quote:
hehe

quote:
Maar vond je The Departed minder dan deze film?
Ja

alhoewel het natuurlijk een geweldige film was, vond ik `m een stuk minder dan het origineel (Infernal Affairs). Nu heb ik het boek van Shutter Island niet gelezen dus de vergelijking tussen boek en film kan ik niet maken, maar puur de 2 films vergelijkend vond ik Shutter Island een stuk beter. The Departed gaf ik geloof ik een 8,5 ofzo
Ice Age 3: Dawn Of The DinosaursIn het derde (en `t laatste?) deel uit de Ice Age reeks zien we onze vrienden het aanleggen met de dino`s, wat natuurlijk weer de nodige hachelijke situaties oplevert.
Zoals zo vaak in een reeks films is ook hier `t derde deel het minste. Minder scherp dan de voorgaande delen en de karakters beginnen te erg uitgemolken te raken, waarbij sommige zelfs naar het irritante neigen.
Leuk voor op een regenachtige middag.
IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 6,8/10
Suddenly, Last WinterIn het kader van Movies That Matter draaide deze documentaire vanavond in het filmhuis in Maastricht. Het gaat over een homoseksueel koppel in Italie dat, gedurende een aantal maanden waarin in Italie een wetsvoorstel voor het homohuwelijk in het parlement wordt behandelt, op straat mensen interviewt en hun meningen onderzoekt aangaande deze kwestie. Ook proberen ze in discussie te gaan met betreffende politici en gaan ze "op bezoek" bij anti-homohuwelijk demonstraties.
De docu behandelt de manier hoe er in Italie door zowel de bevolking als de politiek tegen het homohuwelijk wordt aangekeken. Met een goede mix van humor (vooral in het begin) en ernst schetsen ze een beeld van de Italiaanse maatschappij. Het is triest (en tegelijkertijd goed gedaan) om te zien hoe één van de 2 mannen het na een aantal maanden echt niet meer trekt om steeds met homofoben in discussie te gaan en met ze op te trekken.
Een mooie documentaire die je toch eens aan het denken zet (zijn we Nederland uberhaupt wel zo tolerant als altijd gezegd wordt?)en een discussie kan aanwakkeren. en dat gebeurde na afloop dan ook.
IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,7/10