Van de Amerikanen ja...quote:Op vrijdag 2 september 2005 02:35 schreef Wepeel2 het volgende:
Mystic River
Erg erg sterk acteerwerk van Sean Penn. Nog niet veel films met hem gezien, maar hij acteert zo prachtig in deze film dat ik meteen begrijp waarom hij als een van de beste acteurs gezien wordt.
quote:Op vrijdag 2 september 2005 02:22 schreef Sai het volgende:
Dit is een topic dat normaalgesproken wordt geopend door SaintOfKillers.
is jou nickname een film? want ik heb eergister ook een film gezien met saint er in. Was echt een goeie film. Ik zal het wel even opzoeken, heb em al weggegooit dus wordt nog moeilijk.quote:Op vrijdag 2 september 2005 08:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]![]()
![]()
Dèmoni
Mijn eerste Bava (eender welke Bava). En 't was wel okay. Verre van geniaal, maar ook niet kut. Gewoon, een fijn gore/horror filmpje met lekker matig acteerwerk, domme keuzes van het slachtvee en mensen die op kleurrijke manier een make-over krijgen en omgevormd worden tot demonen.
Hij is Zuid-Koreaans. En hij is goed. Maar ja, hij is dan ook Ki-duk Kim.quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:50 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die Japanse film? Die heb ik ook al een half jaar liggen, moet ik ook maar eens gaan kijken
Nee, mijn nickname is een personage uit een stripreeks genaamd Preacher.quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:41 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
is jou nickname een film? want ik heb eergister ook een film gezien met saint er in. Was echt een goeie film. Ik zal het wel even opzoeken, heb em al weggegooit dus wordt nog moeilijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik trouwens wel opvallend vond; in de opening credits zie je staan dat de muziek is gecomponeerd en gedirigeerd door Angelo Badelamenti. Maar het is me helemaal niet opgevallen dat er orkestrale muziek in de film zit, ik heb alleen synthesizers gehoord. Ik vraag me af wat er dan te dirigeren viel?
[ Bericht 3% gewijzigd door Tijn op 02-09-2005 16:54:52 ]
Bilderklauender dieb.quote:
EY SECRETARESSE BRENG ME EENS EEN PAKJE PEUKEN EN EEN GLAS WHISKEY! IK MOET GVD VOOR MORGEN DIE KLOTE COMPOSITIE AFHEBBEN.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:49 schreef Tijn het volgende:
Wat ik trouwens wel opvallend vond; in de opening credits zie je staan dat de muziek is gecomponeerd en gedirigeerd door Angelo Badelamenti. Maar het is me helemaal niet opgevallen dat er orkestrale muziek in de film zit, ik heb alleen synthesizers gehoord. Ik vraag me af wat er dan te dirigeren viel?
Wat is het idee achter die foto's van de hoesjes, met de datum erbij?quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:01 schreef i-spy24 het volgende:
[[url=http://x7.putfile.com/9/24416454542.jpg]afbeelding][/url]
deze net afgekeken en opzich een leuke onderhoudende actie-film met een
geloofwaardige Jennifer Garner in optima forma
[[url=http://x7.putfile.com/9/24416471025.jpg]afbeelding][/url]
deze nu aan het bekijken en eigenlijk niet spannender dan het origineel die ik vanmiddag even bekeek op Premiere
[[url=http://x7.putfile.com/9/24416483364.jpg]afbeelding][/url]
deze ga ik straks om 01:00 uur bekijken
Het is gewoon een ongelooflijke loser, niet op letten, alleen even klagen in het feedback topicquote:Op zaterdag 3 september 2005 00:10 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Wat is het idee achter die foto's van de hoesjes, met de datum erbij?
Dan kunnen wij zien dat hij de dvd's daadwerkelijk heeft, een ander post hier namelijk pics van dvd's die hij/zij niet heeft om stoer te doenquote:Op zaterdag 3 september 2005 00:10 schreef Wepeel2 het volgende:
Wat is het idee achter die foto's van de hoesjes, met de datum erbij?
Er komen drie voorstellingen van deze film op religieuze locatie's in brabant:quote:Op zaterdag 3 september 2005 11:52 schreef Gorro het volgende:
(#18) La passion de Jeanne d'Arc (Carl Theodor Dreyer, 1928)
Beste film allertijden, nog altijd. De scene in de martelkamer is fantastisch, de pure emoties, het onrecht wat aangedaan wordt, alles gaat door merg en been, aangesterkt door de fantastische muziek van Richard Einhorn. *****
Ja, ook een leuke film van hem. Hij moet het wel minder van de spanning hebben dan z'n twee bekendste films. Quai des Orfèvres is ook een aanrader...quote:Op zaterdag 3 september 2005 16:54 schreef Sokolsky het volgende:
De volgende Clouzot-film op mijn lijstje is Le Corbeau; kent iemand die?
Tja, smaken blijven verschillen he. Vond hem een beetje té in deze film Lemmon.quote:Op zaterdag 3 september 2005 16:54 schreef Sokolsky het volgende:
Ik vond Mister Roberts erg leuk, met een fantastische Lemmon. Als 'ie Cagney tegenkomt...![]()
Wou je een redelijke prijs of een geweldige uitgave?quote:En weet iemand (Hare ofzo) of Salaire de la Peur nog ergens verkrijgbaar is tegen een redelijke prijs?
Maar als je toch voor goedkoop wilt gaan is er natuurlijk de R2uk optie:quote:DVD Features:
Available subtitles: English
Available Audio Tracks: French (Dolby Digital 2.0 Mono)
New restored high-definition transfer
New interview with assistant director Michel Romanoff
New interview with Henri-Georges Clouzot biographer Marc Godin
Archival interview with Yves Montand on working with Clouzot
A new essay by novelist Dennis Lehane
Original theatrical trailer
Number of discs: 2
Die vond ik wel leukquote:Op zaterdag 3 september 2005 23:30 schreef Durbin het volgende:
Cornman: American Vegetable Hero (2001)
[afbeelding]
Door een ongeluk met giftig afval in een maïsveld, verandert een jongen in de superheld Cornman. Samen met zijn sidekick Butter Man vechten ze tegen Dr. Hoe en zijn snode plannen. Een film in de stijl van Troma, wat garant staat voor onzinnige scenes en opmerkingen, regelmatig gore en stijlvol bloot. Ondanks deze elementen kon de film mij toch niet echt bekoren, afgezien van een paar scenes die nog wel redelijk waren. Dit was veruit het beste gedeelte van de hele film.![]()
Ook Toy Story 2 niet?quote:Op zondag 4 september 2005 18:46 schreef Hare het volgende:
De enige film van Pixar die ik echt leuk vind!
Ik vind 'em ook altijd weer erg leuk om te kijken, maar vind je 'em echt leuker dan Grail of Brian? Dat kan ik me bijna niet voorstellenquote:Op zondag 4 september 2005 19:01 schreef BlaatschaaP het volgende:
Monty Python's Meaning Of Life
Ja. Hij staat niet op 1, maar ook zeker niet op de laatste plaats.
Ik vind dat de bovengenoemde scenes beter zijn dan de beste scenes uit Grail en Brian, idd. Maar ze zijn allemaal zo divers! Ik kan ze zo moeilijk vergelijkenquote:Op zondag 4 september 2005 19:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind 'em ook altijd weer erg leuk om te kijken, maar vind je 'em echt leuker dan Grail of Brian? Dat kan ik me bijna niet voorstellen
Nee, niet echt, heb laatst beide delen weer eens gekeken en vond ze erg tegenvallen. Vooral in deel 1 vond ik teveel een disney gevoel zitten. Alles ligt er te dik bovenop en daar hou ik niet van. Deel 2 is dat wel wat minder, maar toch...quote:Op zondag 4 september 2005 18:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook Toy Story 2 niet?
Finding Nemo vond ik trouwens ook ontzettend leuk
Rebeccaquote:Op zondag 4 september 2005 19:01 schreef BlaatschaaP het volgende:
To Catch A Thief
Fijn om te zien, maar geen Hitch-klassieker als Rebecca of Shadow Of A Doubt. Jammer.
Moet ik toch ook maar snel eens zien. Ben echt benieuwd of het nou wat toevoegtquote:
Ik vind 'm nog steeds ontzettend overhyped. Misschien moet ik de DC ook maar eens kijken. Zou het helpen?quote:Op maandag 5 september 2005 00:32 schreef Hare het volgende:
[..]
Moet ik toch ook maar snel eens zien. Ben echt benieuwd of het nou wat toevoegt
Het brengt wat mij betreft net wat meer lijn in het verhaal. Het origineel vond ik net een tikkeltje te vaag omdat je zonder dat hele Philosophy of Time Travel boek nooit de interne logica van de film kunt doorgronden. Door fragmenten uit het boek in de film te verweven is dat (imho) zwakkere punt verbeterd. Niet dat alles nu opeens uitgelegd wordt hoor.quote:Op maandag 5 september 2005 00:32 schreef Hare het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 september 2005 01:29 schreef Hare het volgende:
Le Salaire de la Peur (Wages of Fear)
Wat een genot om naar te kijken. Echt een thrill ride van begin tot eind. De spanning stopt nergens, de film verslapt nergens en zo vliegen de 140 minuten voorbij. Het is eigenlijk zo'n ontzettend simpel verhaal maar zeer briljant uitgevoerd door Clouzot. Dat dorpje alleen al! Het zuigt je gewoon in de film en de karakters en hierdoor leef je des te meer met ze mee. De hoofdpersonen zelf zijn allemaal zonder poespas, zeer likable en spelen allemaal zeer goed. Clouzot laat prachtige beelden zien (met als toppunt het gespeel in de olie) en houdt zoals gezegd goed de spanning vast.
Criterion re-release: Here I Come!
Heb je al besloten welke release je gaat kopen?quote:
Was de normale versie al een dikke 10, de DC is echt een dikke 10 1/2 met een extra pluim erbij.quote:Op maandag 5 september 2005 00:32 schreef Hare het volgende:
[..]
Tering zeg! Das hoog!quote:Op maandag 5 september 2005 12:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Was de normale versie al een dikke 10, de DC is echt een dikke 10 1/2 met een extra pluim erbij.![]()
quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:49 schreef Tijn het volgende:
Mulholland Drive (2001) van David Lynch. Ik weet niet zo goed wat ik erover moet zeggen. De film begint met een spannend en goed te volgen verhaal. Maar naarmate het einde nadert, wordt het steeds onbegrijpelijker en uiteindelijk laat de film je compleet verward achter. Ik heb niet veel van David Lynch gezien, maar het schijnt niet ongebruikelijk te zijn dat 'ie zo te werk gaat. Het is geloof ik ook niet echt de bedoeling dat je precies begrijpt wat er gebeurt. Het is in elk geval wel sfeervol en soms zelfs eng of spannend, dat is op zich wel knap. Maar ik kijk toch liever naar een film waarbij ik kan volgen wat er gebeurtIk heb Mulholland Dr. al zeker een stuk of 6x gezien. Als je wilt weten hoe het verhaal in elkaar steekt moet je even wat rondneuzen op internet. Het is een moeilijke puzzel, maar toch zijn veel dingen achteraf (naar meerdere kijkbeurten) te verklaren. Dat aspect maakt deze film in mijn ogen geniaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[afbeelding]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door Jed1Gam op 05-09-2005 14:53:10 ]
Nah, ik heb nu geen zin.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |