Dat is inderdaad wel handig. Een uur voordat ik praktijkexamen ging doen reed ik bijna een bejaarde man dood en ik dacht toen: ik ben echt nog niet klaar en zak 100%, ik was gelijk ook mijn zenuwachtigheid kwijt en in 1 keer geslaagdquote:Op dinsdag 13 april 2010 13:29 schreef CherryLips het volgende:
Hij zei ook dat ik het examen moest aanvragen als ik het gevoel had: dat gaat lekker! en niet omdat ik het gevoel heb dat ik het nu wel moet kunnen. Hij zou me wel een seintje geven.
In woonwijken hoef je toch alleen maar in de 2 en heeeeeel af en toe in de 1 te rijden? Dus hoe kun je kloten met versnellingen?quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:13 schreef CherryLips het volgende:
Net weer bijna twee uur gereden. Ik heb wel lopen hinten dat ik de boel wil afronden en een keer wil afrijden, maar aangezien ik in woonwijken nog loop te klooien met versnellingen enzo, gaan we ons daar nog op richten. Op de snelweg gaat het verder prima, soms zie ik wat kleine dingetjes over het hoofd, maar dat zijn dan meer momentopnames, dingen die mensen met een rijbewijs ook nog weleens fout doen. Maar woonwijken.... Dan zegt hij: rij naar die kerk. Dan ben ik zo gericht op die kerk dat ik met schakelen en goed kijken steekjes laat vallen. Ik moet bij kruisingen enzo ook beter doorrijden. Ik heb de neiging om helemaal stil te vallen, nog eens goed te kijken, en dan weer te gaan rijden terwijl het allemaal veel soepeler kan. We zijn even van plaats gewisseld en toen deed hij voor hoe ik reed, wel heel overdreven zei ie (gelukkig maar), maar ik had wel steeds zoiets van: rij nou toch eens door man! Nou ja, zo rij ik dus
.
Pff, waarom nou weer een sigaret? Hartstikke smerig lijkt me datquote:Op dinsdag 13 april 2010 14:23 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik had heel erg fout als niet roker voor mn praktijk nog 1 sigaretje gerookt aangezien ik nogal snel last heb van zenuwachtigheid enzo, hielp voor mij wel moet ik zeggen!
Dat dacht ik ook, maar hij moest steeds in z'n drie, alleen even uitkijken bij zijwegen. Ik wilde bij een drempel ook even terugschakelen in z'n 2, maar dat hoefde nu ook niet. Uh, oké danquote:Op dinsdag 13 april 2010 16:36 schreef SinofEnvy het volgende:
Uh, in een woonwijk rijd je toch gewoon 30? Dat doe je gewoon in z'n 2. Alleen als je een stuk bijv geen zijstraten hebt en veel overzicht dat je wat door kan gassen, dan kan je hem even in z'n 3 zetten. Maar oke. Ik zou gewoon doen wat je instructeur je opdraagt
quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:37 schreef Purdey het volgende:
Ik heb zó waanzinnig goed gereden vandaagIk kan er gewoon niet over uit.En m'n instructeur ook niet overigens
Naar het CBR geweest,zodat hij kon uitleggen hoe alles onder de motorkap/dashboard zit.Ook ik heb een sigaretje gerookt daarbij (Mijn excuses Lammetje,ook ik rook officieel niet.).Bij de kruispunten in R'dam stond in de verte een kerk (en die zal er nu nog wel staan
) en daar moest ik heen rijden.Ik schoot in de lach en zei 'Nou,rijden naar kerken is toevallig helemaal mijn ding.Heb jij je goede pak aan?' Schoot mijn instructeur in de lach en zei 'Zal ik nog even de grap maken over voor het zingen de kerk uitgaan?'
![]()
Bij een kruispunt ruzie gehad met een vrouw en haar heel enorm ordinair uitgescholden,overigens op advies van instructeur lief.Ze wenkte dat ik door mocht,dus dat deed ik,begon ze zelf ook weer te rijden.En dat tot drie keer toe.Ik reed toen ineens fel door,draaide mijn raampje open en zei 'Ja,wat wil je nou?' Instructeur: Goedzo,scheld dr uit!' Begon ze heel ordinair te schreeuwen.Dus ik zei 'Ach,flikker toch op.Ordinair wijf!' Nog nooit zo'n leuke rijles gehad![]()
Wat raar! Zo rijdt je juist niet vlotter. Met de 2 heb je meer kracht dan met de 3. Dan moet je zowat met 1000 toeren in de 3 gaan rijden, wil je een snelheid van 30km/h houden. Hm, nja, hij is de instructeur, ik niet.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:28 schreef CherryLips het volgende:
Ik reed in een woonwijk waar ik, volgens hem, in z'n 3 moest rijden. Alleen bij gelijkwaardige kruisingen moest ik dan terugschakelen in z'n twee. Het was voor mij ook nieuw, eigenlijk. Ik ben bang dat als ik wat vlotter wil rijden, ik juist dingen ga afraffelen en over het hoofd zie.
Wat fijn dat je goed hebt geredenquote:Op dinsdag 13 april 2010 16:37 schreef Purdey het volgende:
Ik heb zó waanzinnig goed gereden vandaagIk kan er gewoon niet over uit.En m'n instructeur ook niet overigens
Naar het CBR geweest,zodat hij kon uitleggen hoe alles onder de motorkap/dashboard zit.
quote:Ook ik heb een sigaretje gerookt daarbij (Mijn excuses Lammetje,ook ik rook officieel niet.).
'(en die zal er nu nog wel staanquote:Bij de kruispunten in R'dam stond in de verte een kerk (en die zal er nu nog wel staan) en daar moest ik heen rijden.Ik schoot in de lach en zei 'Nou,rijden naar kerken is toevallig helemaal mijn ding.Heb jij je goede pak aan?' Schoot mijn instructeur in de lach en zei 'Zal ik nog even de grap maken over voor het zingen de kerk uitgaan?'
![]()
Bij een kruispunt ruzie gehad met een vrouw en haar heel enorm ordinair uitgescholden,overigens op advies van instructeur lief.Ze wenkte dat ik door mocht,dus dat deed ik,begon ze zelf ook weer te rijden.En dat tot drie keer toe.Ik reed toen ineens fel door,draaide mijn raampje open en zei 'Ja,wat wil je nou?' Instructeur: Goedzo,scheld dr uit!' Begon ze heel ordinair te schreeuwen.Dus ik zei 'Ach,flikker toch op.Ordinair wijf!' Nog nooit zo'n leuke rijles gehad![]()
Ik vind dat je ook mensen mag afzeiken als je je rijbewijs (nog) niet hebtquote:Op dinsdag 13 april 2010 16:41 schreef CherryLips het volgende:
[..].
Ik loop ook altijd mensen af te zeiken, weet alleen niet of dat de bedoeling is. Ik heb zelf m'n rijbewijs niet eens
.
Het hangt er natuurlijk vanaf of je in een 30-zone zit of een 50 weg, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar hij moest steeds in z'n drie, alleen even uitkijken bij zijwegen. Ik wilde bij een drempel ook even terugschakelen in z'n 2, maar dat hoefde nu ook niet. Uh, oké dan
Idd, de harde kennis zeg maar. Dingen zoals dat de auto (incl. lading) niet langer mag zijn dan 12 meter, niet breder dan 2.55 meter en niet hoger dan 4 meter. Of Dat de ondeelbare lading in je aanhangwagen als het meer dan 1 meter uitsteekt dat je dan zo'n markeringsbord moet hebben.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:49 schreef Eix het volgende:
[..]
Er zitten natuurlijk wel vragen tussen die nogal simpel zijn. Zo werd mij gevraagd of het verstandig was om de gordel af te doen met daarbij een foto van de cbr auto die naast een kanaal rijdt. Euhm, goh.
Wat ik vooral heb moeten leren zijn de regels van maximale lengte, breedte, uitstekende objecten en dergelijke. En stomme dingen als aan welke zijde de witte en rode reflectors staan.Maar het maken van wat oefenexamens en dan de fouten goed doornemen is een heel aardige methode om te leren. Het merendeel wist ik ook gewoon al.
Die vraag kreeg ik ookquote:Er zitten natuurlijk wel vragen tussen die nogal simpel zijn. Zo werd mij gevraagd of het verstandig was om de gordel af te doen met daarbij een foto van de cbr auto die naast een kanaal rijdt. Euhm, goh.
Gefeliciteerd!quote:Vandaag theorie gehaald
Ook gij? Brutusquote:Op dinsdag 13 april 2010 18:09 schreef Nass het volgende:
Vandaag theorie gehaald
Toch is het best een rare vraag.Ja,natuurlijk is het handig om je gordel dan af te doen,in het geval dat.Maar aan de andere kant ben je natuurlijk wel verplicht een gordel te dragen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:14 schreef jacobras het volgende:
[..]
Die vraag kreeg ik ook. Jongen naast me had 'm trouwens fout...
[..]
Gefeliciteerd!
Ja,ik hoop ook zeker dat ik zo blijf rijden! Officieel ga ik in juni op vakantie,maar ik hoop daar nog onderuit te kunnen.Het is precies namelijk de maand dat ik af had willen rijden (Soms moet je je ouders teleurstellen uit puur egoïsmequote:Op dinsdag 13 april 2010 16:56 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Wat raar! Zo rijdt je juist niet vlotter. Met de 2 heb je meer kracht dan met de 3. Dan moet je zowat met 1000 toeren in de 3 gaan rijden, wil je een snelheid van 30km/h houden. Hm, nja, hij is de instructeur, ik niet.
[..]
Wat fijn dat je goed hebt geredenIk hoop dat je de rest van je lessen ook zo goed blijft rijden en dan moet je examen appeltje eitje zijn
[..]
![]()
(haha, moet je zelf weten hoor)
[..]
'(en die zal er nu nog wel staan)'
![]()
Haha, geweldig! Wat een stom wijf ook dat ze jou een sein geeft en daarna vrolijk wil doorrijden. Pff, vrouwen weten ook nooit wat ze willen
'Instructeur: Goedzo,scheld dr uit!' Hahaha, geniaal zo'n instructeur
[..]
Ik vind dat je ook mensen mag afzeiken als je je rijbewijs (nog) niet hebt
Alleen handig als je voornemens bent het kanaal in te rijden, en dan liefst niet met te hoge snelheid anders zink je bewusteloos de diepte in.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:31 schreef Purdey het volgende:
[..]
Toch is het best een rare vraag.Ja,natuurlijk is het handig om je gordel dan af te doen
Succes!quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:49 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Geslaagden tot nu toe gefeliciteerd!!
Ben even in het buitenland geweest, helemaal opgefrist en tot rust gekomen. Morgen de tweede poging om af te rijden, met een lesje ervoor. Heb er, ondanks het verliezen van de vrijstelling en het falen van de vorige keer, wel een redelijk goed gevoel erover. Ik weet wat ik fout deed en zal er voortaan op letten!
Inderdaad, je gordel afdoen als je het kanaal in gaat rijden is gewoon een stukje defensief rijdenquote:Alleen handig als je voornemens bent het kanaal in te rijden, en dan liefst niet met te hoge snelheid anders zink je bewusteloos de diepte in.
Andere weggebruikers.quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:01 schreef AstroFal het volgende:
Wat vormt een horde in de latere lessen? Ik heb nu het sturen en schakelen aardig onder controle en zit maar nog op mijn 3e les. Schakelen doe ik vooral op gevoel
Dankje!quote:
Je eigen gedrag in het verkeer en het anticiperen op anderen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:01 schreef AstroFal het volgende:
Wat vormt een horde in de latere lessen? Ik heb nu het sturen en schakelen aardig onder controle en zit maar nog op mijn 3e les. Schakelen doe ik vooral op gevoel
Vasthouden tot je examen gedaan hebt, je gaat straks veel relaxter kijken. Het is niet allemaal onzin met dat kijkgedrag, maar wel erg overdreven.quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:30 schreef jacobras het volgende:
Ik merk trouwens dat ik nog niet echt een structuur heb in mijn kijkgedrag. Als ik op een rotonde, kruispunt of iets dergelijks af rij kijk ik wel goed, maar als ik daar te vroeg mee begin heb ik zegmaar tijd over en ga ik maar wat willekeurige kanten opkijken.
Ja, vind ik ook zo apart. Nu zit het er helemaal in gebakken. Zelfs al sta ik stil voor een stoplicht en is m'n richtingaanwijzer uitgevallen op de één of andere manier, als ik hem weer aan wil doen is het weer binnen, buiten, dode hoekquote:Op dinsdag 13 april 2010 21:36 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Vasthouden tot je examen gedaan hebt, je gaat straks veel relaxter kijken. Het is niet allemaal onzin met dat kijkgedrag, maar wel erg overdreven.
Bij mijn rijlessen moest ik als ik al op de meest linkse baan zat nog over mijn schouder kijken voordat ik de richtingaanwijzer aandeed, net of iemand op een weg zonder vluchtstrook mij over de berm van gras gaat inhalen, maar je kan er goed op zakken.
Dat heb ik ook nog te vaak als ik bijvoorbeeld naar de linkerkant van de weg wil gaan. Ik kijk dan gewoon in mijn buitenspiegel, maar moet dan ook over m'n schouder kijken. Doe het wel, maar soms neem ik dan idd niet waar.quote:omdat ik bang ben dat ik wel kijk, maar niet heb waargenomen.
Als ik een leerlinge moet thuisbrengen gaat het sowieso beterquote:Trouwens, ik had eerst veel moeite met bochtje achteruit en het onthouden van de richtpunten etc: vandaag moest ik het twee keer doen toen ik een andere leerlinge moest thuisbrengen en later weer moest ophalen, en ik had die richtpunten helemaal niet nodig . Was heel raar, ik zette hem zo neer zonder na te denken .
Haha ja,dat zag ik ook gisteravond staan.Ik heb met mijn lesauto eens frontaal op een grote bestelbus gereden.Ik reed op een voorrangskruising,maar die bestelbus die van rechts kwam en haaientanden had,reed gewoon door.Maakte best een klap,gelukkig weinig schade.Wel erg geschrokken natuurlijk,maar nooit geen 'last' van gehad.Alhoewel ik de eerste lessen daarna enorm huiverig was of mensen wel/niet door zouden rijden..quote:Op woensdag 14 april 2010 09:19 schreef Butterfly91 het volgende:
Ik heb volgende week vrijdag pas weer rijles.
Dit las ik net op teletekst:
[ afbeelding ]
Ik zou dus nooit meer durven rijden waarschijnlijk
voorang hebben en krijgen .. :xquote:Op woensdag 14 april 2010 09:29 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha ja,dat zag ik ook gisteravond staan.Ik heb met mijn lesauto eens frontaal op een grote bestelbus gereden.Ik reed op een voorrangskruising,maar die bestelbus die van rechts kwam en haaientanden had,reed gewoon door.Maakte best een klap,gelukkig weinig schade.Wel erg geschrokken natuurlijk,maar nooit geen 'last' van gehad.Alhoewel ik de eerste lessen daarna enorm huiverig was of mensen wel/niet door zouden rijden..
quote:Op woensdag 14 april 2010 09:19 schreef Butterfly91 het volgende:
Ik heb volgende week vrijdag pas weer rijles.
Dit las ik net op teletekst:
[ afbeelding ]
Ik zou dus nooit meer durven rijden waarschijnlijk
quote:Op woensdag 14 april 2010 12:26 schreef willempjewever het volgende:
Ik heb ook bijna een groot ongeluk tijdens een rijles gehad. Was in Zwolle, reed echt bagger toen en mocht van de instructeur niet meer op de weg en moest oefenen op een industrieterrein. Ging ik met 60 km per uur een scherpe bocht maken en knalde bijna tegen een boom.
Ik moest toen uitstappen en de rij instructeur ging achter het stuur en reed mij naar huis toe![]()
Ahhh,dat is wel sneuquote:Op woensdag 14 april 2010 12:26 schreef willempjewever het volgende:
Ik heb ook bijna een groot ongeluk tijdens een rijles gehad. Was in Zwolle, reed echt bagger toen en mocht van de instructeur niet meer op de weg en moest oefenen op een industrieterrein. Ging ik met 60 km per uur een scherpe bocht maken en knalde bijna tegen een boom.
Ik moest toen uitstappen en de rij instructeur ging achter het stuur en reed mij naar huis toe![]()
Haha,ja dat herken ik ook wel.Vorige week zelfs in z'n twee de Esso binnengereden,om in het station zelf nog even door te schakelen naar z'n 3 toen we gingen tankenquote:Op woensdag 14 april 2010 13:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zo bont heb ik het nog niet gemaakt, en dat terwijl ik soms lessen heb waarin ik een doodswens ofzo lijk te hebben en met 60 op een benzinepomp afknal.
Ik neem aan dat het niet de eerste keer is dat hij dat examen haalt?quote:Overigens is er nog iemand geslaagd... : mijn instructeur!
Die moest vorige week examen doen, heeft het gehaald en mag dus weer 5 jaar rijles geven. Go Ralf!
Haha ik zat vorige week onder de sinas omdat het fanta flesje van instructeur enorm begon te spuiten.Lag al de hele dag lekker te klotsen in zn zijvak.Hij draait het open bij een stoplicht,en er kwam gelijk een fontein van fanta over ons heen.Bij de benzinepomp maar geprobeerd alles weer een beetje plakvrij te krijgenquote:Op woensdag 14 april 2010 13:40 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind het zo fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met zulke acties.
O gister, echtWe reden net weg bij de benzinepomp, maar de afrit was gewoon een drempel ofzo. Dus hij had net koffie gehaald, zet bekertje in de houder, ik van die drempel af, FLOTS. Koffie over zich heen
. Is ook niet de eerste keer
.
Als ik de keuze zou krijgen, zou ik voor vakantie kiezen. Mijn ouders gaan altijd naar Turkijequote:Op dinsdag 13 april 2010 18:36 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja,ik hoop ook zeker dat ik zo blijf rijden! Officieel ga ik in juni op vakantie,maar ik hoop daar nog onderuit te kunnen.Het is precies namelijk de maand dat ik af had willen rijden (Soms moet je je ouders teleurstellen uit puur egoïsme).Vrijdag ga ik sowieso met m'n instructeur een oefen examen rijden,en krijg ik nog een keer de hele dashboard/motorkap uitleg
![]()
Spannend! Veel succes vrijdagquote:
Ik heb ook nog geen structuur in mijn kijkgedrag. Ik begin meestal links en daarna rechts, weer links/rechts, maar verderquote:Op dinsdag 13 april 2010 21:30 schreef jacobras het volgende:
Ik merk trouwens dat ik nog niet echt een structuur heb in mijn kijkgedrag. Als ik op een rotonde, kruispunt of iets dergelijks af rij kijk ik wel goed, maar als ik daar te vroeg mee begin heb ik zegmaar tijd over en ga ik maar wat willekeurige kanten opkijken.
Ik heb/had dat ook! Het is best vervelend dat je automatisch dat riedeltje afgaat, terwijl je stilstaatquote:Op dinsdag 13 april 2010 23:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook zo apart. Nu zit het er helemaal in gebakken. Zelfs al sta ik stil voor een stoplicht en is m'n richtingaanwijzer uitgevallen op de één of andere manier, als ik hem weer aan wil doen is het weer binnen, buiten, dode hoek.
Heeeeeel veel succes. Niet dat je dit nog op tijd leest, maar ik hoop dat je je rijbewijs haalt!quote:Op woensdag 14 april 2010 13:48 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Tijd voor de reis naar station Zwolle, hopelijk een van de laatste keren dat ik de trein moet nemen! Eerst nog een lesje en dan het echte werk.
Ik heb vrijdag proef-examen.Ik ga dan weer naar het CBR toe,en vanaf daar speelt mijn instructeur de examinator zodat ik weet wat ik kan verwachten.Vandaar dat ik dan alles wat onder de motorkap zit nog eens mag benoemenquote:Op woensdag 14 april 2010 14:25 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Als ik de keuze zou krijgen, zou ik voor vakantie kiezen. Mijn ouders gaan altijd naar Turkije
Die dashboard/motorkap uitleg is die niet een beetje overdreven? Je hebt het toch al gehad?Ik heb maar 1 keer uitleg gehad over onder de motorkap
Aaaargh, ik ben jaloers! Ik moet (voor 90% zeker) nog wachten tot morgenquote:Op woensdag 14 april 2010 14:30 schreef FalleNk810i het volgende:
Sinds vanochtend ook werkelijk het roze pasje in mn pocketvanavond hopelijk rijden in de spiksplinternieuwe auto die mn ouders vandaag gaan ophalen ghehe
( tis maar een Suzuki Alto
)
Oh, ik snap het alquote:Op woensdag 14 april 2010 14:35 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik heb vrijdag proef-examen.Ik ga dan weer naar het CBR toe,en vanaf daar speelt mijn instructeur de examinator zodat ik weet wat ik kan verwachten.Vandaar dat ik dan alles wat onder de motorkap zit nog eens mag benoemen
Same herequote:Op woensdag 14 april 2010 16:10 schreef Fanstrat het volgende:
Het is trouwens best fijn om rijlessen te volgen zonder je zorgen te hoeven maken om theorie omdat ik die voor mijn rijlessen al gehaald had
Ik ook! Ik denk dat hij examen om 15.50 heeft (of zoiets iig). Dus dat zou betekenen dat hij nu bezig is met z'n examen of dat hij net terug is bij het cbr. Ik heb ongeveer 25 minuten over mijn examen gedaan (alles bij elkaar), dus dan kan hij ook wel klaar zijnquote:Op woensdag 14 april 2010 16:07 schreef Jac0bus het volgende:
Ben benieuwd hoe houseisafeeling het gedaan heeft!
25 minuten?quote:Op woensdag 14 april 2010 16:14 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Ik ook! Ik denk dat hij examen om 15.50 heeft (of zoiets iig). Dus dat zou betekenen dat hij nu bezig is met z'n examen of dat hij net terug is bij het cbr. Ik heb ongeveer 25 minuten over mijn examen gedaan (alles bij elkaar), dus dan kan hij ook wel klaar zijn
Ik denk dat het nog wel even duurt voordat we de uitslag horen
Ik ook ik ben nooit zenuwachtig voor examens. Maar dit is anders. Als ik bij mijn studie een foutje op het examen maak streep ik het door en zet ik het goede antwoord er onder en dat kan bij zo'n praktijkexamen in de auto nietquote:Op woensdag 14 april 2010 16:18 schreef CherryLips het volgende:
Ik denk dat ik een hartaanval krijg als ik moet afrijden.
Is Valeriaan aan te raden?
mn instructeur heeft even lopen uhm praten.. k zelf kreeg t ff niet voor elkaar om uit de auto te komen :xquote:Op woensdag 14 april 2010 16:46 schreef CherryLips het volgende:
Dat is schrikken
Gewoon doorgereden of die persoon nog aangesproken?
9.00 mocht ik naar binnen en daar hebben we max 3 minuten gezeten. Daarna naar buiten lopen en de oogtest gedaan, dat duurde hooguit 30 seconde (ja, die *kleur* auto, hij had het nog niet gezegd of ik las het al voorquote:Op woensdag 14 april 2010 16:17 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
25 minuten?Ik dacht dat zoiets 45 - 60 minuten was?!
Ze vergeven je wel voor kleine foutjes bij je praktijkexamen gelukkig. Niemand kan toch perfect rijden?quote:Op woensdag 14 april 2010 16:20 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik ook ik ben nooit zenuwachtig voor examens. Maar dit is anders. Als ik bij mijn studie een foutje op het examen maak streep ik het door en zet ik het goede antwoord er onder en dat kan bij zo'n praktijkexamen in de auto niet
In de file/spits staan is de ultieme manier om de koppeling onder controle te krijgenquote:Op woensdag 14 april 2010 17:28 schreef GuitarJJ het volgende:
Pff.. net voor het eerst in de spits geredenEen uur lang gas,remmen,gas,remmen haha. Je moet wel redelijk alert zijn zeg!
Wat balen! Echt kut dat je zakt op zoiets. Ik had echt verwacht dat je zou slagen.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
!@#$![]()
kijkgedrag![]()
Omdat ik ruimte maakte voor een andere auto, terwijl ik ruimte gaf aan een andere fietser door er rustig langs te gaan was ik de nacontrole vergeten door alles voor m'n neus (een ietwat druk moment) te controleren. "Die fietser kon zo op je knallen!!"![]()
Ik dacht dat ik echt goed gereden had op een kleine situatie bij de Mac in Zwolle, en dat vond ie dat ik dat juist goed aangepakt had. Zucht...
Dat had ik ook verwacht! Liep zelfs met een glimlach naar het CBR toe van "yeah, baby!". Het voelde allemaal heel lekker en waar ik dus op fout ging had ik totaal niet verwacht. Ja nogmaals proberen natuurlijk want ik ga niet toegeven dat ik 2000 euro voor niks heb weggegooid. Alleen moet ik even kijken hoe en wat, nog wat extra lessen erbij om bij te blijven. Alleen klote dat het zo duur is!quote:Op woensdag 14 april 2010 18:08 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Wat balen! Echt kut dat je zakt op zoiets. Ik had echt verwacht dat je zou slagen.
Nouja, nog maar een keertje proberen of niet?
Ach balen zeg! Dat had ik dus ook..quote:Op woensdag 14 april 2010 18:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Dat had ik ook verwacht! Liep zelfs met een glimlach naar het CBR toe van "yeah, baby!". Het voelde allemaal heel lekker en waar ik dus op fout ging had ik totaal niet verwacht. Ja nogmaals proberen natuurlijk want ik ga niet toegeven dat ik 2000 euro voor niks heb weggegooid. Alleen moet ik even kijken hoe en wat, nog wat extra lessen erbij om bij te blijven. Alleen klote dat het zo duur is!
Een 'buitenstaander' is altijd goed natuurlijk.Jou instructeur denkt te weten wat er mis gaat,maar misschien denkt een andere instructeur daar wel heel anders over.Mijn instructeur heeft ook altijd honderd op en aanmerkingen,en ik benieuwd of mijn examinator met mijn TTT over anderhalve week ook zo denktquote:Op woensdag 14 april 2010 18:33 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ach balen zeg! Dat had ik dus ook..
Ik heb nu 3 rijlessen bij mijn eigen rijschool ingepland. Ben van plan om een les te nemen bij een andere rijschool om te kijken of diegene echt ook ziet dat ik het blijkbaar niet goed (genoeg) doe.. Is het verstandig of denken jullie van nahhh, geldverspilling?
& Als het goed is wordt mijn auto deze week gebracht!
Het valt mij in ieder geval wel op dat ik me een stuk beter gedraag op de fiets nu.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:52 schreef Fanstrat het volgende:
Valt het jullie trouwens ook op hoe weinig fietsers bekend zijn met de voorrangregels?
Dus de situatie waarop je zakte kwam na deze paint? Dus toen je al naar links was gereden en de fietser ook?quote:Op woensdag 14 april 2010 20:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dit was trouwens de situatie:
machtige paint
Die fietser had ik een paar tellen ervoor ingehaald, op een zeer nette manier. Was volgens de examinator ook niks op aan te merken. De zwarte auto ging dus mijn kant op, en ik moest de kant van die zwarte auto op. Wat ik na het inhalen en bij het afslaan zogenaamd vergeten was is de nacontrole van die fietser..
[..]
Het valt mij in ieder geval wel op dat ik me een stuk beter gedraag op de fiets nu.
Hmm.. lastige situatie. Eigenlijk zou de donkere auto sowieso moeten wachten want jij komt van rechts, maar als hij gewoon doorrijdt, tja wat moet je dan.. Als er genoeg ruimte was tussen fietsen en je lesauto..quote:Op woensdag 14 april 2010 20:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
machtige paint
Die fietser had ik een paar tellen ervoor ingehaald, op een zeer nette manier. Was volgens de examinator ook niks op aan te merken. De zwarte auto ging dus mijn kant op, en ik moest de kant van die zwarte auto op. Wat ik na het inhalen en bij het afslaan zogenaamd vergeten was is de nacontrole van die fietser..
[..]
Het valt mij in ieder geval wel op dat ik me een stuk beter gedraag op de fiets nu.
Ja. Ik was er eerst 1 van. Ik wist vrij weinig van voorrangregels totdat ik voor mijn theorie had geleerd. Ik wist echt niet (meer) dat ook ík een bestuurder ben en net zoals auto's voorrang heb als ik van rechts kom. Ook wist ik niet dat ík voorrang had bij bepaalde rotondes. Ik was eraan gewend dat auto's toch voor mijn neus doorreden en daarom stopte ik altijd op een rotonde voor een auto. Ik dacht altijd dat de mensen heel lief waren als ze mij voorrang gaven (terwijl het gewoon 'verplicht' is).quote:Op woensdag 14 april 2010 19:52 schreef Fanstrat het volgende:
Valt het jullie trouwens ook op hoe weinig fietsers bekend zijn met de voorrangregels?
Uhmmmquote:Op woensdag 14 april 2010 20:23 schreef Hitomi het volgende:
Yep. Terwijl mensen van, in ieder geval mijn leeftijd, dat toch écht zouden moeten weten, wegens hun verkeersexamen in groep 6 of 7 ofzo?
Ik vind fietsers dood en doodeng als ik erlangs moet rijden..
Had je 'm ingehaald bij een straat van rechts? Ik ben zo iemand die dan gaat twijfelen en maar achter de fietser blijft rijden.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
machtige paint
[..]
Ik had hem een stuk ervoor ingehaald en remde een klein beetje af en ging een stukje naar rechts zodat ik tegelijk kon afslaan met de andere auto. Daar is de ruimte opzich ook wel voor dus dat zat wel goed. Waar de examinator echt op zat te hameren was dat ik geen nacontrole deed bij de fietser.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:35 schreef Lammmetje het volgende:
Had je 'm ingehaald bij een straat van rechts? Ik ben zo iemand die dan gaat twijfelen en maar achter de fietser blijft rijden.
Oh, dat wist ik niet.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:39 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik had hem een stuk ervoor ingehaald en remde een klein beetje af en ging een stukje naar rechts zodat ik tegelijk kon afslaan met de andere auto. Daar is de ruimte opzich ook wel voor dus dat zat wel goed. Waar de examinator echt op zat te hameren was dat ik geen nacontrole deed bij de fietser.
10 jaar later mijn rijbewijs gehaald!quote:Op woensdag 14 april 2010 13:32 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ahhh,dat is wel sneuDat heb ik nog nooit gehad gelukkig,dat de instructeur het over heeft willen nemen.Gaat het nu wel beter met rijden?
WTF dat heb ik echt nog nooit gedaanquote:Op woensdag 14 april 2010 20:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Nee, juist op dit moment had ik volgens de examinator nacontrole moeten doen in de richting van die fietser! Hij zei dus echt dat ik me helemaal moest omdraaien om te kijken waar die fietser was.
50% kent ze niet, 50% boeit het gewoon geen hol en laten de ander het maar oplossen.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:52 schreef Fanstrat het volgende:
Wat een bullie van een examinator zegquote:Op woensdag 14 april 2010 20:39 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik had hem een stuk ervoor ingehaald en remde een klein beetje af en ging een stukje naar rechts zodat ik tegelijk kon afslaan met de andere auto. Daar is de ruimte opzich ook wel voor dus dat zat wel goed. Waar de examinator echt op zat te hameren was dat ik geen nacontrole deed bij de fietser.
Nee, ik moest/moet dat ook doenquote:Op donderdag 15 april 2010 11:01 schreef FastFox91 het volgende:
@house_is_a_feeling situatie
Ben ik de enige die leert dat je in je dode hoek (links) moet kijken als je een fietser gaat inhalen, maar ook als je terug gaat, in je dode hoek (rechts) moet kijken?
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 15 april 2010 11:55 schreef DiemenZijde het volgende:
Mensen ik ben GESLAAGD![]()
Dit is dan de 2e keer dat ik examen heb gedaan, de laatste keer was op 12 Maart.
Gefeliciteeeerd!!!quote:Op donderdag 15 april 2010 11:55 schreef DiemenZijde het volgende:
Mensen ik ben GESLAAGD![]()
Dit is dan de 2e keer dat ik examen heb gedaan, de laatste keer was op 12 Maart.
Ik had om 09:50 examen in Amsterdam en ik had tafel 13. Even later zat ik dus bij de examinator aan de tafel en het leek een strenge man maar ergens wist ik dat hij van binnen heel aardig was:P. Zo gingen we even later naar de auto om even een oog test te doen ( hij vroeg helemaal niks over de banden of iets anders:P). Zo gingen we verder en we kwamen uit bij een industrie terrein, ik reed heel lekker maar op een of andere manier wist ik toch een doodlopende weg in te rijden. Uiteindelijk was dit geen probleem want ik heb keurig kunnen omdraaien. Uiteindelijk hadden we nog een grappig gesprek, want hij werkte bij het zelfde bedrijf als mij:P.
Toen gingen we snelweg op, goed gekeken alles erop en eraan op weg naar een zanderig industrie terrein (het vorige examen heb ik daar ook gereden, en ik wist nu min of meer wat ik moest doen), toen we daar weg gingen en ik een omkeeropdracht heb gedaan gingen we weer de snelweg op. Ik vond eigenlijk dat ik wat van inhaalkunsten moest laten zien:P maar dat ging niet door omdat we er te vroeg afmoesten. Toen kwam ik in de zelfde buurt waar ik het uur daarvoor al geoefend had en wist dus op een lastig stuk dat ik voetgangers moest voorlaten omdat het een rechtdoorgaande weg was. Op dat punt lette ik goed op maar 50 meter verder liet ik voetgangers van links voor zonder zebrapad maar met een blokmarkering-geval (heel stom). Ook was in die zelfde straat sprake dat ik verkeer van rechts voor moet laten gaan, helemaal niet opgelet ik dacht dat er haaientanden stonden. Toen ik bijna uit de straat vroeg ik nog: moeten we hier naar links? Terwijl er eigenlijk maar een weg naar rechts was:P Die pakte ik dus wel goed en reed uiteindelijk naar het CBR.
Bij het CBR deed de examinator weer heel streng voor maar ik wist gewoon dat hij theater speelde:P. We hadden een gesprek over het verkeer van rechts en de voetgangers en deed net alsof ik gezakt was. Het was even stil en toen zei hij: Gefeliciteerd! Ik en mijn instructeur helemaal opgelucht:P
Mijn instructeur kan geen gas geven, heeft alleen koppeling en rem.quote:De koppeling is véél zwaarder en de rem ook, het gas daarentegen is véél lichter en daardoor dacht ik eerst dat mijn moeder gas bijgaf (mijn instructeur deed dat vroeger wel eens)
Wat moest je doen? Nummerbord oplezen?quote:Zo gingen we even later naar de auto om even een oog test te doen
Gefeliciteerd!quote:
Nee hoor,dit is absoluut niet gek.Ik heb dit ook tot in de treure moeten oefenen.Op een weg waar steeds bloembakken aan de zijkanten van de weg stonden.Dat noemen ze 'zijdelings verplaatsen' en daar heb je indd gewoon de 'Binnen-buiten-over je schouder' techniek bij nodigquote:Op donderdag 15 april 2010 11:01 schreef FastFox91 het volgende:
@house_is_a_feeling situatie
Ben ik de enige die leert dat je in je dode hoek (links) moet kijken als je een fietser gaat inhalen, maar ook als je terug gaat, in je dode hoek (rechts) moet kijken? Het is vaak overdreven, want als auto rij je veel sneller dan een fietser, maar in deze situatie lijkt mij het ook handig dat je eerst kijkt of je wel weer terug naar rechts kan gaan, want misschien fietst die fietser wel in een goed tempo door en jij remt een beetje af, aangezien je wil afslaan.
Erop zakken vind ik ook wel overdreven, maar ik geef je examinator wel gelijk dat je had moeten kijken.
wat chillquote:Op donderdag 15 april 2010 11:38 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Nee, ik moest/moet dat ook doen
Mijn rijbewijs heb ik vandaag opgehaald en gelijk een paar ritjes gehad met mijn moeder. We hebben zo'n enorme bezine-auto, maar hij is niet 1 keer afgeslagen! De auto rijdt totaal anders dan mijn lesauto! De koppeling is véél zwaarder en de rem ook, het gas daarentegen is véél lichter en daardoor dacht ik eerst dat mijn moeder gas bijgaf (mijn instructeur deed dat vroeger wel eens), maar toen was ik het dus zelf
Mijn moeder zat 't eerste halfuur echt stijf van de angst in de auto. Ik ging te ver rechts rijden, omdat de auto zo breed was! Ook was er bij een rotonde een malloot die z'n richting naar rechts aanhad en gewoon doorreed. Als mijn moeder niet zo hysterisch ging doen had ik 'm misschien te laat gezien
Daarna ging het wel goed! Ik heb echt heeeeel veel snelweg gehad. 15-20 minuten heen en 15-20 minuten terug. En het was redelijk druk, maar het ging wel goed met inhalen enzo.
Mijn moeder gaf ook heel vaak advies, wat ik zelf ook wel wist. 'Je moet die fietser nu niet inhalen! Dat past niet!!!' 'Ja, mam...' Achja. Ze vond me niet slecht rijden
Ik moet waarschijnlijk morgen weer in de auto gaan rijden om mijn bezopen ouders op te halen. Normaal drinkt mijn moeder dan niet en dan rijdt zij terug, maar nu ben ik aan de beurt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |