abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80280037
Wat vormt een horde in de latere lessen? Ik heb nu het sturen en schakelen aardig onder controle en zit maar nog op mijn 3e les. Schakelen doe ik vooral op gevoel
pi_80280289
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:01 schreef AstroFal het volgende:
Wat vormt een horde in de latere lessen? Ik heb nu het sturen en schakelen aardig onder controle en zit maar nog op mijn 3e les. Schakelen doe ik vooral op gevoel
Andere weggebruikers.
pi_80280308
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:57 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Succes!
Dankje!
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:01 schreef AstroFal het volgende:
Je eigen gedrag in het verkeer en het anticiperen op anderen.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_80281435
en vooruitzien, dat vond ik zelf erg erg lastig bij latere lessen. Je denkt al te kunnen rijden, maar ziet op drukke punten veel over het hoofd.
  dinsdag 13 april 2010 @ 21:30:31 #130
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80281448
Ik merk trouwens dat ik nog niet echt een structuur heb in mijn kijkgedrag. Als ik op een rotonde, kruispunt of iets dergelijks af rij kijk ik wel goed, maar als ik daar te vroeg mee begin heb ik zegmaar tijd over en ga ik maar wat willekeurige kanten opkijken .
pi_80281813
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:30 schreef jacobras het volgende:
Ik merk trouwens dat ik nog niet echt een structuur heb in mijn kijkgedrag. Als ik op een rotonde, kruispunt of iets dergelijks af rij kijk ik wel goed, maar als ik daar te vroeg mee begin heb ik zegmaar tijd over en ga ik maar wat willekeurige kanten opkijken .
Vasthouden tot je examen gedaan hebt, je gaat straks veel relaxter kijken. Het is niet allemaal onzin met dat kijkgedrag, maar wel erg overdreven.

Bij mijn rijlessen moest ik als ik al op de meest linkse baan zat nog over mijn schouder kijken voordat ik de richtingaanwijzer aandeed, net of iemand op een weg zonder vluchtstrook mij over de berm van gras gaat inhalen, maar je kan er goed op zakken.
pi_80287324
zakken op onnodig kijkgedrag? neejoh.
dat is enkel om de routine van binnen, buiten, over schouder erin te stampen.
pi_80287504
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:36 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Vasthouden tot je examen gedaan hebt, je gaat straks veel relaxter kijken. Het is niet allemaal onzin met dat kijkgedrag, maar wel erg overdreven.

Bij mijn rijlessen moest ik als ik al op de meest linkse baan zat nog over mijn schouder kijken voordat ik de richtingaanwijzer aandeed, net of iemand op een weg zonder vluchtstrook mij over de berm van gras gaat inhalen, maar je kan er goed op zakken.
Ja, vind ik ook zo apart. Nu zit het er helemaal in gebakken. Zelfs al sta ik stil voor een stoplicht en is m'n richtingaanwijzer uitgevallen op de één of andere manier, als ik hem weer aan wil doen is het weer binnen, buiten, dode hoek .
Ik begin alleen TE uitvoerig te kijken, daarom val ik steeds stil op kruisingen ipv dat het lekker doorstroomt. Ook op rotondes kijk ik rustig drie a vier keer, omdat ik bang ben dat ik wel kijk, maar niet heb waargenomen.

Trouwens, ik had eerst veel moeite met bochtje achteruit en het onthouden van de richtpunten etc: vandaag moest ik het twee keer doen toen ik een andere leerlinge moest thuisbrengen en later weer moest ophalen, en ik had die richtpunten helemaal niet nodig . Was heel raar, ik zette hem zo neer zonder na te denken .
Tap tap tap
  dinsdag 13 april 2010 @ 23:08:46 #134
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80287699
quote:
omdat ik bang ben dat ik wel kijk, maar niet heb waargenomen.
Dat heb ik ook nog te vaak als ik bijvoorbeeld naar de linkerkant van de weg wil gaan. Ik kijk dan gewoon in mijn buitenspiegel, maar moet dan ook over m'n schouder kijken. Doe het wel, maar soms neem ik dan idd niet waar.
quote:
Trouwens, ik had eerst veel moeite met bochtje achteruit en het onthouden van de richtpunten etc: vandaag moest ik het twee keer doen toen ik een andere leerlinge moest thuisbrengen en later weer moest ophalen, en ik had die richtpunten helemaal niet nodig . Was heel raar, ik zette hem zo neer zonder na te denken .
Als ik een leerlinge moet thuisbrengen gaat het sowieso beter .

[ Bericht 21% gewijzigd door jacobras op 13-04-2010 23:15:48 ]
pi_80288861
Aan die gevarenherkenning wat in de theorie zat heb je ook niks aan. Alks ik het toepas in praktijk dan klaagt mijn instructeur dat ik het verkeer ophoud
pi_80293295
Gisteren 6e rijles gehad

Het is wel grappig hoe ik mezelf tegenkom. Op rustige stukjes kachel ik gewoon zonder problemen door en heb ik de auto goed onder de knie. Op het moment dat het drukker op de weg wordt, verander ik in Miss Stuntel en hobbelt die auto maar wat over de weg

De hellingproef gedaan in een lekker rustig straatje, drie keer geoefend. Eerste keer op aanwijzingen, ging goed. Tweede keer zelfstandig, toen liet ik per ongeluk het verkeerde pedaal opkomen Dus toen was het sputter-sputter, afgeslagen. En de derde keer zelfstandig ging het weer helemaal goed Daarbij ook voor het eerst de achteruit gebruikt om terug te rijden naar de helling.

Zin in volgende week dinsdag, zelfde tijd
pi_80294073
Ik heb volgende week vrijdag pas weer rijles.

Dit las ik net op teletekst:

Ik zou dus nooit meer durven rijden waarschijnlijk
  woensdag 14 april 2010 @ 09:29:30 #138
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80294323
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:19 schreef Butterfly91 het volgende:

[ afbeelding ]

Haha ja,dat zag ik ook gisteravond staan.Ik heb met mijn lesauto eens frontaal op een grote bestelbus gereden.Ik reed op een voorrangskruising,maar die bestelbus die van rechts kwam en haaientanden had,reed gewoon door.Maakte best een klap,gelukkig weinig schade.Wel erg geschrokken natuurlijk,maar nooit geen 'last' van gehad.Alhoewel ik de eerste lessen daarna enorm huiverig was of mensen wel/niet door zouden rijden..
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_80296005
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:29 schreef Purdey het volgende:

[..]

Haha ja,dat zag ik ook gisteravond staan.Ik heb met mijn lesauto eens frontaal op een grote bestelbus gereden.Ik reed op een voorrangskruising,maar die bestelbus die van rechts kwam en haaientanden had,reed gewoon door.Maakte best een klap,gelukkig weinig schade.Wel erg geschrokken natuurlijk,maar nooit geen 'last' van gehad.Alhoewel ik de eerste lessen daarna enorm huiverig was of mensen wel/niet door zouden rijden..
voorang hebben en krijgen .. :x

ik rijd ook (nog) vrijvoorzichtig zeker als er straatjes zjin waar je gewoon niet kan zien als er een auto aan komt..
pi_80300031
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:19 schreef Butterfly91 het volgende:

[ afbeelding ]

pi_80300100
Ik heb ook bijna een groot ongeluk tijdens een rijles gehad. Was in Zwolle, reed echt bagger toen en mocht van de instructeur niet meer op de weg en moest oefenen op een industrieterrein. Ging ik met 60 km per uur een scherpe bocht maken en knalde bijna tegen een boom.

Ik moest toen uitstappen en de rij instructeur ging achter het stuur en reed mij naar huis toe
  woensdag 14 april 2010 @ 13:03:56 #142
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80301370
Haha, dat is wel een beetje sneu. Overigens ook (groten)deels de schuld van je instructeur, want die worden geacht op tijd in te grijpen Toen ik vandaag met 80 een afrit pakte trapte hij toch ook vrij duidelijk op de rem. Het ging wel goed met 80 km/u, maar als er voor me wat oponthoud is dan ben ik de peer, en dat had mijn instructeur ook in de gaten, dus die greep vast in.

Overigens ging het begin van mijn les vandaag echt rampzalig. Ik had op de snelweg het bord wel gezien waar ik heen moest (Zwolle in mijn geval), maar dacht dat ik in moest voegen om op de juiste baan te komen. Dat was niet zo, dus ik weer terug. Vervolgens moest ik even later uitvoegen, deed ik het veel te laat. Ik was te laat met richting aangeven ook, omdat ik om een of andere reden per sé in de 6 wou schakelen, ook al was ik aan het uitvoegen. Vervolgens moest ik langs de kant gaan staan ergens zodat hij me uit kon leggen wat fout ging, zie ik ook nog eens veel te laat de afslag en moest ik vrij vors remmen en was ik weer véél te laat met de richting. Ik ben niet snel zenuwachtig gelukkig, maar ik had toen wel zoiets van "oh man, als het zo'n dag wordt vandaag dan kan ik maar beter gelijk uitstappen ".

Afijn, ging hij me uitleggen dat ik beter met de rechterspiegel moest werken en "of hij dat al eens uitgelegd had". Ik: "Euh.. nee ik gebruik die spiegel alleen bij het parkeren." Dus nu moet ik de rechterspiegel er nog even bijleren Maar als je er aan denkt wel handig, want dan heb je goed zicht op de in/uitvoegstrook. Daarna bijzondere verrichting steken, ging prima. Hij 'liet me zakken' omdat ik niet achteruit gekeken had, maar dat was wel zo, dus puntje voor mij is om duidelijker te laten merken dat ik wel die kant op kijk. De examinator moet er immers ook van overtuigd zijn. Zelfde issue had ik later bij een straatje van links. Fileparkeren ging in één keer goed, omkeeropdracht (zonder steken) ging ook in één keer goed. Kruispunten gaan ook goed op zich, maar ik ben erg voorzichtig (lees: onzeker) dus wacht wat te lang volgens hem. Ik snap de situatie altijd wel goed, maar moet gewoon ff wat meer lef hebben.

Ik merk ook dat ik meer en meer let op snelheidsborden en vroeger kijk naar richtingsborden. Dat zijn wel mijn zwakke punten. Gelukkig zit er vooruitgang in dus. Nu nog vooruitkijken en anticiperen op het verkeer. En hopelijk gaan we wat meer snelweg oefenen, want dat vind ik ook nog lastig. Vooral toen ik richting amsterdam moest had ik een èrg korte invoegstrook. Gelukkig was het rustig, dus het ging goed, maar dat was meer toeval dan skill

Overigens is er nog iemand geslaagd... : mijn instructeur!
Die moest vorige week examen doen, heeft het gehaald en mag dus weer 5 jaar rijles geven. Go Ralf!

Overigens kwam hij nog met een nieuwe term, geleerd op zijn laatste bijschaafcursus: trebbelleren (of zo). Heeft te maken met het naast elkaar rijden op paralelle rijstroken dezelfde kant op (b.v. op de grotere snelwegen met 3-4 rijstroken. En dat het niet handig is met gelijke snelheid naast elkaar te gaan rijden en zo. Ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord. Misschien heb ik het woord ook wel fout verstaan.

[ Bericht 77% gewijzigd door twiFight op 14-04-2010 13:16:41 ]
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_80301755
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:26 schreef willempjewever het volgende:
Ik heb ook bijna een groot ongeluk tijdens een rijles gehad. Was in Zwolle, reed echt bagger toen en mocht van de instructeur niet meer op de weg en moest oefenen op een industrieterrein. Ging ik met 60 km per uur een scherpe bocht maken en knalde bijna tegen een boom.

Ik moest toen uitstappen en de rij instructeur ging achter het stuur en reed mij naar huis toe

Zo bont heb ik het nog niet gemaakt, en dat terwijl ik soms lessen heb waarin ik een doodswens ofzo lijk te hebben en met 60 op een benzinepomp afknal .
Tap tap tap
  woensdag 14 april 2010 @ 13:32:22 #144
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80302388
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:26 schreef willempjewever het volgende:

Ahhh,dat is wel sneu Dat heb ik nog nooit gehad gelukkig,dat de instructeur het over heeft willen nemen.Gaat het nu wel beter met rijden?
  woensdag 14 april 2010 @ 13:35:24 #145
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80302515
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zo bont heb ik het nog niet gemaakt, en dat terwijl ik soms lessen heb waarin ik een doodswens ofzo lijk te hebben en met 60 op een benzinepomp afknal .
Haha,ja dat herken ik ook wel.Vorige week zelfs in z'n twee de Esso binnengereden,om in het station zelf nog even door te schakelen naar z'n 3 toen we gingen tanken
  woensdag 14 april 2010 @ 13:40:16 #146
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80302686
quote:
Overigens is er nog iemand geslaagd... : mijn instructeur!
Die moest vorige week examen doen, heeft het gehaald en mag dus weer 5 jaar rijles geven. Go Ralf!
Ik neem aan dat het niet de eerste keer is dat hij dat examen haalt?
pi_80302711
Ik vind het zo fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met zulke acties .

O gister, echt We reden net weg bij de benzinepomp, maar de afrit was gewoon een drempel ofzo. Dus hij had net koffie gehaald, zet bekertje in de houder, ik van die drempel af, FLOTS. Koffie over zich heen . Is ook niet de eerste keer .
Tap tap tap
pi_80303019
Tijd voor de reis naar station Zwolle, hopelijk een van de laatste keren dat ik de trein moet nemen! Eerst nog een lesje en dan het echte werk.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  woensdag 14 april 2010 @ 14:03:27 #149
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80303586
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:40 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind het zo fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met zulke acties .

O gister, echt We reden net weg bij de benzinepomp, maar de afrit was gewoon een drempel ofzo. Dus hij had net koffie gehaald, zet bekertje in de houder, ik van die drempel af, FLOTS. Koffie over zich heen . Is ook niet de eerste keer .
Haha ik zat vorige week onder de sinas omdat het fanta flesje van instructeur enorm begon te spuiten.Lag al de hele dag lekker te klotsen in zn zijvak.Hij draait het open bij een stoplicht,en er kwam gelijk een fontein van fanta over ons heen.Bij de benzinepomp maar geprobeerd alles weer een beetje plakvrij te krijgen
pi_80304424
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:36 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ja,ik hoop ook zeker dat ik zo blijf rijden! Officieel ga ik in juni op vakantie,maar ik hoop daar nog onderuit te kunnen.Het is precies namelijk de maand dat ik af had willen rijden (Soms moet je je ouders teleurstellen uit puur egoïsme ).Vrijdag ga ik sowieso met m'n instructeur een oefen examen rijden,en krijg ik nog een keer de hele dashboard/motorkap uitleg
Als ik de keuze zou krijgen, zou ik voor vakantie kiezen. Mijn ouders gaan altijd naar Turkije

Die dashboard/motorkap uitleg is die niet een beetje overdreven? Je hebt het toch al gehad? Ik heb maar 1 keer uitleg gehad over onder de motorkap
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:07 schreef Hyman het volgende:
Ik moet vrijdag afrijden
Spannend! Veel succes vrijdag
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:30 schreef jacobras het volgende:
Ik heb ook nog geen structuur in mijn kijkgedrag. Ik begin meestal links en daarna rechts, weer links/rechts, maar verder en dat terwijl ik m'n rijbewijs heb
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, vind ik ook zo apart. Nu zit het er helemaal in gebakken. Zelfs al sta ik stil voor een stoplicht en is m'n richtingaanwijzer uitgevallen op de één of andere manier, als ik hem weer aan wil doen is het weer binnen, buiten, dode hoek .
Ik heb/had dat ook! Het is best vervelend dat je automatisch dat riedeltje afgaat, terwijl je stilstaat Het was zelfs zo erg dat ik ook binnen-buiten-dode hoek wilde gaan kijken als mijn instructeur dat tegen iemand zei die mij wegbracht
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:48 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Tijd voor de reis naar station Zwolle, hopelijk een van de laatste keren dat ik de trein moet nemen! Eerst nog een lesje en dan het echte werk.
Heeeeeel veel succes. Niet dat je dit nog op tijd leest, maar ik hoop dat je je rijbewijs haalt!

Hopelijk kan ik morgen mijn rijbewijs ophalen en een stukje gaan rijden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')