Dan rij ik afquote:Op vrijdag 16 april 2010 15:16 schreef twiFight het volgende:
Theorie-examen aangevraagd: 4 mei moet ik er aan geloven
Daar is het toch een proefexamen voor? Om te kijken hoe je er voor staat zodat je de foutjes die je daar maakt niet op het echte examen maakt. Ik schrijf ook thuis alle puntjes op die mijn instructeur zei dat ik die fout deed en dan neem ik die thuis daarna in gedachte nog even door en dan een week daarop maak ik die foutjes niet meerquote:Op vrijdag 16 april 2010 16:26 schreef Purdey het volgende:
Zo,terug van rijles/proefexamen.In een woord: BLUH!
Het CBR in Rotterdam is tijdelijk verhuisd.Op het parkeerterrein ging het al redelijk mis.Vergat richting aan te geven.Moest vanaf het CBR richting Rotterdam-Airport.Stukje snelweg ging goed,alleen vond instructeur dat ik meer had moeten kijken met invoegen.Later vergat ik bij het stoplicht naar rechts mn richting..Verder was een punt m'n plaats op de weg.Maak een hele ruime bocht naar links,als ik naar rechts ga,heel stom.Instructeur was zelf wel tevreden,hij had niet beter/slechter verwacht terwijl ik zelf had verwacht dat het geweldig zou gaan.
Hij vroeg zelf hoe ik het vond gaan,en zei dat ik het wel aardig vond gaan.Toen hij met een lijstje kwam met punten,en ik dat zag dacht 'Oké,je gaat eraan..' Pff,zit er even behoorlijk doorheen
Jawel,maar ik baal er echt gigantisch van.Ik heb inmiddels 74 lessen achter de rug,dus dan begrijp je m'n frustratie wel.Ik weet nu indd dat ik meer op het richting aangeven moet letten,en dat ik die bochten anders/beter moet nemen.Dat ik iets rustiger in de bochten moet doen (En niet als in een achtervolgings-scéne van de A-teamquote:Op vrijdag 16 april 2010 16:33 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Daar is het toch een proefexamen voor? Om te kijken hoe je er voor staat zodat je de foutjes die je daar maakt niet op het echte examen maakt. Ik schrijf ook thuis alle puntjes op die mijn instructeur zei dat ik die fout deed en dan neem ik die thuis daarna in gedachte nog even door en dan een week daarop maak ik die foutjes niet meer
Succes met het echte examen!
De vorige les had je toch heel goed gereden? Dat betekent dat je het toch in je hebt zitten. Zo'n lesje waar alles minder gaat heeft iedereen wel (zoals ik vlak voor mijn examenquote:Op vrijdag 16 april 2010 16:26 schreef Purdey het volgende:
Zo,terug van rijles/proefexamen.In een woord: BLUH!
Hij vroeg zelf hoe ik het vond gaan,en zei dat ik het wel aardig vond gaan.Toen hij met een lijstje kwam met punten,en ik dat zag dacht 'Oké,je gaat eraan..' Pff,zit er even behoorlijk doorheen
Okay, das best een grote bak jaquote:Op vrijdag 16 april 2010 13:50 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Een Chrysler Voyager (zoiets dacht ik, voor 7 personen).
Vervelend, he, moeders met hun goed bedoelde adviezen! Mijn moeder presteerde het om de simpelste regels uit te leggen toen ik reed 'Die auto heeft voorrang op de rotonde!!!!'
Eigenlijk heb ik er helemaal geen problemen mee dat deze auto op benzine rijdt. Ik weet echt niet waar iedereen zich druk om maakt als ze van diesel naar benzine gaan
Ik mag vanavond helemaal in mijn eentje rijden voor het eerst
Ik wil niet de party pooper uithangen hoor, maar van mij mogen ze je rijbewijs gelijk weer afnemenquote:Op zaterdag 17 april 2010 01:38 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
gelijk mn moeder bellen omdat ik zo lang wegbleef ghehe, laat ik nou niet mogen telefoneren tijdens het rijden![]()
Ja,de vorige les ging lekkerquote:Op vrijdag 16 april 2010 20:22 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
De vorige les had je toch heel goed gereden? Dat betekent dat je het toch in je hebt zitten. Zo'n lesje waar alles minder gaat heeft iedereen wel (zoals ik vlak voor mijn examen).
Ik denk dat je het rijden wel aankan. In 74 lessen heb je veel meer verkeerssituaties meegemaakt dan iemand met bijv. 30 lessen. Dat werkt in jouw voordeel laterIk ben benieuwd wanneer je een afrijdatum hebt. Over 10 dagen heb je toch je TTT? Spannend
Ennn ik ga rond 11 uur autorijden in mijn eentje, in het donker. Ik vind het eigenlijk best wel eng nu ik eraan denk. Ik heb maar 1 rijles gehad in het pikkedonker en toen zag ik geen flikker. Nu maar hopen dat het goedkomt. Hopelijk gaan de mensen op mij anticiperen
Ik heb daar slechte ervaringen mee.quote:Op donderdag 15 april 2010 12:04 schreef Jac0bus het volgende:
Iemand ervaring met examen doen om 8 uur 's ochtends? Ik heb dan het vermoeden dat het superdruk is wat het extra lastig maakt. Vooral op de snelweg is dat lastig.
Kun je dan wel in een binnenspiegel kijken bij zo'n Ford Transit? Ik zou daar op dit moment niet in durven rijden.quote:Op zaterdag 17 april 2010 01:38 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Okay, das best een grote bak jaben benieuwd wanneer ik in onze Ford Transit mag rijden xD
Gaat nu wel okay:) mocht gister avond de auto ff lenen om iets op te halendaarna een vriend opgehaald en beetje rond gereden enzo, was wel chill
gelijk mn moeder bellen omdat ik zo lang wegbleef ghehe, laat ik nou niet mogen telefoneren tijdens het rijden
![]()
Benzine is niet echt ''moeilijk'' maar bij mijn lesauto kon ik gewoon al wegrijden door enkel de koppeling op te laten zonder het gas in te trappen, dus die gewoonte moet ik ff snel afleren, werkt niet bij de benzine
Ach, het is niet zo erg als je op de linkerrijstrook gaat rijden. Zolang je maar die bocht goed volgt en daarna zou je eventueel weer naar rechts kunnen gaan. Waarschijnlijk rijd je volgende week weer een stuk beter dankzij deze lesquote:Op zaterdag 17 april 2010 10:11 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja,de vorige les ging lekkerWas stikzenuwachtig gister en het begon al niet echt lekker.Normaal staat de radio aan,en praat instructeur de oren van m'n hoofd.Nu ging de radio uit,en zei hij niks meer
Om de rust te bewaren,maar ik werd er juist strontzenuwachtig van.Ik reed de parkeerplaats af bij het CBR.Allemaal weggetjes met parkeervakken.Ik reed rechtdoor,richting een ander parkeervak (Die allemaal leeg waren) en ik dacht dat dat wel kon.Bam,gelijk een ingreep 'Het is niet de bedoeling dat je dwars door die parkeervakken gaat rijden.' Natuurlijk stom achteraf,maar op dat moment voelde het niet zo
![]()
De rit ging best oké.Een keer op de linkerrijstrook terrecht gekomen (2 vakken voor linksaf,moet ik altijd de rechter nemen) en twee keer m'n richting vergeten.Verder de voorrangsregels goed toegepast.En met keren had ik meer moeten kijken.Inmiddels baal ik íets minder,omdat ik nu wel weet wat ik van de week moet doen,waar ik op moet letten,en wat er verwacht wordt.Heb een lijstje gemaakt met de hoofdpuntjes,en die ga ik tot in de treure doornemen.Het moet gewoon goed gaan van de week!
Hoe ging jou ritje in de donker alleen?
Mooie tijden! Zeker voor je officiële examenquote:Op zaterdag 17 april 2010 13:15 schreef jacobras het volgende:
Zojuist datums doorgekregen
Woensdag 19 mei 2010 om 08:55 - tussentijdse toets auto
Vrijdag 4 juni 2010 om 10:45 - praktijkexamen auto
Ik probeer ook altijd te voorkomen dat lesauto's voor mij rijden. Dat schiet ten eerste niet op, ten tweede is het gevaarlijk omdat ze soms vreemde onverwachtse dingen doen en ten derde rijd ik altijd wat te hard en die lesauto's rijden veel te braaf.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:38 schreef Jac0bus het volgende:
toen mijn instructeur en ik terugdachten bleek dat de auto die op de snelweg reed met opzet even gas bijgaf omdat hij ws. geen zin had in een lesauto voor zich. In no-time was mijn plek dus weg en moest ik op de vluchtstrook door.
Mee joh, dit is een van de simpelste dingen die er is. Invoegen op de snelweg is gewoon assertief zijn en goed snelheid maken op de oprit van de snelweg en dan stelt het echt niks voor. Is het simpelste wat er is. Rijden in een stad met fietsers is echt lastiger.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:04 schreef twiFight het volgende:
Ik denk dat die situaties na 5 jaar je rijbewijs nog lastig zijn. Probeer het wat meer te oefenen denk ik. Dan krijg je wat mee zelfvertrouwen om "je moment te pakken" en dan rij je ook beter.
Dat klinkt helaas makkelijker gezegd dan gedaan. Maar in zo'n drukte moet ik ook afrijden(8 uur 's ochtends) en dan wil lik niet op zoiets falen terwijl ik voor de rest prima kan autorijden.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:45 schreef SinofEnvy het volgende:
Beter de auto's in de gaten houden die op de meest rechterstrook rijden op het moment dat jij gaat invoegen. Je kan door middel van je spiegels zien hoe snel ze op je afkomen, en als ze sneller op je afkomen dan jij kan invoegen (of iig, dat jij er netjes voor kan), dan moet je bijremmen en erachter gaan.
Dat had ik ook tijdens de lessen, altijd gezeik. Echt altijd, zelfs 5 minuten voordat ik examen ging doen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:39 schreef Jac0bus het volgende:
Het klinkt inderdaad makkelijk: snelheid maken en als er een gaatje is ertussen. Maar toch lukt het me vrijwel nooit zonder een aanmerking te krijgen van de instructeur, en dan niet om te zeiken maar inderdaad een aanmerking waar hij een punt heeft.
Nee, een proefexamen is bedacht om geld te verdienen aan onwetende leerlingen. Het CBR krijgt een hapje en de rijschool de rest. Snel verdiend en het gaat nergens over. Dik betalen om een vrijstelling te krijgen voor je speciale verrichtingen? Echt iedereen doet er verstandig aan die TTT te laten schieten. Koop voor dat geld maar lekker een paar biertjes of een reserveband voor je auto als je je rijbewijs hebt gehaald. Tot een paar jaar geleden waren er geen TTTjes en deed je gewoon in 1 keer examen (wat nu nog steeds kan).quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:33 schreef Jac0bus het volgende:
Daar is het toch een proefexamen voor? Om te kijken hoe je er voor staat zodat je de foutjes die je daar maakt niet op het echte examen maakt.
Die comment over het proefexamen die ik maakte was niet tegen iemand die de TTT maakte maar een "eigen" proefexamen deed met zijn/haar instructeur. En over het CBR heb je helemaal gelijk. Janken over geldtekort maar ondertussen wel graaien in de grote pot met geld en dat laten ophoesten door arme pubers en studenten.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:41 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dat had ik ook tijdens de lessen, altijd gezeik. Echt altijd, zelfs 5 minuten voordat ik examen ging doen.
Maar met het examen ga je niet de snelweg op hoor, waarschijnlijk een 80 km weg en dan valt het mee. En als het heel druk is rijden ze ook niet snel mocht je wel de snelweg op en af moeten.
[..]
Nee, een proefexamen is bedacht om geld te verdienen aan onwetende leerlingen. Het CBR krijgt een hapje en de rijschool de rest. Snel verdiend en het gaat nergens over. Dik betalen om een vrijstelling te krijgen voor je speciale verrichtingen? Echt iedereen doet er verstandig aan die TTT te laten schieten. Koop voor dat geld maar lekker een paar biertjes of een reserveband voor je auto als je je rijbewijs hebt gehaald. Tot een paar jaar geleden waren er geen TTTjes en deed je gewoon in 1 keer examen (wat nu nog steeds kan).
Smerige praktijk vind ik het, geldklopperij. Je rij-instructeur geeft je toch al 1 of 2 uur per week commentaar? Neem van mij maar aan dat het CBR er niets aan toe te voegen heeft.
Ik heb geen TTT genomen en ben in 1 keer geslaagd voor zowel mijn theorie als mijn praktijk. Niks moeilijks aan. En als je denkt dat een TTT beter is omdat je zenuwachtig bent? Niets van waar, op het echte examen ben je toch weer zenuwachtig. En het rijden bij een examen is gelijk aan rijden bij je rijles , je hebt alleen geen gezeur aan je kop.
En dat is betaald van iedereen zijn TTT geldquote:RIJSWIJK - Naast zijn vorstelijke salaris van 448.000 euro geniet de CBR-directeur nog volop andere privileges. Zo ontving hij het afgelopen jaar bijna een halve ton aan vergoedingen voor diners buiten de deur en hotelovernachtingen. Dat blijkt uit het declaratie-overzicht van de CBR-directeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |