Deathtrap (1982)
Leuke film vol dubbele bodems, die ik meestal wel aan zag komen, maar dat deed niets af aan het plezier. Je ontkomt niet aan de herinnering aan
Sleuth tijdens deze film en helaas weet de film niet dat hoge niveau te halen. ***½
Repo Man (1984)
Een cult-klassieker die mij egt helemaal niets deed. Emilio Estevez moet in naam van de belasting auto's stelen van wanbetalers. Op dat moment rijdt er ook ergens een auto met aliens in de kofferbak rond. De punk-cultuur die cool zou moeten zijn, spreekt mij totaal niet aan. De leuke dialogen die hij zou moeten hebben, heb ik ook gemist geloof ik en de plot hing ook van los zand aan elkaar. **½
Touching the Void (2003)
Dit was de sneak van gisteren. Nooit verwacht dat dit in de sneak zou komen, dus ik had hem al eens gezien, maar ook de tweede keer blijft deze documentaire erg sterk. Nu viel mij op hoe goed het begin opgebouwd is. Je weet dat er iets ergs gaat gebeuren tijdens de klim, maar wat niet. Er worden eerst dus ook verschillende gevaren van klimmen aangestipt, die je haast automatisch laten denken, "hey, dat zou er wel eens kunnen gaan gebeuren". Meeslepend van begin tot eind en een lofzang aan het menselijk doorzettingsvermogen. Ik zou hier trouwens wel eens een making off van willen zien. Ik ben erg benieuwd hoe ze die klimscenes opgenomen hebben. ****½
Overigens zelden zo veel mensen weg zien lopen bij een sneak