abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22005626
Gisteren:

Tokyo Monogatari (1953)

Kwam ik gisterenaan bij het filmhuis in Bussum, was de film 20 minuten te vroeg begonnen. Beetje jammer, maar kwas niet voor niets helemaal daarheen gekomen dus ik ging zitten. Weinig gemist gelukkig. Over de film zelf: ik vond hem op sommige momenten erg mooi, soms was ie ook wel langdradig. Ik had best vaak medelijden met het oudere echtpaar, de manier hoe ze behandeld werden. Het is zeker geen film die ik gewend ben, de film speelt meer in op de menselijke gevoelens dan dat het aandacht heeft voor het verhaal. En dat was zeker wennen voor mij. Toch een ruime voldoende voor deze film, mede door de prachtige muziek.

Daarnet:

The Evil Dead (1981)

Wow! Deze film is echt maf! Ik heb me een paar keer echt helemaal de pleuris geschrokken en de sfeer is heel gespannen. Achteraf is het moeilijk om te beoordelen wat ik nou eigenlijk precies ervan vond. Goed, dat zeker. Eigenlijk ook wel heel goed. Maar niet een soort film die ik elke dag zou willen zien.

pi_22005647
The Village.

Zelden een bioscoopfilm gezien die me zo zwaar tegenviel.
Live it!
pi_22005666
quote:
Op donderdag 16 september 2004 22:15 schreef Eluc het volgende:
Hey KQ strax mijn stukje over Evil Dead. Net gezien
ik geloof dat je aardig positief bent...

ps ik ben nu EVIL ED aan het rippen, eerdaags te downloaden

pi_22005725
quote:
Op donderdag 16 september 2004 22:35 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Correct
pi_22007348
quote:
Op donderdag 16 september 2004 22:35 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

ps ik ben nu EVIL ED aan het rippen, eerdaags te downloaden

Evil Ed is stiekem best cool.
Zat in zo'n dvd pakket voor 10 euro, samen met nog 3 andere horrorfilms. Volgens mij is hij eerst in het zweeds of noors opgenomen en daarna hebben ze hem in het engels gedubbed, zonder dat ze hem in de originele taal hebben uitgebracht. Geeft het geheel toch iets extra knulligs. :'}

Ik heb vanavond maar geen film gekeken, maar wel bijna mijn eerste Nicci French boek uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Wepeel2 op 16-09-2004 23:39:55 ]
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_22007652
quote:
Op donderdag 16 september 2004 22:33 schreef Eluc het volgende:
Gisteren:

Tokyo Monogatari (1953)

Kwam ik gisterenaan bij het filmhuis in Bussum, was de film 20 minuten te vroeg begonnen.
Ben jij ook zo iemand die vroeger altijd beweerde dat jij niet te laat was, maar de bus of trein te vroeg?
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  vrijdag 17 september 2004 @ 00:43:32 #8
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_22008804
Evil Ed heb ik ook ooit eens in een horrornacht bij een bioscooop gezien. Ik vond het wel een grappige film. Zag er allemaal wel verkeerd cool uit.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_22009063
quote:
Een paar dagen geleden schreef Hare het volgende:

Majo no takkyubin (Kiki's Delivery Service)

Niets dan lof voor deze alweer prachtige Ghibli film. Zeer vermakelijke, ongecompliceerde film die meer dan eens een glimlach op je gezicht zal toveren. Kan er niet veel meer over zeggen, maar dit is voor mij gewoon echt geweldig!!!
Vanavond gezien en inderdaad weer een mooie film.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_22009105
Net:

Collateral

Verhaal / Synopsis :
quote:
sneakpoint
Al twaalf jaar lang is hij een doodgewone taxichauffeur, deze Max (Jamie Foxx). Of eigenlijk is hij bij nadere beschouwing toch niet zo gewoon. Max is namelijk een topper: zijn taxi is keurig netjes, hij is vriendelijk, beleefd en beschaafd, en hij kent Los Angeles en de omgeving, inclusief eventuele fileproblemen, als zijn broekzak. Kortom, bij Max wil je in de taxi zitten als je ergens naartoe moet in LA.

Max heeft duizenden mensen in zijn achteruitkijkspiegel voorbij zien komen. De meeste mensen vergeet hij snel, maar deze nacht heeft hij twee klanten die hem nog lang zullen bijblijven: een mooie vrouw, Annie (Jeda Pinkett-Smith), die zich als aanklager voorbereidt op een grote zaak, en Vincent (Tom Cruise) die langs verschillende adresjes moet om een onroerendgoedzaak rond te maken. Zegt hij. Vincent weet Max ertoe te bewegen hem naar al die adressen te brengen, zodat hij de volgende dag weer het vliegtuig naar huis kan nemen.

Al bij het eerste adres komt uit wat Vincent in werkelijkheid is; geen onroerendgoedhandelaar, maar een huurmoordenaar. Uiteraard wil Max helemaal niks met die Vincent te maken hebben, maar Vincent dwingt Max ertoe zijn medewerking te verlenen aan de rit des doods die Vincent die nacht in LA gaat afleggen. De politie van Los Angeles en de FBI ontdekken dat er iets gaande is, want naarmate de nacht vordert, worden er steeds meer getuigen in een belangrijke drugszaak afgeknald. Dan ontstaan er een paar macabere jachtpartijen. De politie en de FBI proberen de moordenaar voor te zijn en zijn taxi op te sporen, de taxichauffeur probeert het vege lijf te redden, en Vincent moet zijn lijstje doelwitten afwerken voor de nacht voorbij is. En Annie? Die blijkt op het lijstje van Vincent te staan…
Vond het best een redelijke film.
Best spannend, behoorlijk goed geacteerd en nog enigzins origineel.

Van mij een 7,5
  vrijdag 17 september 2004 @ 01:25:58 #11
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_22009549
Evil Ed is echt flauw. .

Ontopique:
Kandahar: visueel erg mooi drama over allerlei sociale misstanden in afghanistan onder de Taliban. De regisseur (met onmogelijke naam) heeft ontzettend veel oog voor mooie shots en de poetische kant van allerlei bizarre en schreinende situaties, maar hamert te veel op zijn standpunten, waardoor die wel erg duidelijk op een presenteerblaadje worden aangeboden. Ook was de semi-voice over af en toe nogal knullig. 7,5.
Alphaville: weer een absoluut unieke film van Godard. Bij vlagen erg humoristisch en soms spannend, maar ik vond het liefdesplotje niet erg overtuigend. Tevens zag de film er nogal lelijk uit, hoewel dit wel hielp om eem film-noir gevoel op te wekken en een tijdloos sfeertje op te bouwen. Ook was het geschetste toekomstbeeld behoorlijk interessant. Iets minder dan wat ik tot nu toe van Godard gewend ben, maar nog steeds een dikke aanrader. 8+.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sai op 17-09-2004 11:07:24 ]
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  vrijdag 17 september 2004 @ 01:45:03 #12
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22009786
Brief Encounter

Eigenlijk niet veel dat ik kan zeggen over deze film. Vrouw met man en kinderen onmoet man met vrouw en kinderen en raken verliefd op elkaar. Wat natuurlijk niet kan. De liefde en de problemen die ze hiermee krijgen worden getoond in een soort docu stijl eigenlijk aangezien alles wat ze doen ook letterlijk zou kunnen gebeuren. Een idee dat ik niet bij veel films heb.
Wat de film iets boven een gewoon goede film uittilt is voor mij het einde, dat je voor de tweede keer ziet, maar deze keer er heel andere gevoelens bij hebt.

Topper van de avond was:

Wu jian dao (Infernal Affairs)

Een van de beste thrillers die ik de laatste tijd heb gezien. Gelukkig niet te veel actie waardoor alles zich richt op het verhaal en dat zit echt uitstekend in elkaar. En naar mijn idee nog origineel ook, vond het mooi bedacht en net zo uitgewerkt. Enige probleem met de film voor mij was dat ik het nog steeds wat lastig vind koreanen te onderscheiden
Las trouwens dat er een remake komt directed by Scorsece met Brad Pitt en Leonardo di Caprio
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_22009829
The Village

wtf

Eerste helft van de film was best goed,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1/5
die 1 is alleen voor de eerste helft van de film, de rest was crap van de bovenste plank bij sinterklaas
pi_22011353
My Life Without Me

Aangrijpende film over een vrouw van zo'n 23 die te horen krijgt dat ze nog maar enkele maanden te leven heeft iv. uitgezaaide kanker. Ze besluit niemand wat te vertellen. Ze stelt een lijst op met dingen die ze wil doen voor haar dood.
het levert nogal zware scenes op, die best sterk uit de verf komen. het spel van mn. sarah polley, mark ruffalo en julian richings is erg goed. vooral die laatste als dokter met het slechte nieuws is erg op dreef.
de dochtertjes van het paar zijn eigenlijk het minpunt, zeker als je ze vergelijkt met de dochters uit In America.

verder wel een aanrader
pi_22011846
Gister op tv,
The Hunt for Red October

Hij blijft boeien, al heb ik m al zeker 5 keer gezien. Dat komt dan voornamelijk door de submarine setting wat voor mij toch altijd een beetje een jongensdroom is geweest Zo vind ik Crimson Tide en in mindere mate U-571 ook erg ok, en Das Boot is natuurlijk een meesterwerkje op zich..
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 17 september 2004 @ 10:03:25 #16
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_22011895
Gojira vs Kingugidora
Een groep tijdreizigers die Godzilla verwijderen uit "onze" tijd, creëren hierbij King Ghidora. Waarna hun werkelijke bedoelingen duidelijk worden.
Ondanks dit wazig plot is dit toch een leuke film, we zien namelijk zowel Godzilla als de driekoppige draak King Ghidora een paar steden vernietigen.
En dan gaan ze ook nog eens tegen elkaar vechten. prachtige monsterfilm

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 17 september 2004 @ 10:49:24 #17
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_22012721
Gisteren gezien in de sneak:

Collateral
Max (Jamie Foxx) is taxichauffeur in nachtelijk Los Angeles. N klant (Tom Cruise) stapt in z`n auto met de vraag of hij hem die nacht kan rond rijden omdat ie 5 stops moet maken. Na wat twijfelen gaat Max akkoord en de mannen gaan op weg. Tijdens de eerste stop staat Max op de man te wachten, wanneer er n lijk op t dak van z`n auto valt! Waar is Max aan begonnen???
Collateral is n erg spannende actie film, die lekker rustig en gemoedelijk begint waardoor je er goed in kan komen. Het begin van de actie komt redelijk onverwacht. De tempowisselingen in de film zijn erg sterk en maken de film kijkbaar. Het acteerwerk van Tom Cruise en Jamie Foxx is erg sterk. Met name Foxx zet n geweldige prestatie neer als taxi chauffeur die per ongeluk in al dit geweld terecht is gekomen.
Goede film, aanrader!!

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_22014771
Touching the Void.

Docudrama over 2 alpinisten en hun tocht naar een berg in de Andes.

Aanrader voor de liefhebbers van bergen en klimmen

IMDB http://www.imdb.com/title/tt0379557/
Echte anarchisten schaken zonder koningen
pi_22014915
Gisteren gezien thuis..
dvd van Steven Seagal. Out of reach..
Ja wat moet je er van zeggen..een typisch steven seagal film..weinig verhaal..slechte acteer prestaties..
Maar voor anderhalf uur vermaak wel ok...

http://www.nixflix.com/reviews/outofreach.htm
  vrijdag 17 september 2004 @ 12:35:26 #20
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22014940
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 12:34 schreef Knife het volgende:
Gisteren gezien thuis..
dvd van Steven Seagal. Out of reach..
Ja wat moet je er van zeggen..een typisch steven seagal film..weinig verhaal..slechte acteer prestaties..
Maar voor anderhalf uur vermaak wel ok...

http://www.nixflix.com/reviews/outofreach.htm
is die al uit dan?

Ik heb hem ookgezien... mwoah-filmpje

gezien: sleepaway camp:

Goed einde!
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  Moderator vrijdag 17 september 2004 @ 12:35:50 #21
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_22014948
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 12:27 schreef VincentK het volgende:
Touching the Void.

Docudrama over 2 alpinisten en hun tocht naar een berg in de Andes.

Aanrader voor de liefhebbers van bergen en klimmen

IMDB http://www.imdb.com/title/tt0379557/
En gewoon voor iedereen die van film en documentaires houdt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  vrijdag 17 september 2004 @ 12:37:40 #22
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_22014987
Envy (Barry Levinson, 2004)
De cast is erg enthousiast, maar het komt totaal niet over. Nergens is de film ook maar goed voor een glimlach en voor het verhaal hoef je de film ook niet te kijken en dat is erg zonde, want een cast met Ben Stiller, Jack Black, Christopher Walken en Rachel Weisz kom niet al te vaak tegen. ½
pi_22015067
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 12:35 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

is die al uit dan?

Ik heb hem ookgezien... mwoah-filmpje

gezien: sleepaway camp:

Goed einde!
Sleepawaycamp ken ik niet..

Hij is officieel nog niet uit deze film

Maar hij komt wel op video en dvd..is niet goed genoeg voor in de bios..
pi_22015070
quote:
Op donderdag 16 september 2004 23:42 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ben jij ook zo iemand die vroeger altijd beweerde dat jij niet te laat was, maar de bus of trein te vroeg?
Nee
pi_22015180
Gister de bourne supremacy gezien.

Ik wilde voor de film even helemaal bij zijn en heb afgelopen dinsdag the Bourne Identity gezien. Die film is echt goed, dus ik had super zin in deel 2. Ik vind Matt Damon sowieso wel een goede acteur.

Maar nr 2 was voor mij echt een domper. Ik zal niet zeggen wat ik er slecht aan vond ivm met spoilers etc ;p

Bourne Identity 8
Bourne Supremacy 5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')