Tsotsi (Hood, 2005)Begrijp de poeha niet. Als je even wegdenkt dat Zuid-Afrika zowaar een film heeft geproduceerd blijft er gewoon een middelmatig drama over. De voorspelbaarheid van Tsotsi irriteert en de rauwheid die Cidade de Deus bijvoorbeeld wel heeft, mist hier compleet. De film zou eigelijk moeten heten "How Tsotsi became a complete pussy in less then a week". Dat Tsotsi zo dom als een pakje suiker is moet denk ik zijn transitie naar goedzak ontroerender maken, maar ik vond het maar vervelend. Bovendien is de pistolentrekkerij van Tsotsi is eerder lachwekkend dan angsinboezemend. En volgens mij is dat nieteens een woord. Matig allemaal, zeer matig.
The Omen (Moore, 2006)Weinig geschrokken en veel gelachen. Ach ja, tis niet mijn genre. Acteurs waren maar zo-zo (Stiles een uitzondering, die was echt een complete miscast) en het verhaal zal allemaal wel. Hij was wel onderhoudend enzo maar pfffffff. Het is zon middelmatige film dat ik eigelijk niets meer te zeggen heb.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie IIIThere is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.