abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18721198
Het vervolg van: Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVII

Vertel ook direct wat je er van vindt.

Love Actually

quote:
Love Actually is niet zomaar een nieuwe romantische komedie....het zijn eigenlijk tien romantische films in één! In de film zijn verschillende hartverwarmende en hilarische verhale verweven, die zich allemaal afspelen in het hedendaagse Londen. deze verhale eindigen niet in één, maar in heel veel romantische hoogtepunten.
Als je op het begin even niet oplet ben je het kwijt. Maar naar mate film verder gaat snap je het allemaal. Tien leuke verhaaltjes, een echte romatische komedie. Met de knappe:

Keira Knightley

IMDB: 7.7
Toad: 8

[ Bericht 8% gewijzigd door Toad op 27-04-2004 15:31:27 ]
pi_18721364
Kill Bill vol. 1

quote:
Het eerste deel van een meesterwerk van Quentin Tarantino, die deze film speciaal voor de hoofdrolspeelster Uma Thurman heeft geschreven. De zwangere huurmoordenaar 'The Bride' (Uma Thurman) wordt op haar eigen bruiloft neergeschoten door haar opdrachtgever Bill en zijn handlangers. Ze overleeft de aanslag, maar ligt vier jaar in coma. Als ze uit haar coma ontwaakt wil ze nog maar 1 ding; wraak op Bill. Ze gaat op zoek naar de bendeleden om ze één voor één te vermoorden.
Wat een prachtige film! Leuke muziek! Ik hou normaal helemaal niet van dit soort genre maar ik weet zeker dat ik Volume 2 ook wil zien.

IMDB: 8.3
Toad: 8.5
  dinsdag 27 april 2004 @ 15:12:28 #3
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_18721412
Gisteravond:
Once Upon A Time In Mexico... op zich nog niet zo onaardig na alle slechte dingen die ik erover had gehoord, maar verder zeker niet uitzonderlijk in z'n soort...

The Rundown... wat een kutfilm, aan het eind in slaap gesukkeld...
  dinsdag 27 april 2004 @ 15:31:30 #4
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_18721981
Dirty Pretty Things

Onderhoudende film over illegalen in London. Aurdey Tautou speelt een Turks meisje dat een Nigeriaan onderdak verleent. In het hotel waar beiden werken gebeuren onfrisse zaken met illegalen. Levert aardig geheel op. Weer een goed product van Stephen Frears.
  dinsdag 27 april 2004 @ 15:43:37 #5
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_18722293
Ying xiong (Hero)

Gisteren eindelijk eens deze gezien. Werd over gezegd dat het een ongelofelijk mooie visueele film is en dat klopt. Wat een sprookjes/droomachtige beelden zeg. Ik heb me echt de hele film zitten te verbazen over alle beelden en me zitten te verwonderen over hoe dit alles toch te filmen is zeg. Het gevecht over het water en die scene dat ze die regenbui met pijlen ontwijken zijn wel heel heftig. Supergaaf zeg
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  dinsdag 27 april 2004 @ 18:37:29 #6
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_18726444
Down by Law (1986)
Na het tegenvallende Stranger Than Paradise beviel deze film van Jim Jarmusch me al een stuk beter. Leuke personages, prachtig geschoten, fijne humor en mooie muziek maken deze film de moeite meer dan waard. ****
pi_18729819
ALS TWEE DRUPPELS WATER

Eindelijk weer eens een goede Nederlandstalige film gezien!

dinsdag 27 april 2004 @ 22:01:46 #8
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_18731639
Parallax View (1974)

Wel aardige thriller .. alleen vind dat het nooit echt spannend wordt. Er zitten wel aardige shots in.

Taking Care of Business
Best lollige comedy .. gast onsnapt uit gevanginis om Baseball World Series te kunnen zien en doet zich voor als iemand anders na het vinden van een agenda. En dat levert leuke wendingen op.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_18731809
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:01 schreef Lambiekje het volgende:

Taking Care of Business
Best lollige comedy .. gast onsnapt uit gevanginis om Baseball World Series te kunnen zien en doet zich voor als iemand anders na het vinden van een agenda. En dat levert leuke wendingen op.
FILOFAX ?
pi_18731905
All Quiet on the Western Front

het verhaal is uitermate goed behalve dat de personages Engels spreken wat natuurlijk gewoon Duits behoord te zijn . Verder een top/pracht film.

mijn cijfer: 8,8

[ Bericht 63% gewijzigd door Bio_Bastard op 28-04-2004 17:03:37 ]
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:28:32 #11
52357 Lambiekje
pi_18732329
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:07 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

