Ik zit op eind 40 nu. Ben van plan er nog 2 te nemenquote:Op vrijdag 9 april 2010 16:44 schreef twiFight het volgende:
Over die post over hoeveel lessen je nodig hebt:
gemiddelden weet ik niet, ik heb bijna 20 lessen gehad en weet alles zo'n beetje wel, maar rij nog lang niet goed genoeg om ook daadwerkelijk het examen te halen. Ik heb een pakket van 30 lessen en ga denk ik gewoon die allemaal volgen en dan eens praktijk proberen, als ik qua prestaties nog wat vooruit ga in die tijd. Vrienden van mij hebben zo'n 50-70 lessen gehad. Ik denk dat het gemiddelde ergens tegen de 40 aan zal liggen.
Ik heb echt een hele toffe examinator gehad. Ik voel me nu best schuldig, omdat ik niet zo geweldig reed en mijn rijbewijs heb en jij reed beter en je hebt 'm niet. Nouja, ik heb dan wel niet zo geweldig gereden, maar ik heb wel goed gekeken. Dat kijken zat eigenlijk wel goed. Misschien dat ik het daardoor heb gehaaldquote:Op vrijdag 9 april 2010 16:41 schreef monsterd. het volgende:
Lammetje, heb je verslag doorgelezen. Prima toch als je het hebt gehaald.
Ik baal nu wel, omdat ik wel echt een vervelende strenge instructeur had. Maarja, over 3 weken weer opnieuw!
Jaja, het is een lekker weertje vandaagquote:Op vrijdag 9 april 2010 16:43 schreef FastFox91 het volgende:
Wat een mooie dag om te slagen zeg.(Gefeliciteerd)
Ik moet helaas nog even. Na hoeveel rijlessen hebben jullie je theorie gehaald? Ik leer een beetje, maar ben aan het uitstellen om een examen te plannen.
De 1e versnelling is alleen voor het wegrijden. Dus vanuit stilstand (rood stoplicht, stoppen bij rotonde etc.) De tweede versnelling voor bochten (in met name woonwijken en op rotondes) en als je in een 30 km zone rijdt. (en meestal hoor je het aan de motor, als die een harder geluid begint te maken dan normaal, dan is het tijd om te schakelen.)quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:54 schreef Handrea het volgende:
Net mijn eerste rijles gehad, ik moest gelijk de straat uit rijden, schakelen (wel met aanwijzingen), rotondes/autoweg/snelwegen op, vrachtwagens inhalen.
Ik krijg tenmiste wel waar voor mijn geld maar ik dacht dat de 1e rijles wel wat rustiger zou zijn![]()
Ik maakte wel veel fouten, ik probeerde een paar keer met links te remmen en remde per ongeluk toen ik wou gas geven, ook vergat ik de koppeling steeds hard in te trappen en het opkomen van de koppeling was helemaal een hel
En hoe werkt schakelen precies? ik volgden de aanwijzing van de instructeur op maar ik heb geen idee wanneer die in de 1e moet en wanneer in in de 2e etc
Ik verwijt je ook niets hoorquote:Op vrijdag 9 april 2010 17:27 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Ik heb echt een hele toffe examinator gehad. Ik voel me nu best schuldig, omdat ik niet zo geweldig reed en mijn rijbewijs heb en jij reed beter en je hebt 'm niet. Nouja, ik heb dan wel niet zo geweldig gereden, maar ik heb wel goed gekeken. Dat kijken zat eigenlijk wel goed. Misschien dat ik het daardoor heb gehaald
[..]
Bedanktquote:Op vrijdag 9 april 2010 20:05 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
De 1e versnelling is alleen voor het wegrijden. Dus vanuit stilstand (rood stoplicht, stoppen bij rotonde etc.) De tweede versnelling voor bochten (in met name woonwijken en op rotondes) en als je in een 30 km zone rijdt. (en meestal hoor je het aan de motor, als die een harder geluid begint te maken dan normaal, dan is het tijd om te schakelen.)
3e versnelling tot zo'n 60km/uur (en daar kan je ook de ruimere bochten mee ingaan, bijv een afslag).
4e versnelling zo tot de 80km/uur en ik rijd in de 5e versnelling bij 80 km/uur of sneller.
En fouten maken geeft niks, het is tenslotte pas je eerste les. Als je wat meer lessen hebt gehad gaat het langzaamaan steeds meer vanzelf.
Jouw lessen klinken echt leuk! Ik heb nog nooit echt gelachen tijdens een les. En heb je wel tijd om wat te vertellen over het kruispunt? Dan moet ik daar helemaal over na gaan denken hoe ik het moet zeggen en dan gaat het niet zo soepel meer met handelen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:44 schreef Purdey het volgende:
@Lammetje: Echt geweldig dat je geslaagd bent! En enorm véél geluk gehad volgens mijIk hoop ook op zo'n examinator
![]()
Bij mij ging rijles best goed vandaag.Nieuwe les-techniek aangeboord,we gaan over alles praten.Waarom doe ik de dingen zoals ik doe,en wat denk ik op zo'n moment.Kruispunten moest ik helemaal gaan benoemen,en dat klonk van te voren makkelijker dan gedacht.Denken en een kruispunt op rijden is 1,maar dan ook nog vertellen wie er voorrang heeft en wat er allemaal gebeurd is een tweede.Ik moet wel zeggen dat het wat gemoedelijker ging tussen mij en mn instructeur nu we alles bespraken met elkaar.En af en toe barstten we ook in lachen uit om de dingen die ik zei![]()
En wat was het geweldig weer vandaag om te rijden! Raampje open,en rijden maarDe leerling die we thuis gingen brengen zat onwijs te flirten met me,was best lief.Toen hij uit de auto ging legde hij een hand op mijn schouder,kneep even en zei 'Misschien zien we elkaar nog eens?' Instructeur keek verbaasd en zei 'Wat was dat nou?' Het zal vast de lente geweest zijn
De eerste rijles maakt iedereen fouten, maar in de lessen waar je alles zelf moet doen gaat er nog véél meer fout, dus bereid je maar voorquote:Op vrijdag 9 april 2010 19:54 schreef Handrea het volgende:
Net mijn eerste rijles gehad, ik moest gelijk de straat uit rijden, schakelen (wel met aanwijzingen), rotondes/autoweg/snelwegen op, vrachtwagens inhalen.
Ik krijg tenmiste wel waar voor mijn geld maar ik dacht dat de 1e rijles wel wat rustiger zou zijn![]()
Ik maakte wel veel fouten, ik probeerde een paar keer met links te remmen en remde per ongeluk toen ik wou gas geven, ook vergat ik de koppeling steeds hard in te trappen en het opkomen van de koppeling was helemaal een hel
En hoe werkt schakelen precies? ik volgden de aanwijzing van de instructeur op maar ik heb geen idee wanneer die in de 1e moet en wanneer in in de 2e etc
Echt vervelend dat het op het einde niet goed meer ging en hij je wel moest laten zakken. Dat was bij mij dus niet gebeurd, maar ik heb tijdens mijn lessen beter gereden dan op m'n examen. Maar ik moet er niet zo over doorzeuren, want als ik het écht slecht deed, was ik wel gezakt. De examinator had waarschijnlijk rekening gehouden met mijn zenuwen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:06 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik verwijt je ook niets hoor, maar het is eigenlijk vreemd dat examinatoren vaak op hele andere wijze je beoordelen. Ik had voor mijn eerste examen ook een hele chille examinator, die wilde mij ook laten slagen terwijl het niet heel goed ging.. ging het op het eind toch finaal fout.
Uiteraard, maar je lest dan ook veel vaker (in korte tijd). Qua geld moet je zelf beslissen of je het er voor over hebt. Ik prefereer verder gespreid lessen, omdat ik het dan beter leer. Dan heb ik meer tijd om te verwerken en na te denken over waarom dingen nou gaan zoals ze gaan. Bij een spoedcursus zou ik misschien na twee weken mijn rijbewijs wel hebben, maar van sommige dingen nog niet weten hoe het nou eigenlijk moet en waarom. Mijn instructeur zei wel dat vaak per week lessen voordelen heeft omdat je er 'meer in zit' en dus wat sneller gaat met dingen. Ik heb bv na een week niet lessen vaak ff 10 minuten nodig om er weer ff in te komen. Dat heb je met meerdere dagen per week lessen natuurlijk veel minder.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:55 schreef Handrea het volgende:
Is een spoedopleiding wat?
Zoveel duurder is het niet en mijn instructeur zei dat je het wel veel sneller leert
Het een en ander hangt af van welke auto je precies in rijdt en waar je op dat moment mee bezig bent. Ik zal je vertellen wat ik weet, maar anderen kunnen hier wat anders over zeggen. Neem het ter informatie aan, maar beschouw het niet als feitenquote:Op vrijdag 9 april 2010 19:54 schreef Handrea het volgende:
Bedankt, Waarom moet je trouwens ook de koppeling inhouden als je gaat remmen of voor een stoplicht staat?quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:34 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het een en ander hangt af van welke auto je precies in rijdt en waar je op dat moment mee bezig bent. Ik zal je vertellen wat ik weet, maar anderen kunnen hier wat anders over zeggen. Neem het ter informatie aan, maar beschouw het niet als feiten
1e versnelling is inderdaad alleen bij het wegrijden uit stilstand, soms bergop (was paasweekend nog in duitsland en na een haarspeldbocht moest hij toch ècht ff in de 1) maar dat zul je in Nederland niet tegenkomen en in weinig gevallen als de auto zo langzaam rijdt dat hij de 2 te zwaar vindt, maar je leert te anticiperen op het verkeer om die situaties te voorkomen en ff gas in te houden zodat je daarna in de 2 door kan rijden. Hou het voorlopig dus maar bij: alleen bij stilstand.
De 2 is voor direct na de 1 bij het wegrijden, in langzame stukken (woonwijken), voor hoge drempels moet je ook vaak terugschakelen anders hobbel je de hele auto door, 90 graden bochten zijn ook het beste te nemen in de 2. Rotondes neem ik altijd in de 2. Verder schakel ik altijd bij de 30 km/u door naar de 3 ivm comfortabeler rijden.
De 3 voor als je langere tijd 30-50 km/u kunt rijden en voor het optrekken de snelweg op. In de bebouwde kom schakel ik bij de 50 km/u door naar de 4, op de snelweg pas bij de 80-90 km/u.
De 4 voor langere stukken 50 km/u of op de invoegstrook om de 100-120 te halen, voor het invoegen.
Daarna schakel ik zodra ik kan door naar de 5 en eigenlijk gelijk ook naar de 6.
Ik rij dus in een 6-bak en dat zal wel wat invloed hebben. Snelheden kunnen wat verschillen per auto ook. Autos zijn krachtig en kunnen een hele hoop hebben, dus een hoop dingen kun je in verschillende versnellingen doen, het verschil is dan alleen hoe zuinig je rijdt, hoeveel herrie de auto maakt en hoe snel hij reageert (zo kan ik vanuit stilstand in de 3 wegrijden, maar gaat het eerst heeeeel traag). Je instructeur leert je wel aan wanneer je dan het beste kunt schakelen. Dat went snel zat. Het belangrijkste zijn in ieder geval de 1 en de 2, die moet je goed leren anders gaat je auto protesteren.
Koppeling heb ik ook 12 lessen voor nodig gehad voordat ik dat een beetje geautomatiseerd normaal kon doen. Veel last ook van gehad met lessen, achteraf had ik ff 1 rijles flink moeten oefenen met dat ding. Misschien een tip.
Ermm.. die beste man heeft het me geprobeerd uit te leggen.. Het enige wat ik weet is dat ik als ik het niet doe en de auto gaat onder de 1000 toeren zitten, dat het dan een afgeslagen motor betekent.quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:36 schreef Handrea het volgende:
[..]
Bedankt, Waarom moet je trouwens ook de koppeling inhouden als je gaat remmen of voor een stoplicht staat?
Dat is toch ook alles dat je hoeft te weten?quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:43 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Ermm.. die beste man heeft het me geprobeerd uit te leggen.. Het enige wat ik weet is dat ik als ik het niet doe en de auto gaat onder de 1000 toeren zitten, dat het dan een afgeslagen motor betekent.
Nog even uit het vorige topic. Net op de snelweg reed een vrouw (volgens mij ook nog eens met drank op) de hele tijd links. Ik reed er rechs achter. Een auto wilde haar voorbij, maar ze ging niet naar rechts. Na een paar seconden begon de man achter haar te seinen en ze ging wat remmen. Die vent ging echt over de zeik, ernaast rijden, toeteren en haar van de weg drukken en vervolgens voor haar rijden en hard op de rem en een andere man ging zich er ook nog mee bemoeien.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:46 schreef CherryLips het volgende:
Ik word er ook altijd zo moe van om rekening te moeten houden met andere weggebruikers, terwijl zij dat A) niet met mij doen en B) ik steeds te horen krijg dat ik mezelf moet bewijzen in het verkeer. Hoe moet ik me bewijzen als ik steeds voor anderen moet denken? Op de snelweg ook: ik haal en stel vrachtwagens in, komt er een of andere asociale hoerensloep van een ton en die zit zowat in m'n kofferbak, die wil erlangs. Ik rij dan al 130 ofzo, en wil me niet laten opjutten. Hij wacht maar even, we rijden al te hard en ik ga me niet tussen die rits vrachtwagens proppen omdat hij met z'n auto wil spelen. Krijg ik toch te horen dat ik zsm weer naar links moet zodat die man achter me erlangs kan. 'Ik keur niet goed wat hij doet, maar het is veiliger als jij bij de eerste mogelijkheid naar rechts gaat en dan gelijk weer achter hem aan.'
Sorry, de geëmancipeerde vrouw in mij zegt dan dat ik me niet door de eerste de beste dure auto van de weg laat drukken. Dat zei ik ook, moest hij wel om lachen, maar toch, ik moest toch zsm naar rechts, maar ik mocht me ook niet op laten jutten. WAT WIL JE NOU. Als iemand loopt te kleven heb ik juist de neiging om langzamer te rijden, zij lopen te kleven
.
Bij ongeveer 800 toeren gaat hij afslaan. Als je rond de 30 rijdt trap je meestal koppeling in, kan je als je bijv. 15 rijdt en het verkeerslicht springt op groen gelijk naar de 2 schakelen en doorrijden.quote:Op vrijdag 9 april 2010 23:01 schreef Butterfly91 het volgende:
Had iig iets te maken met toerental en minimum snelheid en onder een bepaalde grens slaat de motor af.
Of die in diesels gelest hebben en daarna een benzine auto kopenquote:Op vrijdag 9 april 2010 23:16 schreef willempjewever het volgende:
[..]
En uitkijken voor knuppels die de hellingproef niet kunnen en een halve meter naar achteren gaan voordat ze wegrijden (kom je echt vaak tegen bij parkeergarages).
In het begin, alleen het sturen, ging het wel goed. Op het moment dat ik ook moest schakelen, gas geven etc. werd het wat rommelig. Ook de auto 2 of 3 keer af laten slaan omdat ik iets te snel de koppeling op wilde laten komenquote:Op zaterdag 10 april 2010 00:42 schreef Handrea het volgende:
Hoe ging jullie eerste rijles eigenlijk?
Mijn lessen zíjn ook heel erg leuk,en ik hik af en toe best al aan tegen het moment dat de lesauto niet meer twee keer per week voor de deur staatquote:Op vrijdag 9 april 2010 20:49 schreef Lammmetje het volgende:
Jouw lessen klinken echt leuk! Ik heb nog nooit echt gelachen tijdens een les. En heb je wel tijd om wat te vertellen over het kruispunt? Dan moet ik daar helemaal over na gaan denken hoe ik het moet zeggen en dan gaat het niet zo soepel meer met handelen.
En geweldig dat die jongen met je ging flirten!
Eigenlijk ga ik m'n rijlessen best missen, denk ik. Je hebt toch heel wat uren met je instructeur doorgebracht en straks moet ik helemaal alleen rijden zonder dat er iemand kan ingrijpen. Misschien went 't wel
Ik zie mijn instructeur(s) dus waarschijnlijk nooit meer en dat is best raar, omdat je toch bijna 4 maanden lang in 1 auto hebt gezeten. Jij hebt tenminste nog rijles, geniet ervanquote:Op zaterdag 10 april 2010 13:32 schreef Purdey het volgende:
[..]
Mijn lessen zíjn ook heel erg leuk,en ik hik af en toe best al aan tegen het moment dat de lesauto niet meer twee keer per week voor de deur staatMaar het benoemen van kruispunten is heel moeilijk,omdat je ook al heel erg aan het opletten bent (Gek genoeg rijdt het normale verkeer gewoon door,terwijl ik in oefening ben
).Het was pas echt erg toen mn instructeur bij elke kruising zei 'Nou,zeg het dan.Kom op! Ja,te laat..volgende kruising,wat zie je?!' Ik raakte totaal in de stress
![]()
Nog een gevaarlijke gewoonte van me,altijd mn instructeur aan gaat zitten kijken als hij iets uitlegt..Terwijl we rijden dus.Gister ook weer 'Waarom kijk je naar me? Kijk voor je,dat is veiliger,er is aan mij niks te zien.'
Het zal mijn onuitputtelijke beleefdheid wel zijn
ik durfde juist nergens anders naar te kijken dan vooruit. In het begin was het zelfs zo erg dat als ik bv naar een beest in de wei keek ik automatisch ook die kant opstuurde..Lekker handig NOT.quote:Op zaterdag 10 april 2010 14:07 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Ik zie mijn instructeur(s) dus waarschijnlijk nooit meer en dat is best raar, omdat je toch bijna 4 maanden lang in 1 auto hebt gezeten. Jij hebt tenminste nog rijles, geniet ervan
Die kruispunten zal je wel leren. Ik moet het ook goed leren, maar er is dan niemand meer om in te grijpen
Dat aankijken deed ik eerst ook en mijn instructeur werd echt pissig op mij, omdat het hartstikke gevaarlijk was en ik op de weg moest letten enzo. Ik heb het toen wel afgeleerd bij punten waar ik goed moest opletten. Als het een saaie rechte weg was, wilde ik nog wel eens mijn hoofd draaien
Ik heb de nare gewoonte gas te gaan geven zodra ik opzij/om me heen kijk. En aangezien je juist bij het invoegen goed om je heen moet kijken ga ik dan een dot gas geven. Ik heb meerdere malen bijna op mijn voorligger gezetenquote:Op zaterdag 10 april 2010 13:32 schreef Purdey het volgende:
Nog een gevaarlijke gewoonte van me,altijd mn instructeur aan gaat zitten kijken als hij iets uitlegt..Terwijl we rijden dus.Gister ook weer 'Waarom kijk je naar me? Kijk voor je,dat is veiliger,er is aan mij niks te zien.'
Hahaha, ge-wel-dig!quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:03 schreef TheGloaming het volgende:
Net ook weer les gehad (de 6de nu) en jezus wat ging het slechtVeel te chaotisch.
Ook nog iets doms meegemaakt bij een rotonde. Ik stond stil bij de rotonde omdat er een auto van links kwam en ik dus moest stoppen. De dikke audi achter mij (vrouw + kindje op bijrijders stoel) begon meteen constant te toeteren. Op een gegeven moment dacht ik ok nu rijd ik aan maar ik was ondertussen niet meer aan het opletten en de auto sloeg af. Dus die vrouw begon nog meer te toeteren. Rijinstructeur werd pissig en hoewel ik al kon aanrijden bleef hij hem op de rem houden. Hij stapte vervolgens uit pakte de "L" van het dak en maakte die vrouw even boos duidelijk dat het een lesauto is. Ze moest hoognodig naar de wc zei ze. De bestuurder in de auto achter de audi stak ook goedkeurend z'n duim omhoog naar de instructeur
![]()
In m'n binnenspiegel zag ik die vrouw toch wel ineens zuur kijken de rest van de tijd dat ik voor haar zatHet leuke is dat ze niet eens zoveel haast meer had want ze bleef echt flink afstand houden op een gegeven moment. Toen zij vervolgens rechtdoor ging bij een rotonde en ik linksaf hoorde ik haar nog een keer toeteren als laatste sneer richting ons
Ik heb mijn eerste les morgenquote:Op vrijdag 9 april 2010 19:54 schreef Handrea het volgende:
Ik krijg tenminste wel waar voor mijn geld maar ik dacht dat de 1e rijles wel wat rustiger zou zijn![]()
Hangt een beetje van de rijschool af. Ik was de eerste paar keer ook niet zo goed. Het schakelen zelf kon ik prima alleen de situaties waren lastig. Waar moet je precies in welke versnelling zitten? Toen mijn instructrice gewoon de standaard gevallen vertelde(bijvoorbeeld op een rotonde altijd in z'n twee, of in z'n een als je moet wachten om de rotonde op te kunnen) en ik een beetje ervaring kreeg dan krijg je dat heel snel onder de knie.quote:Op zaterdag 10 april 2010 21:33 schreef HappyGirl91 het volgende:
[..]
Ik heb mijn eerste les morgen![]()
![]()
Ik dacht eerst ook dat je op de eerste rijles niet zo heel veel zou gaan doen maar vriendinnen hebben ook allemaal ongeveer gedaan wat jij deed, dus dat is wel normaal
quote:Op zaterdag 10 april 2010 21:33 schreef HappyGirl91 het volgende:
[..]
Ik heb mijn eerste les morgen![]()
![]()
Ik dacht eerst ook dat je op de eerste rijles niet zo heel veel zou gaan doen maar vriendinnen hebben ook allemaal ongeveer gedaan wat jij deed, dus dat is wel normaal
quote:Op zondag 11 april 2010 13:56 schreef Nass het volgende:
want als je eenmaal leert schakelen, dan ben je eigenlijk al wel klaar.
Oei, dat was niet al te bestquote:Op zaterdag 10 april 2010 14:14 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
ik durfde juist nergens anders naar te kijken dan vooruit. In het begin was het zelfs zo erg dat als ik bv naar een beest in de wei keek ik automatisch ook die kant opstuurde..Lekker handig NOT.
Vreemd dat je zo'n gewoonte hebt! Dan rij je dus standaard te hard als je om je heen moet kijken?quote:Op zaterdag 10 april 2010 16:26 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik heb de nare gewoonte gas te gaan geven zodra ik opzij/om me heen kijk. En aangezien je juist bij het invoegen goed om je heen moet kijken ga ik dan een dot gas geven. Ik heb meerdere malen bijna op mijn voorligger gezetenErg frustrerend, want daar zak ik gewoon keihard op als ik dat niet afleer.
Uhm, waar ben je dan klaar voor? Ik neem aan dat je niet je rijexamen bedoeltquote:Op zondag 11 april 2010 13:56 schreef Nass het volgende:
Gisteren mijn 3de les gehad, een blokuur met alleen maar leren schakelen omdat ik het sturen al redelijk onder knie heb.
Het ging erg chaotisch, want je moet dus de gas los laten, spiegeltje kijken, koppeling indrukken, versnelling omhoog, koppeling langzaam oplaten komen en tegelijkertijd gas geven(ik vergat steeeeeeds dat ik op het spiegeltje moest kijken). Hij vond dat ik het nog redelijk goed deed en vroeg of ik morgen(Vandaag dus) om 6 uur ook weer kon, want als je eenmaal leert schakelen, dan ben je eigenlijk al wel klaar.
Haha nou niet altijd hoor. Op een normale weg om me heen kijken en in zijstraatjes kijken is geen probleem, maar bij dingen zoals invoegen op de snelweg en voorsorteren voor een groot kruispunt is steevast wel een probleem. Dan ben ik met zoveel dingen bezig dat ik niet op me gas let en blijkbaar is mijn rechterbeen erg zwaarquote:Op zondag 11 april 2010 14:27 schreef Lammmetje het volgende:
Vreemd dat je zo'n gewoonte hebt! Dan rij je dus standaard te hard als je om je heen moet kijken?
quote:Op zaterdag 10 april 2010 22:16 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Hangt een beetje van de rijschool af. Ik was de eerste paar keer ook niet zo goed. Het schakelen zelf kon ik prima alleen de situaties waren lastig. Waar moet je precies in welke versnelling zitten? Toen mijn instructrice gewoon de standaard gevallen vertelde(bijvoorbeeld op een rotonde altijd in z'n twee, of in z'n een als je moet wachten om de rotonde op te kunnen) en ik een beetje ervaring kreeg dan krijg je dat heel snel onder de knie.
Veel succes en ook veel plezier morgen
Bedanktquote:
Irritant he, ik had m woensdag (7de) gehaald, donderdag ochtend gelijk maar aangevraagdquote:Op zaterdag 10 april 2010 12:57 schreef Lammmetje het volgende:
Gister voelde het alsof ik mijn rijbewijs niet verdiend had, maar ik kan gewoon veilig rijden, dus ik heb 'm gewoon wel verdiend!Nu wil ik graag mijn pasje hebben, zodat ik in een auto kan rijden. Ik kon hem vrijdag niet aanvragen, want ik moest weg en nu kan het maandag pas. Waarschijnlijk is ie voor donderdag niet klaar, vrijdag kan ik 'm ook niet ophalen en dan wordt het alweer 19 april voordat ik mijn rijbewijs kan ophalen!
Pfff 10 dagen lang niet mogen rijden, terwijl ik in mijn hoofd al ritjes had gepland. 't Is een hel
Ik heb ook heel veel zin om te gaan rijden! Ik mag de auto van mijn ouders lenen wanneer ik wil en zij 'm niet nodig hebbenquote:Op zondag 11 april 2010 19:45 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Irritant he, ik had m woensdag (7de) gehaald, donderdag ochtend gelijk maar aangevraagd![]()
maar mevrouw bij gemeentehuis zei dat tie waarschijnlijk eerder klaar was![]()
Dus ben benieuwd wanneer mn eerste ritje gaat worden^^ heb er zin in
Uit welk jaar komt die benzine die jij rijd dan? want die benzine van tegenwoordig zijn ook al een stuk makkelijker dan die van 90' ofzo dacht ikquote:Op maandag 12 april 2010 00:24 schreef GuitarJJ het volgende:
Heb m'n rijbewijs nu een tijdje en het autorijden is nog steeds tofbenzine (i.p.v. diesel) ben je zo gewent!
Nog gefeliciteerd mensen die geslaagd zijn!
Sorry, ik ben het nog niet zo gewend hoe het allemaal zit bij zulk soort topics wanneer je de laatste dichtpost en de volgende opent..quote:Op zondag 11 april 2010 22:51 schreef jacobras het volgende:
Vervelend dat in het vorige topic niet even een linkje hiernaar geplaatst wordt, ik dacht dat er nog geen nieuwe was... Maar goed, 2 pagina's bijlezen viel mee.
Donderdag weer rijles, eerste keer 2 uur achter elkaar (normaal 1 of 1,5 uur), van 8:00 - 10:00 's ochtends. Misschien 's middags dezelfde dag ook nog rijles.
Volgens mij uit 1998quote:Op maandag 12 april 2010 09:02 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Uit welk jaar komt die benzine die jij rijd dan? want die benzine van tegenwoordig zijn ook al een stuk makkelijker dan die van 90' ofzo dacht ik
en een gefeliciteerd van mijquote:Op maandag 12 april 2010 13:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
Bezoekje aan het CBR leverde mij het volgende op!
een theorie certificaat achtig ding
totaal 6 fout
waarvan 4 in de gevaarherkenning
en 2 in de rest \o/!
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 12 april 2010 13:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
totaal 6 fout
en 2 in de rest \o/!
Gefeliciteerdquote:Op maandag 12 april 2010 13:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
totaal 6 fout
en 2 in de rest \o/!
gelijk hele rij achter je of was t niet zo druk?quote:Op maandag 12 april 2010 15:20 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Net terug van rijles. Vooral veel kleine foutjes gemaakt. En bij stoplicht die eerst op rood stond en op het moment dat ik hem in zijn 1 had gezet, sprong hij op groen en slaat de motor af. En toen stond hij weer op rood
Nah viel wel mee, 2 auto's ofzo. Gelukkig geen mensen die gelijk begonnen te toeterenquote:Op maandag 12 april 2010 17:19 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
gelijk hele rij achter je of was t niet zo druk?
pff moet nog 2 dagen wachten op mn pasje
ik ben dus vandaag in leeuwarden geweestquote:Op maandag 12 april 2010 20:39 schreef willempjewever het volgende:
In Leeuwarden kunnen er ook ongeveer 50 man in. Ga lekker chill erheen, kopje koffie drinken en neem je boek niet mee. Al die gasten die daar het boek nog inzien zakken allemaal (althans bij mij). Je krijgt eest een oefenvraag, daarna de echte vragen en daarna moet je 20 minuten wachten en moet je terug het lokaaltje in en roepen ze je naam op en moet je naar voren komen en krijg je je id bewijs terug en vertellen ze of je geslaagd bent. Meer dan de helft zakt gemiddeld en dat zijn allemaal sukkels die niet geleerd hebben. Als je geleerd / geoefend hebt slaag je vast.
dat riepen ze dus niet om he :pquote:Op maandag 12 april 2010 22:02 schreef willempjewever het volgende:
37 van de 47?! Wow, echt een verschil toen ik ging!
En als je voorin zit ben je inderdaad er weer eerder uit. Kan een plus zijn, maar als je wilt genieten van de gezakten moet je achterin gaan zitten
waar en hoe laat moet je? Ik moet ook die dagquote:
Succes vandaagquote:Op maandag 12 april 2010 19:46 schreef DeHovenier het volgende:
Morgen theorie-examen. Wil graag weten wat ik kan verwachten. Hoe groot is de groep? Hoe krijg je de vragen te zien? Via een beamer of hangen er allemaal kleine tvtjes aan het plafond?
dat is onmogelijk,quote:Op maandag 12 april 2010 23:10 schreef DeHovenier het volgende:
Bedankt voor alle reacties. Doe 'm in Rijswijk. Ben wel bang dat ik tever van zo'n monitor af zit zodat ik de vragen niet kan lezen
omfgquote:Op dinsdag 13 april 2010 11:29 schreef jacobras het volgende:
Ik moest het nationale alarmnummer van Nederland invoeren
k vond t koekje..quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:32 schreef Eix het volgende:
Ach, geen fluit is ook wel kort door de bocht. Het is een van mijn best voorbereide tentamens/examens geweest omdat ik geen zin had om een eventuele herkansing te betalen. En als je goed leert is het gewoon te doen, maar je moet wel de regels weten.
Tentamens die geen fluit voorstellen maak ik zonder voorbereiding.![]()
Er zitten natuurlijk wel vragen tussen die nogal simpel zijn. Zo werd mij gevraagd of het verstandig was om de gordel af te doen met daarbij een foto van de cbr auto die naast een kanaal rijdt. Euhm, goh.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k vond t koekje..
gewoon een paar keer ( minder dan 10 ) zo`n proef examentje gedaan met zo`n DVDtje en ging prima
Aangezien het examen in woonwijken en niet op de snelweg is lijkt met verstandig nog even door te gaan. Je kan natuurlijk altijd vragen of het al zin heeft examen aan te vragen. Dan duurt het vaak nog een tijd en kan je nog beter worden.quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:13 schreef CherryLips het volgende:
Net weer bijna twee uur gereden. Ik heb wel lopen hinten dat ik de boel wil afronden en een keer wil afrijden, maar aangezien ik in woonwijken nog loop te klooien met versnellingen enzo, gaan we ons daar nog op richten.
Hij zei ook dat ik het examen moest aanvragen als ik het gevoel had: dat gaat lekker! en niet omdat ik het gevoel heb dat ik het nu wel moet kunnen. Hij zou me wel een seintje gevenquote:Op dinsdag 13 april 2010 13:23 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Aangezien het examen in woonwijken en niet op de snelweg is lijkt met verstandig nog even door te gaan. Je kan natuurlijk altijd vragen of het al zin heeft examen aan te vragen. Dan duurt het vaak nog een tijd en kan je nog beter worden.
Dat is inderdaad wel handig. Een uur voordat ik praktijkexamen ging doen reed ik bijna een bejaarde man dood en ik dacht toen: ik ben echt nog niet klaar en zak 100%, ik was gelijk ook mijn zenuwachtigheid kwijt en in 1 keer geslaagdquote:Op dinsdag 13 april 2010 13:29 schreef CherryLips het volgende:
Hij zei ook dat ik het examen moest aanvragen als ik het gevoel had: dat gaat lekker! en niet omdat ik het gevoel heb dat ik het nu wel moet kunnen. Hij zou me wel een seintje geven.
In woonwijken hoef je toch alleen maar in de 2 en heeeeeel af en toe in de 1 te rijden? Dus hoe kun je kloten met versnellingen?quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:13 schreef CherryLips het volgende:
Net weer bijna twee uur gereden. Ik heb wel lopen hinten dat ik de boel wil afronden en een keer wil afrijden, maar aangezien ik in woonwijken nog loop te klooien met versnellingen enzo, gaan we ons daar nog op richten. Op de snelweg gaat het verder prima, soms zie ik wat kleine dingetjes over het hoofd, maar dat zijn dan meer momentopnames, dingen die mensen met een rijbewijs ook nog weleens fout doen. Maar woonwijken.... Dan zegt hij: rij naar die kerk. Dan ben ik zo gericht op die kerk dat ik met schakelen en goed kijken steekjes laat vallen. Ik moet bij kruisingen enzo ook beter doorrijden. Ik heb de neiging om helemaal stil te vallen, nog eens goed te kijken, en dan weer te gaan rijden terwijl het allemaal veel soepeler kan. We zijn even van plaats gewisseld en toen deed hij voor hoe ik reed, wel heel overdreven zei ie (gelukkig maar), maar ik had wel steeds zoiets van: rij nou toch eens door man! Nou ja, zo rij ik dus
.
Pff, waarom nou weer een sigaret? Hartstikke smerig lijkt me datquote:Op dinsdag 13 april 2010 14:23 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik had heel erg fout als niet roker voor mn praktijk nog 1 sigaretje gerookt aangezien ik nogal snel last heb van zenuwachtigheid enzo, hielp voor mij wel moet ik zeggen!
Dat dacht ik ook, maar hij moest steeds in z'n drie, alleen even uitkijken bij zijwegen. Ik wilde bij een drempel ook even terugschakelen in z'n 2, maar dat hoefde nu ook niet. Uh, oké danquote:Op dinsdag 13 april 2010 16:36 schreef SinofEnvy het volgende:
Uh, in een woonwijk rijd je toch gewoon 30? Dat doe je gewoon in z'n 2. Alleen als je een stuk bijv geen zijstraten hebt en veel overzicht dat je wat door kan gassen, dan kan je hem even in z'n 3 zetten. Maar oke. Ik zou gewoon doen wat je instructeur je opdraagt
quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:37 schreef Purdey het volgende:
Ik heb zó waanzinnig goed gereden vandaagIk kan er gewoon niet over uit.En m'n instructeur ook niet overigens
Naar het CBR geweest,zodat hij kon uitleggen hoe alles onder de motorkap/dashboard zit.Ook ik heb een sigaretje gerookt daarbij (Mijn excuses Lammetje,ook ik rook officieel niet.).Bij de kruispunten in R'dam stond in de verte een kerk (en die zal er nu nog wel staan
) en daar moest ik heen rijden.Ik schoot in de lach en zei 'Nou,rijden naar kerken is toevallig helemaal mijn ding.Heb jij je goede pak aan?' Schoot mijn instructeur in de lach en zei 'Zal ik nog even de grap maken over voor het zingen de kerk uitgaan?'
![]()
Bij een kruispunt ruzie gehad met een vrouw en haar heel enorm ordinair uitgescholden,overigens op advies van instructeur lief.Ze wenkte dat ik door mocht,dus dat deed ik,begon ze zelf ook weer te rijden.En dat tot drie keer toe.Ik reed toen ineens fel door,draaide mijn raampje open en zei 'Ja,wat wil je nou?' Instructeur: Goedzo,scheld dr uit!' Begon ze heel ordinair te schreeuwen.Dus ik zei 'Ach,flikker toch op.Ordinair wijf!' Nog nooit zo'n leuke rijles gehad![]()
Wat raar! Zo rijdt je juist niet vlotter. Met de 2 heb je meer kracht dan met de 3. Dan moet je zowat met 1000 toeren in de 3 gaan rijden, wil je een snelheid van 30km/h houden. Hm, nja, hij is de instructeur, ik niet.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:28 schreef CherryLips het volgende:
Ik reed in een woonwijk waar ik, volgens hem, in z'n 3 moest rijden. Alleen bij gelijkwaardige kruisingen moest ik dan terugschakelen in z'n twee. Het was voor mij ook nieuw, eigenlijk. Ik ben bang dat als ik wat vlotter wil rijden, ik juist dingen ga afraffelen en over het hoofd zie.
Wat fijn dat je goed hebt geredenquote:Op dinsdag 13 april 2010 16:37 schreef Purdey het volgende:
Ik heb zó waanzinnig goed gereden vandaagIk kan er gewoon niet over uit.En m'n instructeur ook niet overigens
Naar het CBR geweest,zodat hij kon uitleggen hoe alles onder de motorkap/dashboard zit.
quote:Ook ik heb een sigaretje gerookt daarbij (Mijn excuses Lammetje,ook ik rook officieel niet.).
'(en die zal er nu nog wel staanquote:Bij de kruispunten in R'dam stond in de verte een kerk (en die zal er nu nog wel staan) en daar moest ik heen rijden.Ik schoot in de lach en zei 'Nou,rijden naar kerken is toevallig helemaal mijn ding.Heb jij je goede pak aan?' Schoot mijn instructeur in de lach en zei 'Zal ik nog even de grap maken over voor het zingen de kerk uitgaan?'
![]()
Bij een kruispunt ruzie gehad met een vrouw en haar heel enorm ordinair uitgescholden,overigens op advies van instructeur lief.Ze wenkte dat ik door mocht,dus dat deed ik,begon ze zelf ook weer te rijden.En dat tot drie keer toe.Ik reed toen ineens fel door,draaide mijn raampje open en zei 'Ja,wat wil je nou?' Instructeur: Goedzo,scheld dr uit!' Begon ze heel ordinair te schreeuwen.Dus ik zei 'Ach,flikker toch op.Ordinair wijf!' Nog nooit zo'n leuke rijles gehad![]()
Ik vind dat je ook mensen mag afzeiken als je je rijbewijs (nog) niet hebtquote:Op dinsdag 13 april 2010 16:41 schreef CherryLips het volgende:
[..].
Ik loop ook altijd mensen af te zeiken, weet alleen niet of dat de bedoeling is. Ik heb zelf m'n rijbewijs niet eens
.
Het hangt er natuurlijk vanaf of je in een 30-zone zit of een 50 weg, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar hij moest steeds in z'n drie, alleen even uitkijken bij zijwegen. Ik wilde bij een drempel ook even terugschakelen in z'n 2, maar dat hoefde nu ook niet. Uh, oké dan
Idd, de harde kennis zeg maar. Dingen zoals dat de auto (incl. lading) niet langer mag zijn dan 12 meter, niet breder dan 2.55 meter en niet hoger dan 4 meter. Of Dat de ondeelbare lading in je aanhangwagen als het meer dan 1 meter uitsteekt dat je dan zo'n markeringsbord moet hebben.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:49 schreef Eix het volgende:
[..]
Er zitten natuurlijk wel vragen tussen die nogal simpel zijn. Zo werd mij gevraagd of het verstandig was om de gordel af te doen met daarbij een foto van de cbr auto die naast een kanaal rijdt. Euhm, goh.
Wat ik vooral heb moeten leren zijn de regels van maximale lengte, breedte, uitstekende objecten en dergelijke. En stomme dingen als aan welke zijde de witte en rode reflectors staan.Maar het maken van wat oefenexamens en dan de fouten goed doornemen is een heel aardige methode om te leren. Het merendeel wist ik ook gewoon al.
Die vraag kreeg ik ookquote:Er zitten natuurlijk wel vragen tussen die nogal simpel zijn. Zo werd mij gevraagd of het verstandig was om de gordel af te doen met daarbij een foto van de cbr auto die naast een kanaal rijdt. Euhm, goh.
Gefeliciteerd!quote:Vandaag theorie gehaald
Ook gij? Brutusquote:Op dinsdag 13 april 2010 18:09 schreef Nass het volgende:
Vandaag theorie gehaald
Toch is het best een rare vraag.Ja,natuurlijk is het handig om je gordel dan af te doen,in het geval dat.Maar aan de andere kant ben je natuurlijk wel verplicht een gordel te dragen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:14 schreef jacobras het volgende:
[..]
Die vraag kreeg ik ook. Jongen naast me had 'm trouwens fout...
[..]
Gefeliciteerd!
Ja,ik hoop ook zeker dat ik zo blijf rijden! Officieel ga ik in juni op vakantie,maar ik hoop daar nog onderuit te kunnen.Het is precies namelijk de maand dat ik af had willen rijden (Soms moet je je ouders teleurstellen uit puur egoïsmequote:Op dinsdag 13 april 2010 16:56 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Wat raar! Zo rijdt je juist niet vlotter. Met de 2 heb je meer kracht dan met de 3. Dan moet je zowat met 1000 toeren in de 3 gaan rijden, wil je een snelheid van 30km/h houden. Hm, nja, hij is de instructeur, ik niet.
[..]
Wat fijn dat je goed hebt geredenIk hoop dat je de rest van je lessen ook zo goed blijft rijden en dan moet je examen appeltje eitje zijn
[..]
![]()
(haha, moet je zelf weten hoor)
[..]
'(en die zal er nu nog wel staan)'
![]()
Haha, geweldig! Wat een stom wijf ook dat ze jou een sein geeft en daarna vrolijk wil doorrijden. Pff, vrouwen weten ook nooit wat ze willen
'Instructeur: Goedzo,scheld dr uit!' Hahaha, geniaal zo'n instructeur
[..]
Ik vind dat je ook mensen mag afzeiken als je je rijbewijs (nog) niet hebt
Alleen handig als je voornemens bent het kanaal in te rijden, en dan liefst niet met te hoge snelheid anders zink je bewusteloos de diepte in.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:31 schreef Purdey het volgende:
[..]
Toch is het best een rare vraag.Ja,natuurlijk is het handig om je gordel dan af te doen
Succes!quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:49 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Geslaagden tot nu toe gefeliciteerd!!
Ben even in het buitenland geweest, helemaal opgefrist en tot rust gekomen. Morgen de tweede poging om af te rijden, met een lesje ervoor. Heb er, ondanks het verliezen van de vrijstelling en het falen van de vorige keer, wel een redelijk goed gevoel erover. Ik weet wat ik fout deed en zal er voortaan op letten!
Inderdaad, je gordel afdoen als je het kanaal in gaat rijden is gewoon een stukje defensief rijdenquote:Alleen handig als je voornemens bent het kanaal in te rijden, en dan liefst niet met te hoge snelheid anders zink je bewusteloos de diepte in.
Andere weggebruikers.quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:01 schreef AstroFal het volgende:
Wat vormt een horde in de latere lessen? Ik heb nu het sturen en schakelen aardig onder controle en zit maar nog op mijn 3e les. Schakelen doe ik vooral op gevoel
Dankje!quote:
Je eigen gedrag in het verkeer en het anticiperen op anderen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:01 schreef AstroFal het volgende:
Wat vormt een horde in de latere lessen? Ik heb nu het sturen en schakelen aardig onder controle en zit maar nog op mijn 3e les. Schakelen doe ik vooral op gevoel
Vasthouden tot je examen gedaan hebt, je gaat straks veel relaxter kijken. Het is niet allemaal onzin met dat kijkgedrag, maar wel erg overdreven.quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:30 schreef jacobras het volgende:
Ik merk trouwens dat ik nog niet echt een structuur heb in mijn kijkgedrag. Als ik op een rotonde, kruispunt of iets dergelijks af rij kijk ik wel goed, maar als ik daar te vroeg mee begin heb ik zegmaar tijd over en ga ik maar wat willekeurige kanten opkijken.
Ja, vind ik ook zo apart. Nu zit het er helemaal in gebakken. Zelfs al sta ik stil voor een stoplicht en is m'n richtingaanwijzer uitgevallen op de één of andere manier, als ik hem weer aan wil doen is het weer binnen, buiten, dode hoekquote:Op dinsdag 13 april 2010 21:36 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Vasthouden tot je examen gedaan hebt, je gaat straks veel relaxter kijken. Het is niet allemaal onzin met dat kijkgedrag, maar wel erg overdreven.
Bij mijn rijlessen moest ik als ik al op de meest linkse baan zat nog over mijn schouder kijken voordat ik de richtingaanwijzer aandeed, net of iemand op een weg zonder vluchtstrook mij over de berm van gras gaat inhalen, maar je kan er goed op zakken.
Dat heb ik ook nog te vaak als ik bijvoorbeeld naar de linkerkant van de weg wil gaan. Ik kijk dan gewoon in mijn buitenspiegel, maar moet dan ook over m'n schouder kijken. Doe het wel, maar soms neem ik dan idd niet waar.quote:omdat ik bang ben dat ik wel kijk, maar niet heb waargenomen.
Als ik een leerlinge moet thuisbrengen gaat het sowieso beterquote:Trouwens, ik had eerst veel moeite met bochtje achteruit en het onthouden van de richtpunten etc: vandaag moest ik het twee keer doen toen ik een andere leerlinge moest thuisbrengen en later weer moest ophalen, en ik had die richtpunten helemaal niet nodig . Was heel raar, ik zette hem zo neer zonder na te denken .
Haha ja,dat zag ik ook gisteravond staan.Ik heb met mijn lesauto eens frontaal op een grote bestelbus gereden.Ik reed op een voorrangskruising,maar die bestelbus die van rechts kwam en haaientanden had,reed gewoon door.Maakte best een klap,gelukkig weinig schade.Wel erg geschrokken natuurlijk,maar nooit geen 'last' van gehad.Alhoewel ik de eerste lessen daarna enorm huiverig was of mensen wel/niet door zouden rijden..quote:Op woensdag 14 april 2010 09:19 schreef Butterfly91 het volgende:
Ik heb volgende week vrijdag pas weer rijles.
Dit las ik net op teletekst:
[ afbeelding ]
Ik zou dus nooit meer durven rijden waarschijnlijk
voorang hebben en krijgen .. :xquote:Op woensdag 14 april 2010 09:29 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha ja,dat zag ik ook gisteravond staan.Ik heb met mijn lesauto eens frontaal op een grote bestelbus gereden.Ik reed op een voorrangskruising,maar die bestelbus die van rechts kwam en haaientanden had,reed gewoon door.Maakte best een klap,gelukkig weinig schade.Wel erg geschrokken natuurlijk,maar nooit geen 'last' van gehad.Alhoewel ik de eerste lessen daarna enorm huiverig was of mensen wel/niet door zouden rijden..
quote:Op woensdag 14 april 2010 09:19 schreef Butterfly91 het volgende:
Ik heb volgende week vrijdag pas weer rijles.
Dit las ik net op teletekst:
[ afbeelding ]
Ik zou dus nooit meer durven rijden waarschijnlijk
quote:Op woensdag 14 april 2010 12:26 schreef willempjewever het volgende:
Ik heb ook bijna een groot ongeluk tijdens een rijles gehad. Was in Zwolle, reed echt bagger toen en mocht van de instructeur niet meer op de weg en moest oefenen op een industrieterrein. Ging ik met 60 km per uur een scherpe bocht maken en knalde bijna tegen een boom.
Ik moest toen uitstappen en de rij instructeur ging achter het stuur en reed mij naar huis toe![]()
Ahhh,dat is wel sneuquote:Op woensdag 14 april 2010 12:26 schreef willempjewever het volgende:
Ik heb ook bijna een groot ongeluk tijdens een rijles gehad. Was in Zwolle, reed echt bagger toen en mocht van de instructeur niet meer op de weg en moest oefenen op een industrieterrein. Ging ik met 60 km per uur een scherpe bocht maken en knalde bijna tegen een boom.
Ik moest toen uitstappen en de rij instructeur ging achter het stuur en reed mij naar huis toe![]()
Haha,ja dat herken ik ook wel.Vorige week zelfs in z'n twee de Esso binnengereden,om in het station zelf nog even door te schakelen naar z'n 3 toen we gingen tankenquote:Op woensdag 14 april 2010 13:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zo bont heb ik het nog niet gemaakt, en dat terwijl ik soms lessen heb waarin ik een doodswens ofzo lijk te hebben en met 60 op een benzinepomp afknal.
Ik neem aan dat het niet de eerste keer is dat hij dat examen haalt?quote:Overigens is er nog iemand geslaagd... : mijn instructeur!
Die moest vorige week examen doen, heeft het gehaald en mag dus weer 5 jaar rijles geven. Go Ralf!
Haha ik zat vorige week onder de sinas omdat het fanta flesje van instructeur enorm begon te spuiten.Lag al de hele dag lekker te klotsen in zn zijvak.Hij draait het open bij een stoplicht,en er kwam gelijk een fontein van fanta over ons heen.Bij de benzinepomp maar geprobeerd alles weer een beetje plakvrij te krijgenquote:Op woensdag 14 april 2010 13:40 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind het zo fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met zulke acties.
O gister, echtWe reden net weg bij de benzinepomp, maar de afrit was gewoon een drempel ofzo. Dus hij had net koffie gehaald, zet bekertje in de houder, ik van die drempel af, FLOTS. Koffie over zich heen
. Is ook niet de eerste keer
.
Als ik de keuze zou krijgen, zou ik voor vakantie kiezen. Mijn ouders gaan altijd naar Turkijequote:Op dinsdag 13 april 2010 18:36 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja,ik hoop ook zeker dat ik zo blijf rijden! Officieel ga ik in juni op vakantie,maar ik hoop daar nog onderuit te kunnen.Het is precies namelijk de maand dat ik af had willen rijden (Soms moet je je ouders teleurstellen uit puur egoïsme).Vrijdag ga ik sowieso met m'n instructeur een oefen examen rijden,en krijg ik nog een keer de hele dashboard/motorkap uitleg
![]()
Spannend! Veel succes vrijdagquote:
Ik heb ook nog geen structuur in mijn kijkgedrag. Ik begin meestal links en daarna rechts, weer links/rechts, maar verderquote:Op dinsdag 13 april 2010 21:30 schreef jacobras het volgende:
Ik merk trouwens dat ik nog niet echt een structuur heb in mijn kijkgedrag. Als ik op een rotonde, kruispunt of iets dergelijks af rij kijk ik wel goed, maar als ik daar te vroeg mee begin heb ik zegmaar tijd over en ga ik maar wat willekeurige kanten opkijken.
Ik heb/had dat ook! Het is best vervelend dat je automatisch dat riedeltje afgaat, terwijl je stilstaatquote:Op dinsdag 13 april 2010 23:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook zo apart. Nu zit het er helemaal in gebakken. Zelfs al sta ik stil voor een stoplicht en is m'n richtingaanwijzer uitgevallen op de één of andere manier, als ik hem weer aan wil doen is het weer binnen, buiten, dode hoek.
Heeeeeel veel succes. Niet dat je dit nog op tijd leest, maar ik hoop dat je je rijbewijs haalt!quote:Op woensdag 14 april 2010 13:48 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Tijd voor de reis naar station Zwolle, hopelijk een van de laatste keren dat ik de trein moet nemen! Eerst nog een lesje en dan het echte werk.
Ik heb vrijdag proef-examen.Ik ga dan weer naar het CBR toe,en vanaf daar speelt mijn instructeur de examinator zodat ik weet wat ik kan verwachten.Vandaar dat ik dan alles wat onder de motorkap zit nog eens mag benoemenquote:Op woensdag 14 april 2010 14:25 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Als ik de keuze zou krijgen, zou ik voor vakantie kiezen. Mijn ouders gaan altijd naar Turkije
Die dashboard/motorkap uitleg is die niet een beetje overdreven? Je hebt het toch al gehad?Ik heb maar 1 keer uitleg gehad over onder de motorkap
Aaaargh, ik ben jaloers! Ik moet (voor 90% zeker) nog wachten tot morgenquote:Op woensdag 14 april 2010 14:30 schreef FalleNk810i het volgende:
Sinds vanochtend ook werkelijk het roze pasje in mn pocketvanavond hopelijk rijden in de spiksplinternieuwe auto die mn ouders vandaag gaan ophalen ghehe
( tis maar een Suzuki Alto
)
Oh, ik snap het alquote:Op woensdag 14 april 2010 14:35 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik heb vrijdag proef-examen.Ik ga dan weer naar het CBR toe,en vanaf daar speelt mijn instructeur de examinator zodat ik weet wat ik kan verwachten.Vandaar dat ik dan alles wat onder de motorkap zit nog eens mag benoemen
Same herequote:Op woensdag 14 april 2010 16:10 schreef Fanstrat het volgende:
Het is trouwens best fijn om rijlessen te volgen zonder je zorgen te hoeven maken om theorie omdat ik die voor mijn rijlessen al gehaald had
Ik ook! Ik denk dat hij examen om 15.50 heeft (of zoiets iig). Dus dat zou betekenen dat hij nu bezig is met z'n examen of dat hij net terug is bij het cbr. Ik heb ongeveer 25 minuten over mijn examen gedaan (alles bij elkaar), dus dan kan hij ook wel klaar zijnquote:Op woensdag 14 april 2010 16:07 schreef Jac0bus het volgende:
Ben benieuwd hoe houseisafeeling het gedaan heeft!
25 minuten?quote:Op woensdag 14 april 2010 16:14 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Ik ook! Ik denk dat hij examen om 15.50 heeft (of zoiets iig). Dus dat zou betekenen dat hij nu bezig is met z'n examen of dat hij net terug is bij het cbr. Ik heb ongeveer 25 minuten over mijn examen gedaan (alles bij elkaar), dus dan kan hij ook wel klaar zijn
Ik denk dat het nog wel even duurt voordat we de uitslag horen
Ik ook ik ben nooit zenuwachtig voor examens. Maar dit is anders. Als ik bij mijn studie een foutje op het examen maak streep ik het door en zet ik het goede antwoord er onder en dat kan bij zo'n praktijkexamen in de auto nietquote:Op woensdag 14 april 2010 16:18 schreef CherryLips het volgende:
Ik denk dat ik een hartaanval krijg als ik moet afrijden.
Is Valeriaan aan te raden?
mn instructeur heeft even lopen uhm praten.. k zelf kreeg t ff niet voor elkaar om uit de auto te komen :xquote:Op woensdag 14 april 2010 16:46 schreef CherryLips het volgende:
Dat is schrikken
Gewoon doorgereden of die persoon nog aangesproken?
9.00 mocht ik naar binnen en daar hebben we max 3 minuten gezeten. Daarna naar buiten lopen en de oogtest gedaan, dat duurde hooguit 30 seconde (ja, die *kleur* auto, hij had het nog niet gezegd of ik las het al voorquote:Op woensdag 14 april 2010 16:17 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
25 minuten?Ik dacht dat zoiets 45 - 60 minuten was?!
Ze vergeven je wel voor kleine foutjes bij je praktijkexamen gelukkig. Niemand kan toch perfect rijden?quote:Op woensdag 14 april 2010 16:20 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik ook ik ben nooit zenuwachtig voor examens. Maar dit is anders. Als ik bij mijn studie een foutje op het examen maak streep ik het door en zet ik het goede antwoord er onder en dat kan bij zo'n praktijkexamen in de auto niet
In de file/spits staan is de ultieme manier om de koppeling onder controle te krijgenquote:Op woensdag 14 april 2010 17:28 schreef GuitarJJ het volgende:
Pff.. net voor het eerst in de spits geredenEen uur lang gas,remmen,gas,remmen haha. Je moet wel redelijk alert zijn zeg!
Wat balen! Echt kut dat je zakt op zoiets. Ik had echt verwacht dat je zou slagen.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
!@#$![]()
kijkgedrag![]()
Omdat ik ruimte maakte voor een andere auto, terwijl ik ruimte gaf aan een andere fietser door er rustig langs te gaan was ik de nacontrole vergeten door alles voor m'n neus (een ietwat druk moment) te controleren. "Die fietser kon zo op je knallen!!"![]()
Ik dacht dat ik echt goed gereden had op een kleine situatie bij de Mac in Zwolle, en dat vond ie dat ik dat juist goed aangepakt had. Zucht...
Dat had ik ook verwacht! Liep zelfs met een glimlach naar het CBR toe van "yeah, baby!". Het voelde allemaal heel lekker en waar ik dus op fout ging had ik totaal niet verwacht. Ja nogmaals proberen natuurlijk want ik ga niet toegeven dat ik 2000 euro voor niks heb weggegooid. Alleen moet ik even kijken hoe en wat, nog wat extra lessen erbij om bij te blijven. Alleen klote dat het zo duur is!quote:Op woensdag 14 april 2010 18:08 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Wat balen! Echt kut dat je zakt op zoiets. Ik had echt verwacht dat je zou slagen.
Nouja, nog maar een keertje proberen of niet?
Ach balen zeg! Dat had ik dus ook..quote:Op woensdag 14 april 2010 18:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Dat had ik ook verwacht! Liep zelfs met een glimlach naar het CBR toe van "yeah, baby!". Het voelde allemaal heel lekker en waar ik dus op fout ging had ik totaal niet verwacht. Ja nogmaals proberen natuurlijk want ik ga niet toegeven dat ik 2000 euro voor niks heb weggegooid. Alleen moet ik even kijken hoe en wat, nog wat extra lessen erbij om bij te blijven. Alleen klote dat het zo duur is!
Een 'buitenstaander' is altijd goed natuurlijk.Jou instructeur denkt te weten wat er mis gaat,maar misschien denkt een andere instructeur daar wel heel anders over.Mijn instructeur heeft ook altijd honderd op en aanmerkingen,en ik benieuwd of mijn examinator met mijn TTT over anderhalve week ook zo denktquote:Op woensdag 14 april 2010 18:33 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ach balen zeg! Dat had ik dus ook..
Ik heb nu 3 rijlessen bij mijn eigen rijschool ingepland. Ben van plan om een les te nemen bij een andere rijschool om te kijken of diegene echt ook ziet dat ik het blijkbaar niet goed (genoeg) doe.. Is het verstandig of denken jullie van nahhh, geldverspilling?
& Als het goed is wordt mijn auto deze week gebracht!
Het valt mij in ieder geval wel op dat ik me een stuk beter gedraag op de fiets nu.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:52 schreef Fanstrat het volgende:
Valt het jullie trouwens ook op hoe weinig fietsers bekend zijn met de voorrangregels?
Dus de situatie waarop je zakte kwam na deze paint? Dus toen je al naar links was gereden en de fietser ook?quote:Op woensdag 14 april 2010 20:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dit was trouwens de situatie:
machtige paint
Die fietser had ik een paar tellen ervoor ingehaald, op een zeer nette manier. Was volgens de examinator ook niks op aan te merken. De zwarte auto ging dus mijn kant op, en ik moest de kant van die zwarte auto op. Wat ik na het inhalen en bij het afslaan zogenaamd vergeten was is de nacontrole van die fietser..
[..]
Het valt mij in ieder geval wel op dat ik me een stuk beter gedraag op de fiets nu.
Hmm.. lastige situatie. Eigenlijk zou de donkere auto sowieso moeten wachten want jij komt van rechts, maar als hij gewoon doorrijdt, tja wat moet je dan.. Als er genoeg ruimte was tussen fietsen en je lesauto..quote:Op woensdag 14 april 2010 20:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
machtige paint
Die fietser had ik een paar tellen ervoor ingehaald, op een zeer nette manier. Was volgens de examinator ook niks op aan te merken. De zwarte auto ging dus mijn kant op, en ik moest de kant van die zwarte auto op. Wat ik na het inhalen en bij het afslaan zogenaamd vergeten was is de nacontrole van die fietser..
[..]
Het valt mij in ieder geval wel op dat ik me een stuk beter gedraag op de fiets nu.
Ja. Ik was er eerst 1 van. Ik wist vrij weinig van voorrangregels totdat ik voor mijn theorie had geleerd. Ik wist echt niet (meer) dat ook ík een bestuurder ben en net zoals auto's voorrang heb als ik van rechts kom. Ook wist ik niet dat ík voorrang had bij bepaalde rotondes. Ik was eraan gewend dat auto's toch voor mijn neus doorreden en daarom stopte ik altijd op een rotonde voor een auto. Ik dacht altijd dat de mensen heel lief waren als ze mij voorrang gaven (terwijl het gewoon 'verplicht' is).quote:Op woensdag 14 april 2010 19:52 schreef Fanstrat het volgende:
Valt het jullie trouwens ook op hoe weinig fietsers bekend zijn met de voorrangregels?
Uhmmmquote:Op woensdag 14 april 2010 20:23 schreef Hitomi het volgende:
Yep. Terwijl mensen van, in ieder geval mijn leeftijd, dat toch écht zouden moeten weten, wegens hun verkeersexamen in groep 6 of 7 ofzo?
Ik vind fietsers dood en doodeng als ik erlangs moet rijden..
Had je 'm ingehaald bij een straat van rechts? Ik ben zo iemand die dan gaat twijfelen en maar achter de fietser blijft rijden.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
machtige paint
[..]
Ik had hem een stuk ervoor ingehaald en remde een klein beetje af en ging een stukje naar rechts zodat ik tegelijk kon afslaan met de andere auto. Daar is de ruimte opzich ook wel voor dus dat zat wel goed. Waar de examinator echt op zat te hameren was dat ik geen nacontrole deed bij de fietser.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:35 schreef Lammmetje het volgende:
Had je 'm ingehaald bij een straat van rechts? Ik ben zo iemand die dan gaat twijfelen en maar achter de fietser blijft rijden.
Oh, dat wist ik niet.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:39 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik had hem een stuk ervoor ingehaald en remde een klein beetje af en ging een stukje naar rechts zodat ik tegelijk kon afslaan met de andere auto. Daar is de ruimte opzich ook wel voor dus dat zat wel goed. Waar de examinator echt op zat te hameren was dat ik geen nacontrole deed bij de fietser.
10 jaar later mijn rijbewijs gehaald!quote:Op woensdag 14 april 2010 13:32 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ahhh,dat is wel sneuDat heb ik nog nooit gehad gelukkig,dat de instructeur het over heeft willen nemen.Gaat het nu wel beter met rijden?
WTF dat heb ik echt nog nooit gedaanquote:Op woensdag 14 april 2010 20:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Nee, juist op dit moment had ik volgens de examinator nacontrole moeten doen in de richting van die fietser! Hij zei dus echt dat ik me helemaal moest omdraaien om te kijken waar die fietser was.
50% kent ze niet, 50% boeit het gewoon geen hol en laten de ander het maar oplossen.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:52 schreef Fanstrat het volgende:
Wat een bullie van een examinator zegquote:Op woensdag 14 april 2010 20:39 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik had hem een stuk ervoor ingehaald en remde een klein beetje af en ging een stukje naar rechts zodat ik tegelijk kon afslaan met de andere auto. Daar is de ruimte opzich ook wel voor dus dat zat wel goed. Waar de examinator echt op zat te hameren was dat ik geen nacontrole deed bij de fietser.
Nee, ik moest/moet dat ook doenquote:Op donderdag 15 april 2010 11:01 schreef FastFox91 het volgende:
@house_is_a_feeling situatie
Ben ik de enige die leert dat je in je dode hoek (links) moet kijken als je een fietser gaat inhalen, maar ook als je terug gaat, in je dode hoek (rechts) moet kijken?
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 15 april 2010 11:55 schreef DiemenZijde het volgende:
Mensen ik ben GESLAAGD![]()
Dit is dan de 2e keer dat ik examen heb gedaan, de laatste keer was op 12 Maart.
Gefeliciteeeerd!!!quote:Op donderdag 15 april 2010 11:55 schreef DiemenZijde het volgende:
Mensen ik ben GESLAAGD![]()
Dit is dan de 2e keer dat ik examen heb gedaan, de laatste keer was op 12 Maart.
Ik had om 09:50 examen in Amsterdam en ik had tafel 13. Even later zat ik dus bij de examinator aan de tafel en het leek een strenge man maar ergens wist ik dat hij van binnen heel aardig was:P. Zo gingen we even later naar de auto om even een oog test te doen ( hij vroeg helemaal niks over de banden of iets anders:P). Zo gingen we verder en we kwamen uit bij een industrie terrein, ik reed heel lekker maar op een of andere manier wist ik toch een doodlopende weg in te rijden. Uiteindelijk was dit geen probleem want ik heb keurig kunnen omdraaien. Uiteindelijk hadden we nog een grappig gesprek, want hij werkte bij het zelfde bedrijf als mij:P.
Toen gingen we snelweg op, goed gekeken alles erop en eraan op weg naar een zanderig industrie terrein (het vorige examen heb ik daar ook gereden, en ik wist nu min of meer wat ik moest doen), toen we daar weg gingen en ik een omkeeropdracht heb gedaan gingen we weer de snelweg op. Ik vond eigenlijk dat ik wat van inhaalkunsten moest laten zien:P maar dat ging niet door omdat we er te vroeg afmoesten. Toen kwam ik in de zelfde buurt waar ik het uur daarvoor al geoefend had en wist dus op een lastig stuk dat ik voetgangers moest voorlaten omdat het een rechtdoorgaande weg was. Op dat punt lette ik goed op maar 50 meter verder liet ik voetgangers van links voor zonder zebrapad maar met een blokmarkering-geval (heel stom). Ook was in die zelfde straat sprake dat ik verkeer van rechts voor moet laten gaan, helemaal niet opgelet ik dacht dat er haaientanden stonden. Toen ik bijna uit de straat vroeg ik nog: moeten we hier naar links? Terwijl er eigenlijk maar een weg naar rechts was:P Die pakte ik dus wel goed en reed uiteindelijk naar het CBR.
Bij het CBR deed de examinator weer heel streng voor maar ik wist gewoon dat hij theater speelde:P. We hadden een gesprek over het verkeer van rechts en de voetgangers en deed net alsof ik gezakt was. Het was even stil en toen zei hij: Gefeliciteerd! Ik en mijn instructeur helemaal opgelucht:P
Mijn instructeur kan geen gas geven, heeft alleen koppeling en rem.quote:De koppeling is véél zwaarder en de rem ook, het gas daarentegen is véél lichter en daardoor dacht ik eerst dat mijn moeder gas bijgaf (mijn instructeur deed dat vroeger wel eens)
Wat moest je doen? Nummerbord oplezen?quote:Zo gingen we even later naar de auto om even een oog test te doen
Gefeliciteerd!quote:
Nee hoor,dit is absoluut niet gek.Ik heb dit ook tot in de treure moeten oefenen.Op een weg waar steeds bloembakken aan de zijkanten van de weg stonden.Dat noemen ze 'zijdelings verplaatsen' en daar heb je indd gewoon de 'Binnen-buiten-over je schouder' techniek bij nodigquote:Op donderdag 15 april 2010 11:01 schreef FastFox91 het volgende:
@house_is_a_feeling situatie
Ben ik de enige die leert dat je in je dode hoek (links) moet kijken als je een fietser gaat inhalen, maar ook als je terug gaat, in je dode hoek (rechts) moet kijken? Het is vaak overdreven, want als auto rij je veel sneller dan een fietser, maar in deze situatie lijkt mij het ook handig dat je eerst kijkt of je wel weer terug naar rechts kan gaan, want misschien fietst die fietser wel in een goed tempo door en jij remt een beetje af, aangezien je wil afslaan.
Erop zakken vind ik ook wel overdreven, maar ik geef je examinator wel gelijk dat je had moeten kijken.
wat chillquote:Op donderdag 15 april 2010 11:38 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Nee, ik moest/moet dat ook doen
Mijn rijbewijs heb ik vandaag opgehaald en gelijk een paar ritjes gehad met mijn moeder. We hebben zo'n enorme bezine-auto, maar hij is niet 1 keer afgeslagen! De auto rijdt totaal anders dan mijn lesauto! De koppeling is véél zwaarder en de rem ook, het gas daarentegen is véél lichter en daardoor dacht ik eerst dat mijn moeder gas bijgaf (mijn instructeur deed dat vroeger wel eens), maar toen was ik het dus zelf
Mijn moeder zat 't eerste halfuur echt stijf van de angst in de auto. Ik ging te ver rechts rijden, omdat de auto zo breed was! Ook was er bij een rotonde een malloot die z'n richting naar rechts aanhad en gewoon doorreed. Als mijn moeder niet zo hysterisch ging doen had ik 'm misschien te laat gezien
Daarna ging het wel goed! Ik heb echt heeeeel veel snelweg gehad. 15-20 minuten heen en 15-20 minuten terug. En het was redelijk druk, maar het ging wel goed met inhalen enzo.
Mijn moeder gaf ook heel vaak advies, wat ik zelf ook wel wist. 'Je moet die fietser nu niet inhalen! Dat past niet!!!' 'Ja, mam...' Achja. Ze vond me niet slecht rijden
Ik moet waarschijnlijk morgen weer in de auto gaan rijden om mijn bezopen ouders op te halen. Normaal drinkt mijn moeder dan niet en dan rijdt zij terug, maar nu ben ik aan de beurt
Enigzins wel. Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe hard het regent etc, maar als het flink doordrupt dan kun je het idd minder goed zien omdat je zijraampjes kleddernat zijn.quote:Op donderdag 15 april 2010 16:22 schreef Fanstrat het volgende:
Ik heb nog nooit gereden in de regen is dat heel anders aangezien je minder in je buitenspiegels ziet?
ja en aqua planing! best eng in het begin!...ik heb dus a.k donderdag mn examen...om 13.05...wel een kuttijd! maar ja heb zaterdag om 9uur en maandag om 9uur nog een lessenquote:Op donderdag 15 april 2010 16:43 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Enigzins wel. Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe hard het regent etc, maar als het flink doordrupt dan kun je het idd minder goed zien omdat je zijraampjes kleddernat zijn.
Ik reed tijdens de eerste rijles ook zo'n 100-105, maar dat was op een 80 km/h wegquote:Ik moest van mijn instructeur de 1e rijles al gelijk 120 rijden
Mwah, dat makkelijke kan vies tegenvallen. Hoewel ik dan ook tijdens de les regelmatig bij knooppunt Kerensheide kom en daar constant op invoegend, uitvoegend verkeer en weet ik allemaal niet moet letten.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:11 schreef Fanstrat het volgende:
Ik vind op de snelweg rijden het makkelijkste wat er is. Je hoeft helemaal niet te schakelen en het enige wat je moet doen is voldoende afstand op je voorganger houden. Ik moest van mijn instructeur de 1e rijles al gelijk 120 rijden
Dat had ik tijdens mijn allereerste les. Keiharde regen en overal diepe plassen. Als ik m'n stuur niet goed vasthield dan voelde je de wielen onder je vandaan alle kanten op glijden (slechte omschrijving, maar ik hoop dat je weet wat ik bedoelquote:Op donderdag 15 april 2010 16:50 schreef MelR het volgende:
[..]
ja en aqua planing! best eng in het begin!...ik heb dus a.k donderdag mn examen...om 13.05...wel een kuttijd! maar ja heb zaterdag om 9uur en maandag om 9uur nog een lessen
klote voor je House_is_a_feeling! was die situatie met die fietser het enige punt waarop je zakte?...dan vind ik t echt overdreven!!..
gefeliciteerd geslaagden!
Het was wel de major issue, er waren paar andere kleine dingen waar commentaar op was maar hij zei dat als dit goed ging dat de rest niet uit zou maken. Aan de ene kant kan ik het enigszins begrijpen maar aan de andere kant zijn er zo veel meer idioten op de weg die gevaarlijkere stunts uithalen! Dat maakt het gewoon oneerlijk!quote:Op donderdag 15 april 2010 16:50 schreef MelR het volgende:
klote voor je House_is_a_feeling! was die situatie met die fietser het enige punt waarop je zakte?...dan vind ik t echt overdreven!!..
gefeliciteerd geslaagden!
Leuk voor je Hyman! Veel plezier met je roze pasjequote:
Een Chrysler Voyager (zoiets dacht ik, voor 7 personen).quote:Op donderdag 15 april 2010 15:03 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
wat chill, wat voor auto is t dan?
Ik mocht gister stukje rijden, vet irritant zo mn moeder ernaast en op alles wijzen en dan ik heel de tijd zeggen, ja weet ik mam
benzine is kut in het begin, maarja went snel zat
Daar had ik gister dus last van bij mijn allereerste rit zonder rij-instructeur! Iemand reed 130, ik 120, dus ik ging naar rechts achter een vrachtwagen, maar toen kwam er een hele stoet auto's voorbij die 110-120 reden. Ik moest toen de hele tijd wachten, had ik nog nooit meegemaakt tijdens mijn rijlessenquote:Op donderdag 15 april 2010 21:28 schreef willempjewever het volgende:
Snelwegen zijn niet moeilijk, maar je krijgt vast wat lastige opritjes naar de snelweg voor je kiezen en als je in de randstad woont en het is druk moet je een gaatje pakken als het er is en dat is best pittig als je rijles hebt.
Maar als je eenmaal op de snelweg zit is het gewoon rijden en alleen opletten dat je niet klem komt te zitten achter een vrachtwagen (vooral als het druk is kom je daar weer lastig achter vandaan).
Gefeliciteerdquote:
Dan rij ik afquote:Op vrijdag 16 april 2010 15:16 schreef twiFight het volgende:
Theorie-examen aangevraagd: 4 mei moet ik er aan geloven
Daar is het toch een proefexamen voor? Om te kijken hoe je er voor staat zodat je de foutjes die je daar maakt niet op het echte examen maakt. Ik schrijf ook thuis alle puntjes op die mijn instructeur zei dat ik die fout deed en dan neem ik die thuis daarna in gedachte nog even door en dan een week daarop maak ik die foutjes niet meerquote:Op vrijdag 16 april 2010 16:26 schreef Purdey het volgende:
Zo,terug van rijles/proefexamen.In een woord: BLUH!
Het CBR in Rotterdam is tijdelijk verhuisd.Op het parkeerterrein ging het al redelijk mis.Vergat richting aan te geven.Moest vanaf het CBR richting Rotterdam-Airport.Stukje snelweg ging goed,alleen vond instructeur dat ik meer had moeten kijken met invoegen.Later vergat ik bij het stoplicht naar rechts mn richting..Verder was een punt m'n plaats op de weg.Maak een hele ruime bocht naar links,als ik naar rechts ga,heel stom.Instructeur was zelf wel tevreden,hij had niet beter/slechter verwacht terwijl ik zelf had verwacht dat het geweldig zou gaan.
Hij vroeg zelf hoe ik het vond gaan,en zei dat ik het wel aardig vond gaan.Toen hij met een lijstje kwam met punten,en ik dat zag dacht 'Oké,je gaat eraan..' Pff,zit er even behoorlijk doorheen
Jawel,maar ik baal er echt gigantisch van.Ik heb inmiddels 74 lessen achter de rug,dus dan begrijp je m'n frustratie wel.Ik weet nu indd dat ik meer op het richting aangeven moet letten,en dat ik die bochten anders/beter moet nemen.Dat ik iets rustiger in de bochten moet doen (En niet als in een achtervolgings-scéne van de A-teamquote:Op vrijdag 16 april 2010 16:33 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Daar is het toch een proefexamen voor? Om te kijken hoe je er voor staat zodat je de foutjes die je daar maakt niet op het echte examen maakt. Ik schrijf ook thuis alle puntjes op die mijn instructeur zei dat ik die fout deed en dan neem ik die thuis daarna in gedachte nog even door en dan een week daarop maak ik die foutjes niet meer
Succes met het echte examen!
De vorige les had je toch heel goed gereden? Dat betekent dat je het toch in je hebt zitten. Zo'n lesje waar alles minder gaat heeft iedereen wel (zoals ik vlak voor mijn examenquote:Op vrijdag 16 april 2010 16:26 schreef Purdey het volgende:
Zo,terug van rijles/proefexamen.In een woord: BLUH!
Hij vroeg zelf hoe ik het vond gaan,en zei dat ik het wel aardig vond gaan.Toen hij met een lijstje kwam met punten,en ik dat zag dacht 'Oké,je gaat eraan..' Pff,zit er even behoorlijk doorheen
Okay, das best een grote bak jaquote:Op vrijdag 16 april 2010 13:50 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Een Chrysler Voyager (zoiets dacht ik, voor 7 personen).
Vervelend, he, moeders met hun goed bedoelde adviezen! Mijn moeder presteerde het om de simpelste regels uit te leggen toen ik reed 'Die auto heeft voorrang op de rotonde!!!!'
Eigenlijk heb ik er helemaal geen problemen mee dat deze auto op benzine rijdt. Ik weet echt niet waar iedereen zich druk om maakt als ze van diesel naar benzine gaan
Ik mag vanavond helemaal in mijn eentje rijden voor het eerst
Ik wil niet de party pooper uithangen hoor, maar van mij mogen ze je rijbewijs gelijk weer afnemenquote:Op zaterdag 17 april 2010 01:38 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
gelijk mn moeder bellen omdat ik zo lang wegbleef ghehe, laat ik nou niet mogen telefoneren tijdens het rijden![]()
Ja,de vorige les ging lekkerquote:Op vrijdag 16 april 2010 20:22 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
De vorige les had je toch heel goed gereden? Dat betekent dat je het toch in je hebt zitten. Zo'n lesje waar alles minder gaat heeft iedereen wel (zoals ik vlak voor mijn examen).
Ik denk dat je het rijden wel aankan. In 74 lessen heb je veel meer verkeerssituaties meegemaakt dan iemand met bijv. 30 lessen. Dat werkt in jouw voordeel laterIk ben benieuwd wanneer je een afrijdatum hebt. Over 10 dagen heb je toch je TTT? Spannend
Ennn ik ga rond 11 uur autorijden in mijn eentje, in het donker. Ik vind het eigenlijk best wel eng nu ik eraan denk. Ik heb maar 1 rijles gehad in het pikkedonker en toen zag ik geen flikker. Nu maar hopen dat het goedkomt. Hopelijk gaan de mensen op mij anticiperen
Ik heb daar slechte ervaringen mee.quote:Op donderdag 15 april 2010 12:04 schreef Jac0bus het volgende:
Iemand ervaring met examen doen om 8 uur 's ochtends? Ik heb dan het vermoeden dat het superdruk is wat het extra lastig maakt. Vooral op de snelweg is dat lastig.
Kun je dan wel in een binnenspiegel kijken bij zo'n Ford Transit? Ik zou daar op dit moment niet in durven rijden.quote:Op zaterdag 17 april 2010 01:38 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Okay, das best een grote bak jaben benieuwd wanneer ik in onze Ford Transit mag rijden xD
Gaat nu wel okay:) mocht gister avond de auto ff lenen om iets op te halendaarna een vriend opgehaald en beetje rond gereden enzo, was wel chill
gelijk mn moeder bellen omdat ik zo lang wegbleef ghehe, laat ik nou niet mogen telefoneren tijdens het rijden
![]()
Benzine is niet echt ''moeilijk'' maar bij mijn lesauto kon ik gewoon al wegrijden door enkel de koppeling op te laten zonder het gas in te trappen, dus die gewoonte moet ik ff snel afleren, werkt niet bij de benzine
Ach, het is niet zo erg als je op de linkerrijstrook gaat rijden. Zolang je maar die bocht goed volgt en daarna zou je eventueel weer naar rechts kunnen gaan. Waarschijnlijk rijd je volgende week weer een stuk beter dankzij deze lesquote:Op zaterdag 17 april 2010 10:11 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja,de vorige les ging lekkerWas stikzenuwachtig gister en het begon al niet echt lekker.Normaal staat de radio aan,en praat instructeur de oren van m'n hoofd.Nu ging de radio uit,en zei hij niks meer
Om de rust te bewaren,maar ik werd er juist strontzenuwachtig van.Ik reed de parkeerplaats af bij het CBR.Allemaal weggetjes met parkeervakken.Ik reed rechtdoor,richting een ander parkeervak (Die allemaal leeg waren) en ik dacht dat dat wel kon.Bam,gelijk een ingreep 'Het is niet de bedoeling dat je dwars door die parkeervakken gaat rijden.' Natuurlijk stom achteraf,maar op dat moment voelde het niet zo
![]()
De rit ging best oké.Een keer op de linkerrijstrook terrecht gekomen (2 vakken voor linksaf,moet ik altijd de rechter nemen) en twee keer m'n richting vergeten.Verder de voorrangsregels goed toegepast.En met keren had ik meer moeten kijken.Inmiddels baal ik íets minder,omdat ik nu wel weet wat ik van de week moet doen,waar ik op moet letten,en wat er verwacht wordt.Heb een lijstje gemaakt met de hoofdpuntjes,en die ga ik tot in de treure doornemen.Het moet gewoon goed gaan van de week!
Hoe ging jou ritje in de donker alleen?
Mooie tijden! Zeker voor je officiële examenquote:Op zaterdag 17 april 2010 13:15 schreef jacobras het volgende:
Zojuist datums doorgekregen
Woensdag 19 mei 2010 om 08:55 - tussentijdse toets auto
Vrijdag 4 juni 2010 om 10:45 - praktijkexamen auto
Ik probeer ook altijd te voorkomen dat lesauto's voor mij rijden. Dat schiet ten eerste niet op, ten tweede is het gevaarlijk omdat ze soms vreemde onverwachtse dingen doen en ten derde rijd ik altijd wat te hard en die lesauto's rijden veel te braaf.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:38 schreef Jac0bus het volgende:
toen mijn instructeur en ik terugdachten bleek dat de auto die op de snelweg reed met opzet even gas bijgaf omdat hij ws. geen zin had in een lesauto voor zich. In no-time was mijn plek dus weg en moest ik op de vluchtstrook door.
Mee joh, dit is een van de simpelste dingen die er is. Invoegen op de snelweg is gewoon assertief zijn en goed snelheid maken op de oprit van de snelweg en dan stelt het echt niks voor. Is het simpelste wat er is. Rijden in een stad met fietsers is echt lastiger.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:04 schreef twiFight het volgende:
Ik denk dat die situaties na 5 jaar je rijbewijs nog lastig zijn. Probeer het wat meer te oefenen denk ik. Dan krijg je wat mee zelfvertrouwen om "je moment te pakken" en dan rij je ook beter.
Dat klinkt helaas makkelijker gezegd dan gedaan. Maar in zo'n drukte moet ik ook afrijden(8 uur 's ochtends) en dan wil lik niet op zoiets falen terwijl ik voor de rest prima kan autorijden.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:45 schreef SinofEnvy het volgende:
Beter de auto's in de gaten houden die op de meest rechterstrook rijden op het moment dat jij gaat invoegen. Je kan door middel van je spiegels zien hoe snel ze op je afkomen, en als ze sneller op je afkomen dan jij kan invoegen (of iig, dat jij er netjes voor kan), dan moet je bijremmen en erachter gaan.
Dat had ik ook tijdens de lessen, altijd gezeik. Echt altijd, zelfs 5 minuten voordat ik examen ging doen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:39 schreef Jac0bus het volgende:
Het klinkt inderdaad makkelijk: snelheid maken en als er een gaatje is ertussen. Maar toch lukt het me vrijwel nooit zonder een aanmerking te krijgen van de instructeur, en dan niet om te zeiken maar inderdaad een aanmerking waar hij een punt heeft.
Nee, een proefexamen is bedacht om geld te verdienen aan onwetende leerlingen. Het CBR krijgt een hapje en de rijschool de rest. Snel verdiend en het gaat nergens over. Dik betalen om een vrijstelling te krijgen voor je speciale verrichtingen? Echt iedereen doet er verstandig aan die TTT te laten schieten. Koop voor dat geld maar lekker een paar biertjes of een reserveband voor je auto als je je rijbewijs hebt gehaald. Tot een paar jaar geleden waren er geen TTTjes en deed je gewoon in 1 keer examen (wat nu nog steeds kan).quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:33 schreef Jac0bus het volgende:
Daar is het toch een proefexamen voor? Om te kijken hoe je er voor staat zodat je de foutjes die je daar maakt niet op het echte examen maakt.
Die comment over het proefexamen die ik maakte was niet tegen iemand die de TTT maakte maar een "eigen" proefexamen deed met zijn/haar instructeur. En over het CBR heb je helemaal gelijk. Janken over geldtekort maar ondertussen wel graaien in de grote pot met geld en dat laten ophoesten door arme pubers en studenten.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:41 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dat had ik ook tijdens de lessen, altijd gezeik. Echt altijd, zelfs 5 minuten voordat ik examen ging doen.
Maar met het examen ga je niet de snelweg op hoor, waarschijnlijk een 80 km weg en dan valt het mee. En als het heel druk is rijden ze ook niet snel mocht je wel de snelweg op en af moeten.
[..]
Nee, een proefexamen is bedacht om geld te verdienen aan onwetende leerlingen. Het CBR krijgt een hapje en de rijschool de rest. Snel verdiend en het gaat nergens over. Dik betalen om een vrijstelling te krijgen voor je speciale verrichtingen? Echt iedereen doet er verstandig aan die TTT te laten schieten. Koop voor dat geld maar lekker een paar biertjes of een reserveband voor je auto als je je rijbewijs hebt gehaald. Tot een paar jaar geleden waren er geen TTTjes en deed je gewoon in 1 keer examen (wat nu nog steeds kan).
Smerige praktijk vind ik het, geldklopperij. Je rij-instructeur geeft je toch al 1 of 2 uur per week commentaar? Neem van mij maar aan dat het CBR er niets aan toe te voegen heeft.
Ik heb geen TTT genomen en ben in 1 keer geslaagd voor zowel mijn theorie als mijn praktijk. Niks moeilijks aan. En als je denkt dat een TTT beter is omdat je zenuwachtig bent? Niets van waar, op het echte examen ben je toch weer zenuwachtig. En het rijden bij een examen is gelijk aan rijden bij je rijles , je hebt alleen geen gezeur aan je kop.
En dat is betaald van iedereen zijn TTT geldquote:RIJSWIJK - Naast zijn vorstelijke salaris van 448.000 euro geniet de CBR-directeur nog volop andere privileges. Zo ontving hij het afgelopen jaar bijna een halve ton aan vergoedingen voor diners buiten de deur en hotelovernachtingen. Dat blijkt uit het declaratie-overzicht van de CBR-directeuren.
Ja ondanks dat bericht is er geloof ik een geldtekort bij CBR. De examinatoren gaan er niet op vooruit, of misschien zelfs op achteruit. En de directeuren blijven graaien in het spaarvarkentje. Dat is nou het wrange ervan.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:17 schreef willempjewever het volgende:
Top dat er rijscholen zijn die geen TTT doen of zelf een proefexamen aanbieden. Dat had ik over het hoofd gezien, Jac0bus.
Mijn rijleraar wilde dat niet doen, kon me nooit duidelijk maken waarom niet. Hij wilde ook nooit vertellen of ik een goede kans maakte op het examen. Achteraf zei hij dat hij al dacht dat ik het dik zou halen, maar vooraf wilde hij niks zeggen. Vond en vind ik nog altijd gewoon triest.
En het CBR met geldtekort?
[..]
En dat is betaald van iedereen zijn TTT geld
En wat te denken van het brommerexamen wat er opeens bedacht is? Precies zo'n geldkoe als de TTT. En de TTT kost evenveel als het examen dit jaar, vorig jaar was het iets goedkoper.
direct gevolg van luie ambtenaren, graaiend bestuur en een monopolie op de markt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:55 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ja ondanks dat bericht is er geloof ik een geldtekort bij CBR. De examinatoren gaan er niet op vooruit, of misschien zelfs op achteruit. En de directeuren blijven graaien in het spaarvarkentje. Dat is nou het wrange ervan.
Dat ligt dan denk ik aan je locatie, mijn instructeurs hadden nog nooit een examen meegemaakt zonder snelweg. Ik heb ook 3x snelweg gereden(2x examen, 1x TTT)quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:41 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dat had ik ook tijdens de lessen, altijd gezeik. Echt altijd, zelfs 5 minuten voordat ik examen ging doen.
Maar met het examen ga je niet de snelweg op hoor, waarschijnlijk een 80 km weg en dan valt het mee. En als het heel druk is rijden ze ook niet snel mocht je wel de snelweg op en af moeten.
[..]
Ik heb een TTT gedaan, en ben er erg blij mee. Ik ben snel gespannen, door de TTT was mijn examen een stuk meer ontspannen dan anders. Ik denk dat je niet moet generaliseren. Ieder doet waarvan hij denkt dat het goed is.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:41 schreef willempjewever het volgende:
[..]
[..]
Nee, een proefexamen is bedacht om geld te verdienen aan onwetende leerlingen. Het CBR krijgt een hapje en de rijschool de rest. Snel verdiend en het gaat nergens over. Dik betalen om een vrijstelling te krijgen voor je speciale verrichtingen? Echt iedereen doet er verstandig aan die TTT te laten schieten. Koop voor dat geld maar lekker een paar biertjes of een reserveband voor je auto als je je rijbewijs hebt gehaald. Tot een paar jaar geleden waren er geen TTTjes en deed je gewoon in 1 keer examen (wat nu nog steeds kan).
Smerige praktijk vind ik het, geldklopperij. Je rij-instructeur geeft je toch al 1 of 2 uur per week commentaar? Neem van mij maar aan dat het CBR er niets aan toe te voegen heeft.
Ik heb geen TTT genomen en ben in 1 keer geslaagd voor zowel mijn theorie als mijn praktijk. Niks moeilijks aan. En als je denkt dat een TTT beter is omdat je zenuwachtig bent? Niets van waar, op het echte examen ben je toch weer zenuwachtig. En het rijden bij een examen is gelijk aan rijden bij je rijles , je hebt alleen geen gezeur aan je kop.
Sorry, zie nu pas dat mn post verwarrend was, heb helemaal niet getelefoneerd tijdens t rijden, ik bedoelde dat mn ma pech had dat ik niet kan/mag opnemen tijdens het autorijden. Tuurlijk ben je gewoon een idioot als je gaat bellen tijdens t rijden of drinken enzo.quote:Op zaterdag 17 april 2010 01:54 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik wil niet de party pooper uithangen hoor, maar van mij mogen ze je rijbewijs gelijk weer afnemenMisschien is het stoer om met "je mattie" naast je te telefoneren tijdens het rijden, maar voor de rest van de wereld is het gewoon levensgevaarlijk. Nog gevaarlijker dan alcohol. Of vind je dat ook wel kunnen? Ook als een dronken/telefonerend persoon jou aanrijdt?
De hele reden dat autorijden zo moeilijk is en je zo teringveel lessen nodig hebt in nederland is om je voor idioten op de weg, zoals bellende mensen, te beschermen.
Ik heb geen idee, nog niet mee geredenquote:Kun je dan wel in een binnenspiegel kijken bij zo'n Ford Transit? Ik zou daar op dit moment niet in durven rijden.
Bij mijn lesauto reed ik ook altijd weg op de koppeling, maar nu voel je dat je voor geen meter vooruit komt als je geen gas bijgeeft. Ik denk dat ik het wel snel onder de knie krijg. Op dit moment heb ik mijn ouders auto nog niet echt goed onder controle (opschakelen en terugschakelen gaat soms wat stoterig).
Kan iemand me even het voordeel van een TTT uitleggen als je toch al goed kan parkeren? Ik snap het punt van vrijstelling krijgen voor iets wat je toch al kunt nietquote:Op zondag 18 april 2010 16:11 schreef Purdey het volgende:
Ik was ook geen voorstander van een TTT.Ik vond het zonde van m'n geld,het is toch 120,-
Mijn instructeur was er ook nooit over begonnen,tot twee weken geleden.Hij vind dat hij mij niks meer geleerd krijgt (Ik ben afschuwelijk eigenwijs) en denkt dat het beter is dat een examinator zegt wat mijn zwakke punten zijn.Aangezien parkeren/keren heel goed gaat,krijg ik daar waarschijnlijk een vrijstelling voor,en daar ben ik wel blij mee.Ook neemt het indd een stukje spanning van het echte examen weg.
Veel succes dinsdag! Het is niet erg dat je al 37 lessen hebt gehad voor je TTT (ik had er 31quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:03 schreef Linus. het volgende:
Ik heb dinsdag mijn ttt![]()
Na 37 lessen te hebben gehadMaarja, opzich gaat het nu allemaal wel heel goed. Behalve invoegen op de snelweg .. Daar heb ik echt nog moeite mee. Ik weet nooit wanneer ik in mijn spiegels kan zien of ik er wel voor kan of wanneer de afstand toch net iets te klein is..
Maarja mijn ttt gaat wel goed komen. Daar maak ik me echt geen enkele zorgen over :p
Haha, ik ben ook redenen aan het verzinnen om maar te kunnen rijden. Sinds ik mijn rijbewijs heb, heb ik elke dag gereden. Het vooruit/achteruit parkeren gaat steeds beterquote:Op zondag 18 april 2010 15:12 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, nog niet mee geredenmaar parkeren lijkt mij vervelender met zo'n busje en de Suzuki Alto heb ik nu wel redelijk onder de knie
went allemaal best snel.
Ben nu constant bezig om allemaal redenen te bedenken om te auto telkens te lenen
Het neemt wat spanning weg voor je echte examen. Tijdens je TTT leer je al hoe het echte examen eruit zal zien. Ik denk dat ik dankzij mijn TTT geen theorievragen kreeg, geen situaties moest uitleggen en geen vragen kreeg over de auto. Ik heb echt een hekel aan situatiebevragingenquote:Op zondag 18 april 2010 16:25 schreef AffenStrudel het volgende:
[..]
Kan iemand me even het voordeel van een TTT uitleggen als je toch al goed kan parkeren? Ik snap het punt van vrijstelling krijgen voor iets wat je toch al kunt niet.
Inderdaad, het lijkt mij juist alleen maar averechts werken. Bijzondere verrichtingen gaan mij ook wel goed af, dus wat mij betreft doen we niks anders op mijn examenquote:Op zondag 18 april 2010 16:25 schreef AffenStrudel het volgende:
[..]
Kan iemand me even het voordeel van een TTT uitleggen als je toch al goed kan parkeren? Ik snap het punt van vrijstelling krijgen voor iets wat je toch al kunt niet.
Precies! Parkeren enzo, dan haal ik hem ook eindelijk!quote:Op zondag 18 april 2010 17:16 schreef twiFight het volgende:
[..]
Inderdaad, het lijkt mij juist alleen maar averechts werken. Bijzondere verrichtingen gaan mij ook wel goed af, dus wat mij betreft doen we niks anders op mijn examenminder kans op vervelende andere zaken.
Is me ook twee keer gebeurd.Een keer vond ik dat ik niet meer kon remmen voor oranje (Puur geen zin in eigenlijk,stond al heul lang voor dat stoplicht) en toen ik dus over de lijn reed,stond hij al op rood.En één keer ssloeg de motor af,en toen ik die weer aan de praat kreeg stond het licht nét op rood,toch doorgeredenquote:Op zondag 18 april 2010 18:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Precies! Parkeren enzo, dan haal ik hem ook eindelijk!![]()
Wat ik me trouwens afvraag hezijn jullie al wel eens door rood gereden tijdens lessen? Ik heb de teller nu al op twee keer! Een keer kon ik niet meer remmen omdat er een klapviool achter me zat te drukken, dus die zou ik in m'n achterbank hebben als ik zou stoppen en een andere keer gewoon snelheid/timing stoplicht verkeerd ingeschat. Ik let nu wel beter op in de buurt van stoplichten want dit moet geen gewoonte worden.
Nee nog niet, hoewel het bij mij wel een paar keer spannend was. Vooral de momenten dat je op een 80-km weg rijdt en het verkeerslicht van groen naar geel verspringt op een net-niet/net-wel moment zijn vervelend. De ene keer beslis ik om door te rijden en haal ik het net, een andere keer als er niet iemand dicht achter me zit en ik het net niet denk te halen wil ik nog wel eens goed door remmen. Maar gister onderschatte ik mijn remweg toch enigzins, ik kwam maar net bij de streep tot stilstand.quote:Wat ik me trouwens afvraag hezijn jullie al wel eens door rood gereden tijdens lessen? Ik heb de teller nu al op twee keer! Een keer kon ik niet meer remmen omdat er een klapviool achter me zat te drukken, dus die zou ik in m'n achterbank hebben als ik zou stoppen en een andere keer gewoon snelheid/timing stoplicht verkeerd ingeschat. Ik let nu wel beter op in de buurt van stoplichten want dit moet geen gewoonte worden.
Ik zal het misschien wel doen, omdat hij een toffe vent is en hij me gewoon goed lesgeeft. Maar of het er van komt hangt ff af van of ik hem nog zie na mijn examen. Ik les in een andere stad dan waar ik woon namelijk. En als mijn lessen op zijn heb ik ook niet veel reden meer om daar nog heen te gaan.quote:Op zondag 18 april 2010 18:53 schreef Silverstone het volgende:
Hebben jullie je instructeur/instructrice trouwens iets gegeven toen je geslaagd was, of ben je van plan dat te doen? Ik zit te denken of ik hem nog iets moet geven.
heb m al genoeg geld gegevenquote:Op zondag 18 april 2010 18:53 schreef Silverstone het volgende:
Hebben jullie je instructeur/instructrice trouwens iets gegeven toen je geslaagd was, of ben je van plan dat te doen? Ik zit te denken of ik hem nog iets moet geven.
Het is niet eens in me opgekomen.quote:Op zondag 18 april 2010 18:53 schreef Silverstone het volgende:
Ik zat er toevallig gister aan te denken of ik hem iets moet geven.Aan de ene kant niet,dit is zijn werk.Mensen op kantoor krijgen ook niet af en toe een doos chocolade/bloemetje/wijntje omdat ze hun werk doen.Aan de andere kant is het wel leuk natuurlijk,we hebben sowieso afgesproken nog een keer iets te gaan drinken samen,dus misschien is dat een leuk cadeauquote:Op zondag 18 april 2010 18:53 schreef Silverstone het volgende:
Heb laatst voor het eerst in een Ford Transit 9 persoonsbusje gereden. Dat viel ook niet mee. Geen achteruitkjikspiegel en ik kreeg hem bijna niet in zijn 3 elke keer omdat de versnellingspook heel groot en lang was.quote:Op maandag 19 april 2010 08:42 schreef singlemetkids het volgende:
Andere beginners met aanhanger ervaring ?
Nope, maar soms wilde ik wel door rood rijden en toen ging mijn instructeur heel hard remmen.quote:Op zondag 18 april 2010 18:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag hezijn jullie al wel eens door rood gereden tijdens lessen?
Nee, ik had niet zo'n geweldig contact met mijn instructeur, anders had ik het wel gedaan!quote:Op zondag 18 april 2010 18:53 schreef Silverstone het volgende:
Oh, dat is heel goed mogelijk!quote:Op zondag 18 april 2010 18:15 schreef Purdey het volgende:
Is het trouwens mogelijk,denken jullie om nu 26 april m'n TTT te doen,en begin juni examen? Oftewel 1.Hoeveel lessen zaten er tussen jullie TTT en examen om alles door te nemen? En 2.Hoeveel tijd zat er tussen?
Wij hebben er zo eentje, (niet die kleur danquote:Op maandag 19 april 2010 10:14 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Heb laatst voor het eerst in een Ford Transit 9 persoonsbusje gereden. Dat viel ook niet mee. Geen achteruitkjikspiegel en ik kreeg hem bijna niet in zijn 3 elke keer omdat de versnellingspook heel groot en lang was.
Maar zonder krassen ermee gereden. Woensdag ga ik voor het eerst met een karretje rijden, maar zolang je niet achteruit gaat is dat volgens mij wel te doen
Heh, nu rond m'n 7e les, en dat kan je ook wel merken aan mij hoor.quote:Op maandag 19 april 2010 11:51 schreef MelR het volgende:
pff! net terug van de laatste les voor het examen (donderdag 13.05...) maar het ging niet echt goed!!...vooruitkijken niet, bijna door rood rijden, overal te hard rijden...onzeker zijn...volgens mn instructeur omdat ik te druk bezig was met het autorijden, ik deed het te bewust dan moest ik bijvoorbeeld fileparkeren en ging het goed maar dan twijfelde ik (doe ik het wel goed?) en daardoor verpestte ik het weer.....nog meer mensen hier problemen mee?..hij zegt ook dat ik er de komende dagen niet meer aan moet denken..dus na vandaag kijk ik niet meer op dit forum tot na mn examen, en ik hoop dat ik dan een superblij bericht kan plaatsenwant ik KAN het WEL!!!.
Makkelijk! Ik had 30 mei m'n TTT en vandaag examen. Heb maar 2 lessen in de tussentijd gehadquote:Op zondag 18 april 2010 18:15 schreef Purdey het volgende:
[..]
Is me ook twee keer gebeurd.Een keer vond ik dat ik niet meer kon remmen voor oranje (Puur geen zin in eigenlijk,stond al heul lang voor dat stoplicht) en toen ik dus over de lijn reed,stond hij al op rood.En één keer ssloeg de motor af,en toen ik die weer aan de praat kreeg stond het licht nét op rood,toch doorgereden![]()
Is het trouwens mogelijk,denken jullie om nu 26 april m'n TTT te doen,en begin juni examen? Oftewel 1.Hoeveel lessen zaten er tussen jullie TTT en examen om alles door te nemen? En 2.Hoeveel tijd zat er tussen?
Gefeliciteerd!!!quote:Op maandag 19 april 2010 13:21 schreef Spelvout het volgende:
Vanmorgen om 8 uur examen gehad. En geslaagd!(eerste keer uiteraard
)
Heb denk ik intotaal zo'n 30 lessen gehad van 1.5uur
[..]
Makkelijk! Ik had 30 mei m'n TTT en vandaag examen. Heb maar 2 lessen in de tussentijd gehad
Gefeliciteerd! Mazzelpik,weinig lesjes en in een keer geslaagdquote:Op maandag 19 april 2010 13:21 schreef Spelvout het volgende:
Vanmorgen om 8 uur examen gehad. En geslaagd!(eerste keer uiteraard
)
Heb denk ik intotaal zo'n 30 lessen gehad van 1.5uur
[..]
Makkelijk! Ik had 30 mei m'n TTT en vandaag examen. Heb maar 2 lessen in de tussentijd gehad
Dank!quote:Op maandag 19 april 2010 16:13 schreef Purdey het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Mazzelpik,weinig lesjes en in een keer geslaagd
Je had trouwens 30 maart je TTT neem ik aan? (30 mei moet nog komen,lijkt me wat omslachtig,eerst slagen voor je examen en dan je TTT doen)
Ik mag morgen om 14:00 weer de weg op met mijn geliefde golfEn dan ga ik even bespreken of ik na mn TTT in up-tempo mn examen kan doen
Ga in elk geval nog even de puntjes doornemen wat er beter moet,en dan ga ik ervoor! (Ik ben zo positief,ik ga zo nog over hete kolen heen lopen
)
Hoeveel lesuren heb je al gehad?quote:Op maandag 19 april 2010 11:51 schreef MelR het volgende:
pff! net terug van de laatste les voor het examen (donderdag 13.05...) maar het ging niet echt goed!!...vooruitkijken niet, bijna door rood rijden, overal te hard rijden...onzeker zijn...volgens mn instructeur omdat ik te druk bezig was met het autorijden, ik deed het te bewust dan moest ik bijvoorbeeld fileparkeren en ging het goed maar dan twijfelde ik (doe ik het wel goed?) en daardoor verpestte ik het weer.....nog meer mensen hier problemen mee?..hij zegt ook dat ik er de komende dagen niet meer aan moet denken..dus na vandaag kijk ik niet meer op dit forum tot na mn examen, en ik hoop dat ik dan een superblij bericht kan plaatsenwant ik KAN het WEL!!!.
Dankjewel!quote:Op maandag 19 april 2010 16:19 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Dank!
Ja 30 maart bedoel ik inderdaad, stom van me
Succes met je TTT volgende week ook!
Succes!quote:Op dinsdag 20 april 2010 08:34 schreef Balenciaga. het volgende:
Ik word zo opgehaald voor mijn ttt![]()
Ben best zenuwachtig..
Succes!!quote:Op dinsdag 20 april 2010 08:34 schreef Balenciaga. het volgende:
Ik word zo opgehaald voor mijn ttt![]()
Ben best zenuwachtig..
13 gevaarherkenning. Erg mildquote:Op dinsdag 20 april 2010 11:03 schreef onderjas het volgende:
Hoeveel fouten mag je nou hebben bij het theorie examen tegenwoordig? Ik dacht 5 voor de gewone vragen en de helft van de gevaar herkenning.
Zouden ze die gevaarherkenning zelf niet zo boeiend vinden dat je er zoveel fout mag hebben.In vergelijking,van de 40 mag je er maximaal 5 fout hebben.Maar van 25 vragen mag je er 13 fout hebbenquote:
Gevaren herkenning komt toch ook veel meer terug in de praktijk. En het is net nieuw en dan zijn ze nog wel soepel.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:10 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zouden ze die gevaarherkenning zelf niet zo boeiend vinden dat je er zoveel fout mag hebben.In vergelijking,van de 40 mag je er maximaal 5 fout hebben.Maar van 25 vragen mag je er 13 fout hebben
Vooral lekker je eigen ding doen. Er zitten daar van die Sjonnies die daar voor de achtste keer komen en het weer niet halen en zo'n heel groepje gaan vormen omdat het in hetzelfde bootje zittenquote:Op dinsdag 20 april 2010 12:44 schreef onderjas het volgende:
Ik moet dus donderdag op voor mijn theorie examen. Heb best veel geoefend en met een beetje geluk haal ik het ook (eerste keer). Iemand goeie tips, kut vragen die je niet verwachtte of vragen die heel veel mensen fout hadden.
Je gaat sowieso vragen krijgen die je niet verwacht.Ik had verwacht dat ik vragen zou krijgen als 'Hoe hard mag je hier?' en 'Wat is hier de juiste volgorde van voor laten gaan?' Ik had me scheel zitten leren op de voorrangs-situaties,één vraag over gehad..Vooral de verkeersinzicht is gemeen.Ik kreeg de vraag 'De gedragscode voor motorrijders in de file is geschreven voor? A.Motorrijders B.Automobilisten C.voor beide en de andere vraag 'Neemt je brandstofverbruik toe als je met alle ramen open rijd?' Als je er logisch over nadenkt zijn de antwoorden heel logisch,maar op zo'n moment kan je een soort black-out gevoel krijgen.Als je gewoon goed leert,kan er niks misgaan! Succesquote:Op dinsdag 20 april 2010 12:44 schreef onderjas het volgende:
Ik moet dus donderdag op voor mijn theorie examen. Heb best veel geoefend en met een beetje geluk haal ik het ook (eerste keer). Iemand goeie tips, kut vragen die je niet verwachtte of vragen die heel veel mensen fout hadden.
Ik had een vraag: neemt je brandstofgebruik toe als je een skibox (of hoe heet zo'n ding) op je auto hebt?quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:05 schreef Purdey het volgende:
[..]
Je gaat sowieso vragen krijgen die je niet verwacht.Ik had verwacht dat ik vragen zou krijgen als 'Hoe hard mag je hier?' en 'Wat is hier de juiste volgorde van voor laten gaan?' Ik had me scheel zitten leren op de voorrangs-situaties,één vraag over gehad..Vooral de verkeersinzicht is gemeen.Ik kreeg de vraag 'De gedragscode voor motorrijders in de file is geschreven voor? A.Motorrijders B.Automobilisten C.voor beide en de andere vraag 'Neemt je brandstofverbruik toe als je met alle ramen open rijd?' Als je er logisch over nadenkt zijn de antwoorden heel logisch,maar op zo'n moment kan je een soort black-out gevoel krijgen.Als je gewoon goed leert,kan er niks misgaan! Succes
Die eerste vraag kende ik nog niet. Denk dat ze voor motorrijders zijn, anders zouden ze niet zeggen 'gedragscode voor motorrijders'.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:05 schreef Purdey het volgende:
[..]
Je gaat sowieso vragen krijgen die je niet verwacht.Ik had verwacht dat ik vragen zou krijgen als 'Hoe hard mag je hier?' en 'Wat is hier de juiste volgorde van voor laten gaan?' Ik had me scheel zitten leren op de voorrangs-situaties,één vraag over gehad..Vooral de verkeersinzicht is gemeen.Ik kreeg de vraag 'De gedragscode voor motorrijders in de file is geschreven voor? A.Motorrijders B.Automobilisten C.voor beide en de andere vraag 'Neemt je brandstofverbruik toe als je met alle ramen open rijd?' Als je er logisch over nadenkt zijn de antwoorden heel logisch,maar op zo'n moment kan je een soort black-out gevoel krijgen.Als je gewoon goed leert,kan er niks misgaan! Succes
Die heb ik net geleerd voor mijn motortheoriequote:Op dinsdag 20 april 2010 13:09 schreef onderjas het volgende:
[..]
Die eerste vraag kende ik nog niet. Denk dat ze voor motorrijders zijn, anders zouden ze niet zeggen 'gedragscode voor motorrijders'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |