Ik ben de laatste tijd wat lui geweest en aangezien dat nu
iets minder is, een post:
To Catch A ThiefLekkere Hitchcock. Niet meer, niet minder. Alles steekt goed in elkaar, maar het verhaal kon me niet vreselijk meer interesseren. Grant en Kelly zijn beiden in hun element, maar spelen niet zo spetterend dat ik het me nog lang zal heugen. De plottwist is typisch Hitchcock, maar toch vrij voorspelbaar. Fijn om te zien, maar geen Hitch-klassieker als Rebecca of Shadow Of A Doubt. Jammer.
Cijfer: 7.5.
Educating RitaFijne Britse film. Ik hou van Caine-films en (Engelse) literatuur, dus dit was wat dat betreft geknipt voor mij. Julie Walters speelt fijn en Caine doet, zoals gewoonlijk, z'n ding. Het duurt een tijdje voordat de film echt op gang is en voordat je je in kunt leven in het personage van Rita, maar daarna pruttelt het fijn verder. Absoluut geen hoogvlieger, maar gewoon fijn om te kijken op een saaie avond.
Cijfer: 6.5.
The Truman ShowDit is een lange tijd mijn favoriete film geweest. Het verhaal is echt geniaal en zo vreselijk herkenbaar. Wie vraagt zich nou niet één keer in z'n leven af of allesom hem/haar draait? Harris doet eens z'n best en zet echt een goede (en vooral lekker haatbare) rol neer naast de onovertroffen Carrey. Ik snap niet waarom die vent nog comedy's maakt als hij films zoals deze en Eternal Sunshine aankan. Zelfs Linney is uitstaanbaar in deze prachtfilm! Ja, mooi.
Cijfer: 9+.
Monty Python's Meaning Of LifeVeel mensen vinden deze film de minste van de Python-films. Ik ben het totaal niet met hen eens. True, deze is meer een samenschraapsel van sketches ipv een goedlopend verhaal. True, er zitten ook mindere stukken in. Maar naast dieptepunten bevat Meaning Of Life ook de hoogtepunten van de Pythons. Elke keer lig ik weer dubbel als Idle en Palin Palin proberen te overtuigen dat ze ontsnapt zijn uit een Bengaalse psychiatrische inrichting waar ze hun tijgerpak gemaakt hebben van lege cornflakespakken. Of The Sperm Song. Of Mr. Creosote. Of Chapman die het Protestantisme propagandeert. Of Palin die met een heerlijk voldane kop zich afvraagt hoe hun hele gezelschap tegelijk dood heeft kunnen gaan. In één woord geniaal! Ja. Hij staat niet op 1, maar ook zeker niet op de laatste plaats
![]()
.
Cijfer: 9.
The Count Of Monte CristoAangezien ik het boek aan het lezen ben, leek het me wel weer eens leuk deze verfilming te bekijken (bij gebrek aan de Dépardieuversie). In vergelijking met het boek is het natuurlijk prut. Ze hebben écht alleen de grootste hoogtepunten uit het boek genomen en dat zo snel mogelijk in de film gepropt. En zelfs op die manier is hij nog te lang. Erg jammer, want zo komt de boodschap en het idee van de film en Cristo helemaal niet over. Het wraakmotief wordt te weinig belicht en afgedaan als iets nutteloos, terwijl het in het boek veel uitgebreider aan bod komt. Nu snap ik dat dingen ingekort moeten worden, maar dit is absurd. Naast dat is het acteerwerk matig (op Pearce na) en zijn de beelden niet eens zo indrukwekkend als ze hadden kunnen zijn. Alleen Chateaux d'If is erg mooi. Jammer.
Cijfer: 6.
Eternal Sunshine Of The Spotless MindDeze film blijft geniaal. Elke keer als je 'm ziet, wordt 'ie gewoon interessanter en leuker. Carrey en Winslet zijn geweldig en worden fijntjes bijgestaan door Wood en Dunst. Het verhaal is écht te mooi voor woorden en de muziek in één woord fantastisch. Het fijne is dat het verhaal, hoe onrealistisch ook, zo realistisch gebracht wordt dat je je daar geen moment meer mee bezig houdt.
![]()
. Fijn fijn fijn. *OST opzet*
Cijfer: 9+.
Final Destination 2Je moet toch wat op een filmmarathon met anderen. Veel prut, maar ik hou er van om te zien hoe mensen (op originele wijze) doogaan. Wat dat betreft wel okay. Beetje gore er in zodat je een keer in de zoveel tijd nog even je oogjes iets wijder open mag sperren. Tja. Voor 4 uur 's nachts wel fijn.
Cijfer: 5.
Team America: World PoliceIk had 'm nog niet gezien en dat werd wel eens tijd. Ik vind 'm minder dan South Park, maar nog steeds erg okay. Heerlijk sarcasme en cynisme. Heerlijk hoe ze acteurs belachelijk maken (Robbins en Sarandon met machinegeweren
![]()
!) en heerlijk hoe ze de problemen van Amerika en haar politiek aan de kaak stellen. Ja, fijn.
Cijfer: 7+.
[ Bericht 1% gewijzigd door BlaatschaaP op 04-09-2005 22:12:12 (Ik bin ein bildenklauender Dieb.) ]