FILOFAX ?
jaja dat ding ... boeit toch niet wat het precies is
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_18732417
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 22:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

jaja dat ding ... boeit toch niet wat het precies is
nee maar kwam me bekend voor...

pi_18733330
SHOGUN ASSASSIN

Lekker bloederig, en lekker stom popcorn spul...

maar Toshiro Mifune word erg gemist!

dinsdag 27 april 2004 @ 23:18:09 #14
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_18733659
Net gezien op DVD:

Dogville
Grace Margaret Mulligan (Nicole Kidman) is op de vlucht voor de maffia en komt tijdens haar vlucht terecht in t kleine stadje Dogville in Colorado. Van de bewoners van t stadje mag ze, maar in ruil voor t feit dat de bewoners haar helpen onderduiken voor EN de politie EN gangsters, moet ze werken voor de bewoners in ruil voor n hongerloon...
Toen ik deze film opzette, wist ik echt niet wat ik ervan zou moeten verwachten. Toen ik erachter dat de hele film (ruim 2uur 45min. lang) is gefilmd en opgezet als n soort toneelstuk, was ik best verrast. Tis in t begin ff wennen, maar naar ongeveer 20 minuten was ik er aan gewend en werd de film interessant. Het verhaal wordt vertelt in 9 hoofdstukken, hetgeen het verhaal overzichtelijk maakt. Je moet echter je gedachten er goed bijhouden, omdat er regelmatig gebruikt wordt gemaakt van moeilijk taalgebruik. Het is zeker geen makkelijke film, maar wel zeer de moeite waard. De beelden zijn subliem en natuurlijk is Nicole Kidman weer masterlijk .
Subliem

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 8,2/10
  woensdag 28 april 2004 @ 09:41:39 #15
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_18738365
Gisteravond nog gekeken:

El Mariachi
N onschuldige, rondreizende Mariachi (Carlos Gallardo) wordt per ongeluk aangezien voor n crimineel, die ook gebruik maakt van n gitaarkoffer. Alleen niet om z`n gitaar, maar om z`n wapens in op te bergen. Nu moet El Mariachi zien de drugsbaron en z`n handlangers van zich af te schudden, wat veel geweld vereist....
Leuke film van Robert Rodriguez, die deze film maakte voor iets van $ 7000,- wat dan dus ook aan de film valt af te zien. De kwaliteit van t beeld en de montage zijn niet optimaal, maar dat maakt t eigenlijk alleen maar leuker. Ook is de gehele film (78 minuten) in t Spaans gesproken, wat ook iets extra`s geeft.
Zoals Rodriguez tijdens het audicommentaar al zegt: "Het logo van Columbia/Tristar aan t begin heeft meer gekost dan de hele film bij elkaar".
Geinige film!!!

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
pi_18739075
Kill Bill vol. 1.

Wat een geweldige film. Vooral dat animestukje vond ik heel erg mooi. Nu wil ik Kill Bill vol 2 ook zien! Wie gaat er mee? .
  woensdag 28 april 2004 @ 10:32:59 #17
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_18739237
Head of state

http://www.imdb.com/title/tt0325537/

Wel vermakelijk op een aantal momenten Een partij kiest een neger uit omdat ze moeten verliezen tijdens de verkiezingen, dit pakt helemaal anders uit, omdat Chris Rock zijn eigen campagne gaat voeren, met behulp van zijn broer die ook niet helemaal spoort.

Nahjah, idee is niet origineel maar Chris Rock maakt er nog wat van.

5.5 geef ik de film.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  woensdag 28 april 2004 @ 10:48:23 #18
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_18739571
Deathtrap (1982)
Leuke film vol dubbele bodems, die ik meestal wel aan zag komen, maar dat deed niets af aan het plezier. Je ontkomt niet aan de herinnering aan Sleuth tijdens deze film en helaas weet de film niet dat hoge niveau te halen. ***½

Repo Man (1984)
Een cult-klassieker die mij egt helemaal niets deed. Emilio Estevez moet in naam van de belasting auto's stelen van wanbetalers. Op dat moment rijdt er ook ergens een auto met aliens in de kofferbak rond. De punk-cultuur die cool zou moeten zijn, spreekt mij totaal niet aan. De leuke dialogen die hij zou moeten hebben, heb ik ook gemist geloof ik en de plot hing ook van los zand aan elkaar. **½

Touching the Void (2003)
Dit was de sneak van gisteren. Nooit verwacht dat dit in de sneak zou komen, dus ik had hem al eens gezien, maar ook de tweede keer blijft deze documentaire erg sterk. Nu viel mij op hoe goed het begin opgebouwd is. Je weet dat er iets ergs gaat gebeuren tijdens de klim, maar wat niet. Er worden eerst dus ook verschillende gevaren van klimmen aangestipt, die je haast automatisch laten denken, "hey, dat zou er wel eens kunnen gaan gebeuren". Meeslepend van begin tot eind en een lofzang aan het menselijk doorzettingsvermogen. Ik zou hier trouwens wel eens een making off van willen zien. Ik ben erg benieuwd hoe ze die klimscenes opgenomen hebben. ****½

Overigens zelden zo veel mensen weg zien lopen bij een sneak
  woensdag 28 april 2004 @ 19:06:36 #19
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_18751766
Hmpf na een dag of 3 mijn harde schijf van series verlost te hebben nu weer een film

*tromgeroffellllll*

Paycheck

best vermakelijke film, verhaal is best tof, jezelf dingen sturen die je juist dan nodig hebt. Verder zit er niet veel vlees om maar het is wel leuk uitgewerkt. Rambo gehalte viel ook mee gelukkig. Ik vond Uma wat tegenvallen (niet dat ze slecht was maar ik heb betere rollen van haar gezien) maar Affleck was wel ok. Goede afwisseling van actie en verhaal. Huur de dvd eens op een vrije zaterdag/zondag
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_18752669
Master and Commander: The Far Side of the World

Tja... wat kan ik er van zeggen. Voor mensen die een stoere actie film verwachten kunnen beter niet twee uur naar deze film kijken. Een misschien iets wat te langdradige film. Toch vind ik het een best interessant verhaal. De film is niet nep historisch, hij laat volgens mij een goed beeld zien van hoe de oorlogen vroeger waren. Ik ben Russel Crowe gewend als een wat zenuwachtige ( vaak ook slimme ) man die nooit een bad guy kan spelen. In deze film zie je ook andere kanten. Ik weet niet of de film ook echt op de Galagapos eilanden is gefilmd maar het zag er in ieder geval mooi uit.

IMDB: 7.5
Toad: 7.0
  woensdag 28 april 2004 @ 19:57:13 #21
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_18753049
quote:
Op woensdag 28 april 2004 10:24 schreef Tom_Tom- het volgende:
Kill Bill vol. 1.

Wat een geweldige film. Vooral dat animestukje vond ik heel erg mooi. Nu wil ik Kill Bill vol 2 ook zien! Wie gaat er mee? .
ik heb m ook gezien vandaag, eindelijk.
Kill Bill vol. 1.

na een sterk begin wordt het einde met de uitgebreide vechtscene toch wel langdradig. jammer, maar wel heel benieuwd hoe het verder gaat, dat heeft QT wel voor elkaar.
  woensdag 28 april 2004 @ 21:53:06 #22
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_18756554
quote:
Op woensdag 28 april 2004 10:24 schreef Tom_Tom- het volgende:
Kill Bill vol. 1.

ik ga wel mee
quote:
Op woensdag 28 april 2004 10:32 schreef Dromenvanger het volgende:
Head of state

[afbeelding]

http://www.imdb.com/title/tt0325537/

Wel vermakelijk op een aantal momenten Een partij kiest een neger uit omdat ze moeten verliezen tijdens de verkiezingen, dit pakt helemaal anders uit, omdat Chris Rock zijn eigen campagne gaat voeren, met behulp van zijn broer die ook niet helemaal spoort.

Nahjah, idee is niet origineel maar Chris Rock maakt er nog wat van.

5.5 geef ik de film.
Die is idd. erg melig, heb me wel vermaakt moet ik zeggen
  woensdag 28 april 2004 @ 22:07:15 #23
50956 Natemy
Dansen is leuker dan lopen
pi_18757002
Goodbye Lenin gezien. Sterke tragi-komische film over een jongen in de DDR, van wie de moeder in coma raakt.
Gedurende haar coma valt de muur, dus wanneer ze eindelijk wakker wordt enabsoluut geen opwinding mag, probeert de jongen wanhopig de voormalige DDR in stand te houden, aangezien de moeder een fanatieke voorvechtster des vaderlands was. Geen razende aktie, wel ontroerend en indringend. Ik geef 8,5
Ik weet niet veel, maar ik leer heel snel
pi_18757219
Interview

Van Theo van Gogh. Leuke film! Verrassend einde. ( niet het allerlaatste dan, maar even daarvoor)

IMDB: 6.7
Toad: 7.5
  woensdag 28 april 2004 @ 22:50:16 #25
52357 Lambiekje
pi_18758564
Dawn of the Dead 2003
Great fun die zombies. De intro is pakkend. Leuk dit genre
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')