Enigzins wel. Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe hard het regent etc, maar als het flink doordrupt dan kun je het idd minder goed zien omdat je zijraampjes kleddernat zijn.quote:Op donderdag 15 april 2010 16:22 schreef Fanstrat het volgende:
Ik heb nog nooit gereden in de regen is dat heel anders aangezien je minder in je buitenspiegels ziet?
ja en aqua planing! best eng in het begin!...ik heb dus a.k donderdag mn examen...om 13.05...wel een kuttijd! maar ja heb zaterdag om 9uur en maandag om 9uur nog een lessenquote:Op donderdag 15 april 2010 16:43 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Enigzins wel. Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe hard het regent etc, maar als het flink doordrupt dan kun je het idd minder goed zien omdat je zijraampjes kleddernat zijn.
Ik reed tijdens de eerste rijles ook zo'n 100-105, maar dat was op een 80 km/h wegquote:Ik moest van mijn instructeur de 1e rijles al gelijk 120 rijden
Mwah, dat makkelijke kan vies tegenvallen. Hoewel ik dan ook tijdens de les regelmatig bij knooppunt Kerensheide kom en daar constant op invoegend, uitvoegend verkeer en weet ik allemaal niet moet letten.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:11 schreef Fanstrat het volgende:
Ik vind op de snelweg rijden het makkelijkste wat er is. Je hoeft helemaal niet te schakelen en het enige wat je moet doen is voldoende afstand op je voorganger houden. Ik moest van mijn instructeur de 1e rijles al gelijk 120 rijden
Dat had ik tijdens mijn allereerste les. Keiharde regen en overal diepe plassen. Als ik m'n stuur niet goed vasthield dan voelde je de wielen onder je vandaan alle kanten op glijden (slechte omschrijving, maar ik hoop dat je weet wat ik bedoelquote:Op donderdag 15 april 2010 16:50 schreef MelR het volgende:
[..]
ja en aqua planing! best eng in het begin!...ik heb dus a.k donderdag mn examen...om 13.05...wel een kuttijd! maar ja heb zaterdag om 9uur en maandag om 9uur nog een lessen
klote voor je House_is_a_feeling! was die situatie met die fietser het enige punt waarop je zakte?...dan vind ik t echt overdreven!!..
gefeliciteerd geslaagden!
Het was wel de major issue, er waren paar andere kleine dingen waar commentaar op was maar hij zei dat als dit goed ging dat de rest niet uit zou maken. Aan de ene kant kan ik het enigszins begrijpen maar aan de andere kant zijn er zo veel meer idioten op de weg die gevaarlijkere stunts uithalen! Dat maakt het gewoon oneerlijk!quote:Op donderdag 15 april 2010 16:50 schreef MelR het volgende:
klote voor je House_is_a_feeling! was die situatie met die fietser het enige punt waarop je zakte?...dan vind ik t echt overdreven!!..
gefeliciteerd geslaagden!
Leuk voor je Hyman! Veel plezier met je roze pasjequote:
Een Chrysler Voyager (zoiets dacht ik, voor 7 personen).quote:Op donderdag 15 april 2010 15:03 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
wat chill, wat voor auto is t dan?
Ik mocht gister stukje rijden, vet irritant zo mn moeder ernaast en op alles wijzen en dan ik heel de tijd zeggen, ja weet ik mam
benzine is kut in het begin, maarja went snel zat
Daar had ik gister dus last van bij mijn allereerste rit zonder rij-instructeur! Iemand reed 130, ik 120, dus ik ging naar rechts achter een vrachtwagen, maar toen kwam er een hele stoet auto's voorbij die 110-120 reden. Ik moest toen de hele tijd wachten, had ik nog nooit meegemaakt tijdens mijn rijlessenquote:Op donderdag 15 april 2010 21:28 schreef willempjewever het volgende:
Snelwegen zijn niet moeilijk, maar je krijgt vast wat lastige opritjes naar de snelweg voor je kiezen en als je in de randstad woont en het is druk moet je een gaatje pakken als het er is en dat is best pittig als je rijles hebt.
Maar als je eenmaal op de snelweg zit is het gewoon rijden en alleen opletten dat je niet klem komt te zitten achter een vrachtwagen (vooral als het druk is kom je daar weer lastig achter vandaan).
Gefeliciteerdquote:
Dan rij ik afquote:Op vrijdag 16 april 2010 15:16 schreef twiFight het volgende:
Theorie-examen aangevraagd: 4 mei moet ik er aan geloven
Daar is het toch een proefexamen voor? Om te kijken hoe je er voor staat zodat je de foutjes die je daar maakt niet op het echte examen maakt. Ik schrijf ook thuis alle puntjes op die mijn instructeur zei dat ik die fout deed en dan neem ik die thuis daarna in gedachte nog even door en dan een week daarop maak ik die foutjes niet meerquote:Op vrijdag 16 april 2010 16:26 schreef Purdey het volgende:
Zo,terug van rijles/proefexamen.In een woord: BLUH!
Het CBR in Rotterdam is tijdelijk verhuisd.Op het parkeerterrein ging het al redelijk mis.Vergat richting aan te geven.Moest vanaf het CBR richting Rotterdam-Airport.Stukje snelweg ging goed,alleen vond instructeur dat ik meer had moeten kijken met invoegen.Later vergat ik bij het stoplicht naar rechts mn richting..Verder was een punt m'n plaats op de weg.Maak een hele ruime bocht naar links,als ik naar rechts ga,heel stom.Instructeur was zelf wel tevreden,hij had niet beter/slechter verwacht terwijl ik zelf had verwacht dat het geweldig zou gaan.
Hij vroeg zelf hoe ik het vond gaan,en zei dat ik het wel aardig vond gaan.Toen hij met een lijstje kwam met punten,en ik dat zag dacht 'Oké,je gaat eraan..' Pff,zit er even behoorlijk doorheen
Jawel,maar ik baal er echt gigantisch van.Ik heb inmiddels 74 lessen achter de rug,dus dan begrijp je m'n frustratie wel.Ik weet nu indd dat ik meer op het richting aangeven moet letten,en dat ik die bochten anders/beter moet nemen.Dat ik iets rustiger in de bochten moet doen (En niet als in een achtervolgings-scéne van de A-teamquote:Op vrijdag 16 april 2010 16:33 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Daar is het toch een proefexamen voor? Om te kijken hoe je er voor staat zodat je de foutjes die je daar maakt niet op het echte examen maakt. Ik schrijf ook thuis alle puntjes op die mijn instructeur zei dat ik die fout deed en dan neem ik die thuis daarna in gedachte nog even door en dan een week daarop maak ik die foutjes niet meer
Succes met het echte examen!
De vorige les had je toch heel goed gereden? Dat betekent dat je het toch in je hebt zitten. Zo'n lesje waar alles minder gaat heeft iedereen wel (zoals ik vlak voor mijn examenquote:Op vrijdag 16 april 2010 16:26 schreef Purdey het volgende:
Zo,terug van rijles/proefexamen.In een woord: BLUH!
Hij vroeg zelf hoe ik het vond gaan,en zei dat ik het wel aardig vond gaan.Toen hij met een lijstje kwam met punten,en ik dat zag dacht 'Oké,je gaat eraan..' Pff,zit er even behoorlijk doorheen
Okay, das best een grote bak jaquote:Op vrijdag 16 april 2010 13:50 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Een Chrysler Voyager (zoiets dacht ik, voor 7 personen).
Vervelend, he, moeders met hun goed bedoelde adviezen! Mijn moeder presteerde het om de simpelste regels uit te leggen toen ik reed 'Die auto heeft voorrang op de rotonde!!!!'
Eigenlijk heb ik er helemaal geen problemen mee dat deze auto op benzine rijdt. Ik weet echt niet waar iedereen zich druk om maakt als ze van diesel naar benzine gaan
Ik mag vanavond helemaal in mijn eentje rijden voor het eerst
Ik wil niet de party pooper uithangen hoor, maar van mij mogen ze je rijbewijs gelijk weer afnemenquote:Op zaterdag 17 april 2010 01:38 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
gelijk mn moeder bellen omdat ik zo lang wegbleef ghehe, laat ik nou niet mogen telefoneren tijdens het rijden![]()
Ja,de vorige les ging lekkerquote:Op vrijdag 16 april 2010 20:22 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
De vorige les had je toch heel goed gereden? Dat betekent dat je het toch in je hebt zitten. Zo'n lesje waar alles minder gaat heeft iedereen wel (zoals ik vlak voor mijn examen).
Ik denk dat je het rijden wel aankan. In 74 lessen heb je veel meer verkeerssituaties meegemaakt dan iemand met bijv. 30 lessen. Dat werkt in jouw voordeel laterIk ben benieuwd wanneer je een afrijdatum hebt. Over 10 dagen heb je toch je TTT? Spannend
Ennn ik ga rond 11 uur autorijden in mijn eentje, in het donker. Ik vind het eigenlijk best wel eng nu ik eraan denk. Ik heb maar 1 rijles gehad in het pikkedonker en toen zag ik geen flikker. Nu maar hopen dat het goedkomt. Hopelijk gaan de mensen op mij anticiperen
Ik heb daar slechte ervaringen mee.quote:Op donderdag 15 april 2010 12:04 schreef Jac0bus het volgende:
Iemand ervaring met examen doen om 8 uur 's ochtends? Ik heb dan het vermoeden dat het superdruk is wat het extra lastig maakt. Vooral op de snelweg is dat lastig.
Kun je dan wel in een binnenspiegel kijken bij zo'n Ford Transit? Ik zou daar op dit moment niet in durven rijden.quote:Op zaterdag 17 april 2010 01:38 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Okay, das best een grote bak jaben benieuwd wanneer ik in onze Ford Transit mag rijden xD
Gaat nu wel okay:) mocht gister avond de auto ff lenen om iets op te halendaarna een vriend opgehaald en beetje rond gereden enzo, was wel chill
gelijk mn moeder bellen omdat ik zo lang wegbleef ghehe, laat ik nou niet mogen telefoneren tijdens het rijden
![]()
Benzine is niet echt ''moeilijk'' maar bij mijn lesauto kon ik gewoon al wegrijden door enkel de koppeling op te laten zonder het gas in te trappen, dus die gewoonte moet ik ff snel afleren, werkt niet bij de benzine
Ach, het is niet zo erg als je op de linkerrijstrook gaat rijden. Zolang je maar die bocht goed volgt en daarna zou je eventueel weer naar rechts kunnen gaan. Waarschijnlijk rijd je volgende week weer een stuk beter dankzij deze lesquote:Op zaterdag 17 april 2010 10:11 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja,de vorige les ging lekkerWas stikzenuwachtig gister en het begon al niet echt lekker.Normaal staat de radio aan,en praat instructeur de oren van m'n hoofd.Nu ging de radio uit,en zei hij niks meer
Om de rust te bewaren,maar ik werd er juist strontzenuwachtig van.Ik reed de parkeerplaats af bij het CBR.Allemaal weggetjes met parkeervakken.Ik reed rechtdoor,richting een ander parkeervak (Die allemaal leeg waren) en ik dacht dat dat wel kon.Bam,gelijk een ingreep 'Het is niet de bedoeling dat je dwars door die parkeervakken gaat rijden.' Natuurlijk stom achteraf,maar op dat moment voelde het niet zo
![]()
De rit ging best oké.Een keer op de linkerrijstrook terrecht gekomen (2 vakken voor linksaf,moet ik altijd de rechter nemen) en twee keer m'n richting vergeten.Verder de voorrangsregels goed toegepast.En met keren had ik meer moeten kijken.Inmiddels baal ik íets minder,omdat ik nu wel weet wat ik van de week moet doen,waar ik op moet letten,en wat er verwacht wordt.Heb een lijstje gemaakt met de hoofdpuntjes,en die ga ik tot in de treure doornemen.Het moet gewoon goed gaan van de week!
Hoe ging jou ritje in de donker alleen?
Mooie tijden! Zeker voor je officiële examenquote:Op zaterdag 17 april 2010 13:15 schreef jacobras het volgende:
Zojuist datums doorgekregen
Woensdag 19 mei 2010 om 08:55 - tussentijdse toets auto
Vrijdag 4 juni 2010 om 10:45 - praktijkexamen auto
Ik probeer ook altijd te voorkomen dat lesauto's voor mij rijden. Dat schiet ten eerste niet op, ten tweede is het gevaarlijk omdat ze soms vreemde onverwachtse dingen doen en ten derde rijd ik altijd wat te hard en die lesauto's rijden veel te braaf.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:38 schreef Jac0bus het volgende:
toen mijn instructeur en ik terugdachten bleek dat de auto die op de snelweg reed met opzet even gas bijgaf omdat hij ws. geen zin had in een lesauto voor zich. In no-time was mijn plek dus weg en moest ik op de vluchtstrook door.
Mee joh, dit is een van de simpelste dingen die er is. Invoegen op de snelweg is gewoon assertief zijn en goed snelheid maken op de oprit van de snelweg en dan stelt het echt niks voor. Is het simpelste wat er is. Rijden in een stad met fietsers is echt lastiger.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:04 schreef twiFight het volgende:
Ik denk dat die situaties na 5 jaar je rijbewijs nog lastig zijn. Probeer het wat meer te oefenen denk ik. Dan krijg je wat mee zelfvertrouwen om "je moment te pakken" en dan rij je ook beter.
Dat klinkt helaas makkelijker gezegd dan gedaan. Maar in zo'n drukte moet ik ook afrijden(8 uur 's ochtends) en dan wil lik niet op zoiets falen terwijl ik voor de rest prima kan autorijden.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:45 schreef SinofEnvy het volgende:
Beter de auto's in de gaten houden die op de meest rechterstrook rijden op het moment dat jij gaat invoegen. Je kan door middel van je spiegels zien hoe snel ze op je afkomen, en als ze sneller op je afkomen dan jij kan invoegen (of iig, dat jij er netjes voor kan), dan moet je bijremmen en erachter gaan.
Dat had ik ook tijdens de lessen, altijd gezeik. Echt altijd, zelfs 5 minuten voordat ik examen ging doen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:39 schreef Jac0bus het volgende:
Het klinkt inderdaad makkelijk: snelheid maken en als er een gaatje is ertussen. Maar toch lukt het me vrijwel nooit zonder een aanmerking te krijgen van de instructeur, en dan niet om te zeiken maar inderdaad een aanmerking waar hij een punt heeft.
Nee, een proefexamen is bedacht om geld te verdienen aan onwetende leerlingen. Het CBR krijgt een hapje en de rijschool de rest. Snel verdiend en het gaat nergens over. Dik betalen om een vrijstelling te krijgen voor je speciale verrichtingen? Echt iedereen doet er verstandig aan die TTT te laten schieten. Koop voor dat geld maar lekker een paar biertjes of een reserveband voor je auto als je je rijbewijs hebt gehaald. Tot een paar jaar geleden waren er geen TTTjes en deed je gewoon in 1 keer examen (wat nu nog steeds kan).quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:33 schreef Jac0bus het volgende:
Daar is het toch een proefexamen voor? Om te kijken hoe je er voor staat zodat je de foutjes die je daar maakt niet op het echte examen maakt.
Die comment over het proefexamen die ik maakte was niet tegen iemand die de TTT maakte maar een "eigen" proefexamen deed met zijn/haar instructeur. En over het CBR heb je helemaal gelijk. Janken over geldtekort maar ondertussen wel graaien in de grote pot met geld en dat laten ophoesten door arme pubers en studenten.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:41 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dat had ik ook tijdens de lessen, altijd gezeik. Echt altijd, zelfs 5 minuten voordat ik examen ging doen.
Maar met het examen ga je niet de snelweg op hoor, waarschijnlijk een 80 km weg en dan valt het mee. En als het heel druk is rijden ze ook niet snel mocht je wel de snelweg op en af moeten.
[..]
Nee, een proefexamen is bedacht om geld te verdienen aan onwetende leerlingen. Het CBR krijgt een hapje en de rijschool de rest. Snel verdiend en het gaat nergens over. Dik betalen om een vrijstelling te krijgen voor je speciale verrichtingen? Echt iedereen doet er verstandig aan die TTT te laten schieten. Koop voor dat geld maar lekker een paar biertjes of een reserveband voor je auto als je je rijbewijs hebt gehaald. Tot een paar jaar geleden waren er geen TTTjes en deed je gewoon in 1 keer examen (wat nu nog steeds kan).
Smerige praktijk vind ik het, geldklopperij. Je rij-instructeur geeft je toch al 1 of 2 uur per week commentaar? Neem van mij maar aan dat het CBR er niets aan toe te voegen heeft.
Ik heb geen TTT genomen en ben in 1 keer geslaagd voor zowel mijn theorie als mijn praktijk. Niks moeilijks aan. En als je denkt dat een TTT beter is omdat je zenuwachtig bent? Niets van waar, op het echte examen ben je toch weer zenuwachtig. En het rijden bij een examen is gelijk aan rijden bij je rijles , je hebt alleen geen gezeur aan je kop.
En dat is betaald van iedereen zijn TTT geldquote:RIJSWIJK - Naast zijn vorstelijke salaris van 448.000 euro geniet de CBR-directeur nog volop andere privileges. Zo ontving hij het afgelopen jaar bijna een halve ton aan vergoedingen voor diners buiten de deur en hotelovernachtingen. Dat blijkt uit het declaratie-overzicht van de CBR-directeuren.
Ja ondanks dat bericht is er geloof ik een geldtekort bij CBR. De examinatoren gaan er niet op vooruit, of misschien zelfs op achteruit. En de directeuren blijven graaien in het spaarvarkentje. Dat is nou het wrange ervan.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:17 schreef willempjewever het volgende:
Top dat er rijscholen zijn die geen TTT doen of zelf een proefexamen aanbieden. Dat had ik over het hoofd gezien, Jac0bus.
Mijn rijleraar wilde dat niet doen, kon me nooit duidelijk maken waarom niet. Hij wilde ook nooit vertellen of ik een goede kans maakte op het examen. Achteraf zei hij dat hij al dacht dat ik het dik zou halen, maar vooraf wilde hij niks zeggen. Vond en vind ik nog altijd gewoon triest.
En het CBR met geldtekort?
[..]
En dat is betaald van iedereen zijn TTT geld
En wat te denken van het brommerexamen wat er opeens bedacht is? Precies zo'n geldkoe als de TTT. En de TTT kost evenveel als het examen dit jaar, vorig jaar was het iets goedkoper.
direct gevolg van luie ambtenaren, graaiend bestuur en een monopolie op de markt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:55 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ja ondanks dat bericht is er geloof ik een geldtekort bij CBR. De examinatoren gaan er niet op vooruit, of misschien zelfs op achteruit. En de directeuren blijven graaien in het spaarvarkentje. Dat is nou het wrange ervan.
Dat ligt dan denk ik aan je locatie, mijn instructeurs hadden nog nooit een examen meegemaakt zonder snelweg. Ik heb ook 3x snelweg gereden(2x examen, 1x TTT)quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:41 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dat had ik ook tijdens de lessen, altijd gezeik. Echt altijd, zelfs 5 minuten voordat ik examen ging doen.
Maar met het examen ga je niet de snelweg op hoor, waarschijnlijk een 80 km weg en dan valt het mee. En als het heel druk is rijden ze ook niet snel mocht je wel de snelweg op en af moeten.
[..]
Ik heb een TTT gedaan, en ben er erg blij mee. Ik ben snel gespannen, door de TTT was mijn examen een stuk meer ontspannen dan anders. Ik denk dat je niet moet generaliseren. Ieder doet waarvan hij denkt dat het goed is.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:41 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dat had ik ook tijdens de lessen, altijd gezeik. Echt altijd, zelfs 5 minuten voordat ik examen ging doen.
Maar met het examen ga je niet de snelweg op hoor, waarschijnlijk een 80 km weg en dan valt het mee. En als het heel druk is rijden ze ook niet snel mocht je wel de snelweg op en af moeten.
[..]
Nee, een proefexamen is bedacht om geld te verdienen aan onwetende leerlingen. Het CBR krijgt een hapje en de rijschool de rest. Snel verdiend en het gaat nergens over. Dik betalen om een vrijstelling te krijgen voor je speciale verrichtingen? Echt iedereen doet er verstandig aan die TTT te laten schieten. Koop voor dat geld maar lekker een paar biertjes of een reserveband voor je auto als je je rijbewijs hebt gehaald. Tot een paar jaar geleden waren er geen TTTjes en deed je gewoon in 1 keer examen (wat nu nog steeds kan).
Smerige praktijk vind ik het, geldklopperij. Je rij-instructeur geeft je toch al 1 of 2 uur per week commentaar? Neem van mij maar aan dat het CBR er niets aan toe te voegen heeft.
Ik heb geen TTT genomen en ben in 1 keer geslaagd voor zowel mijn theorie als mijn praktijk. Niks moeilijks aan. En als je denkt dat een TTT beter is omdat je zenuwachtig bent? Niets van waar, op het echte examen ben je toch weer zenuwachtig. En het rijden bij een examen is gelijk aan rijden bij je rijles , je hebt alleen geen gezeur aan je kop.
Sorry, zie nu pas dat mn post verwarrend was, heb helemaal niet getelefoneerd tijdens t rijden, ik bedoelde dat mn ma pech had dat ik niet kan/mag opnemen tijdens het autorijden. Tuurlijk ben je gewoon een idioot als je gaat bellen tijdens t rijden of drinken enzo.quote:Op zaterdag 17 april 2010 01:54 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik wil niet de party pooper uithangen hoor, maar van mij mogen ze je rijbewijs gelijk weer afnemenMisschien is het stoer om met "je mattie" naast je te telefoneren tijdens het rijden, maar voor de rest van de wereld is het gewoon levensgevaarlijk. Nog gevaarlijker dan alcohol. Of vind je dat ook wel kunnen? Ook als een dronken/telefonerend persoon jou aanrijdt?
De hele reden dat autorijden zo moeilijk is en je zo teringveel lessen nodig hebt in nederland is om je voor idioten op de weg, zoals bellende mensen, te beschermen.
Ik heb geen idee, nog niet mee geredenquote:Kun je dan wel in een binnenspiegel kijken bij zo'n Ford Transit? Ik zou daar op dit moment niet in durven rijden.
Bij mijn lesauto reed ik ook altijd weg op de koppeling, maar nu voel je dat je voor geen meter vooruit komt als je geen gas bijgeeft. Ik denk dat ik het wel snel onder de knie krijg. Op dit moment heb ik mijn ouders auto nog niet echt goed onder controle (opschakelen en terugschakelen gaat soms wat stoterig).
Kan iemand me even het voordeel van een TTT uitleggen als je toch al goed kan parkeren? Ik snap het punt van vrijstelling krijgen voor iets wat je toch al kunt nietquote:Op zondag 18 april 2010 16:11 schreef Purdey het volgende:
Ik was ook geen voorstander van een TTT.Ik vond het zonde van m'n geld,het is toch 120,-
Mijn instructeur was er ook nooit over begonnen,tot twee weken geleden.Hij vind dat hij mij niks meer geleerd krijgt (Ik ben afschuwelijk eigenwijs) en denkt dat het beter is dat een examinator zegt wat mijn zwakke punten zijn.Aangezien parkeren/keren heel goed gaat,krijg ik daar waarschijnlijk een vrijstelling voor,en daar ben ik wel blij mee.Ook neemt het indd een stukje spanning van het echte examen weg.
Veel succes dinsdag! Het is niet erg dat je al 37 lessen hebt gehad voor je TTT (ik had er 31quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:03 schreef Linus. het volgende:
Ik heb dinsdag mijn ttt![]()
Na 37 lessen te hebben gehadMaarja, opzich gaat het nu allemaal wel heel goed. Behalve invoegen op de snelweg .. Daar heb ik echt nog moeite mee. Ik weet nooit wanneer ik in mijn spiegels kan zien of ik er wel voor kan of wanneer de afstand toch net iets te klein is..
Maarja mijn ttt gaat wel goed komen. Daar maak ik me echt geen enkele zorgen over :p
Haha, ik ben ook redenen aan het verzinnen om maar te kunnen rijden. Sinds ik mijn rijbewijs heb, heb ik elke dag gereden. Het vooruit/achteruit parkeren gaat steeds beterquote:Op zondag 18 april 2010 15:12 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, nog niet mee geredenmaar parkeren lijkt mij vervelender met zo'n busje en de Suzuki Alto heb ik nu wel redelijk onder de knie
went allemaal best snel.
Ben nu constant bezig om allemaal redenen te bedenken om te auto telkens te lenen
Het neemt wat spanning weg voor je echte examen. Tijdens je TTT leer je al hoe het echte examen eruit zal zien. Ik denk dat ik dankzij mijn TTT geen theorievragen kreeg, geen situaties moest uitleggen en geen vragen kreeg over de auto. Ik heb echt een hekel aan situatiebevragingenquote:Op zondag 18 april 2010 16:25 schreef AffenStrudel het volgende:
[..]
Kan iemand me even het voordeel van een TTT uitleggen als je toch al goed kan parkeren? Ik snap het punt van vrijstelling krijgen voor iets wat je toch al kunt niet.
Inderdaad, het lijkt mij juist alleen maar averechts werken. Bijzondere verrichtingen gaan mij ook wel goed af, dus wat mij betreft doen we niks anders op mijn examenquote:Op zondag 18 april 2010 16:25 schreef AffenStrudel het volgende:
[..]
Kan iemand me even het voordeel van een TTT uitleggen als je toch al goed kan parkeren? Ik snap het punt van vrijstelling krijgen voor iets wat je toch al kunt niet.
Precies! Parkeren enzo, dan haal ik hem ook eindelijk!quote:Op zondag 18 april 2010 17:16 schreef twiFight het volgende:
[..]
Inderdaad, het lijkt mij juist alleen maar averechts werken. Bijzondere verrichtingen gaan mij ook wel goed af, dus wat mij betreft doen we niks anders op mijn examenminder kans op vervelende andere zaken.
Is me ook twee keer gebeurd.Een keer vond ik dat ik niet meer kon remmen voor oranje (Puur geen zin in eigenlijk,stond al heul lang voor dat stoplicht) en toen ik dus over de lijn reed,stond hij al op rood.En één keer ssloeg de motor af,en toen ik die weer aan de praat kreeg stond het licht nét op rood,toch doorgeredenquote:Op zondag 18 april 2010 18:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Precies! Parkeren enzo, dan haal ik hem ook eindelijk!![]()
Wat ik me trouwens afvraag hezijn jullie al wel eens door rood gereden tijdens lessen? Ik heb de teller nu al op twee keer! Een keer kon ik niet meer remmen omdat er een klapviool achter me zat te drukken, dus die zou ik in m'n achterbank hebben als ik zou stoppen en een andere keer gewoon snelheid/timing stoplicht verkeerd ingeschat. Ik let nu wel beter op in de buurt van stoplichten want dit moet geen gewoonte worden.
Nee nog niet, hoewel het bij mij wel een paar keer spannend was. Vooral de momenten dat je op een 80-km weg rijdt en het verkeerslicht van groen naar geel verspringt op een net-niet/net-wel moment zijn vervelend. De ene keer beslis ik om door te rijden en haal ik het net, een andere keer als er niet iemand dicht achter me zit en ik het net niet denk te halen wil ik nog wel eens goed door remmen. Maar gister onderschatte ik mijn remweg toch enigzins, ik kwam maar net bij de streep tot stilstand.quote:Wat ik me trouwens afvraag hezijn jullie al wel eens door rood gereden tijdens lessen? Ik heb de teller nu al op twee keer! Een keer kon ik niet meer remmen omdat er een klapviool achter me zat te drukken, dus die zou ik in m'n achterbank hebben als ik zou stoppen en een andere keer gewoon snelheid/timing stoplicht verkeerd ingeschat. Ik let nu wel beter op in de buurt van stoplichten want dit moet geen gewoonte worden.
Ik zal het misschien wel doen, omdat hij een toffe vent is en hij me gewoon goed lesgeeft. Maar of het er van komt hangt ff af van of ik hem nog zie na mijn examen. Ik les in een andere stad dan waar ik woon namelijk. En als mijn lessen op zijn heb ik ook niet veel reden meer om daar nog heen te gaan.quote:Op zondag 18 april 2010 18:53 schreef Silverstone het volgende:
Hebben jullie je instructeur/instructrice trouwens iets gegeven toen je geslaagd was, of ben je van plan dat te doen? Ik zit te denken of ik hem nog iets moet geven.
heb m al genoeg geld gegevenquote:Op zondag 18 april 2010 18:53 schreef Silverstone het volgende:
Hebben jullie je instructeur/instructrice trouwens iets gegeven toen je geslaagd was, of ben je van plan dat te doen? Ik zit te denken of ik hem nog iets moet geven.
Het is niet eens in me opgekomen.quote:Op zondag 18 april 2010 18:53 schreef Silverstone het volgende:
Hebben jullie je instructeur/instructrice trouwens iets gegeven toen je geslaagd was, of ben je van plan dat te doen? Ik zit te denken of ik hem nog iets moet geven.
Ik zat er toevallig gister aan te denken of ik hem iets moet geven.Aan de ene kant niet,dit is zijn werk.Mensen op kantoor krijgen ook niet af en toe een doos chocolade/bloemetje/wijntje omdat ze hun werk doen.Aan de andere kant is het wel leuk natuurlijk,we hebben sowieso afgesproken nog een keer iets te gaan drinken samen,dus misschien is dat een leuk cadeauquote:Op zondag 18 april 2010 18:53 schreef Silverstone het volgende:
Hebben jullie je instructeur/instructrice trouwens iets gegeven toen je geslaagd was, of ben je van plan dat te doen? Ik zit te denken of ik hem nog iets moet geven.
Heb laatst voor het eerst in een Ford Transit 9 persoonsbusje gereden. Dat viel ook niet mee. Geen achteruitkjikspiegel en ik kreeg hem bijna niet in zijn 3 elke keer omdat de versnellingspook heel groot en lang was.quote:Op maandag 19 april 2010 08:42 schreef singlemetkids het volgende:
Andere beginners met aanhanger ervaring ?
Nope, maar soms wilde ik wel door rood rijden en toen ging mijn instructeur heel hard remmen.quote:Op zondag 18 april 2010 18:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag hezijn jullie al wel eens door rood gereden tijdens lessen?
Nee, ik had niet zo'n geweldig contact met mijn instructeur, anders had ik het wel gedaan!quote:Op zondag 18 april 2010 18:53 schreef Silverstone het volgende:
Hebben jullie je instructeur/instructrice trouwens iets gegeven toen je geslaagd was, of ben je van plan dat te doen? Ik zit te denken of ik hem nog iets moet geven.
Oh, dat is heel goed mogelijk!quote:Op zondag 18 april 2010 18:15 schreef Purdey het volgende:
Is het trouwens mogelijk,denken jullie om nu 26 april m'n TTT te doen,en begin juni examen? Oftewel 1.Hoeveel lessen zaten er tussen jullie TTT en examen om alles door te nemen? En 2.Hoeveel tijd zat er tussen?
Wij hebben er zo eentje, (niet die kleur danquote:Op maandag 19 april 2010 10:14 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Heb laatst voor het eerst in een Ford Transit 9 persoonsbusje gereden. Dat viel ook niet mee. Geen achteruitkjikspiegel en ik kreeg hem bijna niet in zijn 3 elke keer omdat de versnellingspook heel groot en lang was.
Maar zonder krassen ermee gereden. Woensdag ga ik voor het eerst met een karretje rijden, maar zolang je niet achteruit gaat is dat volgens mij wel te doen
Heh, nu rond m'n 7e les, en dat kan je ook wel merken aan mij hoor.quote:Op maandag 19 april 2010 11:51 schreef MelR het volgende:
pff! net terug van de laatste les voor het examen (donderdag 13.05...) maar het ging niet echt goed!!...vooruitkijken niet, bijna door rood rijden, overal te hard rijden...onzeker zijn...volgens mn instructeur omdat ik te druk bezig was met het autorijden, ik deed het te bewust dan moest ik bijvoorbeeld fileparkeren en ging het goed maar dan twijfelde ik (doe ik het wel goed?) en daardoor verpestte ik het weer.....nog meer mensen hier problemen mee?..hij zegt ook dat ik er de komende dagen niet meer aan moet denken..dus na vandaag kijk ik niet meer op dit forum tot na mn examen, en ik hoop dat ik dan een superblij bericht kan plaatsenwant ik KAN het WEL!!!.
Makkelijk! Ik had 30 mei m'n TTT en vandaag examen. Heb maar 2 lessen in de tussentijd gehadquote:Op zondag 18 april 2010 18:15 schreef Purdey het volgende:
[..]
Is me ook twee keer gebeurd.Een keer vond ik dat ik niet meer kon remmen voor oranje (Puur geen zin in eigenlijk,stond al heul lang voor dat stoplicht) en toen ik dus over de lijn reed,stond hij al op rood.En één keer ssloeg de motor af,en toen ik die weer aan de praat kreeg stond het licht nét op rood,toch doorgereden![]()
Is het trouwens mogelijk,denken jullie om nu 26 april m'n TTT te doen,en begin juni examen? Oftewel 1.Hoeveel lessen zaten er tussen jullie TTT en examen om alles door te nemen? En 2.Hoeveel tijd zat er tussen?
Gefeliciteerd!!!quote:Op maandag 19 april 2010 13:21 schreef Spelvout het volgende:
Vanmorgen om 8 uur examen gehad. En geslaagd!(eerste keer uiteraard
)
Heb denk ik intotaal zo'n 30 lessen gehad van 1.5uur
[..]
Makkelijk! Ik had 30 mei m'n TTT en vandaag examen. Heb maar 2 lessen in de tussentijd gehad
Gefeliciteerd! Mazzelpik,weinig lesjes en in een keer geslaagdquote:Op maandag 19 april 2010 13:21 schreef Spelvout het volgende:
Vanmorgen om 8 uur examen gehad. En geslaagd!(eerste keer uiteraard
)
Heb denk ik intotaal zo'n 30 lessen gehad van 1.5uur
[..]
Makkelijk! Ik had 30 mei m'n TTT en vandaag examen. Heb maar 2 lessen in de tussentijd gehad
Dank!quote:Op maandag 19 april 2010 16:13 schreef Purdey het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Mazzelpik,weinig lesjes en in een keer geslaagd
Je had trouwens 30 maart je TTT neem ik aan? (30 mei moet nog komen,lijkt me wat omslachtig,eerst slagen voor je examen en dan je TTT doen)
Ik mag morgen om 14:00 weer de weg op met mijn geliefde golfEn dan ga ik even bespreken of ik na mn TTT in up-tempo mn examen kan doen
Ga in elk geval nog even de puntjes doornemen wat er beter moet,en dan ga ik ervoor! (Ik ben zo positief,ik ga zo nog over hete kolen heen lopen
)
Hoeveel lesuren heb je al gehad?quote:Op maandag 19 april 2010 11:51 schreef MelR het volgende:
pff! net terug van de laatste les voor het examen (donderdag 13.05...) maar het ging niet echt goed!!...vooruitkijken niet, bijna door rood rijden, overal te hard rijden...onzeker zijn...volgens mn instructeur omdat ik te druk bezig was met het autorijden, ik deed het te bewust dan moest ik bijvoorbeeld fileparkeren en ging het goed maar dan twijfelde ik (doe ik het wel goed?) en daardoor verpestte ik het weer.....nog meer mensen hier problemen mee?..hij zegt ook dat ik er de komende dagen niet meer aan moet denken..dus na vandaag kijk ik niet meer op dit forum tot na mn examen, en ik hoop dat ik dan een superblij bericht kan plaatsenwant ik KAN het WEL!!!.
Dankjewel!quote:Op maandag 19 april 2010 16:19 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Dank!
Ja 30 maart bedoel ik inderdaad, stom van me
Succes met je TTT volgende week ook!
Succes!quote:Op dinsdag 20 april 2010 08:34 schreef Balenciaga. het volgende:
Ik word zo opgehaald voor mijn ttt![]()
Ben best zenuwachtig..
Succes!!quote:Op dinsdag 20 april 2010 08:34 schreef Balenciaga. het volgende:
Ik word zo opgehaald voor mijn ttt![]()
Ben best zenuwachtig..
13 gevaarherkenning. Erg mildquote:Op dinsdag 20 april 2010 11:03 schreef onderjas het volgende:
Hoeveel fouten mag je nou hebben bij het theorie examen tegenwoordig? Ik dacht 5 voor de gewone vragen en de helft van de gevaar herkenning.
Zouden ze die gevaarherkenning zelf niet zo boeiend vinden dat je er zoveel fout mag hebben.In vergelijking,van de 40 mag je er maximaal 5 fout hebben.Maar van 25 vragen mag je er 13 fout hebbenquote:
Gevaren herkenning komt toch ook veel meer terug in de praktijk. En het is net nieuw en dan zijn ze nog wel soepel.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:10 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zouden ze die gevaarherkenning zelf niet zo boeiend vinden dat je er zoveel fout mag hebben.In vergelijking,van de 40 mag je er maximaal 5 fout hebben.Maar van 25 vragen mag je er 13 fout hebben
Vooral lekker je eigen ding doen. Er zitten daar van die Sjonnies die daar voor de achtste keer komen en het weer niet halen en zo'n heel groepje gaan vormen omdat het in hetzelfde bootje zittenquote:Op dinsdag 20 april 2010 12:44 schreef onderjas het volgende:
Ik moet dus donderdag op voor mijn theorie examen. Heb best veel geoefend en met een beetje geluk haal ik het ook (eerste keer). Iemand goeie tips, kut vragen die je niet verwachtte of vragen die heel veel mensen fout hadden.
Je gaat sowieso vragen krijgen die je niet verwacht.Ik had verwacht dat ik vragen zou krijgen als 'Hoe hard mag je hier?' en 'Wat is hier de juiste volgorde van voor laten gaan?' Ik had me scheel zitten leren op de voorrangs-situaties,één vraag over gehad..Vooral de verkeersinzicht is gemeen.Ik kreeg de vraag 'De gedragscode voor motorrijders in de file is geschreven voor? A.Motorrijders B.Automobilisten C.voor beide en de andere vraag 'Neemt je brandstofverbruik toe als je met alle ramen open rijd?' Als je er logisch over nadenkt zijn de antwoorden heel logisch,maar op zo'n moment kan je een soort black-out gevoel krijgen.Als je gewoon goed leert,kan er niks misgaan! Succesquote:Op dinsdag 20 april 2010 12:44 schreef onderjas het volgende:
Ik moet dus donderdag op voor mijn theorie examen. Heb best veel geoefend en met een beetje geluk haal ik het ook (eerste keer). Iemand goeie tips, kut vragen die je niet verwachtte of vragen die heel veel mensen fout hadden.
Ik had een vraag: neemt je brandstofgebruik toe als je een skibox (of hoe heet zo'n ding) op je auto hebt?quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:05 schreef Purdey het volgende:
[..]
Je gaat sowieso vragen krijgen die je niet verwacht.Ik had verwacht dat ik vragen zou krijgen als 'Hoe hard mag je hier?' en 'Wat is hier de juiste volgorde van voor laten gaan?' Ik had me scheel zitten leren op de voorrangs-situaties,één vraag over gehad..Vooral de verkeersinzicht is gemeen.Ik kreeg de vraag 'De gedragscode voor motorrijders in de file is geschreven voor? A.Motorrijders B.Automobilisten C.voor beide en de andere vraag 'Neemt je brandstofverbruik toe als je met alle ramen open rijd?' Als je er logisch over nadenkt zijn de antwoorden heel logisch,maar op zo'n moment kan je een soort black-out gevoel krijgen.Als je gewoon goed leert,kan er niks misgaan! Succes
Die eerste vraag kende ik nog niet. Denk dat ze voor motorrijders zijn, anders zouden ze niet zeggen 'gedragscode voor motorrijders'.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:05 schreef Purdey het volgende:
[..]
Je gaat sowieso vragen krijgen die je niet verwacht.Ik had verwacht dat ik vragen zou krijgen als 'Hoe hard mag je hier?' en 'Wat is hier de juiste volgorde van voor laten gaan?' Ik had me scheel zitten leren op de voorrangs-situaties,één vraag over gehad..Vooral de verkeersinzicht is gemeen.Ik kreeg de vraag 'De gedragscode voor motorrijders in de file is geschreven voor? A.Motorrijders B.Automobilisten C.voor beide en de andere vraag 'Neemt je brandstofverbruik toe als je met alle ramen open rijd?' Als je er logisch over nadenkt zijn de antwoorden heel logisch,maar op zo'n moment kan je een soort black-out gevoel krijgen.Als je gewoon goed leert,kan er niks misgaan! Succes
Die heb ik net geleerd voor mijn motortheoriequote:Op dinsdag 20 april 2010 13:09 schreef onderjas het volgende:
[..]
Die eerste vraag kende ik nog niet. Denk dat ze voor motorrijders zijn, anders zouden ze niet zeggen 'gedragscode voor motorrijders'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |