Ik zit op eind 40 nu. Ben van plan er nog 2 te nemenquote:Op vrijdag 9 april 2010 16:44 schreef twiFight het volgende:
Over die post over hoeveel lessen je nodig hebt:
gemiddelden weet ik niet, ik heb bijna 20 lessen gehad en weet alles zo'n beetje wel, maar rij nog lang niet goed genoeg om ook daadwerkelijk het examen te halen. Ik heb een pakket van 30 lessen en ga denk ik gewoon die allemaal volgen en dan eens praktijk proberen, als ik qua prestaties nog wat vooruit ga in die tijd. Vrienden van mij hebben zo'n 50-70 lessen gehad. Ik denk dat het gemiddelde ergens tegen de 40 aan zal liggen.
Ik heb echt een hele toffe examinator gehad. Ik voel me nu best schuldig, omdat ik niet zo geweldig reed en mijn rijbewijs heb en jij reed beter en je hebt 'm niet. Nouja, ik heb dan wel niet zo geweldig gereden, maar ik heb wel goed gekeken. Dat kijken zat eigenlijk wel goed. Misschien dat ik het daardoor heb gehaaldquote:Op vrijdag 9 april 2010 16:41 schreef monsterd. het volgende:
Lammetje, heb je verslag doorgelezen. Prima toch als je het hebt gehaald.
Ik baal nu wel, omdat ik wel echt een vervelende strenge instructeur had. Maarja, over 3 weken weer opnieuw!
Jaja, het is een lekker weertje vandaagquote:Op vrijdag 9 april 2010 16:43 schreef FastFox91 het volgende:
Wat een mooie dag om te slagen zeg.(Gefeliciteerd)
Ik moet helaas nog even. Na hoeveel rijlessen hebben jullie je theorie gehaald? Ik leer een beetje, maar ben aan het uitstellen om een examen te plannen.
De 1e versnelling is alleen voor het wegrijden. Dus vanuit stilstand (rood stoplicht, stoppen bij rotonde etc.) De tweede versnelling voor bochten (in met name woonwijken en op rotondes) en als je in een 30 km zone rijdt. (en meestal hoor je het aan de motor, als die een harder geluid begint te maken dan normaal, dan is het tijd om te schakelen.)quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:54 schreef Handrea het volgende:
Net mijn eerste rijles gehad, ik moest gelijk de straat uit rijden, schakelen (wel met aanwijzingen), rotondes/autoweg/snelwegen op, vrachtwagens inhalen.
Ik krijg tenmiste wel waar voor mijn geld maar ik dacht dat de 1e rijles wel wat rustiger zou zijn![]()
Ik maakte wel veel fouten, ik probeerde een paar keer met links te remmen en remde per ongeluk toen ik wou gas geven, ook vergat ik de koppeling steeds hard in te trappen en het opkomen van de koppeling was helemaal een hel
En hoe werkt schakelen precies? ik volgden de aanwijzing van de instructeur op maar ik heb geen idee wanneer die in de 1e moet en wanneer in in de 2e etc
Ik verwijt je ook niets hoorquote:Op vrijdag 9 april 2010 17:27 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Ik heb echt een hele toffe examinator gehad. Ik voel me nu best schuldig, omdat ik niet zo geweldig reed en mijn rijbewijs heb en jij reed beter en je hebt 'm niet. Nouja, ik heb dan wel niet zo geweldig gereden, maar ik heb wel goed gekeken. Dat kijken zat eigenlijk wel goed. Misschien dat ik het daardoor heb gehaald
[..]
Bedanktquote:Op vrijdag 9 april 2010 20:05 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
De 1e versnelling is alleen voor het wegrijden. Dus vanuit stilstand (rood stoplicht, stoppen bij rotonde etc.) De tweede versnelling voor bochten (in met name woonwijken en op rotondes) en als je in een 30 km zone rijdt. (en meestal hoor je het aan de motor, als die een harder geluid begint te maken dan normaal, dan is het tijd om te schakelen.)
3e versnelling tot zo'n 60km/uur (en daar kan je ook de ruimere bochten mee ingaan, bijv een afslag).
4e versnelling zo tot de 80km/uur en ik rijd in de 5e versnelling bij 80 km/uur of sneller.
En fouten maken geeft niks, het is tenslotte pas je eerste les. Als je wat meer lessen hebt gehad gaat het langzaamaan steeds meer vanzelf.
Jouw lessen klinken echt leuk! Ik heb nog nooit echt gelachen tijdens een les. En heb je wel tijd om wat te vertellen over het kruispunt? Dan moet ik daar helemaal over na gaan denken hoe ik het moet zeggen en dan gaat het niet zo soepel meer met handelen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:44 schreef Purdey het volgende:
@Lammetje: Echt geweldig dat je geslaagd bent! En enorm véél geluk gehad volgens mijIk hoop ook op zo'n examinator
![]()
Bij mij ging rijles best goed vandaag.Nieuwe les-techniek aangeboord,we gaan over alles praten.Waarom doe ik de dingen zoals ik doe,en wat denk ik op zo'n moment.Kruispunten moest ik helemaal gaan benoemen,en dat klonk van te voren makkelijker dan gedacht.Denken en een kruispunt op rijden is 1,maar dan ook nog vertellen wie er voorrang heeft en wat er allemaal gebeurd is een tweede.Ik moet wel zeggen dat het wat gemoedelijker ging tussen mij en mn instructeur nu we alles bespraken met elkaar.En af en toe barstten we ook in lachen uit om de dingen die ik zei![]()
En wat was het geweldig weer vandaag om te rijden! Raampje open,en rijden maarDe leerling die we thuis gingen brengen zat onwijs te flirten met me,was best lief.Toen hij uit de auto ging legde hij een hand op mijn schouder,kneep even en zei 'Misschien zien we elkaar nog eens?' Instructeur keek verbaasd en zei 'Wat was dat nou?' Het zal vast de lente geweest zijn
De eerste rijles maakt iedereen fouten, maar in de lessen waar je alles zelf moet doen gaat er nog véél meer fout, dus bereid je maar voorquote:Op vrijdag 9 april 2010 19:54 schreef Handrea het volgende:
Net mijn eerste rijles gehad, ik moest gelijk de straat uit rijden, schakelen (wel met aanwijzingen), rotondes/autoweg/snelwegen op, vrachtwagens inhalen.
Ik krijg tenmiste wel waar voor mijn geld maar ik dacht dat de 1e rijles wel wat rustiger zou zijn![]()
Ik maakte wel veel fouten, ik probeerde een paar keer met links te remmen en remde per ongeluk toen ik wou gas geven, ook vergat ik de koppeling steeds hard in te trappen en het opkomen van de koppeling was helemaal een hel
En hoe werkt schakelen precies? ik volgden de aanwijzing van de instructeur op maar ik heb geen idee wanneer die in de 1e moet en wanneer in in de 2e etc
Echt vervelend dat het op het einde niet goed meer ging en hij je wel moest laten zakken. Dat was bij mij dus niet gebeurd, maar ik heb tijdens mijn lessen beter gereden dan op m'n examen. Maar ik moet er niet zo over doorzeuren, want als ik het écht slecht deed, was ik wel gezakt. De examinator had waarschijnlijk rekening gehouden met mijn zenuwen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:06 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik verwijt je ook niets hoor, maar het is eigenlijk vreemd dat examinatoren vaak op hele andere wijze je beoordelen. Ik had voor mijn eerste examen ook een hele chille examinator, die wilde mij ook laten slagen terwijl het niet heel goed ging.. ging het op het eind toch finaal fout.
Uiteraard, maar je lest dan ook veel vaker (in korte tijd). Qua geld moet je zelf beslissen of je het er voor over hebt. Ik prefereer verder gespreid lessen, omdat ik het dan beter leer. Dan heb ik meer tijd om te verwerken en na te denken over waarom dingen nou gaan zoals ze gaan. Bij een spoedcursus zou ik misschien na twee weken mijn rijbewijs wel hebben, maar van sommige dingen nog niet weten hoe het nou eigenlijk moet en waarom. Mijn instructeur zei wel dat vaak per week lessen voordelen heeft omdat je er 'meer in zit' en dus wat sneller gaat met dingen. Ik heb bv na een week niet lessen vaak ff 10 minuten nodig om er weer ff in te komen. Dat heb je met meerdere dagen per week lessen natuurlijk veel minder.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:55 schreef Handrea het volgende:
Is een spoedopleiding wat?
Zoveel duurder is het niet en mijn instructeur zei dat je het wel veel sneller leert
Het een en ander hangt af van welke auto je precies in rijdt en waar je op dat moment mee bezig bent. Ik zal je vertellen wat ik weet, maar anderen kunnen hier wat anders over zeggen. Neem het ter informatie aan, maar beschouw het niet als feitenquote:Op vrijdag 9 april 2010 19:54 schreef Handrea het volgende:
En hoe werkt schakelen precies? ik volgden de aanwijzing van de instructeur op maar ik heb geen idee wanneer die in de 1e moet en wanneer in in de 2e etc
Bedankt, Waarom moet je trouwens ook de koppeling inhouden als je gaat remmen of voor een stoplicht staat?quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:34 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het een en ander hangt af van welke auto je precies in rijdt en waar je op dat moment mee bezig bent. Ik zal je vertellen wat ik weet, maar anderen kunnen hier wat anders over zeggen. Neem het ter informatie aan, maar beschouw het niet als feiten
1e versnelling is inderdaad alleen bij het wegrijden uit stilstand, soms bergop (was paasweekend nog in duitsland en na een haarspeldbocht moest hij toch ècht ff in de 1) maar dat zul je in Nederland niet tegenkomen en in weinig gevallen als de auto zo langzaam rijdt dat hij de 2 te zwaar vindt, maar je leert te anticiperen op het verkeer om die situaties te voorkomen en ff gas in te houden zodat je daarna in de 2 door kan rijden. Hou het voorlopig dus maar bij: alleen bij stilstand.
De 2 is voor direct na de 1 bij het wegrijden, in langzame stukken (woonwijken), voor hoge drempels moet je ook vaak terugschakelen anders hobbel je de hele auto door, 90 graden bochten zijn ook het beste te nemen in de 2. Rotondes neem ik altijd in de 2. Verder schakel ik altijd bij de 30 km/u door naar de 3 ivm comfortabeler rijden.
De 3 voor als je langere tijd 30-50 km/u kunt rijden en voor het optrekken de snelweg op. In de bebouwde kom schakel ik bij de 50 km/u door naar de 4, op de snelweg pas bij de 80-90 km/u.
De 4 voor langere stukken 50 km/u of op de invoegstrook om de 100-120 te halen, voor het invoegen.
Daarna schakel ik zodra ik kan door naar de 5 en eigenlijk gelijk ook naar de 6.
Ik rij dus in een 6-bak en dat zal wel wat invloed hebben. Snelheden kunnen wat verschillen per auto ook. Autos zijn krachtig en kunnen een hele hoop hebben, dus een hoop dingen kun je in verschillende versnellingen doen, het verschil is dan alleen hoe zuinig je rijdt, hoeveel herrie de auto maakt en hoe snel hij reageert (zo kan ik vanuit stilstand in de 3 wegrijden, maar gaat het eerst heeeeel traag). Je instructeur leert je wel aan wanneer je dan het beste kunt schakelen. Dat went snel zat. Het belangrijkste zijn in ieder geval de 1 en de 2, die moet je goed leren anders gaat je auto protesteren.
Koppeling heb ik ook 12 lessen voor nodig gehad voordat ik dat een beetje geautomatiseerd normaal kon doen. Veel last ook van gehad met lessen, achteraf had ik ff 1 rijles flink moeten oefenen met dat ding. Misschien een tip.
Ermm.. die beste man heeft het me geprobeerd uit te leggen.. Het enige wat ik weet is dat ik als ik het niet doe en de auto gaat onder de 1000 toeren zitten, dat het dan een afgeslagen motor betekent.quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:36 schreef Handrea het volgende:
[..]
Bedankt, Waarom moet je trouwens ook de koppeling inhouden als je gaat remmen of voor een stoplicht staat?
Dat is toch ook alles dat je hoeft te weten?quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:43 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Ermm.. die beste man heeft het me geprobeerd uit te leggen.. Het enige wat ik weet is dat ik als ik het niet doe en de auto gaat onder de 1000 toeren zitten, dat het dan een afgeslagen motor betekent.
Nog even uit het vorige topic. Net op de snelweg reed een vrouw (volgens mij ook nog eens met drank op) de hele tijd links. Ik reed er rechs achter. Een auto wilde haar voorbij, maar ze ging niet naar rechts. Na een paar seconden begon de man achter haar te seinen en ze ging wat remmen. Die vent ging echt over de zeik, ernaast rijden, toeteren en haar van de weg drukken en vervolgens voor haar rijden en hard op de rem en een andere man ging zich er ook nog mee bemoeien.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:46 schreef CherryLips het volgende:
Ik word er ook altijd zo moe van om rekening te moeten houden met andere weggebruikers, terwijl zij dat A) niet met mij doen en B) ik steeds te horen krijg dat ik mezelf moet bewijzen in het verkeer. Hoe moet ik me bewijzen als ik steeds voor anderen moet denken? Op de snelweg ook: ik haal en stel vrachtwagens in, komt er een of andere asociale hoerensloep van een ton en die zit zowat in m'n kofferbak, die wil erlangs. Ik rij dan al 130 ofzo, en wil me niet laten opjutten. Hij wacht maar even, we rijden al te hard en ik ga me niet tussen die rits vrachtwagens proppen omdat hij met z'n auto wil spelen. Krijg ik toch te horen dat ik zsm weer naar links moet zodat die man achter me erlangs kan. 'Ik keur niet goed wat hij doet, maar het is veiliger als jij bij de eerste mogelijkheid naar rechts gaat en dan gelijk weer achter hem aan.'
Sorry, de geëmancipeerde vrouw in mij zegt dan dat ik me niet door de eerste de beste dure auto van de weg laat drukken. Dat zei ik ook, moest hij wel om lachen, maar toch, ik moest toch zsm naar rechts, maar ik mocht me ook niet op laten jutten. WAT WIL JE NOU. Als iemand loopt te kleven heb ik juist de neiging om langzamer te rijden, zij lopen te kleven
.
Bij ongeveer 800 toeren gaat hij afslaan. Als je rond de 30 rijdt trap je meestal koppeling in, kan je als je bijv. 15 rijdt en het verkeerslicht springt op groen gelijk naar de 2 schakelen en doorrijden.quote:Op vrijdag 9 april 2010 23:01 schreef Butterfly91 het volgende:
Had iig iets te maken met toerental en minimum snelheid en onder een bepaalde grens slaat de motor af.
Of die in diesels gelest hebben en daarna een benzine auto kopenquote:Op vrijdag 9 april 2010 23:16 schreef willempjewever het volgende:
[..]
En uitkijken voor knuppels die de hellingproef niet kunnen en een halve meter naar achteren gaan voordat ze wegrijden (kom je echt vaak tegen bij parkeergarages).
In het begin, alleen het sturen, ging het wel goed. Op het moment dat ik ook moest schakelen, gas geven etc. werd het wat rommelig. Ook de auto 2 of 3 keer af laten slaan omdat ik iets te snel de koppeling op wilde laten komenquote:Op zaterdag 10 april 2010 00:42 schreef Handrea het volgende:
Hoe ging jullie eerste rijles eigenlijk?
Mijn lessen zíjn ook heel erg leuk,en ik hik af en toe best al aan tegen het moment dat de lesauto niet meer twee keer per week voor de deur staatquote:Op vrijdag 9 april 2010 20:49 schreef Lammmetje het volgende:
Jouw lessen klinken echt leuk! Ik heb nog nooit echt gelachen tijdens een les. En heb je wel tijd om wat te vertellen over het kruispunt? Dan moet ik daar helemaal over na gaan denken hoe ik het moet zeggen en dan gaat het niet zo soepel meer met handelen.
En geweldig dat die jongen met je ging flirten!
Eigenlijk ga ik m'n rijlessen best missen, denk ik. Je hebt toch heel wat uren met je instructeur doorgebracht en straks moet ik helemaal alleen rijden zonder dat er iemand kan ingrijpen. Misschien went 't wel
Ik zie mijn instructeur(s) dus waarschijnlijk nooit meer en dat is best raar, omdat je toch bijna 4 maanden lang in 1 auto hebt gezeten. Jij hebt tenminste nog rijles, geniet ervanquote:Op zaterdag 10 april 2010 13:32 schreef Purdey het volgende:
[..]
