abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 april 2010 @ 20:35:27 #181
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_80318979
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dit was trouwens de situatie:

machtige paint

Die fietser had ik een paar tellen ervoor ingehaald, op een zeer nette manier. Was volgens de examinator ook niks op aan te merken. De zwarte auto ging dus mijn kant op, en ik moest de kant van die zwarte auto op. Wat ik na het inhalen en bij het afslaan zogenaamd vergeten was is de nacontrole van die fietser..
[..]

Het valt mij in ieder geval wel op dat ik me een stuk beter gedraag op de fiets nu.
Hmm.. lastige situatie. Eigenlijk zou de donkere auto sowieso moeten wachten want jij komt van rechts, maar als hij gewoon doorrijdt, tja wat moet je dan.. Als er genoeg ruimte was tussen fietsen en je lesauto..

Dit soort dingen blijven altijd lastig..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_80318981
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:52 schreef Fanstrat het volgende:
Valt het jullie trouwens ook op hoe weinig fietsers bekend zijn met de voorrangregels?
Ja. Ik was er eerst 1 van. Ik wist vrij weinig van voorrangregels totdat ik voor mijn theorie had geleerd. Ik wist echt niet (meer) dat ook ík een bestuurder ben en net zoals auto's voorrang heb als ik van rechts kom. Ook wist ik niet dat ík voorrang had bij bepaalde rotondes. Ik was eraan gewend dat auto's toch voor mijn neus doorreden en daarom stopte ik altijd op een rotonde voor een auto. Ik dacht altijd dat de mensen heel lief waren als ze mij voorrang gaven (terwijl het gewoon 'verplicht' is).

Ook was ik er goed in om lukraak mijn stuur om te gooien als ik een afslag wilde nemen. Ik heb redelijk wat bijna ongelukken met brommers gehad, omdat ik niet omkeek en mijn muziek heel hard op had staan. Jaja, ik was niet heel veilig in het verkeer op mijn fiets.

Nu neem ik gewoon voorrang op mijn fiets, tenzij de auto's gewoon blijven doorrijden. Ik kijk ook netjes om als ik ergens heen wil, omdat 't toch een keer fout kan gaan met die brommers (ik heb mijn lesje wel geleerd toen het een paar keer vrij vlot achter elkaar gebeurde ).
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:23 schreef Hitomi het volgende:
Yep. Terwijl mensen van, in ieder geval mijn leeftijd, dat toch écht zouden moeten weten, wegens hun verkeersexamen in groep 6 of 7 ofzo?

Ik vind fietsers dood en doodeng als ik erlangs moet rijden..
Uhmmm
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dit was trouwens de situatie:

machtige paint

Die fietser had ik een paar tellen ervoor ingehaald, op een zeer nette manier. Was volgens de examinator ook niks op aan te merken. De zwarte auto ging dus mijn kant op, en ik moest de kant van die zwarte auto op. Wat ik na het inhalen en bij het afslaan zogenaamd vergeten was is de nacontrole van die fietser..
[..]

Het valt mij in ieder geval wel op dat ik me een stuk beter gedraag op de fiets nu.
Had je 'm ingehaald bij een straat van rechts? Ik ben zo iemand die dan gaat twijfelen en maar achter de fietser blijft rijden.
pi_80319168
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:35 schreef Lammmetje het volgende:
Had je 'm ingehaald bij een straat van rechts? Ik ben zo iemand die dan gaat twijfelen en maar achter de fietser blijft rijden.
Ik had hem een stuk ervoor ingehaald en remde een klein beetje af en ging een stukje naar rechts zodat ik tegelijk kon afslaan met de andere auto. Daar is de ruimte opzich ook wel voor dus dat zat wel goed. Waar de examinator echt op zat te hameren was dat ik geen nacontrole deed bij de fietser.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_80319662
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:39 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ik had hem een stuk ervoor ingehaald en remde een klein beetje af en ging een stukje naar rechts zodat ik tegelijk kon afslaan met de andere auto. Daar is de ruimte opzich ook wel voor dus dat zat wel goed. Waar de examinator echt op zat te hameren was dat ik geen nacontrole deed bij de fietser.
Oh, dat wist ik niet.

Maar wel balen dat je zakt op nacontrole van die fietser En gezien die weg zal je ook niet heel veel naar rechts zijn gegaan, dus hoe kan een fietser zich nou tussen jouw auto en de stoep fietsen?

Nja, niks aan te doen helaas
pi_80321400
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:32 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ahhh,dat is wel sneu Dat heb ik nog nooit gehad gelukkig,dat de instructeur het over heeft willen nemen.Gaat het nu wel beter met rijden?
10 jaar later mijn rijbewijs gehaald!

