Ja ondanks dat bericht is er geloof ik een geldtekort bij CBR. De examinatoren gaan er niet op vooruit, of misschien zelfs op achteruit. En de directeuren blijven graaien in het spaarvarkentje. Dat is nou het wrange ervan.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:17 schreef willempjewever het volgende:
Top dat er rijscholen zijn die geen TTT doen of zelf een proefexamen aanbieden. Dat had ik over het hoofd gezien, Jac0bus.
Mijn rijleraar wilde dat niet doen, kon me nooit duidelijk maken waarom niet. Hij wilde ook nooit vertellen of ik een goede kans maakte op het examen. Achteraf zei hij dat hij al dacht dat ik het dik zou halen, maar vooraf wilde hij niks zeggen. Vond en vind ik nog altijd gewoon triest.
En het CBR met geldtekort?
[..]
En dat is betaald van iedereen zijn TTT geld
En wat te denken van het brommerexamen wat er opeens bedacht is? Precies zo'n geldkoe als de TTT. En de TTT kost evenveel als het examen dit jaar, vorig jaar was het iets goedkoper.
direct gevolg van luie ambtenaren, graaiend bestuur en een monopolie op de markt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:55 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ja ondanks dat bericht is er geloof ik een geldtekort bij CBR. De examinatoren gaan er niet op vooruit, of misschien zelfs op achteruit. En de directeuren blijven graaien in het spaarvarkentje. Dat is nou het wrange ervan.
Dat ligt dan denk ik aan je locatie, mijn instructeurs hadden nog nooit een examen meegemaakt zonder snelweg. Ik heb ook 3x snelweg gereden(2x examen, 1x TTT)quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:41 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dat had ik ook tijdens de lessen, altijd gezeik. Echt altijd, zelfs 5 minuten voordat ik examen ging doen.
Maar met het examen ga je niet de snelweg op hoor, waarschijnlijk een 80 km weg en dan valt het mee. En als het heel druk is rijden ze ook niet snel mocht je wel de snelweg op en af moeten.
[..]
Ik heb een TTT gedaan, en ben er erg blij mee. Ik ben snel gespannen, door de TTT was mijn examen een stuk meer ontspannen dan anders. Ik denk dat je niet moet generaliseren. Ieder doet waarvan hij denkt dat het goed is.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:41 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dat had ik ook tijdens de lessen, altijd gezeik. Echt altijd, zelfs 5 minuten voordat ik examen ging doen.
Maar met het examen ga je niet de snelweg op hoor, waarschijnlijk een 80 km weg en dan valt het mee. En als het heel druk is rijden ze ook niet snel mocht je wel de snelweg op en af moeten.
[..]
Nee, een proefexamen is bedacht om geld te verdienen aan onwetende leerlingen. Het CBR krijgt een hapje en de rijschool de rest. Snel verdiend en het gaat nergens over. Dik betalen om een vrijstelling te krijgen voor je speciale verrichtingen? Echt iedereen doet er verstandig aan die TTT te laten schieten. Koop voor dat geld maar lekker een paar biertjes of een reserveband voor je auto als je je rijbewijs hebt gehaald. Tot een paar jaar geleden waren er geen TTTjes en deed je gewoon in 1 keer examen (wat nu nog steeds kan).
Smerige praktijk vind ik het, geldklopperij. Je rij-instructeur geeft je toch al 1 of 2 uur per week commentaar? Neem van mij maar aan dat het CBR er niets aan toe te voegen heeft.
Ik heb geen TTT genomen en ben in 1 keer geslaagd voor zowel mijn theorie als mijn praktijk. Niks moeilijks aan. En als je denkt dat een TTT beter is omdat je zenuwachtig bent? Niets van waar, op het echte examen ben je toch weer zenuwachtig. En het rijden bij een examen is gelijk aan rijden bij je rijles , je hebt alleen geen gezeur aan je kop.
Sorry, zie nu pas dat mn post verwarrend was, heb helemaal niet getelefoneerd tijdens t rijden, ik bedoelde dat mn ma pech had dat ik niet kan/mag opnemen tijdens het autorijden. Tuurlijk ben je gewoon een idioot als je gaat bellen tijdens t rijden of drinken enzo.quote:Op zaterdag 17 april 2010 01:54 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik wil niet de party pooper uithangen hoor, maar van mij mogen ze je rijbewijs gelijk weer afnemenMisschien is het stoer om met "je mattie" naast je te telefoneren tijdens het rijden, maar voor de rest van de wereld is het gewoon levensgevaarlijk. Nog gevaarlijker dan alcohol. Of vind je dat ook wel kunnen? Ook als een dronken/telefonerend persoon jou aanrijdt?
De hele reden dat autorijden zo moeilijk is en je zo teringveel lessen nodig hebt in nederland is om je voor idioten op de weg, zoals bellende mensen, te beschermen.
Ik heb geen idee, nog niet mee geredenquote:Kun je dan wel in een binnenspiegel kijken bij zo'n Ford Transit? Ik zou daar op dit moment niet in durven rijden.
Bij mijn lesauto reed ik ook altijd weg op de koppeling, maar nu voel je dat je voor geen meter vooruit komt als je geen gas bijgeeft. Ik denk dat ik het wel snel onder de knie krijg. Op dit moment heb ik mijn ouders auto nog niet echt goed onder controle (opschakelen en terugschakelen gaat soms wat stoterig).
Kan iemand me even het voordeel van een TTT uitleggen als je toch al goed kan parkeren? Ik snap het punt van vrijstelling krijgen voor iets wat je toch al kunt nietquote:Op zondag 18 april 2010 16:11 schreef Purdey het volgende:
Ik was ook geen voorstander van een TTT.Ik vond het zonde van m'n geld,het is toch 120,-
Mijn instructeur was er ook nooit over begonnen,tot twee weken geleden.Hij vind dat hij mij niks meer geleerd krijgt (Ik ben afschuwelijk eigenwijs) en denkt dat het beter is dat een examinator zegt wat mijn zwakke punten zijn.Aangezien parkeren/keren heel goed gaat,krijg ik daar waarschijnlijk een vrijstelling voor,en daar ben ik wel blij mee.Ook neemt het indd een stukje spanning van het echte examen weg.
Veel succes dinsdag! Het is niet erg dat je al 37 lessen hebt gehad voor je TTT (ik had er 31quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:03 schreef Linus. het volgende:
Ik heb dinsdag mijn ttt![]()
Na 37 lessen te hebben gehadMaarja, opzich gaat het nu allemaal wel heel goed. Behalve invoegen op de snelweg .. Daar heb ik echt nog moeite mee. Ik weet nooit wanneer ik in mijn spiegels kan zien of ik er wel voor kan of wanneer de afstand toch net iets te klein is..
Maarja mijn ttt gaat wel goed komen. Daar maak ik me echt geen enkele zorgen over :p
Haha, ik ben ook redenen aan het verzinnen om maar te kunnen rijden. Sinds ik mijn rijbewijs heb, heb ik elke dag gereden. Het vooruit/achteruit parkeren gaat steeds beterquote:Op zondag 18 april 2010 15:12 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, nog niet mee geredenmaar parkeren lijkt mij vervelender met zo'n busje en de Suzuki Alto heb ik nu wel redelijk onder de knie
went allemaal best snel.
Ben nu constant bezig om allemaal redenen te bedenken om te auto telkens te lenen
Het neemt wat spanning weg voor je echte examen. Tijdens je TTT leer je al hoe het echte examen eruit zal zien. Ik denk dat ik dankzij mijn TTT geen theorievragen kreeg, geen situaties moest uitleggen en geen vragen kreeg over de auto. Ik heb echt een hekel aan situatiebevragingenquote:Op zondag 18 april 2010 16:25 schreef AffenStrudel het volgende:
[..]
Kan iemand me even het voordeel van een TTT uitleggen als je toch al goed kan parkeren? Ik snap het punt van vrijstelling krijgen voor iets wat je toch al kunt niet.
Inderdaad, het lijkt mij juist alleen maar averechts werken. Bijzondere verrichtingen gaan mij ook wel goed af, dus wat mij betreft doen we niks anders op mijn examenquote:Op zondag 18 april 2010 16:25 schreef AffenStrudel het volgende:
[..]
Kan iemand me even het voordeel van een TTT uitleggen als je toch al goed kan parkeren? Ik snap het punt van vrijstelling krijgen voor iets wat je toch al kunt niet.
Precies! Parkeren enzo, dan haal ik hem ook eindelijk!quote:Op zondag 18 april 2010 17:16 schreef twiFight het volgende:
[..]
Inderdaad, het lijkt mij juist alleen maar averechts werken. Bijzondere verrichtingen gaan mij ook wel goed af, dus wat mij betreft doen we niks anders op mijn examenminder kans op vervelende andere zaken.
Is me ook twee keer gebeurd.Een keer vond ik dat ik niet meer kon remmen voor oranje (Puur geen zin in eigenlijk,stond al heul lang voor dat stoplicht) en toen ik dus over de lijn reed,stond hij al op rood.En één keer ssloeg de motor af,en toen ik die weer aan de praat kreeg stond het licht nét op rood,toch doorgeredenquote:Op zondag 18 april 2010 18:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Precies! Parkeren enzo, dan haal ik hem ook eindelijk!![]()
Wat ik me trouwens afvraag hezijn jullie al wel eens door rood gereden tijdens lessen? Ik heb de teller nu al op twee keer! Een keer kon ik niet meer remmen omdat er een klapviool achter me zat te drukken, dus die zou ik in m'n achterbank hebben als ik zou stoppen en een andere keer gewoon snelheid/timing stoplicht verkeerd ingeschat. Ik let nu wel beter op in de buurt van stoplichten want dit moet geen gewoonte worden.
Nee nog niet, hoewel het bij mij wel een paar keer spannend was. Vooral de momenten dat je op een 80-km weg rijdt en het verkeerslicht van groen naar geel verspringt op een net-niet/net-wel moment zijn vervelend. De ene keer beslis ik om door te rijden en haal ik het net, een andere keer als er niet iemand dicht achter me zit en ik het net niet denk te halen wil ik nog wel eens goed door remmen. Maar gister onderschatte ik mijn remweg toch enigzins, ik kwam maar net bij de streep tot stilstand.quote:Wat ik me trouwens afvraag hezijn jullie al wel eens door rood gereden tijdens lessen? Ik heb de teller nu al op twee keer! Een keer kon ik niet meer remmen omdat er een klapviool achter me zat te drukken, dus die zou ik in m'n achterbank hebben als ik zou stoppen en een andere keer gewoon snelheid/timing stoplicht verkeerd ingeschat. Ik let nu wel beter op in de buurt van stoplichten want dit moet geen gewoonte worden.
Ik zal het misschien wel doen, omdat hij een toffe vent is en hij me gewoon goed lesgeeft. Maar of het er van komt hangt ff af van of ik hem nog zie na mijn examen. Ik les in een andere stad dan waar ik woon namelijk. En als mijn lessen op zijn heb ik ook niet veel reden meer om daar nog heen te gaan.quote:Op zondag 18 april 2010 18:53 schreef Silverstone het volgende:
Hebben jullie je instructeur/instructrice trouwens iets gegeven toen je geslaagd was, of ben je van plan dat te doen? Ik zit te denken of ik hem nog iets moet geven.
heb m al genoeg geld gegevenquote:Op zondag 18 april 2010 18:53 schreef Silverstone het volgende:
Hebben jullie je instructeur/instructrice trouwens iets gegeven toen je geslaagd was, of ben je van plan dat te doen? Ik zit te denken of ik hem nog iets moet geven.
Het is niet eens in me opgekomen.quote:Op zondag 18 april 2010 18:53 schreef Silverstone het volgende:
Ik zat er toevallig gister aan te denken of ik hem iets moet geven.Aan de ene kant niet,dit is zijn werk.Mensen op kantoor krijgen ook niet af en toe een doos chocolade/bloemetje/wijntje omdat ze hun werk doen.Aan de andere kant is het wel leuk natuurlijk,we hebben sowieso afgesproken nog een keer iets te gaan drinken samen,dus misschien is dat een leuk cadeauquote:Op zondag 18 april 2010 18:53 schreef Silverstone het volgende:
Heb laatst voor het eerst in een Ford Transit 9 persoonsbusje gereden. Dat viel ook niet mee. Geen achteruitkjikspiegel en ik kreeg hem bijna niet in zijn 3 elke keer omdat de versnellingspook heel groot en lang was.quote:Op maandag 19 april 2010 08:42 schreef singlemetkids het volgende:
Andere beginners met aanhanger ervaring ?
Nope, maar soms wilde ik wel door rood rijden en toen ging mijn instructeur heel hard remmen.quote:Op zondag 18 april 2010 18:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag hezijn jullie al wel eens door rood gereden tijdens lessen?
Nee, ik had niet zo'n geweldig contact met mijn instructeur, anders had ik het wel gedaan!quote:Op zondag 18 april 2010 18:53 schreef Silverstone het volgende:
Oh, dat is heel goed mogelijk!quote:Op zondag 18 april 2010 18:15 schreef Purdey het volgende:
Is het trouwens mogelijk,denken jullie om nu 26 april m'n TTT te doen,en begin juni examen? Oftewel 1.Hoeveel lessen zaten er tussen jullie TTT en examen om alles door te nemen? En 2.Hoeveel tijd zat er tussen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |