abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 februari 2010 @ 23:40:41 #1
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_78286180

Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI | CXLII | CXLIII
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 21 februari 2010 @ 23:43:39 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_78286332
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_78286469
V for Vedetta
Wat een kutfilm zeg!
Het script is geschreven door een wereldvreemd jochie van 4 ofzo
Ik ben een superster want ik drink jupiler!
  zondag 21 februari 2010 @ 23:48:42 #5
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_78286577
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:46 schreef Fuzzysham het volgende:
V for Vedetta
Wat een kutfilm zeg!
Leg eens uit?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_78286604
quote:
V for Vedetta
Wat een kutfilm zeg!
Ik vond t een goeie film
  zondag 21 februari 2010 @ 23:51:06 #8
3185 Adelante
To let it go now
pi_78286641
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:46 schreef Blackf1re het volgende:
Boondock Saints 2 :p
Is het wat?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_78286884
Gisteren Zombieland en Adventureland gezien, uiteraard ga ik daar later iets over schrijven/posten.
pi_78287021
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:50 schreef Blackf1re het volgende:

[..]

Ik vond t een goeie film
Ik ook
pi_78287054
zombieland! die heb ik ook een stukje gezien, wat een poepzooi zeg xD

vandaag 'Cloudy with a chance of Meatballs' gezien, ik vind m grappig!
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_78287077
Fargo (Ethan Coen & Joel Coen, 1996)
Heerlijke film van de Coens, met name de scenes met Steve Buscemi en Peter Stormare, wat een prachtig duo is dat. Verder ook een prima rol van Frances McDormand. 8.0

Mørke (Jannik Johansen, 2005)
Prima thriller uit Denemarken naar scenario van Anders Thomas Jensen. Eigenlijk alles is goed voor elkaar; script, regie, camerawerk. Trouwens vroeger vaak in de buurt van de filmlocaties op vakantie geweest, wel leuk om zo terug te zien. 7.8

24 Hour Party People (Michael Winterbottom, 2002)
Film over de muziekscene in het Manchester van de jaren '70 en '80, met in de hoofdrol Steve Coogan. Lijkt wel wat op Control qua inhoud maar de aanpak is behoorlijk anders, beetje documentaire-achtige komedie. Verder veel goede muziek en bandjes uit die tijd: Sex Pistols, Joy Division, New Order en Happy Mondays. 7.5
pi_78287096
vanavond eerst last action hero
toen the day the earth stood still
en daarna een ripje van avatar

vanmiddag alweer vergeten
  maandag 22 februari 2010 @ 00:12:50 #14
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_78287514
Geen film gezien in de tussentijd, dus onvervalste TVP
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 februari 2010 @ 00:33:09 #15
862 Arcee
Look closer
pi_78288308
quote:
Op maandag 22 februari 2010 00:12 schreef kingmob het volgende:
Geen film gezien in de tussentijd, dus onvervalste TVP
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_78288699
quote:
V for Vedetta
Wat een kutfilm zeg!
ik vond t echt een hele goede film. iedereen die een beetje bekend is met de britse cultuur zou er volgens mij in herkennen dat een land als engeland precies zo zou zijn als totalitaire staat...ik kreeg er kippenvel van.

verder heb ik vandaag gezien
the invention of lying van ricky gervais, met hemzelf en o.a. jennifer garner en een bijrol voor rob lowe (en een cameo van edward norton.

vond t een toffe film! plotinfo (zonder verpestende spoilers, gewoon de basis van het verhaal)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
pi_78291749
Resident Evil Extincion
Redelijke zombiefilm van de fantastische videogame reeks, Resident Evil. De film heeft enkele aspecten van de games overgenomen, maar slaat toch lichtelijk de plank mis bij alle delen van de trilogie. Heerlijk morbide mensen afslachten, prima!
6.3/10
http://www.imdb.com/title/tt0432021/

Cloudy, with a Chance of Meatballs
Redelijke komische, maar vooral fantastisch gemaakte animatie film over een sullige wetenschapper die een machine ontwikkelt dat water omzet tot eten. De animaties zijn echt ontzettend mooi, beter dan een UP bijvoorbeeld. Mr T heeft een bijrol en er zit een aap in met een decoder om zijn nek die zijn gedachtes vertaalt, oftewel leuke film!
7.2/10
http://www.imdb.com/title/tt0844471/

Na hier gelezen te hebben dat dit een nog fijnere film is dan 500 days of Summer, moest ik hem natuurlijk zien.
James (Jesse Eisenberg) is net geslaagd (in de jaren 80, mooie outfits!) als zijn ouders hem vertellen dat papa is gedegradeerd en dat hij een zomerbaantje zal moeten nemen. Bij gebrek aan CV komt hij terecht in Adventureland, een pretpark: "the work of lazy, pathetic morons". Hij bouwt een vriendschap op met een paar collega's, en ontmoet Em (Kristen Stewart). Met haar krijgt hij een bijzondere band.
De film is geregisseerd door Greg Mottola, bekend van Suberbad, en je ziet hier wel iets van terug. Vooral Bill Hader is behoorlijk superbad, maar dit is eigenlijk best een frisse noot in deze verder vrij rustige en serieuze film.
Ik zou deze film plaatsen ergens tussen Running with Scissors en Juno, het leuke genre waar nog steeds geen naam voor is, maar echt feelgood vond ik de film niet. Daarnaast had ik hier meer het coming of age tienerfilm gevoel.

7,3 (IMDB: 7,2)

Zombieland

Ik was érg benieuwd naar deze film, omdat ik steeds lees dat hij fantastisch is, om de volgende dag weer te lezen dat het hé-le-maal niks is. Nou, ik vond hem leuk! Het begon eigenlijk meteen goed: daar was Jesse "Columbus" Eisenberg weer, voor mij een verrassing. Toevallig! Hij woont in een wereld waar bijna alle mensen in zombies zijn veranderd. Hij houdt zich staande door zich aan een hele berg zelf opgestelde regels te houden (die leuk in beeld worden gebracht). Hij gaat op zoek naar zijn ouders en komt Tallahassee (Harrelson) tegen, eigenlijk zijn absolute tegenpool. Ondanks de niet bepaald natuurlijke verstandhouding reizen ze samen verder.

De 'horror' (maar eigenlijk is het allemaal op een vrij schattig niveau) wordt afgewisseld met een soort niveau American Pie (deel 1 ). Ik moet zeggen, de combinatie maakt het alles behalve saai. Een horror-pie-road movie dus! (Bill Murray )

7 (IMDB: 7,9)
  maandag 22 februari 2010 @ 11:55:05 #19
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_78297857
Daybreakers

Vette film, goede acteurs en een mooi verhaal !
Maar op de een of andere manier had ik er meer van verwacht ?

Mijn cijfer: 7,5
IMDB: 6,7
The Outside Agency
pi_78298653
quote:
V for Vedetta
Wat een kutfilm zeg!
Elk jochie van vier is wereldvreemd, verder wel een kutfilm maar das een ander verhaal.
pi_78301468
Cloudy, with a Chance of Meatballs
Het ziet er, zoals bijna alle animaitie films, weer fantastisch uit. Het verhaal was vrij basic maar toch goed genoeg om te blijven boeien tot het eind voor mij. Ik vond voornamelijk de humor in de film erg goed met als toppunt Mr. T als agent natuurlijk. Al met al geen hoogvlieger maar gewoon een prima film om een keer te kijken.
Cijfer: 7

Terug naar de kust
Gisteravond deze film bekeken met vriendin. Ik vond dat het allemaal wat rommelig werd geintroduceerd zoals bijv de relatie tussen de personage's van Linda de Mol en Daan Schuurmans. Als er eenmaal wat meer verhaal in komt is het helaas ook al vrij snel duidelijk waar het naartoe zal gaan op het eind. Redelijke film maar nergens ontstijgt deze film dat niveau naar mijn mening
Cijfer: 6
pi_78302514
Shrink 2009
Henry Carter (Kevin Spacey) is een celebrity-psychiater met sterk uiteenlopende cliënten, van een onzekere jonge schrijver tot een agent met obsessieve dwangneurotische trekjes en een actrice met vage toekomstplannen. Zijn eigen leven verloopt ook niet helemaal op rolletjes. Hij neemt voor het eerst een pro deo project aan en besluit een getraumatiseerd tienermeisje te behandelen. Zij is niet de geijkte Hollywood Hills tiener, maar koestert wel een grote liefde voor de filmwereld, waar Henry juist zo moe van is.

Ik vond de film lekker wegkijken mede door het fantastische acteerwerk van zowel Kevin Spacey als Mark Webber. Wat een verhaallijn...
8.5

Shutter Island 2010
Het verhaal zat goed in elkaar, de personages waren interessant, de sfeer was goed en de acteer prestaties (vooral DiCaprio) waren sterk. Ook de muziek was fenomenaal.

9
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  maandag 22 februari 2010 @ 14:28:52 #23
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_78303647
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:01 schreef banaantjeEE het volgende:
Shutter Island 2010
Het verhaal zat goed in elkaar, de personages waren interessant, de sfeer was goed en de acteer prestaties (vooral DiCaprio) waren sterk. Ook de muziek was fenomenaal.
[ afbeelding ]
9
Bij deze definitief toegevoegd op de "die moet ik zien" lijst
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_78306230
^ Wat hij zegt!
  maandag 22 februari 2010 @ 15:34:15 #25
213010 haakon
pi_78306365
net Messages Deleted gekeken.

zeer vermakelijke en spannende film !

7,5 !
The Outside Agency
  maandag 22 februari 2010 @ 15:49:42 #26
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_78307004
High Noon (1952, VS, Fred Zinnemann)
Deze klassieke western vond ik z'n status niet helemaal waar maken. Hij is vermakelijk, dat dan weer wel. Verder bevat de film een duidelijke moraal over rechtvaardigheid, heldhaftigheid en burgerlijke plichten. Maar deze moraal lag er voor mijn doen te dik bovenop.
Cijfer: 7.5
pi_78309220
The Boat That Rocked 2009
In 1966 was op de BBC slechts 2 uur per week rock ’n roll muziek te horen. Een groep DJ’s bracht daar verandering in. Met Radio Rock slingerden zij vanaf een piratenschip in de Noordzee 24 uur per dag, 7 dagen per week rock ’n roll en pop muziek de ether in. Binnen een mum van tijd groeide de illegale piratenzender uit tot een fenomeen waar maar liefst 25 miljoen mensen, meer dan de helft van de Engelse bevolking, dagelijks naar luisterden. Jong en oud, vrouwen en mannen. De zender bracht een muzikale revolutie teweeg en de DJ’s groeiden uit tot ongekende helden en sekssymbolen. Vanaf het moment dat de regering alles op alles zette om dit ‘verderfelijke station’ uit de ether te halen, groeide hun populariteit uit tot ongekende hoogte.
Was wel een leuke film
7
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  maandag 22 februari 2010 @ 16:56:27 #28
213010 haakon
pi_78309632
Ben nu Legion aant kijken, en damn, wat lijp tot nu toe nog !
The Outside Agency
pi_78310692
Adam
A story about two strangers. One a little stranger than the other...

Zeer indrukwekkende film over de eenzame Adam, een aantrekkelijke jongeman die hopeloos verliefd wordt op zijn mooie buurmeisje Beth. Adam heeft echter het Syndroom van Asperger.

Cijfer: 7.5
pi_78310845
the Accidental Husband
Emma Lloyd is presentatrice van een radioshow met een wel heel apart publiek. Behalve gewone luisteraars vermaakt Emma vooral mensen met liefdesverdriet en lost ook zo nu en dan eens hun problemen op. Maar een onvoorzichtige opmerking komt Emma duur te staan en haar leven kon nog wel eens heel ingewikkeld worden.

2.5*sterren

Jake Sully (Sam Worthington) is een verlamde oorlogsveteraan in de toekomst, die met enkele anderen naar de maan Pandora wordt gebracht. De mensheid wil daar waardevolle grondstoffen uit de grond halen. Deze planeet wordt echter bewoond door de Na'vi, een mens-achtig ras met hun eigen taal en cultuur. De Na'vi doen er alles aan zich te beschermen tegen de mensen. Sully raakt betrokken bij hun vrijheidsstrijd, en wordt ook verliefd op één van hen...

5*sterren
waar is die freak 11 en andere domme vragen :P
  maandag 22 februari 2010 @ 17:45:12 #31
213010 haakon
pi_78311272
net Legion gezien, ik vond hem echt supersvet !

8,0 !
The Outside Agency
pi_78311435
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:45 schreef haakon het volgende:
net Legion gezien, ik vond hem echt supersvet !

8,0 !
Thanks voor de tip, staat op mijn lijstje
  maandag 22 februari 2010 @ 18:09:12 #33
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_78312029
Boondock saints II
Minder goed als deel 1 maar toch wel vermakelijk. Vooral de zeg maar vervangende personages van Rocco en Willem Dafoe uit deel 1 vielen erg tegen. Julie Benz vind ik dan wel weer fijn om naar te kijken maar haar personage vond ik net niet.

The Wolfman
Vermakelijke film. Veel schrikmomenten maar dan eigenlijk ook alleen maar om te laten schrikken. De transformatie van mens naar wolf vond ik erg geslaagd.

Shutter Island
Een van de betere films die ik de laatste tijd gezien heb. Goed verhaal, sterk geacteerd, goede muziek en eindelijk weer eens een film met een goed eind. Ik had iig een ander eind voorspeld. In het eerste stuk zat ik nog een beetje van hmmmm maar het werd beter en beter. Aanrader.

Legion
Viel tegen maar verwachte ook niet veel. Het eerste half uur ofzo dacht ik nog vet (t/m die icecreamdude) maar daarna werd het alleen maar minder. Het einde vond ik ook echt niks. Toch nog wel een redelijke film.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  maandag 22 februari 2010 @ 18:37:40 #34
213010 haakon
pi_78312919
ik vond Boondock Saints 2 echt not done. wat een kutfilm.
The Outside Agency
pi_78313870
The Punisher

Ik was benieuwd naar de film ook al had ik geen grote verwachtingen. Ik houd van comic-verfilmingen, al vind ik het jammer dat ik de originele verhalen niet heb gelezen.
Het begon goed met de Marvel intro en de muziek, maar daarna viel het eigenlijk tegen. Ik vond het acteerwerk nogal matig. Er zaten een aantal irritante personages in het verhaal.
Het verhaal zelf vond ik op zich niet slecht, maar ik denk dat het in de comic wat beter uitgewerkt is.

Ik ga binnenkort deel 2 kijken.
"Everything we are, we are when we're alone."
pi_78324289
quote:
Op maandag 22 februari 2010 11:55 schreef haakon het volgende:
Daybreakers

Vette film, goede acteurs en een mooi verhaal !
Maar op de een of andere manier had ik er meer van verwacht ?

IMDB: 6,7
Inderdaad een mooie film.
Ook leuke details over de nieuwe vampierwereld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_78324383
Ik heb net 'The Spy Next Door' gezien.
Leuke film, met m'n broertje van 9 gekeken
pi_78324651
Che: Part One & Two (Steven Soderbergh, 2008)
Tweeluik over Che Guevara van Steven Soderbergh. In het eerste deel zien we Che samen met Fidel Castro de strijd aan gaan met dictator Fulgencio Batista, in deel twee wil hij de revolutie nogmaals herhalen maar dan in Bolivia. In de hoofdrol zien we Benicio Del Toro als Che, Oscarwaardig in mijn ogen. Daarnaast mooi in beeld gebracht en ook een erg sterke score. Het eerste deel vond ik toch net een stukje beter, voornamelijk omdat het tweede deel wel erg een herhalingsoefening is. De interviews in deel een hadden ook wel een bepaalde meerwaarde. 7.6/7.3
  maandag 22 februari 2010 @ 23:19:50 #39
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78326290
quote:
Op zondag 21 februari 2010 14:47 schreef Toad het volgende:
Hehehe, het lijkt net of je verliefd ben op Shutter Island Timo.
hehe
quote:
Maar vond je The Departed minder dan deze film?
Ja alhoewel het natuurlijk een geweldige film was, vond ik `m een stuk minder dan het origineel (Infernal Affairs). Nu heb ik het boek van Shutter Island niet gelezen dus de vergelijking tussen boek en film kan ik niet maken, maar puur de 2 films vergelijkend vond ik Shutter Island een stuk beter. The Departed gaf ik geloof ik een 8,5 ofzo

Ice Age 3: Dawn Of The Dinosaurs
In het derde (en `t laatste?) deel uit de Ice Age reeks zien we onze vrienden het aanleggen met de dino`s, wat natuurlijk weer de nodige hachelijke situaties oplevert.
Zoals zo vaak in een reeks films is ook hier `t derde deel het minste. Minder scherp dan de voorgaande delen en de karakters beginnen te erg uitgemolken te raken, waarbij sommige zelfs naar het irritante neigen.
Leuk voor op een regenachtige middag.

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 6,8/10

Suddenly, Last Winter
In het kader van Movies That Matter draaide deze documentaire vanavond in het filmhuis in Maastricht. Het gaat over een homoseksueel koppel in Italie dat, gedurende een aantal maanden waarin in Italie een wetsvoorstel voor het homohuwelijk in het parlement wordt behandelt, op straat mensen interviewt en hun meningen onderzoekt aangaande deze kwestie. Ook proberen ze in discussie te gaan met betreffende politici en gaan ze "op bezoek" bij anti-homohuwelijk demonstraties.
De docu behandelt de manier hoe er in Italie door zowel de bevolking als de politiek tegen het homohuwelijk wordt aangekeken. Met een goede mix van humor (vooral in het begin) en ernst schetsen ze een beeld van de Italiaanse maatschappij. Het is triest (en tegelijkertijd goed gedaan) om te zien hoe één van de 2 mannen het na een aantal maanden echt niet meer trekt om steeds met homofoben in discussie te gaan en met ze op te trekken.
Een mooie documentaire die je toch eens aan het denken zet (zijn we Nederland uberhaupt wel zo tolerant als altijd gezegd wordt?)en een discussie kan aanwakkeren. en dat gebeurde na afloop dan ook.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
  dinsdag 23 februari 2010 @ 02:25:53 #40
75556 erkel
back from Dagestan
pi_78330628
The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans (2009)

Eerder sloeg ik een film van Nicholas Cage liever over, want van zijn acteerprestaties was ik niet echt van onder de indruk zacht gezegd, Lord of War uitgesloten dan. Maar ik las wat signalen dat dit beter zou zijn. En dat was niet gelogen. Een geweldige acteerprestatie legt Cage hier neer. Geen enkel ander personage in deze film komt in de buurt. Voor het verhaal hoef je deze film niet te zien, want daar draait hier het ook niet om. Cage heeft bij mij weer een paar puntjes gewonnen.

Edge of Darkness (2010)

Mel Gibson weer in actie nadat hij de afgelopen jaren liever op het regisseurstoeltje zat. Daar had hij wat mij betreft beter op kunnen blijven zitten, al hebben die films mijn interesse nog niet gewekt. De film zelf was ook niks bijzonders. Het toch wel standaard geworden dochter-wordt-gedood-vader-gaat-in-zijn-eentje-op-onderzoek-uit verhaal is voorheen al vele malen beter gedaan. Ik vond het nooit echt geloofwaardig overkomen, wat in sommige scenes pijnlijk tot uitting kwam. Onvoldoende.
Weisst
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:04:46 #41
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_78332586
Up in the Air (2009)
Clooney is een man die stad en land afvliegt om bij bedrijven mensen te ontslaan. Op een dag komt er een jonge meid binnen het bedrijf die tele-ontslag introduceert en zijn vliegen in geding komt.

cijfer 7.5 / imdb 8.0

Wonderschone film zeker als je hem in 3D ziet.

cijfer 8.5 / imdb 8.5

The Informant! (2009)
Niet grappig. Het zal best een 'spannend' gebeuren geweest zijn maar hoe het hier vertolkt is is gewoon beroerd. Catch me if you Can is veel beter ...

cijfer 5 / imdb 6.9

De Storm (2009)
De enige film over de watersnood. Wel aardige graphics. Het verhaal is stom. Een alleenstaande moeder die raakt haar pas geboren baby kwijt. De gehele film gaat over het terug vinden.

cijfer 5 / imdb 6.5

Cabin Fever 2
Tjessss wat een slechte sequel. Beetje bloedkotsen en dat is het.

cijfer 3 / imdb 4.5

Paranormal Activity (2007)
Een stelletje filmt tijdens hun slaap zichzelf. Snachts spelen er zich enge dingen af.

cijfer 5 / imdb 6.8
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_78334957
Shrink

Kevin Spacey speelt Henry Carter een psychiater in Hollywood met een schare bekende klanten en Jemma, een pro bono zaak die hij van zijn vader krijgt om de zelfmoord van zijn vrouw te verwerken. Henry is zwaar depressief en rookt eigenlijk constant wiet en gelooft er allemaal niet meer in. Zelfs zijn bestseller boek boeit hem geen fuck.

Ik had een beetje een magnolia vibe bij de film, geen idee waarom. Erg sterk spul, dat dan weer wel. Spacey is goed als altijd, Robin Williams alhoewel een kleine nietsbetekenende rol, goed, ook het 'debuut' van Keke Palmer (disney sterretje als ik me niet vergis) komt goed over. Tja, ik vond het een fijne film. Vooral de vele shots in Hollywood tegen zonsondergang kwamen goed over.
Imdb: 6.8
ik: 7.5

Adventureland

James wil gaan studeren aan Columbia University en wil in de zomer met zijn beste maat gaan touren door Europa. Jammer genoeg hebben zijn ouders een financiele tegenvaller te verwerken en gaat dat feestje niet door en moet hij van de zomer werken om zo geld te hosselen voor een appartement in NYC voor zijn studie. De enige toko waar men mensen aanneemt is het pretpark Adventureland. Em werkt er ook en hij wordt al snel verliefd

Een beetje anders dan Superbad (de vorige film van de regisseur), minder flauwe humor. Maar hier en daar wel gelachen alhoewel het geen Romcom was, geen feelgood movie en geen echte coming of age film. Eigenlijk iets daar tussenin. Desalniettemin een aardige film.
Imdb: 7.2
Ik: 7
pi_78335465
Where The Wild Things Are 2009
Max (Max Records) is een klein jongetje vol kattenkwaad. Maar achter zijn schijnbare stoere verschijning gaat een heuse wereld schuil. Deze wereld, die alleen voor Max is, bestaat uit een bos bewoond door fabelachtige wilde beesten, die Max tot hun koning gekroond hebben. Gebaseerd op het kinderboek van Maurice Sendak.
Ik had eigenlijk een soort van advonturenfilm verwacht, maar dat was het dus helemaal niet. Het verhaal sloeg eigenlijk op niet; ik dacht dat Max vanalles ging meemaken en op ontdekking ging, niet dus...
7

1 woord: schitterend
10
  dinsdag 23 februari 2010 @ 12:46:33 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78339618
tvp
In deze reeks haal ik altijd mijn downloadtips
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_78341264
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 02:25 schreef erkel het volgende:
The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans (2009)

Eerder sloeg ik een film van Nicholas Cage liever over, want van zijn acteerprestaties was ik niet echt van onder de indruk zacht gezegd, Lord of War uitgesloten dan. Maar ik las wat signalen dat dit beter zou zijn. En dat was niet gelogen. Een geweldige acteerprestatie legt Cage hier neer. Geen enkel ander personage in deze film komt in de buurt. Voor het verhaal hoef je deze film niet te zien, want daar draait hier het ook niet om. Cage heeft bij mij weer een paar puntjes gewonnen.
Maar komt dat omdat Cage goed acteert, of omdat het personage gemaakt lijkt voor Cage ?

Ik vond het iig ook een goede film.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 13:32:51 #46
213010 haakon
pi_78341406
Murder Set Pieces

1 woord: ziek

(maar ik vond em wel leuk )

velen zullen het hiermee oneens zijn, maar ik geef hem een 7.0 omdat er maar weinig van dit soort films zijn.
The Outside Agency
pi_78341697
17 Again
De hoofdrolspeler is een ontevreden veertiger die door zijn negativiteit te kampen heeft met zijn kinderen hem niet moeten en dat zijn vrouw wil scheiden. Door wat ' magie' gaat hij terug naar zijn hoogtij dagen van een jonge knappe vent gespeeld door de goed acterende Zack Effron waar hij alles goed kan gaan maken. Een feelgood movie met volop softe momenten die best goed te kijken is als opwarmertje voor je filmavond.
6.1/10
http://www.imdb.com/title/tt0974661/

Planet 51
Van de trailer had ik goede verwachtingen opgedaan door het unieke optiek van waar deze animatiefilm word geschoten. De film speelt zich af op een bewoonde beschaafde planeet die zowaar leeft in de jaren 50. Alleen zijn het geen mensen op deze planeet. Wij, de mensheid, komen juist als alien op de planeet en dit zorgt voor wat geinige taferelen die nooit echt goed uit de verf komen. Ik miste veel achtergrond informatie, alien-mens vergelijkingen en een sterk eind. Op de alienhond en Rover zijn de grappen behoorlijk soft en slaat het behoorlijk de plank mis qua potentie.
5.9/10
http://www.imdb.com/title/tt0762125/

Legion
De trailer deed mij trappelen op mijn stoel in het najaar van 2009. Helaas was die epische trailer als een soort lapdance en dat je er later achterkomt dat het een kerel is. Wat een laffe scriptloze teringzooi. Dat zulke script worden goedgekeurt is nog steeds verbazingwekkend. De film gaat over engelen die op aarde komen voor geenflauwidee!!! Overslaan!
2.5/10
http://www.imdb.com/title/tt1038686/

Harry Brown
Michael Cain speelt een sobere oude man die constant last heeft van het tuig op straat. De hangjongeren, junks en ander gespuis verneuken de buurt en hierdoor gaat de hoofdrolspeler er eens flink werk van maken, en dit bijzonder goed geslaagd. Een opa die flink pak slaag uitdeelt, vet!
7.0/10
http://www.imdb.com/title/tt1289406/
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:07:06 #48
75556 erkel
back from Dagestan
pi_78342906
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:28 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Maar komt dat omdat Cage goed acteert, of omdat het personage gemaakt lijkt voor Cage ?

Ik vond het iig ook een goede film.
Een neerslachtige man met droge humor weet Cage altijd wel goed te vertolken. Zo zie ik hem IRL ook wel door het leven gaan, dus het past hem idd perfect
Weisst
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:17:46 #49
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78343279
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:46 schreef SeLang het volgende:
tvp
SeLang en downloaden?
Ik dacht dat jij wel kocht met je altruïstische instelling van vrouwtjes volpompen met micro-credit

(deze week mijn eerste Blu-rays gekeken, fantastisch!)
pi_78343566
Where The Wild Things Are
An adaptation of Maurice Sendak's classic children's story, where Max, a disobedient little boy sent to bed without his supper, creates his own world--a forest inhabited by ferocious wild creatures that crown Max as their ruler.

Fijn filmpje. Het is mooi gemaakt en ik vond degene die Max speelde (Max Records) goed gecast. Fijne muziek ook.

IMDb: 7,5
pi_78343833
The Time Traveler's Wife

Als je The Notebook goed vond, moet je deze zeker ook kijken. Wederom met Rachel McAdams in een romantische dramafilm. Ik vond 't een mooi verhaal, kon 'm zeker waarderen.
7,5
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:33:23 #52
213010 haakon
pi_78343927
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:39 schreef Ocelot360 het volgende:
bla bla
het cijfer van Legion vind ik, ondanks eigen mening, erg laag.
en je Harry Brown omschrijving klopt ook van geen kant.

sorry
The Outside Agency
pi_78364547
Inglourious Bastards (2009)

Indrukwekkende film. Groep amerikaanse joden die de nazis op een creatieve wijze vermoorden Alleen dat accentje van Brad vond ik irritant. Maar verder vond ik t wel een heftige film. Niet een aanrader als je een zwakke maag hebt though.

Van cijfers geven hou ik niet zo dus ik laat het hierbij.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_78365235
Malibu Shark Attack

Wat doe je als je op het strand bent en er komt een tsunami aan?
SPOILER
Wat doe je als blijkt dat er ook nog eens goblin sharks rondzwemmen en er zelfs eentje door de vloer breekt?
SPOILER
Gelukkig worden ze geholpen door een paar vrienden die schuilen in een hoger gelegen huis waar ze alvast
SPOILER
een van de hoofdpersonages wordt nog aangevallen door een haai maar gelukkig pakt ie net op tijd een
SPOILER
kortom: topfilm
  dinsdag 23 februari 2010 @ 22:39:39 #55
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78368119
Up In The Air
Na Juno komt Jason Reitman met dit veel geprezen romantische drama over Ryan Bingham (George Clooney) die het hele land afvliegt en door bedrijven wordt ingehuurd om mensen te onslaan als de bazen het zelf niet durven.
Van alle kanten vliegen de positieve recensies je om de oren. Maar na afloop vroeg ik me toch wel af waar dat allemaal vandaan komt. Ik had nu niet het echt het gevoel dat ik naar een bovengemiddelde film zat te kijken. Ja, George Clooney is geknipt voor deze rol en zowel Vera Famiga als Anna Kendrick geven goed tegengas, en ja, er zitten goede dialogen in. Maar meer dan dat was het niet. Heel erg veel kon ik er niet mee. Daarnaast is het verhaal nou niet echt speciaal en is het toch wel allemaal voorspelbaar.
Had er na alle bewierrookingen toch een stuk meer van verwacht...

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:34:08 #56
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78374185
http://www.imdb.com/title/tt0119174/

Een geweldige, maar bizarre film. Michael Douglas wederom actief in de financiële wereld . Hij doet dat ook deze keer erg goed. De film begint vrij rustig, maar zodra ''the game'' van start gaat volgen de vreemde scènes elkaar in snel tempo op. Het einde vond ik nogal ver gezocht, maar de rest is geweldig

8/10
Bedankt Hans.
pi_78375257
Law Abiding Citizen (2009)

Nou ja, aardige thriller, dat wel. En de eerste dvd was heel aardig maar bij de tweede stortte het zaakje tunnelachtig in.
Het zogenaamd bijzondere einde vond ik niet verrassend eigenlijk. Ik begrijp ook werkelijk niet waarom men daar nu juist zo lyrisch over is.
pi_78375392
Wat zitten jullie hier trouwens allemaal te neuzelen met jullie filmcijfertjes?

Waarom zou je naast je mening ook nog eens cijfers voor films geven? Zijn woorden te moeilijk?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:51:00 #59
213010 haakon
pi_78375437
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:50 schreef Stali het volgende:

Waarom zou je naast je mening ook nog eens cijfers voor films geven? Zijn woorden te moeilijk?
Best wel eens, ik zeg vanaf nu alleen goed of slecht
The Outside Agency
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:55:50 #60
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78375768
quote:

Als je eerst je mening in woorden geeft en daarna een cijfer, dan kunnen woorden niet te moeilijk zijn. Oftewel je faalt.
Bedankt Hans.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:56:41 #61
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_78375816
The book Of Eli
Goede film, heerlijke sfeer vond ik en de filmmuziek vond ik ook behoorlijk goed. Het verhaal is niet echt sterk. Denzel Washington was goed en Mila Kunis vind ik altijd leuk om naar te kijken. Maar toch had ik er meer van verwacht. Binnenkort misschien nog een keer kijken want ben er toch nog niet helemaal over uit
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:59:10 #62
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_78375946
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:48 schreef Stali het volgende:
Law Abiding Citizen (2009)

Nou ja, aardige thriller, dat wel. En de eerste dvd was heel aardig maar bij de tweede stortte het zaakje tunnelachtig in.
Het zogenaamd bijzondere einde vond ik niet verrassend eigenlijk. Ik begrijp ook werkelijk niet waarom men daar nu juist zo lyrisch over is.
Het einde van die film was juist verschrikkelijk kut ja verpeste voor mij een beetje de rest van de film.
pi_78376267
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:55 schreef bascross het volgende:

[..]

Als je eerst je mening in woorden geeft en daarna een cijfer, dan kunnen woorden niet te moeilijk zijn. Oftewel je faalt.
Wat zit je nu met je faal eik te ouwehoeren? Als je goed je mening kunt verwoorden is het onnodig nog even schoolmeesterachtig een cijfertje te geven. Deze reeks is bedoelt om elkaar filmtips te geven, niets meer niets minder. En overigens lurk en post ik hier dan ook graag om de meningen van anderen en niet om zo'n cijfertje of cijferlijstje.

Als je zo graag met een rode pen in weer wilt ga je maar de Pabo doen of op IMDB en Moviemeter posten.
Maar hier slaat het geven van cijfertjes gewoon helemaal nergens op.
  woensdag 24 februari 2010 @ 00:22:13 #64
75556 erkel
back from Dagestan
pi_78377319
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:04 schreef Stali het volgende:

[..]

Wat zit je nu met je faal eik te ouwehoeren? Als je goed je mening kunt verwoorden is het onnodig nog even schoolmeesterachtig een cijfertje te geven. Deze reeks is bedoelt om elkaar filmtips te geven, niets meer niets minder. En overigens lurk en post ik hier dan ook graag om de meningen van anderen en niet om zo'n cijfertje of cijferlijstje.

Als je zo graag met een rode pen in weer wilt ga je maar de Pabo doen of op IMDB en Moviemeter posten.
Precies. Ik lees veel liever ook een paar korte regels met daarin de mening over de film dan een cijfer.
Weisst
  woensdag 24 februari 2010 @ 00:32:45 #65
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78377826
quote:

[..]

Ik stel voor dat jij de PABO ook gaat doen, om je Nederlands te verbeteren.

Verder staat er een mening met een cijfer erbij. Dan kijk je toch niet naar dat cijfer? Wat een gezeik om niets.
Bedankt Hans.
pi_78377836
quote:

[..]

Leven en laten leven.
pi_78378007
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:22 schreef erkel het volgende:

[..]

Precies. Ik lees veel liever ook een paar korte regels met daarin de mening over de film dan een cijfer.
Dat vind ik dus ook en het leuke van deze reeks vind ik weer om posts van users te lezen, films te kijken en users op filmvlak een beetje te leren kennen en daar dus geweldige filmtips uit krijgt.
En die cijfers en nog veel erger, de cijferlijstjes zijn wat mij betreft een beetje de blinde darm in het geheel en het past hier ook niet.
pi_78378099
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:32 schreef bascross het volgende:

[..]

Ik stel voor dat jij de PABO ook gaat doen, om je Nederlands te verbeteren.

Verder staat er een mening met een cijfer erbij. Dan kijk je toch niet naar dat cijfer? Wat een gezeik om niets.
Waarom post je dat cijfertje?

Dat is puur uit gewoonte over komen waaien uit die moviedatabases of niet soms?
  woensdag 24 februari 2010 @ 00:43:54 #69
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78378277
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:39 schreef Stali het volgende:

[..]

Waarom post je dat cijfertje?

Dat is puur uit gewoonte over komen waaien uit die moviedatabases of niet soms?
Nee, het is gewoon handig. Je ziet meteen hoe iemand de film heeft gewaardeerd. Zoals ik al zei, als er toch al een mening bij staat(9 van de 10x in dit topic), waarom maak je er dan zo'n drukte van?
Bedankt Hans.
pi_78378529
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:43 schreef bascross het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon handig. Je ziet meteen hoe iemand de film heeft gewaardeerd. Zoals ik al zei, als er toch al een mening bij staat(9 van de 10x in dit topic), waarom maak je er dan zo'n drukte van?
Jij was meer van de koude drukte door mij direct te proberen als faler weg te zetten.

Weet je, in die moviedatabases heeft het cijfer geven een functie. Je waardering wordt nl. opgeslagen en doet mee in een pol. Dat is op FOK! helemaal niet aan de orde.
Deze reeks is er echter om elkaar van filmtips te voorzien en die cijfertjes staan er gewoon voor de kat z'n viool
Dus waarom geeft men niet gewoon een mening? Waarom moet daar zo'n nietszeggend wormvormig aanhangsel aan toegevoegd worden? Net zoals als die gecopy/paste filmlijstjes met cijfers?

Jaha, ik heb deze week veertig films gezien hoor, jazeker wel en plop zo'n commentaarloos rapportje waar werkelijk niemand mee gediend is.

Daar ga je toch verdorie geen film op kijken? Schei er toch eens mee uit en post je mening en laat weten wat je leuk of kut vindt maar niet door middel van zo'n cijfertje dat ook helemaal geen functie heeft.
  woensdag 24 februari 2010 @ 01:05:43 #71
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78378923
Een cijfer heeft wel een functie, dat zeg ik net. Daarnaast staat er bijna altijd een mening bij en op het einde nog een cijfertje. Ik snap dus niet wat je bedoelt.

Ik snap trouwens wel dat je een rijtje opgenoemde films met alleen cijfertjes er achter irritant vindt, dat vind ik ook. Daar was echter helemaal geen sprake.
Bedankt Hans.
pi_78379042
Ik vind de cijfers wel makkelijk, ondanks die paar regels tekst dat het dan maar is, zie ik in één oogopslag of het evt het kijken waard is. Puur alleen een cijfer voegt idd niets toe maar een mening met cijfer staat gewoon overzichtelijk. De hele lage cijfers hoef ik al niet eens te lezen en alles vanaf de 7 ong. kan interessant zijn mits het mijn genre is. Als ik tijd over heb lees ik ook evt al die meningen er nog wel bij.
pi_78380029
Up in the Air
Hoog aanbevelen film met George Clooney over een man die voor zijn werk mensen ontslaat. Hij ontmoet een vrouw die zijn levensfilosofie op de kop zet. Een jonge collega wil zijn werkwijze veranderen en dit valt hem niet in het goede gat. Een film waar je achteraf over na gaat denken. Zuur bitter einde van de film vond ik wel erg kloten! Damn life&love.
7.0/10
http://www.imdb.com/title/tt1193138/

woensdag 24 februari 2010 @ 08:35:24 #74
52357 Lambiekje
pi_78381566
Micmacs à tire-larigot (2009)
Eén word briljant. Heerlijke film van de regisseur van Amélie.

Een man wordt neergeschoten, hij overleefd het. Hij heeft het helemaal gehad en gaat het betreffende wapenfabriek ten gronde te richten.
SPOILER
cijfer 9 / imdb 7.4

Time Traveler's Wife (2009)
Eric Bana is een man die tijdens stress kan tijdreizen. Tijdens zijn gereis ontmoet hij Rachel McAdams.
Best wel bizarre gedoe om maar een relatie met haar te hebben.

cijfer 6.5 / imdb 7.2
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 24 februari 2010 @ 09:33:52 #75
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78382556
quote:

Het doel van een cijfer lijkt me heel duidelijk: je kunt van een subjectieve mening een exacte waarde maken. Het stelt je in staat vergelijkingen te maken, te categoriseren. Daarnaast kun je, indien je dat wilt, de tekst negeren en alleen het cijfer bekijken. Een kwestie van overzicht.
Is het je ook al eens opgevallen dat bij iedere review in een krant, tijdschrift of op internet een cijfer (of ster of duimpje) staat? Restaurants krijgen ook sterren, ondanks het feit dat ze al in een paar regels beschreven staan in de Michelin gids.
pi_78383075
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:52 schreef Stali het volgende:

[..]

Jij was meer van de koude drukte door mij direct te proberen als faler weg te zetten.

Weet je, in die moviedatabases heeft het cijfer geven een functie. Je waardering wordt nl. opgeslagen en doet mee in een pol. Dat is op FOK! helemaal niet aan de orde.
Deze reeks is er echter om elkaar van filmtips te voorzien en die cijfertjes staan er gewoon voor de kat z'n viool
Dus waarom geeft men niet gewoon een mening? Waarom moet daar zo'n nietszeggend wormvormig aanhangsel aan toegevoegd worden? Net zoals als die gecopy/paste filmlijstjes met cijfers?

Jaha, ik heb deze week veertig films gezien hoor, jazeker wel en plop zo'n commentaarloos rapportje waar werkelijk niemand mee gediend is.

Daar ga je toch verdorie geen film op kijken? Schei er toch eens mee uit en post je mening en laat weten wat je leuk of kut vindt maar niet door middel van zo'n cijfertje dat ook helemaal geen functie heeft.
Wat een fucking dom wijf ben jij . (als je al een vrouw bent).
Zo wenen over cijfertjes...bezoek anders eens een psychiatrie als het je zo stoort.
pi_78384349
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 02:13 schreef Ocelot360 het volgende:
Up in the Air
Hoog aanbevelen film met George Clooney over een man die voor zijn werk mensen ontslaat. Hij ontmoet een vrouw die zijn levensfilosofie op de kop zet. Een jonge collega wil zijn werkwijze veranderen en dit valt hem niet in het goede gat. Een film waar je achteraf over na gaat denken. Zuur bitter einde van de film vond ik wel erg kloten! Damn life&love.
7.0/10
http://www.imdb.com/title/tt1193138/

[ afbeelding ]
Dank u, moest deze nog kijken. Maar was de film helemaal vergeten.
quote:

[..]

Tja.. ben het er wel mee eens wat je hier zegt.
  woensdag 24 februari 2010 @ 11:01:33 #78
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_78384800
Spion van Oranje (2009)
Slechte komedie waarin veel BN'ers passeren. Verder bevat de film een slecht uitgewerkt verhaal en slechte special effects.
  woensdag 24 februari 2010 @ 11:11:23 #79
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78385115
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:45 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Dank u, moest deze nog kijken. Maar was de film helemaal vergeten.
[..]

Tja.. ben het er wel mee eens wat je hier zegt.
Dus jij vind ook dat cijfers geen functie hebben?

Een cijfer zegt zó veel.
Op Rottentomatoes bijvoorbeeld interesseren de reviews me nauwelijks, maar het percentage (het cijfer dus) des te meer.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lemans24 op 24-02-2010 12:19:13 ]
pi_78385183
Laten we dit ene topic nou eens niet vervuilen met gejank. Een mening en een cijfer, een cijfer, alleen een mening, laat dat lekker aan de user over. Dit geneuzel hoort hier niet thuis
  woensdag 24 februari 2010 @ 11:23:10 #81
213010 haakon
pi_78385499
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:13 schreef HostiMeister het volgende:
Laten we dit ene topic nou eens niet vervuilen met gejank. Een mening en een cijfer, een cijfer, alleen een mening, laat dat lekker aan de user over. Dit geneuzel hoort hier niet thuis
thnx, je was me voor
The Outside Agency
  woensdag 24 februari 2010 @ 13:21:20 #82
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78389868
Ik zal me ook weer gaan bezighouden met waar dit topic voor bedoeld is.

Coraline (2009): Wat een ongelooflijk mooie stop-motion animatie is dit! Het gaat over een meisje dat samen met haar saaie ouders in een groot en saai huis woont. Dan ontdekt ze een geheime deur naar een parallelle wereld, waar alles veel leuker is. Of niet?
Het verhaal komt langzaam op gang, maar zodra ze in de parallelle wereld is, gaat het tempo fors omhoog en is het zeer vermakelijk. Echte spanning of humor of 'iets' dat er uitspringt miste ik echter. Een 7.5.
Oh, de 3D versie (met gekleurd brilletje) was overtuigender dan verwacht, maar na 5 minuten kon ik de kleuren niet meer correct laten overlappen en kreeg ik hoofdpijn. Ik heb dus in 2D gekeken.

The Mummy (1999): Heel simpel: Indiana Jones Lite.
Toen ie verscheen in 1999 heb ik de DVD echt grijsgedraaid: hiermee (en met The Matrix) heb ik DVD ontdekt... Elf jaar later is de film niet eens zo erg gedateerd en vind ik hem nog steeds leuk om te kijken. Eigenlijk een 7.0 waard, want meer dan een popcormfilm is het niet, maar uit nostalgie zou ik een 8 geven.

Apocalypto (2006): Mijn eerste Blu-ray ooit. Beeld en geluid bepalen de kwaliteit van de film niet, maar toch: wát een detail en wát een vet geluid! De jonge Maya Jaguar Paw wordt gevangen genomen door een rivaliserende stam, nadat vrijwel zijn complete dorp is vernietigd.
Deze film is veel beter dan je naar aanleiding van de geruchten zou gaan geloven. Misschien niet historisch accuraat (want er wordt nogal wat Maya- en Azteken historie gemixt), maar wel boeiend én mooi gefilmd. De film staat bekend om zijn grote hoeveelheid onnodig bloedvergieten, maar persoonlijk vond ik dat best meevallen. Ik zou het functioneel geweld willen noemen, en dat heeft deze film gewoon nodig.
Een deel van de locaties heb ik in Mexico zelf bezocht en het terugzien van o.a. de waterval en het Midden-Amerikaanse dierenleven voegde zeker wat toe. Een 8.0.

Cars (2006). Een meer Amerikaans aanvoelende animatie dan Cars heeft Pixar nog niet gemaakt. Vaak herkenbaar, maar soms wordt het wat vervelend. Ik ben een fan van autoracen en vond het begin en einde daarom erg leuk; de Michael Schumacher cameo is gewoon briljant. Het middendeel was helaas echter véél te traag. Als geheel daarom één van de mindere Pixar films, maar nog steeds beter dan de meeste animatiefilms van de laatste jaren. Met pratende auto's heb ik overigens geen probleem, in tegenstelling tot met de pratende honden in Up. Er komen immers geen mensen voor in Cars, de wereld bestaat uit louter auto's. Een 7.0.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 24-02-2010 14:27:16 ]
pi_78395941
Enduring Love (Roger Michell, 2004)
Wat merkwaardige film. Aan het romantische begin komt abrupt een einde en dan slaat het op een aparte manier om in een soort van psychologische thriller. Met name de rol van Rhys Ifans is nogal ongeloofwaardig in het geheel. Toch is het zeker geen slechte film, regie en acteerwerk zijn sterk en dat gaat ook op voor enkele scenes. Daarnaast enkele expliciet in beeld gebrachte schokkende momenten die je niet echt verwacht in een film van de regisseur van Nothing Hill. 7.0
pi_78396797
Coffy (Jack Hill, 1973)
Coffy (Pam Grier) is een verpleegster die verandert in een wrekende engel wanneer ze erachter komt dat een aantal dealers haar kleine zusje aan drugs hebben geholpen. Ze opent de jacht op alle dealers die erbij betrokken waren en één voor één berooft ze hen van het leven. De eerste blaxploitation die ik zag en dat beviel prima! Lekker simpel wraakverhaaltje, rauwe harde aktie, heerlijke oneliners, mooi sfeertje en passende soundtrack! 7.8

pi_78402901
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 16:11 schreef Hulkio het volgende:
Coffy (Jack Hill, 1973)
De eerste blaxploitation die ik zag en dat beviel prima!
dan moet je zeker the human tornado checken
pi_78408330
The Men Who Stare At Goats
A reporter in Iraq might just have the story of a lifetime when he meets Lyn Cassady, a guy who claims to be a former member of the U.S. Army's New Earth Army, a unit that employs paranormal powers in their missions.

Dat deze film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal is gewoonweg bizar. Naast het bizarre vond ik hem ook wel interessant. De humor is droog en ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die deze film helemaal niks vinden. Met name Jeff Bridges en Kevin Spacey hadden absurde rollen, maar wel goed neergezet.

No goats, no glory!

IMDb: 6,6
Mijn cijfer: 7,3
  woensdag 24 februari 2010 @ 23:17:02 #87
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78417161
quote:

[..]

maar wel op whatiwatch.net, waar velen van ons ook zitten en de recensies posten.
Daarbij: wat the hell maakt het uit als iemand een cijfer wilt posten? dat jij niet dat nodig vindt, ok. Maar als anderen dat wel doen, laat ze dan
  woensdag 24 februari 2010 @ 23:17:44 #88
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78417208
El Angel Exterminador (The Exterminating Angel)
Een nogal vreemde, afstandelijke maar tegelijkertijd intrigerende film van Buñuel over een groep mensen die, nadat ze tijdens een diner van de gebruikelijke etiquette zijn afgeweken, de woonkamer niet meer uitkomen.
Het gegeven is inderdaad wat vreemd en het is ook lang niet altijd even boeiend (integendeel) maar er is iets intrigerends aan waardoor je toch wel gefocust blijft, iets te moeilijk te duiden is.
Niet helemaal een slechte film maar vooralsnog ben ik nog geen ontzettende fan of bewonderaar van Buñuel`s werk.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 6,7/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 24-02-2010 23:29:00 ]
pi_78418216
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:17 schreef Timo20 het volgende:

[..]

maar wel op whatiwatch.net, waar velen van ons ook zitten en de recensies posten.
Daarbij: wat the hell maakt het uit als iemand een cijfer wilt posten? dat jij niet dat nodig vindt, ok. Maar als anderen dat wel doen, laat ze dan
Wat heeft whatiwatch.net in vredesnaam met deze reeks te maken? Wat boeit het waar "velen" van jullie nog meer zitten met jullie cijferlijstjes. Ken de site niet maar daar zal het inderdaad een functie hebben net als op IMDB en Moviemeter.

Wat ik zo'n beetje teruglees vindt men het geven van cijfers hier handig omdat ze dan de mening in tekst niet hoeven te lezen. En als ik zeg dat het geven van cijfers hier gewoon geen functie heeft anders dan een tegemoetkoming aan de zompige luiheid van mensen, laat mij dan ook.
pi_78419200
Gangs of New York (2002)
Jezus, wat een acteerwerk van Daniel Day-Lewis, wat een prestatie. Had misschien iets meer van de film verwacht, komt soms een beetje rommelig over, maar alsnog een erg vermakelijke film.
pi_78419254
(500) Days of Summer (2009)

De film is wat mij betreft sfeervol verteld, er zitten leuke details in en mooie muziek.

Maar, ik kreeg geen band met de hoofdrolspelers en vond het te vlak. Tuurlijk ken je de achtergrond van Summer maar het was niet voldoende om sympathie voor haar op te blijven brengen. En een zusje van 10 met de wijsheid van een flink door de wol geverfde tante? Nou, dat zal dan het comediegedeelte wel zijn geweest.

Wat ik wel mooi vind aan de film is dat je beiden een relatie zo anders kunt beleven.

Dat Autumngedeelte hadden ze beter weg kunnen laten, dat vond ik wel zo ontzettend slap.
Al met al wel een aardige film maar ik ben er niet zo lyrisch over als men gemiddeld wel is.

Cijfer: Zoek maar op de moviesites.
  donderdag 25 februari 2010 @ 00:08:32 #92
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78419739
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:35 schreef Stali het volgende:

[..]

Wat heeft whatiwatch.net in vredesnaam met deze reeks te maken?
jij vraagt waarom mensen cijfers geven, dit is `t (één van de) antwoord(en).
Waar de fuck maak je je in godsnaam druk om? ga je met nuttige dingen bezig houden. Jij vindt het cijfers geven nutteloos, maar niet iedereen vindt dat. Just let them be.
quote:
laat mij dan ook.
uiteraard, maar laat anderen dan ook cijfers geven.
pi_78419755
Anatomy of A Murder 1959

Een vrouw wordt verkracht en haar man neemt wraak door de verkrachter te vermoorden.
James Stewart neemt als advocaat de verdediging op van de man en probeert hem vrij te krijgen door hem ontoerekeningsvatbaar te laten verklaren.
Allereerst vind ik James Stewart zoals altijd weer een vervelende acteur die elke film verpest met zijn aanwezigheid, verder duurde de film nogal lang met zijn 150 minuten en was het verhaal saai, langdradig en voorspelbaar, wel leuk was de jazzy soundtrack van Duke Ellington en sommige scenes in de rechtzaal konden er mee door.
5/10

pi_78419810
tvp uit gebrek aan film-inspiratie de laatste tijd!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_78420006
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:08 schreef Timo20 het volgende:

[..]

jij vraagt waarom mensen cijfers geven, dit is `t (één van de) antwoord(en).
Waar de fuck maak je je in godsnaam druk om? ga je met nuttige dingen bezig houden. Jij vindt het cijfers geven nutteloos, maar niet iedereen vindt dat. Just let them be.
[..]

uiteraard, maar laat anderen dan ook cijfers geven.
Wat is het antwoord? Dat jullie gezellig hangen op Whatiwatch?

Overigens is niet iedereen het hier met mij oneens he, dat vergeet je nu even in je enthousiasme.
  donderdag 25 februari 2010 @ 00:50:27 #96
75556 erkel
back from Dagestan
pi_78420921
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:17 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Het gaat niet zo zeer om het cijfer postten, maar wat mij betreft meer om juist alleen maar het cijfer postten. Zoals Stali al aangeeft cijfers alleen hebben geen functie hier. Je mening over de film spreekt mij veel meer aan en zal mij ook eerder aanzetten om die film te bekijken. Prima als daar tot slot een cijfer onder staat, maar graag wel met onderbouwing.
Weisst
  donderdag 25 februari 2010 @ 04:35:09 #97
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78422911
The Collector (2009)

genre: Thriller/horror

verhaal: Een timmerman denkt zijn vrouw te kunnen redden van de loanshark-pimps in zijn stad. Hij gaat bij zijn werkgever 'snachts inbreken omdat hij vermoed dat de beste meneer juwelen in zijn kluis verbergt. Eenmaal in dat huis hoort hij geschreeuw vanuit de kelder. Een of andere bizarre gek was hem vóór.. Met een korte rol + tieten van Madelina Zima (Heroes, Nanny Named Fran)

oordeel: Helemaal geen slechte film, en een van de leukere B-thrillers de laatste tijd. Het gaat hier niet om bovennatuurlijke monsters. Maar ándere monsters. Een thriller met wat gore dus.
SPOILER
Cijfer: 7.7 / iMBD: .6.5
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_78425517
Gisteren voor de zoveelste keer Finishing the Game gezien, blijft 1 van de droogste komedies van de laatste jaren.

Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_78426224
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:08 schreef trebremmit het volgende:
Anatomy of A Murder 1959

Een vrouw wordt verkracht en haar man neemt wraak door de verkrachter te vermoorden.
James Stewart neemt als advocaat de verdediging op van de man en probeert hem vrij te krijgen door hem ontoerekeningsvatbaar te laten verklaren.
Allereerst vind ik James Stewart zoals altijd weer een vervelende acteur die elke film verpest met zijn aanwezigheid, verder duurde de film nogal lang met zijn 150 minuten en was het verhaal saai, langdradig en voorspelbaar, wel leuk was de jazzy soundtrack van Duke Ellington en sommige scenes in de rechtzaal konden er mee door.
5/10

[ afbeelding ]
James Stewart was vooral goed in The Glenn Miller story, Daarna ging het wel.
pi_78426290
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:14 schreef Stali het volgende:

[..]

Overigens is niet iedereen het hier met mij oneens he, dat vergeet je nu even in je enthousiasme.
Hou je bek nu eens dom wijf...je begint iedereen mateloos te irriteren met je dom gelul.
  Moderator donderdag 25 februari 2010 @ 10:42:20 #101
9859 crew  Karina
Woman
pi_78426871
quote:

[..]

Waar maak je je druk om? Kijk dan gewoon niet in dit topic als je je er zo aan ergert.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 25 februari 2010 @ 10:46:56 #102
213010 haakon
pi_78427046
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:24 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Hou je bek nu eens dom wijf...je begint iedereen mateloos te irriteren met je dom gelul.
hartelijk dank
The Outside Agency
pi_78427114
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:46 schreef haakon het volgende:

[..]

hartelijk dank
Hoezo?
  donderdag 25 februari 2010 @ 10:50:24 #104
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_78427170
quote:

[..]

Open je eigen topic en zet in de OP dat het niet is toegestaan om punten te geven.
  donderdag 25 februari 2010 @ 10:55:50 #105
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_78427378
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:24 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Het is naar het schijnt mogelijk om je ongenoegen te laten blijken en tegelijkertijd toch de mensen op een normale manier aan te spreken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_78427570
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:55 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het is naar het schijnt mogelijk om je ongenoegen te laten blijken en tegelijkertijd toch de mensen op een normale manier aan te spreken.
Serieus, waarom blijft (ze/hij) er zo over doordrammen?
  donderdag 25 februari 2010 @ 11:03:33 #107
213010 haakon
pi_78427631
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:48 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Hoezo?
ik dacht precies hetzelfde, dus dat scheelt mij typwerk
The Outside Agency
  donderdag 25 februari 2010 @ 14:16:27 #108
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_78435687
Revolutionary Road (2008, VS, Sam Mendes)
Kate en Leonardo zijn zeker in top vorm in deze film. Ook verder is er qua vakmanschap weinig op de film aan te merken. Maar de hele film gaf mij een te groot "been there, done that"-gevoel. Het kon me allemaal maar minimaal boeien. Waardoor het me ook niet raakte. De hoogtepuntjes van de film waren de confrontatie met de gestoorde wiskundige John (een pracht rol van Michael Shannon)
cijfer: 6.5
  donderdag 25 februari 2010 @ 18:14:46 #109
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_78445190
Edge of Darkness (2010, VS, Martin Campbell)
Degelijke thriller waarin Mel Gibson zijn comeback maakt als acteur. Nou is Mel Gibson imo nooit een geweldig acteur geweest, maar de rollen die hij speelt passen wel goed bij hem. Wat hier ook het geval is.
cijfer: 7
  donderdag 25 februari 2010 @ 20:52:50 #110
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_78451820
Al op 1/3 van dit topic door een discussie waarvoor een ander topic beter had gepast.

Kurutta kajitsu

Japanse versie van zo'n typische jaren 50 jongeren film, waar de Italianen en Amerikanen goed in zijn.
Deze film blijft dan ook steken op het punt van "poging tot". Waarom deze film een cultstatus heeft, geen idee. Het was redelijk vlot duidelijk naar welke ontknoping we zouden zeilen.
Alleen de heerlijke lamstralerigheid en balorigheid van de vriendengroep was sterk. Als die meer aan bod waren gekomen, was mijn mening een stuk positiever geweest.
SPOILER
pi_78464376
The boy in the striped pyjamas

indrukwekkend. Aandoenlijk ook, hoe zo'n jongen van 8 de wereld om zich heen ziet. Zn paps is een een of andere hoge officier van de SS. Bruno (dat jongetje) snapt er geen donder van waarom die joden dan zo slecht zijn. Er zitten toch ook leuke joden tussen immers! Hij is bevriend geraakt met een joods jongetje die in een kamp zit en zoekt m steeds op met eten enzo. Einde heeft me vooral gegrepen.......

Toch maar een cijfer dan? Ga ik voor een 8 (imdb: 7.8)

En:

500 Days of Summer

beetje een stoplicht film. As in: stoplicht relaties Liefde doet alles veranderen en verandert jezelf ook. Beetje de ups en downs van een dude in love. Niet een typische chickflick, als je mij vraagt, maar wel een leuk filmpje. Herkende me er wel in.....

Same as imdb: 8.1 .

En nu pitten.
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 00:56:54 #112
236264 crew  capricia
pi_78464459
quote:
Ik heb die film dus niet gezien omdat ik bang ben dat het een echt heftige film is en het einde gewoon klote is.
Is het einde gewoon klote?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_78464491
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 00:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb die film dus niet gezien omdat ik bang ben dat het een echt heftige film is en het einde gewoon klote is.
Is het einde gewoon klote?
really wanna know?
SPOILER
  vrijdag 26 februari 2010 @ 00:58:33 #114
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78464500
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:50 schreef erkel het volgende:

[..]

Het gaat niet zo zeer om het cijfer postten, maar wat mij betreft meer om juist alleen maar het cijfer postten. Zoals Stali al aangeeft cijfers alleen hebben geen functie hier. Je mening over de film spreekt mij veel meer aan en zal mij ook eerder aanzetten om die film te bekijken. Prima als daar tot slot een cijfer onder staat, maar graag wel met onderbouwing.
Logisch Maar ik maakte toch echt uit Stali`s posts op dat hij zich ergert aan het feit dat er uberhaupt cijfers worden gegeven, met of zonder onderbouwing.
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 00:59:20 #115
236264 crew  capricia
pi_78464514
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 00:58 schreef Apotheose het volgende:

[..]

really wanna know?
SPOILER
Daar was ik al bang voor...thanx voor het melden!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_78464564
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 00:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar was ik al bang voor...thanx voor het melden!
je gaat m dus niet kijken?
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 01:04:13 #117
236264 crew  capricia
pi_78464649
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:00 schreef Apotheose het volgende:

[..]

je gaat m dus niet kijken?
Ooit wel..nu niet. Ben de laatste paar weken te emotioneel. Heb ook net Nacht van Elie Wiesel gelezen. En vooral hoe hij met zijn vader om gegaan is, is erg heftig voor mij.
Vandaar!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_78464986
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:42 schreef Karina het volgende:

[..]

Waar maak je je druk om? Kijk dan gewoon niet in dit topic als je je er zo aan ergert.
Met alle respect want ik ken je langer op FOK! maar ik bepaal zelf wel waar ik wel of geen kritiek op geef. Daar heb ik jou gewoon helemaal niet voor nodig.

OT: vanavond

The Lovely Bones.

Het was leuk tot ze zonder zich dit te beseffen dood was en langs een levende ziende rende maar daarna was het eigenlijk een langdradige fotosoepfilm.

Ik hou het maar kort want men is blijkbaar enkel geinteresseerd in de cijfers en de gemiddelden zijn te vinden op de welbekende databases. .
pi_78465754
Le poulet (1962)

Een vijftien minuten durend nachtmutsje.

Hier een NZB voor de liefhebber. : http://binsearch.info/index.php?q=le.poulet-rtl&max=50&adv_g=alt.binaries.movies.divx&adv_age=50&adv_sort=date&font=small
  vrijdag 26 februari 2010 @ 04:25:06 #120
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78467429
The Wolf Man (2010)

genre: Horror.

verhaal: Man keert terug naar Amerika om zijn overleden broer. Hij schijnt te zijn vermoord door een beer. Of was het toch een man met klauwen? Hij wordt zelf aangevallen en krijgt de vloek van 'het beest'.

Het was wel leuk om te zien. Anthony Hopkins vertaald een rauwe rol zoals alleen hij dat kan spelen. De film is niet denderend kwa verhaal en weinig schokkend. Als je hem wilt zien verwacht er dus niet teveel van. De special effects en transformaties wren wel okay. En ik denk dat er op het einde iets kruislings is gegaan in het verhaal. Maar dat kan ook aan mijn onoplettendheid liggen.

Cijfer: 6.5 /iMDB: 6.4
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 26 februari 2010 @ 08:41:37 #121
213010 haakon
pi_78468515
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:21 schreef Stali het volgende:

[..]

Met alle respect want ik ken je langer op FOK! maar ik bepaal zelf wel waar ik wel of geen kritiek op geef. Daar heb ik jou gewoon helemaal niet voor nodig.

The Lovely Bones.

Het was leuk tot ze zonder zich dit te beseffen dood was en langs een levende ziende rende maar daarna was het eigenlijk een langdradige fotosoepfilm.
Dit is best wel een spoiler waard vind ik
The Outside Agency
pi_78469614
District 9

Een hele bijzondere sci-fi film. Het begint in reportage/documentairestijl. Een ruimteschip zweeft al twintig jaar boven Johannesburg. De bijbehorende aliens, die prawns worden genoemd, wonen tot ongenoegen van de mensen vlakbij. Ze passen zich niet echt aan, en daarom is het de bedoeling dat ze naar District 9 worden overgebracht, een kamp ver buiten Johannesburg.

Wikus Van De Merwe heeft de taak deze operatie te leiden, maar hij is een rare neurotische man, die deze taak eigenlijk alleen heeft gekregen omdat hij met de dochter van de baas getrouwd is. Tijdens een inval in een van de huizen van de prawns vindt hij iets dat zijn leven, en dat van de prawns, zal veranderen.

De film is heel origineel opgebouwd, het budget in het achterhoofd houdend ziet de film er indrukwekkend uit. Op de een of andere manier komt de film erg realistisch over, maar ik er waren ook een paar dingen die ik niet kon waarderen. Ten eerste werd er erg lang geen enkele feeling met de hoofdrolspelers opgebouwd. Ten tweede zitten die prawns er al twintig jaar maar is nog nooit iemand op het idee gekomen om een gesprek met ze te voeren, terwijl ze kunnen praten. Ten derde komen ze nonchalant, en vrij dom over, en dan is het moeilijk te behappen dat ze een dergelijk ruimteschip kunnen bouwen. Hier kan van alles achter zitten, maar dit wordt in de film niet belicht. En ten vierde vond ik Wikus Van De Merwe in het begin grappig, maar op een gegeven moment irritant en onsympathiek.

Toch heeft dit mijn waardering voor de film niet verminderd, ik vind het een bijzondere en originele film. Bijvoorbeeld alleen al het feit dat het ruimteschip boven Johannesburg gaat hangen, ik heb me nooit eerder afgevraagd waarom het in andere aliens-op-visite-films altijd New York of een andere grote Amerikaanse stad moet zijn. Daarnaast vond ik het een erg leuke insteek dat de aliens hier al jaren zijn, en dat de film niet alleen draait om "hoe en waarom zijn ze hier".

Een 8,2 (IMDB: 8,3)
pi_78472207
Valentine's Day
Intertwining couples and singles in Los Angeles break-up and make-up based on the pressures and expectations of Valentine's Day.

De Amerikaanse Love Actually? Nou ja, maar niet helemaal. De regisseur wilde teveel acteurs en verhaallijnen in de film stoppen, waardoor de segmenten niet goed konden ontwikkelen. Jammer, maar toch erg vermakelijk. Ook leuk dat er verwijzingen inzaten naar andere films waar deze acteurs in hebben gespeeld.

IMDb: 5,7
Mijn cijfer: 7,0
pi_78478826
The Imaginarium of Doctor Parnassus (Terry Gilliam, 2009)
De film gebruikt als marketingslogan "de laatste film van Heath Ledger", uberhaupt beetje merkwaardig om zo mensen naar de bioscoop te lokken en daar komt nog eens bij dat Ledger eigenlijk een bijrol heeft en hij laat zeker niet zijn beste acteerwerk zien. Zo lok je denk ik alleen maar het verkeerde publiek, jammer want het is echt een prima film. Het jaar is nog jong maar voor mij de beste film tot nu toe, al is het ook zeker geen meesterwerk. Daarvoor is het allemaal net wat te rommelig.

Dr. Parnassus heeft eeuwen geleden een weddenschap met Mr. Nick (de duivel) afgesloten en heeft deze gewonnen, hierdoor heeft hij het eeuwige leven. Hierna volgen nog vele weddenschappen tussen de twee en nu komt Mr. Nick de dochter van Parnassus opeisen op haar zestiende verjaardag, de duivel geeft hem echter nog een kans om zijn dochter terug te winnen.

De film doet behoorlijk wat Monty Python herinneringen oproepen, met als hoogtepunt een scene waarin politieagenten een aantal russische gangsters proberen te recruteren, er valt sowieso genoeg te lachen. Terry Gilliam weet wederom een prachtige kleurrijke fantasywereld tot leven te roepen, prachtige decords qua ontwerp alleen helaas is de cgi niet overal even sterk. Verder beschikt de film over een zeer sterke cast. Christopher Plummer als Parnassus en Tom Waits als de duivel vormen een topduo, met name Waits viel me in positieve zin op door de duivel niet als een in en in slecht persoon neer te zetten. Toen ik op voorhand hoorde dat de rol van Ledger door drie acteurs (Johnny Depp, Jude Law en Colin Farrell) zou worden afgemaakt was ik enigszins sceptisch, maar het pakt erg goed uit. Sterker nog, de film is er denk ik niet minder van geworden. Daarnaast prima bijrollen van o.a. Lily Cole en Verne Troyer.

Kortom prachtige film die een bezoek aan de bioscoop zeker waard is! 8.5
pi_78479891
Across 110th Street (Barry Shear, 1972)
Na Coffy nog maar een blaxploitationfilm gekeken, die lekkere harde rauwe aktiefilms uit de jaren '70 bevallen me erg goed! Heerlijk sfeertje, vette outfits en een toprol van Anthony Quinn. Verder een heerlijke soundtrack met onder andere de titelsong van Bobby Womack. 8.0
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 14:57:52 #126
9859 crew  Karina
Woman
pi_78481637
The Collector
Horror

Een familie is verhuisd en laat wat werkzaamheden verrichten. Een van de arbeiders heeft geld nodig en gaat 's avonds (omdat hij denkt dat de familie op reis is) inbreken.

Hij ontdekt 2 dingen: hij is niet de enige inbreker en de familie is helemaal niet op reis. De andere insluiper blijkt een sadistische moordenaar te zijn, die de familie martelt en vervolgens vermoordt (of niet, dat hang er van af). De arbeider probeert de familie te helpen.

Spannende film! Wel een beetje naar SAW gekeken had ik het idee. Wel lekker veel bloed.

Ik zag dat er ook een tv-serie is geweest met dezelfde naam, maar dat is volgens mij een heel ander verhaal, maar klonk ook wel spannend eigenlijk.
niet zo tof doen
pi_78489433
Un Prophete

Lange zit (2,5 uur) maar nooit vervelend en alle lof meer dan waardig.
pi_78491824
London River 2009
Ousmane, een 60-jaar oude moslim uit Frankrijk, en mevrouw Sommers, een 55-jarige Engelse, die elkaar niet kennen, reizen vanuit hun respectievelijke woonplaatsen naar Londen. Dit naar aanleiding van de op dat moment (2005) net plaatsgevonden bomaanslagen op het openbaar vervoer in die stad. Hun kinderen worden namelijk vermist na deze aanslagen. Ze komen tot de ontdekking dat hun beide kinderen samenwoonden ten tijde van de aanslagen.
Zeer aangrijpende en meeslepende film. Het verhaal is heel boeiend alleen vond ik het einde wat tegenvallen. Het einde was niet slecht, maar ik had er meer van verwacht,
SPOILER
Al bij al een leuke wegkijker met fantastisch acteerwerk. Hier en daar moest ik een traantje wegpinken .
8.5
  vrijdag 26 februari 2010 @ 19:43:30 #129
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78491842
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:10 schreef Hulkio het volgende:
Across 110th Street (Barry Shear, 1972)
Na Coffy nog maar een blaxploitationfilm gekeken, die lekkere harde rauwe aktiefilms uit de jaren '70 bevallen me erg goed! Heerlijk sfeertje, vette outfits en een toprol van Anthony Quinn. Verder een heerlijke soundtrack met onder andere de titelsong van Bobby Womack. 8.0
Toch eens opsnorren. al veel goede dingen over gehoord
  vrijdag 26 februari 2010 @ 20:19:13 #130
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78493229
Lola Montès
Alles wat deze film zo goed maakt zijn dingen waar Ophuls het eigenlijk helemaal niet in zag zitten: kleur, cinemascope, filmen in drie verschillende talen en bovendien een leading lady waar hij het niet in zag zitten. Dat het uiteindelijk toch zo`n pracht film is geworden is dan ook een ware prestatie te noemen.
In flashbacks zien we het levensverhaal van Lola Montès, een courtisane die via de liefde tot in de hoogste regionen van de elite weet te komen.
Met zijn zo kenmerkende vloeiende camera werk en prachtig kleuren gebruik maakt Ophuls er een prachtig drama van, een dat vooral film technisch ontzettend interessant is.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 26-02-2010 21:09:45 ]
pi_78496933
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:21 schreef Stali het volgende:

[..]

The Lovely Bones.

Ik hou het maar kort want men is blijkbaar enkel geinteresseerd in de cijfers en de gemiddelden zijn te vinden op de welbekende databases. .
Leer eens spoilers te gebruiken
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_78505143
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 09:36 schreef Guppi het volgende:
District 9

[ afbeelding ]

Een hele bijzondere sci-fi film. Het begint in reportage/documentairestijl. Een ruimteschip zweeft al twintig jaar boven Johannesburg. De bijbehorende aliens, die prawns worden genoemd, wonen tot ongenoegen van de mensen vlakbij. Ze passen zich niet echt aan, en daarom is het de bedoeling dat ze naar District 9 worden overgebracht, een kamp ver buiten Johannesburg.

Wikus Van De Merwe heeft de taak deze operatie te leiden, maar hij is een rare neurotische man, die deze taak eigenlijk alleen heeft gekregen omdat hij met de dochter van de baas getrouwd is. Tijdens een inval in een van de huizen van de prawns vindt hij iets dat zijn leven, en dat van de prawns, zal veranderen.

De film is heel origineel opgebouwd, het budget in het achterhoofd houdend ziet de film er indrukwekkend uit. Op de een of andere manier komt de film erg realistisch over, maar ik er waren ook een paar dingen die ik niet kon waarderen. Ten eerste werd er erg lang geen enkele feeling met de hoofdrolspelers opgebouwd. Ten tweede zitten die prawns er al twintig jaar maar is nog nooit iemand op het idee gekomen om een gesprek met ze te voeren, terwijl ze kunnen praten. Ten derde komen ze nonchalant, en vrij dom over, en dan is het moeilijk te behappen dat ze een dergelijk ruimteschip kunnen bouwen. Hier kan van alles achter zitten, maar dit wordt in de film niet belicht. En ten vierde vond ik Wikus Van De Merwe in het begin grappig, maar op een gegeven moment irritant en onsympathiek.

Toch heeft dit mijn waardering voor de film niet verminderd, ik vind het een bijzondere en originele film. Bijvoorbeeld alleen al het feit dat het ruimteschip boven Johannesburg gaat hangen, ik heb me nooit eerder afgevraagd waarom het in andere aliens-op-visite-films altijd New York of een andere grote Amerikaanse stad moet zijn. Daarnaast vond ik het een erg leuke insteek dat de aliens hier al jaren zijn, en dat de film niet alleen draait om "hoe en waarom zijn ze hier".

Een 8,2 (IMDB: 8,3)
Ze zijn dom omdat ze de werkers van het volk zijn. En er zit waarschijnlijk een hele klof tussen de eliten en werkers bij de prawns. En ik vond het wel origineel dat ze een niet likeable personage hebben gecreëerd, maar ik snap je punt opzich wel dat je minder met hem kan meeleven.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 23:51:52 #133
213010 haakon
pi_78505244
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 23:50 schreef vaasinbloem het volgende:

[..]

Ze zijn dom omdat ze de werkers van het volk zijn. En er zit waarschijnlijk een hele klof tussen de eliten en werkers bij de prawns. En ik vond het wel origineel dat ze een niet likeable personage hebben gecreëerd, maar ik snap je punt opzich wel dat je minder met hem kan meeleven.
wel fantastisch geacteerd door zo'n onbekende acteur, vond ik toen ik hem voor het eerst zag
The Outside Agency
pi_78506380
The Collector 2009
Een ex-oplichter is wanhopig op zoek naar geld om zijn vrouw af te betalen, zodat ze de stad niet verlaat met hun dochter. Als hij inbreekt in het huis op het platteland van zijn rijke baas, komt hij erachter dat de familie wordt vastgehouden door een gemaskerde moordenaar, die het huis vol boobytraps heeft gezet.
Wat een lekker spannend film die geen seconde verveelde...Heb de hele avond op het puntje van mijn stoel gezeten .
8
pi_78507655
tvp voor wat inspiratie na mijn vakantie..heb wat in te halen
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 27 februari 2010 @ 01:23:15 #136
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_78508943
Hostel (2005)
Twee Amerikaanse mannen gaan met hun IJslandse kameraad naar een geheimzinnige hostel in Slowakije om aldaar te profiteren van het vrouwelijke schoon. Het gebeuren neemt echter al vrij snel een gruwelijke wending. Aardig verhaal, al worden de martelingen wel erg gedetailleerd in beeld gebracht. Niet verwonderlijk als je bedenkt dat Quentin Tarantino meewerkte aan de productie van de film. Al met al een acceptabele film, alhoewel het mijns inziens zeker niet tot de toppers behoort. Beoordeling: 6.5

They (2002)
Een psychologie-studente begint geleidelijk duistere monsters te zien die haar willen ontvoeren. Haar omgeving denkt dat ze krankzinnig is, maar de studente is overtuigd van het dreigende gevaar. Het verhaal is simpel alhoewel dat geen nadeel is. De monsters zijn nooit gedetailleerd te zien, wat mijns inziens juist een voordeel is. De acteerprestaties zijn echter tegenvallend, soms zelfs tenenkrommend. Beoordeling: 7

Knowing (2009)
Een man (Nicolas Cage) krijgt een met cijfers volgeschreven brief in handen. Later blijkt dat deze cijfers rampen tot in detail voorspellen. De man gaat op onderzoek uit en doet een afgrijselijke ontdekking. Een redelijk fascinerende film met een boeiend verhaal en goede acteerprestaties. De rampscenes (voornamelijk de eerste) zijn fraai in beeld gebracht, alhoewel wellicht niet geschikt voor tere zielen. Beoordeling: 8
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_78511302
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:33 schreef znarch het volgende:

[..]

Welke spoiler. Het verhaal gaat nu eenmaal over een meisje die na haar moord naar haar familie en moordenaar kijkt vanuit haar hemel

Op imdb:
Centers on a young girl who has been murdered and watches over her family - and her killer - from heaven. She must weigh her desire for vengeance against her desire for her family to heal.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 03:54:20 #138
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78511428
From Paris with Love (2010)

verhaal: een veiligeheids-agent komt erachter dat zijn vriendin ook een undercover is.

mijn oordeel:de beschrijving klinkt beter dan de film is. het was vrij kort en inhoudsloos. alleen dat hot-shot gedoe van travolta was enigszins leuk te noemen. verder vond ik de film niet meer dan wat mooie gezichten hebben. meer niet vreselijk saai. saaier dan mij !!

cijfer:[/b] 5 / imdb: -

Orphan (2009)

verhaal: een gezin met twee kinderen besluit een weesmeisje van 9 erbij te nemen. uiteindelijk blijkt zij niet voor wie zij zich uitgeeft.

oordeel:dit is geen horror a la 'the omen' . al kreeg ik dat idee wel in het begin. het is een leuke thriller over een
SPOILER
. een van de weinige leukere films die ik heb gezien de laatste tijd. niet super denderend maar wel OK. deze en "the collector" zijn redelijke thrillers voor een avond.

cijfer 7.5 imdb: 7.2

[ Bericht 2% gewijzigd door Schenkstroop op 27-02-2010 20:07:30 ]
pi_78512064
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 03:36 schreef lamers het volgende:
Welke spoiler. Het verhaal gaat nu eenmaal over een meisje die na haar moord naar haar familie en moordenaar kijkt vanuit haar hemel

Op imdb:
Centers on a young girl who has been murdered and watches over her family - and her killer - from heaven. She must weigh her desire for vengeance against her desire for her family to heal.
Hij/zij geeft nu al een scène/detail van de film weg, kun je beter in een spoiler doen omdat je zulke details pas wil weten als je de film kijkt .
pi_78533787
The Rebound
In New York City, a single mom captivates her new neighbor, a much younger man.

Het verhaal is vrij voorspelbaar, maar toch vond ik het een leuke vermakelijke film.

IMDb: 6,6

[ Bericht 0% gewijzigd door Butterfly91 op 27-02-2010 22:35:25 ]
pi_78535615
17 Again.

Leuk filmpje! Vermakelijk. Verhaal in het kort: Mike O'Donnel baalt een beetje erg van zn leven en reageert dat af op zn vrouw. Dit wordt niet zozeer in beeld gebracht maar wel is duidelijk dat vrouwlief wil scheiden en Mike dus niet. Dan komt er een moment in de film (en hoe en wat moet je dan zelf maar kijken) dat Mike dus in een keer weer 17 is en komt zo dus face to face te staan met zijn kids (die nu dus dezelfde leeftijd hebben) en zn exvrouw to be.... En dat geeft hier en daar leuke effecten.

Cijfer 7.8
IMDB 6.5/10
  Moderator zaterdag 27 februari 2010 @ 22:47:03 #142
9859 crew  Karina
Woman
pi_78536159
Edge of Darkness
Thriller

Dochter van een politieagent wordt voor het huis van haar vader doodgeschoten. In eerste instantie denkt iedereen natuurlijk dat de agent het doelwit was, maar dat blijkt niet zo te zijn. De agent komt erachter dat zijn dochter het eigenlijke doelwit was en vermoord werd omdat ze een beetje teveel wist over een groot concern dat zich bezighield met het vervaardigen van nucleaire wapens en politici die daar vanaf wisten.

Het begint allemaal heel erg spannend en vol actie, maar zo gaandeweg de film zakt het af, ik vond het nogal saai en langdradig worden en het verhaal werd ook nogal vergezocht allemaal. Ik had me er meer van voorgesteld.
niet zo tof doen
pi_78538501
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:33 schreef znarch het volgende:

[..]

Gezien?
Of meen je nu werkelijk dat ik de animatie zou hebben moeten verbergen omdat het anders zo enorm spannend zou zijn? .
pi_78538548
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:41 schreef haakon het volgende:

[..]

Dit is best wel een spoiler waard vind ik
De hele film bedoel je?
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:51:25 #145
213010 haakon
pi_78539055
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:39 schreef Stali het volgende:

[..]

De hele film bedoel je?
nee 1,346728ste
The Outside Agency
pi_78539281
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:51 schreef haakon het volgende:

[..]

nee 1,346728ste
Wijf.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:58:51 #147
213010 haakon
pi_78539326
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:57 schreef Stali het volgende:

[..]

Wijf.
zelfkennis
The Outside Agency
pi_78539415
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:58 schreef haakon het volgende:

[..]

zelfkennis
Goh, gevat zeg met zo'n edit.
pi_78539585
Wat een kermis der ijdelheid is dit ook eigenlijk he?

Jahaa IMDB gaf op duizenden users gemiddeld een vijf en ik geef lekker een ne-gen.

Jah jeemig. Puik zeg.

!
pi_78539957
Ik heb in ieder geval minder last gehad van het lezen van de cijfers dan van het gezeik van jou op deze pagina's..
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zondag 28 februari 2010 @ 00:18:00 #151
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78540034
A Bronx Tale

De Niro's regiedebuut. Goede film. Acteerprestaties waren oke, met name Chazz Palminteri was in vorm. De Niro was zoals altijd goed, maar hij had geen hele grote rol. Lillo Brancato (degene die Calogero speelt) heeft niet zoveel geleerd van de lessen van de wijze heren. Niet belangrijk voor de film, maar wel grappig als je de film kijkt met dat in je achterhoofd.

8/10
Bedankt Hans.
pi_78540136
quote:
Op zondag 28 februari 2010 00:16 schreef Tim86 het volgende:
Ik heb in ieder geval minder last gehad van het lezen van de cijfers dan van het gezeik van jou op deze pagina's..
Nou meiske toch, ik voel me aangemoedigd nu.
Maar ik zit momenteel de serie Jericho te kijken maar erna ben ik weer volop van partij.
No worries. .
pi_78540267
Meiske?
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_78540388
quote:
Op zondag 28 februari 2010 00:24 schreef Tim86 het volgende:
Meiske?
Ja jemig, je gedraagt je als een sikkeneurig wijf. Argumenten blijven uit en een beetje zeiken. Ja goh.
pi_78540474
En voor jou is het ook die tijd van de maand en je katten zijn humeurig?

Ontopic:

IMDB: 4.6
Zelf: 5

Waarom? Omdat het kan.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_78540531
Maar nu gaat Tim86 voor het eerst eens gevat zijn he, want dames en heren, let op!

Stim
pi_78540801
En jawel, hij deelt een vijfje uit dames en heren, maak een notitie. .

Ik ben helemaal uit mijn doen, een vijf werd er zojuist uitgereikt heren, een vijf.
Ik ben er echt kapot van allemaal. Ik ben er stuk van want dames en heren wat een geschiedenis wordt er hier geschreven. Het is werkelijk ongeevenaard allemaal een nieuw record. Een VIJF! Wat een nacht en wat een macht wat een power allemaal. EEN VIJF!
  zondag 28 februari 2010 @ 00:51:44 #158
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78541208
Je hebt zelf niet door hoe triest je bent he?
Bedankt Hans.
  zondag 28 februari 2010 @ 01:05:01 #159
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_78541631
quote:
Op zondag 28 februari 2010 00:39 schreef Stali het volgende:
En jawel, hij deelt een vijfje uit dames en heren, maak een notitie. .

Ik ben helemaal uit mijn doen, een vijf werd er zojuist uitgereikt heren, een vijf.
Ik ben er echt kapot van allemaal. Ik ben er stuk van want dames en heren wat een geschiedenis wordt er hier geschreven. Het is werkelijk ongeevenaard allemaal een nieuw record. Een VIJF! Wat een nacht en wat een macht wat een power allemaal. EEN VIJF!
Wat ben jij voor triest figuur. Ik zal even kort uitleggen waarom.

Ten eerste jouw minachtende houding en jouw intolerantie. Je weigert in te zien dat een cijfer nuttig kan zijn, en daarnaast behandel je iedereen die daar anders over denkt als ondergeschikt. Zeer egoïstisch. Ten tweede jouw manier van posten, je blijft maar doordrammen terwijl niemand er op zit te wachten. Wat probeer je hier nu mee te bereiken? Triest kansloos gedrag.

Conclusie: je bent triest en kansloos bezig.

Daarnaast wil ik ook nog wel even uitleggen waarom men een cijfer handig vindt. Dat is vrij simpel, het is de korst mogelijke manier om een conclusie en samenvatting weer te geven. Filmrecensies hebben bijna ook altijd een cijfer, de meningen in dit topic zijn in feite niets anders dan recensies. Ik vind het altijd wel handig als mensen hun cijfer geven, en als ook nog het IMDB-cijfer gegeven wordt ben ik helemaal blij omdat ik dan weet of deze mening afwijkend is ten opzichte van de norm of juist niet. Dat jij daar anders over denkt, prima. Maar gedraag je dan niet zo triest.
2000 light years from home
pi_78541801
quote:
Op zondag 28 februari 2010 01:05 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ten eerste jouw minachtende houding en jouw intolerantie. Je weigert in te zien dat een cijfer nuttig kan zijn, en daarnaast behandel je iedereen die daar anders over denkt als ondergeschikt. Zeer egoïstisch. Ten tweede jouw manier van posten, je blijft maar doordrammen terwijl niemand er op zit te wachten. Wat probeer je hier nu mee te bereiken? Triest kansloos gedrag.

Daarnaast wil ik ook nog wel even uitleggen waarom men een cijfer handig vindt. Dat is vrij simpel, het is de korst mogelijke manier om een conclusie en samenvatting weer te geven. Filmrecensies hebben bijna ook altijd een cijfer, de meningen in dit topic zijn in feite niets anders dan recensies. Ik vind het altijd wel handig als mensen hun cijfer geven, en als ook nog het IMDB-cijfer gegeven wordt ben ik helemaal blij omdat ik dan weet of deze mening afwijkend is ten opzichte van de norm of juist niet. Dat jij daar anders over denkt, prima. Maar gedraag je dan niet zo triest.
IMDB: NVT
Mijn cijfer: 9
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  zondag 28 februari 2010 @ 02:14:46 #161
13148 Shogo
Psycho...
pi_78542934
[Rec] 2 (2009)
Een SWAT team wordt samen met iemand van de gezondheidsdienst hetzelfde appartementen complex van deel 1 ingestuurd om de situatie onder controle te krijgen. De spanning is dit deel overeind gebleven met dank aan de belichting (of juist het ontbreken daarvan) en de paniekerige sfeer die gecreëerd wordt. Er komt op den duur een ander aspect bij kijken die ik opzich niet onaardig vond maar waar de film ook best zonder had gekund. Opeens snap ik in ieder geval de wisselende meningen. Kortom de film moet het vooral dus van de spanning hebben en dat zit absoluut goed. Cijfer: 7,0
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 februari 2010 @ 02:36:33 #162
862 Arcee
Look closer
pi_78543167
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:58 schreef haakon het volgende:
zelfkennis
Cool, jij bent 1 dag voor de val van De Muur geboren.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_78543754
The men who stare at goats

Een journalist ontmoet een ex-militair die bij een paranormale eenheid heeft gediend.
Samen gaan ze in irak op missie.
Het verhaal wordt best leuk verteld hoewel niet alles heel realistisch is.

Speciaal voor stali een cijfer: 7

Wie meer wil weten moet op youtube eens zoeken naar "Crazy Rulers of the World".
  zondag 28 februari 2010 @ 08:40:31 #164
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_78544903
Mad Max 2
Geslaagde film met een lekker rauw postapocalyptisch sfeertje. Zag er allemaal okee uit. Het plot is niet heel bijzonder, maar held Mel Gibson maakt er het beste van in zijn jacht naar olie. Naast het auto- en motorengeweld komt er ook een helikopterachtig geval in het stuk voor: puike bende dus . Cijfer: 7,5

Mad Max Beyond Thunderdome
Wisselvallig (zeker qua plot), maar uiteindelijk nog niet eens zo slecht vond ik. De productie zier er goed uit, de sfeer in deze film wil western-achtig overkomen en dat wist bij mij wel aan te slaan. Het duurt helaas alleen effe voordat de gemotoriseerde voertuigen op gang komen. Je zou bijna vergeten dat het daarom draaide in de twee eerdere Mad Max-delen. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 28 februari 2010 @ 08:43:33 #165
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_78544916
Door Olympische Spelen heb ik deze maand slechts 11 films gezien. Over het algemeen wel redelijk maandje desalniettemin.

Top 5:
1. Zombieland
2. Who's Afraid of Virginia Woolf
3. Doubt
4. Mad Max 2
5. Bullets over Broadway
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_78545579
quote:
Op zondag 28 februari 2010 02:14 schreef Shogo het volgende:
[Rec] 2 (2009)
Een SWAT team wordt samen met iemand van de gezondheidsdienst hetzelfde appartementen complex van deel 1 ingestuurd om de situatie onder controle te krijgen. De spanning is dit deel overeind gebleven met dank aan de belichting (of juist het ontbreken daarvan) en de paniekerige sfeer die gecreëerd wordt. Er komt op den duur een ander aspect bij kijken die ik opzich niet onaardig vond maar waar de film ook best zonder had gekund. Opeens snap ik in ieder geval de wisselende meningen. Kortom de film moet het vooral dus van de spanning hebben en dat zit absoluut goed. Cijfer: 7,0
[ afbeelding ]
Het was zeker spannend verfilmd maar toch een beetje hetzelfde als in het eerste deel.En met zo een einde komt er zeker ook weer een deel drie.
SPOILER
  zondag 28 februari 2010 @ 10:33:57 #167
52357 Lambiekje
pi_78545668
Capitalism: A Love Story
Zo Michael Moore heeft weer een aardige docu over hoe verrot Amerika onder tussen is geworden.
Voor bedrijven als Wal*Mart ben je meer waard dood dan levend. Jaja de grote bedrijven hebben clausules zitten zo dat zij tienduizenden dollars incasseren op de dood van hun personeel.

Onze westerse maatschappij is failliet.

cijfer 7.5 / imdb 7.1
  zondag 28 februari 2010 @ 10:42:30 #168
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_78545775
The Fourth Kind 2009
In het afgelegen dorpje Nome in Alaska verdwijnen al sinds de jaren zestig onwaarschijnlijk veel mensen. Een officiële verklaring hiervoor is nooit gevonden, maar bijna iedereen in het dorpje lijkt wel te weten waar het door komt: alle vermiste personen zijn ontvoerd door buitenaardse wezens. Sommige dorpelingen zijn ontvoerd en keerden hierna terug in Nome. Zij luchten hierover uitgebreid hun hart bij psychiater Abbey Tyler (Jovovich).

Lijkt beetje op Paranormal Activity. Ik vond deze film echter nog geloofwaardiger overkomen. De realistische filming was mega. Spannende en onderhoudende thriller, die blijft boeien.
Met 2 beelden soms langs elkaar gefilmd is het echt creepy.
8
  zondag 28 februari 2010 @ 12:12:16 #169
67089 Gillingham
The horror...
pi_78547567
Speciaal voor Stali

Vandaag kijk ik hoogstwaarschijnlijk geen film meer. In februari heb ik in dat geval 15 films gezien, waarvan 10 voor de eerste keer en 5 in de bioscoop.

Top 5:

1. Boy A (John Crowley, 2007) 8-
2. Shutter Island (Martin Scorsese, 2010) 8-
3. The Imaginarium of Doctor Parnassus (Terry Gilliam, 2009) 7+
4. Precious (Lee Daniels, 2009) 7+
5. Where the Wild Things Are (Spike Jonze, 2009) 7
What's it going to be then, eh?
pi_78547810
Control (2007)

Control vertelt het verhaal van Ian Curtis, de zanger van de punkband Joy Division aan het eind van de jaren '70. Zijn wilde leven met de band, struggles met de liefde en een epileptische aandoening leiden uiteindelijk tot zijn ondergang. De regie van Anton Corbijn vond ik vrij meeslepend en je herkent goed zijn stijl van fotografie terug in het beeld. Ook voegt het feit dat de film geheel in zwart-wit is echt wat toe aan de film naar mijn mening. Maar wat de film echt tot een aanrader maakt is de manier waarop de muziek van Joy Division verwerkt is in de film. Iedere keer weer kippenvel als Ian gaat zingen. Een 8.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2010 12:22:42 ]
  Moderator zondag 28 februari 2010 @ 12:26:44 #171
9859 crew  Karina
Woman
pi_78547926
quote:
Op zondag 28 februari 2010 10:26 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Het was zeker spannend verfilmd maar toch een beetje hetzelfde als in het eerste deel.En met zo een einde komt er zeker ook weer een deel drie.
SPOILER
Ik wist niet dat er inmiddels een deel 2 was!
niet zo tof doen
  zondag 28 februari 2010 @ 14:36:30 #172
13148 Shogo
Psycho...
pi_78552090
quote:
Op zondag 28 februari 2010 10:26 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

SPOILER
Deel drie zal er waarschijnlijk wel komen ja, ben benieuwd hoe dat gedaan gaat worden.
SPOILER
  zondag 28 februari 2010 @ 15:08:06 #173
32543 Sammetje
Ik is ook lief!
pi_78553106
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:46 schreef SeLang het volgende:
tvp
Hmmm.....soms is dat lastig, want ik zie dat iemand 'Up in the air' een ruime voldoende geeft.....ik vond het echt een k*tfilm! Het is dat Clooney erin meespeelt en daarom lekker weg kijkt, maar verder vond ik het waardeloos.
Fun is a good thing, but only when it spoils nothing better!!!
  zondag 28 februari 2010 @ 15:13:00 #174
32543 Sammetje
Ik is ook lief!
pi_78553258
State of play
Als een medewerkster van congreslid Stephen Collins (Ben Affleck) dood wordt gevonden volgt een lang onderzoek. De vrouw blijkt immers tevens de maîtresse te zijn geweest van de politicus. Onderzoeksjournalist Cal McCaffrey (Russel Crowe) en zijn vrouwelijke collega Della Frye (Rachel McAdams) storten zich op de zaak. Er lijkt zich echter een probleem voor te doen. De vriendschap tussen Collins en McCaffrey lijkt een steeds groter struikelblok te worden tijdens dit onderzoek.

Moviemeter: 3,34 sterren
Mijn sterren: 4,5

Julie and Julia

Julie Powells (Amy Adams) is haar saaie leventje spuugzat en is op zoek naar een uitdaging. Als ze het kookboek van de Amerikaanse tv-chef Julia Child (Meryl Streep) ''Mastering the Art of French Cooking' in handen krijgt, besluit ze álle recepten uit het boek te koken.

Moviemeter 3,12 sterren
Mijn mening....ik heb 'm afgezet! Die stem van Meryl Streep iriteerde mij mateloos. Maar blijkbaar hoorde dat bij het typetje....jammer
Fun is a good thing, but only when it spoils nothing better!!!
  zondag 28 februari 2010 @ 16:37:52 #175
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78556215
quote:

[..]

zondag 28 februari 2010 @ 16:53:40 #176
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78556855
The Lovely Bones
Susie Salmon (Saoirse Ronan) wordt vermoord en kijk vanuit een soort van tussenwereld tussen hemel en aarde toe hoe haar familie omgaat met het verdriet van haar verlies en hoe `t gezin langzaam uitelkaar valt.
Het resultaat is een beetje vreemde, onevenwichtige mix tussen drama en thriller. Apart zijn de delen beide erg goed. Zowel het gedeelte op aarde waarin we zien hoe de familie met het verlies omgaat als het gedeelte aan het begin van de film waarin we zien hoe Susie verdwijnt zijn. Maar het stuk dat de twee samen brengt, de stukken in de tussenwereld waarin Susie zich na haar dood bevindt, is het minste van de hele film. Het voelt wat vreemd aan, het werkt niet echt goed en haalt de flow uit het verhaal. Daar tegenover staat dat dat gedeelte er wel prachtig uit zag.
Ondanks de opnieuw hele sterke rol van de pas 15 jarige Saoirse Ronan, een geweldig creepy Stanley Tucci en met een einde dat veel te klef is, maar wel ook exact zo in het boek staat, is The Lovely Bones niet de knaller geworden die we verwacht (en misschien wel op gehoopt) hadden.

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
  zondag 28 februari 2010 @ 16:53:59 #177
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_78556870
Wat een topicvervuiling zeg Zijn er mensen ongesteld ofzo?
Laat iedereen lekker de review posten die ze willen, met of zonder cijfertjes!

Heb weer een pareltje gezien die al lang op mijn To Watch-lijst stond:

Gosford Park
Tea At Four. Dinner At Eight. Murder At Midnight.

Ik had de film nog op mijn lijstje staan, maar wist echt helemala niet waar het over ging. Ik wist dus OOK de tagline helemaal niet. Wist alleen dat het een 'costuumdrama' was, zoals sommigen het noemen. Costuums nee, maar wel in Engeland in de jaren 30. Het gaat over de relatie tussen bedienden en hun 'masters', en alles wat daaromheen speelt. Erg erg interessant. Eigenlijk is de film gewoon 1 lange soap van 131 minuten lang, maar het boeit aan alle kanten!

Goede acteurs, oa Ryan Phillip en Clive Owen en Hellen Mirren, en ook schitterend acteerwerk. De sfeer in de film is ook echt des jaren dertigs. Ik kan er niet over meepraten natuurlijk, maar het lijkt allemaal heel natuurlijk . De hele setting is super. Voor mij tot nu toe 1 van de toppers van dit jaar.

IMDB: 7.2
Zelf: 8.3

Kijk, de Collector moet ik maar eens gaan kijken gezien de reviews hier. Niet een hoog cijfer, maar wel even een 'lekker domme thriller die niet al te moeilijk is'! Snel even downloaden voor de wintersport volgende week!
pi_78558591
Law Abiding Citizen
Waar de film erg sterk begon en halverwege een mooie plottwist kende, stelde het einde me diep teleur. Ik had nogal moeite met wat nou de goodguy en wat de badguy was, en kennelijk had ik dat ergens moeten omdraaien... Door dit onverwachte geswitch was de hele ervaring van de film me niets meer waard Misschien dat als ik m nog eens kijk, het beter te verteren is, maar voor nu viel ie me door het einde flink tegen.
Where facts are few, experts are many.
pi_78558918

Vorige week in de bios gezien. In 3D uiteraard! Toffe film, vooral de nachtscene's waren zo mooi!! Ik denk wel dat de flim zonder het 3D-effect niet zo indrukwekkend zou zijn geweest.

9
Because simple is bad!
pi_78559137
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:53 schreef SnuggLe het volgende:
Wat een topicvervuiling zeg Zijn er mensen ongesteld ofzo?
as a matter of fact: ik zit er op te wachten
pi_78569275
Scum (Alan Clarke, 1979)
Sterke en aangrijpende film over het leven in een Engels tuchtinstituut. Door het regime/ harde ingrijpen van het personeel is het maar de vraag of de jongeren beter uit het instituut komen. De film bevat enkele schokkende scenes die lang bij zullen blijven, daarnaast valt het acteerwerk van de jonge acteurs in positieve zin op. Jammer van de matige dvd, beeldkwaliteit was niet best. Stuk beter dan "If"een film met soortgelijk thema. 8.0
  zondag 28 februari 2010 @ 22:28:15 #182
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_78571707
From Paris With Love
Simpele actie, niet teveel nadenken. Aardig.
Wel verrassende plotwending richting het eind!

Mager 6.5je
  zondag 28 februari 2010 @ 22:31:49 #183
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_78571861
District 9

in 1981 kwma er een alienschip met " the prawns" boven johannesburg
Zij kwamn vast en werden in wat later refugee camps werden gestopt genaamd district 9.
De MNU moet ze evacueren, met behulp van wikus van der merwe, Echter raakt hij in contact met een chemical en alles verandert.

Ik vond de manier van opzet erg tof, niet gewoon een random shoot out, maar toch wel een duidelijk verhaal, grafisch tof gedaan.
Normaal niet echt mijn genre, maar ik vond het een zeer toffe film.

Pluspuntenn:

+ epic pig shooting
+ the cutest alien ever little christopher

IMDB geeft hem een 8.3 en daar ga ik helemaal in mee
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 28 februari 2010 @ 22:35:33 #184
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_78572051
Lijst van Februari:

11. Law Abiding Citizen (F. Gary Gray, 2009) :: 7.4
12. Elephant (Gus Van Sant, 2003) :: 7.3
13. The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans (Werner Herzog, 2009) :: 6.9
14. Whatever Works (Woody Allen, 2009) :: 7.5
15. The Informant! (Steven Soderbergh, 2009) :: 6.0
16. Un prophète (Jacques Audiard, 2009) :: 8.3
17. A Serious Man (Ethan Coen, Joel Coen, 2009) :: 5.6
18. Welcome (Philippe Lioret, 2009) :: 7.0
19. Entre les murs (Laurent Cantet, 2008) :: 7.9
20. Gosford Park (Robert Altman, 2001) :: 8.3
21. From Paris with Love (Pierre Morel, 2010) :: 6.5

Best beoordeeld: Un prophète, Gosford Park (8.3, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: A Serious Man (5.6).

Media-verdeling
3.
8.
  zondag 28 februari 2010 @ 23:07:02 #185
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78573592
quote:
Op zondag 28 februari 2010 10:33 schreef Lambiekje het volgende:
Capitalism: A Love Story
Zo Michael Moore heeft weer een aardige docu over hoe verrot Amerika onder tussen is geworden.
Voor bedrijven als Wal*Mart ben je meer waard dood dan levend. Jaja de grote bedrijven hebben clausules zitten zo dat zij tienduizenden dollars incasseren op de dood van hun personeel.

Onze westerse maatschappij is failliet.

cijfer 7.5 / imdb 7.1
Daar zitten inderdaad hele goede stukken in, mooie docu.. ik denk dat ik em nog maar een keer ga kijken. Tegen het einde laat michael moore zien dat Amerika aan het rand van een revolutie zat. Toen schoven ze een zwarte president naar voren. En iedereen deed weer de armen over mekaar.
  Moderator maandag 1 maart 2010 @ 07:32:58 #186
9859 crew  Karina
Woman
pi_78579617
From Paris with Love
Actie

Een jonge medewerker van de Amerikaanse ambassade in Parijs wil "spion" worden. Voor zijn eerste klus krijgt hij een partner toegewezen, ene Wax (John Travolta). Deze Wax houdt er nogal onorthodoxe methoden op na, hij schiet eerst, vraagt later.

In eerste instantie lijkt het erop dat ze op zoek zijn naar drugdealers, maar later blijkt het dat ze te maken gaan krijgen met terroristen.

Leuke actiefilm, veel schieten, rennen, achtervolgen. En John Travolta is weer leuk! ditmaal met kale kop en oorbel. Zoals een stukje hierboven al genoemd, op het eind nog een aardige clou.
niet zo tof doen
  maandag 1 maart 2010 @ 11:14:07 #187
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_78583315
Dan ook eventjes mijn lijst van februari.

1. Dexter: Seizoen 4
2. Triangle
3. Doghouse
4. Reeker
5. Saw VI
6. The Box
7. The Big Bang Theory: Seizoen 1
8. Astro Boy
9. Sherlock Holmes
10. Shutter Island
11. The Boat That Rocked
12. Where The Wild Things Are
13. Avatar
14. London River
15. The Collector
16. The Fourth Kind
pi_78592111
New York, I Love You
An anthology film joining several love stories set in one of the most loved cities of the world, New York.

Na Paris, Je T'aime (moet ik nog steeds zien ), is er nu de Amerikaanse versie. Leuk gedaan, al die verschillende segmenten. Niet elk segment is even leuk of boeiend, maar met zoveel verschillen maakt dat niet echt uit.

IMDb: 7,0
pi_78596988
Gemiddelde maand voor mij. Ondanks het IFFR (films #32 t/m #39).

Februari
Films
32. Madeo (Joon-ho Bong, 2009) :: 6.5
33. My Queen Karo (Dorothée Van Den Berghe, 2009) :: 7.5
34. Life During Wartime (Todd Solondz, 2009) :: 4.0
35. A Single Man (Tom Ford, 2009) :: 8.5
36. Lebanon (Samuel Maoz, 2009) :: 8.0
37. My Son, My Son, What Have Ye Done (Werner Herzog, 2009) :: 5.0
38. Un prophète (Jacques Audiard, 2009) :: 7.5
39. L'enfer d'Henri-Georges Clouzot (Serge Bromberg, Ruxandra Medrea, 2009) :: 8.0
40. Chugyeogja (Hong-jin Na, 2008) :: 7.5
41. Star Trek (J.J. Abrams, 2009) :: 7.8
42. A Serious Man (Ethan Coen, Joel Coen, 2009) :: 7.5
43. Suspiria (Dario Argento, 1977) :: 8.2
44. Up in the Air (Jason Reitman, 2009) :: 7.5
45. Bakjwi (Chan-wook Park, 2009) :: 8.5
46. Alien (Ridley Scott, 1979) :: 9.0
47. Aliens (James Cameron, 1986) :: 8.5
48. Alien³ (David Fincher, 1992) :: 4.0
49. Nine (Rob Marshall, 2009) :: 6.0
50. Alien: Resurrection (Jean-Pierre Jeunet, 1997) :: 2.5
51. Shutter Island (Martin Scorsese, 2010) :: 7.5
52. An Education (Lone Scherfig, 2009) :: 8.0
53. The Imaginarium of Doctor Parnassus (Terry Gilliam, 2009) :: 7.0
54. The Wolfman (Joe Johnston, 2010) :: 6.0

Statistieken
Totaal 23 films (maandgemiddelde: 27.0) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 23.

Totale speelduur: 2615 min.
Aantal films / series herzien: 2.

Best beoordeeld: Alien (9.0, 6de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Alien: Resurrection (2.5).

Media-verdeling
15.
3.
5.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toad op 01-03-2010 17:05:20 ]
pi_78598028
Tegenvallende maand, al begon het best aardig met de films van het iffr.

Februari
Films
46. Amer (Hélène Cattet, Bruno Forzani, 2009) :: 8.0
47. The Andromeda Strain (Robert Wise, 1971) :: 7.5
48. Di yi lei xing wei xian (Hark Tsui, 1980) :: 7.0
49. Geobugi dallinda (Yeon-woo Lee, 2009) :: 7.0
50. L'enfer d'Henri-Georges Clouzot (Serge Bromberg, Ruxandra Medrea, 2009) :: 7.0
51. Miracle Mile (Steve De Jarnatt, 1988) :: 7.0
52. Shadows (John Cassavetes, 1959) :: 7.0
53. Soo (Yoichi Sai, 2007) :: 7.0
54. Bronson (Nicolas Winding Refn, 2009) :: 6.5
55. Chi to hone (Yoichi Sai, 2004) :: 6.5
56. The House of the Devil (Ti West, 2009) :: 6.5
57. Tomo yo shizukani nemure (Yoichi Sai, 1985) :: 6.5
58. Wing Chun (Woo-ping Yuen, 1994) :: 6.5
59. Universal Soldier: Regeneration (John Hyams, 2009) :: 6.0
60. The Box (Richard Kelly, 2009) :: 5.5
61. Invaders from Mars (William Cameron Menzies, 1953) :: 5.5
62. Pirates of the Caribbean: At World's End (Gore Verbinski, 2007) :: 5.5
63. The Lathe of Heaven (Fred Barzyk, David R. Loxton, 1980) :: 5.0
64. Cheun (Kongkiat Komesiri, 2009) :: 4.5
65. The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor (Rob Cohen, 2008) :: 4.5

Statistieken
Totaal 20 films (maandgemiddelde: 32.5) gekeken:
- Lang (meer dan 75 min.): 20.

Totale speelduur: 2122 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Amer (8.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Cheun, The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor (4.5).
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_78605247
De 15 films die ik heb gezien in de maand februari:

# - Film - Jaar - Cijfer IMDb - Mijn cijfer
01. 12 Angry Men (1957) 8.9 | 9.1
02. The Good, the Bad and the Ugly (1966) 9.0 | 9.0
03. American Beauty (1999) 8.6 | 8.8
04. The Usual Suspects (1995) 8.7 | 8.8
05. Reservoir Dogs (1992) 8.4 | 8.6
06. Into the Wild (2007) 8.2 | 8.5
07. Sin City (2005) 8.3 | 8.5
08. Pan's Labyrinth (2006) 8.4 | 8.5
09. Platoon (1986) 8.2 | 8.3
10. Zombieland (2009) 7.9 | 8.2
11. Gran Torino (2008) 8.4 | 8.1
12. The Hurt Locker (2008) 8.0 | 8.0
13. Million Dollar Baby (2004) 8.2 | 8.0
14. One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975) 8.9 | 7.9
15. The Book of Eli (2010) 7.1 | 7.0
  maandag 1 maart 2010 @ 19:56:06 #192
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_78605595
Up in the air 2009
Geen topper, maar hij is wel genietbaar.
7
  maandag 1 maart 2010 @ 23:22:21 #193
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78617866
Niet helemaal wat ik er van verwacht had. Na geweldige films als Being John Malkovich had ik van Spike Jonze toch een wat meer diepgaande film verwacht. Ik kon hier niet echt veel mee, het raakte me compleet niet.
De monsters zijn wel mooi gemaakt maar verder was een beetje vlees noch vis en was het einde wel erg abrupt.
Een redelijke teleurstelling.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
pi_78624023
Memento. Wat een kutfilm

sorry, kon t niet laten
pi_78624076
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:55 schreef Apotheose het volgende:
Memento. Wat een kutfilm

sorry, kon t niet laten
Ja, alles was achterstevoren.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:11:31 #196
213010 haakon
pi_78624279

Ik had hem anders voorgesteld, maar echt, wat mooi wat mooi !
Niet meer woorden aan vuilmaken.
The Outside Agency
pi_78625233
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:55 schreef Apotheose het volgende:
Memento. Wat een kutfilm

sorry, kon t niet laten
Eens, ik vond het maar een slappe manier om origineel over te willen komen.
pi_78626148
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:11 schreef haakon het volgende:

Wat lang
pi_78627262
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:11 schreef haakon het volgende:

Wat een flutverhaal
pi_78638270
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:22 schreef Timo20 het volgende:
Niet helemaal wat ik er van verwacht had. Na geweldige films als Being John Malkovich had ik van Spike Jonze toch een wat meer diepgaande film verwacht. Ik kon hier niet echt veel mee, het raakte me compleet niet.
De monsters zijn wel mooi gemaakt maar verder was een beetje vlees noch vis en was het einde wel erg abrupt.
Een redelijke teleurstelling.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
volgens mij is ie ook pas echt leuk als je als kind het boek hebt gelezen.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:36:27 #201
213010 haakon
pi_78638736
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:55 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Wat een flutverhaal
gewoon pocahontas..

The Outside Agency
pi_78647087
Give em Hell Malone
Hele vette intro die zich ontwikkelt tot een baggerfilm met Thomas Jane, Niet afgekeken. Slecht geacteerd. Get the fuck out of my Playstation.
3.0/10
http://www.imdb.com/title/tt1258137/

Gaat nog kijken deze week; Sherlock Holmes, Old Dogs, Boy in Striped Pyamas, Where the Wild things are, Edge of Darkness, The lovely Bones
Op dinsdag 2 maart 2010 15:36 schreef haakon het volgende:

[..]

gewoon pocahontas..

[ afbeelding ]
het deed mij er ook direct aan denken, nu kunnen we een tournament maken wij de beste is:
- Disney, Pocahontas
- Terrence Malick, The New World
- James Cameron, Avatar
(vermoedelijk zijn er nog uitvoeringen waar ik nu even niet op kom)
pi_78658067
En dan hebben we Camerons eigen Aliens en dan weten we het allemaal wel weer. Tsjonge wat ouwe koeien worden hier opeens uit de sloot gehaald zeg.
  Moderator dinsdag 2 maart 2010 @ 22:14:27 #205
9859 crew  Karina
Woman
pi_78658679
REC 2
Horror

Het verhaal gaat verder waar het stopte: een SWAT team gaat, samen met een dokter (tenminste, hij zegt in eerste instantie dat hij een dokter is) naar binnen om te onderzoeken wat er nou aan de hand is in het huis. Ook zij worden weer aangevallen. De "dokter" vertelt, onder druk gezet door de mannen van het SWAT team, wat de oorzaak is van de ziekte.

Later komen er nog een meisje en 2 jongetjes het pand binnen, ook zij zijn weer aan het filmen.

Spannend, maar deel 1 vond ik toch spannender, vooral omdat daarin veel meer aan de fantasie werd overgelaten, in deel 2 zie je meer, wat eigenlijk de spanning een beetje weghaalt. En eigenlijk vind ik de uitleg waardoor de ziekte veroorzaakt wordt nogal stom.
SPOILER
.
niet zo tof doen
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:19:55 #206
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78659059
The Lovely Bones (2009)

Genre: drama/thriller/indie

verhaal:
een overleden meisje van 14 vertelt over zichzelf, haar incident, dr familie, haar moordenaar, en "the in between".
oordeel:
erg leuke film, goed gedaan. Puike acteurs met oa. mark wahlberg en Susan Sarandon. Deze film gaat ook op mijn bluray-lijst.

Cijfer: 9 / iMDB: 6.7 ( ! )
  dinsdag 2 maart 2010 @ 23:12:19 #207
36326 Freezor
Cold as stone
pi_78662569
Suspiria (1977)

In deze horror klassieker draait het om een Amerikaans meisje dat in Duitsland op school zit en er langzaam achter komt dat de leidinggevenden niet het beste met iedereen voor hebben. De film kenmerkt zich door het rijke gebruik van kleuren en de goede sfeer die neergezet wordt door de muziek. Echt eng vond ik hem niet. Het bloed leek meer op bessensap (maar dat valt misschien wel te verwachten van een film uit '77) en het einde vond ik een anticlimax. Maar al met al is de film wel 1,5 uur lang boeiend en een lust voor het oog.

Mijn cijfer: 7-
IMDB: 7,4
Something for your mind, your body and your soul.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 23:19:10 #208
52357 Lambiekje
pi_78662956
Zombieland (2009)
GE-WEL-DIG.

Cijfer 8 / imdb 7.9
pi_78663847
Chris Rock Never Scared
Vette standup comedy show van Chris Rock die allerlei leuke onderwerpen aanhaalt met name over rasverschillen en man-vrouw discussies. Paar keer flink gelachen om de waarheid te horen in een grappige verpakking.
7.4/10
http://www.imdb.com/title/tt0405832/

REC2 was wel weer prima te doen. Paar leuke effecten, maar kon niet tippen aan deel 1. Daar zat ik echt middenin en schrok me paar keer de tering..nu geen enkele keer eigenlijk. Vond de verklaring voor het hele gebeuren ook een beetje gaar..had die insteek niet zo verwacht (zal er verder niet over spoileren).

Vooraf niet al te veel in verdiept, maar vond het wel een vermakelijke film eigenlijk. Actiescenes waren prima, dialogen in verhouding iets minder, maar hij keek lekker weg in ieder geval.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  woensdag 3 maart 2010 @ 08:43:50 #211
213010 haakon
pi_78669331
Gisteravond Ninja Assassin gekeken.

Harde film met veel, heel veel bloed !
Hij kijkt lekker weg en het verhaal vond ik nog lang niet zo slecht als verwacht
The Outside Agency
  woensdag 3 maart 2010 @ 08:44:50 #212
213010 haakon
pi_78669350
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:05 schreef Toad het volgende:
En dan hebben we Camerons eigen Aliens en dan weten we het allemaal wel weer. Tsjonge wat ouwe koeien worden hier opeens uit de sloot gehaald zeg.
wat is dat voor een film dan ? met die koeien uit de sloot ?

sorry kutgrap
The Outside Agency
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:08:58 #213
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_78671749
Februari
Films
10. His Girl Friday (Howard Hawks, 1940) :: 7.8
11. La battaglia di Algeri (Gillo Pontecorvo, 1966) :: 7.5
12. The Fountain (Darren Aronofsky, 2006) :: 6.0
13. The African Queen (John Huston, 1951) :: 6.0
14. A Serious Man (Ethan Coen, Joel Coen, 2009) :: 7.5
15. Gimme Shelter (Albert Maysles, David Maysles, Charlotte Zwerin, 1970) :: 7.8
16. Strangers on a Train (Alfred Hitchcock, 1951) :: 7.5
17. A Single Man (Tom Ford, 2009) :: 8.0

Statistieken
Totaal 8 films (maandgemiddelde: 8.5) gekeken:
- Lang (meer dan 75 min.): 8.

Totale speelduur: 812 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: A Single Man (8.0, 2de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: The Fountain, The African Queen (6.0).

Media-verdeling
2.
6.
Overal verstand van.
pi_78671969
Taken & Street Kings
pi_78671978
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:04 schreef catfish het volgende:

[..]

het deed mij er ook direct aan denken, nu kunnen we een tournament maken wij de beste is:
- Disney, Pocahontas
- Terrence Malick, The New World
- James Cameron, Avatar
(vermoedelijk zijn er nog uitvoeringen waar ik nu even niet op kom)
Dances with wolves
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:03:18 #216
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78673573
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:16 schreef Helmpje het volgende:
Taken & Street Kings
mening? Cijfer?
pi_78674463
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:03 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

mening? Cijfer?
Taken vond ik een heel goed en sterk verhaal met ook nog eens actie. 10 is enorm hoog maar die film verdient het gewoon.
Liam Neeson speelde een hele goede rol. Vond alleen die meid die ze dochter speelde rare griet.

Street Kings. tsja Denk dat er al genoeg van zulke films zijn corrupte agenten. een 6je
pi_78689630
The Shining (1980)
Regie: Stanley Kubrick
Met Jack Nicholson, Shelley Duval e.a.

Horror, thriller

Jack Torrance (Jack Nicholson) is een schrijver met een writer's block. Wanneer hij wordt aangenomen voor een baan als huismeester van het prestigieuze Overlook Hotel, dat zich op een afgelegen plek in de bergen van Colorado bevindt, ziet hij dit als de ideale kans om inspiratie op te doen en zijn boek af te maken. Bovendien is het de perfecte plek voor hem, zijn vrouw Wendy (Shelly Duvall) en zijn zoontje Danny (Danny Lloyd) om tot rust te komen. In al zijn arrogantie slaat hij de geruchten dat er kwade krachten in het hotel zouden huizen, en het lugubere verhaal over de vorige huismeester die waanzinnig is geworden en daarna op gruwelijke wijze zijn gezin heeft uitgemoord, in de wind. (MovieMeter.nl)

IMDb: 8.5/10
Mijn cijfer: 7.8/10

Apocalypse Now (1979)
Regie: Francis Ford Coppola
Met Martin Sheen, Marlon Brando e.a.

Oorlog, drama

Ten tijde van de Vietnamoorlog, wordt Captain Willard de jungle in gestuurd om Colonel Kurtz te vinden en te vermoorden. Kurtz heeft zijn eigen leger opgebouwd, en weigert nog naar de legerleiding te luisteren. Terwijl Willard de jungle in vaart, worden hij en de rest van de bemanning langzaam overvallen door de gevechten en gekte van de omgeving. (MovieMeter.nl)

IMDb: 8.6/10
Mijn cijfer: 7.6/10
  woensdag 3 maart 2010 @ 22:38:19 #219
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78707624
An Education
Jenny (Carey Mulligan) is zo`n typisch Engels schoolgaand tutje. Altijd aan het leren, altijd goede cijfers (onder meer door een hele dwingende vader) en niets lijkt een studie aan de Oxford universiteit in de weg te staan. Totdat ze op een dag, wachtend in de stromende regen, David (Peter Sarsgaard) ontmoet. De verlegen en ingetogen Jenny valt als een blok voor zijn charmes en zet haar leven op de kop.

Het verhaal dat hier wordt verteld hebben we al vaker gezien. Toch is An Education een redelijk bijzondere film geworden. Hij mag dan wel duidelijk in de jaren `60 gesitueerd zijn, het verhaal is van alle tijden en maakt de film tijdloos.
De hele sfeer die wordt uitgestraald is prachtig. Het grauwe Engelse middenklas leven van Jenny dat opeens op z`n kop wordt gezet, wordt weergegeven door een steeds warmer wordende gloed. Misschien afgezaagd maar het werkt wel.

De film wordt boven het gemiddelde uitgetild, vooral door het acteerwerk van nieuwkomer Carey Mulligan. Ze geeft een sublieme, uitgebalanceerde performance van een tiener met ons allemaal bekende problemen: ouders die je niet steunen in wat je doet, je pushen en niet serieus genomen worden terwijl je zelf vind dat je inmiddels volwassen bent. Allemaal herkenbare dingen die door Mulligan prachtig worden gebracht zonder dat het ooit over de top overkomt.
Ook de rol van Alfred Molina is van hoog niveau: op gevoelige wijze zet hij een vader neer die het beste met z`n dochter voor heeft maar ondertussen niet inziet wat voor verdriet hij z`n dochter hier mee aan doet. Langzaam maar zeker ontdooit hij nadat hij kennis heeft gemaakt met David en wordt ook door hem ingepakt.

Het complete resultaat mag dan misschien niet vernieuwend of origineel zijn, de uitvoering is hier wel van hoog niveau.
Met 3 Oscar nominaties op zak (waaronder die voor Best Picture) is An Education een prachtig drama dat door sterk acteerwerk, set design en de algehele sfeer de volledige speelduur weet te beklijven.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:20:16 #220
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_78720602
Daybreakers 2009
2017. Een virus heeft bijna ieder menselijk wezen veranderd in een vampier. Een wetenschapper (Ethan Hawke) zet alles op alles en gaat aan het werk met een groep bekeerde vampiers om het menselijk ras te redden.
Wat vernieuwend zeg, het is eens helemaal wat anders dan de gewone vampierfilms...De acteerprestaties waren redelijk. Al had ik precies de indruk dat ik de clue gemist heb . Ineens waren er twee remedies...
7
pi_78721715
Ninja Assassin

Verhaal was niet zo heul boeiend, beetje standaard. Lekker over the top acties, hier en daar een plothole. Ach, ik wist waar ik aan ging beginnen toen ik m aanzette en was prima vermaakt. Veel CGI maar het stoorde niet echt, ergerde me alleen aan de vrouwelijke hoofdpersoon.

Imdb: 6.5
Ik: 7
pi_78727928
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:20 schreef banaantjeEE het volgende:
Daybreakers 2009
2017. Een virus heeft bijna ieder menselijk wezen veranderd in een vampier. Een wetenschapper (Ethan Hawke) zet alles op alles en gaat aan het werk met een groep bekeerde vampiers om het menselijk ras te redden.
Wat vernieuwend zeg, het is eens helemaal wat anders dan de gewone vampierfilms...De acteerprestaties waren redelijk. Al had ik precies de indruk dat ik de clue gemist heb . Ineens waren er twee remedies...
7
SPOILER
pi_78731231
The Wrestler

topfilm, diep respect voor de acteerkunsten van Rourke.. wat een rol.
Alan rickman could talk me out of my pants in like less than five seconds..
pi_78732482
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:24 schreef Helmpje het volgende:

[..]

Street Kings. tsja Denk dat er al genoeg van zulke films zijn corrupte agenten. een 6je
Wat ?? Street Kings is super goed vind ik. Natuurlijk zijn er wel meerdere films gemaakt over corrupte agenten maar deze vond ik wel spannend en het feit dat Keanu Reeves meespeelde telt natuurlijk ook
  donderdag 4 maart 2010 @ 17:59:19 #225
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_78739300
In Februari de volgende films gezien van heel goed naar erg matig:
1. The Fall (2006, VK, Tarsem Singh) 10 in de herkijk
2. (500) Days of Summer (2009, VS, Marc Webb)  8,5
3. Up (2009, VS, Pete Docter & Bob Peterson) 8,5
4. Singin' in the Rain (1952, VS, Stanley Donen & Gene Kelly) 8,5
5. Das weisse Band - Eine deutsche Kindergeschichte (2009, Dl, Michael Haneke)) 8
6. The Adventures of Robin Hood (1938, VS, Michael Curtiz & William Keighley)  8
7. Adventureland (2009, VS, Greg Mottola) 7,5
8. Where the Wild Things Are (2009, VS, Spike Jonze) 7,5
9. High Noon (1952, VS, Fred Zinnemann) 7,5
10. The Hurt Locker (2008, VS, Kathryn Bigelow) 7,5
11. A Streetcar Named Desire (1951, VS, Elia Kazan) 7,5
12. Zui hao de shi guang (Three Times) (2005, Taiwan, Hsiao-hsien Hou) 7
13. The Imaginarium of Doctor Parnassus (2009, VK, Terry Gilliam) 7
14. Edge of Darkness (2010, VS, Martin Campbell) 7
15. Revolutionary Road (2008, VS, Sam Mendes)  6,5
16. Case 39 (2009, VS, Christian Alvart) 5,5
  donderdag 4 maart 2010 @ 19:54:56 #226
57047 macondo
pi_78744045
All Quiet on the Western Front (1930)
Een film uit 1930, krap 12 jaar na het einde van de eerste wereldoorlog en wat voor een. Ik zag de remake uit 1979 reeds en las al eerder het boek, maar evengoed blijft het een fantastische ervaring. Het is een spannend en indringend relaas uit de loopgraven. Vooral opvallend waren de spectaculaire oorlogscenes, compleet met inslaande artillerie granaten. Niet alleen "voor die tijd", maar gewoon nu nóg ziet het er levensecht uit.

Aanrader. 8/10

Overal verstand van.
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:37:07 #227
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78752161
A Serious Man
Volgens de Coens zelf één van hun meest autobiografische films die draait rond een joods gezin in een voorstad van Minneapolis. Aan het hoofd van het gezin staat Larry Gopnik, wiskunde professor van beroep. Alles heeft hij tegen: een vrouw die niet meer van `m houdt, kinderen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen, een broer die bij hem logeert omdat ie geen eigen appartement kan vinden en studenten die `m proberen om te kopen.
Hij probeert zich zo goed en zo kwaad als het kan door z`n dagelijkse sleur te slepen, maar dat gaat `m niet echt voor de wind.

De afgelopen jaren maakte de Coens met No Country For Old Men en Burn After Reading redelijk straightforward films. Hele sterke films maar nergens vreemd of out of the ordinary.
Met hun nieuwste film A Serious Man brengen ze daar verandering in. Natuurlijk zijn de disfunctionele personages ook hier aanwezig, zoals in alle Coen films, en dat brengen ze hier tot een hoogtepunt. Terwijl het toch enigzins over the top personages worden ze tegelijkertijd ook heel menselijk neer gezet. Michael Stuhlbarg is fenomenaal in de rol van de man des huizes en heeft dan ook volkomen terecht veel awards in ontvangst mogen slepen.
De fotografie van Coen regular Roger Deakins is prachtig. Alhoewel het een allesbehalve liefdevol gezin betreft, brengt Deakins met z`n camera werk een warme sfeer op het scherm.
De film is gesitueerd in de jaren 60 en dat stelt de Coens in staat om prachtige, op dat moment actuele, muziek te gebruiken met onder andere meesterwerkjes van Jefferson Airplane.

Met hun nieuwste alom geprezen prent leveren Joel en Ethan Coen een sublieme maar ook ietwat vreemde film af, die toch enigzins (in ieder geval qua uitwerking) buiten de toon van hun overige repertoire valt.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 04-03-2010 22:54:22 ]
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:55:23 #228
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_78753088
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:37 schreef Timo20 het volgende:
A Serious Man

-knip-

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
De eerste Coens film die ik echt niks aan vond, snapte het waarschijnlijk niet ofzo, heb hem met moeite afgekeken.
  donderdag 4 maart 2010 @ 23:22:26 #229
52357 Lambiekje
pi_78754425
The Great Buck Howard (2008)

Buck Howard (John Malcovic) is een uitgerangeerde mentalist/illusionist alleen wil meneer daar nog niet aan toegeven. Troy Gable (Colin Hanks) is een dropout en gaat als roadmanager voor Buck werken.

Het is wel een aardige drama. Met Tom Hanks in cameo als vader van Troy. Colin Hanks is overigens een 1-dimensionaal personage. Malcovic is daar in tegen wel met diepte. Grappig die handschud-gimmick.

cijfer 6.5 / imdb 6.7
  donderdag 4 maart 2010 @ 23:28:45 #230
213010 haakon
pi_78754716
Harry Brown

Ik vond hem wel echt vet !
Had op de één of andere manier wat weg van Eden Lake, het einde van Eden Lake dan
SPOILER
Keek lekker weg, en Caine zet toch weer een knap staaltje acteerwerk neer voor een man van 76jaar !
The Outside Agency
pi_78755376

Vanavond gezien..wat een briljante film zeg. In het kort: Caine woont in een stad/dorp dat compleet naar de tering aan het gaan is vanwege rellende jeugd. Denk dan niet aan wat hangmarokkaantjes, maar echt brutal shit..van verkrachting tot moord. Op een dag is de spreekwoordelijke druppel daar en flipt oud-marinier Caine, die als een vigilante achter de paupertjes aan gaat
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_78756161
The New World

Deze stond al lang op m'n lijstje, maar ik had 'm vanwege z'n 'hate-it-or-love-it' status (zie de comments op imdb, het zijn vooral 4tjes en 5jes tegenover 10en) een tijd uitgesteld. Nu gelukkig eindelijk de extended cut (bijna 3 uur) op Bluray kwaliteit bekeken en dit is voor mij een duidelijke 'absofuckinlutely love it' geworden.

Het belangrijkst aan de hele film is de visuele pracht, die wel poëtisch te noemen is. De natuur van Virginia wordt betoverend in beeld gebracht en mooi ondersteund door de score van James Horner. Af en toe zijn het echter juist de vredige shots in combinatie met natuurgeluiden die de meeste indruk maken (zo brachten een paar simpele shots van bomen en beekjes in de laatste seconden van de film de voorgaande drie uur in treffende sneltreinvaart terug).

De film bestaat niet alleen uit scènes vol gehuppel en intercontinentale romances, maar brengt de confrontatie tussen de Engelsen en de natives grauw in beeld en neemt daarin niet sterk een kant in. Natuurlijk gaat je hart vaak uit naar de vredige inheemsen, maar zij komen in een aantal barbaarse knokscènes bepaald niet als lieverdjes over.

De dialogen zijn spaarzaam over de film uitgespreid en de film maakt af en toe gebruik van de interne monologen van de drie hoofdpersonages om hun gedachten en gevoelens uit te drukken. Colin Farrell en Christian Bale zetten beide een ingetogen maar enorm integere rol neer en Q'orianka Kilcher is verbluffend mooi, lieflijk, natuurlijk en speels. Er is geen sprake van een vlot lopend verhaal (verre van) en er zijn genoeg mensen die 'm oersaai zullen vinden, maar ik zat bijna drie uur lang in een heerlijke trance. Deze film had ik dan ook graag op een groot scherm met nog mooier geluid ervaren, maar daar ben ik helaas 5 jaartjes te laat voor.

Kunstwerk!

IMDb 6,9 / Ik 9,5

pi_78757218
The New World is inderdaad een kunstwerk, prachtige film.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 01:00:11 #234
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78757956
Inside Man (2006)

verhaal: een groepje mensen plegen een bank-overval. De overvallers kleden zich als de klanten en de klanten als werkers. Na de inval van de politie vertrekken ze allemaal tegelijk via de vooreur. En niks is verdwenen. Of toch wel?

oordeel: goeie film en voor de derde keer gekeken denk ik. en hij wordt steeds beter. denzel washington kan ik over het algemeen niet uitstaan. maar dat deed niet veel af aan het geheel. afentoe hilarische scenes en verveelde me niet.

Cijfer: 8.5 / iMDB: 7.7
pi_78758077
The New World moet ik nog steeds gaan zien, alleen al om de cultstatus als een van de heel weinige films die Malick in zijn dertigjarige carriere gemaakt heeft. Bovenstaand verhaal zet me ertoe aan 'm nu dan toch echt eens te gaan huren.
pi_78758336
the new world al eens gezien, goede film!

Ik heb aantal films gezien laatste tijd.

Shutter Island

Goede film zeg! Leonardo acteerde goed! Je blijft ook beetje gissen wat er nou precies aan de hand is. Goed einde ook!

cijfer: 8

wyatt earp

Een western over deze man. Lange zit! meer dan 3 uur. Maar heeft me zeker wel vermaakt. Ik hou wel van dit soort films, over cowboys enzo.... (deadwood)

cijfer:8

of was cijfers geven verboten tegenwoordig??
pi_78758458
42) Chris Rock Bigger & Blacker
Geweldig hilarische standup show uit 1999 van Chris Rock. Hij brengt schreeuwig de onderwerpen aan over vooral mannen en vrouwen. Laatste bit was echt te grappig en het klopt ook nog!
7.6/10
http://www.imdb.com/title/tt0206636/

40) Paul Mooney, Jesus was Black, So was Cleopatra
Standupshow van de comedian Paul Mooney die met name grappen en verhalen heeft over de zwarte cultuur, hun nadeligheden, blanken met macht ect. Het woord nigger kwam wel 500x voor. Grappige show met redelijke grappen!
6.3/10
http://www.imdb.com/title/tt0867339/

Ik heb mijn tijd deze avond helaas verspild met

Ninja Assassin
Wat een ongehoord slechte film zeg. Dat het verhaal niet al te best zou zijn lag in de lijn der verwachting, maar zo belachelijk waren zelfs die cheesy Amerikaanse ninja films uit de jaren 80 nog niet eens. Dat waren meesterwerken vergeleken met dit...
Dan hoop je dat de vechtscenes nog wat kunnen goed maken, maar dat was geen spat beter.
Ik heb me meer vermaakt met de paar minuten trainingsbeelden die ik vorig jaar zag dan alle vechtscenes in de film zelf bij elkaar. Daar kon je tenminste nog zien wat er gebeurde. Er kon 1 keer even een lachje vanaf omdat ik op een gegeven moment meende in een Aliens scene terecht te zijn gekomen waar de aliens door ninja's waren vervangen, maar verder was het echt om te huilen.

Cijfer: 3,0
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_78761434
Heb The New World net op Blu-ray binnen, binnenkort dus ook maar weer eens van genieten. Straks trouwens naar Harry Brown.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:29:27 #240
67640 SaintOfKillers
pi_78762673
The Mask of Fu Manchu
Ik had zin in wat oude horrorfilms en ben begonnen met deze film uit 1932. Fu Manchu is een Chinese dokter die in zijn vrije tijd ook nog evil genius is. In die hoedanigheid probeert hij dan ook het zwaard en het masker van Genghis Khan te bemachtigen wanneer diens graf wordt ontdekt. Deze film is best wel racistisch, alles wat blank is, is een held en alles wat geel is, is slecht. Om dit nog wat extra kracht bij te zetten, krijgen de troepen van Fu ook nog wat steun van domme negers in lendendoekjes. Ik denk niet dat ze er slechte bedoelingen mee hadden, maar het is toch soms bedenkelijk. Fu Manchu wordt gespeeld door cultheld Boris Karloff en die is zoals gebruikelijk wel overtuigend in zijn rol. De film zelf is een degelijke genrefilm, geen must-see maar toch een prettig tussendoortje.

Murder in the Rue Morgue
Nog eentje uit 1932 en deze keer eentje met die andere horrorheld uit die periode, Bela Lugosi. Bela speelt Dr. Mirakle, een ...euhm.... evil genius die samen met zijn aap Eric vrouwen ontvoert om ze in te spuiten met apenbloed. Het is een hobby als een ander. Uiteraard is er ook een ietwat kleurloze held die hem probeert tegen te houden. Deze film vond ik toch iets minder, het verhaal is nogal ongeïnspireerd en ik ben sowieso geen fan van Lugosi, die staat wel heel erg vaak zwaar te overacteren en de spectaculaire monobrow die hij hier heeft, helpt ook niet om hem geloofwaardig te maken . Eric de aap moet een baviaan voorstellen, maar wordt in close-ups vertolkt door een chimpansee en in actiescenes door iemand met een bizar pak aan. Tot slot wordt er buitengewoon veel en luid gegild in deze film, er kan geen vrouw in beeld komen of ze staat wel te schreeuwen, dat was ook niet alles.

The Old Dark House
Eentje uit 1932 voor de verandering en daar is Boris Karloff terug! In dit verhaal volgen we 5 personen die tijdens een storm moeten schuilen in een oud donker huis (die titel!!!). In het huis wonen een broer en zus, bijgestaan door een vreemde butler. De film werd geregisseerd door James Whale (die deed ook onder meer Frankenstein en Bride of Frankenstein) en dat zie je wel aan de film. Het verhaal zelf stelt niet zo veel voor, maar de sfeer van de film zit wel erg goed. Ondanks het trage tempo en de vele dialogen, blijft het wel spannend. Opvallendste acteurs zijn dus Karloff, die de hele film staat te grommen als de butler, maar verder zien we ook nog één van de beste acteurs ooit in één van zijn eerste rollen, namelijk Charles Laughton. Tot slot wordt de "dame in distress" gespeeld door Gloria Stuart, die maar liefst 65 jaar later een oscarnominatie zou krijgen voor Titanic (en dit jaar 100 wordt ).

Blood Feast
Nee, deze komt niet uit 1932, maar uit 1963. Hij wordt vaak gezien als de eerste gore of splatter film uit de filmgeschiedenis. Een Egyptenaar met een catering-bedrijfje snijdt geregeld vrouwen in stukken om ze in zijn gerechten te verwerken om ze op die manier te offeren aan de godin Ishtar, in de jaren '60 kon dat nog. De gore stelt natuurlijk niet veel meer voor vergeleken met wat we vandaag gewend zijn, maar onze Egyptische chef-kok staat toch geregeld met allerlei lichaamsdelen te zwaaien, dus het is wel degelijk splatter. Kwalitatief is de film een lachertje en is hij zo B als een B-film maar kan zijn . Vooral het acteerwerk is bij momenten hilarisch slecht met als prijsbeest de acteur die Tony speelt en zijn unieke interpretatie van "gesmoord gesnik". De ene vindt dit vreselijk, de ander vindt dit cult. Ik behoor voorlopig tot de 2e groep.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:13:05 #241
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_78763963
Harry Brown 2009
Wanneer de beste vriend van weduwnaar en ex-marinier, Harry Brown (Michael Caine) op brute wijze wordt vermoord, zint hij op wraak. Op geheel eigen wijze baant hij zichzelf een weg door een donkere wereld, vol wapens, drugs en bendes, waar hij uiteindelijk oog in oog moet komen te staan met de moordenaar van zijn beste vriend.
Aanvankelijk dacht ik wat een saaie kutfilm is dit man, maar niets was minder waar. Na zo'n dikke 40 minuten kwam er wat meer beweging in de film. Acteerprestaties van Michael Caine waren zeer goed...
Ook vond ik de bendes goed presteren en geloofwaardig overkomen. Leuke scenes zoals de rellen en wanneer Harry een wapen ging kopen. Schitterend
8.5
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:14:03 #242
213010 haakon
pi_78764008
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:13 schreef banaantjeEE het volgende:
Harry Brown 2009
Wanneer de beste vriend van weduwnaar en ex-marinier, Harry Brown (Michael Caine) op brute wijze wordt vermoord, zint hij op wraak. Op geheel eigen wijze baant hij zichzelf een weg door een donkere wereld, vol wapens, drugs en bendes, waar hij uiteindelijk oog in oog moet komen te staan met de moordenaar van zijn beste vriend.
Aanvankelijk dacht ik wat een saaie kutfilm is dit man, maar niets was minder waar. Na zo'n dikke 40 minuten kwam er wat meer beweging in de film. Acteerprestaties van Michael Caine waren zeer goed...
Ook vond ik de bendes goed presteren en geloofwaardig overkomen. Leuke scenes zoals de rellen en wanneer Harry een wapen ging kopen. Schitterend
8.5
ik vond die Noel Winters erg goed acteren ook !
Allemaal wel trouwens
The Outside Agency
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:15:31 #243
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_78764078
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:14 schreef haakon het volgende:

[..]

ik vond die Noel Winters erg goed acteren ook !
Allemaal wel trouwens
Ja, ze waren gewoon allemaal goed acterend
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:07:53 #244
52357 Lambiekje
pi_78766042
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 00:35 schreef trebremmit het volgende:
The New World is inderdaad een kunstwerk, prachtige film.
slaapverwekkend saai.
pi_78768692
Donnie Darko (2001)
Regie: Richard Kelly
Met Jake Gyllenhaal, Maggie Gyllenhaal e.a.

• Science-fiction, drama
  • 2 oktober 1988, een gewone dag in het leven van de verwarde 16-jarige Donnie Darko. Dan valt er vanuit het niets een vliegtuigmotor door het dak van z'n huis, recht in Donnie's kamer. Gelukkig ligt Donnie niet in bed, aangezien hij hiervoor in een visioen gewaarschuwd is door een 2 meter lang konijn. Terwijl Donnie het leven en de liefde begint te verkennen ontdekt hij de geheimen van het universum waardoor hij de mogelijkheid krijgt om de tijd en zijn lot te veranderen. (MovieMeter.nl)
  • IMDb: 8.3/10
  • Mijn cijfer: 8.0/10

Taxi Driver (1976)
    Regie: Martin Scorsese
    Met Robert De Niro, Jodie Foster e.a.

• Drama, misdaad
  • De oorlogsveteraan Travis Bickle werkt als taxi-chauffeur. Hij is een eenzame man die geobsedeerd is door pornografie en geweld. Zijn leven gaat steeds verder neerwaarts, en hij verliest zichzelf langzaam in zijn paranoia. Hij raakt steeds verder geïrriteerd door het tuig dat er 's nachts over straat loopt, en het is slechts een kwestie van tijd voordat hij in actie komt. (MovieMeter.nl)
  • IMDb: 8.6/10
  • Mijn cijfer: 8.5/10

Twelve Monkeys (1995)
    Regie: Terry Gilliam
    Met Bruce Willis, Brad Pitt e.a.

• Science-fiction, thriller
  • Nadat in 1996 vijf miljard mensen uitgeroeid zijn door een virus, leeft in 2035 de mensheid (of wat er nog van over is) ondergronds. De veroordeelde James Cole wordt teruggestuurd in de tijd om onderzoek te doen naar het virus, zodat er aan een bestrijding gewerkt kan worden. Hij komt echter een paar jaar te vroeg terecht, in 1990, waar natuurlijk niemand zijn verhaal gelooft. Hij komt in een inrichting terecht waar hij Dr. Kathryn Railly ontmoet. Zij begint langzaam in z'n verhaal te geloven. Cole begint echter steeds meer aan z'n eigen verstand te twijfelen. (MovieMeter.nl)
  • IMDb: 8.1/10
  • Mijn cijfer: 7.9/10

The Last King of Scotland (2006)
    Regie: Kevin Macdonald
    Met Forest Whitaker, James McAvoy e.a.

• Drama, geschiedenis
  • In de jaren '70 wordt een Schotse arts per toeval door Idi Amin, destijds de nieuwe dictator van Uganda, aangesteld als diens persoonlijke arts. Amin had namelijk vroeger bij het Britse leger getraind en een voorkeur ontwikkeld voor Schotten. Hij droeg regelmatig kilts en wilde een leger oprichten om Schotland onafhankelijk te maken. Aanvankelijk is de arts vereerd om deze positie te bekleden, maar al snel komt hij in gewetensnood, vanwege de vele gruwelijkheden die de dictator aanricht. (MovieMeter.nl)
  • IMDb: 7.8/10
  • Mijn cijfer: 7.8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door TheMagnificent op 05-03-2010 12:18:34 ]
  • pi_78769038
    43) Chapelle Show Season 1
    Reeks afleveringen waar korte sketches door Dave Chapelle worden ingeleid. De sketches gaan over allerlei onderwerpen die heel komisch uitpakken. Vele stereotypes, celebs en situaties worden in de spotlight gezet om ze eens flink te dissen! Hoogtepunt voor de crackhead, R Kellys I Piss on You en de Mos Deff zijn Freestyle rap in de auto van Chapelle.
    7.8/10
    http://www.imdb.com/title/tt0353049/
      vrijdag 5 maart 2010 @ 13:51:27 #247
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_78772564
    Training Day
    Mjaah, lollig werk waarbij de supercoolheid van het neger-zijn breed uitgemeten wordt. De ene hippe nigga-quote wordt snel opgevolgd door weer een andere gevatte quote. Er hangt een intimiderende gangstersfeer rond deze film en ohja, Dr. Dre en Snoop Doggy Dog verschijnen ook nog op het filmscherm. Kortom alle ingrediënten voor een heuse -film met gelukkig genoeg vermaak. Cijfer: 7

Road to Perdition
    Spijtig, naar mijn idee was dit een potentiële topper, maar ik vond het een film met een verveeld karakter. Het hele gebeuren doet klinisch aan. Ik kon maar weinig genieten van de door anderen geprezen cinematografie. Een aardig en vooral origineel pluspunt is dat in dit typische jaren '30-gangsterdrama gekozen wordt voor om de relatie tussen vader en zoon te belichten, maar daar had meer uitgehaald kunnen worden. Cijfer: 6,5
      zaterdag 6 maart 2010 @ 10:18:29 #248
    250728 banaantjeEE
    We zien wel !
    pi_78807434
    REC 2 2009
    Direct na het einde van [Rec], wordt het verhaal weer opgepakt. Een dokter en een SWAT-team worden naar het afgesloten gebouw gestuurd en proberen de situatie onder controle te krijgen. Door middel van een camera weten ze alle gebeurtenissen vast te leggen. Er is wederom geen weg naar buiten en een duistere, mysterieuze nachtmerrie is aanstaande, want ze zijn niet alleen...
    Ik vond hem wat op Quarantine lijken, vandaar dat ik deze film minder kan appreciëren. Het verhaal is quasi identiek hetzelfde. Groot voordeel is dat het verhaal geen seconde verveelt en dat er een snel tempo inzit. Ook bepaalde zaken en wendingen vond ik niet echt kloppen. Jammer...
    7

Surf's Up 2007
    "Surf's Up" is gebaseerd op de schokkende openbaring dat het surfen eigenlijk door pinguïns werd uitgevonden. In deze mockumentary zal de crew het publiek achter de schermen nemen in de wereld van het WK surfen voor pinguïns en vooral de nieuwe grote ster Cody Maverick belichten.

Ik was enorm verrast door deze film, had er eerlijk gezegd niet zoveel van verwacht, maar hij viel echt geweldig mee. Dat vogeltje was dan ook weer hilarisch..
    8.5
    pi_78807458
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 14:01 schreef banaantjeEE het volgende:
    Shrink 2009
    Henry Carter (Kevin Spacey) is een celebrity-psychiater met sterk uiteenlopende cliënten, van een onzekere jonge schrijver tot een agent met obsessieve dwangneurotische trekjes en een actrice met vage toekomstplannen. Zijn eigen leven verloopt ook niet helemaal op rolletjes. Hij neemt voor het eerst een pro deo project aan en besluit een getraumatiseerd tienermeisje te behandelen. Zij is niet de geijkte Hollywood Hills tiener, maar koestert wel een grote liefde voor de filmwereld, waar Henry juist zo moe van is.
    [ afbeelding ]
    Ik vond de film lekker wegkijken mede door het fantastische acteerwerk van zowel Kevin Spacey als Mark Webber. Wat een verhaallijn...
    8.5
    pi_78807568
    quote:

[..]

Dit dus.

Ik lees al tijden mee in dit topic en post soms zelf ook mijn mening over films. Ik ben dit van plan om vaker te doen omdat ik zelf heel veel heb aan de mensen die cijfers posten met een linkje van IMDB ter vergelijking.

Ik kijk elke week wel 2 of 3 films die aangeraden worden in dit topic.

Mensen, gewoon doorgaan met cijfers posten! Het is je mening.
    pi_78809660
    45) Louis CK - Shameless
    Leuke standupshow van deze Amerikaan die vooral zelfspot en het verschil tussen mannen/vrouwen aanscherpt. Redelijk grappige stukken van een klagende blanke man met vrouw en kids. My four year old girl a is f#% asshole!
    6.5/10
    http://www.imdb.com/title/tt0927619/

waaaanzinnig!
    Alan rickman could talk me out of my pants in like less than five seconds..
    pi_78811408
    Beetje laat maar alsnog mijn februari overzicht:
    Februari
    Films
    1. Triangle (Christopher Smith, 2009) :: 7.0
    2. Donkey Punch (Oliver Blackburn, 2008) :: 6.0
    3. Avatar (James Cameron, 2009) :: 9.0
    4. Shi mian mai fu (Yimou Zhang, 2004) :: 8.0
    5. Daybreakers (Michael Spierig, Peter Spierig, 2009) :: 8.5
    6. Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief (Chris Columbus, 2010) :: 5.5
    7. Dorian Gray (Oliver Parker, 2009) :: 6.0
    8. Zombieland (Ruben Fleischer, 2009) :: 4.0
    9. The Descent (Neil Marshall, 2005) :: 8.0
    10. Edge of Darkness (Martin Campbell, 2010) :: 6.5
    11. The Wrestler (Darren Aronofsky, 2008) :: 6.0
    12. Sorority Row (Stewart Hendler, 2009) :: 3.5
    13. The Imaginarium of Doctor Parnassus (Terry Gilliam, 2009) :: 7.0
    14. The Box (Richard Kelly, 2009) :: 8.0
    15. Valentine's Day (Garry Marshall, 2010) :: 7.0
    16. Hauru no ugoku shiro (Hayao Miyazaki, 2004) :: 7.0
    17. Lorelei (Cellin Gluck, Shinji Higuchi, 2005) :: 6.0

Statistieken
    Totaal 17 films (maandgemiddelde: 17.5) gekeken:
    Totale speelduur: 1930 min.
    Aantal films / series herzien: 2.

Best beoordeeld: Avatar (9.0, 1ste dit jaar).
    Slechtst beoordeeld: Sorority Row (3.5).

Media-verdeling
    8.
    1.
    6.
    2.
    pi_78811698
    The Lovely Bones
    http://www.imdb.com/title/tt0380510/

Het verhaal is ondertussen wel bekend. Ik vond het een echte drama en geen thriller.
    De film is goed opgebouwd waardoor ik echt bij de hoofdrollen betrokken raakte. Hierdoor hoop je echt dat de bad-guy gepakt wordt. De 'inbetween' viel mij wat tegen, alle spectaculaire dingen hieruit waren al in de trailer zichtbaar.Het einde is wat ongeloofwaardig en snel, past niet bij de rest van de film.

Mijn cijfer: 7.5
    IMDB: 6.7
      zaterdag 6 maart 2010 @ 13:49:31 #255
    129638 Lov1
    Bring it on :)
    pi_78812609
    Shutter Island (2010)

De film begint al lekker, met nare muziek wanneer de marshals aankomen. Toffe film over een eigenlijk bekend thema: Marshal Teddy Daniels komt op een eiland met een psychiatrische gevangenis waar een gevangene is ontsnapt... Maar is het allemaal wel wat het lijkt? Mooi uitgewerkt, vooral door de mooie shots, nare (maar bijpassende!) muziek en een goed verhaal (ik ben benieuwd naar het boek).
    Voor degenen die hem gezien hebben:
    SPOILER
    IMDB: 8,2
    Ikzelf: 8.5
    Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
    pi_78815090
    Taken
    A former spy relies on his old skills to save his estranged daughter, who has been forced into the slave trade.

Goede en spannende film met een sterke Liam Neeson.

IMDb: 7,9
    Mijn cijfer: 8,0
    pi_78816063
    gisteren Van Wilder 2 gekeken, vette film
    maar toch vind ik 1 beter
    pi_78824835
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 15:24 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

volgens mij is ie ook pas echt leuk als je als kind het boek hebt gelezen.
    Where the Wild Things are is juist pas echt vreselijk als je als kind het boek hebt gelezen. Het is een complete verkrachting van Max en de Maximonsters! Anders is het gewoon de zoveelste middelmatige film.
      zaterdag 6 maart 2010 @ 20:39:57 #259
    183230 MiVer
    a.b.s.mp3.dance
    pi_78826034
    als liefhebber van vechtkunst....
    de eerste fijne Indonesische Pencak Silat aktiefilm is er!

Merantau (2009)

http://www.moviemeter.nl/film/57687
    http://www.imdb.com/title/tt1368116/

Multiversum, ego's, erwten....haha....erwten zijn voedzaam!
    pi_78826092
    Vanmiddag terug naar de kust gekeken, vond het voor een nederlandse film echt een goede film, alleen jammer dat ik al snel wist wie er achter zat.
    Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
      zaterdag 6 maart 2010 @ 20:42:54 #261
    183230 MiVer
    a.b.s.mp3.dance
    pi_78826145
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 20:41 schreef J0ycie88 het volgende:
    Vanmiddag terug naar de kust gekeken, vond het voor een nederlandse film echt een goede film, alleen jammer dat ik al snel wist wie er achter zat.
    ik wist dat weer niet
    ik vond hem verder matig kwa verhaal
    heb hem gekeken omdat hij opgenomen in Walcheren is
    en daar woon ik
    Multiversum, ego's, erwten....haha....erwten zijn voedzaam!
      zaterdag 6 maart 2010 @ 22:00:09 #262
    244521 Schenkstroop
    De Echte! sinds 1985
    pi_78828989
    Felon (2008)

genre: actie-drama

verhaal: Een man gaat achter een inbreker aan en zwaait met een honkbal-knuppel. Met één klap is de inbreker dood. Onbedoeld maar gestraft wordt de man dat zijn gezin wilde verdedigen. Hij komt terecht in het zware gevangenisleven, en van kwaad wordt het erger. En van 2 jaar voorwaardelijk gaat de straf in ene naar 6 jaar.

oordeel: leuke film. helemaal niet slecht. flink veel vechten, en afentoe overdreven jankende vrouwen om de toon bij tezetten. wat gek dat ik deze gemist heb.

Cijfer: 7.8 / iMDB: 7.8
      zaterdag 6 maart 2010 @ 22:05:54 #263
    244521 Schenkstroop
    De Echte! sinds 1985
    pi_78829187
    6 pounds

genre: saaie film

verhaal: saai verhaal.

persoonlijk oordeel: 1
    pi_78829828
    The Hangover

groep vrienden vieren vrijgezellenavond, raken aan de drank en drugs en weten de volgende dag niet meer wat de vorige dag is gebeurd. En missen hun vriend Doug, die gaat trouwen. De film had ik humoristischer verwacht. Kan ook komen omdat ik duf op de bank zat Geef het een 6.4. (IMDB: 7.9)
    pi_78829955
    The Hurt Locker
    Iraq. Forced to play a dangerous game of cat-and-mouse in the chaos of war, an elite Army bomb squad unit must come together in a city where everyone is a potential enemy and every object could be a deadly bomb.

Zoals iemand in het specifieke topic terecht noemde: een erg intense en spannende film. Boeit van begin tot het einde. Door de manier van filmen lijkt het alsof je over de schouders van deze legereenheid meekijkt, wat het extra boeiend maakt.
    Jeremy Renner vertolkt een sterke rol als de waaghals van het bomb squad team. De nominaties die de film gekregen heeft zijn wmb meer dan terecht.

IMDb: 8,0
    Mijn cijfer: 8,5

[ Bericht 1% gewijzigd door Butterfly91 op 06-03-2010 22:34:17 ]
    pi_78830306
    Sherlock Holmes (2009)
    Regie: Guy Ritchie
    Met Robert Downey Jr., Jude Law e.a.
    Mysterie, avontuur
    Detective Sherlock Holmes en zijn trouwe assistent en vriend John Watson proberen het mysterie te ontrafelen rondom een zekere Lord Blackwood, die duistere krachten schijnt te bezitten waarmee hij een gevaar vormt voor het eind 19e-eeuwse Engeland.
    Ik vond het geen topfilm, maar zeker de moeite waard wanneer je zin hebt in een bij tijd en wijle humoristische detective. Robert Downey Jr. en Jude Law vormen een prima duo waarin beide heren hun rol zeer goed spelen. Kortom een vermakelijke film met een goede ontknoping, waarbij het overigens erg voor de hand lag dat er een vervolgdeel aan zit te komen.
    »» IMDb: 7.6/10 <> Mijn cijfer: 8.0/10

Once Upon a Time in the West (1968)
    Regie: Sergio Leone
    Met Henry Fonda, Charles Bronson e.a.
    Western
    Het epische verhaal van een mysterieuze vreemdeling met een mondharmonica die de krachten bundelt met een beruchte desperado om een mooie weduwe te beschermen tegen een meedogenloze moordenaar die voor de spoorwegen werkt.
    Na het andere meesterwerk van Sergio Leone, The Good, the Bad and the Ugly, gezien te hebben, wilde ik zo snel mogelijk deze klassieker ook gezien hebben. De prachtige muziek (van Ennio Morricone), het sublieme acteerwerk, de sfeervolle locaties en het perfecte camerawerk (met vette close-ups) maken dit een film om nooit te vergeten.
    »» IMDb: 8.8/10 <> Mijn cijfer: 9.2/10

Magnolia (1999)
    Regie: Paul Thomas Anderson
    Met Tom Cruise, Julianne Moore e.a.
    Drama
    Een epische mozaïek van verscheidene personen die op zoek zijn naar geluk, vergeving en betekenis in hun leven in San Fernando Valley. Door de speling van het lot, toeval en menselijke interactie kruisen de paden van de personen met elkaar.
    Na de prachtige openingsscène wist de film me gedurende anderhalf uur te boeien (de film duurt 3 uur), maar daarna ging het steeds bergafwaarts, omdat sommige verhaallijnen die gevolgd werden naar mijn mening zeer oninteressant waren. De verhaallijnen die wél interessant waren, begonnen ook te vervelen door de, voor mij, te lange speelduur van de film. Ondanks dit alles is het nog een redelijk te pruimen film, waarin Tom Cruise naar mijn mening een van zijn betere rollen speelt.
    »» IMDb: 8.0/10 <> Mijn cijfer: 7.8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door TheMagnificent op 06-03-2010 22:43:58 ]
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 maart 2010 @ 22:42:18 #267
    862 Arcee
    Look closer
    pi_78830441
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 22:28 schreef Butterfly91 het volgende:
    Jeremy Renner vertolkt een sterke rol als de waaghals van het bomb squad team. De nominaties die de film gekregen heeft zijn wmb meer dan terecht.
    Inderdaad, maar het geeft wel een veel te rooskleurig beeld van een oorlog. Lekker de held spelen en honderden bommen onschadelijk maken alsof het niks is. Levensgevaarlijk natuurlijk en zeker geen stoer spelletje. Hoewel ik het ook wel een goeie film vond komt het ook over als een Hollywood/Defensie-deal. Jullie niet te negatief over onze oorlog, dan stellen wij onze legershit ter beschikking. Zo schijnt het vaker te gaan, heb ik wel eens gelezen.
      zaterdag 6 maart 2010 @ 23:52:03 #268
    57047 macondo
    pi_78832928

The Big Sleep (1946)
    Humphry Bogart en Lauren Bacall spelen goed in deze film noir. Niemand is zo cool als Bogart in zijn rol als prive detective Marlowe. Maar helaas, het plot zit wat ingewikkeld in elkaar. Sterker nog : het is volkomen onbegrijpelijk. Het gaat maar om een paar namen, maar wie die mensen zijn en waarom zij relevant zijn is in het begin onbekend. Later zal je alles op een rijtje kunnen zetten en dan klopt het vast wel, maar waarom er zeven mensen dood gaan en door wie en waarom die vrouwen overal opduiken? Dat snap je tijdens de film niet echt. Tenzij je met notitieblok klaar zit.
    Helaas.

6/10 zelf
    8,3/10 IMDB

Wel een redelijke uitleg van de film op IMDB. Teveel zaken die je er echt niet uit haalt (oh, de boekenwinkel was een dekmantel voor een pornozaak?) http://www.imdb.com/title/tt0038355/board/thread/133148286?d=133773613&p=1#133773613
    Overal verstand van.
    pi_78834617
    The Big Sleep is inderdaad een onbegrijpelijke film, ik kon wel genieten van de dialogen en de sfeer maar dat onbegrijpelijke verpeste de film.
    pi_78835054
    The book of Eli

Tja, vond hem wel goed eigenlijk. Het is een trage film, met af en toe lekkere snelle actie! Heel goed sfeertje wordt er neergezet. Washington speelt een goede rol. Aparte boodschap ook.

7,5/10
    imdb 7.2 ofzo geloof ik
    pi_78836150
    The Hurt Locker

Ik wilde deze nog even zien, aangezien het een grote kanshebber voor de Oscars is. Film gaat over een bomb squad tijdens de oorlog in Irak. Zoals hierboven ook al wordt gezegd lijkt het, door de manier van filmen, net alsof je over de schouder van de soldaten meekijkt. Ik ben normaal niet zo van de oorlogfilms, maar deze was wel erg mooi!! Ik sta er dan ook niet van te kijken als The Hurt Locker de Oscar voor beste film wint!!

8

[ Bericht 0% gewijzigd door DanielleM op 07-03-2010 15:49:16 ]
    Because simple is bad!
    pi_78836190
    laast nog police academy gewoon te stom om te kijken

pi_78837015
    Ik zit op dit moment naar Body of Lies te kijken. Wat een verwerpelijke film zeg. Irritante Russel Crowe. Ongeloofwaardig verhaaltje. Probeert ook nog een boodschap over te brengen over de War on Terror, maar slaagt daar niet in. En wat een opeenstapeling van clichés. Een van de weinige films met Di Caprio die ik echt niet trek.

2.
      zondag 7 maart 2010 @ 02:47:43 #274
    110933 F4T4L_3RR0R
    R.I.P. webicon ;(
    pi_78837536
    Eergisteren naar Midnight Express gekeken en gisteren naar The Pianist.
    Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
    pi_78837695
    en, wat vond je ervan?
      zondag 7 maart 2010 @ 03:06:47 #276
    110933 F4T4L_3RR0R
    R.I.P. webicon ;(
    pi_78837799
    Beide films hebben een behoorlijke indruk op mij achtergelaten. Erg goede films!
    Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
      zondag 7 maart 2010 @ 04:54:45 #277
    244521 Schenkstroop
    De Echte! sinds 1985
    pi_78838505
    Shooter

genre: actie

verhaal: een scherpschutter en zijn partner worden achtergelaten op vijandelijk gebied waarbij een van de twee omkomt. 3 jaar na het incident leeft bobby swagger (mark wahlberg) een kluizenaarsbestaan. totdat black-ops zijn expertise nodig heeft om de aanslag op een amerikaanse president voortebereiden. hij gaat erin mee maar wordt uiteindelijk zelf de scapegoat.

oordeel: ik begreep de details van de plot niet helemaal, nogal verwarrend. of het was slecht geschreven of ik lette niet op. het idee was wel erg goed met leuke anekdotes richting de irak-oorlog en wmd's. "er is geen links of rechts alleen the have and have nots". die indiase acteur speelde wel vreselijk slecht. maar het deed niet veel af aan de film.

cijfer: 8.0 / iMDB: 7.2
      zondag 7 maart 2010 @ 09:59:23 #278
    250728 banaantjeEE
    We zien wel !
    pi_78839646
    Twilight: New Moon 2009
    Nadat Bella herstelt van een vampieraanval, die haar bijna van het leven beroofde, viert ze haar verjaardag bij Edward en zijn familie. Een ongelukje zorgt er echter voor dat Bella begint te bloeden, iets wat voor de familie van Edward onverdraaglijk is, aangezien hun dorst naar het bloed van Bella iets is wat er altijd zal blijven. Edward en zijn familie besluiten Bella hierdoor alleen te laten in deze periode, iets wat beter voor iedereen lijkt te zijn. De eerst diepbedroefde Bella vindt troost bij Jacob Black, waar ze een vriendschap mee opbouwt. Het lijkt allemaal weer beter te gaan, maar Bella weet niet dat er hierdoor alleen maar nieuwe gevaren op de loer komen te liggen...
    Ik vond de film nogal traag op gang komen. Het eerste uur gebeurt gewoon niets en kreeg ik al neigingen hem af te zetten. Toch bleef ik volhouden en deze volharding loonde. Rond 1u15 komt er eindelijk wat actie in voor. Echter, vond ik hem te veel gericht op het romantische, dan op het actiegehalte. Film is dus puur waardeloos. Al het romantische gedoe wordt te veel uitgerokken.
    6.5
    pi_78840103
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 09:59 schreef banaantjeEE het volgende:
    Twilight: New Moon 2009
    Nadat Bella herstelt van een vampieraanval, die haar bijna van het leven beroofde, viert ze haar verjaardag bij Edward en zijn familie. Een ongelukje zorgt er echter voor dat Bella begint te bloeden, iets wat voor de familie van Edward onverdraaglijk is, aangezien hun dorst naar het bloed van Bella iets is wat er altijd zal blijven. Edward en zijn familie besluiten Bella hierdoor alleen te laten in deze periode, iets wat beter voor iedereen lijkt te zijn. De eerst diepbedroefde Bella vindt troost bij Jacob Black, waar ze een vriendschap mee opbouwt. Het lijkt allemaal weer beter te gaan, maar Bella weet niet dat er hierdoor alleen maar nieuwe gevaren op de loer komen te liggen...
    Ik vond de film nogal traag op gang komen. Het eerste uur gebeurt gewoon niets en kreeg ik al neigingen hem af te zetten. Toch bleef ik volhouden en deze volharding loonde. Rond 1u15 komt er eindelijk wat actie in voor. Echter, vond ik hem te veel gericht op het romantische, dan op het actiegehalte. Film is dus puur waardeloos. Al het romantische gedoe wordt te veel uitgerokken.
    6.5
    En dan nog een 6.5? Je gaat me niet vertellen dat je dat niet zag aankomen?
      Moderator zondag 7 maart 2010 @ 10:40:57 #280
    9859 crew  Karina
    Woman
    pi_78840311
    Legion
    Zombiefilm?

Een aantal mensen zit in een wegrestaurant, allemaal om een andere reden. Ze worden aangevallen door een stel zombies. Het blijkt dat God kwaad is op de mensheid en nu de mensheid wil uitroeien (of zoiets, beetje vaag). De serveerster is zwanger en dit kind zal de redding zijn.

Stom verhaal en domme film, ik snapte er niet zoveel van. En Dennis Quaid speelt mee, dan weet je eigenlijk al vantevoren dat het een slechte film zal zijn.
    niet zo tof doen
      zondag 7 maart 2010 @ 10:41:17 #281
    250728 banaantjeEE
    We zien wel !
    pi_78840315
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 10:28 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

En dan nog een 6.5? Je gaat me niet vertellen dat je dat niet zag aankomen?
    Ja, het romantische gedoe vond ik er wat over, maar de acties blijven lekker...Waardeloos had ik mss niet moeten zeggen, was wat overdreven
    pi_78840538
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 10:40 schreef Karina het volgende:
    Legion
    Zombiefilm?

Een aantal mensen zit in een wegrestaurant, allemaal om een andere reden. Ze worden aangevallen door een stel zombies. Het blijkt dat God kwaad is op de mensheid en nu de mensheid wil uitroeien (of zoiets, beetje vaag). De serveerster is zwanger en dit kind zal de redding zijn.

Stom verhaal en domme film, ik snapte er niet zoveel van. En Dennis Quaid speelt mee, dan weet je eigenlijk al vantevoren dat het een slechte film zal zijn.
    Zoals iemand anders al schreef.Tot die Icetruckdude kwam vond ik de film nog vet maar dan begon die aardig in te zakken.Het verhaal was ook niet echt duidelijk.En het einde is een farce.Gewoon gejat van Terminator.
    pi_78840923
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 10:40 schreef Karina het volgende:
    Legion
    Zombiefilm?

Tja, als je het al ziet als een zombiefilm dan heb je echt met je ogen dicht gekeken volgens mij..
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
      zondag 7 maart 2010 @ 11:53:43 #284
    52357 Lambiekje
    pi_78841917
    Invictus (2009)
    Morgan Freeman is Nelson Mandela.
    Ik had een andere film verwacht. dit is gewoon een rugby film met Matt Damon. En Nelson is gewoon een blije toeschouwer.

cijfer 6 / imdb 7.5

Final Destination 4 (2009)
    De dood heeft weer een leuke strapatsen uit gestippeld.

cijfer 6 / imdb 4.9
      zondag 7 maart 2010 @ 12:13:24 #285
    57047 macondo
    pi_78842389
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 00:39 schreef trebremmit het volgende:
    The Big Sleep is inderdaad een onbegrijpelijke film, ik kon wel genieten van de dialogen en de sfeer maar dat onbegrijpelijke verpeste de film.
    Zo kwam ik er achteraf pas tot de ontdekking dat de hele film om porno draait. En dat is niet eens een grapje.
    Overal verstand van.
      zondag 7 maart 2010 @ 13:24:24 #286
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_78844585
    In het kader van [Tournament] Beste film van de jaren '00 (stemt allen ) heb ik dit weekend een paar films uit het afgelopen decennium gezien:

Hellboy
    Een feestje voor Guillermo del Toro! Je kunt zien dat hij zich flink uitgeleefd heeft met gaaf vormgegeven karakters en settings, maar voor de andere filmaspecten hoef je deze superheldenfilm niet te zien. Matig acteerwerk, routineuze plotelementen en wat overdreven actiescenes, het zit er allemaal weer in. Tegen het einde sloeg de verveling helaas toe. Cijfer: 6,5

Gomorra
    Vooraf was ik al voorbereid op de onconventionele vertelstijl van deze film. Dat fragmentarische zonder een duidelijk plot vind ik nooit zo'n geslaagd idee. Uiteindelijk valt het allemaal wel mee en biedt Gomorra een handvol indrukwekkende momenten uit het wel en wee van de Napolitaanse mafia. Een hoop scenes zijn moeilijk te volgen, desondanks proef je hoe naargeestig het er aan toe gaat en dat is niet misselijk te noemen. Cijfer: 6,5

Lord of War
    Lord of War laat zien waar Nicholas Cage toe in staat is. Het is soms zo'n ontzettende droeftoeter, maar hier zet hij de rol van wapenhandelaar prima neer. Opvallend is zijn vertelstem, die lange stukken vertelt, maar geen enkel moment irriteert. Sterker nog, Cage lijkt goed geluisterd te hebben naar Spacey's prettige stemgeluid in American Beauty en dat één op één overgenomen te hebben.
    Lord of War is niet bepaald spannend of gevuld met actie, maar eerder informatief over het reilen en zeilen van wapenhandelaars op een geloofwaardige manier. De moraal van het verhaal is niet vrolijk stemmend. Wat mij betreft een prima film. Cijfer: 8
    &lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
    pi_78846046
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 22:42 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad, maar het geeft wel een veel te rooskleurig beeld van een oorlog. Lekker de held spelen en honderden bommen onschadelijk maken alsof het niks is. Levensgevaarlijk natuurlijk en zeker geen stoer spelletje. Hoewel ik het ook wel een goeie film vond komt het ook over als een Hollywood/Defensie-deal. Jullie niet te negatief over onze oorlog, dan stellen wij onze legershit ter beschikking. Zo schijnt het vaker te gaan, heb ik wel eens gelezen.
    Daar heb je gelijk in ja. Jammer eigenlijk, dat de echte waarheid niet vertoond (mag?) worden. Als de echte drama getoond wordt, dan zal er denk ik een andere film uitrollen dan dat nu het geval is. Ondanks dat vind ik het ook een goede film.

An Education
    A coming-of-age story about a teenage girl in 1960s suburban London, and how her life changes with the arrival of a playboy nearly twice her age.

Sterk drama, waarin de hele sfeer mooi wordt neergezet. Carey Mulligan zet een sterke rol neer als de tiener die verliefd wordt op de veel oudere player David (Peter Sarsgaard).

IMDb: 7,6
    Mijn cijfer: 8,0

A Serious Man
    A black comedy centered on Larry Gopnik, a Midwestern professor who watches his life unravel when his wife prepares to leave him because his inept brother won't move out of the house.

Weer eens een Coen film gekeken. En ik moet zeggen, het viel niet mee. De eerste scène had ik een wtf moment omdat ik dacht dat het de verkeerde film was die ik had opgezet .
    Waar ik No Country for Old Men echt super vond, vind ik deze maar mwah. Dat komt meer omdat ik de meeste Coen films maar zo-zo vind, op NCFOM na dan.

IMDb: 7,4
    Mijn cijfer: 6,8

[ Bericht 7% gewijzigd door Butterfly91 op 07-03-2010 14:16:52 ]
    pi_78846632
    Gran Torino.
    Leuke film met een uitstekende rol voor Clint Eastwood. Cijfer: 7

A love song for Bobby Long.
    Mooie film voor de zondag, Travolta en Johanssen in een goede dramafilm. Cijfer: 7
    pi_78846640
    @Butterfly91: Ik heb The Hurt Locker niet gezien, maar ik heb begrepen dat er bewust is gekozen om een ander verhaal te vertellen over de oorlog. We kennen natuurlijk genoeg klassiekers waarin wordt aangetoond dat oorlog niet helpt. Deze maand komt ook weer een nieuw oorlogsdrama uit, dit keer over het thuisfront (Dear John). The Hurt Locker kiest bewust voor een ander verhaal, namelijk de verslaafdheid van een militair aan zijn werk. En volgens mij zijn er genoeg militairen die dit gevoel herkennen. Maar ik ben natuurlijk geen expert hierin. Maar door te zeggen dat de film niet de 'echte waarheid' vertoond doe je hem wel een beetje tekort, denk ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toad op 07-03-2010 14:25:54 ]
      Moderator zondag 7 maart 2010 @ 14:20:24 #290
    9859 crew  Karina
    Woman
    pi_78846739
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 11:10 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Tja, als je het al ziet als een zombiefilm dan heb je echt met je ogen dicht gekeken volgens mij..
    Ik moest iets verzinnen, horror was het ook niet, geen thriller en ook niet echt actie, zombie kwam nog het dichtst in de buurt (al waren het dus engelen en geen zombies).

Maar goed, het verhaal was supervaag in ieder geval.
    niet zo tof doen
    pi_78846918
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 14:20 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik moest iets verzinnen, horror was het ook niet, geen thriller en ook niet echt actie, zombie kwam nog het dichtst in de buurt (al waren het dus engelen en geen zombies).

Maar goed, het verhaal was supervaag in ieder geval.
    Oke, duidelijk

Vond de film persoonlijk juist meevallen..Het idee was gewoon dat er een apocalyps was die door engelen en God was ingezet. De 2e sinds de overstroming/ark van Noach etc. Einde was een beetje debiel en dialogen verre van briljant, maar keek wel lekker weg imo.
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
      zondag 7 maart 2010 @ 14:33:44 #292
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_78847194
    The Echelon Conspiracy

Gisteren gezien op Film1 en vond het maar niets. Vaag en snel afgeraffeld verhaal. Erg slap.

Mijn cijfer: 5
    IMDB: 5.7
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
    pi_78847484
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 14:17 schreef Toad het volgende:
    @Butterfly91: Ik heb The Hurt Locker niet gezien, maar ik heb begrepen dat er bewust is gekozen om een ander verhaal te vertellen over de oorlog. We kennen natuurlijk genoeg klassiekers waarin wordt aangetoond dat oorlog niet helpt. Deze maand komt ook weer een nieuw oorlogsdrama uit, dit keer over het thuisfront (Dear John). The Hurt Locker kiest bewust voor een ander verhaal, namelijk de verslaafdheid van een militair aan zijn werk. En volgens mij zijn er genoeg militairen die dit gevoel herkennen. Maar ik ben natuurlijk geen expert hierin. Maar door te zeggen dat de film niet de 'echte waarheid' vertoond doe je hem wel een beetje tekort, denk ik.
    Ik heb het een beetje ongelukkig geformuleerd ja. Het was meer een reactie op die Hollywood/Defensie deal waar hij het over had (ik heb dat artikel/stuk zelf niet gelezen). Dus dat het er in de film rooskleuriger aan toe gaat dan in het echt het geval zou zijn. Maar ik ben ook geen expert dus ik weet ook niet in hoeverre het gelijk loopt met hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat. Ik was een beetje kort door de bocht dus.
    Dat er militairen zijn die verslaafd zijn aan die kick die je krijgt als je daar aan het werk bent, kan ik me ook best voorstellen.
    pi_78847568
    Ik snap het. Ik ben nu wel benieuwd geraakt, dus ik ga hem maar vanavond ook 'ns kijken.
      zondag 7 maart 2010 @ 14:57:02 #295
    67640 SaintOfKillers
    pi_78847891
    De film heef al veel kritiek gekregen uit legerkringen vanwege het gebrek aan realisme, ik betwijfel dan ook dat er al te veel deals waren tussen de makers en het leger. Ik zie trouwens ook niet op welke manier de film een rooskleurig beeld geeft.
    pi_78848681
    Two-Lane Blacktop (Monte Hellman, 1971)
    Zie er zelf geen echte klassieker in, maar een prima roadmovie is het zeker. Mooie beelden van het Amerika van de jaren '70 en van de autos, maar toch had ik af en toe wat moeite om mijn aandacht erbij te houden. 7.6

Harry Brown (Daniel Barber, 2009)
    Wraakfilms doen het altijd wel goed bij mij en Michael Caine kan bij mij ook nooit veel fout doen, misschien dat daarom mijn verwachtingen niet helemaal waargemaakt konden worden. Het is zeker geen slechte film en Caine is zeer sterk, maar af en toe was het wel wat ongeloofwaardig, met name het laatste deel van de film. 7.5

Infamous (Douglas McGrath, 2006)
    Mede door de glansrol van Toby Jones een goede film over de schrijver Truman Capote en de totstandkoming van zijn bestseller In Cold Blood. Verder ook een goede rol van Daniel Craig, van Sandra Bullock was ik zoals altijd niet echt onder de indruk, ook niet echt een film voor haar. Binnenkort In Cold Blood maar even kijken, die staat al een tijdje in de kast. 7.3
      zondag 7 maart 2010 @ 17:55:43 #297
    56758 Aschkael
    Hitler bad, Aschkael good
    pi_78853500

a single man

prachtihe en aangrijpende film. erg mooie beelden en de manier waarop gefilmd is sprak me erg aan...een soort stream of consiouness...deed me een beetje denken aan Tarkovsky. Colin Firth vond ik in "...and when did you last see your father" al erg goed, hier opnieuw sterk
    = there is a light that never goes out =
      zondag 7 maart 2010 @ 18:59:08 #298
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_78855743
    De laatste film die ik nog moest zien van alle films die genomineerd zijn voor de Best Picture Oscar:

The Blind Side
    Dat de Amerikanen dol zijn op verhalen die draaien omtrent het leven van de American Dream, mag algemeen bekend zijn. Maar dat ze er zó gek op zijn dat dit Sandra Bullock vehikel wordt genomineerd voor de Oscar voor Beste Film, dat gaat wel heel ver.
    Het is een inmiddels al ontzettend uitgekauwd verhaal: een jonge jongen uit een achterstandswijk werkt zich door een bij zichzelf onbekend talent op tot het football team van de school. Sandra Bullock en haar man trekken zich het lot van hem aan en nemen `m in huis en worden een soort pleegouders.
    We weten allemaal hoe het gaat aflopen en dus is de 130 minuten speelduur véél te lang voor deze bagger.
    Als deze film morgennacht de Oscar wint kunnen ze de ceremonie net zo goed afschaffen...

IMDB Cijfer: 7,7/10
    Mijn Cijfer: 5,0/10

Casablanca
    Inmiddels is het uitgegroeid tot een persoonlijke traditie: ieder jaar op Oscar day kijk ik een klassieker, één van de grote Oscar winnaars uit het verleden. Dit jaar: Casablanca.
    Eigenlijk viel het me nu, bij de derde kijkbeurt, pas op hoe goed het verhaal eigenlijk in elkaar zit. Daarmee is hij in aanzien nog meer bij me gegroeid.
    Een prachtige romance die op ingenieuze wijze is verwoven met een oorlogsverhaal, gesitueerd in Casablanca.
    Het is waarschijnlijk Bogey`s beste rol ooit en de chemie die hij heeft met Ingrid Bergman spat van het scherm af.
    Absoluut terecht een tijdloze (in ieder geval wat betreft het liefdesverhaal) klassieker.

IMDB Cijfer: 8,8/10
    Mijn Cijfer: 10/10
      zondag 7 maart 2010 @ 23:38:02 #299
    57047 macondo
    pi_78870783
    Play it again, Sam..

The Curious Case of Benjamin Button
    Een tergend langzame en humorloze fim. Wel wat leuke wijsheden over ouder worden, en vooral "knap gemaakt". Als iets een killer is voor een goede film dan is de aanduiding "knap gemaakt". Kan mij eigenlijk geen geslaagde film herinneren waarbij men óók kon zeggen : knap gemaakt, hoe ze dat technisch hebben gedaan..
    5/10
    Overal verstand van.
    pi_78872148
    legion...

wat een boutfilm, idd na de ijscoman is er niks meer aan...

4/10
    pi_78874703
    41) Capitalism A Love Story Michael Moore
    Redelijke docu van dikke zeikerd over het algehele stelsel van vraag-aanbod, handel, geld, doelen enzovoort. Kapitalisme word afgezeikt terwijl er nooit echt een goed alternatief word neergezet. Kon er verder niet echt van wakker liggen. Wel leuk einde met het gele politietape!
    http://www.imdb.com/title/tt1232207/

45) Louis CK - Shameless
    Leuke standupshow van deze Amerikaan die vooral zelfspot en het verschil tussen mannen/vrouwen aanscherpt. Redelijk grappige stukken van een klagende blanke man met vrouw en kids. My four year old girl a is f#% asshole!
    6.5/10
    http://www.imdb.com/title/tt0927619/

46) Chapelle Show Season 3
    Reeks afleveringen waar korte sketches door Dave Chapelle. Door wat blije drama is hij niet aanwezig en alleen nog maar in de sketches. Het zijn maar drie episodes met wat deleted crap. Jammer!
    4.2/10
    http://www.imdb.com/title/tt0353049/
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')