Mijn lessen zíjn ook heel erg leuk,en ik hik af en toe best al aan tegen het moment dat de lesauto niet meer twee keer per week voor de deur staatMaar het benoemen van kruispunten is heel moeilijk,omdat je ook al heel erg aan het opletten bent (Gek genoeg rijdt het normale verkeer gewoon door,terwijl ik in oefening ben
).Het was pas echt erg toen mn instructeur bij elke kruising zei 'Nou,zeg het dan.Kom op! Ja,te laat..volgende kruising,wat zie je?!' Ik raakte totaal in de stress
![]()
Nog een gevaarlijke gewoonte van me,altijd mn instructeur aan gaat zitten kijken als hij iets uitlegt..Terwijl we rijden dus.Gister ook weer 'Waarom kijk je naar me? Kijk voor je,dat is veiliger,er is aan mij niks te zien.'
Het zal mijn onuitputtelijke beleefdheid wel zijn
ik durfde juist nergens anders naar te kijken dan vooruit. In het begin was het zelfs zo erg dat als ik bv naar een beest in de wei keek ik automatisch ook die kant opstuurde..Lekker handig NOT.quote:Op zaterdag 10 april 2010 14:07 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Ik zie mijn instructeur(s) dus waarschijnlijk nooit meer en dat is best raar, omdat je toch bijna 4 maanden lang in 1 auto hebt gezeten. Jij hebt tenminste nog rijles, geniet ervan
Die kruispunten zal je wel leren. Ik moet het ook goed leren, maar er is dan niemand meer om in te grijpen
Dat aankijken deed ik eerst ook en mijn instructeur werd echt pissig op mij, omdat het hartstikke gevaarlijk was en ik op de weg moest letten enzo. Ik heb het toen wel afgeleerd bij punten waar ik goed moest opletten. Als het een saaie rechte weg was, wilde ik nog wel eens mijn hoofd draaien
Ik heb de nare gewoonte gas te gaan geven zodra ik opzij/om me heen kijk. En aangezien je juist bij het invoegen goed om je heen moet kijken ga ik dan een dot gas geven. Ik heb meerdere malen bijna op mijn voorligger gezetenquote:Op zaterdag 10 april 2010 13:32 schreef Purdey het volgende:
Nog een gevaarlijke gewoonte van me,altijd mn instructeur aan gaat zitten kijken als hij iets uitlegt..Terwijl we rijden dus.Gister ook weer 'Waarom kijk je naar me? Kijk voor je,dat is veiliger,er is aan mij niks te zien.'
Hahaha, ge-wel-dig!quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:03 schreef TheGloaming het volgende:
Net ook weer les gehad (de 6de nu) en jezus wat ging het slechtVeel te chaotisch.
Ook nog iets doms meegemaakt bij een rotonde. Ik stond stil bij de rotonde omdat er een auto van links kwam en ik dus moest stoppen. De dikke audi achter mij (vrouw + kindje op bijrijders stoel) begon meteen constant te toeteren. Op een gegeven moment dacht ik ok nu rijd ik aan maar ik was ondertussen niet meer aan het opletten en de auto sloeg af. Dus die vrouw begon nog meer te toeteren. Rijinstructeur werd pissig en hoewel ik al kon aanrijden bleef hij hem op de rem houden. Hij stapte vervolgens uit pakte de "L" van het dak en maakte die vrouw even boos duidelijk dat het een lesauto is. Ze moest hoognodig naar de wc zei ze. De bestuurder in de auto achter de audi stak ook goedkeurend z'n duim omhoog naar de instructeur
![]()
In m'n binnenspiegel zag ik die vrouw toch wel ineens zuur kijken de rest van de tijd dat ik voor haar zatHet leuke is dat ze niet eens zoveel haast meer had want ze bleef echt flink afstand houden op een gegeven moment. Toen zij vervolgens rechtdoor ging bij een rotonde en ik linksaf hoorde ik haar nog een keer toeteren als laatste sneer richting ons
Ik heb mijn eerste les morgenquote:Op vrijdag 9 april 2010 19:54 schreef Handrea het volgende:
Net mijn eerste rijles gehad, ik moest gelijk de straat uit rijden, schakelen (wel met aanwijzingen), rotondes/autoweg/snelwegen op, vrachtwagens inhalen.
Ik krijg tenminste wel waar voor mijn geld maar ik dacht dat de 1e rijles wel wat rustiger zou zijn![]()
Ik maakte wel veel fouten, ik probeerde een paar keer met links te remmen en remde per ongeluk toen ik wou gas geven, ook vergat ik de koppeling steeds hard in te trappen en het opkomen van de koppeling was helemaal een hel
En hoe werkt schakelen precies? ik volgden de aanwijzing van de instructeur op maar ik heb geen idee wanneer die in de 1e moet en wanneer in in de 2e etc
Hangt een beetje van de rijschool af. Ik was de eerste paar keer ook niet zo goed. Het schakelen zelf kon ik prima alleen de situaties waren lastig. Waar moet je precies in welke versnelling zitten? Toen mijn instructrice gewoon de standaard gevallen vertelde(bijvoorbeeld op een rotonde altijd in z'n twee, of in z'n een als je moet wachten om de rotonde op te kunnen) en ik een beetje ervaring kreeg dan krijg je dat heel snel onder de knie.quote:Op zaterdag 10 april 2010 21:33 schreef HappyGirl91 het volgende:
[..]
Ik heb mijn eerste les morgen![]()
![]()
Ik dacht eerst ook dat je op de eerste rijles niet zo heel veel zou gaan doen maar vriendinnen hebben ook allemaal ongeveer gedaan wat jij deed, dus dat is wel normaal
quote:Op zaterdag 10 april 2010 21:33 schreef HappyGirl91 het volgende:
[..]
Ik heb mijn eerste les morgen![]()
![]()
Ik dacht eerst ook dat je op de eerste rijles niet zo heel veel zou gaan doen maar vriendinnen hebben ook allemaal ongeveer gedaan wat jij deed, dus dat is wel normaal
quote:Op zondag 11 april 2010 13:56 schreef Nass het volgende:
want als je eenmaal leert schakelen, dan ben je eigenlijk al wel klaar.
Oei, dat was niet al te bestquote:Op zaterdag 10 april 2010 14:14 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
ik durfde juist nergens anders naar te kijken dan vooruit. In het begin was het zelfs zo erg dat als ik bv naar een beest in de wei keek ik automatisch ook die kant opstuurde..Lekker handig NOT.
Vreemd dat je zo'n gewoonte hebt! Dan rij je dus standaard te hard als je om je heen moet kijken?quote:Op zaterdag 10 april 2010 16:26 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik heb de nare gewoonte gas te gaan geven zodra ik opzij/om me heen kijk. En aangezien je juist bij het invoegen goed om je heen moet kijken ga ik dan een dot gas geven. Ik heb meerdere malen bijna op mijn voorligger gezetenErg frustrerend, want daar zak ik gewoon keihard op als ik dat niet afleer.
Uhm, waar ben je dan klaar voor? Ik neem aan dat je niet je rijexamen bedoeltquote:Op zondag 11 april 2010 13:56 schreef Nass het volgende:
Gisteren mijn 3de les gehad, een blokuur met alleen maar leren schakelen omdat ik het sturen al redelijk onder knie heb.
Het ging erg chaotisch, want je moet dus de gas los laten, spiegeltje kijken, koppeling indrukken, versnelling omhoog, koppeling langzaam oplaten komen en tegelijkertijd gas geven(ik vergat steeeeeeds dat ik op het spiegeltje moest kijken). Hij vond dat ik het nog redelijk goed deed en vroeg of ik morgen(Vandaag dus) om 6 uur ook weer kon, want als je eenmaal leert schakelen, dan ben je eigenlijk al wel klaar.
Haha nou niet altijd hoor. Op een normale weg om me heen kijken en in zijstraatjes kijken is geen probleem, maar bij dingen zoals invoegen op de snelweg en voorsorteren voor een groot kruispunt is steevast wel een probleem. Dan ben ik met zoveel dingen bezig dat ik niet op me gas let en blijkbaar is mijn rechterbeen erg zwaarquote:Op zondag 11 april 2010 14:27 schreef Lammmetje het volgende:
Vreemd dat je zo'n gewoonte hebt! Dan rij je dus standaard te hard als je om je heen moet kijken?
quote:Op zaterdag 10 april 2010 22:16 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Hangt een beetje van de rijschool af. Ik was de eerste paar keer ook niet zo goed. Het schakelen zelf kon ik prima alleen de situaties waren lastig. Waar moet je precies in welke versnelling zitten? Toen mijn instructrice gewoon de standaard gevallen vertelde(bijvoorbeeld op een rotonde altijd in z'n twee, of in z'n een als je moet wachten om de rotonde op te kunnen) en ik een beetje ervaring kreeg dan krijg je dat heel snel onder de knie.
