abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 februari 2010 @ 00:18:00 #151
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78540034
A Bronx Tale

De Niro's regiedebuut. Goede film. Acteerprestaties waren oke, met name Chazz Palminteri was in vorm. De Niro was zoals altijd goed, maar hij had geen hele grote rol. Lillo Brancato (degene die Calogero speelt) heeft niet zoveel geleerd van de lessen van de wijze heren. Niet belangrijk voor de film, maar wel grappig als je de film kijkt met dat in je achterhoofd.

8/10
Bedankt Hans.
pi_78540136
quote:
Op zondag 28 februari 2010 00:16 schreef Tim86 het volgende:
Ik heb in ieder geval minder last gehad van het lezen van de cijfers dan van het gezeik van jou op deze pagina's..
Nou meiske toch, ik voel me aangemoedigd nu.
Maar ik zit momenteel de serie Jericho te kijken maar erna ben ik weer volop van partij.
No worries. .
pi_78540267
Meiske?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_78540388
quote:
Op zondag 28 februari 2010 00:24 schreef Tim86 het volgende:
Meiske?
Ja jemig, je gedraagt je als een sikkeneurig wijf. Argumenten blijven uit en een beetje zeiken. Ja goh.
pi_78540474
En voor jou is het ook die tijd van de maand en je katten zijn humeurig?

Ontopic:

IMDB: 4.6
Zelf: 5

Waarom? Omdat het kan.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_78540531
Maar nu gaat Tim86 voor het eerst eens gevat zijn he, want dames en heren, let op!

Stim
pi_78540801
En jawel, hij deelt een vijfje uit dames en heren, maak een notitie. .

Ik ben helemaal uit mijn doen, een vijf werd er zojuist uitgereikt heren, een vijf.
Ik ben er echt kapot van allemaal. Ik ben er stuk van want dames en heren wat een geschiedenis wordt er hier geschreven. Het is werkelijk ongeevenaard allemaal een nieuw record. Een VIJF! Wat een nacht en wat een macht wat een power allemaal. EEN VIJF!
  zondag 28 februari 2010 @ 00:51:44 #158
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78541208
Je hebt zelf niet door hoe triest je bent he?
Bedankt Hans.
  zondag 28 februari 2010 @ 01:05:01 #159
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_78541631
quote:
Op zondag 28 februari 2010 00:39 schreef Stali het volgende:
En jawel, hij deelt een vijfje uit dames en heren, maak een notitie. .

Ik ben helemaal uit mijn doen, een vijf werd er zojuist uitgereikt heren, een vijf.
Ik ben er echt kapot van allemaal. Ik ben er stuk van want dames en heren wat een geschiedenis wordt er hier geschreven. Het is werkelijk ongeevenaard allemaal een nieuw record. Een VIJF! Wat een nacht en wat een macht wat een power allemaal. EEN VIJF!
Wat ben jij voor triest figuur. Ik zal even kort uitleggen waarom.

Ten eerste jouw minachtende houding en jouw intolerantie. Je weigert in te zien dat een cijfer nuttig kan zijn, en daarnaast behandel je iedereen die daar anders over denkt als ondergeschikt. Zeer egoïstisch. Ten tweede jouw manier van posten, je blijft maar doordrammen terwijl niemand er op zit te wachten. Wat probeer je hier nu mee te bereiken? Triest kansloos gedrag.

Conclusie: je bent triest en kansloos bezig.

Daarnaast wil ik ook nog wel even uitleggen waarom men een cijfer handig vindt. Dat is vrij simpel, het is de korst mogelijke manier om een conclusie en samenvatting weer te geven. Filmrecensies hebben bijna ook altijd een cijfer, de meningen in dit topic zijn in feite niets anders dan recensies. Ik vind het altijd wel handig als mensen hun cijfer geven, en als ook nog het IMDB-cijfer gegeven wordt ben ik helemaal blij omdat ik dan weet of deze mening afwijkend is ten opzichte van de norm of juist niet. Dat jij daar anders over denkt, prima. Maar gedraag je dan niet zo triest.
2000 light years from home
pi_78541801
quote:
Op zondag 28 februari 2010 01:05 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ten eerste jouw minachtende houding en jouw intolerantie. Je weigert in te zien dat een cijfer nuttig kan zijn, en daarnaast behandel je iedereen die daar anders over denkt als ondergeschikt. Zeer egoïstisch. Ten tweede jouw manier van posten, je blijft maar doordrammen terwijl niemand er op zit te wachten. Wat probeer je hier nu mee te bereiken? Triest kansloos gedrag.

Daarnaast wil ik ook nog wel even uitleggen waarom men een cijfer handig vindt. Dat is vrij simpel, het is de korst mogelijke manier om een conclusie en samenvatting weer te geven. Filmrecensies hebben bijna ook altijd een cijfer, de meningen in dit topic zijn in feite niets anders dan recensies. Ik vind het altijd wel handig als mensen hun cijfer geven, en als ook nog het IMDB-cijfer gegeven wordt ben ik helemaal blij omdat ik dan weet of deze mening afwijkend is ten opzichte van de norm of juist niet. Dat jij daar anders over denkt, prima. Maar gedraag je dan niet zo triest.
IMDB: NVT
Mijn cijfer: 9
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  zondag 28 februari 2010 @ 02:14:46 #161
13148 Shogo
Psycho...
pi_78542934
[Rec] 2 (2009)
Een SWAT team wordt samen met iemand van de gezondheidsdienst hetzelfde appartementen complex van deel 1 ingestuurd om de situatie onder controle te krijgen. De spanning is dit deel overeind gebleven met dank aan de belichting (of juist het ontbreken daarvan) en de paniekerige sfeer die gecreëerd wordt. Er komt op den duur een ander aspect bij kijken die ik opzich niet onaardig vond maar waar de film ook best zonder had gekund. Opeens snap ik in ieder geval de wisselende meningen. Kortom de film moet het vooral dus van de spanning hebben en dat zit absoluut goed. Cijfer: 7,0
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 februari 2010 @ 02:36:33 #162
862 Arcee
Look closer
pi_78543167
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:58 schreef haakon het volgende:
zelfkennis
Cool, jij bent 1 dag voor de val van De Muur geboren.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_78543754
The men who stare at goats

Een journalist ontmoet een ex-militair die bij een paranormale eenheid heeft gediend.
Samen gaan ze in irak op missie.
Het verhaal wordt best leuk verteld hoewel niet alles heel realistisch is.

Speciaal voor stali een cijfer: 7

Wie meer wil weten moet op youtube eens zoeken naar "Crazy Rulers of the World".
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 28 februari 2010 @ 08:40:31 #164
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_78544903
Mad Max 2
Geslaagde film met een lekker rauw postapocalyptisch sfeertje. Zag er allemaal okee uit. Het plot is niet heel bijzonder, maar held Mel Gibson maakt er het beste van in zijn jacht naar olie. Naast het auto- en motorengeweld komt er ook een helikopterachtig geval in het stuk voor: puike bende dus . Cijfer: 7,5

Mad Max Beyond Thunderdome
Wisselvallig (zeker qua plot), maar uiteindelijk nog niet eens zo slecht vond ik. De productie zier er goed uit, de sfeer in deze film wil western-achtig overkomen en dat wist bij mij wel aan te slaan. Het duurt helaas alleen effe voordat de gemotoriseerde voertuigen op gang komen. Je zou bijna vergeten dat het daarom draaide in de twee eerdere Mad Max-delen. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 28 februari 2010 @ 08:43:33 #165
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_78544916
Door Olympische Spelen heb ik deze maand slechts 11 films gezien. Over het algemeen wel redelijk maandje desalniettemin.

Top 5:
1. Zombieland
2. Who's Afraid of Virginia Woolf
3. Doubt
4. Mad Max 2
5. Bullets over Broadway
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_78545579
quote:
Op zondag 28 februari 2010 02:14 schreef Shogo het volgende:
[Rec] 2 (2009)
Een SWAT team wordt samen met iemand van de gezondheidsdienst hetzelfde appartementen complex van deel 1 ingestuurd om de situatie onder controle te krijgen. De spanning is dit deel overeind gebleven met dank aan de belichting (of juist het ontbreken daarvan) en de paniekerige sfeer die gecreëerd wordt. Er komt op den duur een ander aspect bij kijken die ik opzich niet onaardig vond maar waar de film ook best zonder had gekund. Opeens snap ik in ieder geval de wisselende meningen. Kortom de film moet het vooral dus van de spanning hebben en dat zit absoluut goed. Cijfer: 7,0
[ afbeelding ]
Het was zeker spannend verfilmd maar toch een beetje hetzelfde als in het eerste deel.En met zo een einde komt er zeker ook weer een deel drie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 28 februari 2010 @ 10:33:57 #167
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_78545668
Capitalism: A Love Story
Zo Michael Moore heeft weer een aardige docu over hoe verrot Amerika onder tussen is geworden.
Voor bedrijven als Wal*Mart ben je meer waard dood dan levend. Jaja de grote bedrijven hebben clausules zitten zo dat zij tienduizenden dollars incasseren op de dood van hun personeel.

Onze westerse maatschappij is failliet.

cijfer 7.5 / imdb 7.1
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 28 februari 2010 @ 10:42:30 #168
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_78545775
The Fourth Kind 2009
In het afgelegen dorpje Nome in Alaska verdwijnen al sinds de jaren zestig onwaarschijnlijk veel mensen. Een officiële verklaring hiervoor is nooit gevonden, maar bijna iedereen in het dorpje lijkt wel te weten waar het door komt: alle vermiste personen zijn ontvoerd door buitenaardse wezens. Sommige dorpelingen zijn ontvoerd en keerden hierna terug in Nome. Zij luchten hierover uitgebreid hun hart bij psychiater Abbey Tyler (Jovovich).

Lijkt beetje op Paranormal Activity. Ik vond deze film echter nog geloofwaardiger overkomen. De realistische filming was mega. Spannende en onderhoudende thriller, die blijft boeien.
Met 2 beelden soms langs elkaar gefilmd is het echt creepy.
8
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zondag 28 februari 2010 @ 12:12:16 #169
67089 Gillingham
The horror...
pi_78547567
Speciaal voor Stali

Vandaag kijk ik hoogstwaarschijnlijk geen film meer. In februari heb ik in dat geval 15 films gezien, waarvan 10 voor de eerste keer en 5 in de bioscoop.

Top 5:

1. Boy A (John Crowley, 2007) 8-
2. Shutter Island (Martin Scorsese, 2010) 8-
3. The Imaginarium of Doctor Parnassus (Terry Gilliam, 2009) 7+
4. Precious (Lee Daniels, 2009) 7+
5. Where the Wild Things Are (Spike Jonze, 2009) 7
What's it going to be then, eh?
pi_78547810
Control (2007)

Control vertelt het verhaal van Ian Curtis, de zanger van de punkband Joy Division aan het eind van de jaren '70. Zijn wilde leven met de band, struggles met de liefde en een epileptische aandoening leiden uiteindelijk tot zijn ondergang. De regie van Anton Corbijn vond ik vrij meeslepend en je herkent goed zijn stijl van fotografie terug in het beeld. Ook voegt het feit dat de film geheel in zwart-wit is echt wat toe aan de film naar mijn mening. Maar wat de film echt tot een aanrader maakt is de manier waarop de muziek van Joy Division verwerkt is in de film. Iedere keer weer kippenvel als Ian gaat zingen. Een 8.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2010 12:22:42 ]
  Moderator zondag 28 februari 2010 @ 12:26:44 #171
9859 crew  Karina
Woman
pi_78547926
quote:
Op zondag 28 februari 2010 10:26 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Het was zeker spannend verfilmd maar toch een beetje hetzelfde als in het eerste deel.En met zo een einde komt er zeker ook weer een deel drie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wist niet dat er inmiddels een deel 2 was!
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 28 februari 2010 @ 14:36:30 #172
13148 Shogo
Psycho...
pi_78552090
quote:
Op zondag 28 februari 2010 10:26 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

SPOILER
Deel drie zal er waarschijnlijk wel komen ja, ben benieuwd hoe dat gedaan gaat worden.
SPOILER
  zondag 28 februari 2010 @ 15:08:06 #173
32543 Sammetje
Ik is ook lief!
pi_78553106
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:46 schreef SeLang het volgende:
tvp
In deze reeks haal ik altijd mijn downloadtips
Hmmm.....soms is dat lastig, want ik zie dat iemand 'Up in the air' een ruime voldoende geeft.....ik vond het echt een k*tfilm! Het is dat Clooney erin meespeelt en daarom lekker weg kijkt, maar verder vond ik het waardeloos.
Fun is a good thing, but only when it spoils nothing better!!!
  zondag 28 februari 2010 @ 15:13:00 #174
32543 Sammetje
Ik is ook lief!
pi_78553258
State of play
Als een medewerkster van congreslid Stephen Collins (Ben Affleck) dood wordt gevonden volgt een lang onderzoek. De vrouw blijkt immers tevens de maîtresse te zijn geweest van de politicus. Onderzoeksjournalist Cal McCaffrey (Russel Crowe) en zijn vrouwelijke collega Della Frye (Rachel McAdams) storten zich op de zaak. Er lijkt zich echter een probleem voor te doen. De vriendschap tussen Collins en McCaffrey lijkt een steeds groter struikelblok te worden tijdens dit onderzoek.

Moviemeter: 3,34 sterren
Mijn sterren: 4,5

Julie and Julia

Julie Powells (Amy Adams) is haar saaie leventje spuugzat en is op zoek naar een uitdaging. Als ze het kookboek van de Amerikaanse tv-chef Julia Child (Meryl Streep) ''Mastering the Art of French Cooking' in handen krijgt, besluit ze álle recepten uit het boek te koken.

Moviemeter 3,12 sterren
Mijn mening....ik heb 'm afgezet! Die stem van Meryl Streep iriteerde mij mateloos. Maar blijkbaar hoorde dat bij het typetje....jammer
Fun is a good thing, but only when it spoils nothing better!!!
  zondag 28 februari 2010 @ 16:37:52 #175
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78556215
quote:
Op zondag 28 februari 2010 01:05 schreef Merkie het volgende:

[..]

zondag 28 februari 2010 @ 16:53:40 #176
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78556855
The Lovely Bones
Susie Salmon (Saoirse Ronan) wordt vermoord en kijk vanuit een soort van tussenwereld tussen hemel en aarde toe hoe haar familie omgaat met het verdriet van haar verlies en hoe `t gezin langzaam uitelkaar valt.
Het resultaat is een beetje vreemde, onevenwichtige mix tussen drama en thriller. Apart zijn de delen beide erg goed. Zowel het gedeelte op aarde waarin we zien hoe de familie met het verlies omgaat als het gedeelte aan het begin van de film waarin we zien hoe Susie verdwijnt zijn. Maar het stuk dat de twee samen brengt, de stukken in de tussenwereld waarin Susie zich na haar dood bevindt, is het minste van de hele film. Het voelt wat vreemd aan, het werkt niet echt goed en haalt de flow uit het verhaal. Daar tegenover staat dat dat gedeelte er wel prachtig uit zag.
Ondanks de opnieuw hele sterke rol van de pas 15 jarige Saoirse Ronan, een geweldig creepy Stanley Tucci en met een einde dat veel te klef is, maar wel ook exact zo in het boek staat, is The Lovely Bones niet de knaller geworden die we verwacht (en misschien wel op gehoopt) hadden.

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
  zondag 28 februari 2010 @ 16:53:59 #177
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_78556870
Wat een topicvervuiling zeg Zijn er mensen ongesteld ofzo?
Laat iedereen lekker de review posten die ze willen, met of zonder cijfertjes!

Heb weer een pareltje gezien die al lang op mijn To Watch-lijst stond:

Gosford Park
Tea At Four. Dinner At Eight. Murder At Midnight.

Ik had de film nog op mijn lijstje staan, maar wist echt helemala niet waar het over ging. Ik wist dus OOK de tagline helemaal niet. Wist alleen dat het een 'costuumdrama' was, zoals sommigen het noemen. Costuums nee, maar wel in Engeland in de jaren 30. Het gaat over de relatie tussen bedienden en hun 'masters', en alles wat daaromheen speelt. Erg erg interessant. Eigenlijk is de film gewoon 1 lange soap van 131 minuten lang, maar het boeit aan alle kanten!

Goede acteurs, oa Ryan Phillip en Clive Owen en Hellen Mirren, en ook schitterend acteerwerk. De sfeer in de film is ook echt des jaren dertigs. Ik kan er niet over meepraten natuurlijk, maar het lijkt allemaal heel natuurlijk . De hele setting is super. Voor mij tot nu toe 1 van de toppers van dit jaar.

IMDB: 7.2
Zelf: 8.3

Kijk, de Collector moet ik maar eens gaan kijken gezien de reviews hier. Niet een hoog cijfer, maar wel even een 'lekker domme thriller die niet al te moeilijk is'! Snel even downloaden voor de wintersport volgende week!
pi_78558591
Law Abiding Citizen
Waar de film erg sterk begon en halverwege een mooie plottwist kende, stelde het einde me diep teleur. Ik had nogal moeite met wat nou de goodguy en wat de badguy was, en kennelijk had ik dat ergens moeten omdraaien... Door dit onverwachte geswitch was de hele ervaring van de film me niets meer waard Misschien dat als ik m nog eens kijk, het beter te verteren is, maar voor nu viel ie me door het einde flink tegen.
Where facts are few, experts are many.
pi_78558918

Vorige week in de bios gezien. In 3D uiteraard! Toffe film, vooral de nachtscene's waren zo mooi!! Ik denk wel dat de flim zonder het 3D-effect niet zo indrukwekkend zou zijn geweest.

9
Because simple is bad!
pi_78559137
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:53 schreef SnuggLe het volgende:
Wat een topicvervuiling zeg Zijn er mensen ongesteld ofzo?
as a matter of fact: ik zit er op te wachten
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_78569275
Scum (Alan Clarke, 1979)
Sterke en aangrijpende film over het leven in een Engels tuchtinstituut. Door het regime/ harde ingrijpen van het personeel is het maar de vraag of de jongeren beter uit het instituut komen. De film bevat enkele schokkende scenes die lang bij zullen blijven, daarnaast valt het acteerwerk van de jonge acteurs in positieve zin op. Jammer van de matige dvd, beeldkwaliteit was niet best. Stuk beter dan "If"een film met soortgelijk thema. 8.0
  zondag 28 februari 2010 @ 22:28:15 #182
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_78571707
From Paris With Love
Simpele actie, niet teveel nadenken. Aardig.
Wel verrassende plotwending richting het eind!

Mager 6.5je
  zondag 28 februari 2010 @ 22:31:49 #183
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_78571861
District 9

in 1981 kwma er een alienschip met " the prawns" boven johannesburg
Zij kwamn vast en werden in wat later refugee camps werden gestopt genaamd district 9.
De MNU moet ze evacueren, met behulp van wikus van der merwe, Echter raakt hij in contact met een chemical en alles verandert.

Ik vond de manier van opzet erg tof, niet gewoon een random shoot out, maar toch wel een duidelijk verhaal, grafisch tof gedaan.
Normaal niet echt mijn genre, maar ik vond het een zeer toffe film.

Pluspuntenn:

+ epic pig shooting
+ the cutest alien ever little christopher

IMDB geeft hem een 8.3 en daar ga ik helemaal in mee
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 28 februari 2010 @ 22:35:33 #184
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_78572051
Lijst van Februari:

11. Law Abiding Citizen (F. Gary Gray, 2009) :: 7.4
12. Elephant (Gus Van Sant, 2003) :: 7.3
13. The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans (Werner Herzog, 2009) :: 6.9
14. Whatever Works (Woody Allen, 2009) :: 7.5
15. The Informant! (Steven Soderbergh, 2009) :: 6.0
16. Un prophète (Jacques Audiard, 2009) :: 8.3
17. A Serious Man (Ethan Coen, Joel Coen, 2009) :: 5.6
18. Welcome (Philippe Lioret, 2009) :: 7.0
19. Entre les murs (Laurent Cantet, 2008) :: 7.9
20. Gosford Park (Robert Altman, 2001) :: 8.3
21. From Paris with Love (Pierre Morel, 2010) :: 6.5

Best beoordeeld: Un prophète, Gosford Park (8.3, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: A Serious Man (5.6).

Media-verdeling
3.
8.
  zondag 28 februari 2010 @ 23:07:02 #185
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78573592
quote:
Op zondag 28 februari 2010 10:33 schreef Lambiekje het volgende:
Capitalism: A Love Story
Zo Michael Moore heeft weer een aardige docu over hoe verrot Amerika onder tussen is geworden.
Voor bedrijven als Wal*Mart ben je meer waard dood dan levend. Jaja de grote bedrijven hebben clausules zitten zo dat zij tienduizenden dollars incasseren op de dood van hun personeel.

Onze westerse maatschappij is failliet.

cijfer 7.5 / imdb 7.1
Daar zitten inderdaad hele goede stukken in, mooie docu.. ik denk dat ik em nog maar een keer ga kijken. Tegen het einde laat michael moore zien dat Amerika aan het rand van een revolutie zat. Toen schoven ze een zwarte president naar voren. En iedereen deed weer de armen over mekaar.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  Moderator maandag 1 maart 2010 @ 07:32:58 #186
9859 crew  Karina
Woman
pi_78579617
From Paris with Love
Actie

Een jonge medewerker van de Amerikaanse ambassade in Parijs wil "spion" worden. Voor zijn eerste klus krijgt hij een partner toegewezen, ene Wax (John Travolta). Deze Wax houdt er nogal onorthodoxe methoden op na, hij schiet eerst, vraagt later.

In eerste instantie lijkt het erop dat ze op zoek zijn naar drugdealers, maar later blijkt het dat ze te maken gaan krijgen met terroristen.

Leuke actiefilm, veel schieten, rennen, achtervolgen. En John Travolta is weer leuk! ditmaal met kale kop en oorbel. Zoals een stukje hierboven al genoemd, op het eind nog een aardige clou.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 1 maart 2010 @ 11:14:07 #187
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_78583315
Dan ook eventjes mijn lijst van februari.

1. Dexter: Seizoen 4
2. Triangle
3. Doghouse
4. Reeker
5. Saw VI
6. The Box
7. The Big Bang Theory: Seizoen 1
8. Astro Boy
9. Sherlock Holmes
10. Shutter Island
11. The Boat That Rocked
12. Where The Wild Things Are
13. Avatar
14. London River
15. The Collector
16. The Fourth Kind
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_78592111
New York, I Love You
An anthology film joining several love stories set in one of the most loved cities of the world, New York.

Na Paris, Je T'aime (moet ik nog steeds zien ), is er nu de Amerikaanse versie. Leuk gedaan, al die verschillende segmenten. Niet elk segment is even leuk of boeiend, maar met zoveel verschillen maakt dat niet echt uit.

IMDb: 7,0
Mijn cijfer: 7,3
pi_78596988
Gemiddelde maand voor mij. Ondanks het IFFR (films #32 t/m #39).

Februari
Films
32. Madeo (Joon-ho Bong, 2009) :: 6.5
33. My Queen Karo (Dorothée Van Den Berghe, 2009) :: 7.5
34. Life During Wartime (Todd Solondz, 2009) :: 4.0
35. A Single Man (Tom Ford, 2009) :: 8.5
36. Lebanon (Samuel Maoz, 2009) :: 8.0
37. My Son, My Son, What Have Ye Done (Werner Herzog, 2009) :: 5.0
38. Un prophète (Jacques Audiard, 2009) :: 7.5
39. L'enfer d'Henri-Georges Clouzot (Serge Bromberg, Ruxandra Medrea, 2009) :: 8.0
40. Chugyeogja (Hong-jin Na, 2008) :: 7.5
41. Star Trek (J.J. Abrams, 2009) :: 7.8
42. A Serious Man (Ethan Coen, Joel Coen, 2009) :: 7.5
43. Suspiria (Dario Argento, 1977) :: 8.2
44. Up in the Air (Jason Reitman, 2009) :: 7.5
45. Bakjwi (Chan-wook Park, 2009) :: 8.5
46. Alien (Ridley Scott, 1979) :: 9.0
47. Aliens (James Cameron, 1986) :: 8.5
48. Alien³ (David Fincher, 1992) :: 4.0
49. Nine (Rob Marshall, 2009) :: 6.0
50. Alien: Resurrection (Jean-Pierre Jeunet, 1997) :: 2.5
51. Shutter Island (Martin Scorsese, 2010) :: 7.5
52. An Education (Lone Scherfig, 2009) :: 8.0
53. The Imaginarium of Doctor Parnassus (Terry Gilliam, 2009) :: 7.0
54. The Wolfman (Joe Johnston, 2010) :: 6.0

Statistieken
Totaal 23 films (maandgemiddelde: 27.0) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 23.

Totale speelduur: 2615 min.
Aantal films / series herzien: 2.

Best beoordeeld: Alien (9.0, 6de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Alien: Resurrection (2.5).

Media-verdeling
15.
3.
5.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toad op 01-03-2010 17:05:20 ]
pi_78598028
Tegenvallende maand, al begon het best aardig met de films van het iffr.

Februari
Films
46. Amer (Hélène Cattet, Bruno Forzani, 2009) :: 8.0
47. The Andromeda Strain (Robert Wise, 1971) :: 7.5
48. Di yi lei xing wei xian (Hark Tsui, 1980) :: 7.0
49. Geobugi dallinda (Yeon-woo Lee, 2009) :: 7.0
50. L'enfer d'Henri-Georges Clouzot (Serge Bromberg, Ruxandra Medrea, 2009) :: 7.0
51. Miracle Mile (Steve De Jarnatt, 1988) :: 7.0
52. Shadows (John Cassavetes, 1959) :: 7.0
53. Soo (Yoichi Sai, 2007) :: 7.0
54. Bronson (Nicolas Winding Refn, 2009) :: 6.5
55. Chi to hone (Yoichi Sai, 2004) :: 6.5
56. The House of the Devil (Ti West, 2009) :: 6.5
57. Tomo yo shizukani nemure (Yoichi Sai, 1985) :: 6.5
58. Wing Chun (Woo-ping Yuen, 1994) :: 6.5
59. Universal Soldier: Regeneration (John Hyams, 2009) :: 6.0
60. The Box (Richard Kelly, 2009) :: 5.5
61. Invaders from Mars (William Cameron Menzies, 1953) :: 5.5
62. Pirates of the Caribbean: At World's End (Gore Verbinski, 2007) :: 5.5
63. The Lathe of Heaven (Fred Barzyk, David R. Loxton, 1980) :: 5.0
64. Cheun (Kongkiat Komesiri, 2009) :: 4.5
65. The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor (Rob Cohen, 2008) :: 4.5

Statistieken
Totaal 20 films (maandgemiddelde: 32.5) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 20.

Totale speelduur: 2122 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Amer (8.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Cheun, The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor (4.5).
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_78605247
De 15 films die ik heb gezien in de maand februari:

# - Film - Jaar - Cijfer IMDb - Mijn cijfer
01. 12 Angry Men (1957) 8.9 | 9.1
02. The Good, the Bad and the Ugly (1966) 9.0 | 9.0
03. American Beauty (1999) 8.6 | 8.8
04. The Usual Suspects (1995) 8.7 | 8.8
05. Reservoir Dogs (1992) 8.4 | 8.6
06. Into the Wild (2007) 8.2 | 8.5
07. Sin City (2005) 8.3 | 8.5
08. Pan's Labyrinth (2006) 8.4 | 8.5
09. Platoon (1986) 8.2 | 8.3
10. Zombieland (2009) 7.9 | 8.2
11. Gran Torino (2008) 8.4 | 8.1
12. The Hurt Locker (2008) 8.0 | 8.0
13. Million Dollar Baby (2004) 8.2 | 8.0
14. One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975) 8.9 | 7.9
15. The Book of Eli (2010) 7.1 | 7.0
  maandag 1 maart 2010 @ 19:56:06 #192
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_78605595
Up in the air 2009
Geen topper, maar hij is wel genietbaar.
7
  maandag 1 maart 2010 @ 23:22:21 #193
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78617866
Where The Wild Things Are
Niet helemaal wat ik er van verwacht had. Na geweldige films als Being John Malkovich had ik van Spike Jonze toch een wat meer diepgaande film verwacht. Ik kon hier niet echt veel mee, het raakte me compleet niet.
De monsters zijn wel mooi gemaakt maar verder was een beetje vlees noch vis en was het einde wel erg abrupt.
Een redelijke teleurstelling.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
pi_78624023
Memento. Wat een kutfilm

sorry, kon t niet laten
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_78624076
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:55 schreef Apotheose het volgende:
Memento. Wat een kutfilm

sorry, kon t niet laten
Ja, alles was achterstevoren.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:11:31 #196
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_78624279

Ik had hem anders voorgesteld, maar echt, wat mooi wat mooi !
Niet meer woorden aan vuilmaken.
The Outside Agency
pi_78625233
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:55 schreef Apotheose het volgende:
Memento. Wat een kutfilm

sorry, kon t niet laten
Eens, ik vond het maar een slappe manier om origineel over te willen komen.
pi_78626148
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:11 schreef haakon het volgende:

Wat lang
pi_78627262
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:11 schreef haakon het volgende:

Wat een flutverhaal
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_78638270
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:22 schreef Timo20 het volgende:
Where The Wild Things Are
Niet helemaal wat ik er van verwacht had. Na geweldige films als Being John Malkovich had ik van Spike Jonze toch een wat meer diepgaande film verwacht. Ik kon hier niet echt veel mee, het raakte me compleet niet.
De monsters zijn wel mooi gemaakt maar verder was een beetje vlees noch vis en was het einde wel erg abrupt.
Een redelijke teleurstelling.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
volgens mij is ie ook pas echt leuk als je als kind het boek hebt gelezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')