Niet daardoor hoor, ging verhuizen en kreeg toen na mijn studie werk om de hoek en ging lopend of op de fiets naar het werk. Maar werk ging verhuizen, eerst 20 km verderop (dus met de trein) en een paar jaar later ging het werk verhuizen (60 km verderop). En toen mijn rijbewijs maar gehaald.

Had dus eerst een les of 8 gehad, daarna 10 jaar niks en toen met ik meen 38 lessen geslaagd in 1 keer.
  woensdag 14 april 2010 @ 22:29:54 #186
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80324481
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Nee, juist op dit moment had ik volgens de examinator nacontrole moeten doen in de richting van die fietser! Hij zei dus echt dat ik me helemaal moest omdraaien om te kijken waar die fietser was.
WTF dat heb ik echt nog nooit gedaan Wat (ik) wel (weet dat) moet is in je binnenspiegel kijken voordat je remt of er verkeer vlak achter je zit en als je naar rechts wilt om ruimte te maken eerst over de schouder kijken. Maar ik doe nooit nacontrole bij fietsers. Erg sneu als je daarop zakte, want ik weet vrij zeker dat een andere instructeur daar niet eens op gelet had.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_80324655
Ik heb nu een maand mijn rijbewijs, opmerkelijk hoeveel je rijstijl verandert en vooral hoeveel soepeler het rijden gaat dan toen ik nog aan het lessen was
  woensdag 14 april 2010 @ 22:36:32 #188
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80324874
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:52 schreef Fanstrat het volgende:
Valt het jullie trouwens ook op hoe weinig fietsers bekend zijn met de voorrangregels?
50% kent ze niet, 50% boeit het gewoon geen hol en laten de ander het maar oplossen.

Overigens erger ik me hier al aan sinds ik me kan herinneren, niet pas sinds de rijlessen. Vooral het oversteken/voorsorteren zonder achterom te kijken. Stiekem hoop ik dan dat er een vrachtwagen met 50 km/u langs rijdt. Natuurlijke selectie, love it. Ik blijf altijd graag achter fietsers in de 2, precies om bovenstaande reden.

Had toevallig vandaag ook een fietser die bij een rotonde voorrang nam terwijl hij dat niet had (fietspad was los van de rijbaan en hij had haaietanden). Ik zag het aankomen en anticipeerde goed met het gas, maar omdat ik goed keek of ik 'm niet aan zou rijden deed ik de richting niet uit. Ik dacht er wel aan maar kon het zo snel allemaal ff niet bolwerken. Maar ik vond het al lang goed van mezelf dat die fietser nog leefde
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 15 april 2010 @ 09:30:07 #189
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80333309
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:39 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Wat een bullie van een examinator zeg Dit is gewoon zeuren om iets te zeuren te hebben
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_80335885
@house_is_a_feeling situatie
Ben ik de enige die leert dat je in je dode hoek (links) moet kijken als je een fietser gaat inhalen, maar ook als je terug gaat, in je dode hoek (rechts) moet kijken? Het is vaak overdreven, want als auto rij je veel sneller dan een fietser, maar in deze situatie lijkt mij het ook handig dat je eerst kijkt of je wel weer terug naar rechts kan gaan, want misschien fietst die fietser wel in een goed tempo door en jij remt een beetje af, aangezien je wil afslaan.

Erop zakken vind ik ook wel overdreven, maar ik geef je examinator wel gelijk dat je had moeten kijken.
  donderdag 15 april 2010 @ 11:27:51 #191
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80336881
Zo,net terug van 2 uur rijles. Vanmiddag wordt ik om half 3 opgehaald, dan weer 1,5 uur rijles .
pi_80337222
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:01 schreef FastFox91 het volgende:
Ben ik de enige die leert dat je in je dode hoek (links) moet kijken als je een fietser gaat inhalen, maar ook als je terug gaat, in je dode hoek (rechts) moet kijken?
Nee, ik moest/moet dat ook doen

Mijn rijbewijs heb ik vandaag opgehaald en gelijk een paar ritjes gehad met mijn moeder. We hebben zo'n enorme bezine-auto, maar hij is niet 1 keer afgeslagen! De auto rijdt totaal anders dan mijn lesauto! De koppeling is véél zwaarder en de rem ook, het gas daarentegen is véél lichter en daardoor dacht ik eerst dat mijn moeder gas bijgaf (mijn instructeur deed dat vroeger wel eens), maar toen was ik het dus zelf
Mijn moeder zat 't eerste halfuur echt stijf van de angst in de auto. Ik ging te ver rechts rijden, omdat de auto zo breed was! Ook was er bij een rotonde een malloot die z'n richting naar rechts aanhad en gewoon doorreed. Als mijn moeder niet zo hysterisch ging doen had ik 'm misschien te laat gezien
Daarna ging het wel goed! Ik heb echt heeeeel veel snelweg gehad. 15-20 minuten heen en 15-20 minuten terug. En het was redelijk druk, maar het ging wel goed met inhalen enzo.
Mijn moeder gaf ook heel vaak advies, wat ik zelf ook wel wist. 'Je moet die fietser nu niet inhalen! Dat past niet!!!' 'Ja, mam... ' Achja. Ze vond me niet slecht rijden

Ik moet waarschijnlijk morgen weer in de auto gaan rijden om mijn bezopen ouders op te halen. Normaal drinkt mijn moeder dan niet en dan rijdt zij terug, maar nu ben ik aan de beurt
pi_80337918
Mensen ik ben GESLAAGD Dit is dan de 2e keer dat ik examen heb gedaan, de laatste keer was op 12 Maart.

Ik had om 09:50 examen in Amsterdam en ik had tafel 13. Even later zat ik dus bij de examinator aan de tafel en het leek een strenge man maar ergens wist ik dat hij van binnen heel aardig was:P. Zo gingen we even later naar de auto om even een oog test te doen ( hij vroeg helemaal niks over de banden of iets anders:P). Zo gingen we verder en we kwamen uit bij een industrie terrein, ik reed heel lekker maar op een of andere manier wist ik toch een doodlopende weg in te rijden. Uiteindelijk was dit geen probleem want ik heb keurig kunnen omdraaien. Uiteindelijk hadden we nog een grappig gesprek, want hij werkte bij het zelfde bedrijf als mij:P.

Toen gingen we snelweg op, goed gekeken alles erop en eraan op weg naar een zanderig industrie terrein (het vorige examen heb ik daar ook gereden, en ik wist nu min of meer wat ik moest doen), toen we daar weg gingen en ik een omkeeropdracht heb gedaan gingen we weer de snelweg op. Ik vond eigenlijk dat ik wat van inhaalkunsten moest laten zien:P maar dat ging niet door omdat we er te vroeg afmoesten. Toen kwam ik in de zelfde buurt waar ik het uur daarvoor al geoefend had en wist dus op een lastig stuk dat ik voetgangers moest voorlaten omdat het een rechtdoorgaande weg was. Op dat punt lette ik goed op maar 50 meter verder liet ik voetgangers van links voor zonder zebrapad maar met een blokmarkering-geval (heel stom). Ook was in die zelfde straat sprake dat ik verkeer van rechts voor moet laten gaan, helemaal niet opgelet ik dacht dat er haaientanden stonden. Toen ik bijna uit de straat vroeg ik nog: moeten we hier naar links? Terwijl er eigenlijk maar een weg naar rechts was:P Die pakte ik dus wel goed en reed uiteindelijk naar het CBR.

Bij het CBR deed de examinator weer heel streng voor maar ik wist gewoon dat hij theater speelde:P. We hadden een gesprek over het verkeer van rechts en de voetgangers en deed net alsof ik gezakt was. Het was even stil en toen zei hij: Gefeliciteerd! Ik en mijn instructeur helemaal opgelucht:P
pi_80338142
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:55 schreef DiemenZijde het volgende:
Mensen ik ben GESLAAGD Dit is dan de 2e keer dat ik examen heb gedaan, de laatste keer was op 12 Maart.
Gefeliciteerd Mooi verslag ook en gelukkig liet ie jou niet zakken op die foutjes.
pi_80338236
ja inderdaad bedankt allemaal
pi_80338353
Iemand ervaring met examen doen om 8 uur 's ochtends? Ik heb dan het vermoeden dat het superdruk is wat het extra lastig maakt. Vooral op de snelweg is dat lastig.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_80339107
quote:

Ik had om 09:50 examen in Amsterdam en ik had tafel 13. Even later zat ik dus bij de examinator aan de tafel en het leek een strenge man maar ergens wist ik dat hij van binnen heel aardig was:P. Zo gingen we even later naar de auto om even een oog test te doen ( hij vroeg helemaal niks over de banden of iets anders:P). Zo gingen we verder en we kwamen uit bij een industrie terrein, ik reed heel lekker maar op een of andere manier wist ik toch een doodlopende weg in te rijden. Uiteindelijk was dit geen probleem want ik heb keurig kunnen omdraaien. Uiteindelijk hadden we nog een grappig gesprek, want hij werkte bij het zelfde bedrijf als mij:P.

Toen gingen we snelweg op, goed gekeken alles erop en eraan op weg naar een zanderig industrie terrein (het vorige examen heb ik daar ook gereden, en ik wist nu min of meer wat ik moest doen), toen we daar weg gingen en ik een omkeeropdracht heb gedaan gingen we weer de snelweg op. Ik vond eigenlijk dat ik wat van inhaalkunsten moest laten zien:P maar dat ging niet door omdat we er te vroeg afmoesten. Toen kwam ik in de zelfde buurt waar ik het uur daarvoor al geoefend had en wist dus op een lastig stuk dat ik voetgangers moest voorlaten omdat het een rechtdoorgaande weg was. Op dat punt lette ik goed op maar 50 meter verder liet ik voetgangers van links voor zonder zebrapad maar met een blokmarkering-geval (heel stom). Ook was in die zelfde straat sprake dat ik verkeer van rechts voor moet laten gaan, helemaal niet opgelet ik dacht dat er haaientanden stonden. Toen ik bijna uit de straat vroeg ik nog: moeten we hier naar links? Terwijl er eigenlijk maar een weg naar rechts was:P Die pakte ik dus wel goed en reed uiteindelijk naar het CBR.

Bij het CBR deed de examinator weer heel streng voor maar ik wist gewoon dat hij theater speelde:P. We hadden een gesprek over het verkeer van rechts en de voetgangers en deed net alsof ik gezakt was. Het was even stil en toen zei hij: Gefeliciteerd! Ik en mijn instructeur helemaal opgelucht:P
Gefeliciteeeerd!!!
  donderdag 15 april 2010 @ 13:36:48 #198
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80342122
quote:
De koppeling is véél zwaarder en de rem ook, het gas daarentegen is véél lichter en daardoor dacht ik eerst dat mijn moeder gas bijgaf (mijn instructeur deed dat vroeger wel eens)
Mijn instructeur kan geen gas geven, heeft alleen koppeling en rem.
quote:
Zo gingen we even later naar de auto om even een oog test te doen
Wat moest je doen? Nummerbord oplezen?
quote:
Mensen ik ben GESLAAGD
Gefeliciteerd!
  donderdag 15 april 2010 @ 14:10:43 #199
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80343481
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:01 schreef FastFox91 het volgende:
Ben ik de enige die leert dat je in je dode hoek (links) moet kijken als je een fietser gaat inhalen, maar ook als je terug gaat, in je dode hoek (rechts) moet kijken? Het is vaak overdreven, want als auto rij je veel sneller dan een fietser, maar in deze situatie lijkt mij het ook handig dat je eerst kijkt of je wel weer terug naar rechts kan gaan, want misschien fietst die fietser wel in een goed tempo door en jij remt een beetje af, aangezien je wil afslaan.

Erop zakken vind ik ook wel overdreven, maar ik geef je examinator wel gelijk dat je had moeten kijken.
Nee hoor,dit is absoluut niet gek.Ik heb dit ook tot in de treure moeten oefenen.Op een weg waar steeds bloembakken aan de zijkanten van de weg stonden.Dat noemen ze 'zijdelings verplaatsen' en daar heb je indd gewoon de 'Binnen-buiten-over je schouder' techniek bij nodig
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_80345572
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:38 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Nee, ik moest/moet dat ook doen

Mijn rijbewijs heb ik vandaag opgehaald en gelijk een paar ritjes gehad met mijn moeder. We hebben zo'n enorme bezine-auto, maar hij is niet 1 keer afgeslagen! De auto rijdt totaal anders dan mijn lesauto! De koppeling is véél zwaarder en de rem ook, het gas daarentegen is véél lichter en daardoor dacht ik eerst dat mijn moeder gas bijgaf (mijn instructeur deed dat vroeger wel eens), maar toen was ik het dus zelf
Mijn moeder zat 't eerste halfuur echt stijf van de angst in de auto. Ik ging te ver rechts rijden, omdat de auto zo breed was! Ook was er bij een rotonde een malloot die z'n richting naar rechts aanhad en gewoon doorreed. Als mijn moeder niet zo hysterisch ging doen had ik 'm misschien te laat gezien
Daarna ging het wel goed! Ik heb echt heeeeel veel snelweg gehad. 15-20 minuten heen en 15-20 minuten terug. En het was redelijk druk, maar het ging wel goed met inhalen enzo.
Mijn moeder gaf ook heel vaak advies, wat ik zelf ook wel wist. 'Je moet die fietser nu niet inhalen! Dat past niet!!!' 'Ja, mam... ' Achja. Ze vond me niet slecht rijden

Ik moet waarschijnlijk morgen weer in de auto gaan rijden om mijn bezopen ouders op te halen. Normaal drinkt mijn moeder dan niet en dan rijdt zij terug, maar nu ben ik aan de beurt
wat chill , wat voor auto is t dan?
Ik mocht gister stukje rijden, vet irritant zo mn moeder ernaast en op alles wijzen en dan ik heel de tijd zeggen, ja weet ik mam
benzine is kut in het begin, maarja went snel zat
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_80345976
ja ik moest inderdaad het nummerbord oplezen. Kan het nog steeds niet beseffen dat ik hem op zak heb, nu zal ik wel moeten wennen aan een benzine auto, maar goed.
pi_80347513
Valt best mee hoor. Ik les(te) ook in een Diesel, en mijn eigen auto is een benzine... Ik merkte nauwelijks verschil. Dat heb je zo onder de knie.
pi_80348511
Ik heb nog nooit gereden in de regen is dat heel anders aangezien je minder in je buitenspiegels ziet?
  donderdag 15 april 2010 @ 16:43:37 #204
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_80349315
quote:
Op donderdag 15 april 2010 16:22 schreef Fanstrat het volgende:
Ik heb nog nooit gereden in de regen is dat heel anders aangezien je minder in je buitenspiegels ziet?
Enigzins wel. Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe hard het regent etc, maar als het flink doordrupt dan kun je het idd minder goed zien omdat je zijraampjes kleddernat zijn.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_80349574
quote:
Op donderdag 15 april 2010 16:43 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Enigzins wel. Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe hard het regent etc, maar als het flink doordrupt dan kun je het idd minder goed zien omdat je zijraampjes kleddernat zijn.
ja en aqua planing! best eng in het begin!...ik heb dus a.k donderdag mn examen...om 13.05...wel een kuttijd! maar ja heb zaterdag om 9uur en maandag om 9uur nog een lessen
klote voor je House_is_a_feeling! was die situatie met die fietser het enige punt waarop je zakte?...dan vind ik t echt overdreven!!..

gefeliciteerd geslaagden!
  donderdag 15 april 2010 @ 17:33:33 #206
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80351092
Net terug van weer 2 uur rijles, 4 uur gehad vandaag . Volgende keer op snelweg rijden, en hij zal de tussentijdse toets aanvragen
pi_80352311
Ik vind op de snelweg rijden het makkelijkste wat er is. Je hoeft helemaal niet te schakelen en het enige wat je moet doen is voldoende afstand op je voorganger houden. Ik moest van mijn instructeur de 1e rijles al gelijk 120 rijden
  donderdag 15 april 2010 @ 18:32:43 #208
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80353163
quote:
Ik moest van mijn instructeur de 1e rijles al gelijk 120 rijden
Ik reed tijdens de eerste rijles ook zo'n 100-105, maar dat was op een 80 km/h weg . Snelweg rijden heb ik zin in, eindelijk eens wat meer tempo (trek nu lekker snel op, en dan kun je stoppen als je bij de 80 bent ).

Teller staat trouwens op 13,5 uur

[ Bericht 5% gewijzigd door jacobras op 15-04-2010 23:11:13 ]
  donderdag 15 april 2010 @ 18:56:34 #209
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_80353947
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:11 schreef Fanstrat het volgende:
Ik vind op de snelweg rijden het makkelijkste wat er is. Je hoeft helemaal niet te schakelen en het enige wat je moet doen is voldoende afstand op je voorganger houden. Ik moest van mijn instructeur de 1e rijles al gelijk 120 rijden
Mwah, dat makkelijke kan vies tegenvallen. Hoewel ik dan ook tijdens de les regelmatig bij knooppunt Kerensheide kom en daar constant op invoegend, uitvoegend verkeer en weet ik allemaal niet moet letten. Het leukste zijn de punten waar zowel verkeer doet invoegen én uitvoegen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_80358401
quote:
Op donderdag 15 april 2010 16:50 schreef MelR het volgende:

[..]

ja en aqua planing! best eng in het begin!...ik heb dus a.k donderdag mn examen...om 13.05...wel een kuttijd! maar ja heb zaterdag om 9uur en maandag om 9uur nog een lessen
klote voor je House_is_a_feeling! was die situatie met die fietser het enige punt waarop je zakte?...dan vind ik t echt overdreven!!..

gefeliciteerd geslaagden!
Dat had ik tijdens mijn allereerste les. Keiharde regen en overal diepe plassen. Als ik m'n stuur niet goed vasthield dan voelde je de wielen onder je vandaan alle kanten op glijden (slechte omschrijving, maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel ).
Succes met je examen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')