Veel succes en ook veel plezier morgen
Bedanktquote:
Irritant he, ik had m woensdag (7de) gehaald, donderdag ochtend gelijk maar aangevraagdquote:Op zaterdag 10 april 2010 12:57 schreef Lammmetje het volgende:
Gister voelde het alsof ik mijn rijbewijs niet verdiend had, maar ik kan gewoon veilig rijden, dus ik heb 'm gewoon wel verdiend!Nu wil ik graag mijn pasje hebben, zodat ik in een auto kan rijden. Ik kon hem vrijdag niet aanvragen, want ik moest weg en nu kan het maandag pas. Waarschijnlijk is ie voor donderdag niet klaar, vrijdag kan ik 'm ook niet ophalen en dan wordt het alweer 19 april voordat ik mijn rijbewijs kan ophalen!
Pfff 10 dagen lang niet mogen rijden, terwijl ik in mijn hoofd al ritjes had gepland. 't Is een hel
Ik heb ook heel veel zin om te gaan rijden! Ik mag de auto van mijn ouders lenen wanneer ik wil en zij 'm niet nodig hebbenquote:Op zondag 11 april 2010 19:45 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Irritant he, ik had m woensdag (7de) gehaald, donderdag ochtend gelijk maar aangevraagd![]()
maar mevrouw bij gemeentehuis zei dat tie waarschijnlijk eerder klaar was![]()
Dus ben benieuwd wanneer mn eerste ritje gaat worden^^ heb er zin in
Uit welk jaar komt die benzine die jij rijd dan? want die benzine van tegenwoordig zijn ook al een stuk makkelijker dan die van 90' ofzo dacht ikquote:Op maandag 12 april 2010 00:24 schreef GuitarJJ het volgende:
Heb m'n rijbewijs nu een tijdje en het autorijden is nog steeds tofbenzine (i.p.v. diesel) ben je zo gewent!
Nog gefeliciteerd mensen die geslaagd zijn!
Sorry, ik ben het nog niet zo gewend hoe het allemaal zit bij zulk soort topics wanneer je de laatste dichtpost en de volgende opent..quote:Op zondag 11 april 2010 22:51 schreef jacobras het volgende:
Vervelend dat in het vorige topic niet even een linkje hiernaar geplaatst wordt, ik dacht dat er nog geen nieuwe was... Maar goed, 2 pagina's bijlezen viel mee.
Donderdag weer rijles, eerste keer 2 uur achter elkaar (normaal 1 of 1,5 uur), van 8:00 - 10:00 's ochtends. Misschien 's middags dezelfde dag ook nog rijles.
Volgens mij uit 1998quote:Op maandag 12 april 2010 09:02 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Uit welk jaar komt die benzine die jij rijd dan? want die benzine van tegenwoordig zijn ook al een stuk makkelijker dan die van 90' ofzo dacht ik
en een gefeliciteerd van mijquote:Op maandag 12 april 2010 13:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
Bezoekje aan het CBR leverde mij het volgende op!
een theorie certificaat achtig ding
totaal 6 fout
waarvan 4 in de gevaarherkenning
en 2 in de rest \o/!
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 12 april 2010 13:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
Bezoekje aan het CBR leverde mij het volgende op!
een theorie certificaat achtig ding
totaal 6 fout
waarvan 4 in de gevaarherkenning
en 2 in de rest \o/!
Gefeliciteerdquote:Op maandag 12 april 2010 13:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
Bezoekje aan het CBR leverde mij het volgende op!
een theorie certificaat achtig ding
totaal 6 fout
waarvan 4 in de gevaarherkenning
en 2 in de rest \o/!
gelijk hele rij achter je of was t niet zo druk?quote:Op maandag 12 april 2010 15:20 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Net terug van rijles. Vooral veel kleine foutjes gemaakt. En bij stoplicht die eerst op rood stond en op het moment dat ik hem in zijn 1 had gezet, sprong hij op groen en slaat de motor af. En toen stond hij weer op rood
Nah viel wel mee, 2 auto's ofzo. Gelukkig geen mensen die gelijk begonnen te toeterenquote:Op maandag 12 april 2010 17:19 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
gelijk hele rij achter je of was t niet zo druk?
pff moet nog 2 dagen wachten op mn pasje
ik ben dus vandaag in leeuwarden geweestquote:Op maandag 12 april 2010 20:39 schreef willempjewever het volgende:
In Leeuwarden kunnen er ook ongeveer 50 man in. Ga lekker chill erheen, kopje koffie drinken en neem je boek niet mee. Al die gasten die daar het boek nog inzien zakken allemaal (althans bij mij). Je krijgt eest een oefenvraag, daarna de echte vragen en daarna moet je 20 minuten wachten en moet je terug het lokaaltje in en roepen ze je naam op en moet je naar voren komen en krijg je je id bewijs terug en vertellen ze of je geslaagd bent. Meer dan de helft zakt gemiddeld en dat zijn allemaal sukkels die niet geleerd hebben. Als je geleerd / geoefend hebt slaag je vast.
dat riepen ze dus niet om he :pquote:Op maandag 12 april 2010 22:02 schreef willempjewever het volgende:
37 van de 47?! Wow, echt een verschil toen ik ging!
En als je voorin zit ben je inderdaad er weer eerder uit. Kan een plus zijn, maar als je wilt genieten van de gezakten moet je achterin gaan zitten
waar en hoe laat moet je? Ik moet ook die dagquote:
Succes vandaagquote:Op maandag 12 april 2010 19:46 schreef DeHovenier het volgende:
Morgen theorie-examen. Wil graag weten wat ik kan verwachten. Hoe groot is de groep? Hoe krijg je de vragen te zien? Via een beamer of hangen er allemaal kleine tvtjes aan het plafond?
dat is onmogelijk,quote:Op maandag 12 april 2010 23:10 schreef DeHovenier het volgende:
Bedankt voor alle reacties. Doe 'm in Rijswijk. Ben wel bang dat ik tever van zo'n monitor af zit zodat ik de vragen niet kan lezen
omfgquote:Op dinsdag 13 april 2010 11:29 schreef jacobras het volgende:
Ik moest het nationale alarmnummer van Nederland invoeren
k vond t koekje..quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:32 schreef Eix het volgende:
Ach, geen fluit is ook wel kort door de bocht. Het is een van mijn best voorbereide tentamens/examens geweest omdat ik geen zin had om een eventuele herkansing te betalen. En als je goed leert is het gewoon te doen, maar je moet wel de regels weten.
Tentamens die geen fluit voorstellen maak ik zonder voorbereiding.![]()
Er zitten natuurlijk wel vragen tussen die nogal simpel zijn. Zo werd mij gevraagd of het verstandig was om de gordel af te doen met daarbij een foto van de cbr auto die naast een kanaal rijdt. Euhm, goh.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k vond t koekje..
gewoon een paar keer ( minder dan 10 ) zo`n proef examentje gedaan met zo`n DVDtje en ging prima
Aangezien het examen in woonwijken en niet op de snelweg is lijkt met verstandig nog even door te gaan. Je kan natuurlijk altijd vragen of het al zin heeft examen aan te vragen. Dan duurt het vaak nog een tijd en kan je nog beter worden.quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:13 schreef CherryLips het volgende:
Net weer bijna twee uur gereden. Ik heb wel lopen hinten dat ik de boel wil afronden en een keer wil afrijden, maar aangezien ik in woonwijken nog loop te klooien met versnellingen enzo, gaan we ons daar nog op richten.
Hij zei ook dat ik het examen moest aanvragen als ik het gevoel had: dat gaat lekker! en niet omdat ik het gevoel heb dat ik het nu wel moet kunnen. Hij zou me wel een seintje gevenquote:Op dinsdag 13 april 2010 13:23 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Aangezien het examen in woonwijken en niet op de snelweg is lijkt met verstandig nog even door te gaan. Je kan natuurlijk altijd vragen of het al zin heeft examen aan te vragen. Dan duurt het vaak nog een tijd en kan je nog beter worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |