abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80345976
ja ik moest inderdaad het nummerbord oplezen. Kan het nog steeds niet beseffen dat ik hem op zak heb, nu zal ik wel moeten wennen aan een benzine auto, maar goed.
pi_80347513
Valt best mee hoor. Ik les(te) ook in een Diesel, en mijn eigen auto is een benzine... Ik merkte nauwelijks verschil. Dat heb je zo onder de knie.
pi_80348511
Ik heb nog nooit gereden in de regen is dat heel anders aangezien je minder in je buitenspiegels ziet?
  donderdag 15 april 2010 @ 16:43:37 #204
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_80349315
quote:
Op donderdag 15 april 2010 16:22 schreef Fanstrat het volgende:
Ik heb nog nooit gereden in de regen is dat heel anders aangezien je minder in je buitenspiegels ziet?
Enigzins wel. Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe hard het regent etc, maar als het flink doordrupt dan kun je het idd minder goed zien omdat je zijraampjes kleddernat zijn.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_80349574
quote:
Op donderdag 15 april 2010 16:43 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Enigzins wel. Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe hard het regent etc, maar als het flink doordrupt dan kun je het idd minder goed zien omdat je zijraampjes kleddernat zijn.
ja en aqua planing! best eng in het begin!...ik heb dus a.k donderdag mn examen...om 13.05...wel een kuttijd! maar ja heb zaterdag om 9uur en maandag om 9uur nog een lessen
klote voor je House_is_a_feeling! was die situatie met die fietser het enige punt waarop je zakte?...dan vind ik t echt overdreven!!..

gefeliciteerd geslaagden!
  donderdag 15 april 2010 @ 17:33:33 #206
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80351092
Net terug van weer 2 uur rijles, 4 uur gehad vandaag . Volgende keer op snelweg rijden, en hij zal de tussentijdse toets aanvragen
pi_80352311
Ik vind op de snelweg rijden het makkelijkste wat er is. Je hoeft helemaal niet te schakelen en het enige wat je moet doen is voldoende afstand op je voorganger houden. Ik moest van mijn instructeur de 1e rijles al gelijk 120 rijden
  donderdag 15 april 2010 @ 18:32:43 #208
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80353163
quote:
Ik moest van mijn instructeur de 1e rijles al gelijk 120 rijden
Ik reed tijdens de eerste rijles ook zo'n 100-105, maar dat was op een 80 km/h weg . Snelweg rijden heb ik zin in, eindelijk eens wat meer tempo (trek nu lekker snel op, en dan kun je stoppen als je bij de 80 bent ).

Teller staat trouwens op 13,5 uur

[ Bericht 5% gewijzigd door jacobras op 15-04-2010 23:11:13 ]
  donderdag 15 april 2010 @ 18:56:34 #209
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_80353947
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:11 schreef Fanstrat het volgende:
Ik vind op de snelweg rijden het makkelijkste wat er is. Je hoeft helemaal niet te schakelen en het enige wat je moet doen is voldoende afstand op je voorganger houden. Ik moest van mijn instructeur de 1e rijles al gelijk 120 rijden
Mwah, dat makkelijke kan vies tegenvallen. Hoewel ik dan ook tijdens de les regelmatig bij knooppunt Kerensheide kom en daar constant op invoegend, uitvoegend verkeer en weet ik allemaal niet moet letten. Het leukste zijn de punten waar zowel verkeer doet invoegen én uitvoegen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_80358401
quote:
Op donderdag 15 april 2010 16:50 schreef MelR het volgende:

[..]

ja en aqua planing! best eng in het begin!...ik heb dus a.k donderdag mn examen...om 13.05...wel een kuttijd! maar ja heb zaterdag om 9uur en maandag om 9uur nog een lessen
klote voor je House_is_a_feeling! was die situatie met die fietser het enige punt waarop je zakte?...dan vind ik t echt overdreven!!..

Dat had ik tijdens mijn allereerste les. Keiharde regen en overal diepe plassen. Als ik m'n stuur niet goed vasthield dan voelde je de wielen onder je vandaan alle kanten op glijden (slechte omschrijving, maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel ).
Succes met je examen
pi_80360558
Snelwegen zijn niet moeilijk, maar je krijgt vast wat lastige opritjes naar de snelweg voor je kiezen en als je in de randstad woont en het is druk moet je een gaatje pakken als het er is en dat is best pittig als je rijles hebt.

Maar als je eenmaal op de snelweg zit is het gewoon rijden en alleen opletten dat je niet klem komt te zitten achter een vrachtwagen (vooral als het druk is kom je daar weer lastig achter vandaan).
  donderdag 15 april 2010 @ 22:31:03 #212
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_80364598
Ik kom nooit op de snelweg met rijles eigenlijk. Het is ook echt 20 minuten rijden naar de snelweg toe. 2 x ooit gedaan en daarna niet meer
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:55:37 #213
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80374138
Het rijden op een snelweg zelf is ook niet echt moeilijk indd.Vond het in het begin wel doodeng om ineens 120 te gaan rijden.Het is ook meer het invoegen,inhalen,afritten,borden in de gaten houden wat de moeilijkheid is.

@Jacobras: Herkenbaar dat je tijdens je eerste rijles zo hard reed.Ik deed dat ook.Ook een weg waar je 80 mocht,reed ik 110 Toen ik eenmaal zo hard móest gaan rijden,op de snelweg,vond ik het doodeng
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_80374814
Ik weet niet of het de normale procedure is, maar ik moest ook tijdens mijn 1ste rijles al de snelweg op(Eenmal op de snelweg zat hij naast mij 'sneller sneller' te schreeuwen
Mijn 'rijlesser' komt ook uit Afghanistan en is zeer goed bevriend met mijn oom, dit maakt het voor mij allemaal veeel makkelijker aangezien ik hierdoor afentoe kan profiteren van gratis lessen(Al 2 keer gratis lessen gehad, 1 keer(Toen een vrouw niet kon en hij dus 1 uurtje 'vrij' was) moest ik naar de plaatselijke doner kebab zaak rijden, waar ik dus ook gratis doner kebab kreeg )
lol?
pi_80375033
Godverdomme, ik moet iets doen aan mijn Nederlands
lol?
pi_80378520
quote:
Op donderdag 15 april 2010 16:50 schreef MelR het volgende:

Het was wel de major issue, er waren paar andere kleine dingen waar commentaar op was maar hij zei dat als dit goed ging dat de rest niet uit zou maken. Aan de ene kant kan ik het enigszins begrijpen maar aan de andere kant zijn er zo veel meer idioten op de weg die gevaarlijkere stunts uithalen! Dat maakt het gewoon oneerlijk!

Nieuw examen gepland, 5 lessen erbij.. dit moet 'm nu toch echt gaan worden..

Snelweg vind ik trouwens ook het makkelijkste! Bij het examen was dat nog grappig ook: was nog zowaar niet ingevoegd (echt halverwege tussen de banenwissel) en toen zei de instructeur al "ok leuk, ga er maar weer af".
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:55:26 #217
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_80380611
Ik heb em ook 2 uurtjes terug gehaald
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_80380786
Gefeliciteerd Hyman
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:06:46 #219
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80380971
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:55 schreef Hyman het volgende:
Gefeliciteerd
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:14:32 #220
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80381281
quote:
Leuk voor je Hyman! Veel plezier met je roze pasje
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:30:48 #221
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80381954
Nou ik mocht vandaag zowaar eens echt op de snelweg, ipv op de invoegstrook blijven totdat het een uitvoegstrook werd Had vandaag wel een slechte dag met kijken, ik vergaat het heel vaak. Met uitvoegen, zijstraten, het ging niet zo lekker. Maar ook weer niet echt grote fouten gemaakt. Mijn positie is niet altijd goed, dat is een stukje inzicht wat ik nog even aanwennen moet. Ironisch genoeg moet ik wat vaker meer naar rechts, waarbij ik de eerste drie rijlessen bijna elke keer tegen de stoeprand zat

Ik ga theorie examen maar aanvragen. Leren doe ik niet veel, maar de druk is er ook niet als ik geen examen heb
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_80382823
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:03 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

wat chill , wat voor auto is t dan?
Ik mocht gister stukje rijden, vet irritant zo mn moeder ernaast en op alles wijzen en dan ik heel de tijd zeggen, ja weet ik mam
benzine is kut in het begin, maarja went snel zat
Een Chrysler Voyager (zoiets dacht ik, voor 7 personen).
Vervelend, he, moeders met hun goed bedoelde adviezen! Mijn moeder presteerde het om de simpelste regels uit te leggen toen ik reed 'Die auto heeft voorrang op de rotonde!!!!'
Eigenlijk heb ik er helemaal geen problemen mee dat deze auto op benzine rijdt. Ik weet echt niet waar iedereen zich druk om maakt als ze van diesel naar benzine gaan

Ik mag vanavond helemaal in mijn eentje rijden voor het eerst
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:28 schreef willempjewever het volgende:
Snelwegen zijn niet moeilijk, maar je krijgt vast wat lastige opritjes naar de snelweg voor je kiezen en als je in de randstad woont en het is druk moet je een gaatje pakken als het er is en dat is best pittig als je rijles hebt.

Maar als je eenmaal op de snelweg zit is het gewoon rijden en alleen opletten dat je niet klem komt te zitten achter een vrachtwagen (vooral als het druk is kom je daar weer lastig achter vandaan).
Daar had ik gister dus last van bij mijn allereerste rit zonder rij-instructeur! Iemand reed 130, ik 120, dus ik ging naar rechts achter een vrachtwagen, maar toen kwam er een hele stoet auto's voorbij die 110-120 reden. Ik moest toen de hele tijd wachten, had ik nog nooit meegemaakt tijdens mijn rijlessen
quote:
Gefeliciteerd Echt heerlijk als je zo'n roze pasje heb
pi_80382914
Morgen weer twee uurtjes lessen
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:53:02 #224
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80382920
Instructeur lief kan elk moment voor de deur staan,proefexamen rijden.Nu nog even lekker Amy Winehouse op standje burengerucht
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:16:29 #225
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80386404
Theorie-examen aangevraagd: 4 mei moet ik er aan geloven
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_80387872
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:16 schreef twiFight het volgende:
Theorie-examen aangevraagd: 4 mei moet ik er aan geloven
Dan rij ik af
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  vrijdag 16 april 2010 @ 16:26:32 #227
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80389458
Zo,terug van rijles/proefexamen.In een woord: BLUH!
Het CBR in Rotterdam is tijdelijk verhuisd.Op het parkeerterrein ging het al redelijk mis.Vergat richting aan te geven.Moest vanaf het CBR richting Rotterdam-Airport.Stukje snelweg ging goed,alleen vond instructeur dat ik meer had moeten kijken met invoegen.Later vergat ik bij het stoplicht naar rechts mn richting..Verder was een punt m'n plaats op de weg.Maak een hele ruime bocht naar links,als ik naar rechts ga,heel stom.Instructeur was zelf wel tevreden,hij had niet beter/slechter verwacht terwijl ik zelf had verwacht dat het geweldig zou gaan.

Hij vroeg zelf hoe ik het vond gaan,en zei dat ik het wel aardig vond gaan.Toen hij met een lijstje kwam met punten,en ik dat zag dacht 'Oké,je gaat eraan..' Pff,zit er even behoorlijk doorheen
pi_80389756
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 16:26 schreef Purdey het volgende:
Het CBR in Rotterdam is tijdelijk verhuisd.Op het parkeerterrein ging het al redelijk mis.Vergat richting aan te geven.Moest vanaf het CBR richting Rotterdam-Airport.Stukje snelweg ging goed,alleen vond instructeur dat ik meer had moeten kijken met invoegen.Later vergat ik bij het stoplicht naar rechts mn richting..Verder was een punt m'n plaats op de weg.Maak een hele ruime bocht naar links,als ik naar rechts ga,heel stom.Instructeur was zelf wel tevreden,hij had niet beter/slechter verwacht terwijl ik zelf had verwacht dat het geweldig zou gaan.

Hij vroeg zelf hoe ik het vond gaan,en zei dat ik het wel aardig vond gaan.Toen hij met een lijstje kwam met punten,en ik dat zag dacht 'Oké,je gaat eraan..' Pff,zit er even behoorlijk doorheen
Daar is het toch een proefexamen voor? Om te kijken hoe je er voor staat zodat je de foutjes die je daar maakt niet op het echte examen maakt. Ik schrijf ook thuis alle puntjes op die mijn instructeur zei dat ik die fout deed en dan neem ik die thuis daarna in gedachte nog even door en dan een week daarop maak ik die foutjes niet meer

Succes met het echte examen!
pi_80390086
Fileparkeren

Heb net mijn 3e rijles gehad en ik kan al zelfstandig schakelen maar ik rij soms te dicht bij te stoepranden en omdat ik zo druk ben met andere dingen zie ik soms dingen over het hoofd. Zo werd een verkeerslicht groen en een paar seconden weer rood wat ik totaal niet verwachtte
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:09:12 #230
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80391221
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 16:33 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Daar is het toch een proefexamen voor? Om te kijken hoe je er voor staat zodat je de foutjes die je daar maakt niet op het echte examen maakt. Ik schrijf ook thuis alle puntjes op die mijn instructeur zei dat ik die fout deed en dan neem ik die thuis daarna in gedachte nog even door en dan een week daarop maak ik die foutjes niet meer

Succes met het echte examen!
Jawel,maar ik baal er echt gigantisch van.Ik heb inmiddels 74 lessen achter de rug,dus dan begrijp je m'n frustratie wel.Ik weet nu indd dat ik meer op het richting aangeven moet letten,en dat ik die bochten anders/beter moet nemen.Dat ik iets rustiger in de bochten moet doen (En niet als in een achtervolgings-scéne van de A-team ) en dat ik meer moet kijken..Volgende week twee lessen gepland waarin we weer proefexamen gaan doen,en een les aan de bijzondere verrichtingen gaan besteden.
pi_80397753
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 16:26 schreef Purdey het volgende:

De vorige les had je toch heel goed gereden? Dat betekent dat je het toch in je hebt zitten. Zo'n lesje waar alles minder gaat heeft iedereen wel (zoals ik vlak voor mijn examen ).

Ik denk dat je het rijden wel aankan. In 74 lessen heb je veel meer verkeerssituaties meegemaakt dan iemand met bijv. 30 lessen. Dat werkt in jouw voordeel later Ik ben benieuwd wanneer je een afrijdatum hebt. Over 10 dagen heb je toch je TTT? Spannend

Ennn ik ga rond 11 uur autorijden in mijn eentje, in het donker. Ik vind het eigenlijk best wel eng nu ik eraan denk. Ik heb maar 1 rijles gehad in het pikkedonker en toen zag ik geen flikker. Nu maar hopen dat het goedkomt. Hopelijk gaan de mensen op mij anticiperen
pi_80401640
Vandaag ook het roze pasje opgehaald. Kon ik na 10 jaar eindelijk dat roze vodjeer opeens weg laten mikken. Heb er opeens een brommerrijbewijs bij :-)
Take on the situation, but not the torment ...
pi_80409746
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:50 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Een Chrysler Voyager (zoiets dacht ik, voor 7 personen).
Vervelend, he, moeders met hun goed bedoelde adviezen! Mijn moeder presteerde het om de simpelste regels uit te leggen toen ik reed 'Die auto heeft voorrang op de rotonde!!!!'
Eigenlijk heb ik er helemaal geen problemen mee dat deze auto op benzine rijdt. Ik weet echt niet waar iedereen zich druk om maakt als ze van diesel naar benzine gaan

Ik mag vanavond helemaal in mijn eentje rijden voor het eerst

Okay, das best een grote bak ja ben benieuwd wanneer ik in onze Ford Transit mag rijden xD
Gaat nu wel okay:) mocht gister avond de auto ff lenen om iets op te halen daarna een vriend opgehaald en beetje rond gereden enzo, was wel chill gelijk mn moeder bellen omdat ik zo lang wegbleef ghehe, laat ik nou niet mogen telefoneren tijdens het rijden
Benzine is niet echt ''moeilijk'' maar bij mijn lesauto kon ik gewoon al wegrijden door enkel de koppeling op te laten zonder het gas in te trappen, dus die gewoonte moet ik ff snel afleren, werkt niet bij de benzine
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  zaterdag 17 april 2010 @ 01:54:07 #234
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80409900
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 01:38 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

gelijk mn moeder bellen omdat ik zo lang wegbleef ghehe, laat ik nou niet mogen telefoneren tijdens het rijden
Ik wil niet de party pooper uithangen hoor, maar van mij mogen ze je rijbewijs gelijk weer afnemen Misschien is het stoer om met "je mattie" naast je te telefoneren tijdens het rijden, maar voor de rest van de wereld is het gewoon levensgevaarlijk. Nog gevaarlijker dan alcohol. Of vind je dat ook wel kunnen? Ook als een dronken/telefonerend persoon jou aanrijdt?

De hele reden dat autorijden zo moeilijk is en je zo teringveel lessen nodig hebt in nederland is om je voor idioten op de weg, zoals bellende mensen, te beschermen.
  zaterdag 17 april 2010 @ 05:40:27 #235
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_80411036
2 weken geleden mn TTT gehad, en ik moet zeggen dat ik er veel aan gehad heb. Wat mijn instructeur vaak had gezegd, werd door de examinator nog eens bevestigd; ik zie alles, mn plaats op de weg en de controle over de auto is prima, maar ik doe te weinig met de info die ik krijg. Daardoor heb ik te vaak zoiets van 'och, hier krijg ik m makkelijk tussen'. NOT!

Sindsdien heb ik redelijk de knop weten om te zetten en t gaat nu echt veel beter. 10 mei afrijden, dus ik kan nog wat lesjes pakken...hoop dat t gaat lukken!

PS over dat bellen in de auto, ik kan me niet voorstellen dat je je daarmee bezig gaat houden als je net je rijbewijs hebt, maar dat terzijde..
  zaterdag 17 april 2010 @ 10:11:36 #236
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80412730
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:22 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

De vorige les had je toch heel goed gereden? Dat betekent dat je het toch in je hebt zitten. Zo'n lesje waar alles minder gaat heeft iedereen wel (zoals ik vlak voor mijn examen ).

Ik denk dat je het rijden wel aankan. In 74 lessen heb je veel meer verkeerssituaties meegemaakt dan iemand met bijv. 30 lessen. Dat werkt in jouw voordeel later Ik ben benieuwd wanneer je een afrijdatum hebt. Over 10 dagen heb je toch je TTT? Spannend

Ennn ik ga rond 11 uur autorijden in mijn eentje, in het donker. Ik vind het eigenlijk best wel eng nu ik eraan denk. Ik heb maar 1 rijles gehad in het pikkedonker en toen zag ik geen flikker. Nu maar hopen dat het goedkomt. Hopelijk gaan de mensen op mij anticiperen
Ja,de vorige les ging lekker Was stikzenuwachtig gister en het begon al niet echt lekker.Normaal staat de radio aan,en praat instructeur de oren van m'n hoofd.Nu ging de radio uit,en zei hij niks meer Om de rust te bewaren,maar ik werd er juist strontzenuwachtig van.Ik reed de parkeerplaats af bij het CBR.Allemaal weggetjes met parkeervakken.Ik reed rechtdoor,richting een ander parkeervak (Die allemaal leeg waren) en ik dacht dat dat wel kon.Bam,gelijk een ingreep 'Het is niet de bedoeling dat je dwars door die parkeervakken gaat rijden.' Natuurlijk stom achteraf,maar op dat moment voelde het niet zo

De rit ging best oké.Een keer op de linkerrijstrook terrecht gekomen (2 vakken voor linksaf,moet ik altijd de rechter nemen) en twee keer m'n richting vergeten.Verder de voorrangsregels goed toegepast.En met keren had ik meer moeten kijken.Inmiddels baal ik íets minder,omdat ik nu wel weet wat ik van de week moet doen,waar ik op moet letten,en wat er verwacht wordt.Heb een lijstje gemaakt met de hoofdpuntjes,en die ga ik tot in de treure doornemen.Het moet gewoon goed gaan van de week!

Hoe ging jou ritje in de donker alleen?
pi_80413578
quote:
Op donderdag 15 april 2010 12:04 schreef Jac0bus het volgende:
Iemand ervaring met examen doen om 8 uur 's ochtends? Ik heb dan het vermoeden dat het superdruk is wat het extra lastig maakt. Vooral op de snelweg is dat lastig.
Ik heb daar slechte ervaringen mee.

Ik dacht dat het niet veel uitmaakte omdat ik dan zou kunnen laten zien dat ik in elke omstandigheid kan rijden, maar het werd mij duidelijk dat ze vooral beoordelen op de fouten die je maakt. Snelweg viel wel mee, alleen heel veel scholieren die met zijn 3e naast elkaar fietsen etc. Gezakt omdat ik fietsers inhaalde waar het niet zo heel verstandig was, ingreep was niet nodig maar ik moest wel haast maken.

Examen daarna midden op de dag gehad, bijna geen auto + fietser tegengekomen en gewoon geslaagd.

Ik vond het toch wel vreemd dat ze daar weinig rekening mee lijken te houden, ik vond zelf dat ik die keer om 8 uur meer recht op een rijbewijs had omdat de omstandigheden veel moeilijker waren en ik geen echte blunders maakte.
- verwijderd door admin -
pi_80414253
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 01:38 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Okay, das best een grote bak ja ben benieuwd wanneer ik in onze Ford Transit mag rijden xD
Gaat nu wel okay:) mocht gister avond de auto ff lenen om iets op te halen daarna een vriend opgehaald en beetje rond gereden enzo, was wel chill gelijk mn moeder bellen omdat ik zo lang wegbleef ghehe, laat ik nou niet mogen telefoneren tijdens het rijden
Benzine is niet echt ''moeilijk'' maar bij mijn lesauto kon ik gewoon al wegrijden door enkel de koppeling op te laten zonder het gas in te trappen, dus die gewoonte moet ik ff snel afleren, werkt niet bij de benzine
Kun je dan wel in een binnenspiegel kijken bij zo'n Ford Transit? Ik zou daar op dit moment niet in durven rijden.

Bij mijn lesauto reed ik ook altijd weg op de koppeling, maar nu voel je dat je voor geen meter vooruit komt als je geen gas bijgeeft. Ik denk dat ik het wel snel onder de knie krijg. Op dit moment heb ik mijn ouders auto nog niet echt goed onder controle (opschakelen en terugschakelen gaat soms wat stoterig).
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 10:11 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ja,de vorige les ging lekker Was stikzenuwachtig gister en het begon al niet echt lekker.Normaal staat de radio aan,en praat instructeur de oren van m'n hoofd.Nu ging de radio uit,en zei hij niks meer Om de rust te bewaren,maar ik werd er juist strontzenuwachtig van.Ik reed de parkeerplaats af bij het CBR.Allemaal weggetjes met parkeervakken.Ik reed rechtdoor,richting een ander parkeervak (Die allemaal leeg waren) en ik dacht dat dat wel kon.Bam,gelijk een ingreep 'Het is niet de bedoeling dat je dwars door die parkeervakken gaat rijden.' Natuurlijk stom achteraf,maar op dat moment voelde het niet zo

De rit ging best oké.Een keer op de linkerrijstrook terrecht gekomen (2 vakken voor linksaf,moet ik altijd de rechter nemen) en twee keer m'n richting vergeten.Verder de voorrangsregels goed toegepast.En met keren had ik meer moeten kijken.Inmiddels baal ik íets minder,omdat ik nu wel weet wat ik van de week moet doen,waar ik op moet letten,en wat er verwacht wordt.Heb een lijstje gemaakt met de hoofdpuntjes,en die ga ik tot in de treure doornemen.Het moet gewoon goed gaan van de week!

Hoe ging jou ritje in de donker alleen?
Ach, het is niet zo erg als je op de linkerrijstrook gaat rijden. Zolang je maar die bocht goed volgt en daarna zou je eventueel weer naar rechts kunnen gaan. Waarschijnlijk rijd je volgende week weer een stuk beter dankzij deze les

Het ritje ging wel. Ik zag een stuk minder, en dat is ook logisch, dus ik had ergens wat borden gemist (zo'n onderbord bij een voorrangsweg met zo'n bocht die de voorrangsweg volgt en ook een bord dat ik dacht dat ik binnen de bebouwde kom zat, maar het was er dus buiten). Soms reed ik wel wat te hard door de bochten en bij het keren in zo'n wijkje (moest m'n broertje ophalen) sloeg mijn motor af en liep ik wat te kloten met mijn achteruitversnelling. Verder ging het wel. Ik heb wel eens wat te hard gereden (90 op 80 weg en 130 op snelweg), maar zo erg was dat niet.
  zaterdag 17 april 2010 @ 13:15:44 #239
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80417029
Zojuist datums doorgekregen

Woensdag 19 mei 2010 om 08:55 - tussentijdse toets auto
Vrijdag 4 juni 2010 om 10:45 - praktijkexamen auto

zaterdag 17 april 2010 @ 13:41:11 #240
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80417803
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 13:15 schreef jacobras het volgende:
Zojuist datums doorgekregen

Woensdag 19 mei 2010 om 08:55 - tussentijdse toets auto
Vrijdag 4 juni 2010 om 10:45 - praktijkexamen auto

Mooie tijden! Zeker voor je officiële examen Succes!
pi_80428644
Vandaag weer de bevestiging gekregen van wat mijn zwakke punten zijn: de snelweg op

Eigenlijk heb je drie soorten: als het hartstikke rustig is en je zo de snelweg op kan blazen, als er een file staat en het dus ook nauwelijks rijdt en je er zo op kan en de derde is dus de lastige: als het druk is maar wel doorrijdt.

Vandaag dus tijdens het lessen gingen we de snelweg op en hadden we die laatstgenoemde situatie. Maar toen ik op snelheid lag zijn m'n instructeur: nu gaan(invoegen dus). Dus ik de standaard binnen-buiten-dooie hoek en toen ik wou gaan bleek het gaatje alweer te zijn opgevuld en greep mijn instructeur in. "En zo snel ben je dus gezakt op je examen!". Lekker is dat

Wat bleek achteraf: toen mijn instructeur en ik terugdachten bleek dat de auto die op de snelweg reed met opzet even gas bijgaf omdat hij ws. geen zin had in een lesauto voor zich. In no-time was mijn plek dus weg en moest ik op de vluchtstrook door. Instructeur zei achteraf ook dat een examinator in dit geval een herkansing zou geven. Maar toch, deze situatie was maar een van de paar extreem lastige snelwegopritten die ik gehad heb.

Iemand tips?
pi_80428844
Beter de auto's in de gaten houden die op de meest rechterstrook rijden op het moment dat jij gaat invoegen. Je kan door middel van je spiegels zien hoe snel ze op je afkomen, en als ze sneller op je afkomen dan jij kan invoegen (of iig, dat jij er netjes voor kan), dan moet je bijremmen en erachter gaan.
  zaterdag 17 april 2010 @ 21:04:50 #243
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80429342
Ik denk dat die situaties na 5 jaar je rijbewijs nog lastig zijn. Probeer het wat meer te oefenen denk ik. Dan krijg je wat mee zelfvertrouwen om "je moment te pakken" en dan rij je ook beter.
pi_80430144
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 20:38 schreef Jac0bus het volgende:
toen mijn instructeur en ik terugdachten bleek dat de auto die op de snelweg reed met opzet even gas bijgaf omdat hij ws. geen zin had in een lesauto voor zich. In no-time was mijn plek dus weg en moest ik op de vluchtstrook door.
Ik probeer ook altijd te voorkomen dat lesauto's voor mij rijden. Dat schiet ten eerste niet op, ten tweede is het gevaarlijk omdat ze soms vreemde onverwachtse dingen doen en ten derde rijd ik altijd wat te hard en die lesauto's rijden veel te braaf.
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 21:04 schreef twiFight het volgende:
Ik denk dat die situaties na 5 jaar je rijbewijs nog lastig zijn. Probeer het wat meer te oefenen denk ik. Dan krijg je wat mee zelfvertrouwen om "je moment te pakken" en dan rij je ook beter.
Mee joh, dit is een van de simpelste dingen die er is. Invoegen op de snelweg is gewoon assertief zijn en goed snelheid maken op de oprit van de snelweg en dan stelt het echt niks voor. Is het simpelste wat er is. Rijden in een stad met fietsers is echt lastiger.

Iets als fileparkeren is na 5 jaar rijbewijs veel lastiger omdat je het bijna nooit doet.
pi_80430197
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 20:45 schreef SinofEnvy het volgende:
Beter de auto's in de gaten houden die op de meest rechterstrook rijden op het moment dat jij gaat invoegen. Je kan door middel van je spiegels zien hoe snel ze op je afkomen, en als ze sneller op je afkomen dan jij kan invoegen (of iig, dat jij er netjes voor kan), dan moet je bijremmen en erachter gaan.
Dat klinkt helaas makkelijker gezegd dan gedaan. Maar in zo'n drukte moet ik ook afrijden(8 uur 's ochtends) en dan wil lik niet op zoiets falen terwijl ik voor de rest prima kan autorijden.

Het klinkt inderdaad makkelijk: snelheid maken en als er een gaatje is ertussen. Maar toch lukt het me vrijwel nooit zonder een aanmerking te krijgen van de instructeur, en dan niet om te zeiken maar inderdaad een aanmerking waar hij een punt heeft.
pi_80430271
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 21:39 schreef Jac0bus het volgende:
Het klinkt inderdaad makkelijk: snelheid maken en als er een gaatje is ertussen. Maar toch lukt het me vrijwel nooit zonder een aanmerking te krijgen van de instructeur, en dan niet om te zeiken maar inderdaad een aanmerking waar hij een punt heeft.
Dat had ik ook tijdens de lessen, altijd gezeik. Echt altijd, zelfs 5 minuten voordat ik examen ging doen.

Maar met het examen ga je niet de snelweg op hoor, waarschijnlijk een 80 km weg en dan valt het mee. En als het heel druk is rijden ze ook niet snel mocht je wel de snelweg op en af moeten.
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 16:33 schreef Jac0bus het volgende:
Daar is het toch een proefexamen voor? Om te kijken hoe je er voor staat zodat je de foutjes die je daar maakt niet op het echte examen maakt.
Nee, een proefexamen is bedacht om geld te verdienen aan onwetende leerlingen. Het CBR krijgt een hapje en de rijschool de rest. Snel verdiend en het gaat nergens over. Dik betalen om een vrijstelling te krijgen voor je speciale verrichtingen? Echt iedereen doet er verstandig aan die TTT te laten schieten. Koop voor dat geld maar lekker een paar biertjes of een reserveband voor je auto als je je rijbewijs hebt gehaald. Tot een paar jaar geleden waren er geen TTTjes en deed je gewoon in 1 keer examen (wat nu nog steeds kan).

Smerige praktijk vind ik het, geldklopperij. Je rij-instructeur geeft je toch al 1 of 2 uur per week commentaar? Neem van mij maar aan dat het CBR er niets aan toe te voegen heeft.

Ik heb geen TTT genomen en ben in 1 keer geslaagd voor zowel mijn theorie als mijn praktijk. Niks moeilijks aan. En als je denkt dat een TTT beter is omdat je zenuwachtig bent? Niets van waar, op het echte examen ben je toch weer zenuwachtig. En het rijden bij een examen is gelijk aan rijden bij je rijles , je hebt alleen geen gezeur aan je kop.

[ Bericht 24% gewijzigd door willempjewever op 17-04-2010 21:51:59 ]
pi_80430896
Ik heb dinsdag mijn ttt

Na 37 lessen te hebben gehad Maarja, opzich gaat het nu allemaal wel heel goed. Behalve invoegen op de snelweg .. Daar heb ik echt nog moeite mee. Ik weet nooit wanneer ik in mijn spiegels kan zien of ik er wel voor kan of wanneer de afstand toch net iets te klein is..

Maarja mijn ttt gaat wel goed komen. Daar maak ik me echt geen enkele zorgen over :p
pi_80430906
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 21:41 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dat had ik ook tijdens de lessen, altijd gezeik. Echt altijd, zelfs 5 minuten voordat ik examen ging doen.

Maar met het examen ga je niet de snelweg op hoor, waarschijnlijk een 80 km weg en dan valt het mee. En als het heel druk is rijden ze ook niet snel mocht je wel de snelweg op en af moeten.
[..]

Nee, een proefexamen is bedacht om geld te verdienen aan onwetende leerlingen. Het CBR krijgt een hapje en de rijschool de rest. Snel verdiend en het gaat nergens over. Dik betalen om een vrijstelling te krijgen voor je speciale verrichtingen? Echt iedereen doet er verstandig aan die TTT te laten schieten. Koop voor dat geld maar lekker een paar biertjes of een reserveband voor je auto als je je rijbewijs hebt gehaald. Tot een paar jaar geleden waren er geen TTTjes en deed je gewoon in 1 keer examen (wat nu nog steeds kan).

Smerige praktijk vind ik het, geldklopperij. Je rij-instructeur geeft je toch al 1 of 2 uur per week commentaar? Neem van mij maar aan dat het CBR er niets aan toe te voegen heeft.

Ik heb geen TTT genomen en ben in 1 keer geslaagd voor zowel mijn theorie als mijn praktijk. Niks moeilijks aan. En als je denkt dat een TTT beter is omdat je zenuwachtig bent? Niets van waar, op het echte examen ben je toch weer zenuwachtig. En het rijden bij een examen is gelijk aan rijden bij je rijles , je hebt alleen geen gezeur aan je kop.
Die comment over het proefexamen die ik maakte was niet tegen iemand die de TTT maakte maar een "eigen" proefexamen deed met zijn/haar instructeur. En over het CBR heb je helemaal gelijk. Janken over geldtekort maar ondertussen wel graaien in de grote pot met geld en dat laten ophoesten door arme pubers en studenten.
pi_80431096
Ik zit bij een rijschool die niet aan de TTT's doet, één van de weinige in de buurt zo niet de enige.
Hoe duur is dat eigenlijk, zo'n TTT?

Edit: pff ¤93,15 excl. kosten van de rijschool. Vind ik toch een behoorlijke smak geld voor alleen vrijstelling voor bijzondere verrichtingen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Butterfly91 op 17-04-2010 22:35:50 ]
pi_80431239
Top dat er rijscholen zijn die geen TTT doen of zelf een proefexamen aanbieden. Dat had ik over het hoofd gezien, Jac0bus.

Mijn rijleraar wilde dat niet doen, kon me nooit duidelijk maken waarom niet. Hij wilde ook nooit vertellen of ik een goede kans maakte op het examen. Achteraf zei hij dat hij al dacht dat ik het dik zou halen, maar vooraf wilde hij niks zeggen. Vond en vind ik nog altijd gewoon triest.

En het CBR met geldtekort?
quote:
RIJSWIJK - Naast zijn vorstelijke salaris van 448.000 euro geniet de CBR-directeur nog volop andere privileges. Zo ontving hij het afgelopen jaar bijna een halve ton aan vergoedingen voor diners buiten de deur en hotelovernachtingen. Dat blijkt uit het declaratie-overzicht van de CBR-directeuren.
En dat is betaald van iedereen zijn TTT geld
En wat te denken van het brommerexamen wat er opeens bedacht is? Precies zo'n geldkoe als de TTT. En de TTT kost evenveel als het examen dit jaar, vorig jaar was het iets goedkoper.
pi_80432342
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:17 schreef willempjewever het volgende:
Top dat er rijscholen zijn die geen TTT doen of zelf een proefexamen aanbieden. Dat had ik over het hoofd gezien, Jac0bus.

Mijn rijleraar wilde dat niet doen, kon me nooit duidelijk maken waarom niet. Hij wilde ook nooit vertellen of ik een goede kans maakte op het examen. Achteraf zei hij dat hij al dacht dat ik het dik zou halen, maar vooraf wilde hij niks zeggen. Vond en vind ik nog altijd gewoon triest.

En het CBR met geldtekort?
[..]

En dat is betaald van iedereen zijn TTT geld
En wat te denken van het brommerexamen wat er opeens bedacht is? Precies zo'n geldkoe als de TTT. En de TTT kost evenveel als het examen dit jaar, vorig jaar was het iets goedkoper.
Ja ondanks dat bericht is er geloof ik een geldtekort bij CBR. De examinatoren gaan er niet op vooruit, of misschien zelfs op achteruit. En de directeuren blijven graaien in het spaarvarkentje. Dat is nou het wrange ervan.
  zaterdag 17 april 2010 @ 22:58:15 #252
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80432413
Wat een cynisme willen

Het brommerexamen kan ik alleen maar toejuichen. De praktijk in ieder geval. Je hoeft mara 15 minuten ergens in de stad te gaan staan en je barst al in janken uit als je ziet hoe scooterrijders door het verkeer gaan.

Die TTT... tjsa.. dat moet iedereen toch voor zichzelf weten? Kan me niet voorstellen dat een rijschool er moeilijk over doet als je het niet wilt. Het is toch je eigen geld.

Ik heb getwijfeld of ik een TTT wou. Het zit niet in mijn pakket. Maar als ik de reacties hier zo lees dan heb ik al meerdere malen een soort van TTT gehad. Alleen dan met mijn eigen instructeur en krijg ik soms tussendoor al wat commentaar (anders pas na het 'onderdeel'.) Hij zegt in ieder geval van te voren niet echt meer wat ik moet doen. Hij zegt dan dan de uitvoering of ik gezakt zou zijn of niet. Een onderdeel kan bijvoorbeeld zijn: verlaat parkeerterrein van het CBR, ga links, weer links, volg de bordjes richting Lidl en voer daar een parkeeropdracht uit.

Voor vrijstelling bijzondere manouevres kan het wel handig zijn, maar dat vind ik het makkelijkste van autorijden, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om.
  zaterdag 17 april 2010 @ 22:59:06 #253
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80432444
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:55 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Ja ondanks dat bericht is er geloof ik een geldtekort bij CBR. De examinatoren gaan er niet op vooruit, of misschien zelfs op achteruit. En de directeuren blijven graaien in het spaarvarkentje. Dat is nou het wrange ervan.
direct gevolg van luie ambtenaren, graaiend bestuur en een monopolie op de markt.
pi_80437566
quote:

[..]

[..]

Dat ligt dan denk ik aan je locatie, mijn instructeurs hadden nog nooit een examen meegemaakt zonder snelweg. Ik heb ook 3x snelweg gereden(2x examen, 1x TTT)
- verwijderd door admin -
pi_80443224
quote:

[..]

[..]

Ik heb een TTT gedaan, en ben er erg blij mee. Ik ben snel gespannen, door de TTT was mijn examen een stuk meer ontspannen dan anders. Ik denk dat je niet moet generaliseren. Ieder doet waarvan hij denkt dat het goed is.

Ik ben met mijn TTT en met het afrijden de snelweg op geweest. Hoorde van mijn instructrice dat dat er gewoon bij hoort. Eerder standaard wel dan niet.
*poef* nu is het weg
pi_80446297
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 01:54 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik wil niet de party pooper uithangen hoor, maar van mij mogen ze je rijbewijs gelijk weer afnemen Misschien is het stoer om met "je mattie" naast je te telefoneren tijdens het rijden, maar voor de rest van de wereld is het gewoon levensgevaarlijk. Nog gevaarlijker dan alcohol. Of vind je dat ook wel kunnen? Ook als een dronken/telefonerend persoon jou aanrijdt?

De hele reden dat autorijden zo moeilijk is en je zo teringveel lessen nodig hebt in nederland is om je voor idioten op de weg, zoals bellende mensen, te beschermen.
Sorry, zie nu pas dat mn post verwarrend was, heb helemaal niet getelefoneerd tijdens t rijden, ik bedoelde dat mn ma pech had dat ik niet kan/mag opnemen tijdens het autorijden. Tuurlijk ben je gewoon een idioot als je gaat bellen tijdens t rijden of drinken enzo.
quote:
Kun je dan wel in een binnenspiegel kijken bij zo'n Ford Transit? Ik zou daar op dit moment niet in durven rijden.

Bij mijn lesauto reed ik ook altijd weg op de koppeling, maar nu voel je dat je voor geen meter vooruit komt als je geen gas bijgeeft. Ik denk dat ik het wel snel onder de knie krijg. Op dit moment heb ik mijn ouders auto nog niet echt goed onder controle (opschakelen en terugschakelen gaat soms wat stoterig).
Ik heb geen idee, nog niet mee gereden maar parkeren lijkt mij vervelender met zo'n busje en de Suzuki Alto heb ik nu wel redelijk onder de knie went allemaal best snel.

Ben nu constant bezig om allemaal redenen te bedenken om te auto telkens te lenen
  zondag 18 april 2010 @ 16:11:41 #257
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80448123
Ik was ook geen voorstander van een TTT.Ik vond het zonde van m'n geld,het is toch 120,-
Mijn instructeur was er ook nooit over begonnen,tot twee weken geleden.Hij vind dat hij mij niks meer geleerd krijgt (Ik ben afschuwelijk eigenwijs) en denkt dat het beter is dat een examinator zegt wat mijn zwakke punten zijn.Aangezien parkeren/keren heel goed gaat,krijg ik daar waarschijnlijk een vrijstelling voor,en daar ben ik wel blij mee.Ook neemt het indd een stukje spanning van het echte examen weg.Van de week met m'n proefexamen begon mijn instructeur ontzettend serieus te doen,en zelfs daar werd ik zenuwachtig van.Ik kijk heel erg uit naar volgende week maandag!
  zondag 18 april 2010 @ 16:19:13 #258
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_80448347
TTT is een ordinaire vorm van geldklopperij, wat eigenlijk heel logisch is. Klant(cursist) wil altijd een soort "bevestiging" krijgen of hij er wel klaar voor is. En hoe doe je dat, juist door zoiets als TTT in het leven roepen.

In feite kan je elke les beschouwen als een TTT of een generale repetitie naar je Examen toe. Tevens staat TTT niet garant dat je je examen daadwerkelijk ook gaat halen.

Het zit allemaal tussen je oren mensen.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_80448609
quote:
Op zondag 18 april 2010 16:11 schreef Purdey het volgende:
Ik was ook geen voorstander van een TTT.Ik vond het zonde van m'n geld,het is toch 120,-
Mijn instructeur was er ook nooit over begonnen,tot twee weken geleden.Hij vind dat hij mij niks meer geleerd krijgt (Ik ben afschuwelijk eigenwijs) en denkt dat het beter is dat een examinator zegt wat mijn zwakke punten zijn.Aangezien parkeren/keren heel goed gaat,krijg ik daar waarschijnlijk een vrijstelling voor,en daar ben ik wel blij mee.Ook neemt het indd een stukje spanning van het echte examen weg.
Kan iemand me even het voordeel van een TTT uitleggen als je toch al goed kan parkeren? Ik snap het punt van vrijstelling krijgen voor iets wat je toch al kunt niet .
pi_80448722
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:03 schreef Linus. het volgende:
Ik heb dinsdag mijn ttt

Na 37 lessen te hebben gehad Maarja, opzich gaat het nu allemaal wel heel goed. Behalve invoegen op de snelweg .. Daar heb ik echt nog moeite mee. Ik weet nooit wanneer ik in mijn spiegels kan zien of ik er wel voor kan of wanneer de afstand toch net iets te klein is..

Maarja mijn ttt gaat wel goed komen. Daar maak ik me echt geen enkele zorgen over :p
Veel succes dinsdag! Het is niet erg dat je al 37 lessen hebt gehad voor je TTT (ik had er 31 ). Heb je al een afrijdatum?

En mijn ervaring met de snelweg is dat de mensen wel zien dat jij wil gaan invoegen en meestal laten ze daar genoeg ruimte voor over. Ik ga ook altijd naar links/laat gas los als ik zie dat mensen willen invoegen. Op een gegeven moment merk je wel wanneer er nog genoeg ruimte is (als de auto's niet dichterbij komen, dan kun je meestal gewoon invoegen).
quote:
Op zondag 18 april 2010 15:12 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, nog niet mee gereden maar parkeren lijkt mij vervelender met zo'n busje en de Suzuki Alto heb ik nu wel redelijk onder de knie went allemaal best snel.

Ben nu constant bezig om allemaal redenen te bedenken om te auto telkens te lenen
Haha, ik ben ook redenen aan het verzinnen om maar te kunnen rijden. Sinds ik mijn rijbewijs heb, heb ik elke dag gereden. Het vooruit/achteruit parkeren gaat steeds beter
quote:
Op zondag 18 april 2010 16:25 schreef AffenStrudel het volgende:

[..]

Kan iemand me even het voordeel van een TTT uitleggen als je toch al goed kan parkeren? Ik snap het punt van vrijstelling krijgen voor iets wat je toch al kunt niet .
Het neemt wat spanning weg voor je echte examen. Tijdens je TTT leer je al hoe het echte examen eruit zal zien. Ik denk dat ik dankzij mijn TTT geen theorievragen kreeg, geen situaties moest uitleggen en geen vragen kreeg over de auto. Ik heb echt een hekel aan situatiebevragingen

Maar ik moet zeggen, achteraf vond ik het wel fijn dat ik bijzondere verrichtingen moest doen tijdens mijn examen. Het was een soort pauze tussen het examen door voor mijn gevoel. Ook kost het best veel tijd en je kunt niet zakken op het feit dat je heel sloom omkeert. 't Enige waar je dan rekening mee moet houden, is het verkeer om je heen. Maar waar ik moest omkeren was er niemand te vinden, dus dat was wel relaxed.

[ Bericht 20% gewijzigd door Lammmetje op 18-04-2010 16:35:08 ]
  zondag 18 april 2010 @ 17:16:29 #261
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80450210
quote:
Op zondag 18 april 2010 16:25 schreef AffenStrudel het volgende:

[..]

Inderdaad, het lijkt mij juist alleen maar averechts werken. Bijzondere verrichtingen gaan mij ook wel goed af, dus wat mij betreft doen we niks anders op mijn examen minder kans op vervelende andere zaken.
pi_80451879
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:16 schreef twiFight het volgende:

[..]

Inderdaad, het lijkt mij juist alleen maar averechts werken. Bijzondere verrichtingen gaan mij ook wel goed af, dus wat mij betreft doen we niks anders op mijn examen minder kans op vervelende andere zaken.
Precies! Parkeren enzo, dan haal ik hem ook eindelijk!

Wat ik me trouwens afvraag he zijn jullie al wel eens door rood gereden tijdens lessen? Ik heb de teller nu al op twee keer! Een keer kon ik niet meer remmen omdat er een klapviool achter me zat te drukken, dus die zou ik in m'n achterbank hebben als ik zou stoppen en een andere keer gewoon snelheid/timing stoplicht verkeerd ingeschat. Ik let nu wel beter op in de buurt van stoplichten want dit moet geen gewoonte worden.
  zondag 18 april 2010 @ 18:13:05 #263
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80452136
Nee nooit. Wel een paar keer hard moeten remmen omdat ik de afstand tot mijn voorligger bij het stoplicht overschatte cq. mijn eigen snelheid wat aso hoog was.
  zondag 18 april 2010 @ 18:15:12 #264
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80452220
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Precies! Parkeren enzo, dan haal ik hem ook eindelijk!

Wat ik me trouwens afvraag he zijn jullie al wel eens door rood gereden tijdens lessen? Ik heb de teller nu al op twee keer! Een keer kon ik niet meer remmen omdat er een klapviool achter me zat te drukken, dus die zou ik in m'n achterbank hebben als ik zou stoppen en een andere keer gewoon snelheid/timing stoplicht verkeerd ingeschat. Ik let nu wel beter op in de buurt van stoplichten want dit moet geen gewoonte worden.
Is me ook twee keer gebeurd.Een keer vond ik dat ik niet meer kon remmen voor oranje (Puur geen zin in eigenlijk,stond al heul lang voor dat stoplicht) en toen ik dus over de lijn reed,stond hij al op rood.En één keer ssloeg de motor af,en toen ik die weer aan de praat kreeg stond het licht nét op rood,toch doorgereden

Is het trouwens mogelijk,denken jullie om nu 26 april m'n TTT te doen,en begin juni examen? Oftewel 1.Hoeveel lessen zaten er tussen jullie TTT en examen om alles door te nemen? En 2.Hoeveel tijd zat er tussen?
  zondag 18 april 2010 @ 18:53:04 #265
250638 Silverstone
Stunishing..
pi_80453340
Hebben jullie je instructeur/instructrice trouwens iets gegeven toen je geslaagd was, of ben je van plan dat te doen? Ik zit te denken of ik hem nog iets moet geven.
  zondag 18 april 2010 @ 19:11:30 #266
106942 Eix
pi_80453966
quote:
Nee nog niet, hoewel het bij mij wel een paar keer spannend was. Vooral de momenten dat je op een 80-km weg rijdt en het verkeerslicht van groen naar geel verspringt op een net-niet/net-wel moment zijn vervelend. De ene keer beslis ik om door te rijden en haal ik het net, een andere keer als er niet iemand dicht achter me zit en ik het net niet denk te halen wil ik nog wel eens goed door remmen. Maar gister onderschatte ik mijn remweg toch enigzins, ik kwam maar net bij de streep tot stilstand.

Hoe dan ook moet je een beslissing nemen en daar achter staan. Kies je om door te rijden en ga je daardoor net door rood heen dan zal meestal niets gebeuren omdat bij een fatsoenlijk ingestelde VRI nog wel een seconde ontruimingstijd is. Beslis je om door te rijden maar merk je dat je het niet gaat halen (inschattingsfout) dan kun je, vind ik, dus beter erop gokken door oranje/rood te rijden met 80 en binnen die ontruimingstijd te zitten dan alsnog te gaan remmen (twijfelen) en dan met 30 over de stopstreep te sukkelen. Dan heb je namelijk wel echt een probleem want als je pech hebt heeft de ander al groen. Maar beter schat je het gewoon goed in en rij je überhaupt niet door rood!

[ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 18-04-2010 21:56:59 ]
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 18 april 2010 @ 19:19:29 #267
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80454246
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:53 schreef Silverstone het volgende:
Hebben jullie je instructeur/instructrice trouwens iets gegeven toen je geslaagd was, of ben je van plan dat te doen? Ik zit te denken of ik hem nog iets moet geven.
Ik zal het misschien wel doen, omdat hij een toffe vent is en hij me gewoon goed lesgeeft. Maar of het er van komt hangt ff af van of ik hem nog zie na mijn examen. Ik les in een andere stad dan waar ik woon namelijk. En als mijn lessen op zijn heb ik ook niet veel reden meer om daar nog heen te gaan.

Het zal als ik het doe een kleinigheidje zijn hoor. En het zal er vooral vanaf hangen hoe je eigen instructeur bevallen is, denk ik zo.
pi_80454279
quote:
heb m al genoeg geld gegeven
pi_80454469
quote:
Het is niet eens in me opgekomen.

Na 5 keer afrijden en te veel euro's was ik blij hem niet meer nodig te hebben, hoe aardig ie ook was.
  maandag 19 april 2010 @ 00:17:43 #270
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_80467633
Ik vind een TTT nogal onzinnig. Je kunt toch gewoon je instructeur vragen om een uurtje voor examinator te spelen? Dat is veel goedkoper!
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_80470326
afgelopen weekend voor het eerst gereden met een aanhanger...nou dat rijden valt mee, maar achteruit krijg ik echt niet voor elkaar...Welke kant ik ook opstuurde, kreng ging de andere kant op
dus auto maar ff neergezet en het ding afgekoppelt en geparkeerd. Lol.
Maar goed, op zich is het goed bevallen, alleen viel het me op dat op de autoweg en snelweg de mensen zich dood ergeren aan je. Je mag nou eenmaal niet harder dan 90 (vind dat ook niet echt prettig want vooral met lege aanhanger rammelt het behoorlijk) en als mensen je dan over de doorgetrokken streep voor de bocht massaal gaan ergeren kom je toch stuk onzekerder in de auto zitten.
Andere beginners met aanhanger ervaring ?
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  maandag 19 april 2010 @ 09:39:22 #272
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80471268
quote:
Ik zat er toevallig gister aan te denken of ik hem iets moet geven.Aan de ene kant niet,dit is zijn werk.Mensen op kantoor krijgen ook niet af en toe een doos chocolade/bloemetje/wijntje omdat ze hun werk doen.Aan de andere kant is het wel leuk natuurlijk,we hebben sowieso afgesproken nog een keer iets te gaan drinken samen,dus misschien is dat een leuk cadeau
pi_80472124
quote:
Op maandag 19 april 2010 08:42 schreef singlemetkids het volgende:
Andere beginners met aanhanger ervaring ?
Heb laatst voor het eerst in een Ford Transit 9 persoonsbusje gereden. Dat viel ook niet mee. Geen achteruitkjikspiegel en ik kreeg hem bijna niet in zijn 3 elke keer omdat de versnellingspook heel groot en lang was.

Maar zonder krassen ermee gereden. Woensdag ga ik voor het eerst met een karretje rijden, maar zolang je niet achteruit gaat is dat volgens mij wel te doen
pi_80472963
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag he zijn jullie al wel eens door rood gereden tijdens lessen?
Nope, maar soms wilde ik wel door rood rijden en toen ging mijn instructeur heel hard remmen.

Ik ging vrijdag voor het eerst alleen rijden en in de verte zag ik zo'n verkeerslicht staan op groen. Ik was toen bezig met terugschakelen (rij auto's voor verkeerslicht), was nét voorbij het verkeerslicht en toen zag ik dat ie al op oranje stond! Volgens mij ben ik toen net wel, net niet door rood gereden. Toen ik dat zag heb ik maar flink gas gegeven om snel weg te zijn.
quote:
Nee, ik had niet zo'n geweldig contact met mijn instructeur, anders had ik het wel gedaan!
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:15 schreef Purdey het volgende:
Is het trouwens mogelijk,denken jullie om nu 26 april m'n TTT te doen,en begin juni examen? Oftewel 1.Hoeveel lessen zaten er tussen jullie TTT en examen om alles door te nemen? En 2.Hoeveel tijd zat er tussen?
Oh, dat is heel goed mogelijk!

Ik had 22 februari TTT en 9 april examen (ong. 6,5 week), dus dan kan jij dat ook

Aantal lesuren ertussen (incl. uurtje voor examen): 17 (oh, meer dan ik had gedacht, maarja ik heb dan ook bijna 50 uur in totaal gehad).
pi_80475547
pff! net terug van de laatste les voor het examen (donderdag 13.05...) maar het ging niet echt goed!!...vooruitkijken niet, bijna door rood rijden, overal te hard rijden...onzeker zijn...volgens mn instructeur omdat ik te druk bezig was met het autorijden, ik deed het te bewust dan moest ik bijvoorbeeld fileparkeren en ging het goed maar dan twijfelde ik (doe ik het wel goed?) en daardoor verpestte ik het weer.....nog meer mensen hier problemen mee?..hij zegt ook dat ik er de komende dagen niet meer aan moet denken..dus na vandaag kijk ik niet meer op dit forum tot na mn examen, en ik hoop dat ik dan een superblij bericht kan plaatsen want ik KAN het WEL!!!.
pi_80475604
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:14 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Heb laatst voor het eerst in een Ford Transit 9 persoonsbusje gereden. Dat viel ook niet mee. Geen achteruitkjikspiegel en ik kreeg hem bijna niet in zijn 3 elke keer omdat de versnellingspook heel groot en lang was.

Maar zonder krassen ermee gereden. Woensdag ga ik voor het eerst met een karretje rijden, maar zolang je niet achteruit gaat is dat volgens mij wel te doen
Wij hebben er zo eentje, (niet die kleur dan )

die lange pook lijkt me ook irritant, maar je kan hier wel gewoon door de achteruitkijkspiegel kijken
ben benieuwd wanneer ik erin mag rijden
pi_80478487
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:51 schreef MelR het volgende:
pff! net terug van de laatste les voor het examen (donderdag 13.05...) maar het ging niet echt goed!!...vooruitkijken niet, bijna door rood rijden, overal te hard rijden...onzeker zijn...volgens mn instructeur omdat ik te druk bezig was met het autorijden, ik deed het te bewust dan moest ik bijvoorbeeld fileparkeren en ging het goed maar dan twijfelde ik (doe ik het wel goed?) en daardoor verpestte ik het weer.....nog meer mensen hier problemen mee?..hij zegt ook dat ik er de komende dagen niet meer aan moet denken..dus na vandaag kijk ik niet meer op dit forum tot na mn examen, en ik hoop dat ik dan een superblij bericht kan plaatsen want ik KAN het WEL!!!.
Heh, nu rond m'n 7e les, en dat kan je ook wel merken aan mij hoor.

Op rustige weggetjes doe ik het autorijden al wat onbewuster dan in het begin, en dan gaat het top. Zodra ik echter in de spits terechtkom, dan zeg ik eigenlijk tegen mezelf: "oh jee, nu moet ik het even goed doen, anders ben ik een last voor al die andere mensen..." en dan ga ik teveel letten op wat ik doe en dan stuitert die wagen bij wijze van spreken over het wegdek heen.

Succes met je examen!!
pi_80478838
Vanmorgen om 8 uur examen gehad. En geslaagd! (eerste keer uiteraard )
Heb denk ik intotaal zo'n 30 lessen gehad van 1.5uur
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:15 schreef Purdey het volgende:

[..]

Is me ook twee keer gebeurd.Een keer vond ik dat ik niet meer kon remmen voor oranje (Puur geen zin in eigenlijk,stond al heul lang voor dat stoplicht) en toen ik dus over de lijn reed,stond hij al op rood.En één keer ssloeg de motor af,en toen ik die weer aan de praat kreeg stond het licht nét op rood,toch doorgereden

Makkelijk! Ik had 30 mei m'n TTT en vandaag examen. Heb maar 2 lessen in de tussentijd gehad
pi_80480190
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:21 schreef Spelvout het volgende:
[..]

Makkelijk! Ik had 30 mei m'n TTT en vandaag examen. Heb maar 2 lessen in de tussentijd gehad
Gefeliciteerd!!!
  maandag 19 april 2010 @ 16:13:52 #280
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80485369
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:21 schreef Spelvout het volgende:
[..]

Gefeliciteerd! Mazzelpik,weinig lesjes en in een keer geslaagd
Je had trouwens 30 maart je TTT neem ik aan? (30 mei moet nog komen,lijkt me wat omslachtig,eerst slagen voor je examen en dan je TTT doen )

Ik mag morgen om 14:00 weer de weg op met mijn geliefde golf En dan ga ik even bespreken of ik na mn TTT in up-tempo mn examen kan doen Ga in elk geval nog even de puntjes doornemen wat er beter moet,en dan ga ik ervoor! (Ik ben zo positief,ik ga zo nog over hete kolen heen lopen )
pi_80485579
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:13 schreef Purdey het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Mazzelpik,weinig lesjes en in een keer geslaagd
Je had trouwens 30 maart je TTT neem ik aan? (30 mei moet nog komen,lijkt me wat omslachtig,eerst slagen voor je examen en dan je TTT doen )

Ik mag morgen om 14:00 weer de weg op met mijn geliefde golf En dan ga ik even bespreken of ik na mn TTT in up-tempo mn examen kan doen Ga in elk geval nog even de puntjes doornemen wat er beter moet,en dan ga ik ervoor! (Ik ben zo positief,ik ga zo nog over hete kolen heen lopen )
Dank!

Ja 30 maart bedoel ik inderdaad, stom van me
Succes met je TTT volgende week ook!
  maandag 19 april 2010 @ 16:51:08 #282
106942 Eix
pi_80486667
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:51 schreef MelR het volgende:
Hoeveel lesuren heb je al gehad?
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 19 april 2010 @ 18:40:23 #283
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80490618
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:19 schreef Spelvout het volgende:

[..]

Dank!

Ja 30 maart bedoel ik inderdaad, stom van me
Succes met je TTT volgende week ook!
Dankjewel! Dacht inderdaad al dat je 30 Maart bedoelde
Moet gaan lukken dan
pi_80508735
Ik word zo opgehaald voor mijn ttt
Ben best zenuwachtig..
  dinsdag 20 april 2010 @ 08:51:00 #285
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80509001
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 08:34 schreef Balenciaga. het volgende:
Ben best zenuwachtig..
Succes!
pi_80510104
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 08:34 schreef Balenciaga. het volgende:
Ben best zenuwachtig..
Succes!! Niet denken, maar gewoon doen!
pi_80512555
ik mag vrijdag weer crossen.. :x

en nu maar hopen dat t wat beter gaat dan de vorige les

k kreeg nog wel een nuttige tip van een kennis.. dus dat ga ik mn instructeur eens voorleggen..
  dinsdag 20 april 2010 @ 11:03:39 #288
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_80512622
Hoeveel fouten mag je nou hebben bij het theorie examen tegenwoordig? Ik dacht 5 voor de gewone vragen en de helft van de gevaar herkenning.
pi_80512787
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:03 schreef onderjas het volgende:
Hoeveel fouten mag je nou hebben bij het theorie examen tegenwoordig? Ik dacht 5 voor de gewone vragen en de helft van de gevaar herkenning.
13 gevaarherkenning. Erg mild
  dinsdag 20 april 2010 @ 11:10:43 #290
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80512887
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:08 schreef AffenStrudel het volgende:

[..]

13 gevaarherkenning. Erg mild
Zouden ze die gevaarherkenning zelf niet zo boeiend vinden dat je er zoveel fout mag hebben.In vergelijking,van de 40 mag je er maximaal 5 fout hebben.Maar van 25 vragen mag je er 13 fout hebben
  dinsdag 20 april 2010 @ 11:26:55 #291
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_80513559
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:10 schreef Purdey het volgende:

[..]

Zouden ze die gevaarherkenning zelf niet zo boeiend vinden dat je er zoveel fout mag hebben.In vergelijking,van de 40 mag je er maximaal 5 fout hebben.Maar van 25 vragen mag je er 13 fout hebben
Gevaren herkenning komt toch ook veel meer terug in de praktijk. En het is net nieuw en dan zijn ze nog wel soepel.
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:44:45 #292
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_80516335
Ik moet dus donderdag op voor mijn theorie examen. Heb best veel geoefend en met een beetje geluk haal ik het ook (eerste keer). Iemand goeie tips, kut vragen die je niet verwachtte of vragen die heel veel mensen fout hadden.
pi_80516516
Niet te lang twijfelen, zo min mogelijk proberen je antwoord te verbeteren, want daar heb je amper tijd voor. Ik had al één fout omdat ik m'n antwoord wilde veranderen, maar daar had ik te weinig tijd voor en uiteindelijk had ik dus een blanco antwoord gegeven. Je eerste idee is meestal toch het goede.
Tap tap tap
pi_80516973
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:44 schreef onderjas het volgende:
Ik moet dus donderdag op voor mijn theorie examen. Heb best veel geoefend en met een beetje geluk haal ik het ook (eerste keer). Iemand goeie tips, kut vragen die je niet verwachtte of vragen die heel veel mensen fout hadden.
Vooral lekker je eigen ding doen. Er zitten daar van die Sjonnies die daar voor de achtste keer komen en het weer niet halen en zo'n heel groepje gaan vormen omdat het in hetzelfde bootje zitten Ik dacht: rot lekker op, ben in een hoekje gaan zitten en mijn ding gedaan. Prima resultaat gehaald(2 foutjes). Klinkt misschien een beetje stom maar het helpt wel degelijk.

Net als alles goed doornemen, inclusief de instinkers.
  dinsdag 20 april 2010 @ 13:05:34 #295
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80517174
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:44 schreef onderjas het volgende:
Je gaat sowieso vragen krijgen die je niet verwacht.Ik had verwacht dat ik vragen zou krijgen als 'Hoe hard mag je hier?' en 'Wat is hier de juiste volgorde van voor laten gaan?' Ik had me scheel zitten leren op de voorrangs-situaties,één vraag over gehad..Vooral de verkeersinzicht is gemeen.Ik kreeg de vraag 'De gedragscode voor motorrijders in de file is geschreven voor? A.Motorrijders B.Automobilisten C.voor beide en de andere vraag 'Neemt je brandstofverbruik toe als je met alle ramen open rijd?' Als je er logisch over nadenkt zijn de antwoorden heel logisch,maar op zo'n moment kan je een soort black-out gevoel krijgen.Als je gewoon goed leert,kan er niks misgaan! Succes
pi_80517221
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:05 schreef Purdey het volgende:

[..]

Je gaat sowieso vragen krijgen die je niet verwacht.Ik had verwacht dat ik vragen zou krijgen als 'Hoe hard mag je hier?' en 'Wat is hier de juiste volgorde van voor laten gaan?' Ik had me scheel zitten leren op de voorrangs-situaties,één vraag over gehad..Vooral de verkeersinzicht is gemeen.Ik kreeg de vraag 'De gedragscode voor motorrijders in de file is geschreven voor? A.Motorrijders B.Automobilisten C.voor beide en de andere vraag 'Neemt je brandstofverbruik toe als je met alle ramen open rijd?' Als je er logisch over nadenkt zijn de antwoorden heel logisch,maar op zo'n moment kan je een soort black-out gevoel krijgen.Als je gewoon goed leert,kan er niks misgaan! Succes
Ik had een vraag: neemt je brandstofgebruik toe als je een skibox (of hoe heet zo'n ding) op je auto hebt?
Ik vond dat echt zo'n duh-vraag, maar het meisje achter me snapte er geen bal van.
Tap tap tap
  dinsdag 20 april 2010 @ 13:09:37 #297
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_80517344
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:05 schreef Purdey het volgende:

[..]

Die eerste vraag kende ik nog niet. Denk dat ze voor motorrijders zijn, anders zouden ze niet zeggen 'gedragscode voor motorrijders'.
pi_80517424
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:09 schreef onderjas het volgende:

[..]

Die eerste vraag kende ik nog niet. Denk dat ze voor motorrijders zijn, anders zouden ze niet zeggen 'gedragscode voor motorrijders'.
Die heb ik net geleerd voor mijn motortheorie Is denk ik dus alleen voor motorrijders.

Tussen een file door max. 40km/h en niet een groter verschil van 10km/h met andere auto's om schrikreacties te voorkomen. Ook gebruik maken van de vrije ruimte tussen de meest linkse baan en de baan daar rechts van.
  dinsdag 20 april 2010 @ 13:47:27 #299
106942 Eix
pi_80518811
Ik zou zeggen voor beide. Een gedragscode is namelijk niet eenzijdig, zowel de automobilist als de motorrijder moeten samen de weg met elkaar delen.

-> http://www.politie.nl/klp(...)jders_in_de_file.asp heeft ook spelregels voor automobilisten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 20-04-2010 13:56:47 ]
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_80519700
Ik had net dus mijn ttt.. En ben geslaagd

Het was een hele goede rit zij mijn examinator.. En als ik 1 situatie anders had opgelost dan zei ze dat ik als dit een echt examen was geweest ook was geslaagd! Ik had namelijk een auto die van rechts kwam over het hoofd gezien (hij kwam van een parkeervak af en wou de weg oprijden en kwam toen meteen op het kruispunt terecht en dat had ik dus niet goed gezien want ik reed gewoon door) .. Dat was wel jammer.

Verder gingen de bijzondere verrichtingen ook niet echt denderend, maar goed genoeg om vrijstelling te krijgen. Mijn instructrice die meereed zei op het eind ook dat ik waarschijnlijk last had van positieve faalangst : Tijdens de rijlessen gaat er nog best veel fout en ben ik ook heel bang om alles fout te doen, maar tijdens mijn ttt ging alles heel erg goed (op die ene fout na dan) zei ze Ze gaat gelijk mijn examen inplannen!

Ben blijjjjjjj
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')