Sherlock Holmes (2009)Regie: Guy Ritchie
Met Robert Downey Jr., Jude Law e.a.
Mysterie, avontuurDetective Sherlock Holmes en zijn trouwe assistent en vriend John Watson proberen het mysterie te ontrafelen rondom een zekere Lord Blackwood, die duistere krachten schijnt te bezitten waarmee hij een gevaar vormt voor het eind 19e-eeuwse Engeland.
Ik vond het geen topfilm, maar zeker de moeite waard wanneer je zin hebt in een bij tijd en wijle humoristische detective. Robert Downey Jr. en Jude Law vormen een prima duo waarin beide heren hun rol zeer goed spelen. Kortom een vermakelijke film met een goede ontknoping, waarbij het overigens erg voor de hand lag dat er een vervolgdeel aan zit te komen.
»» IMDb: 7.6/10 <> Mijn cijfer:
8.0/10
Once Upon a Time in the West (1968)Regie: Sergio Leone
Met Henry Fonda, Charles Bronson e.a.
WesternHet epische verhaal van een mysterieuze vreemdeling met een mondharmonica die de krachten bundelt met een beruchte desperado om een mooie weduwe te beschermen tegen een meedogenloze moordenaar die voor de spoorwegen werkt.
Na het andere meesterwerk van Sergio Leone,
The Good, the Bad and the Ugly, gezien te hebben, wilde ik zo snel mogelijk deze klassieker ook gezien hebben. De prachtige muziek (van Ennio Morricone), het sublieme acteerwerk, de sfeervolle locaties en het perfecte camerawerk (met vette close-ups) maken dit een film om nooit te vergeten.
»» IMDb: 8.8/10 <> Mijn cijfer:
9.2/10
Magnolia (1999)Regie: Paul Thomas Anderson
Met Tom Cruise, Julianne Moore e.a.
DramaEen epische mozaïek van verscheidene personen die op zoek zijn naar geluk, vergeving en betekenis in hun leven in San Fernando Valley. Door de speling van het lot, toeval en menselijke interactie kruisen de paden van de personen met elkaar.
Na de prachtige openingsscène wist de film me gedurende anderhalf uur te boeien (de film duurt 3 uur), maar daarna ging het steeds bergafwaarts, omdat sommige verhaallijnen die gevolgd werden naar mijn mening zeer oninteressant waren. De verhaallijnen die wél interessant waren, begonnen ook te vervelen door de, voor mij, te lange speelduur van de film. Ondanks dit alles is het nog een redelijk te pruimen film, waarin Tom Cruise naar mijn mening een van zijn betere rollen speelt.
»» IMDb: 8.0/10 <> Mijn cijfer:
7.8/10
[ Bericht 0% gewijzigd door TheMagnificent op 06-03-2010 22:43:58 ]