het volgende:
Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor geldt ook voor voetgangers bij A.
Bij B gaat de auto voor, ik twijfel over de regel.
Bij a moet je hem voor laten gaan (al het verkeer (dus niet alleen bestuurders!) hebben rechtdoor op dezelfde weg voorrang). Bij b heb jij voorrang, alleen bestuurders (en dus niet al het verkeer) hebben rechts voorrang. Ik hoop dat dit het duidelijk voor je maaktquote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:04 schreef Mankatans het volgende:
Morgen theoriezitten af en toe goeie instinkers in die cd-rom vragen, maar ook een heleboel vragen die zelfs een aap kan. lastig peilen.
maar even een vraagje, aan de hand van onderstaand plaatje. M'n instructeur had namelijk een verhaal dat je soms voetgangers voor moeten laten in deze situatie, maar ik begreep 'm niet helemaal :p Kruising is overigens gelijkwaardig, en de voetganger heeft geen zebra maar zo'n onderbroken streep.
2 situaties, eerst kom ik van uit punt A (auto B doet dan even niet mee). moet ik dan de voetganger die over wil steken voor laten gaan? want hij volgt de weg en ik sla af toch?
2e situatie kom ik vanuit punt B (en doet auto A niet mee) zelfde verhaal, voetganger en auto volgen allebei de weg, dan gaat de auto toch voor de voetganger?
[ afbeelding ]
alvast bedankt!
Ik heb gemiddeld volgens mij rond de 1x in de week gelest, en mijn instructeur heeft bij 10 lessen een examen voor me aangevraagd. Ik zou eerst op 24 december moeten, maar die was afgelastquote:Op maandag 17 januari 2011 21:47 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
ik ben ook in oktober begonnen, jij hebt mazzel dat je zo snel kllaar benthoe kan het dat je zo snel je traject gedaan hebt? anderen in mijn omgeving zijn ook geslaagd nu, en zijn in september begonnen....
Ik heb deze tip gekregen:quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:37 schreef Mankatans het volgende:
yes ik snap 'm. bedankt voor de hulp
Ja, is het in principe hetzelfde als wat ik zei. Net als: Kijk je de voetganger in de bek of in de nek, dan heeft hij voorrang, anders niet (tenzij een zebrapad)quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:23 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik heb deze tip gekregen:
Als je borstkast of rug van de voetganger ziet gaat hij altijd voor. Als je zijkant van de voetganger ziet ongeacht links of rechts heeft hij geen voorrang.
zoiets was het, zoek maar bij google
Maargoed, zo weer rijles. Na 2 weken offroad te zijn geweest
Behalve als jij met je auto uit een uitrit of een woonerf komt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:23 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik heb deze tip gekregen:
Als je borstkast of rug van de voetganger ziet gaat hij altijd voor. Als je zijkant van de voetganger ziet ongeacht links of rechts heeft hij geen voorrang.
zoiets was het, zoek maar bij google
Gewoon uitgaand van een gelijkwaardig kruispunt klopt het dusquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Behalve als jij met je auto uit een uitrit of een woonerf komt.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:09 schreef MJay1 het volgende:
[..]
Gewoon uitgaand van een gelijkwaardig kruispunt klopt het dus
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:54 schreef Mankatans het volgende:
hah geslaagd voor theorie0 fout, en 5 fout op gevaarherkenning
Is weer veranderd inderdaad.quote:Op woensdag 19 januari 2011 22:06 schreef bascross het volgende:
Geen pasfoto? Dat moet toch op je theoriebewijs dat aangeeft dat je geslaagd ben? Of is dit alweer veranderd?
wel vaag. In mijn theorieboek stond dat ik wel een pasfoto moest meenemen. Maar in de uitnodiging van het cbr van het examen stond van niet. Ik deed dus ook wat er op die brief stond. Id en uitnodiging meenemen.quote:
Dat is al een paar jaar zo. Zo ging het twee jaar terug voor mijn bromfietstheorie ook.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:09 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
wel vaag. In mijn theorieboek stond dat ik wel een pasfoto moest meenemen. Maar in de uitnodiging van het cbr van het examen stond van niet. Ik deed dus ook wat er op die brief stond. Id en uitnodiging meenemen.
Ik moest wel mijn ID kaart inleveren bij de balie. En toen ik geslaagd was kreeg ik hem weer mee met de resultaten
Goed bezig! Hoeveel lessen heb je nu gehad?quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:41 schreef Mwanatabu het volgende:
Instructeur gaf me vandaag -uit eigen beweging- de formulieren voor het machtigen voor de examens. Ik interpreteer dit als een signaal dat hij me rijp begint te worden voor de TTT. 8)
Inderdaad. Nooit geweten dat er verschil zit tussen benzine en diesel auto's, totdat ik in andere auto's dan m'n lesauto ging rijden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:22 schreef MJay1 het volgende:
Zo, net mijn rijbewijs opgehaald bij het gemeentehuisNu al in 3 verschillende auto's gereden, wat allemaal nog wennen is!
Ja, waar zit dat verschil nou eigenlijk in? Koppeling/gas?quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:58 schreef karton het volgende:
[..]
Goed bezig! Hoeveel lessen heb je nu gehad?
[..]
Inderdaad. Nooit geweten dat er verschil zit tussen benzine en diesel auto's, totdat ik in andere auto's dan m'n lesauto ging rijden.
Bij een benzine auto moet je meer gas geven dan bij een diesel als je gaat optrekken. De koppeling van een diesel heeft meer trekkracht waardoor je minder gas hoeft te geven. Zo heb ik het ervaren toen ik in andere auto's ging rijden.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:18 schreef yosander het volgende:
[..]
Ja, waar zit dat verschil nou eigenlijk in? Koppeling/gas?
Zelf ga ik lessen in een diesel, slaat minder snel af volgens mij?
van begin 2010quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:35 schreef yosander het volgende:
[..]
Dat is al een paar jaar zo. Zo ging het twee jaar terug voor mijn bromfietstheorie ook.
Dan vraag ik me af uit welk jaar je theorieboek was.
Dieselmotoren hebben over het algemeen meer kracht bij weinig toeren. Dat, in combinatie met een vaak erg korte eerste versnelling, zorgt ervoor dat je makkelijker weg kunt rijden.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:18 schreef yosander het volgende:
[..]
Ja, waar zit dat verschil nou eigenlijk in? Koppeling/gas?
Zelf ga ik lessen in een diesel, slaat minder snel af volgens mij?
en ze zijn zuuniger dan benzine motorenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:48 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Dieselmotoren hebben over het algemeen meer kracht bij weinig toeren. Dat, in combinatie met een vaak erg korte eerste versnelling, zorgt ervoor dat je makkelijker weg kunt rijden.
Duurder in belasting..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:57 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
en ze zijn zuuniger dan benzine motoren
thanx en wat voor auto zoek je dan?quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:06 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Gefeliciteerd OomB
Zaterdag ga ik wederom op autojacht
Bedoel je dat auto theorie erg meeviel?quote:Op zondag 23 januari 2011 22:36 schreef loecje het volgende:
brommer theorie heb ik ook (nog het oude certificaat dus ik mag nu geen brommer meer rijden)
dat viel me heel erg mee. had 2 fout dacht ik.
Ohw, dan begin je laat? Of... ?quote:Op zondag 23 januari 2011 22:46 schreef loecje het volgende:
nee brommer, met auto moet ik nog beginnen
je weet het verschil tussen links en rechts niet, of begrijp ik je verkeerd?quote:Op maandag 24 januari 2011 11:56 schreef loecje het volgende:
maar dan moet ik telkens naar het stuur kijken, ook niet echt veilig;)
misschien valt het wel mee, als ik er eenmaal mee bezig ben.
oosterpoort hoor ik hele verschillende reacties over. sommigen vind het geweldig een anderen rennen er gillend weg. ligt dat aan de instructeur ofzo?
Rijopleiding in Stappen (RIS) leek me wel wat. dan heb je meerdere tussentijdse toetsen wat de druk er ook afhaalt en daarna examengarantie.
maar die in Groningen is Autorijschool NOVA Groningen en daar lees ik dan weer enkel negatieve dingen over op internet.
Natuurlijk ligt dat aan de instructeur, bij elke rijschool heb je leuke en minder leuke instructeurs, dat hou je altijd. RIS weet ik niets over, NOVA ook niet.quote:Op maandag 24 januari 2011 11:56 schreef loecje het volgende:
oosterpoort hoor ik hele verschillende reacties over. sommigen vind het geweldig een anderen rennen er gillend weg. ligt dat aan de instructeur ofzo?
Rijopleiding in Stappen (RIS) leek me wel wat. dan heb je meerdere tussentijdse toetsen wat de druk er ook afhaalt en daarna examengarantie.
maar die in Groningen is Autorijschool NOVA Groningen en daar lees ik dan weer enkel negatieve dingen over op internet.
Doe anders een ring of horloge om de rechter -of linkerhand, je ziet dan meteen wat het is. Ik raak soms ook nog in de war wat links en rechts isquote:Op maandag 24 januari 2011 11:56 schreef loecje het volgende:
ik haal inderdaad links en rechts door elkaar.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:21 schreef Mankatans het volgende:
[quote]Op maandag 24 januari 2011 13:00 schreef karton het volgende:
[..]
je weet het verschil tussen links en rechts niet, of begrijp ik je verkeerd?
Maar in de auto is het toch wel logisch? Je kan alleen op kruisingen rechts ipv links:Pquote:Op maandag 24 januari 2011 14:07 schreef loecje het volgende:
ik heb geen idee welke rijscholen goed zijn hier in Groningen. iedereen in mijn vriendenkring heeft afgereden in zwolle.
[..]
ik haal inderdaad links en rechts door elkaar.
als jij tegen mij zegt ga hier links kan het best zijn dat ik rechts afsla omdat op dat moment voor mijn gevoel dat links is.
zit een hele theorie achter hoe dat komt maar daarmee zal ik je niet vermoeien. het is in ieder geval een veel voorkomend "probleem" bij dyslexie/automatiseringsproblemen.
horloge of ring vind ik wel een goed idee.
je theorie certificaat is volgens mij volgens mij 1 jaar geldig, ongeacht hoevaak je praktijk examen doet.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:25 schreef das_phantom het volgende:
Als je vrijstellingen behaalt met een TTT, hoe lang blijven deze dan geldig? Als je je eerste examen niet haalt, blijft de vrijstelling dan staan?
TTT is tussentijdse toets niet theoriequote:Op maandag 24 januari 2011 14:10 schreef karton het volgende:
[..]
je theorie certificaat is volgens mij volgens mij 1 jaar geldig, ongeacht hoevaak je praktijk examen doet.
Doe een ring om, die begint met een r net zoals 'rechts'. moet je em daarna wel om je rechter duim doen natuurlijkquote:Op maandag 24 januari 2011 14:07 schreef loecje het volgende:
ik heb geen idee welke rijscholen goed zijn hier in Groningen. vandaar mijn vraag hier. iedereen in mijn vriendenkring heeft afgereden in zwolle. en mensen waarmee in groningen omga hebben bij ouders al afgereden.
[..]
ik haal inderdaad links en rechts door elkaar.
als jij tegen mij zegt ga hier links kan het best zijn dat ik rechts afsla omdat op dat moment voor mijn gevoel dat links is.
zit een hele theorie achter hoe dat komt maar daarmee zal ik je niet vermoeien. het is in ieder geval een veel voorkomend "probleem" bij dyslexie/automatiseringsproblemen.
horloge of ring vind ik wel een goed idee.
oh ja.. kloptquote:Op maandag 24 januari 2011 14:11 schreef loecje het volgende:
[..]
TTT is tussentijdse toets niet theorie
Dat weet ik wel zeker!quote:Op maandag 24 januari 2011 14:27 schreef MonkeyBack het volgende:
volgens mij zijn de vrijstellingen alleen je eerste examen geldig.
Collega van mij heeft haar TTT gehaald maar is gezakt voor het examen, vervallen je vrijstellingen ook nog eensquote:Op maandag 24 januari 2011 14:46 schreef -_Guitarist_- het volgende:
TTT heeft mij vooral zekerheid gegeven. Ik ging uit van het motto: als je de TTT haalt, haal je het examen ook. Bleek in mijn geval nog helemaal waar ook
De bedoeling van een TTT is o.a. toch om eventuele zenuwen weg te nemen?quote:Op maandag 24 januari 2011 16:20 schreef MonkeyBack het volgende:
Ik heb juist mijn TTT niet gedaan, omdát ik altijd heel zenuwachtig ben. Ik had geen zin om die zenuwen twee keer te hebben en ging er al vanuit dat ik sowieso het niet zou halen, ook een TTT niet, dus dan heb je er alsnog niks aan.
Ben zelf in één keer geslaagd (wel veel lesuren; 55 ongeveer), moest als verrichting ergens keren. Mocht zelf weten hoe, wat en waar in die straat die de examinator aanwees.
Neem contact op met een rijschool en doe een voorstel over hoeveel lessen p/maand je wil.quote:Op maandag 24 januari 2011 17:24 schreef RacerDKB het volgende:
Hm ik heb geen tijd voor een 10-daagse opleiding, maar wil er ook niet 6 maanden over doen.
Waarom zijn er amper rijscholen met 1 of 2-maand opleidingen?
2 maanden zou wel moeten lukken, 3 lessen per week o.i.d.
Nee, die 260 euro voor een examen is lekker normaal. 40 euro voor je lesauto enzo, snap ik, 60 euro voor die kerel, prima. Waar gaat de overige 160 euro heen?quote:Op maandag 24 januari 2011 21:18 schreef caffeinjunk het volgende:
Morgen een TTT ben van mezelf een zeer zenuwachtig persoon dus vandaar dat ik ervoor heb gekozen om een oefentoets te doen zodat ik alvast wat kan wennen. Maar goed ik vind het erg krom dat de uitslag bij eventuele herexamens niet meer geldig is...
dat is toch aan jezelf? als jij 4x per week 2 lessen achter elkaar neemt ben je met een maand klaarquote:Op maandag 24 januari 2011 17:24 schreef RacerDKB het volgende:
Hm ik heb geen tijd voor een 10-daagse opleiding, maar wil er ook niet 6 maanden over doen.
Waarom zijn er amper rijscholen met 1 of 2-maand opleidingen?
2 maanden zou wel moeten lukken, 3 lessen per week o.i.d.
Ik wou dat dat bij mij konquote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:36 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Heb 'm in 2 maand gehaald, 4 uur per week. Ik vind het een aanrader, anderen haten het..
De NatteBever is momenteel aan het afrijdenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:02 schreef NatteBever het volgende:
Ik mag om 2 uur afrijden (Arnhem), ben benieuwd
bij mij ging dat vrij snel, is je browser niet gecrashed?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:39 schreef ThaRickah het volgende:
Ik probeer mijn rijschool te machtigen voor praktijkexamen, iemand enig idee waarom dat ding al een uur op Uw opdracht wordt nog verwerkt.
Even geduld a.u.b staat...![]()
Ligt het nou aan mij of ben ik nu enorm dom...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:26 schreef karton het volgende:
[..]
De NatteBever is momenteel aan het afrijden
Met jou is niks mis, zal wel aan mij liggen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:48 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ligt het nou aan mij of ben ik nu enorm dom...
ik had om 14:00 tussentijdse toets in Arnhem, ik moest bij tafel 9 zijn. Heb je het gehaald?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:02 schreef NatteBever het volgende:
Ik mag om 2 uur afrijden (Arnhem), ben benieuwd
Ik zou echt gaan lachen als die examinator ook op de rem ging staan net als in die reclamequote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:53 schreef Made-In-Holland het volgende:
Damn, geslaagdExaminator was vrij relaxt, tijdens het rijden ff gepraat over school, hobby's dat soort dingen. Op een gegeven moment een parkeeropdracht moeten doen die 3 keer de mist inging
daarna op een rijstrook voor rechtsaf voorsorteren en dan vrolijk rechtdoor rijden
de zon scheen ook wel heel fijn recht in mijn gezicht. Morgen maar ff naar de gemeente
Toen ik examen deed ooit in een grijs verleden, toen spiegelde ik mezelf voor dat zowel de instructeur als de examinator passagiers waren die mij vertelden waar ik heen moest (als in kaartlezers).quote:Op maandag 24 januari 2011 21:18 schreef caffeinjunk het volgende:
Morgen een TTT ben van mezelf een zeer zenuwachtig persoon dus vandaar dat ik ervoor heb gekozen om een oefentoets te doen zodat ik alvast wat kan wennen. Maar goed ik vind het erg krom dat de uitslag bij eventuele herexamens niet meer geldig is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |