abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:04:46 #41
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_78332586
Up in the Air (2009)
Clooney is een man die stad en land afvliegt om bij bedrijven mensen te ontslaan. Op een dag komt er een jonge meid binnen het bedrijf die tele-ontslag introduceert en zijn vliegen in geding komt.

cijfer 7.5 / imdb 8.0

Wonderschone film zeker als je hem in 3D ziet.

cijfer 8.5 / imdb 8.5

The Informant! (2009)
Niet grappig. Het zal best een 'spannend' gebeuren geweest zijn maar hoe het hier vertolkt is is gewoon beroerd. Catch me if you Can is veel beter ...

cijfer 5 / imdb 6.9

De Storm (2009)
De enige film over de watersnood. Wel aardige graphics. Het verhaal is stom. Een alleenstaande moeder die raakt haar pas geboren baby kwijt. De gehele film gaat over het terug vinden.

cijfer 5 / imdb 6.5

Cabin Fever 2
Tjessss wat een slechte sequel. Beetje bloedkotsen en dat is het.

cijfer 3 / imdb 4.5

Paranormal Activity (2007)
Een stelletje filmt tijdens hun slaap zichzelf. Snachts spelen er zich enge dingen af.

cijfer 5 / imdb 6.8
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_78334957
Shrink

Kevin Spacey speelt Henry Carter een psychiater in Hollywood met een schare bekende klanten en Jemma, een pro bono zaak die hij van zijn vader krijgt om de zelfmoord van zijn vrouw te verwerken. Henry is zwaar depressief en rookt eigenlijk constant wiet en gelooft er allemaal niet meer in. Zelfs zijn bestseller boek boeit hem geen fuck.

Ik had een beetje een magnolia vibe bij de film, geen idee waarom. Erg sterk spul, dat dan weer wel. Spacey is goed als altijd, Robin Williams alhoewel een kleine nietsbetekenende rol, goed, ook het 'debuut' van Keke Palmer (disney sterretje als ik me niet vergis) komt goed over. Tja, ik vond het een fijne film. Vooral de vele shots in Hollywood tegen zonsondergang kwamen goed over.
Imdb: 6.8
ik: 7.5

Adventureland

James wil gaan studeren aan Columbia University en wil in de zomer met zijn beste maat gaan touren door Europa. Jammer genoeg hebben zijn ouders een financiele tegenvaller te verwerken en gaat dat feestje niet door en moet hij van de zomer werken om zo geld te hosselen voor een appartement in NYC voor zijn studie. De enige toko waar men mensen aanneemt is het pretpark Adventureland. Em werkt er ook en hij wordt al snel verliefd

Een beetje anders dan Superbad (de vorige film van de regisseur), minder flauwe humor. Maar hier en daar wel gelachen alhoewel het geen Romcom was, geen feelgood movie en geen echte coming of age film. Eigenlijk iets daar tussenin. Desalniettemin een aardige film.
Imdb: 7.2
Ik: 7
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_78335465
Where The Wild Things Are 2009
Max (Max Records) is een klein jongetje vol kattenkwaad. Maar achter zijn schijnbare stoere verschijning gaat een heuse wereld schuil. Deze wereld, die alleen voor Max is, bestaat uit een bos bewoond door fabelachtige wilde beesten, die Max tot hun koning gekroond hebben. Gebaseerd op het kinderboek van Maurice Sendak.
Ik had eigenlijk een soort van advonturenfilm verwacht, maar dat was het dus helemaal niet. Het verhaal sloeg eigenlijk op niet; ik dacht dat Max vanalles ging meemaken en op ontdekking ging, niet dus...
7

1 woord: schitterend
10
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  dinsdag 23 februari 2010 @ 12:46:33 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78339618
tvp
In deze reeks haal ik altijd mijn downloadtips
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_78341264
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 02:25 schreef erkel het volgende:
The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans (2009)

Eerder sloeg ik een film van Nicholas Cage liever over, want van zijn acteerprestaties was ik niet echt van onder de indruk zacht gezegd, Lord of War uitgesloten dan. Maar ik las wat signalen dat dit beter zou zijn. En dat was niet gelogen. Een geweldige acteerprestatie legt Cage hier neer. Geen enkel ander personage in deze film komt in de buurt. Voor het verhaal hoef je deze film niet te zien, want daar draait hier het ook niet om. Cage heeft bij mij weer een paar puntjes gewonnen.
Maar komt dat omdat Cage goed acteert, of omdat het personage gemaakt lijkt voor Cage ?

Ik vond het iig ook een goede film.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 13:32:51 #46
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_78341406
Murder Set Pieces

1 woord: ziek

(maar ik vond em wel leuk )

velen zullen het hiermee oneens zijn, maar ik geef hem een 7.0 omdat er maar weinig van dit soort films zijn.
The Outside Agency
pi_78341697
17 Again
De hoofdrolspeler is een ontevreden veertiger die door zijn negativiteit te kampen heeft met zijn kinderen hem niet moeten en dat zijn vrouw wil scheiden. Door wat ' magie' gaat hij terug naar zijn hoogtij dagen van een jonge knappe vent gespeeld door de goed acterende Zack Effron waar hij alles goed kan gaan maken. Een feelgood movie met volop softe momenten die best goed te kijken is als opwarmertje voor je filmavond.
6.1/10
http://www.imdb.com/title/tt0974661/

Planet 51
Van de trailer had ik goede verwachtingen opgedaan door het unieke optiek van waar deze animatiefilm word geschoten. De film speelt zich af op een bewoonde beschaafde planeet die zowaar leeft in de jaren 50. Alleen zijn het geen mensen op deze planeet. Wij, de mensheid, komen juist als alien op de planeet en dit zorgt voor wat geinige taferelen die nooit echt goed uit de verf komen. Ik miste veel achtergrond informatie, alien-mens vergelijkingen en een sterk eind. Op de alienhond en Rover zijn de grappen behoorlijk soft en slaat het behoorlijk de plank mis qua potentie.
5.9/10
http://www.imdb.com/title/tt0762125/

Legion
De trailer deed mij trappelen op mijn stoel in het najaar van 2009. Helaas was die epische trailer als een soort lapdance en dat je er later achterkomt dat het een kerel is. Wat een laffe scriptloze teringzooi. Dat zulke script worden goedgekeurt is nog steeds verbazingwekkend. De film gaat over engelen die op aarde komen voor geenflauwidee!!! Overslaan!
2.5/10
http://www.imdb.com/title/tt1038686/

Harry Brown
Michael Cain speelt een sobere oude man die constant last heeft van het tuig op straat. De hangjongeren, junks en ander gespuis verneuken de buurt en hierdoor gaat de hoofdrolspeler er eens flink werk van maken, en dit bijzonder goed geslaagd. Een opa die flink pak slaag uitdeelt, vet!
7.0/10
http://www.imdb.com/title/tt1289406/
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:07:06 #48
75556 erkel
back from Dagestan
pi_78342906
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:28 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Maar komt dat omdat Cage goed acteert, of omdat het personage gemaakt lijkt voor Cage ?

Ik vond het iig ook een goede film.
Een neerslachtige man met droge humor weet Cage altijd wel goed te vertolken. Zo zie ik hem IRL ook wel door het leven gaan, dus het past hem idd perfect
Weisst
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:17:46 #49
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78343279
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:46 schreef SeLang het volgende:
tvp
In deze reeks haal ik altijd mijn downloadtips
SeLang en downloaden?
Ik dacht dat jij wel kocht met je altruïstische instelling van vrouwtjes volpompen met micro-credit

(deze week mijn eerste Blu-rays gekeken, fantastisch!)
pi_78343566
Where The Wild Things Are
An adaptation of Maurice Sendak's classic children's story, where Max, a disobedient little boy sent to bed without his supper, creates his own world--a forest inhabited by ferocious wild creatures that crown Max as their ruler.

Fijn filmpje. Het is mooi gemaakt en ik vond degene die Max speelde (Max Records) goed gecast. Fijne muziek ook.

IMDb: 7,5
Mijn cijfer: 7,5
pi_78343833
The Time Traveler's Wife

Als je The Notebook goed vond, moet je deze zeker ook kijken. Wederom met Rachel McAdams in een romantische dramafilm. Ik vond 't een mooi verhaal, kon 'm zeker waarderen.
7,5
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:33:23 #52
213010 haakon
pi_78343927
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:39 schreef Ocelot360 het volgende:
bla bla
het cijfer van Legion vind ik, ondanks eigen mening, erg laag.
en je Harry Brown omschrijving klopt ook van geen kant.

sorry
The Outside Agency
pi_78364547
Inglourious Bastards (2009)

Indrukwekkende film. Groep amerikaanse joden die de nazis op een creatieve wijze vermoorden Alleen dat accentje van Brad vond ik irritant. Maar verder vond ik t wel een heftige film. Niet een aanrader als je een zwakke maag hebt though.

Van cijfers geven hou ik niet zo dus ik laat het hierbij.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_78365235
Malibu Shark Attack

Wat doe je als je op het strand bent en er komt een tsunami aan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat doe je als blijkt dat er ook nog eens goblin sharks rondzwemmen en er zelfs eentje door de vloer breekt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig worden ze geholpen door een paar vrienden die schuilen in een hoger gelegen huis waar ze alvast
SPOILER
een van de hoofdpersonages wordt nog aangevallen door een haai maar gelukkig pakt ie net op tijd een
SPOILER
kortom: topfilm
  dinsdag 23 februari 2010 @ 22:39:39 #55
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78368119
Up In The Air
Na Juno komt Jason Reitman met dit veel geprezen romantische drama over Ryan Bingham (George Clooney) die het hele land afvliegt en door bedrijven wordt ingehuurd om mensen te onslaan als de bazen het zelf niet durven.
Van alle kanten vliegen de positieve recensies je om de oren. Maar na afloop vroeg ik me toch wel af waar dat allemaal vandaan komt. Ik had nu niet het echt het gevoel dat ik naar een bovengemiddelde film zat te kijken. Ja, George Clooney is geknipt voor deze rol en zowel Vera Famiga als Anna Kendrick geven goed tegengas, en ja, er zitten goede dialogen in. Maar meer dan dat was het niet. Heel erg veel kon ik er niet mee. Daarnaast is het verhaal nou niet echt speciaal en is het toch wel allemaal voorspelbaar.
Had er na alle bewierrookingen toch een stuk meer van verwacht...

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:34:08 #56
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78374185
http://www.imdb.com/title/tt0119174/

Een geweldige, maar bizarre film. Michael Douglas wederom actief in de financiële wereld . Hij doet dat ook deze keer erg goed. De film begint vrij rustig, maar zodra ''the game'' van start gaat volgen de vreemde scènes elkaar in snel tempo op. Het einde vond ik nogal ver gezocht, maar de rest is geweldig

8/10
Bedankt Hans.
pi_78375257
Law Abiding Citizen (2009)

Nou ja, aardige thriller, dat wel. En de eerste dvd was heel aardig maar bij de tweede stortte het zaakje tunnelachtig in.
Het zogenaamd bijzondere einde vond ik niet verrassend eigenlijk. Ik begrijp ook werkelijk niet waarom men daar nu juist zo lyrisch over is.
pi_78375392
Wat zitten jullie hier trouwens allemaal te neuzelen met jullie filmcijfertjes?

Waarom zou je naast je mening ook nog eens cijfers voor films geven? Zijn woorden te moeilijk?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:51:00 #59
213010 haakon
pi_78375437
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:50 schreef Stali het volgende:

Waarom zou je naast je mening ook nog eens cijfers voor films geven? Zijn woorden te moeilijk?
Best wel eens, ik zeg vanaf nu alleen goed of slecht
The Outside Agency
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:55:50 #60
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78375768
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:50 schreef Stali het volgende:

Als je eerst je mening in woorden geeft en daarna een cijfer, dan kunnen woorden niet te moeilijk zijn. Oftewel je faalt.
Bedankt Hans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')