abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80387872
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:16 schreef twiFight het volgende:
Theorie-examen aangevraagd: 4 mei moet ik er aan geloven
Dan rij ik af
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  vrijdag 16 april 2010 @ 16:26:32 #227
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80389458
Zo,terug van rijles/proefexamen.In een woord: BLUH!
Het CBR in Rotterdam is tijdelijk verhuisd.Op het parkeerterrein ging het al redelijk mis.Vergat richting aan te geven.Moest vanaf het CBR richting Rotterdam-Airport.Stukje snelweg ging goed,alleen vond instructeur dat ik meer had moeten kijken met invoegen.Later vergat ik bij het stoplicht naar rechts mn richting..Verder was een punt m'n plaats op de weg.Maak een hele ruime bocht naar links,als ik naar rechts ga,heel stom.Instructeur was zelf wel tevreden,hij had niet beter/slechter verwacht terwijl ik zelf had verwacht dat het geweldig zou gaan.

Hij vroeg zelf hoe ik het vond gaan,en zei dat ik het wel aardig vond gaan.Toen hij met een lijstje kwam met punten,en ik dat zag dacht 'Oké,je gaat eraan..' Pff,zit er even behoorlijk doorheen
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_80389756
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 16:26 schreef Purdey het volgende:
Het CBR in Rotterdam is tijdelijk verhuisd.Op het parkeerterrein ging het al redelijk mis.Vergat richting aan te geven.Moest vanaf het CBR richting Rotterdam-Airport.Stukje snelweg ging goed,alleen vond instructeur dat ik meer had moeten kijken met invoegen.Later vergat ik bij het stoplicht naar rechts mn richting..Verder was een punt m'n plaats op de weg.Maak een hele ruime bocht naar links,als ik naar rechts ga,heel stom.Instructeur was zelf wel tevreden,hij had niet beter/slechter verwacht terwijl ik zelf had verwacht dat het geweldig zou gaan.

Hij vroeg zelf hoe ik het vond gaan,en zei dat ik het wel aardig vond gaan.Toen hij met een lijstje kwam met punten,en ik dat zag dacht 'Oké,je gaat eraan..' Pff,zit er even behoorlijk doorheen
Daar is het toch een proefexamen voor? Om te kijken hoe je er voor staat zodat je de foutjes die je daar maakt niet op het echte examen maakt. Ik schrijf ook thuis alle puntjes op die mijn instructeur zei dat ik die fout deed en dan neem ik die thuis daarna in gedachte nog even door en dan een week daarop maak ik die foutjes niet meer

Succes met het echte examen!
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_80390086
Fileparkeren

Heb net mijn 3e rijles gehad en ik kan al zelfstandig schakelen maar ik rij soms te dicht bij te stoepranden en omdat ik zo druk ben met andere dingen zie ik soms dingen over het hoofd. Zo werd een verkeerslicht groen en een paar seconden weer rood wat ik totaal niet verwachtte
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:09:12 #230
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80391221
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 16:33 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Daar is het toch een proefexamen voor? Om te kijken hoe je er voor staat zodat je de foutjes die je daar maakt niet op het echte examen maakt. Ik schrijf ook thuis alle puntjes op die mijn instructeur zei dat ik die fout deed en dan neem ik die thuis daarna in gedachte nog even door en dan een week daarop maak ik die foutjes niet meer

Succes met het echte examen!
Jawel,maar ik baal er echt gigantisch van.Ik heb inmiddels 74 lessen achter de rug,dus dan begrijp je m'n frustratie wel.Ik weet nu indd dat ik meer op het richting aangeven moet letten,en dat ik die bochten anders/beter moet nemen.Dat ik iets rustiger in de bochten moet doen (En niet als in een achtervolgings-scéne van de A-team ) en dat ik meer moet kijken..Volgende week twee lessen gepland waarin we weer proefexamen gaan doen,en een les aan de bijzondere verrichtingen gaan besteden.
pi_80397753
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 16:26 schreef Purdey het volgende:

De vorige les had je toch heel goed gereden? Dat betekent dat je het toch in je hebt zitten. Zo'n lesje waar alles minder gaat heeft iedereen wel (zoals ik vlak voor mijn examen ).

Ik denk dat je het rijden wel aankan. In 74 lessen heb je veel meer verkeerssituaties meegemaakt dan iemand met bijv. 30 lessen. Dat werkt in jouw voordeel later Ik ben benieuwd wanneer je een afrijdatum hebt. Over 10 dagen heb je toch je TTT? Spannend

Ennn ik ga rond 11 uur autorijden in mijn eentje, in het donker. Ik vind het eigenlijk best wel eng nu ik eraan denk. Ik heb maar 1 rijles gehad in het pikkedonker en toen zag ik geen flikker. Nu maar hopen dat het goedkomt. Hopelijk gaan de mensen op mij anticiperen
pi_80401640
Vandaag ook het roze pasje opgehaald. Kon ik na 10 jaar eindelijk dat roze vodjeer opeens weg laten mikken. Heb er opeens een brommerrijbewijs bij :-)
Take on the situation, but not the torment ...
pi_80409746
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:50 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Een Chrysler Voyager (zoiets dacht ik, voor 7 personen).
Vervelend, he, moeders met hun goed bedoelde adviezen! Mijn moeder presteerde het om de simpelste regels uit te leggen toen ik reed 'Die auto heeft voorrang op de rotonde!!!!'
Eigenlijk heb ik er helemaal geen problemen mee dat deze auto op benzine rijdt. Ik weet echt niet waar iedereen zich druk om maakt als ze van diesel naar benzine gaan

Ik mag vanavond helemaal in mijn eentje rijden voor het eerst

Okay, das best een grote bak ja ben benieuwd wanneer ik in onze Ford Transit mag rijden xD
Gaat nu wel okay:) mocht gister avond de auto ff lenen om iets op te halen daarna een vriend opgehaald en beetje rond gereden enzo, was wel chill gelijk mn moeder bellen omdat ik zo lang wegbleef ghehe, laat ik nou niet mogen telefoneren tijdens het rijden
Benzine is niet echt ''moeilijk'' maar bij mijn lesauto kon ik gewoon al wegrijden door enkel de koppeling op te laten zonder het gas in te trappen, dus die gewoonte moet ik ff snel afleren, werkt niet bij de benzine
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  zaterdag 17 april 2010 @ 01:54:07 #234
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80409900
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 01:38 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

gelijk mn moeder bellen omdat ik zo lang wegbleef ghehe, laat ik nou niet mogen telefoneren tijdens het rijden
Ik wil niet de party pooper uithangen hoor, maar van mij mogen ze je rijbewijs gelijk weer afnemen Misschien is het stoer om met "je mattie" naast je te telefoneren tijdens het rijden, maar voor de rest van de wereld is het gewoon levensgevaarlijk. Nog gevaarlijker dan alcohol. Of vind je dat ook wel kunnen? Ook als een dronken/telefonerend persoon jou aanrijdt?

De hele reden dat autorijden zo moeilijk is en je zo teringveel lessen nodig hebt in nederland is om je voor idioten op de weg, zoals bellende mensen, te beschermen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 17 april 2010 @ 05:40:27 #235
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_80411036
2 weken geleden mn TTT gehad, en ik moet zeggen dat ik er veel aan gehad heb. Wat mijn instructeur vaak had gezegd, werd door de examinator nog eens bevestigd; ik zie alles, mn plaats op de weg en de controle over de auto is prima, maar ik doe te weinig met de info die ik krijg. Daardoor heb ik te vaak zoiets van 'och, hier krijg ik m makkelijk tussen'. NOT!

Sindsdien heb ik redelijk de knop weten om te zetten en t gaat nu echt veel beter. 10 mei afrijden, dus ik kan nog wat lesjes pakken...hoop dat t gaat lukken!

PS over dat bellen in de auto, ik kan me niet voorstellen dat je je daarmee bezig gaat houden als je net je rijbewijs hebt, maar dat terzijde..
  zaterdag 17 april 2010 @ 10:11:36 #236
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80412730
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:22 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

De vorige les had je toch heel goed gereden? Dat betekent dat je het toch in je hebt zitten. Zo'n lesje waar alles minder gaat heeft iedereen wel (zoals ik vlak voor mijn examen ).

Ik denk dat je het rijden wel aankan. In 74 lessen heb je veel meer verkeerssituaties meegemaakt dan iemand met bijv. 30 lessen. Dat werkt in jouw voordeel later Ik ben benieuwd wanneer je een afrijdatum hebt. Over 10 dagen heb je toch je TTT? Spannend

Ennn ik ga rond 11 uur autorijden in mijn eentje, in het donker. Ik vind het eigenlijk best wel eng nu ik eraan denk. Ik heb maar 1 rijles gehad in het pikkedonker en toen zag ik geen flikker. Nu maar hopen dat het goedkomt. Hopelijk gaan de mensen op mij anticiperen
Ja,de vorige les ging lekker Was stikzenuwachtig gister en het begon al niet echt lekker.Normaal staat de radio aan,en praat instructeur de oren van m'n hoofd.Nu ging de radio uit,en zei hij niks meer Om de rust te bewaren,maar ik werd er juist strontzenuwachtig van.Ik reed de parkeerplaats af bij het CBR.Allemaal weggetjes met parkeervakken.Ik reed rechtdoor,richting een ander parkeervak (Die allemaal leeg waren) en ik dacht dat dat wel kon.Bam,gelijk een ingreep 'Het is niet de bedoeling dat je dwars door die parkeervakken gaat rijden.' Natuurlijk stom achteraf,maar op dat moment voelde het niet zo

De rit ging best oké.Een keer op de linkerrijstrook terrecht gekomen (2 vakken voor linksaf,moet ik altijd de rechter nemen) en twee keer m'n richting vergeten.Verder de voorrangsregels goed toegepast.En met keren had ik meer moeten kijken.Inmiddels baal ik íets minder,omdat ik nu wel weet wat ik van de week moet doen,waar ik op moet letten,en wat er verwacht wordt.Heb een lijstje gemaakt met de hoofdpuntjes,en die ga ik tot in de treure doornemen.Het moet gewoon goed gaan van de week!

Hoe ging jou ritje in de donker alleen?
pi_80413578
quote:
Op donderdag 15 april 2010 12:04 schreef Jac0bus het volgende:
Iemand ervaring met examen doen om 8 uur 's ochtends? Ik heb dan het vermoeden dat het superdruk is wat het extra lastig maakt. Vooral op de snelweg is dat lastig.
Ik heb daar slechte ervaringen mee.

Ik dacht dat het niet veel uitmaakte omdat ik dan zou kunnen laten zien dat ik in elke omstandigheid kan rijden, maar het werd mij duidelijk dat ze vooral beoordelen op de fouten die je maakt. Snelweg viel wel mee, alleen heel veel scholieren die met zijn 3e naast elkaar fietsen etc. Gezakt omdat ik fietsers inhaalde waar het niet zo heel verstandig was, ingreep was niet nodig maar ik moest wel haast maken.

Examen daarna midden op de dag gehad, bijna geen auto + fietser tegengekomen en gewoon geslaagd.

Ik vond het toch wel vreemd dat ze daar weinig rekening mee lijken te houden, ik vond zelf dat ik die keer om 8 uur meer recht op een rijbewijs had omdat de omstandigheden veel moeilijker waren en ik geen echte blunders maakte.
- verwijderd door admin -
pi_80414253
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 01:38 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Okay, das best een grote bak ja ben benieuwd wanneer ik in onze Ford Transit mag rijden xD
Gaat nu wel okay:) mocht gister avond de auto ff lenen om iets op te halen daarna een vriend opgehaald en beetje rond gereden enzo, was wel chill gelijk mn moeder bellen omdat ik zo lang wegbleef ghehe, laat ik nou niet mogen telefoneren tijdens het rijden
Benzine is niet echt ''moeilijk'' maar bij mijn lesauto kon ik gewoon al wegrijden door enkel de koppeling op te laten zonder het gas in te trappen, dus die gewoonte moet ik ff snel afleren, werkt niet bij de benzine
Kun je dan wel in een binnenspiegel kijken bij zo'n Ford Transit? Ik zou daar op dit moment niet in durven rijden.

Bij mijn lesauto reed ik ook altijd weg op de koppeling, maar nu voel je dat je voor geen meter vooruit komt als je geen gas bijgeeft. Ik denk dat ik het wel snel onder de knie krijg. Op dit moment heb ik mijn ouders auto nog niet echt goed onder controle (opschakelen en terugschakelen gaat soms wat stoterig).
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 10:11 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ja,de vorige les ging lekker Was stikzenuwachtig gister en het begon al niet echt lekker.Normaal staat de radio aan,en praat instructeur de oren van m'n hoofd.Nu ging de radio uit,en zei hij niks meer Om de rust te bewaren,maar ik werd er juist strontzenuwachtig van.Ik reed de parkeerplaats af bij het CBR.Allemaal weggetjes met parkeervakken.Ik reed rechtdoor,richting een ander parkeervak (Die allemaal leeg waren) en ik dacht dat dat wel kon.Bam,gelijk een ingreep 'Het is niet de bedoeling dat je dwars door die parkeervakken gaat rijden.' Natuurlijk stom achteraf,maar op dat moment voelde het niet zo

De rit ging best oké.Een keer op de linkerrijstrook terrecht gekomen (2 vakken voor linksaf,moet ik altijd de rechter nemen) en twee keer m'n richting vergeten.Verder de voorrangsregels goed toegepast.En met keren had ik meer moeten kijken.Inmiddels baal ik íets minder,omdat ik nu wel weet wat ik van de week moet doen,waar ik op moet letten,en wat er verwacht wordt.Heb een lijstje gemaakt met de hoofdpuntjes,en die ga ik tot in de treure doornemen.Het moet gewoon goed gaan van de week!

Hoe ging jou ritje in de donker alleen?
Ach, het is niet zo erg als je op de linkerrijstrook gaat rijden. Zolang je maar die bocht goed volgt en daarna zou je eventueel weer naar rechts kunnen gaan. Waarschijnlijk rijd je volgende week weer een stuk beter dankzij deze les

Het ritje ging wel. Ik zag een stuk minder, en dat is ook logisch, dus ik had ergens wat borden gemist (zo'n onderbord bij een voorrangsweg met zo'n bocht die de voorrangsweg volgt en ook een bord dat ik dacht dat ik binnen de bebouwde kom zat, maar het was er dus buiten). Soms reed ik wel wat te hard door de bochten en bij het keren in zo'n wijkje (moest m'n broertje ophalen) sloeg mijn motor af en liep ik wat te kloten met mijn achteruitversnelling. Verder ging het wel. Ik heb wel eens wat te hard gereden (90 op 80 weg en 130 op snelweg), maar zo erg was dat niet.
  zaterdag 17 april 2010 @ 13:15:44 #239
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80417029
Zojuist datums doorgekregen

Woensdag 19 mei 2010 om 08:55 - tussentijdse toets auto
Vrijdag 4 juni 2010 om 10:45 - praktijkexamen auto

zaterdag 17 april 2010 @ 13:41:11 #240
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80417803
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 13:15 schreef jacobras het volgende:
Zojuist datums doorgekregen

Woensdag 19 mei 2010 om 08:55 - tussentijdse toets auto
Vrijdag 4 juni 2010 om 10:45 - praktijkexamen auto

Mooie tijden! Zeker voor je officiële examen Succes!
pi_80428644
Vandaag weer de bevestiging gekregen van wat mijn zwakke punten zijn: de snelweg op

Eigenlijk heb je drie soorten: als het hartstikke rustig is en je zo de snelweg op kan blazen, als er een file staat en het dus ook nauwelijks rijdt en je er zo op kan en de derde is dus de lastige: als het druk is maar wel doorrijdt.

Vandaag dus tijdens het lessen gingen we de snelweg op en hadden we die laatstgenoemde situatie. Maar toen ik op snelheid lag zijn m'n instructeur: nu gaan(invoegen dus). Dus ik de standaard binnen-buiten-dooie hoek en toen ik wou gaan bleek het gaatje alweer te zijn opgevuld en greep mijn instructeur in. "En zo snel ben je dus gezakt op je examen!". Lekker is dat

Wat bleek achteraf: toen mijn instructeur en ik terugdachten bleek dat de auto die op de snelweg reed met opzet even gas bijgaf omdat hij ws. geen zin had in een lesauto voor zich. In no-time was mijn plek dus weg en moest ik op de vluchtstrook door. Instructeur zei achteraf ook dat een examinator in dit geval een herkansing zou geven. Maar toch, deze situatie was maar een van de paar extreem lastige snelwegopritten die ik gehad heb.

Iemand tips?
pi_80428844
Beter de auto's in de gaten houden die op de meest rechterstrook rijden op het moment dat jij gaat invoegen. Je kan door middel van je spiegels zien hoe snel ze op je afkomen, en als ze sneller op je afkomen dan jij kan invoegen (of iig, dat jij er netjes voor kan), dan moet je bijremmen en erachter gaan.
  zaterdag 17 april 2010 @ 21:04:50 #243
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80429342
Ik denk dat die situaties na 5 jaar je rijbewijs nog lastig zijn. Probeer het wat meer te oefenen denk ik. Dan krijg je wat mee zelfvertrouwen om "je moment te pakken" en dan rij je ook beter.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_80430144
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 20:38 schreef Jac0bus het volgende:
toen mijn instructeur en ik terugdachten bleek dat de auto die op de snelweg reed met opzet even gas bijgaf omdat hij ws. geen zin had in een lesauto voor zich. In no-time was mijn plek dus weg en moest ik op de vluchtstrook door.
Ik probeer ook altijd te voorkomen dat lesauto's voor mij rijden. Dat schiet ten eerste niet op, ten tweede is het gevaarlijk omdat ze soms vreemde onverwachtse dingen doen en ten derde rijd ik altijd wat te hard en die lesauto's rijden veel te braaf.
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 21:04 schreef twiFight het volgende:
Ik denk dat die situaties na 5 jaar je rijbewijs nog lastig zijn. Probeer het wat meer te oefenen denk ik. Dan krijg je wat mee zelfvertrouwen om "je moment te pakken" en dan rij je ook beter.
Mee joh, dit is een van de simpelste dingen die er is. Invoegen op de snelweg is gewoon assertief zijn en goed snelheid maken op de oprit van de snelweg en dan stelt het echt niks voor. Is het simpelste wat er is. Rijden in een stad met fietsers is echt lastiger.

Iets als fileparkeren is na 5 jaar rijbewijs veel lastiger omdat je het bijna nooit doet.
pi_80430197
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 20:45 schreef SinofEnvy het volgende:
Beter de auto's in de gaten houden die op de meest rechterstrook rijden op het moment dat jij gaat invoegen. Je kan door middel van je spiegels zien hoe snel ze op je afkomen, en als ze sneller op je afkomen dan jij kan invoegen (of iig, dat jij er netjes voor kan), dan moet je bijremmen en erachter gaan.
Dat klinkt helaas makkelijker gezegd dan gedaan. Maar in zo'n drukte moet ik ook afrijden(8 uur 's ochtends) en dan wil lik niet op zoiets falen terwijl ik voor de rest prima kan autorijden.

Het klinkt inderdaad makkelijk: snelheid maken en als er een gaatje is ertussen. Maar toch lukt het me vrijwel nooit zonder een aanmerking te krijgen van de instructeur, en dan niet om te zeiken maar inderdaad een aanmerking waar hij een punt heeft.
pi_80430271
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 21:39 schreef Jac0bus het volgende:
Het klinkt inderdaad makkelijk: snelheid maken en als er een gaatje is ertussen. Maar toch lukt het me vrijwel nooit zonder een aanmerking te krijgen van de instructeur, en dan niet om te zeiken maar inderdaad een aanmerking waar hij een punt heeft.
Dat had ik ook tijdens de lessen, altijd gezeik. Echt altijd, zelfs 5 minuten voordat ik examen ging doen.

Maar met het examen ga je niet de snelweg op hoor, waarschijnlijk een 80 km weg en dan valt het mee. En als het heel druk is rijden ze ook niet snel mocht je wel de snelweg op en af moeten.
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 16:33 schreef Jac0bus het volgende:
Daar is het toch een proefexamen voor? Om te kijken hoe je er voor staat zodat je de foutjes die je daar maakt niet op het echte examen maakt.
Nee, een proefexamen is bedacht om geld te verdienen aan onwetende leerlingen. Het CBR krijgt een hapje en de rijschool de rest. Snel verdiend en het gaat nergens over. Dik betalen om een vrijstelling te krijgen voor je speciale verrichtingen? Echt iedereen doet er verstandig aan die TTT te laten schieten. Koop voor dat geld maar lekker een paar biertjes of een reserveband voor je auto als je je rijbewijs hebt gehaald. Tot een paar jaar geleden waren er geen TTTjes en deed je gewoon in 1 keer examen (wat nu nog steeds kan).

Smerige praktijk vind ik het, geldklopperij. Je rij-instructeur geeft je toch al 1 of 2 uur per week commentaar? Neem van mij maar aan dat het CBR er niets aan toe te voegen heeft.

Ik heb geen TTT genomen en ben in 1 keer geslaagd voor zowel mijn theorie als mijn praktijk. Niks moeilijks aan. En als je denkt dat een TTT beter is omdat je zenuwachtig bent? Niets van waar, op het echte examen ben je toch weer zenuwachtig. En het rijden bij een examen is gelijk aan rijden bij je rijles , je hebt alleen geen gezeur aan je kop.

[ Bericht 24% gewijzigd door willempjewever op 17-04-2010 21:51:59 ]
pi_80430896
Ik heb dinsdag mijn ttt

Na 37 lessen te hebben gehad Maarja, opzich gaat het nu allemaal wel heel goed. Behalve invoegen op de snelweg .. Daar heb ik echt nog moeite mee. Ik weet nooit wanneer ik in mijn spiegels kan zien of ik er wel voor kan of wanneer de afstand toch net iets te klein is..

Maarja mijn ttt gaat wel goed komen. Daar maak ik me echt geen enkele zorgen over :p
pi_80430906
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 21:41 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dat had ik ook tijdens de lessen, altijd gezeik. Echt altijd, zelfs 5 minuten voordat ik examen ging doen.

Maar met het examen ga je niet de snelweg op hoor, waarschijnlijk een 80 km weg en dan valt het mee. En als het heel druk is rijden ze ook niet snel mocht je wel de snelweg op en af moeten.
[..]

Nee, een proefexamen is bedacht om geld te verdienen aan onwetende leerlingen. Het CBR krijgt een hapje en de rijschool de rest. Snel verdiend en het gaat nergens over. Dik betalen om een vrijstelling te krijgen voor je speciale verrichtingen? Echt iedereen doet er verstandig aan die TTT te laten schieten. Koop voor dat geld maar lekker een paar biertjes of een reserveband voor je auto als je je rijbewijs hebt gehaald. Tot een paar jaar geleden waren er geen TTTjes en deed je gewoon in 1 keer examen (wat nu nog steeds kan).

Smerige praktijk vind ik het, geldklopperij. Je rij-instructeur geeft je toch al 1 of 2 uur per week commentaar? Neem van mij maar aan dat het CBR er niets aan toe te voegen heeft.

Ik heb geen TTT genomen en ben in 1 keer geslaagd voor zowel mijn theorie als mijn praktijk. Niks moeilijks aan. En als je denkt dat een TTT beter is omdat je zenuwachtig bent? Niets van waar, op het echte examen ben je toch weer zenuwachtig. En het rijden bij een examen is gelijk aan rijden bij je rijles , je hebt alleen geen gezeur aan je kop.
Die comment over het proefexamen die ik maakte was niet tegen iemand die de TTT maakte maar een "eigen" proefexamen deed met zijn/haar instructeur. En over het CBR heb je helemaal gelijk. Janken over geldtekort maar ondertussen wel graaien in de grote pot met geld en dat laten ophoesten door arme pubers en studenten.
pi_80431096
Ik zit bij een rijschool die niet aan de TTT's doet, één van de weinige in de buurt zo niet de enige.
Hoe duur is dat eigenlijk, zo'n TTT?

Edit: pff ¤93,15 excl. kosten van de rijschool. Vind ik toch een behoorlijke smak geld voor alleen vrijstelling voor bijzondere verrichtingen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Butterfly91 op 17-04-2010 22:35:50 ]
pi_80431239
Top dat er rijscholen zijn die geen TTT doen of zelf een proefexamen aanbieden. Dat had ik over het hoofd gezien, Jac0bus.

Mijn rijleraar wilde dat niet doen, kon me nooit duidelijk maken waarom niet. Hij wilde ook nooit vertellen of ik een goede kans maakte op het examen. Achteraf zei hij dat hij al dacht dat ik het dik zou halen, maar vooraf wilde hij niks zeggen. Vond en vind ik nog altijd gewoon triest.

En het CBR met geldtekort?
quote:
RIJSWIJK - Naast zijn vorstelijke salaris van 448.000 euro geniet de CBR-directeur nog volop andere privileges. Zo ontving hij het afgelopen jaar bijna een halve ton aan vergoedingen voor diners buiten de deur en hotelovernachtingen. Dat blijkt uit het declaratie-overzicht van de CBR-directeuren.
En dat is betaald van iedereen zijn TTT geld
En wat te denken van het brommerexamen wat er opeens bedacht is? Precies zo'n geldkoe als de TTT. En de TTT kost evenveel als het examen dit jaar, vorig jaar was het iets goedkoper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')