abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80184156
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:33 schreef HappyGirl91 het volgende:

[..]

Ik heb mijn eerste les morgen
Ik dacht eerst ook dat je op de eerste rijles niet zo heel veel zou gaan doen maar vriendinnen hebben ook allemaal ongeveer gedaan wat jij deed, dus dat is wel normaal

Succes vandaag!
pi_80184318
Gisteren mijn 3de les gehad, een blokuur met alleen maar leren schakelen omdat ik het sturen al redelijk onder knie heb.
Het ging erg chaotisch, want je moet dus de gas los laten, spiegeltje kijken, koppeling indrukken, versnelling omhoog, koppeling langzaam oplaten komen en tegelijkertijd gas geven(ik vergat steeeeeeds dat ik op het spiegeltje moest kijken). Hij vond dat ik het nog redelijk goed deed en vroeg of ik morgen(Vandaag dus) om 6 uur ook weer kon, want als je eenmaal leert schakelen, dan ben je eigenlijk al wel klaar.
lol?
pi_80184339
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:56 schreef Nass het volgende:
want als je eenmaal leert schakelen, dan ben je eigenlijk al wel klaar.
pi_80185126
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 14:14 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

ik durfde juist nergens anders naar te kijken dan vooruit. In het begin was het zelfs zo erg dat als ik bv naar een beest in de wei keek ik automatisch ook die kant opstuurde..Lekker handig NOT.
Oei, dat was niet al te best Ik zie het al helemaal voor me dat je dan de sloot inrijdt als je in die richting kijkt
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 16:26 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik heb de nare gewoonte gas te gaan geven zodra ik opzij/om me heen kijk. En aangezien je juist bij het invoegen goed om je heen moet kijken ga ik dan een dot gas geven. Ik heb meerdere malen bijna op mijn voorligger gezeten Erg frustrerend, want daar zak ik gewoon keihard op als ik dat niet afleer.
Vreemd dat je zo'n gewoonte hebt! Dan rij je dus standaard te hard als je om je heen moet kijken?
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:56 schreef Nass het volgende:
Gisteren mijn 3de les gehad, een blokuur met alleen maar leren schakelen omdat ik het sturen al redelijk onder knie heb.
Het ging erg chaotisch, want je moet dus de gas los laten, spiegeltje kijken, koppeling indrukken, versnelling omhoog, koppeling langzaam oplaten komen en tegelijkertijd gas geven(ik vergat steeeeeeds dat ik op het spiegeltje moest kijken). Hij vond dat ik het nog redelijk goed deed en vroeg of ik morgen(Vandaag dus) om 6 uur ook weer kon, want als je eenmaal leert schakelen, dan ben je eigenlijk al wel klaar.
Uhm, waar ben je dan klaar voor? Ik neem aan dat je niet je rijexamen bedoelt Of is het zo'n RIS opleiding? Daar krijg je toch zo'n deeltoets voertuigbeheersing?
pi_80185987
Zo. 4 mei praktijkexamen Auto en 6 mei theorie-examen Motor. Ik hou CBR wel even zoet zo
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  zondag 11 april 2010 @ 18:31:01 #56
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80194653
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:27 schreef Lammmetje het volgende:
Vreemd dat je zo'n gewoonte hebt! Dan rij je dus standaard te hard als je om je heen moet kijken?
Haha nou niet altijd hoor. Op een normale weg om me heen kijken en in zijstraatjes kijken is geen probleem, maar bij dingen zoals invoegen op de snelweg en voorsorteren voor een groot kruispunt is steevast wel een probleem. Dan ben ik met zoveel dingen bezig dat ik niet op me gas let en blijkbaar is mijn rechterbeen erg zwaar Om eerlijk te zijn verbaast het me dat mijn instructeur nog nooit heeft ingegrepen in die situaties, want een aantal keer was het toch echt niet meer veilig te noemen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 11 april 2010 @ 18:41:46 #57
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_80194993
Je leert het snel genoeg af als je een keer echt in de ankers moet op de snelweg.

Ik reed witte donderdag op de snelweg ook bijna tegen mijn voorligger. Ik rij op de rechterrijstrook met ongeveer 80~90 km/u en links reed het lekker door met 110-120. Omdat ik nog een aardig stukje moest rijden tot mijn afslag en ik geen zin had om treintje te blijven rijden rechts was ik dus op zoek naar een kans om links in te voegen. Bij je examen moet je namelijk ook een beetje door rijden en inhalen als het veilig kan. Op een gegeven moment doet de kans zich voor om naar links te gaan dus ik geef al een beetje gas bij om goed in te kunnen voegen links, controleer zoals het hoort mijn binnenspiegel, buitenspiegel, en nog kijkend in de dode hoek zet ik de richting aan en ga ik rustig richting links. En net op dat moment gaat iedereen die voor me rijdt op beide rijstroken volledig op de rem. Blij dat ik een ingreep kreeg, want mijn reactietijd was echt te laat omdat ik die dode hoek controleerde.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_80196031
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 22:16 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Hangt een beetje van de rijschool af. Ik was de eerste paar keer ook niet zo goed. Het schakelen zelf kon ik prima alleen de situaties waren lastig. Waar moet je precies in welke versnelling zitten? Toen mijn instructrice gewoon de standaard gevallen vertelde(bijvoorbeeld op een rotonde altijd in z'n twee, of in z'n een als je moet wachten om de rotonde op te kunnen) en ik een beetje ervaring kreeg dan krijg je dat heel snel onder de knie.

Veel succes en ook veel plezier morgen
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:50 schreef Hitomi het volgende:
Succes vandaag!
Bedankt

Het was echt geweldig! Ik was in het begin wel echt een schijterd Ik was echt bang dat ik mensen zou aanrijden of zo, maar dat werd geleidelijk aan gelukkig minder...
Ik leerde eigenlijk vooral schakelen en sturen. Dat sturen ging nogal eens verkeerd, omdat ik alleen maar lette op de linkerzijde van de auto, en de rechterkant praktisch vergat
Ik heb niet echt last gehad van ongeduldige bestuurders in het verkeer, maar dat komt wellicht nog...
Ik zit nu dus al op 1 uur les....
pi_80196264
^^Dat had ik ook de 1e les, dat ik de rechterkant vergat . Het is eigenlijk ook wel raar, ineens ben je zelf de bestuurder en moet jíj rekening houden met de rest.

Ik zag net dat ik morgen ook moet lessen. Ben benieuwd, ik denk dat ik weer bijzondere verrichtingen moet doen.
pi_80197461
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 12:57 schreef Lammmetje het volgende:
Gister voelde het alsof ik mijn rijbewijs niet verdiend had, maar ik kan gewoon veilig rijden, dus ik heb 'm gewoon wel verdiend! Nu wil ik graag mijn pasje hebben, zodat ik in een auto kan rijden. Ik kon hem vrijdag niet aanvragen, want ik moest weg en nu kan het maandag pas. Waarschijnlijk is ie voor donderdag niet klaar, vrijdag kan ik 'm ook niet ophalen en dan wordt het alweer 19 april voordat ik mijn rijbewijs kan ophalen!

Pfff 10 dagen lang niet mogen rijden, terwijl ik in mijn hoofd al ritjes had gepland. 't Is een hel
Irritant he, ik had m woensdag (7de) gehaald, donderdag ochtend gelijk maar aangevraagd
maar mevrouw bij gemeentehuis zei dat tie waarschijnlijk eerder klaar was
Dus ben benieuwd wanneer mn eerste ritje gaat worden^^ heb er zin in
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_80199565
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:45 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Irritant he, ik had m woensdag (7de) gehaald, donderdag ochtend gelijk maar aangevraagd
maar mevrouw bij gemeentehuis zei dat tie waarschijnlijk eerder klaar was
Dus ben benieuwd wanneer mn eerste ritje gaat worden^^ heb er zin in
Ik heb ook heel veel zin om te gaan rijden! Ik mag de auto van mijn ouders lenen wanneer ik wil en zij 'm niet nodig hebben

Morgen kan ik 'm eindelijk aanvragen
  zondag 11 april 2010 @ 22:51:17 #62
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80208103
Vervelend dat in het vorige topic niet even een linkje hiernaar geplaatst wordt, ik dacht dat er nog geen nieuwe was... Maar goed, 2 pagina's bijlezen viel mee .

Donderdag weer rijles, eerste keer 2 uur achter elkaar (normaal 1 of 1,5 uur), van 8:00 - 10:00 's ochtends. Misschien 's middags dezelfde dag ook nog rijles .
pi_80212137
Ik had trouwens gewoon last van mijn armen na mijn eerste rijles omdat ik zo gespannen zat
pi_80212184
Heb m'n rijbewijs nu een tijdje en het autorijden is nog steeds tof benzine (i.p.v. diesel) ben je zo gewent!

Nog gefeliciteerd mensen die geslaagd zijn!
pi_80215147
quote:
Op maandag 12 april 2010 00:24 schreef GuitarJJ het volgende:
Heb m'n rijbewijs nu een tijdje en het autorijden is nog steeds tof benzine (i.p.v. diesel) ben je zo gewent!

Nog gefeliciteerd mensen die geslaagd zijn!
Uit welk jaar komt die benzine die jij rijd dan? want die benzine van tegenwoordig zijn ook al een stuk makkelijker dan die van 90' ofzo dacht ik
pi_80218684
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:51 schreef jacobras het volgende:
Vervelend dat in het vorige topic niet even een linkje hiernaar geplaatst wordt, ik dacht dat er nog geen nieuwe was... Maar goed, 2 pagina's bijlezen viel mee .

Donderdag weer rijles, eerste keer 2 uur achter elkaar (normaal 1 of 1,5 uur), van 8:00 - 10:00 's ochtends. Misschien 's middags dezelfde dag ook nog rijles .
Sorry, ik ben het nog niet zo gewend hoe het allemaal zit bij zulk soort topics wanneer je de laatste dichtpost en de volgende opent..
Ik za het onthouden voor volgende keer!
pi_80218865
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:02 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Uit welk jaar komt die benzine die jij rijd dan? want die benzine van tegenwoordig zijn ook al een stuk makkelijker dan die van 90' ofzo dacht ik
Volgens mij uit 1998
Tja klopt inderdaad. Ik reed vorige week ook in de Citroen Crosser, uit 2009. Die reed ook veel makkelijker dan onze wagen
pi_80220712
Tussen benzine en diesel zit amper verschil, evenveel verschil als tussen bijv. 2 benzine auto's of 2 diesel auto's van verschillende typen. Na 2 keer rijden gaat het vast goed als het al niet gelijk goedgaat.

Hier in de straat woont zo'n muts die denkt alleen maar in diesels te kunnen rijden en ze werkt 15 km verderop en heeft een diesel voor de deur staan. Hoezo dom? Maarja, vast geld teveel (wegenbelasting voor diesels is vele malen hoger dan voor benzine auto's).
pi_80222585
Bezoekje aan het CBR leverde mij het volgende op!

een theorie certificaat achtig ding

totaal 6 fout
waarvan 4 in de gevaarherkenning
en 2 in de rest \o/!
pi_80224501
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:10 schreef Ou-Tannu het volgende:

totaal 6 fout
en 2 in de rest \o/!
en een gefeliciteerd van mij
pi_80224873
quote:

totaal 6 fout
en 2 in de rest \o/!
Gefeliciteerd!
pi_80227971
quote:

totaal 6 fout
en 2 in de rest \o/!
Gefeliciteerd

Net terug van rijles. Vooral veel kleine foutjes gemaakt. En bij stoplicht die eerst op rood stond en op het moment dat ik hem in zijn 1 had gezet, sprong hij op groen en slaat de motor af . En toen stond hij weer op rood
pi_80232579
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:20 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd

Net terug van rijles. Vooral veel kleine foutjes gemaakt. En bij stoplicht die eerst op rood stond en op het moment dat ik hem in zijn 1 had gezet, sprong hij op groen en slaat de motor af . En toen stond hij weer op rood
gelijk hele rij achter je of was t niet zo druk?
pff moet nog 2 dagen wachten op mn pasje
pi_80232797
quote:
Op maandag 12 april 2010 17:19 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

gelijk hele rij achter je of was t niet zo druk?
pff moet nog 2 dagen wachten op mn pasje
Nah viel wel mee, 2 auto's ofzo. Gelukkig geen mensen die gelijk begonnen te toeteren
pi_80237899
Morgen theorie-examen. Wil graag weten wat ik kan verwachten. Hoe groot is de groep? Hoe krijg je de vragen te zien? Via een beamer of hangen er allemaal kleine tvtjes aan het plafond?
Children of the night. What music they make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')