abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 september 2005 @ 02:22:30 #1
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_30189357
Dit is een topic dat normaalgesproken wordt geopend door SaintOfKillers. Je kunt erin posten welke film(s) je de afgelopen tijd hebt gezien. Iedereen die er bij schrijft wat 'ie er van vond krijgt zeven punten. Iedereen die dat niet doet krijgt er slechts twee.

Vorige topic: Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIII

Voorbeeldje:
Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo (Uli Edel, 1982): qua uiterlijk is hier helemaal niets mis mee. Het acteerwerk is erg goed, het tijdsbeeld is leuk en de regie adequaat. Jammer dus ook dat dit structureel zo ontzettend zuigt. Het is allemaal verschrikkelijk voorspelbaar ("morgen ga ik afkicken of ik ga dood"), wat waarschijnlijk extra tragiek moet opleveren omdat het allemaal zo 'onontkoombaar' is. Het maakt de film echter alleen maar saaier, en de personages alleen maar leger. Het zijn lege hulzen die toevallig aan de drugs raken en louter daarom interessant zouden moeten zijn. Op warewoensdagavondfilm-wijze doet de film niets met zijn onderwerp, behalve het fetisheren. De film biedt geen nieuwe psychologische inzichten, geen analyse van het probleem en geen verklaringen. Het gaat over een meisje dat aan de drugs raakt en dat is zielig. Dat wist ik al. Waar Requiem for a Dream met geweldige audiovisuele middelen een unieke kijkervaring creëert en Trainspotting het probleem van een andere, frisse kant bekijkt blijft dit steken in cliché's en gezamel. Mweh. 6.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sai op 02-09-2005 02:41:55 ]
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_30189517
Hotel Rwanda

Groot Brittannië / Italië / Zuid-Afrika
Drama / Oorlog
110 minuten

geregisseerd door Terry George
met Don Cheadle, Nick Nolte en Sophie Okonedo

Tien jaar geleden vonden enkele van de gruwelijkste wreedheden in de geschiedenis van de mensheid plaats in Rwanda. En in het tijdperk van 24 uurs nieuwsverslaggeving zijn deze gruwelijkheden haast onopgemerkt aan de rest van de wereld voorbij gegaan. In slechts drie maanden zijn bijna 1 miljoen mensen vermoord. In kennis van deze gruwelijke acties en geïnspireerd door zijn liefde voor zijn familie roept een gewone man buitengewone moed bijeen om het leven te redden van meer dan duizend hulpeloze vluchtelingen door hen een schuilplaats in het hotel te verlenen dat hij heeft geleid. Hotel Rwanda is zijn verhaal.

Ik vond het een van de beste films die ik heb gezien, maar dat kwam denk ik meer door het verhaal (waargebeurd) dan door het acteer werk of iets. Heel aangrijpend verhaal. Erg schokkend.
pi_30189592
Mystic River

Erg erg sterk acteerwerk van Sean Penn. Nog niet veel films met hem gezien, maar hij acteert zo prachtig in deze film dat ik meteen begrijp waarom hij als een van de beste acteurs gezien wordt. Verder ook goede film. Er wordt de tijd genomen om het verhaal rustig te vertellen. De 'twist' op het einde had van mij niet zo gehoeven, maar ach, een kniesoor die daarover zeurt. Bescheiden meesterwerkje.
8,5
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_30191740
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 02:35 schreef Wepeel2 het volgende:
Mystic River

Erg erg sterk acteerwerk van Sean Penn. Nog niet veel films met hem gezien, maar hij acteert zo prachtig in deze film dat ik meteen begrijp waarom hij als een van de beste acteurs gezien wordt.
Van de Amerikanen ja...
pi_30192297
The Isle

Zelfs ik vind m vaag. Geen idee wat ik er van moet vinden. Maar geen topfilm iig.
  vrijdag 2 september 2005 @ 08:45:32 #6
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_30192620
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 02:22 schreef Sai het volgende:
Dit is een topic dat normaalgesproken wordt geopend door SaintOfKillers.

Dèmoni
Mijn eerste Bava (eender welke Bava). En 't was wel okay. Verre van geniaal, maar ook niet kut. Gewoon, een fijn gore/horror filmpje met lekker matig acteerwerk, domme keuzes van het slachtvee en mensen die op kleurrijke manier een make-over krijgen en omgevormd worden tot demonen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_30193013
Cinderella Man
Voorspelbare, vol-cliché-zittende trannentrekker/boksfilm. Maar Ron Howard zou Ron Howard niet zijn als hij er tóch een enorm boeiend geheel van weet te maken. Met name de gevechten zijn sterk in beeld gebracht. Typisch Oscarmateriaal.
  vrijdag 2 september 2005 @ 10:13:42 #8
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30194310
Pfff, ik heb niet altijd zin om reviews te schrijven, dus gewoon ff simpel wat cijfertjes:

Dr. Zhivago: 9
Amelie: 9
Christmas in August: 8

= 26
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  vrijdag 2 september 2005 @ 10:26:09 #9
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_30194654
Kenka erejii (Fighting Elegy) (Seijun Suzuki, 1966)
Het leukste aan de film is het jeugdevolle temperament van de regisseur Seijun Suzuki. Hij was inmiddels al 43 jaar, maar de film vertoont nog allerlei kenmerken van iemand die nog midden in de puberteit zit. Verheerlijking van rebellie en geweld, schaamteloze discussies over masturberen en bovenal de speelse regie met inventieve splitscreenshots getuigen hiervan. Dankzij deze ingrediënten krijgt de film een fris en energiek karakter en is bovendien regelmatig erg grappig. ****
pi_30196661
swimming with sharks
Eindelijk gevonden in die "goedkope zooi" bakken van free record shop. Even tussendoor alle semi cult hitjes vind ik hierin terug...
Swimming with sharks is heel sterk. Als je van Kevin Spacey's bombastische acteren houdt dan is dit jouw film. Het einde stelde me alleen ietwat teleur. Mooie bijrol van Benicio del Toro die echt goed kan acteren merk ik weer, geheel anders dan zijn geflipte rollen...
Jammer dat Frank Whaley het verder nooit echt heeft weten te maken sinds hij hier met gemak de gladde bek van bijvoorbeeld Giovanni Ribisi in Boiler Room kan evenaren. Maar ja Kevin Spacey hé zo als je hem kent uit Glengarry Glenn Ross zo goed.

[ Bericht 4% gewijzigd door steeg op 02-09-2005 11:45:48 (lelijk geschreven :D) ]
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_30198723
Ocean's Twelve

Veel negatieve verhalen over gehoord/gelezen en een paar positieve.. dus verwachtte er niet veel van. Ik vond hem eigenlijk best wel leuk, wel minder dan het vorige deel (minder spannend en iets chaotischer), maar net zo vermakelijk. Heb me iig niet verveeld tijdens de film
  vrijdag 2 september 2005 @ 13:22:26 #12
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_30199687
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 05:43 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Van de Amerikanen ja...
Ja meneer kq.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_30200320
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 08:45 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dèmoni
Mijn eerste Bava (eender welke Bava). En 't was wel okay. Verre van geniaal, maar ook niet kut. Gewoon, een fijn gore/horror filmpje met lekker matig acteerwerk, domme keuzes van het slachtvee en mensen die op kleurrijke manier een make-over krijgen en omgevormd worden tot demonen.
is jou nickname een film? want ik heb eergister ook een film gezien met saint er in. Was echt een goeie film. Ik zal het wel even opzoeken, heb em al weggegooit dus wordt nog moeilijk.
pi_30200639
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:31:41 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  † In Memoriam † vrijdag 2 september 2005 @ 13:56:13 #15
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_30200850
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 13:50 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Die Japanse film? Die heb ik ook al een half jaar liggen, moet ik ook maar eens gaan kijken
Hij is Zuid-Koreaans. En hij is goed. Maar ja, hij is dan ook Ki-duk Kim.
Sheridana +1
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:30:37 #16
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_30203834
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 13:41 schreef Lu_uK het volgende:

[..]

is jou nickname een film? want ik heb eergister ook een film gezien met saint er in. Was echt een goeie film. Ik zal het wel even opzoeken, heb em al weggegooit dus wordt nog moeilijk.
Nee, mijn nickname is een personage uit een stripreeks genaamd Preacher.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:38:38 #17
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_30204052
Zit nu deze te kijken:
  vrijdag 2 september 2005 @ 16:49:05 #18
12221 Tijn