Dat is inderdaad wel handig. Een uur voordat ik praktijkexamen ging doen reed ik bijna een bejaarde man dood en ik dacht toen: ik ben echt nog niet klaar en zak 100%, ik was gelijk ook mijn zenuwachtigheid kwijt en in 1 keer geslaagdquote:Op dinsdag 13 april 2010 13:29 schreef CherryLips het volgende:
Hij zei ook dat ik het examen moest aanvragen als ik het gevoel had: dat gaat lekker! en niet omdat ik het gevoel heb dat ik het nu wel moet kunnen. Hij zou me wel een seintje geven.
In woonwijken hoef je toch alleen maar in de 2 en heeeeeel af en toe in de 1 te rijden? Dus hoe kun je kloten met versnellingen?quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:13 schreef CherryLips het volgende:
Net weer bijna twee uur gereden. Ik heb wel lopen hinten dat ik de boel wil afronden en een keer wil afrijden, maar aangezien ik in woonwijken nog loop te klooien met versnellingen enzo, gaan we ons daar nog op richten. Op de snelweg gaat het verder prima, soms zie ik wat kleine dingetjes over het hoofd, maar dat zijn dan meer momentopnames, dingen die mensen met een rijbewijs ook nog weleens fout doen. Maar woonwijken.... Dan zegt hij: rij naar die kerk. Dan ben ik zo gericht op die kerk dat ik met schakelen en goed kijken steekjes laat vallen. Ik moet bij kruisingen enzo ook beter doorrijden. Ik heb de neiging om helemaal stil te vallen, nog eens goed te kijken, en dan weer te gaan rijden terwijl het allemaal veel soepeler kan. We zijn even van plaats gewisseld en toen deed hij voor hoe ik reed, wel heel overdreven zei ie (gelukkig maar), maar ik had wel steeds zoiets van: rij nou toch eens door man! Nou ja, zo rij ik dus
.
Pff, waarom nou weer een sigaret? Hartstikke smerig lijkt me datquote:Op dinsdag 13 april 2010 14:23 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik had heel erg fout als niet roker voor mn praktijk nog 1 sigaretje gerookt aangezien ik nogal snel last heb van zenuwachtigheid enzo, hielp voor mij wel moet ik zeggen!
Dat dacht ik ook, maar hij moest steeds in z'n drie, alleen even uitkijken bij zijwegen. Ik wilde bij een drempel ook even terugschakelen in z'n 2, maar dat hoefde nu ook niet. Uh, oké danquote:Op dinsdag 13 april 2010 16:36 schreef SinofEnvy het volgende:
Uh, in een woonwijk rijd je toch gewoon 30? Dat doe je gewoon in z'n 2. Alleen als je een stuk bijv geen zijstraten hebt en veel overzicht dat je wat door kan gassen, dan kan je hem even in z'n 3 zetten. Maar oke. Ik zou gewoon doen wat je instructeur je opdraagt
quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:37 schreef Purdey het volgende:
Ik heb zó waanzinnig goed gereden vandaagIk kan er gewoon niet over uit.En m'n instructeur ook niet overigens
Naar het CBR geweest,zodat hij kon uitleggen hoe alles onder de motorkap/dashboard zit.Ook ik heb een sigaretje gerookt daarbij (Mijn excuses Lammetje,ook ik rook officieel niet.).Bij de kruispunten in R'dam stond in de verte een kerk (en die zal er nu nog wel staan
) en daar moest ik heen rijden.Ik schoot in de lach en zei 'Nou,rijden naar kerken is toevallig helemaal mijn ding.Heb jij je goede pak aan?' Schoot mijn instructeur in de lach en zei 'Zal ik nog even de grap maken over voor het zingen de kerk uitgaan?'
![]()
Bij een kruispunt ruzie gehad met een vrouw en haar heel enorm ordinair uitgescholden,overigens op advies van instructeur lief.Ze wenkte dat ik door mocht,dus dat deed ik,begon ze zelf ook weer te rijden.En dat tot drie keer toe.Ik reed toen ineens fel door,draaide mijn raampje open en zei 'Ja,wat wil je nou?' Instructeur: Goedzo,scheld dr uit!' Begon ze heel ordinair te schreeuwen.Dus ik zei 'Ach,flikker toch op.Ordinair wijf!' Nog nooit zo'n leuke rijles gehad![]()
Wat raar! Zo rijdt je juist niet vlotter. Met de 2 heb je meer kracht dan met de 3. Dan moet je zowat met 1000 toeren in de 3 gaan rijden, wil je een snelheid van 30km/h houden. Hm, nja, hij is de instructeur, ik niet.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:28 schreef CherryLips het volgende:
Ik reed in een woonwijk waar ik, volgens hem, in z'n 3 moest rijden. Alleen bij gelijkwaardige kruisingen moest ik dan terugschakelen in z'n twee. Het was voor mij ook nieuw, eigenlijk. Ik ben bang dat als ik wat vlotter wil rijden, ik juist dingen ga afraffelen en over het hoofd zie.
Wat fijn dat je goed hebt geredenquote:Op dinsdag 13 april 2010 16:37 schreef Purdey het volgende:
Ik heb zó waanzinnig goed gereden vandaagIk kan er gewoon niet over uit.En m'n instructeur ook niet overigens
Naar het CBR geweest,zodat hij kon uitleggen hoe alles onder de motorkap/dashboard zit.
quote:Ook ik heb een sigaretje gerookt daarbij (Mijn excuses Lammetje,ook ik rook officieel niet.).
'(en die zal er nu nog wel staanquote:Bij de kruispunten in R'dam stond in de verte een kerk (en die zal er nu nog wel staan) en daar moest ik heen rijden.Ik schoot in de lach en zei 'Nou,rijden naar kerken is toevallig helemaal mijn ding.Heb jij je goede pak aan?' Schoot mijn instructeur in de lach en zei 'Zal ik nog even de grap maken over voor het zingen de kerk uitgaan?'
![]()
Bij een kruispunt ruzie gehad met een vrouw en haar heel enorm ordinair uitgescholden,overigens op advies van instructeur lief.Ze wenkte dat ik door mocht,dus dat deed ik,begon ze zelf ook weer te rijden.En dat tot drie keer toe.Ik reed toen ineens fel door,draaide mijn raampje open en zei 'Ja,wat wil je nou?' Instructeur: Goedzo,scheld dr uit!' Begon ze heel ordinair te schreeuwen.Dus ik zei 'Ach,flikker toch op.Ordinair wijf!' Nog nooit zo'n leuke rijles gehad![]()
Ik vind dat je ook mensen mag afzeiken als je je rijbewijs (nog) niet hebtquote:Op dinsdag 13 april 2010 16:41 schreef CherryLips het volgende:
[..].
Ik loop ook altijd mensen af te zeiken, weet alleen niet of dat de bedoeling is. Ik heb zelf m'n rijbewijs niet eens
.
Het hangt er natuurlijk vanaf of je in een 30-zone zit of een 50 weg, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar hij moest steeds in z'n drie, alleen even uitkijken bij zijwegen. Ik wilde bij een drempel ook even terugschakelen in z'n 2, maar dat hoefde nu ook niet. Uh, oké dan
Idd, de harde kennis zeg maar. Dingen zoals dat de auto (incl. lading) niet langer mag zijn dan 12 meter, niet breder dan 2.55 meter en niet hoger dan 4 meter. Of Dat de ondeelbare lading in je aanhangwagen als het meer dan 1 meter uitsteekt dat je dan zo'n markeringsbord moet hebben.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:49 schreef Eix het volgende:
[..]
Er zitten natuurlijk wel vragen tussen die nogal simpel zijn. Zo werd mij gevraagd of het verstandig was om de gordel af te doen met daarbij een foto van de cbr auto die naast een kanaal rijdt. Euhm, goh.
Wat ik vooral heb moeten leren zijn de regels van maximale lengte, breedte, uitstekende objecten en dergelijke. En stomme dingen als aan welke zijde de witte en rode reflectors staan.Maar het maken van wat oefenexamens en dan de fouten goed doornemen is een heel aardige methode om te leren. Het merendeel wist ik ook gewoon al.
Die vraag kreeg ik ookquote:Er zitten natuurlijk wel vragen tussen die nogal simpel zijn. Zo werd mij gevraagd of het verstandig was om de gordel af te doen met daarbij een foto van de cbr auto die naast een kanaal rijdt. Euhm, goh.
Gefeliciteerd!quote:Vandaag theorie gehaald
Ook gij? Brutusquote:Op dinsdag 13 april 2010 18:09 schreef Nass het volgende:
Vandaag theorie gehaald
Toch is het best een rare vraag.Ja,natuurlijk is het handig om je gordel dan af te doen,in het geval dat.Maar aan de andere kant ben je natuurlijk wel verplicht een gordel te dragen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:14 schreef jacobras het volgende:
[..]
Die vraag kreeg ik ook. Jongen naast me had 'm trouwens fout...
[..]
Gefeliciteerd!
Ja,ik hoop ook zeker dat ik zo blijf rijden! Officieel ga ik in juni op vakantie,maar ik hoop daar nog onderuit te kunnen.Het is precies namelijk de maand dat ik af had willen rijden (Soms moet je je ouders teleurstellen uit puur egoïsmequote:Op dinsdag 13 april 2010 16:56 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Wat raar! Zo rijdt je juist niet vlotter. Met de 2 heb je meer kracht dan met de 3. Dan moet je zowat met 1000 toeren in de 3 gaan rijden, wil je een snelheid van 30km/h houden. Hm, nja, hij is de instructeur, ik niet.
[..]
Wat fijn dat je goed hebt geredenIk hoop dat je de rest van je lessen ook zo goed blijft rijden en dan moet je examen appeltje eitje zijn
[..]
![]()
(haha, moet je zelf weten hoor)
[..]
'(en die zal er nu nog wel staan)'
![]()
Haha, geweldig! Wat een stom wijf ook dat ze jou een sein geeft en daarna vrolijk wil doorrijden. Pff, vrouwen weten ook nooit wat ze willen
'Instructeur: Goedzo,scheld dr uit!' Hahaha, geniaal zo'n instructeur
[..]
Ik vind dat je ook mensen mag afzeiken als je je rijbewijs (nog) niet hebt
Alleen handig als je voornemens bent het kanaal in te rijden, en dan liefst niet met te hoge snelheid anders zink je bewusteloos de diepte in.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:31 schreef Purdey het volgende:
[..]
Toch is het best een rare vraag.Ja,natuurlijk is het handig om je gordel dan af te doen
Succes!quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:49 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Geslaagden tot nu toe gefeliciteerd!!
Ben even in het buitenland geweest, helemaal opgefrist en tot rust gekomen. Morgen de tweede poging om af te rijden, met een lesje ervoor. Heb er, ondanks het verliezen van de vrijstelling en het falen van de vorige keer, wel een redelijk goed gevoel erover. Ik weet wat ik fout deed en zal er voortaan op letten!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |