abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 april 2010 @ 22:51:40 #26
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80143940
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:43 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Ermm.. die beste man heeft het me geprobeerd uit te leggen.. Het enige wat ik weet is dat ik als ik het niet doe en de auto gaat onder de 1000 toeren zitten, dat het dan een afgeslagen motor betekent.
Dat is toch ook alles dat je hoeft te weten?

Waarom hij afslaat weet ik niet precies, ik denk dat hij dan gewoon te veel kracht moet zetten. Probeer maar eens weg te fietsen op een fiets in een hele hoge versnelling, dat wil ook niet.

De koppeling hou je in omdat er anders kracht op de wielen komt en dat wil je niet omdat je stil moet staan De naam van de koppeling zegt het eigenlijk al. Het koppelt (via tandwielen van de versnelling) de motor aan de wielen. Ook bij stilstand draait de motor door (anders slaat hij idd af) en komt er dus kracht vrij, maar die kracht mag niet op de wielen komen want dan gaat hij rijden. Dit kun je bij een diesel heel makkelijk zien. Als je daar de koppeling loslaat gaat hij uit zichzelf al langzaam wegrijden, zonder dat je wat hoeft te doen. Bij een benzinemotor moet je ook wat gas bijgeven, anders slaat hij ook af. Bij een stoplicht druk je de koppeling in, zodat de aandrijving van elkaar af is en hij dus niet de wielen aanduwt.

[edit] toevoeging: koppeling in bij remmen hoeft niet per se, maar in het begin van je lessen rij je meestal langzaam en als je door te remmen té langzaam gaat rijden (cq heel laag in de toeren komt zoals die poster boven me al zei) dan slaat je auto dus af. Grote kans dat je die fout wel gaat maken tijdens het lessen, ik in ieder geval wel.

[ Bericht 30% gewijzigd door twiFight op 09-04-2010 22:57:10 ]
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_80144365
Had iig iets te maken met toerental en minimum snelheid en onder een bepaalde grens slaat de motor af.
En koppeling voor stoplicht is zodat je gelijk kunt wegrijden als hij op groen springt. Dus alvast het aangrijpingspunt zoeken (en als je op een helling staat wel de rem erbij natuurlijk ). Een andere reden weet ik niet eigenlijk.
pi_80144728
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:46 schreef CherryLips het volgende:
Ik word er ook altijd zo moe van om rekening te moeten houden met andere weggebruikers, terwijl zij dat A) niet met mij doen en B) ik steeds te horen krijg dat ik mezelf moet bewijzen in het verkeer. Hoe moet ik me bewijzen als ik steeds voor anderen moet denken? Op de snelweg ook: ik haal en stel vrachtwagens in, komt er een of andere asociale hoerensloep van een ton en die zit zowat in m'n kofferbak, die wil erlangs. Ik rij dan al 130 ofzo, en wil me niet laten opjutten. Hij wacht maar even, we rijden al te hard en ik ga me niet tussen die rits vrachtwagens proppen omdat hij met z'n auto wil spelen. Krijg ik toch te horen dat ik zsm weer naar links moet zodat die man achter me erlangs kan. 'Ik keur niet goed wat hij doet, maar het is veiliger als jij bij de eerste mogelijkheid naar rechts gaat en dan gelijk weer achter hem aan.'
Sorry, de geëmancipeerde vrouw in mij zegt dan dat ik me niet door de eerste de beste dure auto van de weg laat drukken . Dat zei ik ook, moest hij wel om lachen, maar toch, ik moest toch zsm naar rechts, maar ik mocht me ook niet op laten jutten. WAT WIL JE NOU. Als iemand loopt te kleven heb ik juist de neiging om langzamer te rijden, zij lopen te kleven .
Nog even uit het vorige topic. Net op de snelweg reed een vrouw (volgens mij ook nog eens met drank op) de hele tijd links. Ik reed er rechs achter. Een auto wilde haar voorbij, maar ze ging niet naar rechts. Na een paar seconden begon de man achter haar te seinen en ze ging wat remmen. Die vent ging echt over de zeik, ernaast rijden, toeteren en haar van de weg drukken en vervolgens voor haar rijden en hard op de rem en een andere man ging zich er ook nog mee bemoeien.

Uiteindelijk kwamen ze in de berm en reed ik er voorbij, maar dat kan je dus gebeuren als je mensen gaat irriteren. Nu had dit mens volgens mij echt veel te veel gezopen omdat ze ook alle kanten op slingerde, maar je wilt niet dat een andere man die een heel kort lontje heeft dat tegen je doet, zeker niet als je net je rijbewijs hebt en in je 1e autotje rijdt

Zelf heb ik een keer een boze vent achter mij aangehad omdat ik stuk rechts bleef rijden en hij gas moest geven om in te voegen. Ging ook al met zijn auto de hele tijd mij proberen van de weg te drukken. Hij had ook nog eens zo'n grote Amerikaanse truuk waar mijn autotje 3 keer inpast, maar er zitten echt debielen op de weg.
pi_80145029
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 23:01 schreef Butterfly91 het volgende:
Had iig iets te maken met toerental en minimum snelheid en onder een bepaalde grens slaat de motor af.
Bij ongeveer 800 toeren gaat hij afslaan. Als je rond de 30 rijdt trap je meestal koppeling in, kan je als je bijv. 15 rijdt en het verkeerslicht springt op groen gelijk naar de 2 schakelen en doorrijden.

En bij een helling gebruik je de handrem en als je het aangrijpingspunt voelt geef je wat gas zodat de motorkap omhoog komt en dan handrem los en rijden maar. En uitkijken voor knuppels die de hellingproef niet kunnen en een halve meter naar achteren gaan voordat ze wegrijden (kom je echt vaak tegen bij parkeergarages).
pi_80146097
Morgen weer 2 uurtjes lessen
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_80146249
Ik heb dinsdag weer rijles. Mijn veertiende zo ongeveer.
  zaterdag 10 april 2010 @ 00:22:22 #32
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80147750
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 23:16 schreef willempjewever het volgende:

[..]

En uitkijken voor knuppels die de hellingproef niet kunnen en een halve meter naar achteren gaan voordat ze wegrijden (kom je echt vaak tegen bij parkeergarages).
Of die in diesels gelest hebben en daarna een benzine auto kopen
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_80148384
Hoe ging jullie eerste rijles eigenlijk?
  zaterdag 10 april 2010 @ 02:19:23 #34
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80150499
Rustig aan :p Ging wel aardig, over een industrieterrein heengekacheld. Het schakelen ging wat rommelig, omdat ik (voor mijn gevoel toen) aan veel dingen tegelijk moest denken. Auto sloeg 1 keer af, in de laatste 20 meter
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_80153660
ik mag straks om 15.00 weer lessen!!!
pi_80154390
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 00:42 schreef Handrea het volgende:
Hoe ging jullie eerste rijles eigenlijk?
In het begin, alleen het sturen, ging het wel goed. Op het moment dat ik ook moest schakelen, gas geven etc. werd het wat rommelig. Ook de auto 2 of 3 keer af laten slaan omdat ik iets te snel de koppeling op wilde laten komen
pi_80156653
Gister voelde het alsof ik mijn rijbewijs niet verdiend had, maar ik kan gewoon veilig rijden, dus ik heb 'm gewoon wel verdiend! Nu wil ik graag mijn pasje hebben, zodat ik in een auto kan rijden. Ik kon hem vrijdag niet aanvragen, want ik moest weg en nu kan het maandag pas. Waarschijnlijk is ie voor donderdag niet klaar, vrijdag kan ik 'm ook niet ophalen en dan wordt het alweer 19 april voordat ik mijn rijbewijs kan ophalen!

Pfff 10 dagen lang niet mogen rijden, terwijl ik in mijn hoofd al ritjes had gepland. 't Is een hel
  zaterdag 10 april 2010 @ 13:20:50 #38
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_80157317
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:03 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Succes! Ben je al aan het leren?
Ja, al best veel.
pi_80157594
Zodra ik mijn stufi weer heb moet ik ook maar eens een theorieboek aanschaffen....
  zaterdag 10 april 2010 @ 13:32:32 #40
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80157646
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:49 schreef Lammmetje het volgende:
Jouw lessen klinken echt leuk! Ik heb nog nooit echt gelachen tijdens een les. En heb je wel tijd om wat te vertellen over het kruispunt? Dan moet ik daar helemaal over na gaan denken hoe ik het moet zeggen en dan gaat het niet zo soepel meer met handelen.

En geweldig dat die jongen met je ging flirten!

Eigenlijk ga ik m'n rijlessen best missen, denk ik. Je hebt toch heel wat uren met je instructeur doorgebracht en straks moet ik helemaal alleen rijden zonder dat er iemand kan ingrijpen. Misschien went 't wel
Mijn lessen zíjn ook heel erg leuk,en ik hik af en toe best al aan tegen het moment dat de lesauto niet meer twee keer per week voor de deur staat Maar het benoemen van kruispunten is heel moeilijk,omdat je ook al heel erg aan het opletten bent (Gek genoeg rijdt het normale verkeer gewoon door,terwijl ik in oefening ben ).Het was pas echt erg toen mn instructeur bij elke kruising zei 'Nou,zeg het dan.Kom op! Ja,te laat..volgende kruising,wat zie je?!' Ik raakte totaal in de stress

Nog een gevaarlijke gewoonte van me,altijd mn instructeur aan gaat zitten kijken als hij iets uitlegt..Terwijl we rijden dus.Gister ook weer 'Waarom kijk je naar me? Kijk voor je,dat is veiliger,er is aan mij niks te zien.'
Het zal mijn onuitputtelijke beleefdheid wel zijn
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_80158529
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 13:32 schreef Purdey het volgende:

[..]

Mijn lessen zíjn ook heel erg leuk,en ik hik af en toe best al aan tegen het moment dat de lesauto niet meer twee keer per week voor de deur staat Maar het benoemen van kruispunten is heel moeilijk,omdat je ook al heel erg aan het opletten bent (Gek genoeg rijdt het normale verkeer gewoon door,terwijl ik in oefening ben ).Het was pas echt erg toen mn instructeur bij elke kruising zei 'Nou,zeg het dan.Kom op! Ja,te laat..volgende kruising,wat zie je?!' Ik raakte totaal in de stress

Nog een gevaarlijke gewoonte van me,altijd mn instructeur aan gaat zitten kijken als hij iets uitlegt..Terwijl we rijden dus.Gister ook weer 'Waarom kijk je naar me? Kijk voor je,dat is veiliger,er is aan mij niks te zien.'
Het zal mijn onuitputtelijke beleefdheid wel zijn
Ik zie mijn instructeur(s) dus waarschijnlijk nooit meer en dat is best raar, omdat je toch bijna 4 maanden lang in 1 auto hebt gezeten. Jij hebt tenminste nog rijles, geniet ervan

Die kruispunten zal je wel leren. Ik moet het ook goed leren, maar er is dan niemand meer om in te grijpen

Dat aankijken deed ik eerst ook en mijn instructeur werd echt pissig op mij, omdat het hartstikke gevaarlijk was en ik op de weg moest letten enzo. Ik heb het toen wel afgeleerd bij punten waar ik goed moest opletten. Als het een saaie rechte weg was, wilde ik nog wel eens mijn hoofd draaien
pi_80158711
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 14:07 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Ik zie mijn instructeur(s) dus waarschijnlijk nooit meer en dat is best raar, omdat je toch bijna 4 maanden lang in 1 auto hebt gezeten. Jij hebt tenminste nog rijles, geniet ervan

Die kruispunten zal je wel leren. Ik moet het ook goed leren, maar er is dan niemand meer om in te grijpen

Dat aankijken deed ik eerst ook en mijn instructeur werd echt pissig op mij, omdat het hartstikke gevaarlijk was en ik op de weg moest letten enzo. Ik heb het toen wel afgeleerd bij punten waar ik goed moest opletten. Als het een saaie rechte weg was, wilde ik nog wel eens mijn hoofd draaien
ik durfde juist nergens anders naar te kijken dan vooruit. In het begin was het zelfs zo erg dat als ik bv naar een beest in de wei keek ik automatisch ook die kant opstuurde..Lekker handig NOT.
Maar nu ik meer en meer rijervaring krijg is dat probleem ook weg.
Vorige week met mijn kids naar slagharen geweest, heb ik voor het eerst meegemaakt hoe het is om met 2 ruziende kids op de achterbank rond te rijden. Al snel heb ik geroepen, als jullie nu niet stil zijn zet ik de auto aan de kant en gaan jullie maar lopen...

Gelukkig zit de oudste normaal voorin en de jongste alleen achterin. Dat scheelt heel veel herrie en ruzie.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  zaterdag 10 april 2010 @ 16:26:11 #43
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80162126
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 13:32 schreef Purdey het volgende:

Nog een gevaarlijke gewoonte van me,altijd mn instructeur aan gaat zitten kijken als hij iets uitlegt..Terwijl we rijden dus.Gister ook weer 'Waarom kijk je naar me? Kijk voor je,dat is veiliger,er is aan mij niks te zien.'
Ik heb de nare gewoonte gas te gaan geven zodra ik opzij/om me heen kijk. En aangezien je juist bij het invoegen goed om je heen moet kijken ga ik dan een dot gas geven. Ik heb meerdere malen bijna op mijn voorligger gezeten Erg frustrerend, want daar zak ik gewoon keihard op als ik dat niet afleer.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_80164472
Net ook weer les gehad (de 6de nu) en jezus wat ging het slecht Veel te chaotisch.

Ook nog iets doms meegemaakt bij een rotonde. Ik stond stil bij de rotonde omdat er een auto van links kwam en ik dus moest stoppen. De dikke audi achter mij (vrouw + kindje op bijrijders stoel) begon meteen constant te toeteren. Op een gegeven moment dacht ik ok nu rijd ik aan maar ik was ondertussen niet meer aan het opletten en de auto sloeg af . Dus die vrouw begon nog meer te toeteren. Rijinstructeur werd pissig en hoewel ik al kon aanrijden bleef hij hem op de rem houden. Hij stapte vervolgens uit pakte de "L" van het dak en maakte die vrouw even boos duidelijk dat het een lesauto is. Ze moest hoognodig naar de wc zei ze. De bestuurder in de auto achter de audi stak ook goedkeurend z'n duim omhoog naar de instructeur

In m'n binnenspiegel zag ik die vrouw toch wel ineens zuur kijken de rest van de tijd dat ik voor haar zat Het leuke is dat ze niet eens zoveel haast meer had want ze bleef echt flink afstand houden op een gegeven moment. Toen zij vervolgens rechtdoor ging bij een rotonde en ik linksaf hoorde ik haar nog een keer toeteren als laatste sneer richting ons
  zaterdag 10 april 2010 @ 20:09:21 #45
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80167962
haha ja, frustries in het verkeer. Die gaan helaas nooit weg, L op je dak of niet.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_80168231
Ik hoop echt dat mijn 2e les beter gaat, Ik had echt moeite om de koppeling rustig te laten opkomen. Ik droeg wel schoenen met dikke zolen, zou het deels daar aan kunnen liggen?
pi_80168792
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 18:03 schreef TheGloaming het volgende:
Net ook weer les gehad (de 6de nu) en jezus wat ging het slecht Veel te chaotisch.

Ook nog iets doms meegemaakt bij een rotonde. Ik stond stil bij de rotonde omdat er een auto van links kwam en ik dus moest stoppen. De dikke audi achter mij (vrouw + kindje op bijrijders stoel) begon meteen constant te toeteren. Op een gegeven moment dacht ik ok nu rijd ik aan maar ik was ondertussen niet meer aan het opletten en de auto sloeg af . Dus die vrouw begon nog meer te toeteren. Rijinstructeur werd pissig en hoewel ik al kon aanrijden bleef hij hem op de rem houden. Hij stapte vervolgens uit pakte de "L" van het dak en maakte die vrouw even boos duidelijk dat het een lesauto is. Ze moest hoognodig naar de wc zei ze. De bestuurder in de auto achter de audi stak ook goedkeurend z'n duim omhoog naar de instructeur

In m'n binnenspiegel zag ik die vrouw toch wel ineens zuur kijken de rest van de tijd dat ik voor haar zat Het leuke is dat ze niet eens zoveel haast meer had want ze bleef echt flink afstand houden op een gegeven moment. Toen zij vervolgens rechtdoor ging bij een rotonde en ik linksaf hoorde ik haar nog een keer toeteren als laatste sneer richting ons
Hahaha, ge-wel-dig! Daar had ik eigenlijk wel bij willen zijn
pi_80170531
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:54 schreef Handrea het volgende:
Net mijn eerste rijles gehad, ik moest gelijk de straat uit rijden, schakelen (wel met aanwijzingen), rotondes/autoweg/snelwegen op, vrachtwagens inhalen.

Ik krijg tenminste wel waar voor mijn geld maar ik dacht dat de 1e rijles wel wat rustiger zou zijn

Ik maakte wel veel fouten, ik probeerde een paar keer met links te remmen en remde per ongeluk toen ik wou gas geven, ook vergat ik de koppeling steeds hard in te trappen en het opkomen van de koppeling was helemaal een hel

En hoe werkt schakelen precies? ik volgden de aanwijzing van de instructeur op maar ik heb geen idee wanneer die in de 1e moet en wanneer in in de 2e etc
Ik heb mijn eerste les morgen
Ik dacht eerst ook dat je op de eerste rijles niet zo heel veel zou gaan doen maar vriendinnen hebben ook allemaal ongeveer gedaan wat jij deed, dus dat is wel normaal
pi_80171556
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:33 schreef HappyGirl91 het volgende:

[..]

Ik heb mijn eerste les morgen
Ik dacht eerst ook dat je op de eerste rijles niet zo heel veel zou gaan doen maar vriendinnen hebben ook allemaal ongeveer gedaan wat jij deed, dus dat is wel normaal
Hangt een beetje van de rijschool af. Ik was de eerste paar keer ook niet zo goed. Het schakelen zelf kon ik prima alleen de situaties waren lastig. Waar moet je precies in welke versnelling zitten? Toen mijn instructrice gewoon de standaard gevallen vertelde(bijvoorbeeld op een rotonde altijd in z'n twee, of in z'n een als je moet wachten om de rotonde op te kunnen) en ik een beetje ervaring kreeg dan krijg je dat heel snel onder de knie.

Veel succes en ook veel plezier morgen
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  zondag 11 april 2010 @ 04:43:08 #50
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80177846
Wanneer je moet schakelen is iets dat je net zo goed moet leren als leren kijken/invoegen/bijzondere verrichtingen/etc. Het is dus niet reëel om te verwachten dat je dat de eerste les al kan. Je instructeur zal dit dus ook niet doen. Begin gewoon lekker met lessen en schakelen. Wanneer precies leer je vanzelf en 10 lessen later weet je niet beter dan dat het een makkie is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')