abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78343833
The Time Traveler's Wife

Als je The Notebook goed vond, moet je deze zeker ook kijken. Wederom met Rachel McAdams in een romantische dramafilm. Ik vond 't een mooi verhaal, kon 'm zeker waarderen.
7,5
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:33:23 #52
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_78343927
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:39 schreef Ocelot360 het volgende:
bla bla
het cijfer van Legion vind ik, ondanks eigen mening, erg laag.
en je Harry Brown omschrijving klopt ook van geen kant.

sorry
The Outside Agency
pi_78364547
Inglourious Bastards (2009)

Indrukwekkende film. Groep amerikaanse joden die de nazis op een creatieve wijze vermoorden Alleen dat accentje van Brad vond ik irritant. Maar verder vond ik t wel een heftige film. Niet een aanrader als je een zwakke maag hebt though.

Van cijfers geven hou ik niet zo dus ik laat het hierbij.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_78365235
Malibu Shark Attack

Wat doe je als je op het strand bent en er komt een tsunami aan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat doe je als blijkt dat er ook nog eens goblin sharks rondzwemmen en er zelfs eentje door de vloer breekt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig worden ze geholpen door een paar vrienden die schuilen in een hoger gelegen huis waar ze alvast
SPOILER
een van de hoofdpersonages wordt nog aangevallen door een haai maar gelukkig pakt ie net op tijd een
SPOILER
kortom: topfilm
  dinsdag 23 februari 2010 @ 22:39:39 #55
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78368119
Up In The Air
Na Juno komt Jason Reitman met dit veel geprezen romantische drama over Ryan Bingham (George Clooney) die het hele land afvliegt en door bedrijven wordt ingehuurd om mensen te onslaan als de bazen het zelf niet durven.
Van alle kanten vliegen de positieve recensies je om de oren. Maar na afloop vroeg ik me toch wel af waar dat allemaal vandaan komt. Ik had nu niet het echt het gevoel dat ik naar een bovengemiddelde film zat te kijken. Ja, George Clooney is geknipt voor deze rol en zowel Vera Famiga als Anna Kendrick geven goed tegengas, en ja, er zitten goede dialogen in. Maar meer dan dat was het niet. Heel erg veel kon ik er niet mee. Daarnaast is het verhaal nou niet echt speciaal en is het toch wel allemaal voorspelbaar.
Had er na alle bewierrookingen toch een stuk meer van verwacht...

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:34:08 #56
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78374185
http://www.imdb.com/title/tt0119174/

Een geweldige, maar bizarre film. Michael Douglas wederom actief in de financiële wereld . Hij doet dat ook deze keer erg goed. De film begint vrij rustig, maar zodra ''the game'' van start gaat volgen de vreemde scènes elkaar in snel tempo op. Het einde vond ik nogal ver gezocht, maar de rest is geweldig

8/10
Bedankt Hans.
pi_78375257
Law Abiding Citizen (2009)

Nou ja, aardige thriller, dat wel. En de eerste dvd was heel aardig maar bij de tweede stortte het zaakje tunnelachtig in.
Het zogenaamd bijzondere einde vond ik niet verrassend eigenlijk. Ik begrijp ook werkelijk niet waarom men daar nu juist zo lyrisch over is.
pi_78375392
Wat zitten jullie hier trouwens allemaal te neuzelen met jullie filmcijfertjes?

Waarom zou je naast je mening ook nog eens cijfers voor films geven? Zijn woorden te moeilijk?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:51:00 #59
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_78375437
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:50 schreef Stali het volgende:

Waarom zou je naast je mening ook nog eens cijfers voor films geven? Zijn woorden te moeilijk?
Best wel eens, ik zeg vanaf nu alleen goed of slecht
The Outside Agency
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:55:50 #60
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78375768
quote:

Als je eerst je mening in woorden geeft en daarna een cijfer, dan kunnen woorden niet te moeilijk zijn. Oftewel je faalt.
Bedankt Hans.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:56:41 #61
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_78375816
The book Of Eli
Goede film, heerlijke sfeer vond ik en de filmmuziek vond ik ook behoorlijk goed. Het verhaal is niet echt sterk. Denzel Washington was goed en Mila Kunis vind ik altijd leuk om naar te kijken. Maar toch had ik er meer van verwacht. Binnenkort misschien nog een keer kijken want ben er toch nog niet helemaal over uit
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:59:10 #62
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_78375946
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:48 schreef Stali het volgende:
Law Abiding Citizen (2009)

Nou ja, aardige thriller, dat wel. En de eerste dvd was heel aardig maar bij de tweede stortte het zaakje tunnelachtig in.
Het zogenaamd bijzondere einde vond ik niet verrassend eigenlijk. Ik begrijp ook werkelijk niet waarom men daar nu juist zo lyrisch over is.
Het einde van die film was juist verschrikkelijk kut ja verpeste voor mij een beetje de rest van de film.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_78376267
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:55 schreef bascross het volgende:

[..]

Als je eerst je mening in woorden geeft en daarna een cijfer, dan kunnen woorden niet te moeilijk zijn. Oftewel je faalt.
Wat zit je nu met je faal eik te ouwehoeren? Als je goed je mening kunt verwoorden is het onnodig nog even schoolmeesterachtig een cijfertje te geven. Deze reeks is bedoelt om elkaar filmtips te geven, niets meer niets minder. En overigens lurk en post ik hier dan ook graag om de meningen van anderen en niet om zo'n cijfertje of cijferlijstje.

Als je zo graag met een rode pen in weer wilt ga je maar de Pabo doen of op IMDB en Moviemeter posten.
Maar hier slaat het geven van cijfertjes gewoon helemaal nergens op.
  woensdag 24 februari 2010 @ 00:22:13 #64
75556 erkel
back from Dagestan
pi_78377319
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:04 schreef Stali het volgende:

[..]

Wat zit je nu met je faal eik te ouwehoeren? Als je goed je mening kunt verwoorden is het onnodig nog even schoolmeesterachtig een cijfertje te geven. Deze reeks is bedoelt om elkaar filmtips te geven, niets meer niets minder. En overigens lurk en post ik hier dan ook graag om de meningen van anderen en niet om zo'n cijfertje of cijferlijstje.

Als je zo graag met een rode pen in weer wilt ga je maar de Pabo doen of op IMDB en Moviemeter posten.
Precies. Ik lees veel liever ook een paar korte regels met daarin de mening over de film dan een cijfer.
Weisst
  woensdag 24 februari 2010 @ 00:32:45 #65
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78377826
quote:

[..]

Ik stel voor dat jij de PABO ook gaat doen, om je Nederlands te verbeteren.

Verder staat er een mening met een cijfer erbij. Dan kijk je toch niet naar dat cijfer? Wat een gezeik om niets.
Bedankt Hans.
pi_78377836
quote:

[..]

Leven en laten leven.
pi_78378007
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:22 schreef erkel het volgende:

[..]

Precies. Ik lees veel liever ook een paar korte regels met daarin de mening over de film dan een cijfer.
Dat vind ik dus ook en het leuke van deze reeks vind ik weer om posts van users te lezen, films te kijken en users op filmvlak een beetje te leren kennen en daar dus geweldige filmtips uit krijgt.
En die cijfers en nog veel erger, de cijferlijstjes zijn wat mij betreft een beetje de blinde darm in het geheel en het past hier ook niet.
pi_78378099
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:32 schreef bascross het volgende:

[..]

Ik stel voor dat jij de PABO ook gaat doen, om je Nederlands te verbeteren.

Verder staat er een mening met een cijfer erbij. Dan kijk je toch niet naar dat cijfer? Wat een gezeik om niets.
Waarom post je dat cijfertje?

Dat is puur uit gewoonte over komen waaien uit die moviedatabases of niet soms?
  woensdag 24 februari 2010 @ 00:43:54 #69
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78378277
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:39 schreef Stali het volgende:

[..]

Waarom post je dat cijfertje?

Dat is puur uit gewoonte over komen waaien uit die moviedatabases of niet soms?
Nee, het is gewoon handig. Je ziet meteen hoe iemand de film heeft gewaardeerd. Zoals ik al zei, als er toch al een mening bij staat(9 van de 10x in dit topic), waarom maak je er dan zo'n drukte van?
Bedankt Hans.
pi_78378529
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:43 schreef bascross het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon handig. Je ziet meteen hoe iemand de film heeft gewaardeerd. Zoals ik al zei, als er toch al een mening bij staat(9 van de 10x in dit topic), waarom maak je er dan zo'n drukte van?
Jij was meer van de koude drukte door mij direct te proberen als faler weg te zetten.

Weet je, in die moviedatabases heeft het cijfer geven een functie. Je waardering wordt nl. opgeslagen en doet mee in een pol. Dat is op FOK! helemaal niet aan de orde.
Deze reeks is er echter om elkaar van filmtips te voorzien en die cijfertjes staan er gewoon voor de kat z'n viool
Dus waarom geeft men niet gewoon een mening? Waarom moet daar zo'n nietszeggend wormvormig aanhangsel aan toegevoegd worden? Net zoals als die gecopy/paste filmlijstjes met cijfers?

Jaha, ik heb deze week veertig films gezien hoor, jazeker wel en plop zo'n commentaarloos rapportje waar werkelijk niemand mee gediend is.

Daar ga je toch verdorie geen film op kijken? Schei er toch eens mee uit en post je mening en laat weten wat je leuk of kut vindt maar niet door middel van zo'n cijfertje dat ook helemaal geen functie heeft.
  woensdag 24 februari 2010 @ 01:05:43 #71
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78378923
Een cijfer heeft wel een functie, dat zeg ik net. Daarnaast staat er bijna altijd een mening bij en op het einde nog een cijfertje. Ik snap dus niet wat je bedoelt.

Ik snap trouwens wel dat je een rijtje opgenoemde films met alleen cijfertjes er achter irritant vindt, dat vind ik ook. Daar was echter helemaal geen sprake.
Bedankt Hans.
pi_78379042
Ik vind de cijfers wel makkelijk, ondanks die paar regels tekst dat het dan maar is, zie ik in één oogopslag of het evt het kijken waard is. Puur alleen een cijfer voegt idd niets toe maar een mening met cijfer staat gewoon overzichtelijk. De hele lage cijfers hoef ik al niet eens te lezen en alles vanaf de 7 ong. kan interessant zijn mits het mijn genre is. Als ik tijd over heb lees ik ook evt al die meningen er nog wel bij.
pi_78380029
Up in the Air
Hoog aanbevelen film met George Clooney over een man die voor zijn werk mensen ontslaat. Hij ontmoet een vrouw die zijn levensfilosofie op de kop zet. Een jonge collega wil zijn werkwijze veranderen en dit valt hem niet in het goede gat. Een film waar je achteraf over na gaat denken. Zuur bitter einde van de film vond ik wel erg kloten! Damn life&love.
7.0/10
http://www.imdb.com/title/tt1193138/

woensdag 24 februari 2010 @ 08:35:24 #74
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_78381566
Micmacs à tire-larigot (2009)
Eén word briljant. Heerlijke film van de regisseur van Amélie.

Een man wordt neergeschoten, hij overleefd het. Hij heeft het helemaal gehad en gaat het betreffende wapenfabriek ten gronde te richten.
SPOILER
cijfer 9 / imdb 7.4

Time Traveler's Wife (2009)
Eric Bana is een man die tijdens stress kan tijdreizen. Tijdens zijn gereis ontmoet hij Rachel McAdams.
Best wel bizarre gedoe om maar een relatie met haar te hebben.

cijfer 6.5 / imdb 7.2
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 24 februari 2010 @ 09:33:52 #75
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78382556
quote:

Het doel van een cijfer lijkt me heel duidelijk: je kunt van een subjectieve mening een exacte waarde maken. Het stelt je in staat vergelijkingen te maken, te categoriseren. Daarnaast kun je, indien je dat wilt, de tekst negeren en alleen het cijfer bekijken. Een kwestie van overzicht.
Is het je ook al eens opgevallen dat bij iedere review in een krant, tijdschrift of op internet een cijfer (of ster of duimpje) staat? Restaurants krijgen ook sterren, ondanks het feit dat ze al in een paar regels beschreven staan in de Michelin gids.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')