abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:30:52 #1
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_51130753
Jij film zien.
Jij reactie plaatsen hier doen.
Jij waarom argumenten geven doen.


P.S. Als het Raging Bull is kan je maar beter een positieve reactie plaatsen, anders krjig je RuneRose op je dank.



Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXI
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien deel CVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien deel CV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel C (100!!!)
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCV.
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XC
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel 83
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part L
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part IL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel 43
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVI.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVII
Welke film heb je vandaag gezien? deel XVI
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XV
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XIV
Welke film heb jij vandaag gezien? Part XIII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XI
Welke film heb je vandaag gezien? (deel X)
Welke film heb je vandaag gezien? (deel 9)
Welke film heb je vandaag gezien? deel 8
Welke film heb je vandaag gezien? deel 7
Welke film heb je vandaag gezien? deel 6
Welke film heb je vandaag gezien? deel 5
Welke film heb je vandaag gezien? deel 4
Welke film heb je vandaag gezien? deel 3
Welke film heb je vandaag gezien (2) ???
Welke film heb je vandaag gezien?
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:45:12 #2
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_51131390
Kan ik hier melden dat ik de klassieker Cutting Class heb gezien. De eerste film waarin Brad Pitt een belangrijke rol speelde. Hij zal er vast nog wel trots op zijn.
pi_51131499
True Romance, erg goed!
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
pi_51131710
Babel, vond hem toch wel tegenvallen.
pi_51131768
Bordertown, J-Lo
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:55:45 #6
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_51131900
John Waters' "A Dirty Shame" en ik heb me ziekgelachen. Selma Blair met tieten ter grootte van een verhuiswagen, je moet er maar... eh... opkomen.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_51131968
Little Miss Sunshine
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:11:42 #8
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_51132529
gister nog een videoband gevonden (ja jullie lezen het goed) met Troy erop.......behalve de laatste 3 minuten.....(klote hart van nederland ertussendoor).

tot 3 minuten voor het einde prima, maar wat er daarna gebeurde........gelukkig was de uitkomst al een beetje bekend door de geschiedenisboekjes
Narcisme, een gezond zelfbeeld!
pi_51132565
Next met Nicolas Cage. Was nog leuk ook.
pi_51132733
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:12 schreef captainkid het volgende:
Next met Nicolas Cage. Was nog leuk ook.
Leuke film inderdaad, hoewel ik wel wat haar uit mijn hoofd heb getrokken door de film heen.
In de Bios als laatst Pirates of the Caribbean 3 gezien, welke ik niet vond tegenvallen (in tegenstelling tot de rest van de wereld lijkt het ).
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_51133006
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:16 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Leuke film inderdaad, hoewel ik wel wat haar uit mijn hoofd heb getrokken door de film heen.
In de Bios als laatst Pirates of the Caribbean 3 gezien, welke ik niet vond tegenvallen (in tegenstelling tot de rest van de wereld lijkt het ).
]
3 schijnt in elk geval beter te zijn dan deel 2.
  woensdag 4 juli 2007 @ 17:01:08 #12
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51136513
La belle et la bête
Aardige verfilming van het bekende sprookje door de Franse regisseur Jean Cocteau. Vooral de cinematografie is best mooi en heeft aardige dingen, maar dit was het toch niet helemaal. Onbedoeld maakte ik vergelijkingen met de Disney-verfilming en die vond ik op bepaalde punten toch leuker . Cijfer: 6,5

The Best Years of our Lives
Lange film over drie veteranen, die met problemen kampen nadat ze na de oorlog weer de draad van hun leven proberen op te pakken in een typisch Amerikaans stadje. Soms had het wel een beetje weg van een soap, maar over het algemeen is het een heel mooie film over een thema, wat ook nu nog actueel is. Het einde was wel wat voorspelbaar en ook nog duf uitgevoerd. Cijfer: 7,5

Nattvardsgästerna
De eerste Bergman voor mij en dat beviel goed . Ik vond hem beklemmend en grimmig, maar ook mooi. Cijfer: 8,5

[ Bericht 1% gewijzigd door Falco op 04-07-2007 19:05:23 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 4 juli 2007 @ 17:03:25 #13
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51136588
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:30 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Jij film zien.
Jij reactie plaatsen hier doen.
Jij waarom argumenten geven doen.


P.S. Als het Raging Bull is kan je maar beter een positieve reactie plaatsen, anders krjig je RuneRose op je dank.
En Timo . Discussies over Scorsese-films blijven overigens oke.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_51140367
Sicko (Michael Moore 2007)
Zomaar iets aannemen van Moore doe ik al lang niet meer. Maar qua vermaak zijn er zowat geen leukere docu's denkbaar. Gelukkig zijn de vergelijkingen die Moore maakt met Canada, GB en Frankrijk ons niet vreemd in Nederland. Pffff....er zit flink wat mis in de V.S. zeg...

Death Proof (Quentin Tarantino 2007)
Een té vette achtervolging kan niet verhullen dat de rest van de film tamelijk weinig om armen heeft. Wat dat betreft deed de film mij enorm denken aan een oude grindhouse horror/thriller. Maar dan herkijk ik wel weer een film uit dat genre, als ik dat gevoel weer wil laten opborrelen. Als ode min of meer wel geslaagd, maar eigenlijk vond ik dit een enorm overbodige film.
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:41:55 #15
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_51149606
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:03 schreef Falco het volgende:

[..]

En Timo . Discussies over Scorsese-films blijven overigens oke.
on both accounts
  woensdag 4 juli 2007 @ 23:04:48 #16
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_51150548
L' Année Dernière à Marienbad
WOW! Wat een pareltje is dit. Omschrijven is enigzins onbegonnen werk maar ik zal een korte poging wagen. Om te beginnen zijn de beelden die we krijgen voorgeschoteld zo ontzettend mooi en ongeveer hypnotiserend dat je direct vanaf het eerste moment de film in wordt getrokken en je niet meer wordt los gelaten totdat het is afgelopen. Die beelden samen met de onwaarschijnlijk sfeervolle en ietwat creepy soundtrack maakt dit tot een meesterwerk dat je niet snel zult vergeten en waarvan de beelden nog lang door je hoofd blijven zweven.
Ik zal `m zeker nog vaker herkijken om nog meer dingen te ontdekken en `m beter te begrijpen.
Dikke kans dat deze zo m`n top 20 in vliegt.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  woensdag 4 juli 2007 @ 23:10:42 #17
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_51150741
Transformers (2007)
Verhaaltje is flinter dun maar de graphics mèn de graphics . Tussen door ook nog jongen verliefd op meisje en viceversa.

cijfer 7.5 / imdb 8.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_51150812
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 23:10 schreef Lambiekje het volgende:
Transformers (2007)
Verhaaltje is flinter dun maar de graphics mèn de graphics . Tussen door ook nog jongen verliefd op meisje en viceversa.

cijfer 7.5 / imdb 8.4
Ongeveer hetzelfde....maar dan enthousiaster en met een hoger punt. Mèn....wat een rit.
  woensdag 4 juli 2007 @ 23:15:49 #19
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_51150924
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 23:12 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Ongeveer hetzelfde....maar dan enthousiaster en met een hoger punt. Mèn....wat een rit.
ik ben wel enthou over de film alleen heeft de film wel een aanloop nodig.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_51151057
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 23:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik ben wel enthou over de film alleen heeft de film wel een aanloop nodig.
Oh maar dat geloof ik best. Helemáál objectief was ik niet, omdat me bij de trailers al een overweldigend gevoel van nostalgie bekroop. Dat gold overigens voor het gehele (vooral mannelijk uiteraard; de enige vrouw vond hem trouwens ook leuk) gezelschap waarin ik mij vanavond bevond. Wij hebben echt zitten kraaien van plezier volgens mij.

Transformers zal niet de boeken in gaan als een van de beste films, maar wel in mijn boekje als een van de leukste. DAMN! Zit nog helemaal na te duizelen....
  woensdag 4 juli 2007 @ 23:50:22 #21
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_51152113
Die Hard 4.0

Niet de beste uit de reeks, maar ook niet de minste. Bruce Willis is weer goed als vanouds.
Cijfer: 8.0
  woensdag 4 juli 2007 @ 23:53:38 #22
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_51152239
Samâ taimumashin burûsu (Summer Time Machine Blues) (2005, Jap, Katsuyuki Motohiro)
De leden van een scifi-club op een school (maar het zijn niet je typische scifi-nerds, ze lezen zekers geen scifi, eigenlijk zijn het gewoon een paar verveelde relaxte jongens) komen in het bezit van een tijdmachine. Ze besluiten terug te reizen naar gisteren om de afstandbediening van de airco te redden, voordat er cola over heen werd gemorst. Dus reist een drietal van hun af naar gisteren. De achterblijvers komen erachter dat de tijdmachine bezit is van een jongen van de scifi-club uit 2030. Ondertussen legt een docent de tijdreis-paradox uit. (Ze mogen niks veranderen in het verleden). Dus reist de rest ook terug naar gisteren om de andere te stoppen. Vandaar gaat het van kwaad tot erger.
Het was een erg geslaagde komedie. Die het tijdreis-thema eens heel anders benaderd. Geen gedoe met verre toekomsten, dimensies etc. Maar gewoon een paar jongens, die naar gisteren reizen.
De film is erg innovatief gefilmd met veel slowmotion, split-screens om verschillende tijdlijnen tegelijkertijd te laten zien, een silmme montage en editing.
cijfer: 8

Kiraware Matsuko no isshô (Memories of Matsuko) (2006, Jap, Tetsuya Nakashima)
In één woord: kleurrijk.
In meer woorden:
Een jongen moet het appartement opruimen van zijn tante, die hij niet kende en een paar dagen eerder vermoord is. Met behulp andere haalt hij herinneringen aan haar op en reconstructeert hij haar levensverhaal. En dat is geen plezierig verhaal, een kleine opsomming; ontslag, mishandeld, werken als hoer, in gevangenis voor moord, weer mishandeld, etc. Maar ondanks al deze ellende is het absoluut geen treurige film om te zien. Verre van zelfs, de film is, zoals al gezegd, erg kleurrijk. De felle blijen kleuren, bloemen en getekende vogeltjes spatten van het scherm. Af en toe wordt de film ook onderbroken door muziekclipachtige intermezzo´s. Het treurige verhaal wat ondetussen verteld wordt is erg ontroerend.
Nakashima is duidelijk een groot fan van en sterk beinvloed door Wong Kar Wai. De composities, gebreuk van kleur en jazzy muziek doen erg aan WKW films denken. Maar waar WKW vaak grauw blijft is, is Nakashima meer vrolijk en fantasievoller. Een andere vergelijking die meteen opkomt is Amelie. "The Life of Oharu by way of a neon Amelie.", zoals ik in een andere review las, somt het mooi op.
Omdat voor in haar hele levensverhaal Matsuko grotendeels gespeeld (behalve als ze nog echt heel jong is) wordt door Miki Nakatani, is het begin soms moeilijk voor te stellen dat je kijkt naar een begin 20-jarige. Haar spel zelf is uitstekend verder.
Al met al voor de liefhebbers van Japanse films echt een aanradertje. Die hierboven natuurlijk ook.
cijfer:8
  woensdag 4 juli 2007 @ 23:58:40 #23
9613 Seborik
I, Voyager
pi_51152407
The Lookout (2007)

Film over een jongen met (vnl prefrontale) hersenschade door een ongeluk, over enkele jaren na het ongeluk en hoe hij zijn leven weer probeert op te pakken. Daarbij wordt er misbruik van hem gemaakt door criminelen die de bank willen beroven waar de jongen werkt. Zijn blinde huisgenoot waarschuwt hem, maar daar wil hij uiteraard niet naar luisteren.

Briljant gespeeld door Joseph Gordon-Lewitt die we al eerder zagen schitteren in Brick en Mysterious Skin met interessante filosofische vraagstukken en ethische dilemma's, hoewel je het ook louter als geweldig geschreven film kunt beschouwen. (9.0)

Fantastic Four: Rise of The Silver Surfer (2007)

Tweede deel van de Fantastic Four. Even cheesy als de eerste en dus perfect als tussendoortje. De wereld wordt bedreigd door een mysterieus persoon gehuld in zilver op een zilveren surfplank, en het viertal moet het uiteraard tegen deze nieuwe ellende opnemen, terwijl Reed Richards en Susan Storm eigenlijk willen trouwen en het heldenleven aan de wilgen willen hangen. Weinig verrassend, maar wel vermakelijk. (7.0)

Die Hard 4.0 (Live Free and Die Hard) (2007)

Vierde deel uit de actieserie met Bruce Willis. Actie omschrijft deze film perfect, want je krijgt twee uur pure actie met explosies wilde achtervolgingen en een hoop ander geweld. How about "Yippi-kay-ay, motherfu - " Mijn favoriet uit de serie. (8.0)

Transformers (2007)

Ik denk niet dat er dit jaar nog een film uit zal komen die me zo zal kunnen bevredigen als de Transformers. Het is geen intellectuele film, want het verhaal is flinterdun (nou fucking en) en weinig uitdagend. De actie en humor maken dat echter meer dan goed. Het opent sterk met bakken actie, vervalt daarna in een enorm humoristische opbouw en eindigt weer met briljante actie en meer komische momenten. Iedereen die in de jaren tachtig aan de buis gekluisterd zat moet deze film zien, en iedereen die de perfecte zomerfilm wil, maar niet kan genieten van het jeugdsentiment van de tachtigers ook. (10.0)

Erinnerungen an die Zukunft (1970)

Documentaire n.a.v. het boek Chariots of The Gods van Erich von Däniken, de godfather van de alien influence hypothese (waarvan er nog tien miljoen docu's gemaakt zijn die te bekijken zijn geweest op Discovery Channel en National Geographic). Begin jaren zeventig kende niemand echter Discovery of NG en was er ook nog amper literatuur te vinden over dit onderwerp in tegenstelling tot nu. Een docu als deze zal dus flink wat invloed hebben gehad op het denken van mensen, en als je de manier van informatieverstrekking ziet, zullen velen na zijn gaan denken over de mogelijkheden die er in deze film aangedragen worden. We zien de nu bekende beelden van pyramides, Zuid-Amerikaanse tempels, vreemde beelden, dode zee rollen en meer voorbijkomen waarbij met regelmaat de vraag gesteld wordt 'Hoe kan het anders zijn dan buitenaardse bezoekers?' en de kijker in een hoekje wordt gedrukt. (6.0 vooral omdat het toen baanbrekend was)

Fantasmagorie (1908)

Het eerste helemaal geanimeerde filmpje in de geschiedenis. Het is niet meer dan een serie van basale poppetjes die verlopen in andere basale poppetjes dus zonder verhaal of het een of ander. Toen zou het indrukwekkend moeten zijn geweest. (6.0)

Moznosti Dialogu (1982)

Tsjechische animatiefilm met als een thema een drieluik over communicatie. De animatie is briljant, en het moet een hels karwei zijn geweest om dit te maken. In het eerste deel handelt over verslindende wezens die uiteindelijk mensen worden die zich voortplanten tot meer en meer personen. We zien een wezen van groente en ander voedsel, een wezen van allerhande keukengerei en een wezen van allerlei bureau-assecoires (aanklacht tegen de bureaucratische supermacht in de toen oostbloklanden wellicht). Het voedselwezen wordt opgevreten door het wezen van keukengerei, en het keukengerei wordt opgevreten doo het wezen van bureau-assecoires, en die laatste weer door het wezen van voedsel. Dat gaat zo een tijdje door tot er alleen nog maar uniforme kleiwezens over zijn met een basaal menselijk uiteriljk. Het tweede deel uit het drieluik gaat over een man en een vrouw die communiceren tot een flinke neukbeurt (een blob klei die beweegt) met als uiteindelijk produkt een kindje dat tussen ouders heen en weer wordt geslingerd. Het derde drieluik bestaat uit twee personen die eerst in harmonie samenwerken, maar naarmate ze meer contact met elkaar hebben zichzelf vernietigen door problemen in de communicatie. Interessante surrealistische film met zoals gezegd briljante animatie. (8.0)

Crac! (1981)

Romantisch getekende animatie over een handgemaakte schommelstoel die de complete geschiedenis van een stad overziet. Van stoel in een pioniersgezin tot kunstzinnig artikel in een museum. Beschouwing over hoe een stad groeide van enkele huisjes tot een metropool (Montreal). (8.)
  donderdag 5 juli 2007 @ 00:17:43 #24
40664 Durbin
Who knows..
pi_51153014
The Constant Gardener (2005, Germany/UK, Fernando Meirelles)
De activiste Tessa Quayle (Rachel Weisz) wordt tijdens een reis in Afrika omgebracht. Haar echtgenoot Justin (Ralph Fiennes) vermoedt dat er meer aan de hand is en reist zelf naar Afrika om het een en ander te onderzoeken. Hij ontdekt dat Tessa een grootschalige samenzwering op het spoor was en raakt vervolgens zelf in dezelfde situatie verwikkeld. Eerlijk gezegd had ik me nooit in deze film verdiept, ondanks dat ik her en der wel lovende woorden had gehoord en gelezen. Nu deze film dan eindelijk gezien hebbende, kan ik deze lovende woorden beamen. Een intrigerend verhaal op erg mooie wijze gebracht. En wat speelt Rachel Weisz heerlijk innemend; je zou op slag verliefd worden.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  Moderator donderdag 5 juli 2007 @ 02:01:28 #25
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_51155588
The Lookout
Wat een geweldige film. Deze film over een jongen die na een ongeluk een hersenbeschadiging heeft opgelopen en min of meer gedwongen wordt te helpen bij een bankoveral, heeft een perfect script. Nou zou dat nog niet al te veel waard geweest zijn met een mindere regisseur of b-acteurs, maar ook op die fronten is alles prima geregeld. Scott Frank schreef eerder de script van Get Shorty, Out of Sight en Minority Report en blijkt nu dus ook een goede regisseur te zijn. van Joseph Gordon-Levitt zijn we eigenlijk alleen maar goede prestaties gewend en dat is nu dus ook weer het geval. Vanaf 30 augustus in de Nederlandse bioscopen...zorg dat je 'm in ieder geval op het grote doek ziet. 9

Die Hard 4.0
Tegenwoordig zijn we verwend qua actiefilms, maar dan doen er meestal piraten of superhelden mee. Die Hard 4.0 is eindelijk weer eens een ouderwetse actiefilm en Willis is nog altijd in topvorm als John McClane. Het plot hangt af en toe aan elkaar van toevalligheden en onwaarschijnlijkheden, maar dat mag de pret niet drukken. Meer graag! 8

Transformers
Dit is zoals een echte zomerblockbuster in elkaar hoort te zitten: vette actie en geweldige humor. Actie had ik wel verwacht, maar de humor niet. Ik vond de film vaak zo grappig, dat ik het meteen een van de beste komedies vond die ik de laatste jaren in de bioscoop heb gezien. Bay geeft je vechtende robots, veel vechtende robots, en dat is natuurlijk precies waar de meeste mensen voor komen bij deze film. 8

Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer
Niet beter dan het eerste deel, dat ook al niet al te bijzonder was. De Silver Surfer krijgt weinig te doen en is eigenlijk gewoon een beetje een sukkel. 5

Metropolis
Technisch geweldig gemaakt, maar qua verhaal kon het me niet zo boeien. Aan elk camerastandpunt zit zowat een apart verhaal vast over de diepere lagen, maar dat interesseerde me niet zo. Omgerekend naar deze tijd kostte deze film 200 mln dollar en dat is er wel aan af te zien. 7

Enemy at the Gates
Deze film begon veelbelovend met beelden van een slagveld rondom Stalingrad maar werd al snel een ietwat saai verhaal over twee mannen die dezelfde vrouw willen, een onderwerp dat in elk groot epos lijkt terug te moeten komen (zie ook: Titanic, Pearl Harbor). De scenes tussen de Duitse scherpschutter (Ed Harris) en de Russische scherpschutter (Jude Law) zijn wel interessant, daarom toch nog een 7.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')